FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Lantra ('99) voor ¤4900 na anderhalf jaar al gaar
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 11:51
Ik heb het ook weer voor elkaar.

In december 2006 kocht ik een Hyundai Lantra uit '99 voor ¤4.900,--. Omdat ik een goeie handelaar ben kreeg ik er een grote beurt bij en een prima autoradio. Het ding had volgens mij al een tijd stilgestaan. Lantra's verkopen ook niet zo goed, volgens mij.


De Blauwe Draak

Anyway, het is nu juni 2008 en ik heb er een kleine 47.000 kilometer in gereden. Veel, weet ik, maar niet raar; elke dag 120km zo'n beetje en een boel ritten van Amsterdamn naar Groningen. Onlangs ook 2600km gereden voor een vakantie naar Frankrijk. Geen al te gek gebruik, ben ook geen snelheidsduivel of een snelle optrekker... gewoon gebruik, kortom.

Mijn linkervoorwiel maakte opeens een raar geluid en omdat het toch al tijd was voor de grote beurt heb ik een afspraak gemaakt bij een andere garage dan waar ik 'm heb gekocht (omdat ik er geen afstanden meer mee ga rijden met dat geluid, heb ik de dichtstbijzijnde opgezocht). Ik wist dat:

- twee achterbanden moesten worden vervangen
- er een probleem was met het linkervoorwiel
- er een grote beurt moest komen

Dus ik denk "1000¤ moet genoeg zijn". Flink veel, maar goed, dat moet nou eenmaal.

Ik heb net prijsopgaaf gekregen.
- Grote beurt: ¤ 360,--
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!

Dat is meer dan tweederde dan de prijs die ik ervoor heb betaald...!

Ik hink nu op twee benen:
1. De auto was goedkoop en niet nieuw. Dit is pech hebben, maar de auto is het niet waard om voor zoveel gerepareerd te worden. Er is flink gebruik van gemaakt waardoor de reeds zwakke plekken, verder zijn gesleten. Uithuilen, auto wegdoen en verder rijden in de auto van m'n vriendin.

2. What the FUCK hebben ze me verkocht?! Na ANDERHALF JAAR krijg ik te maken met een kapot spruitstuk, lekke cylinders en gescheurde achterhoezen! Is dat normaal? Betekent dit dat ik voortaan van die garage kan verwachten dat auto's maximaal 9 jaar meegaan? Hoe zit het trouwens met spruitstukken, gaan die zomaar kapot? Kan ie al kapot zijn geweest tijdens de aanschaf, of tenminste zwak zijn gebleken, en zo ja, kan dat zomaar...? Gaan achterremcylinders zomaar lek? Of ashoezen?

Kortom, ik ben woest op mijzelf, de omstandigheden en de garage. En ik ben er dus helemaal niet zeker van dat dit gebreken zijn die zó snel zouden kunnen optreden bij normaal gebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is hier sprake van gebrekkige controle van die garage? Of heb ik gewoon enorm pech gehad?

[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 20-06-2008 16:11:12 ]
Arclight-Sdonderdag 19 juni 2008 @ 11:59
Tja, goedkoop is niet altijd goed zeg ik maar.

Ik zou de auto wegdoen, en een andere kopen.
Trustendonderdag 19 juni 2008 @ 12:06
Dat spruitstuk is wel belachelijk duur. Bij onze Hyunday Excel was het rond de 650 euro om dit te vervangen...
Freeldonderdag 19 juni 2008 @ 12:09
Misschien moet je eens bij een andere of je oude garage langs om een nieuwe prijsopgaaf te krijgen. Ik vertrouw dat zowiezo allemaal niet zo.
Mind_Fuckdonderdag 19 juni 2008 @ 12:14
Ik vind die prijsopgave anders wel belachelijk.
De prijs van een de remschijven geloof ik wel, die dingen zijn gewoon duur.
Maar 360 euro voor 2 banden vind ik absurd, dit zou voor 120 a 150 euro gedaan moeten zijn.
Een uitlaatspruitstuk kan ook duur zijn maar ook hier is de offerte absurd.
Ik heb al eens de complete uitlaat van mijn scirocco moeten laten vervangen voor zo'n 1400 euro.
Ik kan je vertellen dat men dit al een dure uitlaat vond, dus ook dit moet veel goedkoper kunnen.
De prijs van de remcylinders kan wel kloppen, ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn astra.
Dan weer de prijs voor de ashoezen.... dit hoort tientjes werk te zijn!
De hoezen op mijn scirocco en van de corrado zijn beide al eens vervangen.
Het is letterlijk een rubberen hoesje wat over de aslagers heen gaat, niks bijzonders.

Al in al... ga eens naar een andere garage en vraag een nieuwe offerte.
Dingestdonderdag 19 juni 2008 @ 12:19
Spruitstuk is iets wat je kan gebeuren. Ik had toen in oktober mijn auto naar de garage (dealer) gebracht wegens ernstige mankementen (dat kostte mij toen ook 140 euro voor een auto die ik 3 maanden eerder voor 1250 heb gekocht), toen hebben ze hem goed doorgekeken om te kijken wat er nog meer aan mankeerde en toen alle problemen verholpen. Toch viel in maart mijn spruitstuk er ook onderuit - al kostte mij dat maar 250 euro (bij de Kwikfit).

Maar het is mogelijk dat je auto verder al (wat) gaar was toen je hem kocht. Sommige autoverkopers controleren zo'n tweedehands wagen niet eens voordat ze hem verkopen. Zolang er maar geen visuele defecten of rare geluiden zijn gaat hij direct door naar de verkoop. APK komt pas vlak voor het afhalen/betalen erbij.

Overigens vind ik het ook een erg hoge prijsopgave inderdaad. Als het kan zou ik ook even naar een andere garage gaan om te kijken wat die opgeven.
$trangerdonderdag 19 juni 2008 @ 12:24
Dit klinkt meer als een wegjaag offerte. Komt vaak genoeg voor. In ieder geval even een second opinion laten doen zeg ik.

Je kan ook eens kijken wat echt nodig is. Spruitstuk kan misschien gelast worden en veel andere dingen kan je mogelijk op de sloop vinden. Ook dingen als een grote beurt kan je voor een heel groot deel zelf doen. Als je een klein beetje handig bent en niet bang bent voor vieze handen en wat tijd er voor neemt kan je dat heel veel geld besparen. Ook zelf dingen als remschijven bij een auto materialen zaak bestellen kan bergen met geld schelen in verhouding tot de garage die er ook nog eens klauwen met geld op wil verdienen.

Even een klein voorbeeldje: ik had ook een lek deel van een uitlaat, kostte me eigenlijk rond de 400 euro (alleen aan materiaal). Was ik dus minimaal 500 verder geweest als ik dat had laten doen. Uiteindelijk na wat speurwerk een ander soort uitlaat gevonden die inclusief spruitstuk 185 euro kostte. Heeft toch ook weer mooi wat geld bespaard...
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 12:27
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:24 schreef $tranger het volgende:
Dit klinkt meer als een wegjaag offerte. Komt vaak genoeg voor. In ieder geval even een second opinion laten doen zeg ik.

Je kan ook eens kijken wat echt nodig is. Spruitstuk kan misschien gelast worden en veel andere dingen kan je mogelijk op de sloop vinden. Ook dingen als een grote beurt kan je voor een heel groot deel zelf doen. Als je een klein beetje handig bent en niet bang bent voor vieze handen en wat tijd er voor neemt kan je dat heel veel geld besparen. Ook zelf dingen als remschijven bij een auto materialen zaak bestellen kan bergen met geld schelen in verhouding tot de garage die er ook nog eens klauwen met geld op wil verdienen.
Helaas, ik ga niet zelf aan auto's prutsen.

@iedereen: bedankt voor de adviezen!
Ik ga de remschijf laten repareren en vervolgens door een andere garage laten beoordelen.
brienendonderdag 19 juni 2008 @ 12:29
lijkt me inderdaad veel te duur, kwam met Google deze tegen:

http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=80&cache=no

Mooi verhaal met een log van alle onderhoudskosten, spruitstuk word meerdere keren genoemd voor +- ¤300 - ¤400.

Misschien denkt die garage er wel uren mee bezig te zijn
Lausteendonderdag 19 juni 2008 @ 12:30
Achterbanden voor 180 euro per stuk..

Ik zou een andere garage zoeken
TheOneAndOnlydonderdag 19 juni 2008 @ 12:42
hahaha mooie offerte...

zou mooi een andere garage zoeken.... en niet eens die remschijven laten maken...
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 12:48
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:42 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hahaha mooie offerte...

zou mooi een andere garage zoeken.... en niet eens die remschijven laten maken...
Nou ja, als die kapot zijn, zijn die kapot, natuurlijk.
-_Tommy_-donderdag 19 juni 2008 @ 12:52
in principe zijn het geen gekke dingen, het zijn dingen die in anderhalf jaar kunnen slijten/kapot gaan het is ook niet structureel.. alleen de prijs is echt belachelijk! maar dat snapte je al wel
blupdonderdag 19 juni 2008 @ 12:59
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef Karrs het volgende:

Ik heb net prijsopgaaf gekregen.
- Grote beurt: ¤ 360,--
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!

Dat is meer dan tweederde dan de prijs die ik ervoor heb betaald...!
Dat is zekersteweten een rot-aub-op-met-je-hok offerte. Gewoon een andere garage zoeken want zelfs de knipperlichtlampjes zijn te duur.
arnold-ddonderdag 19 juni 2008 @ 13:27
toevallig kwikfit?
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 14:02
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef arnold-d het volgende:
toevallig kwikfit?

Daar kom ik niet, al valt mijn auto volledig uiteen op hun oprit.
arnold-ddonderdag 19 juni 2008 @ 14:04
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:

[..]


Daar kom ik niet, al valt mijn auto volledig uiteen op hun oprit.
gelukkig.
want bij de kwikfit moet je echt niet komen,.. oplichters daarzo
MaartenGrendeldonderdag 19 juni 2008 @ 14:07
Waarschijnlijk is 1000 euro wel genoeg voor genoemde reparaties bij een garage die je niet ontzettend probeert af te zetten. Ik zou in ieder geval ergens anders nog een offerte laten maken.
TheClown1donderdag 19 juni 2008 @ 14:08
je hebt ook een lantra.daar kun je geen kwaliteit van verwachten maar moet wel zeggen dat ze wel veel geld van je vragen. volgens mij kan dat goedkoper.
MrDrakodonderdag 19 juni 2008 @ 14:22
je kan ook naar een APK station gaan, ook al zou je nog niet gekeurd hoeven worden, daar geven ze wel een beoordeling van de auto zonder dat ze vage reparaties met extreme prijzen ineens tevoorschijn toveren..
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 15:31
Dit zegt ook weinig over de staat van de auto. Het zijn allemaal dingen die kunnen gebeuren.
Ik zou een andere garage eens vragen. Desnoods doe je dat spruitstuk zelf, is helemaal niet zoveel werk..
matigdonderdag 19 juni 2008 @ 15:55
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:14 schreef Mind_Fuck het volgende:
Ik vind die prijsopgave anders wel belachelijk.
De prijs van een de remschijven geloof ik wel, die dingen zijn gewoon duur.
Maar 360 euro voor 2 banden vind ik absurd, dit zou voor 120 a 150 euro gedaan moeten zijn.
Een uitlaatspruitstuk kan ook duur zijn maar ook hier is de offerte absurd.
De prijs van de remcylinders kan wel kloppen, ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn astra.
Dan weer de prijs voor de ashoezen.... dit hoort tientjes werk te zijn!
Al in al... ga eens naar een andere garage en vraag een nieuwe offerte.
Eensch. Die prijzen kloppen niks van

Remschijf: 82 euro
2 bandjes: 60-65 p/stuk
spruitstuk: kan duur zijn maar kan vaak ook gelast worden. 1700 euro kan iig nooit
remcylinders: 35 euro p/stuk
ashoes: 16 euro p/stuk

dit zijn prijzen van Hbase, dit is inkoop ex btw maar dan snap je wel dat die garage flink aan het verdienen is.
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 16:01
Ik las net dat schijfremmen per paar ¤ 90,-- kosten

Waar rekenen zij dan ¤ 450,-- voor...? Duurt het 6 uur om zo'n schijf erom te leggen of zo...?
Metro2005donderdag 19 juni 2008 @ 16:23
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:01 schreef Karrs het volgende:
Ik las net dat schijfremmen per paar ¤ 90,-- kosten

Waar rekenen zij dan ¤ 450,-- voor...? Duurt het 6 uur om zo'n schijf erom te leggen of zo...?
Inderdaad echt idiote prijzen zeg. Een paar remschijven heb je in maximaal een uur vervangen als je 2 linkerhanden hebt. En dat spruitstuk kom op zeg dat is echt een idioot hoge prijs. Een spruitstuk kan wel wat geld kosten maar veel meer dan 4-500 euro ex arbeid kost het niet en het kost geen 1300 euro aan arbeid om te vervangen kan ik je vertellen. Tenzij het hele motorblok eruit moet ofzo maar dan nog ben je er geen 21 uur aan bezig tegen 60 euro per uur. Dat is gewoon afzetterij. En dan die ashoes 440 euro??? lol die dingen kosten een tientje inkoop ofzo. zijn ze er 7 uur mee bezig om dat te vervangen of wat.

ga voor een second opinion zou ik zeggen en anders -> auto weg doen.
Hyperdudedonderdag 19 juni 2008 @ 16:26
Hoe krijg je eigenlijk een kapot uitlaatspruitstuk?
Gewoon flink op drempels knallen, of zijn er ook nog andere oorzaken mogelijk?
Metro2005donderdag 19 juni 2008 @ 16:30
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk een kapot uitlaatspruitstuk?
Gewoon flink op drempels knallen, of zijn er ook nog andere oorzaken mogelijk?
Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.
matigdonderdag 19 juni 2008 @ 16:34
dingen willen inderdaad nog wel eens scheuren als gevolg van te grote warmteverschillen. Spruitstuk is vaak gietijzer terwijl motorblokken tegenwoordig vaker aluminium zijn.
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 16:35
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.
Als dat zo is...

Dat kan ik mooi even aan de garage melden.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor middellange tot lange ritten en ben niet zo gek om een koude motor op z'n lazer te geven. Dit moet dus gewoon al veel langer zo zijn. Vraagje: is het te zien of iets kapot is door "wear" of door iets spontaans?
matigdonderdag 19 juni 2008 @ 16:37
bij remschijven en blokken bv kun je dat wel zien als ze oververhit zijn geweest, maar bij een spruitstuk niet vrees ik.

tenzij je wel op een drempel geknald bent, dan zal je downpipe een deuk(en wellicht dus ook een scheur) hebben haha
Metro2005donderdag 19 juni 2008 @ 16:53
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

Als dat zo is...

Dat kan ik mooi even aan de garage melden.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor middellange tot lange ritten en ben niet zo gek om een koude motor op z'n lazer te geven. Dit moet dus gewoon al veel langer zo zijn. Vraagje: is het te zien of iets kapot is door "wear" of door iets spontaans?
is niet of erg moeilijk te zien ben ik bang.
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 16:57
Opdatum
Maar even gebeld, onder het voorwendsel of je er kon pinnen of dat ik nu geld moest halen... en wat het ook weer zou kosten. Nog steeds 475. Toch maar even gevraagd hoe die prijs was opgebouwd en hoe lang die monteurs er over deden dan
*Stilte* "ja, dat duurt wel even"
"Dus als je een set remschijven á ¤ 90 hebt en een set remblokken á 35, dan ben je er... effe rekenen... 4 uur mee bezig?"
*Stilte* "ja, dit moeten we maar even doorpraten als u hier bent"
"Het is wel goed; laat dat vervangen maar zitten, ik kom hem wel ophalen."

Nou moet ik wel onderzoekskosten betalen (waarschijnlijk ¤ 500,-- ) maar dat moet dan maar.

Weet iemand waar ik die auto opnieuw kan laten onderzoeken, die gewoon de echte prijs berekenen (en evt. uitvoeren)? Ik heb al aan iets van ANWB gedacht, maar als iemand iets weet, dan graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karrs op 20-06-2008 10:48:39 ]
-_Tommy_-donderdag 19 juni 2008 @ 17:01
onderzoekskosten betalen? je bent gek man! is die garage lid van Bovag? je moet echt gewoon naar een andere gaan!
_Arthurdonderdag 19 juni 2008 @ 17:14
Heb je in die 1.5jaar uberhaupt wel eens wat onderhoud aan die auto laten plegen?
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 17:59
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:14 schreef _Arthur het volgende:
Heb je in die 1.5jaar uberhaupt wel eens wat onderhoud aan die auto laten plegen?
Twee kleine beurten en een grote.
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 18:00
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 18:04
Wie kan me trouwens vertellen wat de normale prijs voor 1 manuur is bij een garage?
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 18:05
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Ja, echt korte ritjes doe ik niet. Maar wel files, zij het nooit direct in het begin.
BaraCudadonderdag 19 juni 2008 @ 18:11
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 18:12
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:04 schreef Karrs het volgende:
Wie kan me trouwens vertellen wat de normale prijs voor 1 manuur is bij een garage?
Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 18:17
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
Wat denk je zelf 50¤ max, mochten ze niet akkoord gaan dan mogen ze proberen meer geld van mijn stinkende, stijve lijk te pakken.
Karrsdonderdag 19 juni 2008 @ 18:18
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
PS. Die 500¤ was overdreven, hoewel het me niets zou verbazen bij deze ballentent.
retuow82donderdag 19 juni 2008 @ 21:47
Als ik jou was zou ik eens langs een beunhaas gaan die niet vies is van gebruikte onderdelen.... Echt ongelofelijk als ik die prijzen zie. Banden kunnen de helft goedkoper, dat spruitstuk is gebruikt veel goedkoper (van deijne in Volkel eens benaderen) en die remschijf is zeker van goud als ik die prijs zie.

Ga nu niet naar een kwikfit ofzo maar er zit echt wel ergens een autogarage zie zelfstandig is en je goed kan helpen. Ik gok dat ik het voor de helft kan laten maken bij het adres dat ik ken, ik heb er al mijn gebruikte wagens in onderhoud gehad totdat ik een leasewagen kreeg.
PNGvrijdag 20 juni 2008 @ 01:03
Prijsopgave klopt voor geen meter.
Klopt echt niet.
PNGvrijdag 20 juni 2008 @ 01:12
- Grote beurt: ¤ 360,--
Wat doen ze daar dan joh ? Is dat incl grote beurt door de rondborstige stagiare ?
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
150 euro max voor een lantra incl montage, vaak ook onzin, nieuwe blokken erop, rustig inremmen, slijten zo in.
Magoed, kan niet vanaf afstand zien.
Meestal sowieso als ze al op zijn vervang je ze per 2. Rare toko.
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Voor jouw model, zelfs al zijn het redelijk goede merkbanden, 200 euro, MAX
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
onzin, van slopert, nieuw kosttie nog niet eens 1/3e geheid.
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
ook onzin, 2 nog wel.
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
Dat is naast spruitstuk de meest humoristische.
Goh de makkelijkste nog wel, ashoes is een hoes, goedkope flubbert incl montage met spreider kost nog geen 75 euro incl uurloon. Geen fan van, maar die gaat ook 5 jaar mee.
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Enige die klopt
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!

Alles bij mekaar haal je de 400 euro misschien max zonder spruitstuk.
Ga maar eens donderssnel naar een ander. Onderzoekskosten 500 euro ???

Wat een toko joh. Zouden ze weten dat ze nu op internet staan ? Belazeren echt de kluit hoor.
PNGvrijdag 20 juni 2008 @ 01:21
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Theoretische jongen.

Voor mijn part is Lantra spruitstuk zwak punt (geen idee), maar die kost echt geen 1900 nog wah euro.
Wat een kwats joh.
Remschijf staat al in dattie 95 euro kost. Rekenen zij 445 euro voor.
Een grote oplichterij dit.

Zorg maar dat die auto zo snel mogelijk terug is. En zeg gerust dat ze op internet staan, en dreig voor mijn part dat je hun hele naam hier neerdondert. Maar begin LieV.
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 07:26
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 01:21 schreef PNG het volgende:

[..]

Theoretische jongen.

Voor mijn part is Lantra spruitstuk zwak punt (geen idee), maar die kost echt geen 1900 nog wah euro.
Wat een kwats joh.
Remschijf staat al in dattie 95 euro kost. Rekenen zij 445 euro voor.
Een grote oplichterij dit.

Zorg maar dat die auto zo snel mogelijk terug is. En zeg gerust dat ze op internet staan, en dreig voor mijn part dat je hun hele naam hier neerdondert. Maar begin LieV.
Ik = liev tegen nare akeligse garagemeneren
Heb al een afspraak staan in Groningen.

Stel dat die kromme remschijf waar is... kan ik er dan nog 200km mee rijden, denken jullie?
Snuitebolletjevrijdag 20 juni 2008 @ 07:43
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 07:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik = liev tegen nare akeligse garagemeneren
Heb al een afspraak staan in Groningen.

Stel dat die kromme remschijf waar is... kan ik er dan nog 200km mee rijden, denken jullie?
Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorganger
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 07:46
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 07:43 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorganger
Snuitebolletjevrijdag 20 juni 2008 @ 07:50
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 07:46 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gewoon rijden, kromme remschijven kan je best prima nog een stukje mee rijden (dat bedoel ik) en voor je eigen gevoel zou je wat meer afstand kunnen bewaren, maar dat is niet nodig

Hooguit remt je auto wat schokkeriger..
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 07:52
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 07:50 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Gewoon rijden, kromme remschijven kan je best prima nog een stukje mee rijden (dat bedoel ik) en voor je eigen gevoel zou je wat meer afstand kunnen bewaren, maar dat is niet nodig

Hooguit remt je auto wat schokkeriger..
Ooooooooh
Sorry, ik interpreteerde 't verkeerd

Okee dan, dan wagen we 't er maar op. Morituri te salutant
Gunnervrijdag 20 juni 2008 @ 08:09
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)
Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten besteden
quote:
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?
Barcaconiavrijdag 20 juni 2008 @ 08:35
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten besteden
[..]

Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?
Dat kom je ook negatief tegen. Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor (¤150 incl materiaal bijvoorbeeld). Als ze dan met de looplamp even onder je auto doorlopen, zonder het wiel eraf te halen, en kijken naar je blokjes die goed zijn, dan wordt er 2 uur werk gefactureerd (dat staat er nu eenmaal voor) zonder materiaal. Tja, wiel eraf, klemmen los, blokjes checken, wiel er op en dat 4 keer.
Dat ze dat niet doen is alleen een besparing, betalen zal je.
Gunnervrijdag 20 juni 2008 @ 09:16
Klopt. Maar je weet altijd waar je aan toe bent. Je vraagt om een prijs, die krijg je. Achteraf krijg je iig geen onverwachte rekening qua manuren voorgeschoteld.
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 10:48
Opdatum

Zo dan! Even gesproken met een kennis; de Lantra kan volgens hem (en dan word ik gematst) voor ¤ 1.500,-- gerepareerd worden bij de garage van een vriend van hem! Da's minder dan de helft

En dan kan het opeens wel uit.
matigvrijdag 20 juni 2008 @ 15:49
Vind ik nog veel. Met de prijzen die ik opgezocht heb (en dat zijn normale inkoopsprijzen, hoop garages krijgen nog korting daarop) ben je zo'n 400 aan onderdelen kwijt (incl. btw).

Dan blijft er 1100 euro voor arbeidsloon over. Dan zou je dus 18 uur bezig zijn met montage. Beetje veel voor een remschijf, 2 bandjes, 2 remcylinders en een ashoes.

Ok, bij de remschijf doe je er normaal gesproken 2 met blokken erbij dus laat er nog eens 200 bij komen...

Dan nog betaal je veel te veel

Ik weet niet waar je woont maar ik ken anders wel een goeie garage in R'dam waar je hoogstwaarschijnlijk nog een stuk minder kwijt bent dan die 1500.
weasel85vrijdag 20 juni 2008 @ 16:06
had zelf eens een offerte aanlaten vragen bij een autobedrijf... die vroegen zo'n ¤700.... terwijl de autobedrijf tegenover mijn werk maar ¤300 vroeg ...
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 16:10
Opdatum

HONDERDVIJFTIG EURO aan onderzoekskosten en omdat ze de band er al af hadden gehaald (helaas in mijn opdracht - ik had ze eerst gezegd de band te repareren, later heb ik gebeld en dat gecancelled)

Dames en heren, dit is de garage die je als de pest moet mijden:
Goldcar Amstelveen
http://www.goldcar.nl/


90¤ voor onderzoek, 35¤ voor man-uur (man-kwartier denk ik).
Ik heb het maar betaald, want ik zag geen mogelijkheid er wat af te halen. Auto staat nu zielig voor mijn huis.

!
Snuitebolletjevrijdag 20 juni 2008 @ 16:59
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:10 schreef Karrs het volgende:
Opdatum

HONDERDVIJFTIG EURO aan onderzoekskosten en omdat ze de band er al af hadden gehaald (helaas in mijn opdracht - ik had ze eerst gezegd de band te repareren, later heb ik gebeld en dat gecancelled)

Dames en heren, dit is de garage die je als de pest moet mijden:
Goldcar Amstelveen
http://www.goldcar.nl/


90¤ voor onderzoek, 35¤ voor man-uur (man-kwartier denk ik).
Ik heb het maar betaald, want ik zag geen mogelijkheid er wat af te halen. Auto staat nu zielig voor mijn huis.

!
Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 17:21
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)
Wilco. Dank voor de tip.
We hebben ook al een mail naar Bovag gedaan.

Echt, het gore lef van die lui.
1299vrijdag 20 juni 2008 @ 17:24
quote:
Bij ons staat de klant voorop en dat zult u dan ook merken aan onze service.
bron: http://85.92.129.63/~goldcar/home/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=3

Djiwievrijdag 20 juni 2008 @ 17:39
Professionele site ook. Gemaakt door echte webdesingers
Karrsvrijdag 20 juni 2008 @ 18:05
Ja, de site is echt om de broek van vol te schijten van bewondering
3p0xvrijdag 20 juni 2008 @ 19:39
"Beste dealer van 2005" Direct maar ff de prijzen verhoogt toen ofzo
FransDeensvrijdag 20 juni 2008 @ 21:17
quote:
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
Dat is duur voor een remschijf, zelfs voor 2 remschijven én een set blokken is het nog duur.
quote:
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Veel te duur, voor 200 euro heb je 2 goede banden, gemonteerd en wel.
quote:
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
Ook duur, is een gebruikt spruitstuk geen optie?
quote:
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
Ook niet echt goedkoop, maar valt opzich wel mee.
quote:
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
Echt belachelijk duur! Een hoes kost enkele tientjes, het monteren is niet meer dan een half uur-drie kwartier werk.
quote:
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Het enige wat normaal geprijsd is.
quote:
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!
Conclusie: Veel te duur, maar dat er dingen stuk gaan na 47.000 kilometer is niet gek.
Arclight-Szaterdag 21 juni 2008 @ 11:15
Het gaat al fout met die naam!
Karrsmaandag 23 juni 2008 @ 10:48
Opdatum

De auto staat nu in Groningen, ik heb er inderdaad (rustig) mee kunnen rijden. Nu wordt 'ie gerepareerd; heb wel aangegeven dat ik graag wil weten wat ze doen en wat 't kost. En of de problemen überhaupt aanwezig zijn.

Daarmee zal ik dan fijn een brief gaan schrijven naar AutoWeek, Hyundai Nederland, GoldCar zelf en desnoods nog andere instellingen. Bij wie kan ik voor deze oplichterij het best terecht?
Den_Haagmaandag 23 juni 2008 @ 10:52
laat maar, hij had het zelf al door

[ Bericht 76% gewijzigd door Den_Haag op 23-06-2008 10:59:00 ]
Karrsmaandag 23 juni 2008 @ 11:04
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:52 schreef Den_Haag het volgende:
laat maar, hij had het zelf al door
Don't worry, alle input is welkom.
Hot_Baboonmaandag 23 juni 2008 @ 15:39
Ik zou die Hyundai de sloot in duwen en zeggen dat je een duif probeerde te redden.
PNGvrijdag 27 juni 2008 @ 03:18
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:35 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor
Oh, 2 uur voor remblokken ?



Is dat nieuw ? Misschien moet jij ook maar eens nieuwe toko zoeken Barcaconia.
PNGvrijdag 27 juni 2008 @ 03:20
Van dit hele verhaal klopt gewoon geen fluit. Magoed. En Karrs nondedju, heb ballen man. Echt.
Magoed, leer je van ook.
Arclight-Svrijdag 27 juni 2008 @ 03:26
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:49 schreef matig het volgende:
Vind ik nog veel. Met de prijzen die ik opgezocht heb (en dat zijn normale inkoopsprijzen, hoop garages krijgen nog korting daarop) ben je zo'n 400 aan onderdelen kwijt (incl. btw).

Dan blijft er 1100 euro voor arbeidsloon over. Dan zou je dus 18 uur bezig zijn met montage. Beetje veel voor een remschijf, 2 bandjes, 2 remcylinders en een ashoes.

Ok, bij de remschijf doe je er normaal gesproken 2 met blokken erbij dus laat er nog eens 200 bij komen...

Dan nog betaal je veel te veel

Ik weet niet waar je woont maar ik ken anders wel een goeie garage in R'dam waar je hoogstwaarschijnlijk nog een stuk minder kwijt bent dan die 1500.
Dan ken ik er nog wel 1 in spijk die betrouwbaar en goede prijzen hanteert.
Karrsvrijdag 27 juni 2008 @ 07:09
OpdatumAuto is klaar, vandaag weer ophalen. Ik zal de fucktuur wel posten en wat er aan is gebeurd.

Ben toch héél benieuwd.
Breaker.Fakerzondag 29 juni 2008 @ 15:46
Het kan altijd voor komen dat iets in de motor kapot gaat. Metaal kan je nooit voor 100% vertrouwen.

Maar de garage heeft inderdaad veel geld voor gevraagd. De volgende keer gewoon vragen aan aantal garages hoeveel het gaat kosten. En het beste bij een Bovag garage.

Ik denk eerder dat jou linker voorwiel lager kapot is. Lijk mij sterk dat dit de rem schijf is. Want je zegt zelf dat je geen snelle rijder bent of je moet altijd hard remmen

Toen je deze auto kocht hoeveel had deze op de teller?

Heb je het al betaald gewoon zeggen dat je het te veel geld vindt.
Op http://start.mijngrossier.nl/catalog/ kan je zelf zien hoeveel onderdelen ongeveer moet gaat kosten exl btw.
Karrszondag 29 juni 2008 @ 17:10
quote:
Op zondag 29 juni 2008 15:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het kan altijd voor komen dat iets in de motor kapot gaat. Metaal kan je nooit voor 100% vertrouwen.

Maar de garage heeft inderdaad veel geld voor gevraagd. De volgende keer gewoon vragen aan aantal garages hoeveel het gaat kosten. En het beste bij een Bovag garage.

Ik denk eerder dat jou linker voorwiel lager kapot is. Lijk mij sterk dat dit de rem schijf is. Want je zegt zelf dat je geen snelle rijder bent of je moet altijd hard remmen

Toen je deze auto kocht hoeveel had deze op de teller?

Heb je het al betaald gewoon zeggen dat je het te veel geld vindt.
Op http://start.mijngrossier.nl/catalog/ kan je zelf zien hoeveel onderdelen ongeveer moet gaat kosten exl btw.
Ja, ik dacht zelf ook aan kogellagers, omdat ik dat al eens eerder heb gehad met een Escort. Maar het werd niet erger of zo, dat is met kogellagers wel altijd het geval (of meestal dan).

Auto nog niet opgehaald; moet nog een weekje wachten nu.
Isdatzozondag 29 juni 2008 @ 21:39
wat een prijzen zeg
mrSPLIFFYzondag 29 juni 2008 @ 21:50
damnn wat een oplichters daar zeg...
ik zou dit verhaal ook naar RADAR mailen en de consumentenbond, ombudsman en ook wat autofora...
mij naaien??? ik jullie 2x zo hard terug naaien
Karrsmaandag 7 juli 2008 @ 13:37
Opdatum. En een beste.

De auto is net weer klaar (ja, het heeft lang geduurd). Eindafrekening:

TWAALFHONDERDVIJFTIG EURO.

Zet dat eens naast ZESENDERTIGHONDERDVIJFENZESTIG Euro?

Ik ga een hele lange brief schrijven, denk ik, aan AutoWeek, BOVAG en aan GoldCar zelf.
retuow82maandag 7 juli 2008 @ 15:51
Scheelt maar 2/3 van de prijs....

Ik zie je brief graag in dit forum terugkomen
Barcaconiamaandag 7 juli 2008 @ 19:13
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 03:18 schreef PNG het volgende:

[..]

Oh, 2 uur voor remblokken ?



Is dat nieuw ? Misschien moet jij ook maar eens nieuwe toko zoeken Barcaconia.
Ik noem zomaar een getal als voorbeeld. Ik wist niet dat je kwaad werd.
dronkeykongdinsdag 8 juli 2008 @ 08:04
Tsjezus wat een geld hou je in je zak man. Wat een mafkezen.

Spijker ze maar hard aan de schandpaal stelletje oplichters
Karrsdinsdag 8 juli 2008 @ 11:06
Geachte heer/mevrouw,

Mijn Hyundai Lantra 1.6 GLS (bj '99) kreeg onlangs last van een kapotte wiellager. Aangezien het ook tijd was voor een grote beurt, heb ik de auto naar GoldCar BV in Amstelveen gebracht, die de AutoWeek Dealer Tevredenheids Trofee 2005 in de wacht heeft gesleept.

Toen ik van hun offerte kreeg, sloeg de schrik mij om het hart. Zij hadden een aantal defecten geconstateerd die, inclusief de grote beurt, ¤ 3.665 (Zesendertighonderd vijfenzestig!) zouden moeten kosten om te repareren!

De defecten waren: kapotte wiellager rechtsvoor, kromme remschijf voor, twee achterbanden versleten, het uitlaatspruitstuk defect, twee achterremcylinders lek, buitenste ashoes gescheurd en twee knipperlichtlampjes defect.

Rondvraag leerde mij dat ¤3.665,-- een veel te hoog bedrag was voor deze mankementen. Ik heb offerte laten uitbrengen door een andere garage en ziij deden het, inclusief de grote beurt, voor ¤ 1.500,-- (vijftienhonderd)!

Vanzelfsprekend heb ik direct mijn auto weer opgehaald bij GoldCar, waarvoor ik nog wel ¤ 150,-- moest afrekenen - onderzoekskosten van ¤ 90,-- en zij hadden voor de zoem-klacht (wiellagers) een stuk van de vooras gedemonteerd, voor ¤ 50,--, plus BTW.

De auto vervolgens naar de andere garage gebracht en de werkzaamheden tot volle tevredenheid laten uitvoeren... en moest uiteindelijk ¤ 1.250,-- (twaalfhonderd vijftig) afrekenen.

Hoe kan het zijn dat een gerenommeerd bedrijf als GoldCar BV mij meer dan drie keer zoveel wil laten betalen dan een ander, eveneens gerenommeerd bedrijf...? Ik heb wel eens gehoord van prijsverschillen tussen garages, maar dit is geen prijsverschil meer. Dit riekt meer naar pure oplichterij, zeker als ik kijk naar wat zij rekenen per onderdeel.
---------------------

Is dit iets, dames en heren?
matigwoensdag 9 juli 2008 @ 12:21
ik zou als bijlage de offertes van beide bedrijven erbij doen
#ANONIEMwoensdag 9 juli 2008 @ 16:02
Ik ken Goldcars niet maar ik blijf dit uit interesse even volgen, dus graag blijven updaten als je wat hoort van bovag/kassa/goldcars e.d.

Gelukkig heb je veel geld bespaard!
leolinedancemaandag 14 juli 2008 @ 02:24
Ik heb niks toe te voegen aan dit topic maar wil ook graag op de hoogte blijven. Succes!
mrSPLIFFYmaandag 14 juli 2008 @ 08:47
en? al wat gehoord?
SimtekF1woensdag 16 juli 2008 @ 21:58
Wat een verhaal, al wat nieuws TS?
Sloperdonderdag 17 juli 2008 @ 20:28
Tjees, wat een verhaal. Gewoon gebruikte onderdelen gebruiken, en je was alsnog de helft kwijt geweest
#ANONIEMdinsdag 16 september 2008 @ 20:25
Hoe is dit verhaal eigenlijk afgelopen?
leolinedancewoensdag 17 september 2008 @ 14:23
Inderdaad
Antalwoensdag 17 september 2008 @ 15:36
tvp.. en TS maak even een review voor autoweek:

http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?ID=6050
TheFreshPrincedonderdag 18 september 2008 @ 00:06
Garagebedrijven... Helaas zit er een hoop gajes tussen...

Wij hebben op 't werk 4 Renault Kangoo's met 1.5dci motoren.
Bij alle 4 zijn nu inmiddels rond de 55.000 tot 62.000km de verstuivers vervangen.
Kosten? Dik 1000 euro per auto.
Renault weet echt wel dat het een zwakke plek is, maar ze zuigen je evengoed nog leeg.

Hoe je het merkt? Slecht starten, schokkende motor bij stationair, soms motor-storingslampje aan.
leolinedancedonderdag 18 september 2008 @ 00:11
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
Garagebedrijven... Helaas zit er een hoop gajes tussen...

Wij hebben op 't werk 4 Renault Kangoo's met 1.5dci motoren.
Bij alle 4 zijn nu inmiddels rond de 55.000 tot 62.000km de verstuivers vervangen.
Kosten? Dik 1000 euro per auto.
Renault weet echt wel dat het een zwakke plek is, maar ze zuigen je evengoed nog leeg.

Hoe je het merkt? Slecht starten, schokkende motor bij stationair, soms motor-storingslampje aan.
Bij 60000 km problemen met een diesel..

Dat zou écht niet moeten kunnun.
-chefke-donderdag 18 september 2008 @ 00:17
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
Garagebedrijven... Helaas zit er een hoop gajes tussen...

Wij hebben op 't werk 4 Renault Kangoo's met 1.5dci motoren.
Bij alle 4 zijn nu inmiddels rond de 55.000 tot 62.000km de verstuivers vervangen.
Kosten? Dik 1000 euro per auto.
Renault weet echt wel dat het een zwakke plek is, maar ze zuigen je evengoed nog leeg.

Hoe je het merkt? Slecht starten, schokkende motor bij stationair, soms motor-storingslampje aan.
oeps dat heeft mijn kangoo op het werk ook kilometerstand 65.000 km

daar is mijn baas lekker mee wordt tijd dat het gebakje verdwijnt.