Helaas, ik ga niet zelf aan auto's prutsen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:24 schreef $tranger het volgende:
Dit klinkt meer als een wegjaag offerte. Komt vaak genoeg voor. In ieder geval even een second opinion laten doen zeg ik.
Je kan ook eens kijken wat echt nodig is. Spruitstuk kan misschien gelast worden en veel andere dingen kan je mogelijk op de sloop vinden. Ook dingen als een grote beurt kan je voor een heel groot deel zelf doen. Als je een klein beetje handig bent en niet bang bent voor vieze handen en wat tijd er voor neemt kan je dat heel veel geld besparen. Ook zelf dingen als remschijven bij een auto materialen zaak bestellen kan bergen met geld schelen in verhouding tot de garage die er ook nog eens klauwen met geld op wil verdienen.
Nou ja, als die kapot zijn, zijn die kapot, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:42 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hahaha mooie offerte...
zou mooi een andere garage zoeken.... en niet eens die remschijven laten maken...
Dat is zekersteweten een rot-aub-op-met-je-hok offerte. Gewoon een andere garage zoeken want zelfs de knipperlichtlampjes zijn te duur.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef Karrs het volgende:
Ik heb net prijsopgaaf gekregen.
- Grote beurt: ¤ 360,--
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!
Dat is meer dan tweederde dan de prijs die ik ervoor heb betaald...!
quote:
gelukkig.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
Daar kom ik niet, al valt mijn auto volledig uiteen op hun oprit.
Eensch. Die prijzen kloppen niks vanquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:14 schreef Mind_Fuck het volgende:
Ik vind die prijsopgave anders wel belachelijk.
De prijs van een de remschijven geloof ik wel, die dingen zijn gewoon duur.
Maar 360 euro voor 2 banden vind ik absurd, dit zou voor 120 a 150 euro gedaan moeten zijn.
Een uitlaatspruitstuk kan ook duur zijn maar ook hier is de offerte absurd.
De prijs van de remcylinders kan wel kloppen, ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn astra.
Dan weer de prijs voor de ashoezen.... dit hoort tientjes werk te zijn!
Al in al... ga eens naar een andere garage en vraag een nieuwe offerte.
Inderdaadquote:Op donderdag 19 juni 2008 16:01 schreef Karrs het volgende:
Ik las net dat schijfremmen per paar ¤ 90,-- kosten
Waar rekenen zij dan ¤ 450,-- voor...? Duurt het 6 uur om zo'n schijf erom te leggen of zo...?
Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk een kapot uitlaatspruitstuk?
Gewoon flink op drempels knallen, of zijn er ook nog andere oorzaken mogelijk?
Als dat zo is...quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.
is niet of erg moeilijk te zien ben ik bang.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als dat zo is...
Dat kan ik mooi even aan de garage melden.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor middellange tot lange ritten en ben niet zo gek om een koude motor op z'n lazer te geven. Dit moet dus gewoon al veel langer zo zijn. Vraagje: is het te zien of iets kapot is door "wear" of door iets spontaans?
Twee kleine beurten en een grote.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:14 schreef _Arthur het volgende:
Heb je in die 1.5jaar uberhaupt wel eens wat onderhoud aan die auto laten plegen?
Ja, echt korte ritjes doe ik niet. Maar wel files, zij het nooit direct in het begin.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:04 schreef Karrs het volgende:
Wie kan me trouwens vertellen wat de normale prijs voor 1 manuur is bij een garage?
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
PS. Die 500¤ was overdreven, hoewel het me niets zou verbazen bij deze ballentent.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
Theoretische jongen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Ik = lievquote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:21 schreef PNG het volgende:
[..]
Theoretische jongen.
Voor mijn part is Lantra spruitstuk zwak punt (geen idee), maar die kost echt geen 1900 nog wah euro.
Wat een kwats joh.
Remschijf staat al in dattie 95 euro kost. Rekenen zij 445 euro voor.
Een grote oplichterij dit.
Zorg maar dat die auto zo snel mogelijk terug is. En zeg gerust dat ze op internet staan, en dreig voor mijn part dat je hun hele naam hier neerdondert. Maar begin LieV.
Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorgangerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik = lievtegen nare akeligse garagemeneren
![]()
![]()
Heb al een afspraak staan in Groningen.
Stel dat die kromme remschijf waar is... kan ik er dan nog 200km mee rijden, denken jullie?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:43 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorganger
quote:
Oooooooohquote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:50 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]Gewoon rijden, kromme remschijven kan je best prima nog een stukje mee rijden (dat bedoel ik) en voor je eigen gevoel zou je wat meer afstand kunnen bewaren, maar dat is niet nodig
Hooguit remt je auto wat schokkeriger..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |