Helaas, ik ga niet zelf aan auto's prutsen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:24 schreef $tranger het volgende:
Dit klinkt meer als een wegjaag offerte. Komt vaak genoeg voor. In ieder geval even een second opinion laten doen zeg ik.
Je kan ook eens kijken wat echt nodig is. Spruitstuk kan misschien gelast worden en veel andere dingen kan je mogelijk op de sloop vinden. Ook dingen als een grote beurt kan je voor een heel groot deel zelf doen. Als je een klein beetje handig bent en niet bang bent voor vieze handen en wat tijd er voor neemt kan je dat heel veel geld besparen. Ook zelf dingen als remschijven bij een auto materialen zaak bestellen kan bergen met geld schelen in verhouding tot de garage die er ook nog eens klauwen met geld op wil verdienen.
Nou ja, als die kapot zijn, zijn die kapot, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:42 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hahaha mooie offerte...
zou mooi een andere garage zoeken.... en niet eens die remschijven laten maken...
Dat is zekersteweten een rot-aub-op-met-je-hok offerte. Gewoon een andere garage zoeken want zelfs de knipperlichtlampjes zijn te duur.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef Karrs het volgende:
Ik heb net prijsopgaaf gekregen.
- Grote beurt: ¤ 360,--
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Totaal: ¤ 3.665,-- !!!
Dat is meer dan tweederde dan de prijs die ik ervoor heb betaald...!
quote:
gelukkig.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
Daar kom ik niet, al valt mijn auto volledig uiteen op hun oprit.
Eensch. Die prijzen kloppen niks vanquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:14 schreef Mind_Fuck het volgende:
Ik vind die prijsopgave anders wel belachelijk.
De prijs van een de remschijven geloof ik wel, die dingen zijn gewoon duur.
Maar 360 euro voor 2 banden vind ik absurd, dit zou voor 120 a 150 euro gedaan moeten zijn.
Een uitlaatspruitstuk kan ook duur zijn maar ook hier is de offerte absurd.
De prijs van de remcylinders kan wel kloppen, ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn astra.
Dan weer de prijs voor de ashoezen.... dit hoort tientjes werk te zijn!
Al in al... ga eens naar een andere garage en vraag een nieuwe offerte.
Inderdaadquote:Op donderdag 19 juni 2008 16:01 schreef Karrs het volgende:
Ik las net dat schijfremmen per paar ¤ 90,-- kosten
Waar rekenen zij dan ¤ 450,-- voor...? Duurt het 6 uur om zo'n schijf erom te leggen of zo...?
Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk een kapot uitlaatspruitstuk?
Gewoon flink op drempels knallen, of zijn er ook nog andere oorzaken mogelijk?
Als dat zo is...quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel korte ritjes doet het vaak erg goed en natuurlijk lekker hard optrekken met koude motor zodat koud en warm staal lekker aan elkaar trekken.
is niet of erg moeilijk te zien ben ik bang.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als dat zo is...
Dat kan ik mooi even aan de garage melden.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor middellange tot lange ritten en ben niet zo gek om een koude motor op z'n lazer te geven. Dit moet dus gewoon al veel langer zo zijn. Vraagje: is het te zien of iets kapot is door "wear" of door iets spontaans?
Twee kleine beurten en een grote.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:14 schreef _Arthur het volgende:
Heb je in die 1.5jaar uberhaupt wel eens wat onderhoud aan die auto laten plegen?
Ja, echt korte ritjes doe ik niet. Maar wel files, zij het nooit direct in het begin.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:04 schreef Karrs het volgende:
Wie kan me trouwens vertellen wat de normale prijs voor 1 manuur is bij een garage?
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
PS. Die 500¤ was overdreven, hoewel het me niets zou verbazen bij deze ballentent.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:11 schreef BaraCuda het volgende:
Als je die 500 euro onderzoeks kosten gaat betalen ben je echt hardstikke gek.
Theoretische jongen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Door veel korte ritjes die jij doet kan het spruitstuk ook scheuren. Dat onderdeel is direct warm na het starten, en zet dus uit terwijl je motorblok koud is. Herhaal dat vaak genoeg en bedenk wat er kan gebeuren.
Ik = lievquote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:21 schreef PNG het volgende:
[..]
Theoretische jongen.
Voor mijn part is Lantra spruitstuk zwak punt (geen idee), maar die kost echt geen 1900 nog wah euro.
Wat een kwats joh.
Remschijf staat al in dattie 95 euro kost. Rekenen zij 445 euro voor.
Een grote oplichterij dit.
Zorg maar dat die auto zo snel mogelijk terug is. En zeg gerust dat ze op internet staan, en dreig voor mijn part dat je hun hele naam hier neerdondert. Maar begin LieV.
Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorgangerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik = lievtegen nare akeligse garagemeneren
![]()
![]()
Heb al een afspraak staan in Groningen.
Stel dat die kromme remschijf waar is... kan ik er dan nog 200km mee rijden, denken jullie?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:43 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt er toch al eentijdje mee gereden.. gewoon iets meer afstand bewaren tot uw voorganger
quote:
Oooooooohquote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:50 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]Gewoon rijden, kromme remschijven kan je best prima nog een stukje mee rijden (dat bedoel ik) en voor je eigen gevoel zou je wat meer afstand kunnen bewaren, maar dat is niet nodig
Hooguit remt je auto wat schokkeriger..
Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten bestedenquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)
Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?quote:- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Dat kom je ook negatief tegen. Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor (¤150 incl materiaal bijvoorbeeld). Als ze dan met de looplamp even onder je auto doorlopen, zonder het wiel eraf te halen, en kijken naar je blokjes die goed zijn, dan wordt er 2 uur werk gefactureerd (dat staat er nu eenmaal voor) zonder materiaal. Tja, wiel eraf, klemmen los, blokjes checken, wiel er op en dat 4 keer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten besteden
[..]
Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?
Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:10 schreef Karrs het volgende:
Opdatum
HONDERDVIJFTIG EURO aan onderzoekskosten en omdat ze de band er al af hadden gehaald (helaas in mijn opdracht - ik had ze eerst gezegd de band te repareren, later heb ik gebeld en dat gecancelled)
Dames en heren, dit is de garage die je als de pest moet mijden:
Goldcar Amstelveen
http://www.goldcar.nl/
90¤ voor onderzoek, 35¤ voor man-uur (man-kwartier denk ik).
Ik heb het maar betaald, want ik zag geen mogelijkheid er wat af te halen. Auto staat nu zielig voor mijn huis.
!
Wilco. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)
bron: http://85.92.129.63/~goldcar/home/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=3quote:Bij ons staat de klant voorop en dat zult u dan ook merken aan onze service.
Dat is duur voor een remschijf, zelfs voor 2 remschijven én een set blokken is het nog duur.quote:- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
Veel te duur, voor 200 euro heb je 2 goede banden, gemonteerd en wel.quote:- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Ook duur, is een gebruikt spruitstuk geen optie?quote:- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
Ook niet echt goedkoop, maar valt opzich wel mee.quote:- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
Echt belachelijk duur! Een hoes kost enkele tientjes, het monteren is niet meer dan een half uur-drie kwartier werk.quote:- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
Het enige wat normaal geprijsd is.quote:- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Conclusie: Veel te duur, maar dat er dingen stuk gaan na 47.000 kilometer is niet gek.quote:Totaal: ¤ 3.665,-- !!!
Don't worry, alle input is welkom.quote:
Oh, 2 uur voor remblokken ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor
Dan ken ik er nog wel 1 in spijk die betrouwbaar en goede prijzen hanteert.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:49 schreef matig het volgende:
Vind ik nog veel. Met de prijzen die ik opgezocht heb (en dat zijn normale inkoopsprijzen, hoop garages krijgen nog korting daarop) ben je zo'n 400 aan onderdelen kwijt (incl. btw).
Dan blijft er 1100 euro voor arbeidsloon over. Dan zou je dus 18 uur bezig zijn met montage. Beetje veel voor een remschijf, 2 bandjes, 2 remcylinders en een ashoes.
Ok, bij de remschijf doe je er normaal gesproken 2 met blokken erbij dus laat er nog eens 200 bij komen...
Dan nog betaal je veel te veel
Ik weet niet waar je woont maar ik ken anders wel een goeie garage in R'dam waar je hoogstwaarschijnlijk nog een stuk minder kwijt bent dan die 1500.
Ja, ik dacht zelf ook aan kogellagers, omdat ik dat al eens eerder heb gehad met een Escort. Maar het werd niet erger of zo, dat is met kogellagers wel altijd het geval (of meestal dan).quote:Op zondag 29 juni 2008 15:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het kan altijd voor komen dat iets in de motor kapot gaat. Metaal kan je nooit voor 100% vertrouwen.
Maar de garage heeft inderdaad veel geld voor gevraagd. De volgende keer gewoon vragen aan aantal garages hoeveel het gaat kosten. En het beste bij een Bovag garage.
Ik denk eerder dat jou linker voorwiel lager kapot is. Lijk mij sterk dat dit de rem schijf is. Want je zegt zelf dat je geen snelle rijder bent of je moet altijd hard remmen
Toen je deze auto kocht hoeveel had deze op de teller?
Heb je het al betaald gewoon zeggen dat je het te veel geld vindt.
Op http://start.mijngrossier.nl/catalog/ kan je zelf zien hoeveel onderdelen ongeveer moet gaat kosten exl btw.
Ik noem zomaar een getal als voorbeeld. Ik wist niet dat je kwaad werd.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 03:18 schreef PNG het volgende:
[..]
Oh, 2 uur voor remblokken ?
![]()
Is dat nieuw ? Misschien moet jij ook maar eens nieuwe toko zoeken Barcaconia.
Bij 60000 km problemen met een diesel..quote:Op donderdag 18 september 2008 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
Garagebedrijven... Helaas zit er een hoop gajes tussen...
Wij hebben op 't werk 4 Renault Kangoo's met 1.5dci motoren.
Bij alle 4 zijn nu inmiddels rond de 55.000 tot 62.000km de verstuivers vervangen.
Kosten? Dik 1000 euro per auto.
Renault weet echt wel dat het een zwakke plek is, maar ze zuigen je evengoed nog leeg.
Hoe je het merkt? Slecht starten, schokkende motor bij stationair, soms motor-storingslampje aan.
quote:Op donderdag 18 september 2008 00:06 schreef MaGNeT het volgende:
Garagebedrijven... Helaas zit er een hoop gajes tussen...
Wij hebben op 't werk 4 Renault Kangoo's met 1.5dci motoren.
Bij alle 4 zijn nu inmiddels rond de 55.000 tot 62.000km de verstuivers vervangen.
Kosten? Dik 1000 euro per auto.
Renault weet echt wel dat het een zwakke plek is, maar ze zuigen je evengoed nog leeg.
Hoe je het merkt? Slecht starten, schokkende motor bij stationair, soms motor-storingslampje aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |