Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten bestedenquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zou het voor goedkoop op 55 euro gokken, en duur op 90~100 euro (dure dealerprijs)
Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?quote:- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Dat kom je ook negatief tegen. Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor (¤150 incl materiaal bijvoorbeeld). Als ze dan met de looplamp even onder je auto doorlopen, zonder het wiel eraf te halen, en kijken naar je blokjes die goed zijn, dan wordt er 2 uur werk gefactureerd (dat staat er nu eenmaal voor) zonder materiaal. Tja, wiel eraf, klemmen los, blokjes checken, wiel er op en dat 4 keer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zoiets. Maar bij een dealer heb je op z'n minst pakketprijzen. Dan betaal je iig niet voor het gepruts van een monteur als ze er langer over doen dan voorgeschreven. Zo heb ik eens een accessoire laten inbouwen door een VW-dealer. Zijn ze toch over twee dagen verspreid zo'n 12 uur mee bezig geweest waar ze gezien de prijs (60 euro) niet eens een half uur aan mochten besteden
[..]
Wat voor bijzondere banden hangen daaronder eigenlijk?
Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:10 schreef Karrs het volgende:
Opdatum
HONDERDVIJFTIG EURO aan onderzoekskosten en omdat ze de band er al af hadden gehaald (helaas in mijn opdracht - ik had ze eerst gezegd de band te repareren, later heb ik gebeld en dat gecancelled)
Dames en heren, dit is de garage die je als de pest moet mijden:
Goldcar Amstelveen
http://www.goldcar.nl/
90¤ voor onderzoek, 35¤ voor man-uur (man-kwartier denk ik).
Ik heb het maar betaald, want ik zag geen mogelijkheid er wat af te halen. Auto staat nu zielig voor mijn huis.
!
Wilco. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Bel even met Hyundai Nederland (zit in Sassenheim dacht ik) en vertel hun jouw verhaal. Mijn ervaring met Hyundai Nederland is dat ze echt iets met je klacht doen. (mijn pa heeft ook problemen met zijn hyundai gehad)
bron: http://85.92.129.63/~goldcar/home/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=3quote:Bij ons staat de klant voorop en dat zult u dan ook merken aan onze service.
Dat is duur voor een remschijf, zelfs voor 2 remschijven én een set blokken is het nog duur.quote:- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
Veel te duur, voor 200 euro heb je 2 goede banden, gemonteerd en wel.quote:- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
Ook duur, is een gebruikt spruitstuk geen optie?quote:- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
Ook niet echt goedkoop, maar valt opzich wel mee.quote:- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
Echt belachelijk duur! Een hoes kost enkele tientjes, het monteren is niet meer dan een half uur-drie kwartier werk.quote:- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
Het enige wat normaal geprijsd is.quote:- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Conclusie: Veel te duur, maar dat er dingen stuk gaan na 47.000 kilometer is niet gek.quote:Totaal: ¤ 3.665,-- !!!
Don't worry, alle input is welkom.quote:
Oh, 2 uur voor remblokken ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als jouw remblokjes vervangen moeten worden staat daar 2 uur werk voor
Dan ken ik er nog wel 1 in spijk die betrouwbaar en goede prijzen hanteert.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:49 schreef matig het volgende:
Vind ik nog veel. Met de prijzen die ik opgezocht heb (en dat zijn normale inkoopsprijzen, hoop garages krijgen nog korting daarop) ben je zo'n 400 aan onderdelen kwijt (incl. btw).
Dan blijft er 1100 euro voor arbeidsloon over. Dan zou je dus 18 uur bezig zijn met montage. Beetje veel voor een remschijf, 2 bandjes, 2 remcylinders en een ashoes.
Ok, bij de remschijf doe je er normaal gesproken 2 met blokken erbij dus laat er nog eens 200 bij komen...
Dan nog betaal je veel te veel
Ik weet niet waar je woont maar ik ken anders wel een goeie garage in R'dam waar je hoogstwaarschijnlijk nog een stuk minder kwijt bent dan die 1500.
Ja, ik dacht zelf ook aan kogellagers, omdat ik dat al eens eerder heb gehad met een Escort. Maar het werd niet erger of zo, dat is met kogellagers wel altijd het geval (of meestal dan).quote:Op zondag 29 juni 2008 15:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het kan altijd voor komen dat iets in de motor kapot gaat. Metaal kan je nooit voor 100% vertrouwen.
Maar de garage heeft inderdaad veel geld voor gevraagd. De volgende keer gewoon vragen aan aantal garages hoeveel het gaat kosten. En het beste bij een Bovag garage.
Ik denk eerder dat jou linker voorwiel lager kapot is. Lijk mij sterk dat dit de rem schijf is. Want je zegt zelf dat je geen snelle rijder bent of je moet altijd hard remmen
Toen je deze auto kocht hoeveel had deze op de teller?
Heb je het al betaald gewoon zeggen dat je het te veel geld vindt.
Op http://start.mijngrossier.nl/catalog/ kan je zelf zien hoeveel onderdelen ongeveer moet gaat kosten exl btw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |