abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:23:41 #201
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59528331
nerd alert... bij letteren in Leiden is cum laude pas als je een negen staat gemiddeld (8,5)...en kwak is ook cum laude afgestudeerd... maar meer omdat k als eerstejaars nog een enorme nerd was, en in latere jaren alles waar ik in faalde liet vallen en verving door andere vakken

en nu ben ik AiO en vind ik t zwaar kut
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_59528395
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:21 schreef Ewelina het volgende:

Europese studies of Geschiedenis. Eén van de twee. (ik doe nu beide bachelors)
Leuk! Heb je enig idee hoe je mogelijkheden eruit zien om na je master een onderzoeksplaats te vinden?
quote:
Klopt, ik had ook al bedacht dat ik dan maar twee meesterlijke scripties in elkaar moest knutselen
Mag ik je één tip geven? Ga niet een gecombineerde scriptie schrijven. Daar is bij mij alles door misgegaan (2 opleidingen, 2 begeleiders, verschillende voorkeuren en belangen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59528632
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Leuk! Heb je enig idee hoe je mogelijkheden eruit zien om na je master een onderzoeksplaats te vinden?
[..]

Mag ik je één tip geven? Ga niet een gecombineerde scriptie schrijven. Daar is bij mij alles door misgegaan (2 opleidingen, 2 begeleiders, verschillende voorkeuren en belangen).
Nou, bij ons moet je tijdens je onderzoeksmaster al een promotievoorstel schrijven, dus ik vermoed dat je dan bij je eigen universiteit solliciteert

Mij is verteld dat men bij universiteiten inderdaad steeds meer selecteert op onderzoeksmasters. Al had ik ook een docent die 2 gewone masters had gedaan, waarvan er 1 een excuus was om naar het buitenland te gaan (international programma in Leiden).

Ik denk dat ik met geschiedenis wel eerder een plek zal vinden dan met Europese studies, al was het alleen maar omdat geschiedenis op veel meer universiteiten gegeven wordt. (Europese studies vind je alleen aan de UvA, althans, de variant geschiedenis).

en wbt de gecombineerde scriptie: dat mag niet eens.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59528634
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:23 schreef kwakveense het volgende:
en nu ben ik AiO en vind ik t zwaar kut
Echt waar? Hoezo dan?

Ik vind het een fantastische baan. Er is genoeg theoretische diepgang (ik kan mijn filosofiekennis lustig loslaten op een heel ander veld), ik mag veel op pad (dataverzameling), ik werk in een groep met anderen (ieder onze eigen onderzoeksvragen en eigen dataverzameling, maar bij dezelfde proefpersonen), ik mag ernaast leren (statistiek!), volgend jaar ga ik onderwijs geven, er staan leuke tripjes naar het buitenland op het programma. En: ik ben de baas. Ik ga over het budget, ik bepaal wie ik aanneem, en ik beslis wat er gebeurt en hoe het gebeurt. Daarbij zijn mijn promotoren fantastisch. En ik heb grappige collega's.

-Edit- Het is wel heel slecht van me dat ik helemaal niet ontopic ga. Ik heb de tomaat-paprikasoep gemaakt, maar hij was mij wat te scherp van smaak. Misschien niet lang genoeg laten koken? Ik had er graag een dot mascarpone doorheen gedaan. Hm, nu ja, ik worstel dus nog steeds met het avondeten.
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:34:02 #205
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59528752
De eerste keer duurde bij mij 7,5 week en ik heb geen afbouw gedaan. Desondanks kwam ik maar 2 kg aan daarna (normaal). Waarom geen afbouw? Nou simpel, ik verkaste naar Chili en daar kun je 't niet krijgen en had me verkeken in de tijd en duur. Zak chips in Chili was dus kotsen. Mijn lijf wilde gewoon geen verzadigde vetten meer Ik ook overigens niet meer, dus niet alleen lichaam maar ook geest.

Het handige is een reep, pakje of zakje. Geen moeite met koken, inkopen en dat soort dingen. Als kok had ik 't er best moeilijk mee, maar nu werk ik nog maar 2 avonden per week in de keuken en ik denk dat ik 't zo langer, makkelijker en beter vol ga houden. En ik wil 't kort. Die zeven weken was eigenlijk echt teveel, maar ja. 22 kg d'raf Dát scheelt natuurlijk wel. Maar daarna was ik wel een wrak. Het duurt best lang voor je weer normaal bent zeg maar daarna. Met normaal bedoel ik niet lichamelijk dat gaat binnen een weekje, maar gewoon mentaal. Ik let nog steeds op mijn eten, nog altijd. En probeer fatsoenlijk te eten, maar 't slipt er ook wel af en toe doorheen hoor. Het is ook een mindstate. De eerste keer deed ik 't om zowieso van mijn overgewicht af te komen. Mijn ouders hebben allebei diabetes. En als je overgewicht hebt na je 25e is de kans 80% hoger om ook diabeet te worden. En dat wilde ik vermijden. (en natuurlijk wilde ik van mijn buik af). Da's goed gelukt, maar ik ben nog niet helemaal klaar. Komende CB wordt misschien 2 weken misschien iets langer, maar dan echt maar half hoor. Dus niet 100% deed ik de vorige keer ook. Gaat prima, licht eten, eerste opbouw week zeg maar. Dan heb je toch wat te knabbelen en gaat 't een stuk beter. Wel wat langzamer, maar dat geeft niet.

Overigens had ik van die fijne pakjes chocomel als ontbijt, echt lekker die pakkies. Handig op de fiets zo'n pakje drinken. Die repen vond ik vies, had daar een soort yoghurt repen voor, maar die schijnen eruit te zijn hoorde ik. Die waren wel te pruimen, soort sultana/crusley achtige dingen. Die nieuwe soepen zijn overigens ook echt goed te doen. Die scherpe smaak van die hete soep bleef ik echt tot de volgende morgen proeven. Goed gedaan CB! Als het lekker is, dan is 't een heel stuk makkelijker te doen merkte ik!

Overigens wordt dit mijn 4e keer. (eerste keer (7,5 weken 100%) 105 -> 83, tweede keer (4 weken 75%) 83 -> 77 derde keer (3,5 weken 75%) 77 -> 72,5 en nu terug op 75 ~ 77 door mijn medicijnen én afstuderen! Damn die laatste doet ook wat met je zeg...) Tussen de eerste en tweede zat overigen een dik jaar, in dat jaar is 2kg terug gekomen Daarna zat er telkens een half jaar tussen met ongeveer 2kg terugkomst, wat gewoon doodnormaal is.

Alleen de sportschool gaat natuurlijk weer roet in 't eten gooien! Want wat doen die knakkers, gaan ze in de zomer nog maar halve dagen open. En wanneer heeft zwahiel ruim de tijd om fatsoenlijk en lang te trainen, juist ja in de zomer.

[ Bericht 4% gewijzigd door zwahiel op 19-06-2008 20:39:23 ]
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:41:29 #206
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59529045
Ik heb weer een nieuwe shakebäker ( . ) en die heeft een tuutje met een dopje. Dat is best tof, dan heb je geen geklieder meer met het opendraaien van je beker als je net geschud hebt . Maar verder vind ik het barre ellende hoor. Ik haat soep, dus ik ben na 1 week vaak klaar met de soep en daarna shake ik alleen nog maar (met pindareep . ) Maar blij word ik er allang niet meer van. Ik word alleen nog vrolijk bij het vooruitzicht dat ik weer mag opbouwen of als ik een blik op de weegschaal heb geworpen .

Misschien scheelt het ook wel dat ik eten gewoon als noodzaak zie en dat ik er geen andere associaties mee heb (comfort food etc.). Ik kook net zo makkelijk iets gezonds en lichtverteerbaars met veel vitaminen als dat ik poffertjes ga eten met een halve bus poedersuiker. Ik voel me niet beter bij het ene en slechter bij het andere. Als ik ongesteld ben heb ik geen behoefte aan chocolade en ik heb net zo lief een bruine boterham als iets te snoepen. Sterker nog, ik kom eigenlijk nooit door het snoepvak in de supermarkt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59529540
Zo ik ben weer terug van trainen
pi_59529569
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:52 schreef SHE het volgende:
Ik heb het ook even zwaar. Nou ja, zwaar..ik vind het lastig.
Ik heb geprobeerd het dieet braaf met jullie mee te volgen, maar mijn darmpjes kunnen niet zo goed tegen brood.
Dus sinds zondag het brood er maar weer uit gegooid, want buikpijn is niet grappig. Alleen nu heb ik dubbelextraveel last van de suikerontwenning Ik SNAK naar een zakje drop. Maakt me niet uit voor drop. Al heeft iemand het uitgespuugd en weer terug in de zak gedaan
Dan hoor ik jullie denken..nou SHE, dan ga je toch lekker naar Jamin voor een flinke zak suikervrije drop?
Wat op zich een goed idee zou zijn, ware het niet dat ik OOK overgevoelig ben voor sorbitol en manitol.
Dit, om het leven makkelijk te maken.
Het ergste is nog dat ik met deze levensstijl natuurlijk 100 word ( net als mijn opoe ), wat inhoud dat ik nog zeker 70 jaar heel veel te zeiken heb en het eigenlijk allemaal maar vervelend vind.

Ook dit verdwijnt vanzelf weer, maar ik ben al de hele dag een klein donderwolkje. Knuffel mij!
Ah! Succes en sterkte!! Zoveel hoeft er bij jou toch niet af?
pi_59529641
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Was het leuk?
pi_59529732
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En en en?? HOE IS ZE IN HET ECHT?
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:00:39 #211
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59529793
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:58 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dat dus.
Niet meer actief op Fok!
pi_59529833
Ik dacht, ik vraag het nog verkapt
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:03:09 #213
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59529895
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt waar? Hoezo dan?

Ik vind het een fantastische baan. Er is genoeg theoretische diepgang (ik kan mijn filosofiekennis lustig loslaten op een heel ander veld), ik mag veel op pad (dataverzameling), ik werk in een groep met anderen (ieder onze eigen onderzoeksvragen en eigen dataverzameling, maar bij dezelfde proefpersonen), ik mag ernaast leren (statistiek!), volgend jaar ga ik onderwijs geven, er staan leuke tripjes naar het buitenland op het programma. En: ik ben de baas. Ik ga over het budget, ik bepaal wie ik aanneem, en ik beslis wat er gebeurt en hoe het gebeurt. Daarbij zijn mijn promotoren fantastisch. En ik heb grappige collega's.

ik ben er echt in gepraat zeg maar door mn begeleider, ik dacht dat ik t leuk zou vinden, maar ik vind t heel heel erg moeilijk om me te motiveren.

ik zit ook in een team, met eigen onderzoeksvragen en materiaal, maar ik voel me er een beetje buiten staan omdat ik t meest abstract en modelmatig bezig ben (sociohistorische taalkunde).

soms ben ik wel een enthousiast over mn onderzoek en mn onderwerp, maar t kost me voornamelijk heel veel moeite. ik word niet blij van t idee van bitenlandcse congressen en paper geven (die moet ik dan immers ook schrijven). theoretische diepgang is er zeker, maar ik heb t gevoel dat ik constant iedereen voor t lapje hou en er eigenlijk niks van snap.

misschien ga ik t wel weer leuk vinden als ik klaar ben met "de klus van de maand" : 3000 pagina'scannen en OCR-en om straks onderzoek op te kunnen doen. Of als ik een maand aan Yale onderzoek ga doen met primaire bronnen (handschrift brieven).

goed, ik word depri van mn eigen verhaal... ik zit gewoon niet op mn plek, zeker niet in zo'n hersenloze scan-periode (afwisselen kan niet meer, heb t scannen te lang uitgesteld en nu heeft t natuurlijk haast en moet t elke dag bijna de hele dag...)... maar soms geniet ik er wel van hoor. alleen ik ben geen echte wetenschapper... ik word niet heel blij van dit wereldje en ik heb niet genoeg ambitie...
pi_59529907
Ik ben trouwens sooo lucky! Net op het moment dat ik het slotje op m'n kluisje in de sportschool dicht wilde klikken, kwam ik erachter dat er geen sleutel bij is. In het kluisje lag o.a. mijn huis/auto/werk sleutel. Net op tijd dus.

Dat het vestje wat ik aanhad vol kattenkots zat (had ik niet gezien toen ik hem aantrok) kon me toen ook helemaal niets meer schelen.

Mijn trainingsbroek zit nu zo los van boven dat ik een beetje m'n string loop te showen als ik op een buikspiermatje lig maar dat kon me evenmin schelen

Nog even en ik ben zo blij met mijn lijf dat ik okselhaar laat staan.
pi_59530017
quote:

[..]

Ja gewoon aardig en leuk en zo Ook wel serieus maar niet onzeker of zo. Ik vond het iig heel leuk dat ze mee was, binnenkort ga ik ook bij haar meedoen!
pi_59530049
quote:

[..]

Ik kom net de douche uit . Niets zo lekker als lekker douchen na een training .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59530094
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:07 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik kom net de douche uit . Niets zo lekker als lekker douchen na een training .
Hoe is fallus in het echt !!
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:08:19 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59530129
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:41 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb weer een nieuwe shakebäker ( . ) en die heeft een tuutje met een dopje. Dat is best tof, dan heb je geen geklieder meer met het opendraaien van je beker als je net geschud hebt . Maar verder vind ik het barre ellende hoor. Ik haat soep, dus ik ben na 1 week vaak klaar met de soep en daarna shake ik alleen nog maar (met pindareep . ) Maar blij word ik er allang niet meer van. Ik word alleen nog vrolijk bij het vooruitzicht dat ik weer mag opbouwen of als ik een blik op de weegschaal heb geworpen .

Misschien scheelt het ook wel dat ik eten gewoon als noodzaak zie en dat ik er geen andere associaties mee heb (comfort food etc.). Ik kook net zo makkelijk iets gezonds en lichtverteerbaars met veel vitaminen als dat ik poffertjes ga eten met een halve bus poedersuiker. Ik voel me niet beter bij het ene en slechter bij het andere. Als ik ongesteld ben heb ik geen behoefte aan chocolade en ik heb net zo lief een bruine boterham als iets te snoepen. Sterker nog, ik kom eigenlijk nooit door het snoepvak in de supermarkt .
Kim, waar haal jij die toestanden?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59530137
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja gewoon aardig en leuk en zo Ook wel serieus maar niet onzeker of zo. Ik vond het iig heel leuk dat ze mee was, binnenkort ga ik ook bij haar meedoen!
Dat dus . In het echt is PF echt een hele leuke meid (niet dat je dat op Fok niet bent hoor ). Niets geen tutje ofzo, gewoon lekker stoten en samen in de war raken over links en rechts (raam!). Daarna konden we allebei door voor tomaat .
pi_59530226
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:03 schreef kwakveense het volgende:
goed, ik word depri van mn eigen verhaal... ik zit gewoon niet op mn plek, zeker niet in zo'n hersenloze scan-periode (afwisselen kan niet meer, heb t scannen te lang uitgesteld en nu heeft t natuurlijk haast en moet t elke dag bijna de hele dag...)... maar soms geniet ik er wel van hoor. alleen ik ben geen echte wetenschapper... ik word niet heel blij van dit wereldje en ik heb niet genoeg ambitie...
Nou kwak ik word er ook een beetje depri van ...
Heb ook al veel nare AIO verhalen gehoord.

Ik heb ook niet de ambitie en gedrevenheid ervoor. Ik ben gewoon een wandelende 9 tot 5 mentaliteit.

Hoe lang heb je nog te gaan?
pi_59530240
quote:

ik zit ook in een team, met eigen onderzoeksvragen en materiaal, maar ik voel me er een beetje buiten staan omdat ik t meest abstract en modelmatig bezig ben (sociohistorische taalkunde).
Wat doen de anderen dan? Ik ben ook wel een beetje het buitenbeentje van ons onderzoek (daarbij ben ik de enige die aan een andere universiteit werkt), maar ik krijg helemaal niet het gevoel dat ik erbuiten sta.
quote:
Jee, wat vervelend. Ga je het nog afmaken in de hoop dat je er weer plezier in vindt? En kun je niet een of andere stagiaire strikken voor scanwerk?
pi_59530472
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:08 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat dus . In het echt is PF echt een hele leuke meid (niet dat je dat op Fok niet bent hoor ). Niets geen tutje ofzo, gewoon lekker stoten en samen in de war raken over links en rechts (raam!). Daarna konden we allebei door voor tomaat .
Iedereen was wel onder de indruk van je trap kunsten
pi_59530555
Klinkt goed
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:17:44 #224
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59530663
quote:

[..]

ik ben er echt in gepraat zeg maar door mn begeleider, ik dacht dat ik t leuk zou vinden, maar ik vind t heel heel erg moeilijk om me te motiveren.

soms ben ik wel een enthousiast over mn onderzoek en mn onderwerp, maar t kost me voornamelijk heel veel moeite. ik word niet blij van t idee van bitenlandcse congressen en paper geven (die moet ik dan immers ook schrijven). theoretische diepgang is er zeker, maar ik heb t gevoel dat ik constant iedereen voor t lapje hou en er eigenlijk niks van snap.

misschien ga ik t wel weer leuk vinden als ik klaar ben met "de klus van de maand" : 3000 pagina'scannen en OCR-en om straks onderzoek op te kunnen doen. Of als ik een maand aan Yale onderzoek ga doen met primaire bronnen (handschrift brieven).

Dat vind ik nou een heel herkenbaar verhaal. Toen ik begon met studeren had ik ook de mond vol van promoveren, maar ik moet zeggen dat mijn enthousiasme de laatste twee jaar wel flink is afgenomen. Ik mis de gezellige colleges en ik vind mijn onderzoeken niet interessant genoeg. Bovendien heb ik ook altijd het idee dat ik het helemaal niet / niet helemaal snap en iedereen maar voor het lapje houd, terwijl ik wel steeds hoge cijfers krijg voor alles wat ik schrijf. Het is dan ook net alsof iemand anders mijn papers schrijft. Ik ben ook bang dat een promotie-onderzoek te solistisch is voor mij.

Jij hebt Engels gestudeerd, toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_59530673
Ik probeer m'n collega's trouwens zover te krijgen om gezamenlijk mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Ze zijn alleen niet bepaald gemotiveerd om te trainen. Misschien kan ik SHE op ze afsturen, aangezien ze in Utrecht wonen.
pi_59530827
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:10 schreef -marz- het volgende:

[..]

Nou kwak ik word er ook een beetje depri van ...
Heb ook al veel nare AIO verhalen gehoord.

Ik heb ook niet de ambitie en gedrevenheid ervoor. Ik ben gewoon een wandelende 9 tot 5 mentaliteit.

Hoe lang heb je nog te gaan?
Ik heb begrepen dat heel veel AIO's een paar keer in een dip komen (en dat het niet meer dan logisch is omdat je zo intensief met één onderwerp bezig bent). Volgens een docent van me (die ook promovendus is) moet je echt heel hard werken, en krijg je afschuwelijk weinig betaald.

En toch. Ik vind papers schrijven echt leuk. Ik kijk al uit naar het moment dat ik m'n 1e scriptie mag gaan schrijven (volgend jaar).
pi_59530979
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:20 schreef Ewelina het volgende:

Ik heb begrepen dat heel veel AIO's een paar keer in een dip komen (en dat het niet meer dan logisch is omdat je zo intensief met één onderwerp bezig bent). Volgens een docent van me (die ook promovendus is) moet je echt heel hard werken, en krijg je afschuwelijk weinig betaald.
Zo slecht worden promovendi niet betaald. En hard werken, ach, dat zal per onderzoeksrichting / faculteit / universiteit verschillen. Bij ons werken de aio's vrij had, maar ze hebben klaarblijkelijk genoeg tijd om tussendoor een kind te baren. (Er heerst al een tijdje een soort zwangerschapsepidemie bij ons.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 19-06-2008 21:29:47 ]
pi_59531029
Het klinkt echt heel saai en ik moet nog gaan studeren..
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:26:35 #229
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59531132
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou niet zonder brood kunnen! Wee jou!
[..]

Als ik me zo voel, dan ga ik de sokken van m'n lief uitzoeken op gaten en stiekem weggooien. Ik hoop niet dat hij dit leest.
We zijn in verbouwing momenteel en alles wat ook maar enigzins rafelde, gaten had of er niet meer uit zag is in de prullenbak verdwenen. Olivier weet het alleen nog niet .

Nu je daar zo over begint komt wel meteen dat gevoel van euforie weer over mij
pi_59531199
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:26 schreef SHE het volgende:

[..]

We zijn in verbouwing momenteel en alles wat ook maar enigzins rafelde, gaten had of er niet meer uit zag is in de prullenbak verdwenen. Olivier weet het alleen nog niet .

Nu je daar zo over begint komt wel meteen dat gevoel van euforie weer over mij
Ja, hoe is het met je badkamer afgelopen?

@Claudia: die docent van me verdiende rond 1300 bruto. Vond ik wel bizar weinig
Ik heb ook advertenties gezien waarbij ze rond de 1800 bruto per maand verdienden, dat vond ik dan wel redelijk.
pi_59531206
Ik vind/vond papers schrijven ook leuk. Maar mijn scriptie vond ik helemaal niet leuk. Er komt zoveel bij kijken, je leert jezelf zo kennen (ieks)

Ik ben afgestudeerd met een 7,5. Geen AIO material. Ik denk dat, als ik ouder ben en me echt meer ben gaan toespitsen op een onderwerp qua werk, het promoveren me ook meer zal aanspreken dan nu. Sowieso ben ik als doctor te duur om mijn beroep nog in de praktijk te kunnen uitoefenen, wat ik wel wil.

En AIO betaalt wel slecht
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:29:33 #232
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59531268
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ah! Succes en sterkte!! Zoveel hoeft er bij jou toch niet af?
Zoals je weet wil ik mijn borsten kwijt. Daarvoor moet ik 10kg onder mijn streefgewicht zitten.
Dat, of een operatie. Ik kies voor het eerste. Dus ik moet net zo hard bikkelen als menigeen hier.
Ik wil er ook wel weer eens uit zien als een schone deerne, in plaats van een overpriced pornstar.
pi_59531305
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Zoals je weet wil ik mijn borsten kwijt. Daarvoor moet ik 10kg onder mijn streefgewicht zitten.
Dat, of een operatie. Ik kies voor het eerste. Dus ik moet net zo hard bikkelen als menigeen hier.
Ik wil er ook wel weer eens uit zien als een schone deerne, in plaats van een overpriced pornstar.
Hele onbeleefde vraag: wat is je cupmaat dan?

Ik koos voor het 2e.
pi_59531350
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Iedereen was wel onder de indruk van je trap kunsten
Ja tot ik vertelde dat ik op tkd zit . Maar ik had dat kussen wel graag een keer vastgehouden ... even voelen of mijn theorie klopt en mijn trappen alleen maar harder klinken omdat ik geen ding over mn voet heb . En ben heel erg benieuwd hoe jij mijn trainingen vind, zijn heel anders .

Morgen update over mijn spierpijn, ik had dus spierpijn in mn benen van een bepaalde oefening ... gingen ze die nog 150x doen ofzo . Au ik kan de trap nu al bijna niet meer op/af.

@AIO: het klinkt wel erg saai ja, kopieren etc.
pi_59531387
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:27 schreef Ewelina het volgende:

Ik heb ook advertenties gezien waarbij ze rond de 1800 bruto per maand verdienden, dat vond ik dan wel redelijk.
De algemene richtlijnen bij een aanstelling van 1.0 fte zijn per 1 januari 2009:

1e jaar: 2042
2e jaar: 2379
3e jaar: 2492
4e jaar: 2612
pi_59531430
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik wil ze er bij. Kan ik dan een ander dieet volgen
Succes, 10 kilo onder je streefgewicht is dat heel erg ondergewicht?
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:33:00 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59531431
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, hoe is het met je badkamer afgelopen?

De badkamer is bijna klaar. Er zijn nog wat afwerkings issues ( ik ben de mier, in mierenneuker ).
De tegels moeten een zoutzuur behandeling krijgen ( om de voegwaas eraf te halen ) en ik wil de vloer opnieuw gevoegd hebben, omdat de voegen lichter zijn uitgevallen dan ik wilde ( moet antraciet worden ).
Het stucwerk op het verlaagde plafond is bijna droog, dus dan kan ik zelf al beginnen met de glanslaag op het plafond en het bijwerken van de deurposten.
De rest doet de aannemer en doet hij komende week. Foto's van dit 80-jaren plan volgen natuurlijk.
pi_59531492
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:31 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja tot ik vertelde dat ik op tkd zit . Maar ik had dat kussen wel graag een keer vastgehouden ... even voelen of mijn theorie klopt en mijn trappen alleen maar harder klinken omdat ik geen ding over mn voet heb . En ben heel erg benieuwd hoe jij mijn trainingen vind, zijn heel anders .

Morgen update over mijn spierpijn, ik had dus spierpijn in mn benen van een bepaalde oefening ... gingen ze die nog 150x doen ofzo . Au ik kan de trap nu al bijna niet meer op/af.

@AIO: het klinkt wel erg saai ja, kopieren etc.
Volgens mij hebben we 200 squats gedaan en 160 sit ups
pi_59531531
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De algemene richtlijnen bij een aanstelling van 1.0 fte zijn per 1 januari 2009:

1e jaar: 2042
2e jaar: 2379
3e jaar: 2492
4e jaar: 2612
Richtlijnen waar niemand zich aan houdt ? AIO salaris boven 2000 heb ik tot op heden nog niet van gehoord helaas.

Lekker offtopic ook allemaal. Wat zijn we trouwens hoogopgeleid hier dames.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:35:18 #240
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59531549
ik wilde eerst juist niet promoveren, maar ben er in gerold. onderzoek doen is ook eigenlijk wel heel leuk, maar dat vind ik altijd pas achteraf als t af is

ik heb nog tot augustus 2010, en ja, ik wil t wel afmaken. ik zit nu ook wel in een super dip hoor. zie erg op tegen de zomer doorwerken voor zo'n stom congres. ook moeilijk omdat ik me niet meerwil bewijzen/hoef te netwerken omdat ik straks toch niet meer de wetenschap verder wil. maar, ook ik was trots en blij toen ik mn eerste publikatie had hoor! (internationaal tijdschrift)

de anderen in t project zijn bezig met grammatica's en de taal van de schrijvers van die grammatica's in hun eigen persoonlijke brieven. die verzamelen ook brieven en transcriberen enzo. veel meer met de data, ik ben meer in t verklaringsmodel voor variatie gedoken (sociaal netwerk model). ik hoop dat aan te passen voor historisch gebruik, dan is er tenminste nog iets nuttigs/relevants an mn onderzoek.

ik heb een heel groot vat aan materiaal dat al gepubliceerd is, maar dat moet ik dus digitaliseren (er is 1 assistente maar die werkt voor iedereen en doet 1 week over 1 boek, en ik meot er 6 doen in de komende twee weken). probleem is dat ik steeds er tegenaan loop dat ik zelfs met zoveel materiaal niet genoeg heb om significante dingen te zeggen over wat ik onderzoek. dat maakt soms wat hopeloos...ik zou zo graag niet alleen maar negatieve verhalen schrijven en negatieve conclusies trekken of weer roepen dat de methode anders moet.

ten tweede is het feit dat mn materiaal al gepubiceerd is een zegen en een vloek. een groot deel van mn dissertatie zal ook gaan over wat de problemen en gebreken zijn doordat anderen al aan het materiaal hebben geklooid (spelling genormaliseerd enzo)

t hele project gaat over het ontstaan van de norm voor standaard engels in grammatica's in de 18e eeuw, mijn deelproject kijkt naar de mogelijke vorbeelden van die norm: de taal van de aristocatie.

als ik er zo over vertel gaat t wel kriebelen en denk ik: is toch leuk en interessant? maar als ik op kantoor zit is t echt niet leuk...

dit is ook niet mn eerste dipje...dat begon de zomer nadat ik gestart was al....

mn werk trek ik alleen als ik heel goed in mn vel zit, zodra er iets is valt werk als eerste in n zwart gat omdat ik er zoveel moeite mee heb. plus ik vind ALLES leuker dan werk, dus ik plan de rest van mn leven zo vol met andere activiteiten dat ik daar half overspannen van word.

ik loop neit voor niets bij de psych zullen we maar zeggen

en toch wil ik het afmaken...
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:36:34 #241
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59531605
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:34 schreef -marz- het volgende:

[..]

Richtlijnen waar niemand zich aan houdt ? AIO salaris boven 2000 heb ik tot op heden nog niet van gehoord helaas.

euhh dat klopt wel hoor! maar dat hou je niet netto over natuurlijk. over t salaris zal ik niet snel klagen hoor. en ik werk ook echt niet zo hard (ligt meer aan mij dan aan de workload - zie boven)
pi_59531660
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:34 schreef -marz- het volgende:

[..]

Het zijn salaristabellen van de VSNU. Bij ons wordt dit salaris gehanteerd (UU), maar in de regel hebben aio's een aanstelling van 0.9 fte (of soms iets minder).
quote:
Ja, ik houd al op.
pi_59531688
Ik vind het echt ontzettend saai om je posts hier over te lezen. Moet je nagaan als je ook nog doet wat er in je posts staan.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:38:30 #244
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59531696
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik wil ze er bij. Kan ik dan een ander dieet volgen
Succes, 10 kilo onder je streefgewicht is dat heel erg ondergewicht?
Volgens BMI en voedingscentrum wel, maar ik kan je verzekeren dat die leidraad echt kwatsch is.
Met 57 kg ben ik echt in topshape, nergens vetjes, maar wel mijn natuurlijke zandloper figuur. Prachtig!
Bij een lengte van 176 is dat schijnbaar te mager, maar ik voelde me er zo vreselijk lekker bij. Ik had toen een pronte B en alles voelde gewoon veel natuurlijker. Enige nare is dat mijn heupbotten dan altijd zo zichtbaar zijn, maar daar kan ik niks aan doen. Zo is mijn figuur.
Ik weeg nu 65 KG, dus ik heb nog wel even te gaan hoor. Alleen al mijn borsten zijn 1kg per stuk
pi_59531712
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:35 schreef kwakveense het volgende:
mn werk trek ik alleen als ik heel goed in mn vel zit, zodra er iets is valt werk als eerste in n zwart gat omdat ik er zoveel moeite mee heb. plus ik vind ALLES leuker dan werk, dus ik plan de rest van mn leven zo vol met andere activiteiten dat ik daar half overspannen van word.

ik loop neit voor niets bij de psych zullen we maar zeggen

en toch wil ik het afmaken...
Bovengenoemde opmerking vind ik wel opvallend en veelzeggend.

Maargoed je hebt er al een therapietje tegenaangegooid dus ik hoef die gedachte niet uit te dagen neem ik aan

^^ dit komt wel overeen met wat ik boven al zei dat je jezelf zo akelig goed leert kennen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:39:21 #246
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59531738
En mocht je meer borst willen, dan moet je hoger in je eiwitten gaan zitten. Veel kip eten
pi_59531774
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Volgens BMI en voedingscentrum wel, maar ik kan je verzekeren dat die leidraad echt kwatsch is.
Met 57 kg ben ik echt in topshape, nergens vetjes, maar wel mijn natuurlijke zandloper figuur. Prachtig!
Bij een lengte van 176 is dat schijnbaar te mager, maar ik voelde me er zo vreselijk lekker bij. Ik had toen een pronte B en alles voelde gewoon veel natuurlijker. Enige nare is dat mijn heupbotten dan altijd zo zichtbaar zijn, maar daar kan ik niks aan doen. Zo is mijn figuur.
Ik weeg nu 65 KG, dus ik heb nog wel even te gaan hoor. Alleen al mijn borsten zijn 1kg per stuk
O 57 valt nog best mee! Ik ben bottig van nature maar met een buikje. Zonder buikje gaan mensen mij bijvoeren (= 5 kg lichter) Nou ja dat slungelige/bottige valt nu wel mee, denk ik. (Door dat ik nu train en spieren heb en zo)
pi_59531796
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
En mocht je meer borst willen, dan moet je hoger in je eiwitten gaan zitten. Veel kip eten
Door de hormonen ?!
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:40:50 #249
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59531811
yup. en nu ga ik jullie er niet meer mee lastig vallen
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:40:51 #250
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59531812
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:41 schreef k_i_m het volgende:

* zwahiel trapt k_i_m naar de Blokker om een blender van 2 tientjes te scoren!

Die mixbeker is K_U_T! Je moet 't gewoon blenden! En af en toe foetelen door er iets anders bij te doen waardoor 't lekkerder is. Ik deed heel vaak stiekempjes wat yoghurt erbij of wat fruit of zo bij die chemische aardbijen Wat ook helpt is om die koffie meuk smaken te pakken en daar dan wat ijsblokjes bij te doen. Hup in de blender en je hebt een Caffiato zeg maar. Smaakt prima!
Die vorige soepen smaakten overigens allemaal naar zand deze serie is wel te pruimen.

Ondanks dat ik toch echt kok ben, heb ik een schijthekel aan thuis koken. Misschien is dat omdat in de keuken waar ik werk alles voor handen is en thuis niks voor handen is. Of dat ik gewoon een gemakzuchtige aap ben die altijd haast heeft en geen tijd neemt om te koken
Ik heb overigens altijd behoefte aan chips, weet niet waarom, maar ik vind 't heerlijk!

Overigens CB haal je gewoon bij een consulente, die bewaakt ook je voortgang en zorgt dat je niet te ver gaat in je gewicht. Ik vond haar buitengewoon handig en prettig (hier in Utrecht!)

zeau en nu naar de stad ja bier drinken ja Af en toe doe ik dat stiekem toch!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')