[UPDATE] (en verzoek tot schop naar WGR...

)
We hadden een kijker met serieuze interesse, er was ook al een bedrag genoemd wat diegene zou gaan bieden, maar hij wilde eerst contact met de buurman. Had hij dat bedrag geboden, hadden we dat geaccepteerd.
Maar helaas, de bovenbuurman heeft wraak genomen

tenminste zo ziet hij dat. Hij belde ons op, helemaal blij met zichzelf, om ons dat te vertellen.
Zoals ik ergens al zei is er ooit een reparatie gedaan aan het huis waarvoor wij de helft moesten betalen. Daarvan was nog bouwmateriaal over. De buurman vond, dat wij dit moesten opslaan. Wij hadden geen interesse in die materialen en wilden ook niet dat het in ons huis lag terwijl er kijkers kwamen (hij belde 2 dagen voor de eerste kijkdag hierover). Hij drong nog even aan, maar wij gaven aan dat hij dat materiaal (waar wij dus deels voor hebben betaald) mocht houden, wij konden het gewoon nergens kwijt.
Toen onze kijker de buurman belde (hij is daar boos over, hoe durven wij iemand hem te laten bellen

) heeft hij daarom tegen die kijker gezegd dat het dak zo lek is als een mandje en dat hij het huis vooral niet moet kopen. Er is helemaal geen lekkage, maar de kijker heeft geen bod uitgebracht (zou ik ook niet doen). De buurman zn uitleg was dat hij dat gedaan had om ons 'terug te naaien' na wat wij hem 'geflikt' hebben met die bouwmaterialen.
Wij hebben gevraagd wat hij van ons wil (we dachten, misschien wil hij dat we voor opslag betalen ofzo) maar hij zegt alleen maar steeds dat we met de makelaar moeten gaan praten.
Dat hebben we gedaan en de makelaar zegt, terugdreigen met wat je maar kan. Wij zijn echt niet zulke types als de buurman en vinden dat erg moeilijk. Ook voelen we ons erg kwetsbaar aangezien wij hier ook daadwerkelijk wonen en buurman niet.
Wij zijn hier uiteraard heel kwaad over en weten niet wat we moeten doen. Zelf heb ik twee redenen bedacht waarom die buurman zich zo belachelijk opstelt.
- buurman is dom en wil niet dat wij wegverhuizen want dan komt er iemand wonen die gaat eisen dat de VvE goed gerund wordt, wat hem geld gaat kosten (maar wij verhuizen sowieso weg, ons nieuwe huis is al gekocht, kunnen we niet onderuit)
- buurman is ambitieus en wil zelf dit huis ook kopen (zie uitspraken over makelaar bellen) om te laten verpauperen, geld voor te vangen en gedoe met VvE's uit te sluiten
Maar goed, wat het ook is, we weten niet wat we moeten doen en zoeken hulp. Aangezien het al lang niet meer over kozijnen gaat, denk ik dat we meer hebben aan advies en info op juridisch gebied, dus misschien kan een mod het topic verplaatsen?
Ik heb overigens ook de splitsingsakte gevonden (vrijwel onleesbaar want pre-digitaal tijdperk) en de kozijnen horen wel bij het gemeenschappelijke gedeelte. Verder kan ik er weinig wijs uit worden wat belangrijk is om te noemen hier en wat niet, als iemand me kan vertellen waar verder op te letten kan ik er wel info uit opzoeken?
Alvast bedankt
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 07:27 schreef dahei het volgende:Het blijft de vraag hoeveel je er nu nog aan hebt.. Het zal snel een paar weken tot een paar maanden duren voordat de buurman gaat schilderen. In de tussentijd zijn wel de meeste geintereseerden langsgeweest.
Het blijft een lastig verhaal.
Volgens de makelaar zou een schriftelijke overeenkomst met een datum voor wanneer (bijv. binnen 4 maanden) de kozijnen zijn geschilderd enorm veel uitmaken voor kopers. Ik heb geen idee of dat zo is.