quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:10 schreef __________ het volgende:
Ik deed die quote om het aan de topicstarter te laten zien.
Volgens de makelaar zou een schriftelijke overeenkomst met een datum voor wanneer (bijv. binnen 4 maanden) de kozijnen zijn geschilderd enorm veel uitmaken voor kopers. Ik heb geen idee of dat zo is.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 07:27 schreef dahei het volgende:
Het blijft de vraag hoeveel je er nu nog aan hebt.. Het zal snel een paar weken tot een paar maanden duren voordat de buurman gaat schilderen. In de tussentijd zijn wel de meeste geintereseerden langsgeweest.
Het blijft een lastig verhaal.
Nou, ik heb ook verhalen gehoord over mensen die hun oude woning niet verkocht kregen en uit pure wanhoop ook de nieuwe woning maar in de verkoop gooiden, omdat vaste lasten van twee woningen wel erg veel werd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:31 schreef Dipkip het volgende:
- buurman is dom en wil niet dat wij wegverhuizen want dan komt er iemand wonen die gaat eisen dat de VvE goed gerund wordt, wat hem geld gaat kosten (maar wij verhuizen sowieso weg, ons nieuwe huis is al gekocht, kunnen we niet onderuit)
Onze kozijnen zijn de afgelopen 5 jaar nog netjes geschuurd en geschilderd door een vakman (wanneer precies weet ik niet meer). Mn vriend wil niet dat ons huis hier herkenbaar te zien is, dus ik kan geen foto's plaatsen. Maar het gaat ook al lang niet meer om de kozijnen. Als de buurman iedere mogelijke koper gaat vertellen dat het dak lek is, kopen ze het toch niet, ook al zien de kozijnen er prima uit. Ik weet natuurlijk niet of iedere potentiele koper die man wil spreken, maar dat lijkt me wel. Mensen zijn tegenwoordig veel beter op de hoogte dan toen mn vriend dit huis kocht - hij had werkelijk geen idee..quote:Op zondag 6 juli 2008 10:41 schreef draaijer het volgende:
Waar zijn de foto's van jullie appartement? Dan kunnen we zien of het echt zo'n verschil is
We hebben elke week wel een aantal kijkers, meestal twee dagen per week waarop 1-3 mensen komen kijken.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:53 schreef nachtdier2 het volgende:
In de eerste week van de verkoop, waren er al 20 bezichtigers.
Nu, aantal weken later. Hoeveel bezichtigers zijn er al geweest? En is het bevriende koppel dat acteert al een keer langsgeweest voor een bezichtiging om de makelaar te testen?
Overigens erg vaag van de makelaar dat ie na een week al de vraagprijs wilt verlagen! Klopt die makelaar wel helemaal?
Dat dacht ik dus ook gelezen te hebben, dat het tegenwoordig verplicht is. Als dat zo is zouden we het kunnen gebruiken als die dreiging waar de makelaar het over heeft. Dan kunnen we tegen de buurman zeggen, stop met ons huis zwart maken bij de kijkers of we dwingen je geld te steken in de VvE en de kozijnen te onderhouden. Maar ja, wij hebben zelf ook weinig geld (hoewel buurman dat niet weet) en we zijn bang voor minder juridisch onderbouwde represailles. We zijn een weekend weggeweest, in dat weekend belde de buurman dus op dat hij ons dit geflikt heeft en toen we thuiskwamen zaten onze ramen aan de achterkant onder de verfquote:Op zondag 6 juli 2008 13:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
slapende VVE mag naar mijn weten niet meer sinds april 2008 (correct me if i am wrong) en er moet een pot zijn waarin geld zit, je moet tegenwoordig een meerjaren-onderhouds-planning hebben waar je geld in oppot om groot-onderhoud uit te voeren.
Als er ook echt een splitsingsakte is dan hebben jullie ieder een appartementsrecht en daartoe hoort via een of andere indexering de hoogte van je stemrecht, als jou appartement groter is dan heb je meer breukdelen bijvoorbeeld, hier is dat ook zo, als pietje met zijn 112 breukdelen stemt tegen jantje met 108 breukdelen dan heeft pietje dus meer punten, bij sommige appartementen kan dit dus het verschil maken bij het stemgedrag tijdens de algemene ledenvergadering. Voorbeeld: mij appartement heeft 112 breukdelen, mijn buurman 111 omdat ik 1m2 meer berging heb, hebben mijn breukdelen grotere invloed dan de zijne.
Weet alleen niet zit met jullie breukdelen omdat jullie maar met 2 eigenaars zitten...
Wel een hele erge benarde situatie om je huis te verkopen zo...
Ik weet het niet eigenlijk wat de juiste omschrijving ervoor is. Maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen dingen zijn die je niet kunt verzwijgen.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:23 schreef Dipkip het volgende:
Kan de buurman onder verborgen gebreken vallen?
Oh absoluut, maar mn vriend betwijfelt of dat zin heeft en of het snel genoeg zin heeft. Dus we hebben dat nog niet gedaan. Zolang we het niet doen, kunnen we het ook nog gebruiken als die dreiging waar de makelaar het over heeft, maar we weten nog niet of we dat doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:28 schreef maedel het volgende:
Je hebt niet zoiets van "ik doe aangifte tegen de buurman"?
Wegens het vernielen van jouw eigendommen (ramen met verf) en smaad (onzin verkopen aan potentiele kopers)?
We hadden nooit last met hem tot we gingen verkopen. Behalve dan dat ie zn panden niet onderhoudt.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:41 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik weet het niet eigenlijk wat de juiste omschrijving ervoor is. Maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen dingen zijn die je niet kunt verzwijgen.
Tenzij de buurman normaal gesproken wel aardig is en je nergens last van hebt?
Je zou hier wel eens de spijker op z'n kop kunnen slaan.... Waarom vraag je niet direct aan de buurman of hij interesse heeft om de boel te kopen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:31 schreef Dipkip het volgende:
[UPDATE] (en verzoek tot schop naar WGR...)
- buurman is ambitieus en wil zelf dit huis ook kopen (zie uitspraken over makelaar bellen) om te laten verpauperen, geld voor te vangen en gedoe met VvE's uit te sluiten
Omdat ie begint te schreeuwen zodra we bellen om de boel te besprekenquote:Op maandag 7 juli 2008 09:34 schreef Kumusta het volgende:
Je zou hier wel eens de spijker op z'n kop kunnen slaan.... Waarom vraag je niet direct aan de buurman of hij interesse heeft om de boel te kopen?
Ok, nou begin ik medelijden te krijgen met de koperquote:Op maandag 7 juli 2008 11:06 schreef Dipkip het volgende:jullie mogen me feliciteren!!!
tis verkocht!!
en niet voor weinig!!!
Oh, gelukkig, het is geen "misleiding" o.i.d.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Tis wel degene die dat verhaal van het lekke dak heeft aangehoord, dus die weet in ieder geval een klein beetje waar ie aan beginten ja ik vind het ook ergens heel zielig, maar aan de andere kant waren we niet voor niets het goedkoopste huis op funda
Hmm dus het lekt wel gewoonquote:Op maandag 7 juli 2008 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Tis wel degene die dat verhaal van het lekke dak heeft aangehoord, dus die weet in ieder geval een klein beetje waar ie aan beginten ja ik vind het ook ergens heel zielig, maar aan de andere kant waren we niet voor niets het goedkoopste huis op funda
Nee, nog steeds nietquote:Op maandag 7 juli 2008 13:49 schreef nachtdier2 het volgende:
Mogen we nu wel de pics van het huis zien dan
Gefeliciteerd met de verkoop. Nu nog maar hopen dat de koop ook daadwerkelijk doorgaat ook en niet dat ie stand op de financiering.
Nee het lekt niet, ik bedoel er mee, dat is de enige die de bovenbuurman heeft gesproken. Dus die weet meer over wat ie koopt, dan kijkers die de buurman niet gesproken hebben.quote:
Centrum. Hopelijk voorlopig geen makelaars meer voor ons. Liever een autoverkoper ofzoquote:Op maandag 7 juli 2008 15:22 schreef Rewimo het volgende:
In welke buurt staat jullie (ex)-huis? En mocht je nog eens een betrouwbare makelaar zoeken: ik heb uitstekende ervaringen met Ideler-Adriaans (Gedempte Oude Gracht)
Gefeliciteerdquote:Op maandag 7 juli 2008 11:06 schreef Dipkip het volgende:jullie mogen me feliciteren!!!
tis verkocht!!
en niet voor weinig!!!
Gefeliciteerd, hopelijk niet te voorbarig gejuigd, neem aan dat de verkoper een bod onder allerlei voorwaarden heeft gedaan.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:06 schreef Dipkip het volgende:jullie mogen me feliciteren!!!
tis verkocht!!
en niet voor weinig!!!
Alleen van financieringquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:53 schreef Syytön het volgende:
Gefeliciteerd, hopelijk niet te voorbarig gejuigd, neem aan dat de verkoper een bod onder allerlei voorwaarden heeft gedaan.
. . .bij de bovenbuurmanquote:Op maandag 7 juli 2008 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Huizen in Haarlem verkopen over het algemeen best snelIk heb er vorig jaar twee verkocht (van mezelf en van mijn vader), allebei binnen een week weg. Ik snap dan ook niet zo goed waar de paniek bij jullie makelaar vandaan kwam...
is een mogelijkheid, maar daarmee creeer je wel een erg slechte verstandshouding met de buurman. Hij zal waarschijnlijk niet zomaar overstag gaan en dan zou je gerechtelijke procedures moeten volgen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
. . .bij de bovenbuurman![]()
Misschien pakt de nieuwe koper die bovenbuurman wél aan door de Vve weer actief te maken en te investeren in de aanpak van het onderhoud. Om de woning vervolgens voor meer geld te verkopen?
Gelukkig hebben we zoiets niet in hoeven vullen. Wel zo'n lijst over wat er achter blijft en wat we meenemen, en hoeveel we kwijt zijn aan GWE en belastingen enzo, maar niets over de burenquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:03 schreef Syytön het volgende:
Als je bij de verkoop aangeeft dat de buurman een goede man is en dat je er geen problemen mee hebt, terwijl dit niet zo is, gaat dit wel als verborgen gebrek op. Vaak moet je van die formulieren invullen waarin vragen staan over de woning, meestal staat daar ook iets over de buren in.
En?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Dipkip het volgende:
Dat weet ik niet dahei, ik zal het straks aan mn vriend vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |