Okay, goed om te weten..... thnx!!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:23 schreef chacama het volgende:
Ja, hoor Diaan dat kan. Hier maken de kids spordisch ook gebruik van KDV
Helemaal mee eens, Isa is 2 dagen per week bij mijn moeder.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Structureel misbruik? Vangen die grootouders die kinderen niet daadwerkelijk op dan? Of ze dat voorheen 'gratis' wilde doen doet niet ter zake natuurlijk. Vaak is dat 'gratis' ook uit nood geboren omdat kinderopvang niet te betalen is.
Nederland moet gewoon eens gaan kiezen. Of volledige arbeidsparticipatie of accepteren dat een gedeelte van de bevolking niet mee doet aan het arbeidsproces.
Ik denk dat dat komt omdat vooral de vrouwen door de kinderopvang mogelijkheden meer zijn gaan werken na het krijgen van kinderen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:47 schreef FoXje het volgende:
De reacties op telegraaf.en en ed.nl (bv) storen me wel. Ja, nu kan de vrouw weer thuis gaan zitten zoals het hoort etc. Over vaders hoor je niets.
Volgens mij wel, als je voor allebei maar een geldig contract hebt.... Uiteindelijk betaal je evenveel als dat je kind naar 1 kinderdagverblijf zou gaan... (wat aantal uren betreft).quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef appelsap het volgende:
Ik las hier al dat het mogelijk is om gebruik te maken van en gastouderopvang en het kinderdagverblijf.
Maar is het dan ook mogelijk om je kind naar 2 verschillende kinderdagverblijven te doen? En heb je dan voor beide verblijven recht op kinderopvangtoeslag?
Dat is helemaal waar inderdaad. De ene keer gebruik je alle uren en de andere keer minder.... had ik nog niet zo bij nagedacht.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:35 schreef lily het volgende:
Ik betaal voor 1 dag ook voor 10 uur (ik neem er ong 8 af). Voor de BSO geldt van 15.00 tot 18.00 terwijl ik hem meestal om 16.15 ga halen.
Tja, het is wat BE zegt; je betaalt een dienst voor een dag (of dagdeel) en ze kunnen niet bij gaan houden wie wanneer komt opdagen.
De vakantie betalen we ook door (ook als de kinderen niet komen dus).
Vakantieopvang in de BSO kun je bijkopen zodat je een basisschoolkind in de vakanties gewoon een hele dag kunt brengen waar nodig.
De "standaard" kinderdagverblijven niet. Hoezo? Wie zegt dat dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 15:59 schreef Stiemie het volgende:
Zijn er dan ook kinderdagverblijven die vakanties hebben?
quote:Op woensdag 10 september 2008 16:07 schreef lily het volgende:
[..]
De "standaard" kinderdagverblijven niet. Hoezo? Wie zegt dat dan?
Vandaar dat ik het me afvroegquote:Op woensdag 10 september 2008 14:58 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, op zich snap ik het ook wel en is het volgens mij ook wel redelijk logisch.... maar ik vroeg het me gewoon af.. maar ik dacht dat degene die ik daar gesproken had, dat er op jaarbasis wel vakantie en feestdagen vanaf gingen. Ach, ik heb het toch nodig dus ik schik me gewoon. En het lijkt me een erg leuk kinderdagverblijf waar ze niet al te moeilijk doen.....en dat is dan toch ook belangrijker.
Ja klopt en dat die 3 weken dan van het totaal aantal uren per jaar afging, dus dat je uitgaat van 49 (werk) weken per jaar en dat deelt door 12 maanden om een maandbedrag te krijgen. zo doen wij dat op mn werk met bepaalde berekeningen voor openbaar vervoer nl.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:14 schreef lily het volgende:
Ik neem aan dat Diaan hier haar eigen vakantie mee bedoelt
Helaas niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:02 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja het is er, je betaalt ervoor en of je er optimaal gebruik van maakt is jouw eigen keuze.
Kan je voor de woensdag dan niet een halve dag afnemen?
Ah nu snap ik 'tquote:Op woensdag 10 september 2008 16:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja klopt en dat die 3 weken dan van het totaal aantal uren per jaar afging, dus dat je uitgaat van 49 (werk) weken per jaar en dat deelt door 12 maanden om een maandbedrag te krijgen. zo doen wij dat op mn werk met bepaalde berekeningen voor openbaar vervoer nl.
ik dus ook niet...quote:Op woensdag 10 september 2008 16:20 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah nu snap ik 't
Zie nu ook de post van Bix. Ze zijn er dus wel. Dat wist ik helemaal niet![]()
Okay, is ook wel zo eerlijk....quote:Op woensdag 10 september 2008 16:23 schreef bixister het volgende:
alleen worden die kosten gewoon over 'thele jaar verrekend, dus we betalen maandelijks eenzelfde bedrag.
Wij gaan 15 uur per week gebruik maken van kinderopvang, dat is dan toch 48 weken * 15 uur en dus 720 en niet 780 uur? Op het contract staat namelijk 780 uur... dat is dan niet correct toch???quote:Voor informatie m.b.t. de kosten van de opvang kunt terecht bij {naam} . De kosten per maand bedragen 1/12 van kosten van een heel jaar kinderopvanggebruik. Daarbij is rekening gehouden met 4 weken vakantie per jaar. Om die reden bent u ook tijdens uw vakantie ouderbijdrage verschuldigd.
Nou de ene week zal hij 2 hele dagen gaan en de andere week 1 hele dag. Gemiddeld dus 3 dagdelen per week, zo hebben ze het zelf opgeschreven. 1 dagdeel = 5 uur, dus 3 dagdelen is 15 uur.quote:Op maandag 1 december 2008 09:26 schreef E.T. het volgende:
hoe kom je aan die 15 uur per week, Diaan?
meestal gaan de uren per volledige dag of per dagdeel, het is niet bij te houden hoe laat elk kind wordt gebracht en wordt gehaald
Als ik het goed lees is het jaarbedrag niet 780 uur x uurprijs, maar lager.
Ik denk dat ze, hoewel onhandig geformuleerd, bedoelen dat in het uurtarief\ dagdeeltarief al rekening is gehouden met 4 weken vakantie per jaar.quote:Op maandag 1 december 2008 09:19 schreef Diaan73 het volgende:
Nog even terugkomend op mijn vraag over het aantal weken, dit lees ik op de site van het KDV:
[..]
Wij gaan 15 uur per week gebruik maken van kinderopvang, dat is dan toch 48 weken * 15 uur en dus 720 en niet 780 uur? Op het contract staat namelijk 780 uur... dat is dan niet correct toch???
Ow ja, wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag gaan aavragen? De baby is nog niet geboren en gaat ook nog niet naar het KDV, maar vroeg het me af zodat ik niet te laat ben.
Is daar niet die speciale regeling voor? Ben je als gastouder niet een soort zelfstandig ondernemer? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:36 schreef freecell het volgende:
Wel beroerd, ik krijg mijn zwangerschapsverlof dus ook niet uitbetaaldDe vorige keer ook al niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |