abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:24:08 #51
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59734314
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:23 schreef chacama het volgende:
Ja, hoor Diaan dat kan. Hier maken de kids spordisch ook gebruik van KDV
Okay, goed om te weten..... thnx!!
Make love, not war ☮
  maandag 8 september 2008 @ 20:01:33 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61481600
het laatste nieuws

Voor velen wrs. al bekend na alle berichtgeving van vandaag.

Ik ben behoorlijk 'pissed' over de reactie uit Den Haag. Het zal wel meevallen..... dat grootouders niet meer op hun kleinkinderen gaan passen....

HALLO!!!! Niet alle gastouders zijn opa en oma die op de kleinkinderen past. En het gaat juist om die groep waarvan dan de helft stopt met het opvangen van kids en het zijn de ouders die hun kinderen naar die groep gastouders brengen die minder gaan werken of stoppen met werken.....of in mijn geval gewoon met een gruwelijk probleem komen te zitten.... 12 uur in de week dat nog vergoed gaat worden en die 12 uur brengen max. 2,50 op voor de gastouder.... Nou, geweldig.

Mogelijke opties:
- minder werken.....hmmmm is lastig als zelfstandig ondernemer
- kinderen naar KDV................hmmmmmmmmmmmmmmm is lastig met de wachttijd die er is en de niet flexibele opvang...om nog maar te zwijgen over 'waarom had ik ook al weer voor Gastouderopvang gekozen'

En ik weet het wel.... ik heb zelf gekozen voor mijn kinderen en ben zelf de zaak in gegaan, maar toch. Doordat de opvang vergoed werd, konden we ook alle onze eigen energie in de zaak stoppen. Nu wordt het dus overleggen en opties bekijken.

En het is wel makkelijk gezegd, dan doe je ze toch naar het KDV, want dat blijft wel vergoed. Maar het gaat niet alleen om geld. Het gaat om een opvangplek waar Fleur al 5 jaar kind aan huis is. Waar ze naar toe wil ookal hoeft ze niet. Waar ze zelfs zo af en toe een weekendje mee weg mag naar de camping als papa en mama nog moeten werken. Waar ze kan logeren.....enz. enz. enz. En Maud.... jaaaaa, nog geen 2 jaar. Maar ze weet het donders goed. En daar mogen ze dan straks niet meer naar toe, want de GO ziet het niet meer zitten en ik krijg onvoldoende vergoed om ze er naar toe te kunnen laten gaan.... leg dat maar eens uit.
pi_61499513
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Structureel misbruik? Vangen die grootouders die kinderen niet daadwerkelijk op dan? Of ze dat voorheen 'gratis' wilde doen doet niet ter zake natuurlijk. Vaak is dat 'gratis' ook uit nood geboren omdat kinderopvang niet te betalen is.

Nederland moet gewoon eens gaan kiezen. Of volledige arbeidsparticipatie of accepteren dat een gedeelte van de bevolking niet mee doet aan het arbeidsproces.
Helemaal mee eens, Isa is 2 dagen per week bij mijn moeder.
Mijn moeder is 100% afgekeurd heeft 3 kunst ruggenwervels, en geen werkgever die haar in deze situatie aanneemt, 3x een reïntregatie traject doorlopen en studies gevolgd.

Als ik haar officieel als gastouder zou laten registreren word ze gekort op haar uitkering, dus af en toe
steek ik mijn moeder uit eigen zak wat toe. Kinderopvang is hier lang wachten en dan heb je nog niet de dagen die je zou willen, dus weer met de werkgever om de tafel om dagen te schuiven en als dat niet lukt.... baan kwijt.

ik vind het jammer dat ze nu weer gaan snijden in de regelingen, net zo lang gaan ze door tot waar ze ons hebben willen, thuis met de kinderen op de bank, dan hebben we de tijd om minimaal 6 maanden bv te geven en alle andere plannetjes uit te voeren in hun kader van het gezin voorop.
positieve is dat dan de files wel meteen opgelost zijn denk ik.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:47:59 #54
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61504049
De reacties op telegraaf.en en ed.nl (bv) storen me wel. Ja, nu kan de vrouw weer thuis gaan zitten zoals het hoort etc. Over vaders hoor je niets. Ik ben bewust 1 dag minder gaan werken om meer met de kinderen thuis te zijn. Dat doe ik nu al bijna 4 jaar. Mijn baas keek me aan zo van: huh? Ja is goed. Terwijl dat zogenaamd niet kon in mijn functie ed.

Ohja, mijn punt. Waarom zo streng over de gastouderopvang? Die is flexibel, kleinschalig, en je betaalt wat je afneemt, itt KDV. Wat is nu HET grote probleem ??
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:30:52 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61506575
Korten op opvang jaagt ouders uit baan

even een linkje naar nieuws waar ook een topic over dit onderwerp loopt.
pi_61511887
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:47 schreef FoXje het volgende:
De reacties op telegraaf.en en ed.nl (bv) storen me wel. Ja, nu kan de vrouw weer thuis gaan zitten zoals het hoort etc. Over vaders hoor je niets.
Ik denk dat dat komt omdat vooral de vrouwen door de kinderopvang mogelijkheden meer zijn gaan werken na het krijgen van kinderen.
Dat mannen een dag minder gaan werken hoor je nog steeds stukken minder.
Denk dat het hem daar vooral in zal zitten.
Mama van Isa en Ties
pi_61524084
Ik las hier al dat het mogelijk is om gebruik te maken van en gastouderopvang en het kinderdagverblijf.
Maar is het dan ook mogelijk om je kind naar 2 verschillende kinderdagverblijven te doen? En heb je dan voor beide verblijven recht op kinderopvangtoeslag?
  woensdag 10 september 2008 @ 14:46:18 #58
114177 Diaan73
pi_61524248
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef appelsap het volgende:
Ik las hier al dat het mogelijk is om gebruik te maken van en gastouderopvang en het kinderdagverblijf.
Maar is het dan ook mogelijk om je kind naar 2 verschillende kinderdagverblijven te doen? En heb je dan voor beide verblijven recht op kinderopvangtoeslag?
Volgens mij wel, als je voor allebei maar een geldig contract hebt.... Uiteindelijk betaal je evenveel als dat je kind naar 1 kinderdagverblijf zou gaan... (wat aantal uren betreft).

Wat ik me nog wel afvraag, klopt het dat een kinderdagverblijf gewoon het aantal uren per week en dat vermenigvuldigt met het aantal weken en dat deelt door 12 om op het maandbedrag te komen. Ik vind dan dat je best een aardig bedrag teveel betaalt gezien het feit dat je ong. wel 3 weken per jaar vakantie hebt en nog de feestdagen dat je niet hoeft te werken in ons geval.... Ik moet voor 1 dag opvang, 10 uur opvang betalen trouwens. Anderen hier ook?
Make love, not war ☮
  woensdag 10 september 2008 @ 14:53:03 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61524392
Ik heb geen idee hoe ze het berekenen moet ik eerlijk zeggen.
Ik krijg een rekening voor een x-aantal uur en heb eig. nooit gekeken hoe dat precies in elkaar zit.
Binnen 1 dag heb ik iets van 10-11 uur om mijn kind te halen en te brengen, dus ik vind het niet heel gek dat ze dat in rekening brengen. Tenzij je met inklokken gaat werken is het toch onmogelijk om nauwkeurig bij te houden wie wanneer binnen komt?
Sasha's halve dag is ook 6 uur. Ik heb dus een periode van 6 uur waarbinnen ik hem kan halen en brengen.

Mijn rekening is elke maand hetzelfde, voor 122 uur en Sasha gaat 2,5 dag in de week naar de creche, dus het lijkt erop dat ze niet puur naar het aantal dagen in de maand kijken maar naar het totaal aantal weken op een jaar ofzo.

Het is idd best wel gek dat je ook moet betalen voor de keren dat hij er niet is, bijv. door vakantie, maar aan de andere kant lijkt me dat ook niet meer dan fair. Ze hebben het hele jaar door een x-aantal mensen in dienst die voor die kindjes moeten zorgen en het feit dat die kindjes op vakantie gaan doet niet af aan het feit dat die mensen wel gewoon een baan hebben waar ze voor betaald moeten worden, of die kindjes er nou zijn of niet. Zoiets denk ik dan. Of ben ik daarin te naief?
pi_61524398
Dankje Diaan, dat zou wel heel prettig zijn!
Om jouw vraag dan te beantwoorden: Bij mij is dat precies hetzelfde!
Je hebt ook contracten waarbij de vakanties eraf zijn, maar dat is bij mijn KDV alleen maar voor BSO.
Ik betaal voor 1 dag ook voor 10 uur en dat komt precies uit met wat we afnemen.
  woensdag 10 september 2008 @ 14:58:16 #61
114177 Diaan73
pi_61524489
Okay, op zich snap ik het ook wel en is het volgens mij ook wel redelijk logisch.... maar ik vroeg het me gewoon af.. maar ik dacht dat degene die ik daar gesproken had, dat er op jaarbasis wel vakantie en feestdagen vanaf gingen. Ach, ik heb het toch nodig dus ik schik me gewoon. En het lijkt me een erg leuk kinderdagverblijf waar ze niet al te moeilijk doen.....en dat is dan toch ook belangrijker.
Make love, not war ☮
pi_61525350
Ik betaal voor 1 dag ook voor 10 uur (ik neem er ong 8 af). Voor de BSO geldt van 15.00 tot 18.00 terwijl ik hem meestal om 16.15 ga halen.
Tja, het is wat BE zegt; je betaalt een dienst voor een dag (of dagdeel) en ze kunnen niet bij gaan houden wie wanneer komt opdagen.
De vakantie betalen we ook door (ook als de kinderen niet komen dus).

Vakantieopvang in de BSO kun je bijkopen zodat je een basisschoolkind in de vakanties gewoon een hele dag kunt brengen waar nodig.
  woensdag 10 september 2008 @ 15:52:24 #63
114177 Diaan73
pi_61525742
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:35 schreef lily het volgende:
Ik betaal voor 1 dag ook voor 10 uur (ik neem er ong 8 af). Voor de BSO geldt van 15.00 tot 18.00 terwijl ik hem meestal om 16.15 ga halen.
Tja, het is wat BE zegt; je betaalt een dienst voor een dag (of dagdeel) en ze kunnen niet bij gaan houden wie wanneer komt opdagen.
De vakantie betalen we ook door (ook als de kinderen niet komen dus).

Vakantieopvang in de BSO kun je bijkopen zodat je een basisschoolkind in de vakanties gewoon een hele dag kunt brengen waar nodig.
Dat is helemaal waar inderdaad. De ene keer gebruik je alle uren en de andere keer minder.... had ik nog niet zo bij nagedacht.
Make love, not war ☮
pi_61525862
Wij gebruiken eigenlijk veel minder als waar voor we betalen. Als jen 2,5 is gaat ze op de woensdag ook naar de peuterspeelzaal, dat scheelt weer een dagdeel. We betalen namelijk voor de hele woensdag, maar we nemen maar de halve af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61525933
Zijn er dan ook kinderdagverblijven die vakanties hebben? Bij ons zijn ze alleen dicht op een feestdag en van kerst t/m 1 januari.

En inderdaad betaal je voor de hele periode waarbinnen je je kind kunt brengen/halen (bij ons tussen 08:00 en 18:00)
pi_61525991
Eigenlijk is het best zonde dat je dus betaald voor uren die je niet afneemt. Ik zat voor de kabinetplannen te denken aan gastouders, maar goed dat is straks dus onbetaaldbaar en blijft er niet veel meer over dan gewoon betalen voor iets wat je niet gebruikt.
pi_61526026
Nou ja het is er, je betaalt ervoor en of je er optimaal gebruik van maakt is jouw eigen keuze.

Kan je voor de woensdag dan niet een halve dag afnemen?
pi_61526129
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:59 schreef Stiemie het volgende:
Zijn er dan ook kinderdagverblijven die vakanties hebben?
De "standaard" kinderdagverblijven niet. Hoezo? Wie zegt dat dan?
pi_61526212
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:07 schreef lily het volgende:

[..]

De "standaard" kinderdagverblijven niet. Hoezo? Wie zegt dat dan?
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:58 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, op zich snap ik het ook wel en is het volgens mij ook wel redelijk logisch.... maar ik vroeg het me gewoon af.. maar ik dacht dat degene die ik daar gesproken had, dat er op jaarbasis wel vakantie en feestdagen vanaf gingen. Ach, ik heb het toch nodig dus ik schik me gewoon. En het lijkt me een erg leuk kinderdagverblijf waar ze niet al te moeilijk doen.....en dat is dan toch ook belangrijker.
Vandaar dat ik het me afvroeg
pi_61526291
Ik neem aan dat Diaan hier haar eigen vakantie mee bedoelt
  woensdag 10 september 2008 @ 16:17:44 #71
114177 Diaan73
pi_61526359
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:14 schreef lily het volgende:
Ik neem aan dat Diaan hier haar eigen vakantie mee bedoelt
Ja klopt en dat die 3 weken dan van het totaal aantal uren per jaar afging, dus dat je uitgaat van 49 (werk) weken per jaar en dat deelt door 12 maanden om een maandbedrag te krijgen. zo doen wij dat op mn werk met bepaalde berekeningen voor openbaar vervoer nl.
Make love, not war ☮
pi_61526384
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:02 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja het is er, je betaalt ervoor en of je er optimaal gebruik van maakt is jouw eigen keuze.

Kan je voor de woensdag dan niet een halve dag afnemen?
Helaas niet.
pi_61526400
ons kinderdagverblijf heeft wel een zomersluiting: de twee middelste weken van de zomervakantie zijn ze dicht, evenals tussen kerst & nieuwjaar. bij voldoende vraag kunnen ze soms dan toch open gaan, maar in principe dus niet. daar hebben de ouders een tijdje geleden over mogen stemmen. als die gesloten weken opgeheven zouden worden zouden de uurtarieven omhoog gaan.
pi_61526412
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja klopt en dat die 3 weken dan van het totaal aantal uren per jaar afging, dus dat je uitgaat van 49 (werk) weken per jaar en dat deelt door 12 maanden om een maandbedrag te krijgen. zo doen wij dat op mn werk met bepaalde berekeningen voor openbaar vervoer nl.
Ah nu snap ik 't

Zie nu ook de post van Bix. Ze zijn er dus wel. Dat wist ik helemaal niet
pi_61526431
bij 'ons' kdv kun je dacht ik wel ook halve dagen afnemen.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:21:26 #76
114177 Diaan73
pi_61526441
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:20 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah nu snap ik 't

Bixister, die 3 weken worden dan wel in rekening gebracht of niet?
Make love, not war ☮
pi_61526471
nee, die 3 weken kun je er geen gebruik van maken dus daar hoef je ook niet voor te betalen uiteraard.
pi_61526482
alleen worden die kosten gewoon over 'thele jaar verrekend, dus we betalen maandelijks eenzelfde bedrag.
pi_61526488
Bij "ons" kun je ook een halve dag kopen.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:20 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah nu snap ik 't

Zie nu ook de post van Bix. Ze zijn er dus wel. Dat wist ik helemaal niet
ik dus ook niet...
  woensdag 10 september 2008 @ 16:32:10 #80
114177 Diaan73
pi_61526697
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:23 schreef bixister het volgende:
alleen worden die kosten gewoon over 'thele jaar verrekend, dus we betalen maandelijks eenzelfde bedrag.
Okay, is ook wel zo eerlijk....

Wij kunnen trouwens ook gewoon een halve dag kopen indien nodig.
Make love, not war ☮
pi_61532738
En dat vind ik dus zo raar. Je betaalt voor iets waar niet altijd gebruik van maak. Dat is bij mijn gastouder dus niet. Ik betaal voor de uren dat mijn kinderen er zijn. En zolang ik het 24 uur van te voren afmeldt dan hoef ik de dag niet te betalen. En als ze langer blijven betaal ik meer en als ze heeeeeel veel langer blijven (dan wel in overleg uiteraard) dan gaat het speciale tarief in. Van '6 uur tot 8 uur 's avonds komt er meer voor in rekening en het nachttarief is helft van het oppastarief.

even een vraag voor de ouders die gebruik maken van gastouders en of kdv. Als je kindje ziek is mogen ze dan gebracht worden?

Bij mijn gastouder mag ik mijn kindjes altijd brengen en worden ze met liefde verzorgt. Voor ons met de eigen zaak een hele prettige bijkomstigheid. Gelukkig plannen de meiden hun echte virussen in de vakanties...zoals de waterpokken tijdens de kerstvakantie....
pi_61534354
Als wat Linde heeft niet besmettelijk is voor andere kindjes en ze heeft geen superspeciale verzorging nodig, dan kan ik haar meestal gewoon brengen. Het is eerder dat ik zoals nu bv (doorkomende tandjes en waarschijnlijk 5e ziekte) haar zelf gewoon liever thuis houd omdat het me voor haarzelf fijner lijkt dan in de drukte.
pi_61690040
In principe geldt op ons kdv dat zieke kindjes niet op het kdv horen te zijn
De grens wordt gesteld op 38 graden koorts.
We hebben wel eens kinderen die niet lekker zijn, maar ook niet koorstig.
Wij doen over het algemeen niet zo moeilijk daarover, ook een kind wat wel koorts heeft maar lekker speelt mag gewoon blijven. Wel stellen we de ouders op de hoogte dat het kind koorts heeft (maar wel lekker speelt)

Bij ons betalen de ouders 50 weken
We zijn dicht tussen kerst en oud en nieuw

En wb het betalen voor uren dat je kind er niet is....
Leef je ook eens in in het KDV, er is voor jouw kind een plek gereserveerd. Als jij besluit je kind om 16.15 u te gaan halen kunnen ze op dat plekje niet een ander kind zetten. Dus dan lijkt het me ook logisch dat je ervoor betaalt. En ook wat vakantie betreft, een kdv kan die plek van jouw kind niet 3 weken aan een ander geven.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 1 december 2008 @ 09:19:07 #84
114177 Diaan73
pi_63660800
Nog even terugkomend op mijn vraag over het aantal weken, dit lees ik op de site van het KDV:
quote:
Voor informatie m.b.t. de kosten van de opvang kunt terecht bij {naam} . De kosten per maand bedragen 1/12 van kosten van een heel jaar kinderopvanggebruik. Daarbij is rekening gehouden met 4 weken vakantie per jaar. Om die reden bent u ook tijdens uw vakantie ouderbijdrage verschuldigd.
Wij gaan 15 uur per week gebruik maken van kinderopvang, dat is dan toch 48 weken * 15 uur en dus 720 en niet 780 uur? Op het contract staat namelijk 780 uur... dat is dan niet correct toch???

Ow ja, wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag gaan aavragen? De baby is nog niet geboren en gaat ook nog niet naar het KDV, maar vroeg het me af zodat ik niet te laat ben.
Make love, not war ☮
  maandag 1 december 2008 @ 09:26:11 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63660922
hoe kom je aan die 15 uur per week, Diaan?
meestal gaan de uren per volledige dag of per dagdeel, het is niet bij te houden hoe laat elk kind wordt gebracht en wordt gehaald

Als ik het goed lees is het jaarbedrag niet 780 uur x uurprijs, maar lager.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 1 december 2008 @ 09:37:27 #86
114177 Diaan73
pi_63661126
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:26 schreef E.T. het volgende:
hoe kom je aan die 15 uur per week, Diaan?
meestal gaan de uren per volledige dag of per dagdeel, het is niet bij te houden hoe laat elk kind wordt gebracht en wordt gehaald

Als ik het goed lees is het jaarbedrag niet 780 uur x uurprijs, maar lager.
Nou de ene week zal hij 2 hele dagen gaan en de andere week 1 hele dag. Gemiddeld dus 3 dagdelen per week, zo hebben ze het zelf opgeschreven. 1 dagdeel = 5 uur, dus 3 dagdelen is 15 uur.

Als je dat stukje leest, zeggen ze dus dat je niet 52 weken moet rekenen, maar 48 weken * het aantal uur per week en dat delen door 12, zo krijg je een maandbedrag toch? Als ik dat doe, kom ik op 720 uur uit, op het contract staat echter 780 uur (en dat zijn 52 weken * 15 uur) en volgens mij dus teveel....

Nou ja, ik ben op dit moment al ruim 1,5 maand aan het wachten op een reactie over een verandering in dagen... 3x gemaild, 2x gebeld . Zodra ik ze daarover te spreken krijg, kaart ik dit meteen aan.
Make love, not war ☮
pi_63661222
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:19 schreef Diaan73 het volgende:
Nog even terugkomend op mijn vraag over het aantal weken, dit lees ik op de site van het KDV:
[..]

Wij gaan 15 uur per week gebruik maken van kinderopvang, dat is dan toch 48 weken * 15 uur en dus 720 en niet 780 uur? Op het contract staat namelijk 780 uur... dat is dan niet correct toch???

Ow ja, wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag gaan aavragen? De baby is nog niet geboren en gaat ook nog niet naar het KDV, maar vroeg het me af zodat ik niet te laat ben.
Ik denk dat ze, hoewel onhandig geformuleerd, bedoelen dat in het uurtarief\ dagdeeltarief al rekening is gehouden met 4 weken vakantie per jaar.
  maandag 1 december 2008 @ 09:42:32 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63661237
Ik zou zeggen dat je wel 52 weken moet rekenen qua uren (er is 52 weken lang, 15 uur per week 'gereserveerd') maar dat je voor 48 weken betaalt uiteindelijk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 09:42:35 #89
5428 crew  miss_sly
pi_63661239
Diaan, het is maar net hoe je het leest. Je kunt het ook zo lezen dat de prijs op een dusdanige manier is opgebouwd, dat wanneer je met 52 weken rekent, er al rekening is gehouden met 4 weken vakantie. Maw, dat dat in de uurprijs is berekend, zodat je gewoon met 52 weken moet rekenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 december 2008 @ 09:44:58 #90
114177 Diaan73
pi_63661288
Dat zou op zich wel gek zijn, in ieder geval erg onduidelijk vermeld. Dan zouden ze beide uurprijzen moeten vermelden, lijkt me. Maar okay, ik snap het. Ik ga het voor de zekerheid nog even navragen. Thnx voor jullie reactie
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:13:33 #91
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71401430
kickje ivm met vragen in het moedertopic
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:16:39 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71401518
Dank chacama!
Wij zijn op zoek naar een gastouder voor bij ons thuis. Nu staat in de regels van de ko organisatie dat WIJ de gastouder in geval van ziekte 6 weken door moeten betalen (terwijl ze dus niet komt...). Ik vind dat raar, de gastouder is toch in dienst van de ko organisatie? Dan moeten die dat soort dingen toch opvangen? Iemand ervaring met een gastouder aan huis?
pi_71401802
Gastouder meldt

Maar ik lees net (in het moeders topic) dat gastouders doorbetaald worden bij ziekte? Bij ziekte van mij, van de kinderen of vakantie van mij of van ouders van de kinderen krijg ik helemaal niks
Ik krijg alleen als ik ook echt werk!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:28:09 #94
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71401853
In de regels die wij hebben gekregen van de organisatie waar wij ons hebben aangemeld staat dat de vraagouder de gastouder in geval van ziekte 6 weken doorbetaalt, maar dat is dus wel als de gastouder bij de vraagouder thuis opvangt... ik weet niet hoe t zit als de gastouder in zijn/haar eigen huis de opvang verzorgt. En dat doe jij toch?
pi_71403497
Jeps, ik doe het thuis
En ik heb even gekeken, maar over ziekzijn is echt niks vastgelegd.

Wel beroerd, ik krijg mijn zwangerschapsverlof dus ook niet uitbetaald De vorige keer ook al niet.
pi_71405247
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:36 schreef freecell het volgende:
Wel beroerd, ik krijg mijn zwangerschapsverlof dus ook niet uitbetaald De vorige keer ook al niet.
Is daar niet die speciale regeling voor? Ben je als gastouder niet een soort zelfstandig ondernemer? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:42:44 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71405387
6 weken doorbetalen is overigens wel erg lang. Zeker als je dan ook nog zelf alternatieve opvang moet betalen. Twee of drie weken kan ik me dan nog voorstellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71406367
Ik dacht altijd dat je je juist ook bij een gastouder bureau aansloot omdat er dan noodopvang in geval van ziekte/verzuim van de gastouder is...

Ik zou andersom eigenlijk logischer vinden. Een bepaald aantal uren door moeten betalen als het kind langdurig ziek is of bij vakanties etc...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:26:38 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71406972
Het verschil schijnt hem toch te zitten in het aan huis opvangen of bij de gastouder. Als je thuis opvang krijgt, dan heb je die gastouder bijna in loondienst, hij/zij kan dan ook eigenlijk alleen op jouw kinderen passen, dus ook de positie van de gastouder is daarmee wat meer aan risico gebonden. Op deze site van de Rijswijkse kinderorganisatie wordt het uitgelegd. Ik begreep dat ook het aantal dagen opvang meespeelde. Als je 3 of meer dagen opvang nodig hebt, dan heb je bijna een exclusieve oppas aan de gastouder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:39:45 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_71407417
Hoeveel verdient een gastouder tegenwoordig per uur? Daar ben ik erg benieuwd naar. Misschien is het wat voor mij om te doen als ik twee of drie kinderen op school heb.

Chacama, jij zei iets (heel lang geleden in dit topic) over dat je vindt dat gastouders in principe een opleiding moeten hebben gedaan, bijv. SPW, waarom vind je dit? Wat is er verschillend aan gastouder of 'gewoon ouder' zijn - wat moet je beter kunnen om gastouder te kunnen zijn in jouw ogen? of gaat het gewoon om dat papiertje dat je je kinderen eerder aan iemand toevertrouwt met een diploma o.i.d.?
Was ik gewoon benieuwd naar. Ik heb namelijk geen opleiding in die richting o.i.d. gedaan maar vind dat persoonlijk ook echt niet nodig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')