Kunnen zeker wel maar willenquote:Op maandag 8 september 2008 03:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Leuk dat je zo stelt dat je het wel zo zou willen zien maar denk jij dat een gemiddeld gezin die inkomsten kan missen om het hoofd boven water te houden?
Het ligt er een beetje aan wat voor werk je doet.quote:Op maandag 8 september 2008 03:25 schreef Superfast het volgende:
[..]
Kunnen zeker wel maar willen?
Veel vrouwen werken voor de (2e) auto , de extra vakanties , de extraatjes en heus niet voor de hypotheek of de boterham (hooguit het dure beleg misschien)
Ik denk dat je de tegenwoordige economie ietwat verkeerd inschat.quote:Op maandag 8 september 2008 03:25 schreef Superfast het volgende:
Veel vrouwen werken voor de (2e) auto , de extra vakanties , de extraatjes en heus niet voor de hypotheek of de boterham (hooguit het dure beleg misschien)
Tsja, de subsidies maken er weer een bende van. Subsidie op kinderen (kinderbijslag en allerlei subsidie ten aanzien van onderwijs) zorgen er voor de het voor steeds meer ouders financieel te behappen is twee of meer kinderen te nemen. Moeder is voltijds bezig (mede dankzij de subsidie op kinderen dus!) met deze kinderen maar het kabinet van 40 jaar geleden heeft alle sociale voorzieningen onzorgvuldig gefinancierd (en ja dat valt mensen als Drees dus zeer zwaar aan te rekenen) dus het huidige kabinet moet deze mensen ook aan het werk krijgen om premie en belasting te kunnen heffen om dit financiële gat alsnog te dichten.quote:Op maandag 8 september 2008 03:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Leuk dat je zo stelt dat je het wel zo zou willen zien maar denk jij dat een gemiddeld gezin die inkomsten kan missen om het hoofd boven water te houden?
Zal vast niet overal zo zijn idd maar dat is wat ik om me heen zie gebeuren bij vrienden en kennissen etcquote:Op maandag 8 september 2008 03:29 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ik denk dat je de tegenwoordige economie ietwat verkeerd inschat.
Juist en daar gaat het mis, teveel corruptie en ons kent ons.quote:Op maandag 8 september 2008 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
De bron van hun financiële ruimte ligt namelijk voor een deel bij de overheid, en de overheid is de meest onbetrouwbare zakenpartner die er is.
quote:Op maandag 8 september 2008 03:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Doe dan níet aan kinderen!!!!quote:Op maandag 8 september 2008 03:22 schreef kraakvandaal het volgende:
Het huis moet ook betaald worden.
Laten we dan tegelijk de hypotheekaftrek en de kinderbijslag afschaffen.quote:Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Doe dan níet aan kinderen!!!!![]()
Waarom aan koters beginnen als het financieel niet haalbaar is?!
Zielig voor t kind ook, vind ik. Je ouders zie je dan alleen savonds als je naar bed moet...![]()
Sowieso is het met de huidige omvang van de wereldbevolking niet nodig om er aan te beginnen, maar áls je er aan begint moet je volledig inzetbaar zijn, zowel financieel en als opvoeder.
Een larf nemen en dan zeuren over de hoge kosten wat t met zich meebrengt!!
quote:Op maandag 8 september 2008 07:31 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Laten we dan tegelijk de hypotheekaftrek en de kinderbijslag afschaffen.
Ook alle belastingaftrek en subsidies, dan kom je uit op de vlaxtax, gewoon zelfde belasting voor iedereen en geen trucjes meer.
QFT!!quote:Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef marcel-o het volgende:
Doe dan níet aan kinderen!!!!![]()
Waarom aan koters beginnen als het financieel niet haalbaar is?!
Zielig voor t kind ook, vind ik. Je ouders zie je dan alleen savonds als je naar bed moet...![]()
Sowieso is het met de huidige omvang van de wereldbevolking niet nodig om er aan te beginnen, maar áls je er aan begint moet je volledig inzetbaar zijn, zowel financieel en als opvoeder.
Een larf nemen en dan zeuren over de hoge kosten wat t met zich meebrengt!!
Dan leeft ongeveer heel Nederland boven z'n stand. Met een modaal salaris kan een gezin in dit land NIET rondkomen zonder allerlei toeslagen. Toeslagen die je eerst in de vorm van teveel belasting hebt mogen financieren.quote:Op maandag 8 september 2008 08:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
QFT!!
En als je je woon- en andere vaste lasten niet met 1 salaris kan ophoesten leef je gewoon boven je stand.
Je slaat de plank compleet mis.quote:Op maandag 8 september 2008 03:25 schreef Superfast het volgende:
[..]
Kunnen zeker wel maar willen?
Ik snap sowieso niet dat mensen kiezen voor kinderen én tevens een fulltime baan nemen zodat ze de kinderen alleen 's morgens of 's avonds even zien maar goed, dat is een persoonlijke keuze.quote:Op maandag 8 september 2008 03:11 schreef Superfast het volgende:
Persoonlijk lijkt het me wel een strak plan dat gewoon de moeder (of de vader) de zorg van het kind opzich neemt , zorgt voor een aanspreekpunt als de kids wat hebben meegemaakt i.p.v. de cultuur van nu namelijk dat 2 ouders fulltime werken en de zorg (lees opvoeding) uitbesteden aan derden
Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.quote:Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef cheqy het volgende:
Deze kosten waren er al voordat we ons zoontje kregen.
Het gaat in dit topic niet om de crèche, maar om de gastouderopvang. Je weet wel, dat melkkoetje.quote:En die paar dagen dat ons zoontje op de creche zit wordt hij echt niet beroerder van hoor, integendeel.
Oh ja, dat ken ik. Kinderen van 2 jaar die na 8 uur 's avonds nog op zijn, omdat papa en mama er nog even van willen genieten. Ze zien ze toch al zo weinig!! Ja, dat is erg goed, zo laat naar bed.quote:En de aandacht die hij op die paar werkdagen van ons niet krijgt krijgt ie in de avonduren, weekenden en als mijn vrouw wel thuis is dubbel en dwars terug.
Sorry ik was al vader voor ik over na ging denken, wat nu?quote:Op maandag 8 september 2008 09:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat mensen kiezen voor kinderen én tevens een fulltime baan nemen zodat ze de kinderen alleen 's morgens of 's avonds even zien maar goed, dat is een persoonlijke keuze.
Toen waren de prijzen nog gebaseerd op één salaris. De huidige prijzen zijn mede gebaseerd op twee salarissen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.
Nog niet zolang geleden was het heel gebruikelijk om er rekening mee te houden dat één van beide, tijdelijk, minder zou werken of stoppen wanneer er kinderen zouden komen. Men nam dus een hypotheek die met één salaris op te brengen was.
Je hoeft niet meteen al te kopen. Wat is er mis met eerst een jaartje of 10 huren, kinderen op de wereld zetten, sparen en dan pas een huis kopen?quote:Op maandag 8 september 2008 11:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Toen waren de prijzen nog gebaseerd op één salaris. De huidige prijzen zijn mede gebaseerd op twee salarissen.
Graag!quote:Op maandag 8 september 2008 07:31 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Laten we dan tegelijk de hypotheekaftrek en de kinderbijslag afschaffen.
Wat een onzin!quote:Ook alle belastingaftrek en subsidies, dan kom je uit op de vlaxtax, gewoon zelfde belasting voor iedereen en geen trucjes meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |