abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 03:11:14 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61466029
AMSTERDAM- De bezuiniging op de gastouderopvang is funest voor de arbeidsdeelname van ouders.

Zeventig procent van hen gaat minder werken of zegt de baan op als de betaalde oppas ermee stopt. Dat komt doordat gastouders massaal afhaken en alternatieven ontbreken.

Dat blijkt uit onderzoek van bureau Vyvoj onder 3400 ouders en gastouders, op initiatief van het Platform Kwaliteit Gastouderopvang (PKGO), de Gastouderacademie en het AD.

Het kabinet moet flink bezuinigen op de kinderopvang, omdat de kosten met bijna een half miljard euro zijn overschreden. Het uurtarief voor gastouders wordt verlaagd van 6 naar 2,50 euro per kind en ouders krijgen voor maximaal 12 uur per week een toeslag.

Dat is een financiële strop voor gastouders. Nu werkt ruim driekwart meer dan 12 uur per week en vraagt 94 procent meer dan 2,50 euro per uur. Bijna de helft van de gastouders zegt te stoppen wegens de inkomstenderving. ,,De maatregelen hebben dramatische gevolgen,'' zegt onderzoeker Maria Jongsma van Vyvoj. ,,De gastouderopvang gaat verloren.''

De helft van de ouders zegt daardoor minder of op andere tijden te moeten werken. Een op de vijf ouders moet helemaal stoppen met werken. Dat terwijl het kabinet meer vrouwen aan het werk wil.

Morgen worden bij een landelijke protestactie in Den Haag ruim 80.000 handtekeningen van ouders en gastouders aangeboden. Het PKGO heeft staatssecretaris Dijksma (Onderwijs) een alternatief plan voorgelegd.

Het platform wil een verbod op het declareren van niet-gebruikte opvanguren en een beperking van het toeslagbudget voor tweeverdieners tot drie dagen per week. Het platform pleit ook voor een centraal gastouderregister, landelijke basistoets en keurmerk.

Het ministerie van Onderwijs vindt de conclusies 'voorbarig'. Volgens berekeningen van het kabinet zal de opvang blijven groeien en daarmee ook de arbeidsdeelname. Bovendien is de invulling van de maatregelen nog niet definitief en ziet het ministerie volop kansen voor professionele gastouders.

bron AD.nl

Persoonlijk lijkt het me wel een strak plan dat gewoon de moeder (of de vader) de zorg van het kind opzich neemt , zorgt voor een aanspreekpunt als de kids wat hebben meegemaakt i.p.v. de cultuur van nu namelijk dat 2 ouders fulltime werken en de zorg (lees opvoeding) uitbesteden aan derden
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61466054
Leuk dat je zo stelt dat je het wel zo zou willen zien maar denk jij dat een gemiddeld gezin die inkomsten kan missen om het hoofd boven water te houden?
pi_61466057
Het huis moet ook betaald worden.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 03:25:08 #4
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61466059
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Leuk dat je zo stelt dat je het wel zo zou willen zien maar denk jij dat een gemiddeld gezin die inkomsten kan missen om het hoofd boven water te houden?
Kunnen zeker wel maar willen ?

Veel vrouwen werken voor de (2e) auto , de extra vakanties , de extraatjes en heus niet voor de hypotheek of de boterham (hooguit het dure beleg misschien )
pi_61466067
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:25 schreef Superfast het volgende:

[..]

Veel vrouwen werken voor de (2e) auto , de extra vakanties , de extraatjes en heus niet voor de hypotheek of de boterham (hooguit het dure beleg misschien )
Het ligt er een beetje aan wat voor werk je doet.
Maar tegenwoordig moet je zo'n beetje tweeverdiener zijn voor een 'normale' hypotheek.

Al ben ik het wel eens dat 1 ouder gewoon ook thuis hoort te zijn.
pi_61466068
quote:

Ik denk dat je de tegenwoordige economie ietwat verkeerd inschat.
*****Kraak........
pi_61466071
quote:
Tsja, de subsidies maken er weer een bende van. Subsidie op kinderen (kinderbijslag en allerlei subsidie ten aanzien van onderwijs) zorgen er voor de het voor steeds meer ouders financieel te behappen is twee of meer kinderen te nemen. Moeder is voltijds bezig (mede dankzij de subsidie op kinderen dus!) met deze kinderen maar het kabinet van 40 jaar geleden heeft alle sociale voorzieningen onzorgvuldig gefinancierd (en ja dat valt mensen als Drees dus zeer zwaar aan te rekenen) dus het huidige kabinet moet deze mensen ook aan het werk krijgen om premie en belasting te kunnen heffen om dit financiële gat alsnog te dichten.

Vervolgens zie je dat het kabinet dit wil bewerkstelligen door de kinderopvang te subsidiëren, de maandelijkse kosten dalen dus op twee fronten, moeder gaat geld opbrengen en vader en moeder zijn minder geld kwijt voor een oppas. Deze grotere financiële ruimte zorgt er voor dat men de wens van een mooi huis met aardige tuin al in vervulling kan laten gaan, onbewust spelen deze mensen echter een gevaarlijke spel. De bron van hun financiële ruimte ligt namelijk voor een deel bij de overheid, en de overheid is de meest onbetrouwbare zakenpartner die er is. De subsidies zorgen er dus voor dat naieve consumenten (een slimme consument wantrouwt de overheid en zet het geld opzij) gaan overconsumeren en in de toekomst in financiële problemen komen.

Het kabinet moet het opvoeden van kinderen en de invulling van die opvoeding gewoon aan de ouders over laten. 99 % van de ouders vinden hun kinderen hun meest dierbare wat ze hebben dus het is een veilige aanname om aan te nemen dat zij zorgvuldig met hen omspringen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-09-2008 03:41:59 ]
  maandag 8 september 2008 @ 03:38:45 #8
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61466084
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:29 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ik denk dat je de tegenwoordige economie ietwat verkeerd inschat.
Zal vast niet overal zo zijn idd maar dat is wat ik om me heen zie gebeuren bij vrienden en kennissen etc

Overigens ben ik ook opgevoed door 2 werkende ouders en is goedgekomen maar er was bij ons altijd wel iemand thuis (pa ploegendienst en ma werkt overdag) dus is misschien weer anders dan een opvang en zelf gewoon lekker gaan (over)werken
pi_61466089
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

De bron van hun financiële ruimte ligt namelijk voor een deel bij de overheid, en de overheid is de meest onbetrouwbare zakenpartner die er is.

Juist en daar gaat het mis, teveel corruptie en ons kent ons.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 07:26:24 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61466531
quote:
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:22 schreef kraakvandaal het volgende:
Het huis moet ook betaald worden.
Doe dan níet aan kinderen!!!!
Waarom aan koters beginnen als het financieel niet haalbaar is?!
Zielig voor t kind ook, vind ik. Je ouders zie je dan alleen savonds als je naar bed moet...

Sowieso is het met de huidige omvang van de wereldbevolking niet nodig om er aan te beginnen, maar áls je er aan begint moet je volledig inzetbaar zijn, zowel financieel en als opvoeder.

Een larf nemen en dan zeuren over de hoge kosten wat t met zich meebrengt !!
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_61466552
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef marcel-o het volgende:

[..]

Zielig voor t kind ook, vind ik. Je ouders zie je dan alleen savonds als je naar bed moet...

Sowieso is het met de huidige omvang van de wereldbevolking niet nodig om er aan te beginnen, maar áls je er aan begint moet je volledig inzetbaar zijn, zowel financieel en als opvoeder.

Laten we dan tegelijk de hypotheekaftrek en de kinderbijslag afschaffen.
Ook alle belastingaftrek en subsidies, dan kom je uit op de vlaxtax, gewoon zelfde belasting voor iedereen en geen trucjes meer.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 07:32:56 #12
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61466564
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:31 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ook alle belastingaftrek en subsidies, dan kom je uit op de vlaxtax, gewoon zelfde belasting voor iedereen en geen trucjes meer.

Kinderbijslag alsof dat voor de kinderen gebruikt wordt.
als dat gestort is, wordt t weer druk in de electronika winkels
pi_61466569
Veel verdienen is veel betalen.
*****Kraak........
pi_61466800
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef marcel-o het volgende:

QFT!!

En als je je woon- en andere vaste lasten niet met 1 salaris kan ophoesten leef je gewoon boven je stand.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 8 september 2008 @ 08:46:32 #15
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_61467044
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

QFT!!

En als je je woon- en andere vaste lasten niet met 1 salaris kan ophoesten leef je gewoon boven je stand.
Dan leeft ongeveer heel Nederland boven z'n stand. Met een modaal salaris kan een gezin in dit land NIET rondkomen zonder allerlei toeslagen. Toeslagen die je eerst in de vorm van teveel belasting hebt mogen financieren.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 8 september 2008 @ 09:03:40 #16
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61467240
quote:

[..]

Je slaat de plank compleet mis.
Bij mij thuis gaat gaat mijn salaris voor ong. 75% op aan ons hypotheek. Tel daar bij de andere posten zoals energie, telfoon, verzekeringen enz enz dan hou je erg weinig over om te vreten en leuke dingen te doen met de kleine. Deze kosten waren er al voordat we ons zoontje kregen.
Mijn vrouw moet er wel bij werken, al is het niet de volle week. En die paar dagen dat ons zoontje op de creche zit wordt hij echt niet beroerder van hoor, integendeel. Wij merken dat het juist goed is voor zijn sociale ontwikkeling en hij vind het leuk.
En de aandacht die hij op die paar werkdagen van ons niet krijgt krijgt ie in de avonduren, weekenden en als mijn vrouw wel thuis is dubbel en dwars terug.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  † In Memoriam † maandag 8 september 2008 @ 09:20:20 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61467435
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:11 schreef Superfast het volgende:

Persoonlijk lijkt het me wel een strak plan dat gewoon de moeder (of de vader) de zorg van het kind opzich neemt , zorgt voor een aanspreekpunt als de kids wat hebben meegemaakt i.p.v. de cultuur van nu namelijk dat 2 ouders fulltime werken en de zorg (lees opvoeding) uitbesteden aan derden
Ik snap sowieso niet dat mensen kiezen voor kinderen én tevens een fulltime baan nemen zodat ze de kinderen alleen 's morgens of 's avonds even zien maar goed, dat is een persoonlijke keuze.
  maandag 8 september 2008 @ 09:28:32 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61467547
Een onderzoek gedaan door belanghebbenden hecht ik sowieso geen waarde aan...
censuur :O
  maandag 8 september 2008 @ 11:34:45 #19
3542 Gia
User under construction
pi_61469836
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef cheqy het volgende:
Deze kosten waren er al voordat we ons zoontje kregen.
Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.
Nog niet zolang geleden was het heel gebruikelijk om er rekening mee te houden dat één van beide, tijdelijk, minder zou werken of stoppen wanneer er kinderen zouden komen. Men nam dus een hypotheek die met één salaris op te brengen was.
Als je eerst een huis koopt op één salaris, vervolgens wat kinderen laat komen en als die fulltime naar school gaan (eventueel met naschoolse opvang) kan de andere partner ook weer gaan werken en DAN is het misschien tijd om eens aan een groter huis te gaan denken.
quote:
En die paar dagen dat ons zoontje op de creche zit wordt hij echt niet beroerder van hoor, integendeel.
Het gaat in dit topic niet om de crèche, maar om de gastouderopvang. Je weet wel, dat melkkoetje.
quote:
En de aandacht die hij op die paar werkdagen van ons niet krijgt krijgt ie in de avonduren, weekenden en als mijn vrouw wel thuis is dubbel en dwars terug.
Oh ja, dat ken ik. Kinderen van 2 jaar die na 8 uur 's avonds nog op zijn, omdat papa en mama er nog even van willen genieten. Ze zien ze toch al zo weinig!! Ja, dat is erg goed, zo laat naar bed.
  maandag 8 september 2008 @ 11:40:02 #20
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61469941
pi_61470006
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat mensen kiezen voor kinderen én tevens een fulltime baan nemen zodat ze de kinderen alleen 's morgens of 's avonds even zien maar goed, dat is een persoonlijke keuze.
Sorry ik was al vader voor ik over na ging denken, wat nu?
*****Kraak........
pi_61470134
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.
Nog niet zolang geleden was het heel gebruikelijk om er rekening mee te houden dat één van beide, tijdelijk, minder zou werken of stoppen wanneer er kinderen zouden komen. Men nam dus een hypotheek die met één salaris op te brengen was.
Toen waren de prijzen nog gebaseerd op één salaris. De huidige prijzen zijn mede gebaseerd op twee salarissen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 8 september 2008 @ 11:49:25 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61470161
Mooi zo. Ik ben blij als ik niet meer mee hoef te betalen aan tweeverdieners die per se 3 keer op vakantie willen en hun huis perfect willen inrichten en ook nog kinderen willen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 8 september 2008 @ 11:49:54 #24
3542 Gia
User under construction
pi_61470175
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Toen waren de prijzen nog gebaseerd op één salaris. De huidige prijzen zijn mede gebaseerd op twee salarissen.
Je hoeft niet meteen al te kopen. Wat is er mis met eerst een jaartje of 10 huren, kinderen op de wereld zetten, sparen en dan pas een huis kopen?
  maandag 8 september 2008 @ 11:50:42 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61470187
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:31 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Graag!
quote:
Wat een onzin!
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')