abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:25 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59484203
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
bezig aan de derde puregon - pregnyl cyclus, de eerste mislukt door overstimulatie, de tweede is niet gelukt.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.

Mijn laatste post in het vorige topic:
quote:
[quote]Op woensdag 18 juni 2008 11:15 schreef miss_sly het volgende:
Jee, Diaan, ook alweer 10 weken
Het gaat zo snel, het lijkt nog zo kort geleden dat jullie die positieve test hadden!
Ja alweer 10 weken en 3 dagen zelfs. Het voelt ook nog maar heel kort geleden....Kwam gisteren de test nog weer tegen en nog steeds zo duidelijk positief als op die dag.....

[ Bericht 28% gewijzigd door Diaan73 op 19-06-2008 16:35:28 ]
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 11:51:10 #2
5428 crew  miss_sly
pi_59484266
Ik ben nog steeds zo blij voor je, en voor Jose en Marie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:52:15 #3
114177 Diaan73
pi_59484304
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds zo blij voor je, en voor Jose en Marie
Jij bent nog steeds zo'n lieverd
Make love, not war ☮
pi_59495033
leuk diaan om weer wat van je te horen!
pi_59495378
En alweer een nieuw deel!

Ik sluit me aan bij Miss

En een nieuw topic maar even positief inluiden
Dus hier zijn de jompels weer

Go, go, go, go meiden (en heren!)
Even in een dipje zitten mag, even klagen mag ook! Maar hou HOOP!
Op naar de ijsballen-vangen-met-dikke-buik-deze-winter (leuk galgje woord )

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_59495800
nou die hoop is eventjes in mijn schoenen gezakt
maar dat kom wel weer terug.
ik heb nu op het moment zo n eindeloos gevoel
pi_59496435
En daar heb je alle recht toe Het mag er zijn!!!

Ik merk dat ik dagelijks wel even zo'n momentje heb, maar ik wil het op dit moment even niet toestaan, omdat we midden in een cryo-cyclus zitten.. Maar het is ook zo verdomd moeilijk!!! Oneerlijk ook! Maar helaas moeten we er mee dealen... (hier is het weer eens de periode van het bedolven worden onder vriendinnetjes die net zwanger zijn! Ik vind het super leuk, maar vind het momenteel moeilijk om met mezelf en mijn gevoel om te gaan. Ik wil ook, maar daar kunnen zij niets aan doen...)

Hoe staat het er bij jou nu voor lieve Basimah?
pi_59498638
Tvp

Ik kan het niet opbrengen om steeds te posten, maar ik lees en leef wel mee met iedereen hier (zowel de leuke als de minder leuke dingen)...
pi_59502654
Allereerst een Knuffel voor Basimah...

En de vraag of ik ook erbij kan in de openingspost? (2e ronde IUI, PCOS en slecht baarmoederslijmvlies)

Vrijdagochtend krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en weet ik of ik wel of niet zwanger ben...ik wíl er niet mee bezig zijn maar ik kán het gewoon niet loslaten...
En mijn temp is nu al ruim 10 dagen 37 graden of hoger, zwangerschapstemperatuur. Brrr oh meiden wat is dit spannend zeg...de inseminatie (iui) was op 22 mei dus dan zou ik vrijdag 4 weken zwanger zijn. Grr zie je wel daar ga ik weer...ik wil het ook zó graag...

Ik vind het erg fijn om met jullie mee te lezen en te horen hoe het met jullie gaat. Wat een zenuwen-topicreeks eigenlijk

Allemaal succes weer
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 22:37:33 #10
5428 crew  miss_sly
pi_59502945
Kinderwens, lijkt me ook niet los te laten, daarvoor is het te spannend.

Ik snap het echter niet helemaal: je hebt op 22 mei de IUI gehad, dus toen was je eisprong ongeveer. Je temperatuur is echter pas 10 dagen hoog, dus dat is een dag of 10 na de IUI? Normaalgesproken gaat net voor/op/net na de ovulatie de temperatuur, blijft 14-16 dagen hoog en daalt dan als je zwanger bent. Hier lopen de dingen een beetje door elkaar. Zal de arts ook wel verwarrend vinden, lijkt me
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 22:39:30 #11
5428 crew  miss_sly
pi_59503028
Ik ben vanavond toch nog maar niet gaan steppen. De hele dag werken en op een bureaustoel zitten, zorgt toch nog voor buikpijn 's avonds, dus het leek me niet verstandig om al een uur te gaan steppen. De informatiefolder nog even bekeken, en daar staat in de je vanaf een week na de operatie mag gaan sporten, mits het goed voelt. Het is dus niet zo dat het standaard al allemaal kan, gelukkig.
pi_59503603
Fijn te lezen dat het goed met je gaat, miss_sly. Dat sporten nog niet helemaal lukt, kan ik me voorstellen. Het gaat toch al best snel allemaal, als ik het zo lees. Of vind je zelf van niet?

Ik vind het vaak zwaar, meiden. Ik probeer ook positief te blijven en te zien hoeveel mooie dingen ik in mijn leven heb. Ook zonder kinderen kan ik vast gelukkig worden, maar het idee van een mogelijk kinderloos leven vind ik moeilijk te verkroppen. Net als alle 'toestanden' die er nu nodig zijn om zwanger te raken.
Op dit moment voel ik me goed dus kan ik er redelijk mee omgaan maar er zijn momenten...
Nou, dat zullen jullie wel herkennen. Voor iedereen dan ook: heel veel sterkte met dit zware proces.
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:50:45 #13
114177 Diaan73
pi_59509446
Kinderwens als rond 22 mei ook de bevruchting was, zou je nu dus al bijna 6 weken zwanger zijn.... er wordt nl. gerekend vanaf de eerste dag van je laatse menstruatie en die zal ong. 2 weken daarvoor zijn geweest. Ik hoop dat je morgen een mooie uitslag hebt.

miss wat goed dat je naar lichaam luistert Als het niet gaat, gewoon niet doen.
Make love, not war ☮
pi_59516664
ik zit nu even in de rustige periode, zonder medicijnen enzo... maar ik lees wel steeds mee hoor.
vandaag een info boekje over IVF binnen gehad van mijn gyn en het recept voor synarela weer.
ik start dus pas weer in aug met de derde injectie behandeling met zelf thuis klussen.
daarna zien we of we voor IVF gaan, mijn man staat daar namelijk niet zo positief tegenover.
Ik hoop dat hij nog van gedachte verandert mocht de derde poging ook mislukken.

zit zelf ook weer even in een dipje...
pi_59517150
@ Miss

Er is nu geen eisprong geweest ondanks clomid. Kan zijn dat we die gemist hebben, of dat er nog een moet komen (vrij onwaarschijnlijk) of dat ik zwanger ben.
Ik heb ook 3 dagen gemenstrueerd maar de fertiliteitsarts vindt het, in combinatie met mijn hoge temperatuur (37 graden en hoger, dat is een zwangerschapstemperatuur, je temperatuur blijft nl hoog als je zwanger bent) die al een behoorlijke tijd aanhoudt, lijken op een prille zwangerschap. Mijn temp had na de menstruatie naar beneden moeten gaan maar heeft dat niet meer gedaan...

In ieder geval, zwanger of niet, ik ben erg benieuwd wat er nou aan de hand is

Zou erg balen als ik mijn eisprong gemist heb deze cyclus, of als er geen is geweest...
(Ondanks de clomid)

Nou ik probeer mijn zenuwen nog maar even in bedwang te houden
Morgen weten we hopelijk meer.

Oh ja, kan ik er nog bij in de openingspost of moet ik daar even een modje voor aanschieten?

@ Wilmadonna
Sterkte...

@ Diaan
Ja dat zou idd helemaal super zijn!!!
Maar toch is het raar, dat ze 6 weken tellen, terwijl het er minder zijn? Want écht zwanger ben je niet al die 6 weken. Ik snap wel dat het makkelijk is om van cyclus tot cyclus te tellen Is het dan ook zo dat je die 'extra weken' gewoon meetelt bij de 39 weken dat je zwanger bent? Of moet je dan in je 41e week bevallen? Oh jee ik ben niet erg duidelijk vrees ik

Gaat met jou verder alles goed?
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:15 #16
114177 Diaan73
pi_59517350
Kinderwens, helemaal duidelijk.

Wat wil je in de OP hebben? Ik zie dat ik hem nog kan aanpassen... ga ik meteen mijn stukje ook verwijderen. Ik ben in principe geen actieve poster meer hier in de zin van bezig in medisch circuit.
Make love, not war ☮
pi_59522191
Thanks Diaan

Ik heb PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), we zijn nu bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.

Zoiets?
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:40:25 #18
114177 Diaan73
pi_59522444
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:30 schreef Kinderwens het volgende:
Thanks Diaan

Ik heb PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), we zijn nu bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.

Zoiets?
Ik heb het aangepast. En volgens mij is Basimah met 3e poging bezig, ben zo vrij geweest om dat ook aan te passen.

You're welcome
Make love, not war ☮
pi_59532684
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:43 schreef Kinderwens het volgende:
Maar toch is het raar, dat ze 6 weken tellen, terwijl het er minder zijn? Want écht zwanger ben je niet al die 6 weken. Ik snap wel dat het makkelijk is om van cyclus tot cyclus te tellen Is het dan ook zo dat je die 'extra weken' gewoon meetelt bij de 39 weken dat je zwanger bent? Of moet je dan in je 41e week bevallen? Oh jee ik ben niet erg duidelijk vrees ik
Nee, echt zwanger ben je niet al die 6 weken... maar ze tellen inderdaad vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Die extra weken krijg je dus gewoon cadeau en zitten dus gewoon bij de totale zwangerschap in... snappie?

Het zou wel heel fijn zijn als je zwanger zou zijn! Ik ga voor je duimen!!

Wilmadonna & Sombie... voor jullie gewoon een . Het valt ook niet mee... die hele medische toestand is gewoon loodzwaar! Wat ik al eens eerder heb gezegd, ik had altijd zoiets van 'als ik nou maar weet dat het ooit raak zal zijn, dan wéét je dat in ieder geval en kun je het misschien los laten'...maar die zekerheid heb je niet en dat is gewoon waardeloos...!

Miss_sly, doe maar lekker rustig aan... goed inderdaad dat je niet bent gaan sporten!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59536707
Oke, nu zit ik even in een dipje.. Morgen de echo, en zie er niet naar uit.. verwacht er maar weinig van, en gezien de vorige 2 keren kan ik me gewoon even niet voorstellen dat het uberhaupt nog een keer doorgaat (in dit leven) een terugplaatsing. Bah, de onzekerheid gewoon weer. Dan heb je emmy's klaarliggen, en als mijn lichaam er klaar voor is, dan weet je gewoon niet zeker of het ziekenhuis er plek voor heeft.

Ik ga mijn bed maar in. Heb hem ff flink hangen
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 23:16:33 #21
5428 crew  miss_sly
pi_59536808
NieTTus, na die twee nare ervaringen kan ik me voorstellen dat je het nog niet zo ziet gebeuren! Lekker slapen en uitrusten en hopelijk ziet het er morgen goed uit! En dat ziekenhuis gaan we wel stalken ofzo als ze lastig blijven doen

Succes morgen en slaap lekker
pi_59540783
Ja het is nogal intensief
Net een maand een nieuwe baan die nogal veel haken en ogen heeft.
En tegelijk heeft mijn stiefmoeder borstkanker geconstateerd gekregen.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 08:16:41 #23
5428 crew  miss_sly
pi_59541210
Basimah, wat een moeilijke tijd voor je. Sterkte met alles
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:48:04 #24
114177 Diaan73
pi_59541559
Ow Kinderwens ik lees nu pas je aanvulling.... met mij gaat het goed, ben alleen nog erg moe... maar heb het gevoel dat dat ook wat minder wordt. Ben nu rond 20:00 uur op, eerst was dat rond 18:00 uur. Scheelt toch 2 uur Wat betreft je vraag, dat heeft Jose al goed uitgelegd. In totaal is het dus 40 weken waarvan je 2 weken niet zwanger bent, de eerste twee weken. Ben erg benieuwd naar je uitslag vandaag.

Even een hele dikke knuffel voor NieTTus en wat positieve vibes.... Heel veel succes vandaag.

En Basimah het zit jou ook niet mee zeg, ook wat positieve vibes en dikke knufel voor jou
Make love, not war ☮
pi_59542463
Sja wat moet ik ervan zeggen.. Er zit 'iets' wat een stuk van mijn opgeblazen eileider kan zijn (een hydrosalphinx kan weer gaan plakken en zich vullen met vocht, en dat is ook het geval, maar omdat ze afgeklemd zijn kan het geen kwaad meer), maar het kan ook een eiblaasje zijn of een cyste (cyste lijkt me niet, want ik heb nergens last van. Maargoed, of dat wat zegt).

Bloed laten prikken, want het kan goed dat mijn lichaam gewoon zijn eigen cyclus volgt, buiten de progynova om. Wordt straks gebeld als de uitslagen er zijn.

Geduld, geduld geduld (en inmiddels vraag ik me af of je je al op kan geven voor lichaamdonatie!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')