quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:29 schreef Queen_Bee het volgende:[..]
Waarom kan het niet beide? De begin pagina kort confronterend en duidelijk en dan linkjes naar uitgebreid? Ik zie echt niet in waarom het niet zou kunnen en de boodschap niet goed overbrengt, kun je het me uitleggen?
Het kan wel beide, het word er alleen minder effectief van IMO.
Hoe ik het zie:
De doelgroepen voor de beide insteken verschillen van elkaar. Met de confronterende pagina wil je iedereen overtuigen dat deze praktijken niet kunnen. Het uiteindelijke doel is dat het verboden word door de politiek. Met de positieve insteek wil je vooral mensen bereiken die een goedkope pup of kitten zoeken. Wanneer je begint op de confronterende manier, bereik je het deel van de puppy kopers die toch al proberen na te denken. De mensen die met hun portemonnee denken, die WILLEN NIET geconfronteerd worden. Het is voor die mensen dan gemakkelijk om de site dicht te drukken en hun ogen te sluiten voor het probleem. "Die aardige man die mijn goedkope puppy thuis komt brengen zou dat toch nooit doen!"
Juist deze mensen wil je wel bereiken, die maken het grootste verschil! Die wil je aan het nadenken hebben voordat ze de site dicht klikken omdat ze door hebben dat ze er "niets" aan hebben bij hun zoektocht naar een goedkope pup.
Optie 1: Maak mensen boos, iedereen met een hart voor dieren om precies te zijn. Laat ze de gruwelijke plaatjes zien. Vertel ze de zielige verhalen. En overtuig ze daarna dat ze een petitie willen tekenen, een brief willen sturen naar de dierenbescherming, de kamer en wat al niet meer. Gebruikt perspectief: dierenleed (zoals op die site in belgie)
Optie 2: Druk de toekomstige puppy/kitten kopers met hun neus in de cijfers. De harde feiten die bewijzen dat een goedkope pup helemaal niet goedkoop is. Zorg dat de begin pagina zo duidelijk is dat ze gaan twijfelen over hun idee. Werk op de rest van de site tot in detail alle argumenten uit. Gebruikt perspectief: de koper, de portemonnee van de koper, de afkeer van een onzindelijke pup en de angst voor een onbetrouwbaar karakter. (zoals het voorbeeld van Lekkerapart)
Laat wel duidelijk zijn dat wat je ook doet, alles is beter dan niets! Ook als je het niet ziet zitten om te splitsen, dan nog ben je hardstikke goed bezig. En hoe goed je het ook doet, er zullen altijd mensen zijn die je niet kan bereiken, zelfs al komen ze op je site(s).