abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59626945
Voorbeeld van Belgische pagina:
http://www.broodfok.be/documents/81.html

Ik kwam trouwens ook dit tegen:
Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)

Wellicht dat we die foto's mogen gebruiken voor het nieuw leven inblazen van de actie / nieuwe actie opstarten
pi_59627095
Ik denk dat je meer het geld en ziekteverhaal moet benadrukken op de eerste pagina.
Want dat raakt de kopers direct in de portemonnee, verhalen over zielige ouderdieren zijn ze minder vatbaar voor denk ik. En bij een fokker zullen ze er naar vragen en langs niet alles laten zien, en daar gaat de geloofwaardigheid.

Misschien kun je inderdaad met foto's een goed en slechtgefokte hond naast elkaar zetten.
En dan dit is bijv. Barny, onze lieve retriever.
Gekocht in januari 2000 voor maar 200 euro.
Dan een lijst met problemen die die pup heeft gehad.
Barny was als kleine pup bang voor dingen als de stofzuiger. Dit is nooit helemaal goedgekomen.
Toen Barny een jaar was werd hij wat ziekjes, de dierenarts zei ...... Gelukkig is Barny weer beter geworden, maar het koste wel 600 euro.
Het jaar daarop bleef Barny kwakkelen met zijn gezondheid.
En nu in januari 2004 hebben we onze lieve Barny in moeten laten slapen, allemaal omdat de (brood)fokker het voor het geld deed en wij dachten dat een goedkoop hondje net zo goed was en we vonden hem zo zielig dat we hem wilden redden.

En dan bijv. Sinds februari 2004 hebben we een nieuwe pup gekocht, dit keer bij een goede fokker. Hij was wel wat duurder, 500 euro, maar hij is nu al ruim 4 jaar hartstikke gezond. We zijn nog maar 1 keer bij de dierenarts geweest en dat was vanwege zijn castratie. We missen Barny nog steeds, je hecht je aan zo'n diertje en dan opeens is hij weg. De nieuwe pup is dus wel gezond en we verwachten nog lang van hem te mogen genieten..

Lees hier verder hoe je een broodfokker herkent en bespaar jezelf deze ellende!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_59627240
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:21 schreef LekkerApart het volgende:
knip
Goeie
  maandag 23 juni 2008 @ 15:33:38 #104
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59627401
Maar dat is wel weer lap tekst. Ik blijf toch denken dat mensen het dan meteen al laten.

*foto*
Dit is Bob. Hij heeft 4 jaar geleden en 2800 euro gekost. Nu is ie dood.

Ik wilde trouwens sowieso een Ervaringen knopje ergens. Inderdaad met zulke verhalen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59627746
Ik denk dat het juist erg sterk is om met zo'n verhaal en dan wat ingekort is te beginnen..
Het is niet zoveel tekst hoor, als je het netjes opmaakt zijn het maar een paar regels..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  maandag 23 juni 2008 @ 16:01:20 #106
150152 Queen_Bee
pi_59628078
Broodfok.be begint met dit

Geboren worden om geld te verdienen voor een ander
Opgesloten en geïsoleerd van de wereld
In een koude, kille en liefdeloze omgeving

Kleintjes op een wereld zetten die je zelf nooit te zien krijgt
Totdat je lichaam helemaal uitgeteerd is
Daarna de schedel ingeslagen worden
Of – als je geluk hebt – een verlossend spuitje krijgen.

Het is geen leven..
Het is de realiteit van de broodfok.

Maar zij zijn wel all informatief geloof ik.

Maar enfin, als het een stuk ingekort is zou het wel kunnen inderdaad
I'm super sonic man
pi_59628171
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Broodfok.be begint met dit enz
Ik vind hun opening heel goed, dat gedicht ook mooi...
  maandag 23 juni 2008 @ 16:09:22 #108
150152 Queen_Bee
pi_59628280
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik vind hun opening heel goed, dat gedicht ook mooi...
Achter elke pup schuilt het ellendige leven van een fokteefje. Die vind ik goed
I'm super sonic man
pi_59644488
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:29 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom kan het niet beide? De begin pagina kort confronterend en duidelijk en dan linkjes naar uitgebreid? Ik zie echt niet in waarom het niet zou kunnen en de boodschap niet goed overbrengt, kun je het me uitleggen?

Het kan wel beide, het word er alleen minder effectief van IMO.

Hoe ik het zie:

De doelgroepen voor de beide insteken verschillen van elkaar. Met de confronterende pagina wil je iedereen overtuigen dat deze praktijken niet kunnen. Het uiteindelijke doel is dat het verboden word door de politiek. Met de positieve insteek wil je vooral mensen bereiken die een goedkope pup of kitten zoeken. Wanneer je begint op de confronterende manier, bereik je het deel van de puppy kopers die toch al proberen na te denken. De mensen die met hun portemonnee denken, die WILLEN NIET geconfronteerd worden. Het is voor die mensen dan gemakkelijk om de site dicht te drukken en hun ogen te sluiten voor het probleem. "Die aardige man die mijn goedkope puppy thuis komt brengen zou dat toch nooit doen!"
Juist deze mensen wil je wel bereiken, die maken het grootste verschil! Die wil je aan het nadenken hebben voordat ze de site dicht klikken omdat ze door hebben dat ze er "niets" aan hebben bij hun zoektocht naar een goedkope pup.

Optie 1: Maak mensen boos, iedereen met een hart voor dieren om precies te zijn. Laat ze de gruwelijke plaatjes zien. Vertel ze de zielige verhalen. En overtuig ze daarna dat ze een petitie willen tekenen, een brief willen sturen naar de dierenbescherming, de kamer en wat al niet meer. Gebruikt perspectief: dierenleed (zoals op die site in belgie)

Optie 2: Druk de toekomstige puppy/kitten kopers met hun neus in de cijfers. De harde feiten die bewijzen dat een goedkope pup helemaal niet goedkoop is. Zorg dat de begin pagina zo duidelijk is dat ze gaan twijfelen over hun idee. Werk op de rest van de site tot in detail alle argumenten uit. Gebruikt perspectief: de koper, de portemonnee van de koper, de afkeer van een onzindelijke pup en de angst voor een onbetrouwbaar karakter. (zoals het voorbeeld van Lekkerapart)

Laat wel duidelijk zijn dat wat je ook doet, alles is beter dan niets! Ook als je het niet ziet zitten om te splitsen, dan nog ben je hardstikke goed bezig. En hoe goed je het ook doet, er zullen altijd mensen zijn die je niet kan bereiken, zelfs al komen ze op je site(s).
  vrijdag 27 juni 2008 @ 06:51:33 #110
150152 Queen_Bee
pi_59723097
Nu ja, je legt het allemaal duidelijk uit, daar niet van, maar ik zie het nog niet. Verder als jullie denken dat dat de beste manier is, fine by me, maar ik kan zoiets niet schrijven dus, any takers?

Wanneer ik swtraks goed wakker ben kijk ik even naar de site

En een PS: als die site alle waaroms en hoe of wats gaat krijgen, wat moet er dan nog in het forum
I'm super sonic man
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:09:13 #111
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59724016
Discussie, vragen en antwoorden, community gebeuren enzo
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:49:17 #112
150152 Queen_Bee
pi_59835137
Ik zal mn best doen om waar ik mee bezig ben vandaag of morgen af te maken
I'm super sonic man
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:10:42 #113
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_59839882
tvp
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zondag 13 juli 2008 @ 02:53:08 #114
150152 Queen_Bee
pi_60069849
Oy oy oy, het moge duidelijk zijn dat ik geen leven heb, howeeeeeever.. Ik zit nu in een periode waarin ik ineens wel dingen te doen heb En zodat het niet weer half werk wordt wacht ik liever tot ik er wat meer tijd aan kan besteden

Nog een however, het is niet Qube tegen broodfok maar wij tegen broodfok. Dus iedereen, feel free om ook wat te doen, hoe klein ook het helpt allemaal

*forum, welke topics, wat moet erin
*website, voorpagina zoals Trusten en ik schreven en dan wil ik de rest informatief hebben dus nog hoe en wat bedenken
*advertentie voor op marktplaats
*mail voor potentiele broodfok pup kopers
*pijnlijke foto's

Ik denk dat we ons eerst hier bezig mee moeten gaan houden. Iedereen die hier dus ideeen voor heeft, post ze. Whatever it is, we maken er wel iets moois van, non? En ja, ik ben nu ook wel bezig steeds wanneer het even kan, maar het schiet nog niet echt op zo. Gelukkig heb ik straks weer alle tijd van de wereld
I'm super sonic man
  maandag 14 juli 2008 @ 12:52:11 #115
150152 Queen_Bee
pi_60094215
Litso, kun je me voor de zekerheid de inlog gegevens nog even sturen?
I'm super sonic man
  maandag 14 juli 2008 @ 13:12:43 #116
105263 Litso
Interlectueel.
pi_60094632
aber natürlich
Ik ben de laatste tijd ook erg druk met mijn werk. Zoals ik eerder al zei, ik wil best helpen en af en toe tips geven, maar ik stel me voornamelijk beschikbaar voor het technische werk als er al concreet een idee is wat ik moet doen. Als iemand met een ontwerp en/of inhoud komt voor de site wil ik dit best omzetten naar degelijke html en het online zetten. Als men vindt dat we klaar zijn voor een .nl domeinnaam wil ik die best regelen (kost een tientje per jaar, de hosting kan tijdelijk wel op mijn domein). Tegen de tijd dat het groter wordt en we moeten/willen verhuizen naar een eigen hosting overleggen we wel weer een keer
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 20 juli 2008 @ 18:43:48 #118
150152 Queen_Bee
pi_60229603
Okay, ik ben nu bezig met topics ed. De onderwerpen, de inhoud. Ik plaats het straks ook gewoon en als iemand het dan niet goed vindt zegt diegene het maar. Het is niet alsof het niet meer veranderd kan worden oid
I'm super sonic man
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:54:29 #119
150152 Queen_Bee
pi_60699974
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:09 schreef Aneurism het volgende:
Als je het niet aan Fok verbonden wil laten, waarom richt je dan niet een website op?
DAt probeer ik dan ook te doen. Fok wil om begrijpelijke reden hier niets mee te maken hebben, maar Fokkers wel.
I'm super sonic man
pi_60709307
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:41 schreef Trusten het volgende:

[..]

http://www.maine-coon-mistery-angel.be/nl/Prijs%20Kitten.pdf

Goed voorbeeld van waarom raskittens zo duur zijn
Deze is wat overzichtelijker:

http://www.mainecooninfo.nl/fokkerinformatie/kittenprijs.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties