Okay, ik ben nu een paar uur alleen met broodfok bezig geweest, en als mn tekst niet prerfect is, sorry maar mn hoofd wil niet meer

Dit is natuurlijk nog globaal, dus kom maar met ideeen.
Ik denk dat het een goed idee is als we beginnen met mensen aware maken. We kunnen niet gelijk alle bad guys in t gevang stoppen, jammer genoeg. Ik heb dus een paar dingen op papier gezet, maar ik hoor graag op en aanmerkingen en jullie ideeën.
Allereerst marktplaatsKom je advertenties tegen waarvan jij denkt dat het niet goed is, neem dan contact op met marktplaats en de dierenbescherming.
Heeft er iemand geboden, probeer daar dan ook contact mee op te nemen. Dit niet a la "hey, persoon X is een broodfokker dus bla bla' maar iets a la "In mijn optiek klopt daar iets niet want.. bla bla"
Ik zat te denken om ergens wat zinnen online te gooien. Teksten van mensen met slechte ervaringen. Als we men een link geven met een lap tekst zullen ze geen zin hebben om dat allemaal te lezen, dus "catchy" stukjes uit de teksten halen, dit op één plek verzamelen en die link gebruiken wanneer je kopers aanspreekt. De helft van de mensen zal door zielige dieren denken "dit moet ik niet doen" de andere helft doordat ze geld weggooien aan zo een zieke pup. In mijn optiek zijn dat de twee dingen die we moeten accentueren . Enfin, ik denk dat het het beste is als we een standaard bericht maken. Eén voor zekere broodfokker (naar kopers) en één voor "misschien broodfokker, pas op"
Goed, dat is dus "what to do when you spot an ad" maar, we moeten het juist voor zijn. Is het een idee om een algemeen bericht op te stellen wat broofdfok is, zo herken je het, en hierom wil je het niet en dit dan af en toe te plaatsen?
En zo komen we op het punt "hoe?" Marktplaats is groot, internet groter en wij zijn (nog) klein. Ik denk dat we zolang als we met een mens of 6 zijn, we maar, ja, globaal moeten doen. Persoon X neemt het kopje chihuahua, persoon Z labradors etc en dan zien hoe ver we eerst komen.
Wanneer we wat groter zijn kunnen we dit dus beter uitwerken. Persoon X ziet ad A, geeft dit door aan algemeen persoon Z en die zorgt dat persoon F of B contact opneemt met instantie a b en c. Dit om te voorkomen dat mensen 10 keer hetzelfde bericht krijgen.
En als laatste, wanneer je een ad tegenkomt, maak dan screenshots. Dit omdat de ad misschien al verwijderd is wanneer er naar gekeken wordt, en zodat we kunnen proberen een "broodfok database" te maken. Veel broodfokkers gebruiken verschillende namen, wij moeten de puzzel dan compleet maken.
Algemene ad om te plaatsenLet op, broodfokkers aanwezig
Tegenwoordig zijn er veel broodfokkers. Broodfokkers zijn mensen die geld willen. Als de dieren daaronder lijden is dat voor hen geen probleem, zolang het maar geld in het laatje brengt. Wanneer je een pup aanschaft bij een broodfokker krijg je hoogstwaarschijnlijk een (dood)zieke pup mee. Dit is zeker niet leuk voor de pup, maar nog minder voor jouw portemonnee. Want geloof mij maar dat je vaak naar de dierenarts zult gaan, en die is niet goedkoop. Vervolgens kom je erachter dat de pup niet gered kan worden, je de pup voor niets betaald hebt en de nog hogere dierenartskosten. Doe jezelf en de arme dieren een plezier, koop niet van een broodfokker.
Er zitten hartstikke leuke dieren in het asiel als je niet veel geld wil uitgeven. Wanneer je per se een bepaald ras wil raad ik je aan om gewoon te sparen en de pup bij een erkend fokker te halen. Zo werk je broodfok en veel leed tegen, en je krijgt een gezonde pup.
Hoe herken ik broodfok
- fractie van de standaard prijs
- pups groeien meestal niet op in de woonkamer
- ouders niet aanwezig
- verscheidene rassen aanwezig
- loopneus, waterige ogen
- pups zijn niet actief
- Je krijgt de hond zo mee
Het is natuurlijk niet zo dat je gelijk al die punten treft, maar zelfs al kom je één punt tegen, dan kun je beter de naam even door Google gooien. Als je het niet vertrouwd, gewoon niet doen. Je hebt er echt alleen jezelf mee.
* link naar site met "catchy lines" *
--------------------------------------------------------------------------------------
Bericht naar koper zekere broodfokHallo,
Ik behoor tot de groep *link forum* die broodfok tegen proberen te gaan. Nu heb ik gezien dat u op advertentie "bla bla" gereageerd heeft. Deze verkoper staat bekend als broodfokker. Hier is een link waarin kort verteld wordt wat broodfok is *link* Ik denk dat het voor u ook zeer verstandig is om daar even een kijkje te nemen eer u tot koop overgaat.
Met vriendelijke groet,
En omdat persoon X van een bepaalde groep zo raar klinkt heb ik maar even een simpel bb forum gemaakt. De catchy lines kunnen we dus daar plaatsen en daarnaar linken, zelfde geldt voor in t kort wat broodfok is. Een goede site kan ik sowieso niet maken

dus ik dacht dat het eerst wel even zo kon.