Bats dat zusje terwijl je vriendin binnenkomt. Dan lijkt me het wel duidelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:38 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik deze situatie kan oplossen?
Ik ben 24, mijn vriendin 23 en haar zusje is 20.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:40 schreef rene90 het volgende:
Oplossen wordt lastig, gevoel is vaak niet te sturen.
Maar je het 4 jaar wat met je vriendin, en een half jaar verliefd op het zusje van je vriendin. Hoe oud is het zusje hoe oud ben jij en hoe oud is je vriendin, ben ik even benieuwd naar.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:40 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Bats dat zusje terwijl je vriendin binnenkomt. Dan lijkt me het wel duidelijk.
en wat vind dat zusje van jou? weet je dat wel?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:42 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Ik ben 24, mijn vriendin 23 en haar zusje is 20.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:44 schreef Scorpie het volgende:
Ik zeg wel altijd; eerlijkheid duurt het langst. Uiteindelijk zal je toch dit moeten vertellen denk ik.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:40 schreef Poogie het volgende:
jij hebt inderdaad een gigantisch probleem
"Twins, Basil. Twins!"quote:
Aan de hand van haar opmerkingen, zoals: 'wat zie je er leuk uit', 'wil jij me de trap op dragen, ik ben moe' etc. en haar lichaamstaal, zou ik kunnen concluderen dat ze mij ook leuk vind....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:44 schreef Poogie het volgende:
[..]
en wat vind dat zusje van jou? weet je dat wel?
Dat hoeft in mijn ogen nieteens zoveel te zeggen, kan dat ze gewoon met je aan het dollen is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Aan de hand van haar opmerkingen, zoals: 'wat zie je er leuk uit', 'wil jij me de trap op dragen, ik ben moe' etc. en haar lichaamstaal, zou ik kunnen concluderen dat ze mij ook leuk vind....
Verder ben ik ook nog steeds gek op m'n vriendin! Natuurlijk ben ik niet meer verliefd (dat zou wel raar zijn na 4 jaar), maar ik houd wel erg veel van haar. Ik durf dit dus ook niet te bespreken met haar aangezien ik denk dat ze dat echt niet gaat trekken (wat ik me ook wel voor kan stellen).
Dat zou je kunnen concluderen, maar dat zou ik niet zo snel doen. Waarschijnlijker is dat ze je gewoon als veilig ziet omdat je de vriend van haar zus bent.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Aan de hand van haar opmerkingen, zoals: 'wat zie je er leuk uit', 'wil jij me de trap op dragen, ik ben moe' etc. en haar lichaamstaal, zou ik kunnen concluderen dat ze mij ook leuk vind....
sowieso als je het je vriendin verteld ben je alles kwijt. Een relatie met der zusje zal toch nooit gaan werken. En hoe zullen je schoonouders erop reageren? Die zullen het vast ook niet accepteren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Verder ben ik ook nog steeds gek op m'n vriendin! Natuurlijk ben ik niet meer verliefd (dat zou wel raar zijn na 4 jaar), maar ik houd wel erg veel van haar. Ik durf dit dus ook niet te bespreken met haar aangezien ik denk dat ze dat echt niet gaat trekken (wat ik me ook wel voor kan stellen).
Niet echt netjes als je je zo gedraagt tegen de vriend van je zus.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Idd. Ze ziet je denk ik gewoon als grote broer TS.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:53 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat hoeft in mijn ogen nieteens zoveel te zeggen, kan dat ze gewoon met je aan het dollen is.
Ja, dat helpt jou ook niet echt verder natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
dit zou ik ook doen. En ja, is het gevoel nog even sterk of sterker na ongeveer een jaar ofzo, ja, dan weet je dat je toch stappen zult moeten ondernemen (en dat je sowieso je vriendin verliest en hoogstwaarschijnlijk ook dat zusje, dus dan sta je letterlijk met lege handen)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:49 schreef Karammel het volgende:
Niet vertellen. Absoluut niet vertellen, want dan ben je je vriendin kwijt en waarschijnlijk ook haar zusje. Of het zal een ruzie worden tussen je vriendin en haar zusje als jij met haa zusje aan de haal gaat.
Dat je iemand anders ook leuk vind terwijl je zelf in een relatie zit zal vaker voor gaan komen. Het probleem in deze is is dat je het contact moeilijk kan verbreken met haar zusje. Je zal haar nog altijd tegen komen, want het blijft familie van je vriendin. Toch zou ik proberen die leuke gesprekken met haar zusje zoveel mogelijk te vermijden. Probeer iemand anders ook bij het gesprek te betrekken als dat mogelijk is. Dat maakt het al wat afstandelijker. Of ga met iemand anders praten in plaats van met haar zusje. Hou het wat korter. Als je steeds weer in situaties terecht komt waar je het heel leuk hebt met haar zusje zal het gevoel aan blijven of sterker worden. Daarmee maak je het jezelf erg moeilijk.
Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad, maar als ze dan dit zegt: 'kun jij niet een dagje mijn vriend spelen', dan weet ik echt totaal niet meer waar ik kijken moet of hoe ik me moet gedragen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Ze ziet je denk ik gewoon als grote broer TS.
Quelle schlampe!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad, maar als ze dan dit zegt: 'kun jij niet een dagje mijn vriend spelen', dan weet ik echt totaal niet meer waar ik kijken moet of hoe ik me moet gedragen.
Ow. Dat hoor ik ook redelijk vaakquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad, maar als ze dan dit zegt: 'kun jij niet een dagje mijn vriend spelen', dan weet ik echt totaal niet meer waar ik kijken moet of hoe ik me moet gedragen.
Tja, tussen zussen onderling is vaak een hoop haat en nijd, misschien wil ze uitproberen of ze je van haar af kan pakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Heb het woord trio al wel voorbij zien komen hoor.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:04 schreef rene90 het volgende:
Dat de reactie:
"Leg het uit aan je vriendin en begin een trio!" nog niet is langsgekomen valt me dan nog mee.
Simpel toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Dan zeg je tuurlijk, en ruk je de kleren van haar lichaamquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Binnenkort zie ik haar weer, zonder dat er andere mensen bij zijn, en dan zal ik tussen neus en lippen door haar wat tactische vragen stellen. Want echt, ik trek het zo langzamerhand niet meer en op een gegeven moment moet je je verhaal toch kwijt....
Weer zo'n broertjestopicquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Ze ziet je denk ik gewoon als grote broer TS.
Nee helemaal niet! Dat wil ik absoluut niet doen, maar als ik het niet vertel dan blijf ik hier maar mee zitten en ik wil eigenlijk dat het uitgepraat wordt om daarnaa weer verder te kunnen zonder allerlei stress en slapeloze nachten.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Lijkt me dat je gaat kiezen om het haar te zeggen en het voor je vriendin te verzwijgen. Oftewel: van twee walletjes gaan proberen te eten.
Klinkt maar al te bekendquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:09 schreef rene90 het volgende:
Wanneer mannen subtiel gaan doen naar vrouwen, worden vouwen achterdochtig, en als je eenmaal die paar tactische vragen stelt aan haar en ze merkt iets, gaat ze doorvragen en kan jij je niet weerhouden en gooit het hele verhaal op tafel wat resulteert in een hoop rotzooi.
En jij denkt dat dat gaat lukken als jij het zusje van je vriendin de liefde verklaart?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Nee helemaal niet! Dat wil ik absoluut niet doen, maar als ik het niet vertel dan blijf ik hier maar mee zitten en ik wil eigenlijk dat het uitgepraat wordt om daarnaa weer verder te kunnen zonder allerlei stress en slapeloze nachten.
Is het dan niet slimmer om te vertellen dat ik verliefd ben en daar dan niet meteen bij te zeggen dat het haar zusje betreft? Mijn vriendin heeft namelijk al wel eerder gezegd dat het niet raar is om verliefd te worden terwijl je een relatie hebt, aangezien dit heel vaakt voorkomt. Misschien trekt ze het dus wel als ik haar zusje er buiten laat.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef Scorpie het volgende:
Zeg het nou gewoon eens eerst tegen je vriendin.
Als ik niet het vriendje van je zus was, zou je dan verliefd op mij kunnen worden?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef rene90 het volgende:
Wat voor tactische vragen wil je aan het zusje gaan stellen dan?
en dan vraagt je vriendin meteen om wie het gaat en dan sta je met een mond vol tandenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:17 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Is het dan niet slimmer om te vertellen dat ik verliefd ben en daar dan niet meteen bij te zeggen dat het haar zusje betreft? Mijn vriendin heeft namelijk al wel eerder gezegd dat het niet raar is om verliefd te worden terwijl je een relatie hebt, aangezien dit heel vaakt voorkomt. Misschien trekt ze het dus wel als ik haar zusje er buiten laat.
Ja. Alleen op de vraag 'wie is het?' NIET GAAN ZEGGEN DAT HET ER NIET TOE DOET.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:17 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Is het dan niet slimmer om te vertellen dat ik verliefd ben en daar dan niet meteen bij te zeggen dat het haar zusje betreft? Mijn vriendin heeft namelijk al wel eerder gezegd dat het niet raar is om verliefd te worden terwijl je een relatie hebt, aangezien dit heel vaakt voorkomt. Misschien trekt ze het dus wel als ik haar zusje er buiten laat.
Of juist zonder tandenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:18 schreef Poogie het volgende:
[..]
en dan vraagt je vriendin meteen om wie het gaat en dan sta je met een mond vol tanden
Dan heb je wat met zijn docher, ben je verliefd op zijn andere dochter en moet je het met hem doen!?! Dan heeft TS ook niet geboft!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef SHE het volgende:
Wacht maar tot hun vader erachter komt. Die komt jouw smerige varkentje wel ff wassen!
Dan antwoord TS toch gewoon: "je moeder". Dan weet ze iig niet dat het om haar zusje gaat!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:18 schreef Poogie het volgende:
en dan vraagt je vriendin meteen om wie het gaat en dan sta je met een mond vol tanden
misschien ook een idee om iets te vragen in de trend van: Hoe is het bij jou in de liefde? Nog leuke jongens ontmoet?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Nee, dat lijkt me iets te doorzichtig. Ik dacht meer aan vragen als: 'waarom heb jij eigenlijk nog geen vriend?' en 'op wat voor mannen val je dan?'
Juist. Ik zou het heel zwak vinden om je problemen af te schuiven op je vriendin en haar zusje. Verzwijg het gewoon en deal with it. Dit is JOUW probleem en daar moet je zelf maar mee om weten te gaan. Maak het niet het probleem van je vriendin of haar zusje. Of ga een pakje sigaretten halen en kom vervolgens nooit meer terug. Dan heb je er ook geen last meer van.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat gaat lukken als jij het zusje van je vriendin de liefde verklaart?
Het enige wat je doet is jouw stress en slapeloze nachten proberen af te wentelen op anderen.
Dat is volgens mij juist zoiets waar vrouwen meteen bij gaan nadenken, want "waarom zou een jongen vragen hoe het bij mij in de liefde is, vast uit eigenbelang..."quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Nee, dat lijkt me iets te doorzichtig. Ik dacht meer aan vragen als: 'waarom heb jij eigenlijk nog geen vriend?' en 'op wat voor mannen val je dan?'
Ik heb al wel een dusdanig contact met haar dat zo'n vraag niet 'raar' is, dus daar zal het niet aan liggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij juist zoiets waar vrouwen meteen bij gaan nadenken, want "waarom zou een jongen vragen hoe het bij mij in de liefde is, vast uit eigenbelang..."
Naja volgens mij "trigger" je haar daar wel mee. Tenzij je een dusdanig contact met haar hebt dat dat niet "raar" is om te vragen aan het zusje.
1+1+1 = 0 in dit geval.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:30 schreef HeatWave het volgende:
Dat zusje loopt je gewoon te fokken en je trapt er met open ogen in.
Het jongere zusje van mijn vriendin ettert me ook wel eens (gelukkig echt met een knipoog) en die doet dat ook puur om mij en dr zus te treiteren. Zo werkt het nou eenmaal.
Als je hapt ben je dus gewoon dubbel de lul, je vriendin dumpt je sowieso en het zusje lacht een beetje schaapachtig en zegt iets van "ja maar het was maar een grapje hoor".
You do the math.
Wat je zelf al aangeeft...wat bereik je ermee?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:31 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Ik heb al wel een dusdanig contact met haar dat zo'n vraag niet 'raar' is, dus daar zal het niet aan liggen.
De relatie tussen mijn vriendin en mij is gewoon top, daar ligt het niet aan dat ik verliefd ben. We hebben veel lol met elkaar, doen leuke dingen samen, de seks is goed en we kunnen overal super goed over praten (op één ding na dus.....), dus het is ook echt niet zo dat ik mijn vriendin kwijt wil. Daarvoor hebben we het veel te leuk met elkaarquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:30 schreef RM-rf het volgende:
los van de vraag hoe met dat zusje om te gaan... zou volgens mij de belangrijkste vraag moeten zijn hoe je nu precies tegenover je huiidge vriendin en de relatie met haar staat.
Ik kan niet anders dan vermoeden dat het verliefd worden op iemand anders, terwijl je momenteel een relatie hebt veelal een uiting is van bepaalde dingen die je in je huidige relatie mist....
los dàt op, en het probleem van een verliefdheid op een ander zal gelijk ook verdwijnen.
óf, maak je huidige relatie uit als die niet te redden is, en het 'probleem' van verliefdheid op een ander is an sich geen probleem meer (hooguit of je die ander kunt krijgen, wat bij een 'zus-van' onwaarschijnlijk zal zijn)
Haha nu ik dit lees moet ik meteen terugdenken aan zo'n filmpje waarin zo'n schoonfamilie de vriend van de dochter uit wil testen of ie betrouwbaar is voordat ze gaan trouwen en dan sturen ze het zusje erop af etc... iemand toevallig de link hiervan?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:30 schreef HeatWave het volgende:
Dat zusje loopt je gewoon te fokken en je trapt er met open ogen in.
Dat er mensen gekwetst worden in deze situatie is denk ik onvermijdelijk. Ik denk dat alle mogelijke oplossingen die jij en de rest hier kunnen verzinnen toch niet gaan werken. Jij zult de gebeten hond zijn en met lege handen achterblijven. De enige mogelijkheid om niemand te kwetsen en met iets achter te blijven is je mond houden en verder gaan met je leven zoals het nu is. Je zegt dat het al een half jaar zo gaat, uiteindelijk stap je er wel over heen denk ik. Het is een kwestie van lang genoeg niet ingaan op je gevoelens.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:30 schreef Oh_nee_toch het volgende:
Stel dat ik erachter kom dat zei mij ook leuk vindt dan helpt me dat natuurlijk ook geen steek verder. Ik wil mijn vriendin niet kwetsen, zei wil haar zus niet kwetsen. Dan zitten we dus allebei met een gigantisch dilemma.
Maar misschien kunnen we het dan op dat moment wel uitpraten zodat er niemand gekwetst hoeft te worden.
dan moet je vanaf NU!! DIT MOMENT!! alle contacten met der zusje gaan mijden, niet bellen, niet praten, niet zien en ook geen eventuele fotos oid op internet of wat dan ook bekijken en helemaal voor je relatie gaan. Verder ook niet meer vertellen of op terugkomen dat dit ooit gebeurd is...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:35 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn vriendin en mij is gewoon top, daar ligt het niet aan dat ik verliefd ben. We hebben veel lol met elkaar, doen leuke dingen samen, de seks is goed en we kunnen overal super goed over praten (op één ding na dus.....), dus het is ook echt niet zo dat ik mijn vriendin kwijt wil. Daarvoor hebben we het veel te leuk met elkaar
Ik woon al een tijdje samen met mijn vriendin (zie openingspost), maar haar zusje zie ik iedere week eigenlijk wel en ik zou het ook jammer vinden om het goede contact wat we nu hebben stop te zetten.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:33 schreef duffet1 het volgende:
Waar woon je? nog thuis? em je vriendin ook? Als je nog veel bij je vriendin over de vloer komt, kan ik me voorstellen dat je dat zusje ook nog vaak ziet. Ik samenwonen met je vriending geen goed idee? Op die manier zie je dat zusje misshcien nog 1x per maand ofzo.. (maximaal).. Op die manier kun je alleen maar hopen dat je verliefdheid overgaat..
Succes ermee. lijkt me enorm kut!
ps kweet niet of je dit thuis typt, maar vergeet niet je geschiedenis te wissenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:38 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Ik woon al een tijdje samen met mijn vriendin (zie openingspost), maar haar zusje zie ik iedere week eigenlijk wel en ik zou het ook jammer vinden om het goede contact wat we nu hebben stop te zetten.
Hij woont samen met zn vriendinquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:33 schreef duffet1 het volgende:
Waar woon je? nog thuis? em je vriendin ook? Als je nog veel bij je vriendin over de vloer komt, kan ik me voorstellen dat je dat zusje ook nog vaak ziet. Ik samenwonen met je vriending geen goed idee? Op die manier zie je dat zusje misshcien nog 1x per maand ofzo.. (maximaal).. Op die manier kun je alleen maar hopen dat je verliefdheid overgaat..
Succes ermee. lijkt me enorm kut!
@TS: lastige situatie, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zusje wat met jou begint, dat kan ze gewoon niet maken tegenover haar zus. Dus ik zou gewoon bij je vriendin blijven en het contact met haar zusje voorlopig zoveel mogelijk proberen te vermijden, dan zakt die verliefdheid vanzelf wel weer af.quote:Mijn vriendin is een schat van een meid, we zijn 4 jaar bij elkaar en we wonen ook al een tijdje samen
Ja het is kiezen of delen.. Je kan ook gewoon tijdelijk het contact stopzetten.. Zeg gewoon dat je andere dingen te doen hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:38 schreef Oh_nee_toch het volgende:
[..]
Ik woon al een tijdje samen met mijn vriendin (zie openingspost), maar haar zusje zie ik iedere week eigenlijk wel en ik zou het ook jammer vinden om het goede contact wat we nu hebben stop te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |