abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:22:49 #1
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59456847

September:
Fri 12 Germany, Cologne Koln Arena

Oktober:
Thu 02 Netherlands, Rotterdam The Ahoy
Sat 04 Belgium, Antwerp Sportpalais
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:32:28 #2
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59457077
Ik kan niet wachten op Keulen
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_59457081
Wat een magere OP

Anyway, album blijft nog steeds geweldig na tig keer luisteren
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_59459057
Setlist van de London Gig:
Coldplay played:

'Life In Technicolor'
'Violet Hill'
'Clocks'
'In My Place'
'Viva La Vida'
'Chinese Sleep Chant'
'God Put A Smile Upon Your Face'
'42'
'Square One'
'Trouble'
'Lost!'
'Strawberry Swing'
'Yellow'
'If I Should Fall From Grace With God'
'Fix You'
'Lovers In Japan'
pi_59459720
En hier komende week nog terug te luisteren. Concert begint als het programma 2 uur en 42 minuten onderweg is, al is het ook leuk om naar 't interview te luisteren en de goede muziek die tussendoor gespeeld wordt.
pi_59460867
quote:
Coldplay verovert Brixton Academy

Coldplay vierde maandagavond de officiële kick-off van de wereldtournee rond het nieuwe album 'Viva La Vida' met een concert in de Brixton Academy in London.

Met een overweldigende 300.000 verkochte albums binnen drie dagen, alleen in Engeland al, kreeg het concert nog meer glans.

Kaarten voor het concert waren te verkrijgen via de Coldplay-site. Als geste naar de fans was het eerste concert gratis toegankelijk en begrijpelijkerwijs was de zaal voordat het concert begon daardoor al volledig overwonnen.

Daarnaast werd het concert via BBC1 live uitgezonden. Coldplay is duidelijk terug van nooit weggeweest.

De Brixton Academy is zo'n theater waar je in geweest wil zijn. De legendarische status van de zaal is enorm. Vele grote bands stonden hier en gaven hier legendarische concerten.

Het heeft waarschijnlijk met de vorm van de zaal, als een waaier van breed naar smaller en beneden toelopende opzet, te maken. Daarnaast is het Londense publiek toegewijd en zeer enthousiast. Coldplay speelde een thuiswedstrijd en voelde de warmte van het publiek optimaal.

Zoals verwacht bleek de instrumentale openingstune van het nieuwe album de entree van de band te zijn. De band dook daar vervolgens met een energieke versie van de prima single 'Violet Hill' overheen.

Wie daarna crowdpleaser 'Clocks' durft in te zetten heeft behoorlijk wat lef natuurlijk. Het publiek reageerde, zoals verwacht, uitzinnig. Met een vette versie van 'In My Place' zette de band een indrukwekkende eerste vier songs neer.

De band verslapte daarna niet en songs van het nieuwe album werden afgewisseld met oude klappers. Tijdens het concert werd wel duidelijk dat sommige nieuwe songs nog wat meer tijd nodig hebben om in de live vorm goed uit de verf te komen.

Fijne nieuwe songs als '42' en 'Strawberry Swing' zullen het publiek in de toekomst net zo dierbaar worden als de flinke trits aan hits die de band voor handen heeft, maar het geluid liet soms nog even wat te wensen over.

Het titelnummer van het nieuwe album staat al wel als een huis en kan nu al de boeken in als de nieuwe 'Clocks'. Wat een ongelooflijk enthousiasme kwam er uit het publiek vrij toen die song gespeeld werd.

Na een dik uur verdween de band van het podium om vervolgens op een van de balkons een heerlijke akoestische versie van hun allereerste grote hit 'Yellow' ten gehore te brengen. Met een korte toegift kwam er uiteindelijk in de vorm van het instrumentale outro van het nieuwe album een einde aan het concert.

Coldplay lijkt alweer helemaal klaar voor het grote werk en het enthousiasme waarmee de band, met natuurlijk Chris Martin in een leidende rol, het publiek tegemoet trad doet een fijne wereldtour tegemoet zien.
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:36:14 #7
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59469900
Wat is preceis het verschil tussen de ' normale' uitgave van de cd en degene met Gatefold sleeve? Is het alleen de hoes of ook andere trackes, hidden tracks, mooier etc?

Deze week geen tijd om langs de platenboer te gaan en wil hem echt hebben...alleen weet niet welke
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_59474965
ik heb de cd met kartonnenhoeje
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_59477720
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef Thijsssss het volgende:
En hier komende week nog terug te luisteren. Concert begint als het programma 2 uur en 42 minuten onderweg is, al is het ook leuk om naar 't interview te luisteren en de goede muziek die tussendoor gespeeld wordt.
Bedankt voor de tip! , ga ik zeker doen!

Ik ga deze week ook nog even naar de MM om de cd te kopen.:)
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_59481517
Erg mooi nummer! helemaal zoals ik gewend was van Coldplay! De mooiste nummers vind ik Lost (vooral de acoustische, hoewel die niet officieel op het album staat), Strawberry swing en Viva La Vida. Die laatste knalt er echt uit zeg! Misschien is het maar beter dat ze pas in oktober in Nederland spelen, dan zitten ze er helemaal in
pi_59482612
Ben normaal exclusief trance-luisteraar, maar heb op aanraden van iemand het album gedownload gekocht
Moet zeggen, puik spul
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:33:44 #12
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59485395
De eerste zinnen van "Death and all his Friends", het nummer, lijkt echt voor 100% op The Frames We hebben een voice-double!
pi_59498677
Iemand net BBC2 gekeken?? Optreden bij het BBC-gebouw!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:44:20 #14
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59498681
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:36 schreef ForrestX het volgende:
Wat is preceis het verschil tussen de ' normale' uitgave van de cd en degene met Gatefold sleeve? Is het alleen de hoes of ook andere trackes, hidden tracks, mooier etc?

Deze week geen tijd om langs de platenboer te gaan en wil hem echt hebben...alleen weet niet welke
niemand die mij dit kan vertellen?
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:24:45 #15
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59500113
Andere tracks?

Ja, ze gaan een compleet ander album uitbrengen voor de gatefold versie.
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:56:02 #16
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59503714
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Andere tracks?

Ja, ze gaan een compleet ander album uitbrengen voor de gatefold versie.
alleen de hoes is het verschil dus...bedankt...

en ja...andere hoes..paar euro's extra...extra (live) nummertje erbij of hidden track...hoppa, gaan de verkopen...mij heb je niet gehoord over een 'compleet ander album'...of je hebt me verkeerd begrepen...
pi_59513968
CD gekocht en staat op non stop in de auto.
Laat je spullen maar hier staan ze staan hier best. Loop even mee met de stewardess...
pi_59517933
Krijg ik dat concert maar nie te horen op die BBC-site..
pi_59520678
Nieuwe album nu een paar keer geluisterd en wat klinkt het allemaal goed zeg . Hoogtepunt is voor mij tot nu toe 42, die opbouw naar dat up-tempo stukje is echt geniaal!
Amen.
pi_59524585
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Jaytonism het volgende:
Krijg ik dat concert maar nie te horen op die BBC-site..
Dat lukt mij niet, misschien vanavond nog eens bekijken..

Wel de cd in bezit sinds vandaag en die staat nonstop aan
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_59534568
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:56:13 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:44:51 #22
12692 Hoedjevanpapier
1, 2, 3, 4 .....
pi_59537775
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:44 schreef Minnie_ het volgende:
Iemand net BBC2 gekeken?? Optreden bij het BBC-gebouw!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/7462168.stm
Hier een stukje over het concert.

Van een ander forum:

Coldplay at BBC TV Center?
I have forgot to record the Coldplay Concert on BB2 tonight, Does anybody know if it or when it will repeat again, or if it will be able to download or view online?

Yes it's now on the BBC iplayer http://www.bbc.co.uk/iplayer/
or repeated on BBC 2 this saturday 12.30am

Zet de tv dus zeker aan, voor dit geweldige mini concert!!
Net als Blogabet altijd down...
pi_59542458
weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:22 ]
pi_59550884
-edit-

Net als deze nieuwe Coldplay website: http://www.coldplay.com/brixton/
Je moet iets kunnen unlocken, maar ook dat is veels te moeilijk voor mij!

[ Bericht 36% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:40 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:50:43 #25
12692 Hoedjevanpapier
1, 2, 3, 4 .....
pi_59551245
Weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:08 ]
Net als Blogabet altijd down...
pi_59655002
Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds niet over uit wat ik van het nieuwe Coldplay-album vind. Het is allemaal goed geproduceerd en muzikaal is het ook beslist geen slecht album, maar op de één of andere manier knaagt er bij mij iets. Er mist iets, maar ik weet niet goed wat precies.

Hoewel: ik mis echte songs. Er zijn er wel een paar, maar er staan wat te veel 'rare' nummers op, zoals 42. Op zich interessant, maar het lukt me niet echt om eraan te wennen. Al die losse stukjes, ik vind het een beetje jammer allemaal. Die gitaarriff die er doorheen zit, klinkt onlogisch en één noot wringt me teveel.

Lost is geweldig, Violet Hill en Viva La Vida ook. Reign of Love is ook erg mooi en Strawberry Swing valt ook best te pruimen. Maar op de één of andere manier bekruipt mij het gevoel dat sommige B-kanten van eerdere singles nog beter waren dan de meeste nummers op de nieuwe cd. Alsof Coldplay muzikaal niet meer zo veel op de plank had en daarom maar met het geluid is gaan experimenteren ofzo.

Hoewel ik het album dus echt niet afbrand, kan ik er niet echt iets mee nog. Misschien komt dat nog en moet het eerst groeien, maar tot nu toe vind ik Viva La Vida helaas hun zwakste album tot nu toe.
pi_59655461
42 is juist een meesterlijk nummer!
pi_59656515
Net flinke schoonmaak gehouden. Alleen links naar downloads/streams op officiele bandsites, platenmaatschappijsites, ed of youtube zijn toegestaan de rest valt onder warez en is niet gewenst.

Danku voor uw aandacht
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_59656740
Lost! en Lost? Wat een wereld van verschil, jammer dat Lost! op het album staat.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:15:36 #30
133369 Jivis
Critikut
pi_59657860
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:12 schreef McFearless het volgende:
Lost! en Lost? Wat een wereld van verschil, jammer dat Lost! op het album staat.
Heb het idee dat de vocals bij Lost! veel te zacht zijn? De muziek overheerst teveel.
Amen.
pi_59665931
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
42 is juist een meesterlijk nummer!
Smaken verschillen. Ik vind het een soort allegaartje. Ik mis een intro en ik mis samenhang binnen het nummer. Het zijn losse stukjes die geen logisch geheel vormen. Nu ik het album vaker hoor, zijn er bepaalde nummers die wel groeien, zoals Strawberry Swing en Lovers In Japan, maar 42 helaas niet.

Overigens deel ik de opmerkingen over Lost. De akoestische pianoversie is veel mooier dan de overgeproduceerde albumversie; veel puurder.
pi_59666375
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

Overigens deel ik de opmerkingen over Lost. De akoestische pianoversie is veel mooier dan de overgeproduceerde albumversie; veel puurder.
Ja, erg jammer dat de akoestische versie er niet op staat.
pi_59668275
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vind het een soort allegaartje. Ik mis een intro en ik mis samenhang binnen het nummer. Het zijn losse stukjes die geen logisch geheel vormen. Nu ik het album vaker hoor, zijn er bepaalde nummers die wel groeien, zoals Strawberry Swing en Lovers In Japan, maar 42 helaas niet.
Inderdaad

Ik ben het overigens met je eens wat betreft een missend intro voor 42, echter de complete ommekeer in het nummer vind ik dan weer onwijs gaaf.
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:31:34 #34
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_59681260
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.

A lapse of perception
pi_59683748
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef StunningCunt het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.

Ze geven dan ook zelf aan veelvuldig plagiaat te plegen

Maar idd, lijkt er verdacht veel op
pi_59684821
quote:

Ach, er zijn zoveel nummers van verschillende bands die op elkaar lijken. Omdat Coldplay wereldberoemd is valt het alleen meer op en besteden meer mensen er aandacht aan.
Amen.
pi_59690992
Ik kan niet wachten tot keulen
pi_59691332
quote:

Inderdaad, het is een cover, maar dat boeit me niet. Ik vind beide versies van de nummers mooi. Het maakt mij echt niet uit wat voor reputatie een band of artiest bijvoorbeeld heeft.
pi_59698019
Ik vind het wel een lekker album.
pi_59699004
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:05 schreef Jivis het volgende:
Ach, er zijn zoveel nummers van verschillende bands die op elkaar lijken. Omdat Coldplay wereldberoemd is valt het alleen meer op en besteden meer mensen er aandacht aan.
Inderdaad. En hoe meer muziek er uitkomt, des te groter is de kans dat je iets maakt dat veel lijkt op wat een ander ooit al heeft gedaan. Dat er enige overeenkomst zit in Viva La Vida en die gitaarsolo valt met de beste wil van de wereld niet te ontkennen, maar 'plagiaat' vind ik een groot woord.
pi_59766895
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:52 schreef E-vert het volgende:
CD gekocht en staat op non stop in de auto.
Gaat goed samen met die lange canadese wegen
pi_59772498
Ik vind het een heel leuk album. Vooral het beginstukje van Yes! vind ik geweldig. Andere nummers die ik constant draai zijn: Reign of Love, Cementries of London en Viva La Vida.
pi_59795032
Album verveelt nog niet
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59845384
ik vind het nog steeds een lekkere cd, beter dan de vorige .
Tap tap tap
pi_59903879
geen zak aan, coldplay is een soort britse kane, suffe muziek voor de snel onder de indruk rakenden
  zaterdag 5 juli 2008 @ 03:29:14 #46
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59904019
Correctie:

geen zak aan, coldplay is een soort keane, suffe muziek voor de snel onder de indruk rakenden.
pi_59904094
asskicker14 is de eerste gave naam die ik op dit forum aantref trouwens
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:16:42 #48
220392 DoubleDo
dobbel dobbel
pi_59912794
Album valt echt vies tegen! In Life In Technicolor word niet eens gezongen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:37:15 #49
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_59917448
Dat heb je wel vaker bij instrumentale nummers.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_59918164
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:37 schreef superjojo het volgende:
Dat heb je wel vaker bij instrumentale nummers.
No shit.

Ik vind het wel een lekker album, maar een wereld van verschil wat betreft Parachutes en A Rush. Naar mijn idee halen ze dat niveau met deze plaat niet, nummers als "The Scientist" en "Trouble" vind je op deze plaat namelijk niet. Ik denk dat ik het mis dat de piano niet meer als hoofdinstrument wordt gebruikt, zoals in de bovengenoemde albums wel veel te horen is. Dat is iets wat ik bij X&Y eigenlijk ook al miste. Verder lekker album hoor, niets mis mee. Op naar Ahoy.
pi_60057568
Er is ook een review nu te vinden op de Frontpage, klikkie

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2008 13:12:01 ]
pi_60121407
Coldplay heeft een track uitgebracht (bonustrack) van 1 minuut 15 en is genaamd: Death Will Never Conquer

Is via deze link te verkrijgen:

http://coldplay.com/newsdetail.php?id=62

Leuk, kort liedje
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_60122239
Dat liedje werd tijdens het concert in Brixton, door hun drummer gezongen als ik me niet vergis.
pi_60125909
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:30 schreef Jaytonism het volgende:
Dat liedje werd tijdens het concert in Brixton, door hun drummer gezongen als ik me niet vergis.
Heb jij een last.fm account onder dezelde naam als op fok?

Laat maar.
pi_60125943
Ik heb het album X&Y en ken de oudere nummers ook wel
Zijn ze in stijl veranderd?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60125961
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb het album X&Y en ken de oudere nummers ook wel
Zijn ze in stijl veranderd?
Zeker en niet geheel zonder succes.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:34:40 #57
221713 JFrusciante
Vanuit de States.
pi_60136641
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:33 schreef Yozzz het volgende:
De eerste zinnen van "Death and all his Friends", het nummer, lijkt echt voor 100% op The Frames We hebben een voice-double!
Wordt hier gerefereerd aan een specifiek nummer van The Frames?

[ Bericht 1% gewijzigd door JFrusciante op 16-07-2008 04:51:53 ]
-Every life filled with what will be.-
pi_60149162
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:18 schreef McFearless het volgende:

[..]

Zeker en niet geheel zonder succes.
Misschien moet ik maar eens wat vaker naar Coldplay gaan luisteren en hun nieuwste cd eens aanschaffen
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:16:45 #59
221713 JFrusciante
Vanuit de States.
pi_60149412
onder het mom van 'beter laat dan nooit' dan maar?
-Every life filled with what will be.-
pi_60149877
Inmiddels is de Viva La Vida Tour begonnen in Amerika. Ze speelden een super vette playlist:
quote:
1. Life In Technicolor
2. Violet Hill
3. Clocks
4. In My Place
5. Viva La Vida
6. 42
7. Yes
8. The Scientist
9. Chinese Sleep Chant [Sidestage]
10. God Put A Smile Upon Your Face [Sidestage - new version]
11. Square One
12. Speed Of Sound
13. Trouble
14. Lost!
15. Strawberry Swing
16. Yellow [Acoustic]
17. Death Will Never Conquer [Acoustic, Will on vocals]
18. Fix You
19. Lovers In Japan
Encore
20. Death And All Of His Friends
En het decor is super gaaf:

Hier staan meer foto's: Link.
pi_60151297
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:16 schreef JFrusciante het volgende:
onder het mom van 'beter laat dan nooit' dan maar?
Nooit verkeerd, toch? Ik begon uberhaupt pas laat met Coldplay te waarderen. Ik kocht 3 weken terug pas X&Y
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60161470
Is zo'n beetje dezelfde Tracklist, als ze bij BBC Brixton gespeeld hebben.
pi_60167730
Ik heb -op een paar nrs na- nooit veel aan Coldplay gevonden, maar ben echt verslaafd aan Viva la Vida. Een tijd terug zeiden ze toch dat ze bezig waren met hun beste nummer ooit? Dat zou dus op dit album moeten staan (of zaten ze maar wat te lullen ). En Death and all his friends, wat een nummer
pi_60172387
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:45 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb -op een paar nrs na- nooit veel aan Coldplay gevonden, maar ben echt verslaafd aan Viva la Vida. Een tijd terug zeiden ze toch dat ze bezig waren met hun beste nummer ooit? Dat zou dus op dit album moeten staan (of zaten ze maar wat te lullen ). En Death and all his friends, wat een nummer
Heb jij ooit Parachutes en/of A Rush of blood to the head geluisterd?

Mensen die vinden dat op Viva la vida de mooiste nummers staan..
pi_60174520
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja maar vond er weinig aan (houd normaal ook niet van dat soort muziek dus tja)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:43:34 #66
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_60179054
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mensen die altijd al het oude werk van een band automatisch boven 't nieuwe werk zetten...

Edit: weet trouwens niet of jij doet, maar er zijn teveel mensen die dat doen
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:11:59 #67
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_60179520
Naar aanleiding van dit nieuwe album heb ik gelijk 2 albums aangeschaft. Ook X&Y. Luisterde ik al een hele tijd naar, maar nu verdienden ze echt een plaatsje in mijn collectie. Ben het meeste weg van de nummers Viva La Vida en Violet Hill.
You know, I've learned something today
pi_60188983
Heb Viva la Vida nu voort het eerst gehoord en dat klinkt goed in mn oren
Ik weet niet of dit een nieuwe nummer is of niet, maar als dit meer hun nieuwe stijl is bevalt me deze ook heel goed
op X&Y vind je veel rustigere nummers (uitzonderingen zoals: speed of sound, the hardest part en talk daargelaten)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:59:47 #69
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_60191794
Death and all of his friends live
pi_60192321
Vind het nieuwe album best goed, maar ik geef toch de voorkeur aan de eerste twee albums.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_60237713
Al paar keer hier gelezen dat er mensen naar Keulen gaan. Ben er ook te vinden. Helaas niet op het veld *kutzooi!*
Wij hadden nog ff gewacht met reserveren op iemand anders. En daarna was het veld uitverkocht
Maja, heb der iig wel zin in
pi_60287385
Pfoeh wat een album hey. Vond na Parachutes Coldplay wat belegen geworden, maar dit is een wereldplaat zeg. En Viva La Vida kan ik wel 10x achter elkaar horen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:56:17 #73
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60288934
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:06 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ja maar vond er weinig aan (houd normaal ook niet van dat soort muziek dus tja)
Op Rush of Blood staan wat mij betreft juist de mooiste nummers. Of in ieder geval vind ik het sfeertje van dat hele album heel erg goed.

tevens verkapte tvp
  ESF Reporter zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:32:05 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_60507091
De onofficiële video voor Viva la Vida. Ik vind 'm leuk!
Chris Martin in Madurodam!
pi_60507231
Die oranje vlaggetjes Leuke Enjoy the Silence tribute
  ESF Reporter zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:43:12 #76
87554 Cee
Welluk?
pi_60507289
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:39 schreef ZwarteMagika het volgende:
Die oranje vlaggetjes Leuke Enjoy the Silence tribute
Duidelijk tussen 8 en 21 juni opgenomen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:55:25 #77
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60508272
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 04:34 schreef JFrusciante het volgende:

[..]

Wordt hier gerefereerd aan een specifiek nummer van The Frames?
Oeh, sorry voor de late reactie. Ik ga even zoeken!

Edit: Volgens mij was het een nummer van Set List. Maar die heb ik helaas niet op mn laptop staan
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:12:18 #78
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_60515890
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:32 schreef Cee het volgende:
Jammer dat ze internationaal http://www.coldplay.com/vivavideo1.php gebruiken, was toch leuk geweest als 'onze' oranje vlaggetjes op alle clipstations te zien waren geweest
pi_60516586
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:32 schreef Cee het volgende:
Grappig! De kwaliteit is alleen niet zo best, hopelijk komt er nog een betere versie van. Edit: deze is al veel beter, vooral het geluid: http://www.coldplay.com/vivavideo2.php

Ter vergelijking:

pi_60530571
Ik vind het een prachtig album, vooral Strawberry Swing en Death and all his friends....
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:54:33 #81
128220 Peter6000
pi_60578015
Heb lang getwijfeld wat ik er nou eigenlijk van vind.

Maar het toch wel een goed album, met als absoluut hoogtepunt Death and all his friends. Die pakte me meteen toen ik het de eerste keer hooorde.
pi_60579550
Viva la Vida, geniaal. .
Hoi.
pi_60585152
Coldplay is geniaal. Een van de beste bands (if not THE best) op dit moment
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:59:50 #84
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60642673
iemand nog 2 kaarten over?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60646282
Zijn er nou 2 clips van Viva la Vida?
De "Den Haag"clip en een andere? En zo ja, waarom?
Ik zag gisteren op tv een andere clip dan die op youtube stond, die in Den Haag was opgenomen.

Den Haag clip:

De "andere" clip.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_60733655
Ik denk dat op den duur wel alleen de "officiële" clip gebruikt zou worden, jammergenoeg.
pi_60735382
Dat begin van Viva La Vida is zo tof
pi_60772940
Ik begrijp het album niet

Ik bedoel, supertoffe muziek natuurlijk, prachtnummers
Maar, soms is het een minuut stil en begint er dan een instrumentaal stuk, er is iets met hidden tracks, waarom heeft het album 2 namen?
pi_60773000
Ik ga ze 3 oktober zien in Ahoy
pi_60783172
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:37 schreef PAA-053 het volgende:
.. soms is het een minuut stil en begint er dan een instrumentaal stuk, er is iets met hidden tracks,
Het heeft niet zoveel met Hidden Tracks te maken, afgezien dat Reign of Love een beetje zo overkomt, na het nummer "Yes". Het is verder in het album meer te zien als een "Outro", dus een afsluiting van een nummer.

Bij 't laatste nummer "Death and all his Friends" is de Outro (dus na de stilte) de Intro van het beginnummer van het album (Life in Technocolour). Dit hebben ze gedaan om het mooi door te laten lopen, wanneer CD-spelers automatisch de CD opnieuw weer af gaan spelen.
quote:
.. waarom heeft het album 2 namen?..
De volledige naam van het album is Viva la vida - or death and all his friends. Het is dus één titel, waarbij 't tweede deel vaak wordt weggelaten (is te lang :p). Je kan het wel een beetje vergelijken met filmtitels die en soort van onder/bij-titel hebben. Dat is iig hoe ik 't zie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2008 03:55:23 ]
pi_60783239
Ik vind het grappiger dat ze die tribute erbij hebben gemaakt van Viva la vida.
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 15:08:34 #92
184769 crew  Deisyy
pi_60795558
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:39 schreef Noortje. het volgende:
Ik ga ze 3 oktober zien in Ahoy
Ik ook

Ik heb in mijn auto alleen nog maar DE cd opstaan.

Strawberry Swing
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_60796808
Toch blijven Parachutes en a Rush zeker weten de beste albums.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:46:08 #94
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60800189
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:48 schreef Smart_ass het volgende:
Toch blijven Parachutes en a Rush zeker weten de beste albums.
Ik heb het idee dat ze ook voor hele andere doelgroepen gemaakt zijn. Parachutes en Rush met een échte Coldplay-sound, zoals ze begonnen zijn en waarmee ze heel veel fans hebben gemaakt. Daarna X&Y dat gewoon echt een Pop-album was, en daarna Viva la Vida als experimenteel album.

Allemaal Coldplay, en allemaal de Coldplay-sound, maar allemaal net in een andere periode. Ik heb het idee dat je de cd waarin je bent 'ingestapt' voor jou het beste is.

Daarom vinden ook veruit de meeste fans de eerste twee platen het beste: Pop-albums zijn dingen die voorbij gaan. Echt popliefhebbers switchen net zo snel van 'favoriet' als de Provo's van brommers.
pi_60963649
Ik heb hier laatst iemand zien posten (ander topic) dat dit een cover was en dat de melodie en volgens mij tekst al langer bestaat?

Iemand linkje naar YT filmpje?
pi_61048445
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik ook

Ik heb in mijn auto alleen nog maar DE cd opstaan.

Strawberry Swing

Ik heb de CD nog niet eens
pi_61048461
Ik wel, uiteraard wel gebrand
pi_61048508
Nou ja, ik opgestuurd gekregen van een Engels mevrouwtje, want je kon toen op hun MySpace Viva La Vida (het album dus) beluisteren, behalve Nederland en nog een paar landen, maar toen had ze geript en opgestuurd. En ik heb het wel gedownload, maar ik bedoelde dus gekocht.

Anders sta ik daar bij dat concert met een verdwaasde blik te kijken omdat ik al die nummers nog niet ken.
pi_61067468
apart trouwens dat ze nu op tv reclame aan het maken zijn voor het album, zou het niet goed genoeg verkopen ?
pi_61073004
Shit hee, ik heb die '2nd official' clip nog niet gezien, en nu istie verwijderd van YouTube.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')