abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 13:28:21 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_61700745
toch begrijp ik dat er nogal wat verschil zit in de diverse kolfapparaten, zou het niet een idee zijn om eens wat andere uit te proberen? misschien kolf jij wel veel beter met een andere kolf. ze zijn meestal te huur, kan je uitproberen. maarja, dat wordt dan wel weer een kostenplaatje misschien...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 september 2008 @ 20:57:51 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61713186
Wat goed Llewella!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61713362
Llewella, wat een luxe zeg!
Idd fijn dat er (door de mannen) zo goed is meegedacht.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:33:18 #129
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61762975
* Jojogirl is dus nu door de omstandigheden gedwongen aan het kolven geslagen.

Helaas pas 16 uur na de bevalling begonnen met kolven (door de totale chaos die de bevalling en nasleep waren) en in het ziekenhuis werd ik zo geleefd dat ik niet verder kwam dan 6-7 keer per dag kolven, maar het begint nu na drie dagen aardig te lopen en ze heeft de eerste halve cc-tjes ook al gekregen via de sonde
Ik hoop dat ik nu ik weer thuis ben wat vaker te kolven en zo een lekkere productie te krijgen zodat ze later aan de borst kan als ze weer thuis is.
pi_61767072
Jojogirl ik hoop dat je de productie goed omhoog kan krijgen en dat je zo lang als je wilt Isis moedermelk kan geven. Mocht je problemen tegenkomen niet twijfelen om hulp te zoeken hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:24:00 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61768010
Ik heb vandaag en gisteren niet kunnen kolven aangezien Nika haar regeldagen heeft en dus al om het 1.5 uur aan de borst wil.
Maar nou wil ik als deze dagen voorbij zijn en nika weer in een normaal ritme komt weer kolven.
hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Belana, als dit niet lukt ga ik toch een kijken of een andere beter werkt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:35:49 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61768245
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:33 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is dus nu door de omstandigheden gedwongen aan het kolven geslagen.

Helaas pas 16 uur na de bevalling begonnen met kolven (door de totale chaos die de bevalling en nasleep waren) en in het ziekenhuis werd ik zo geleefd dat ik niet verder kwam dan 6-7 keer per dag kolven, maar het begint nu na drie dagen aardig te lopen en ze heeft de eerste halve cc-tjes ook al gekregen via de sonde
Ik hoop dat ik nu ik weer thuis ben wat vaker te kolven en zo een lekkere productie te krijgen zodat ze later aan de borst kan als ze weer thuis is.
Jojogirl, ik heb hier meteen aan gedacht toen ik gisteren het berichtje las in Z&G. Ik wist dat je zo gemotiveerd was om met de borstvoeding een goede start te maken maar dat dat waarschijnlijk lastig was met alle drukte rond de geboorte.

Wat heerlijk dat je al wat voeding hebt kunnen geven! Succes meid!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61768698
Dat is goed geregeld Llewella.

snakelady, fijn dat het nu beter gaat. Bij mij werkte het om 's nachts te kolven, maar dat is niet leuk. Verder kreeg ik na een kwartiertje een tweede tsr. Totaal zat ik dan aan 100cc. Niet veel, maar met vaker kolven ging het wel. Als je vertrouwen krijgt dat het lukt, gaat het ms al beter.

Wat fijn dat Isis al van je melk heeft kunnen drinken Jojo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 20 september 2008 @ 08:24:53 #134
4177 Jojogirl
pi_61775244
Ik was bij Finn ook nooit zo'n kolfwonder, maar ik was toen ook zo eigenwijs om maar 1 keer op een werkdag te gaan kolven. Dat zou ik nu anders doen.

Maargoed, voorlopig ben ik dus even helemaal op kolven aangewezen. De eerste dag had ik een standaard maat borstschild en dat leverde dus beginnende scheurtjes en schuurplekjes op. Gelukkig had ik zelf door dat dit te erg was en niet alleen wennen moest dus de volgende dag een grotere maat gevraagd, Dat gaat nu prima en de huid is nu ook alweer genezen, dus dat is mooi.
Verder kolf ik nu 30-40 ml per keer (uit 2 borsten) en dat vind ik al best stoer
pi_61775299
Fijn Jojogirl, het begin is er!
.... met gevoel voor drama....
pi_61775619
Wat gaat het goed, Jojogirl! Goed van je dat je een grotere maat schilden hebt gevraagd Nog even en je kolft meer dan Isis ooit op zal kunnen
pi_61836891
Wat fijn Jojogirl!
Hopelijk kun je Isis straks snel aan de borst krijgen!

Hoe gaat het nu met kolven Snakelady?
  maandag 22 september 2008 @ 22:10:09 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_61837328
hoe gaat het nu snakelady?
stormy waters...
sailin'
pi_61839179
Hier gaat het kolven overigens nog steeds super!
Lotte gaat nu 2 dagen in de week naar het kdv (nu nog halve dagen) en zelfs als ze niet in de buurt is gaat het kovlen goed
Meestal is de opbrengt minimaal tussen de 200 en 300 cc, meer dan genoeg dus
Ben echt helemaal tevreden over de Pump in Style!
pi_61844661
Gisteravond voor het eerst in maanden gekolfd, met de Avent handkolf, want we willen binnenkort wel lekker een avond weg. Ik heb bijna een half uur zitten modderen voor 50 cc.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61844681
Heb je geen electrische? Anders mag je mijn dubbele kolf wel lenen. Ik gebruik m voorlopig zoch niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:23:24 #142
4177 Jojogirl
pi_61863371
Hier gaat het even minder met het fulltime kolvend borstvoeding opstarten.
Ik kolf zo vaak mogelijk, alleen is dat kennelijk niet vaak genoeg om m'n productie hard omhoog te helpen. Het gaat wel iets omhoog, maar als het zo doorgaat lang niet hard genoeg om Isis bij te houden. In het begin kreeg ze 6 keer een halve mL, nu is dat al 12 keer 15 mL per dag. En ik kolf momenteel rond de 250 per dag dus als ze zo blijven opvoeren (wat voor haar alleen maar goed is trouwens en super dat ze het zo goed aankan), gaat ze me snel inhalen.
Morgen ga ik maar de hele dag niets anders doen dan elk uur kolven en verder de huisarts bellen voor Syntocinon spray, want echt lekker toeschieten wil het ook niet altijd met alle vermoeidheid en stress.
Vast onnodig om te zeggen dat ik er helemaal verdrietig en gestresst van word, lang leve de hormonen.
pi_61864295
jojogirl, dat lijkt me ook geen sinecure zeg! succes, en niet het onmogelijke van jezelf eisen hoor! genoeg rust is ook belangrijk voor een goede productie.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:46:03 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_61864387
Jojo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61864542
Ach Jojo 250 per dag is al zó goed, echt! Mocht het nou toch gebeuren dat Isis je voorbij gaat in vraag, dan hoef je echt de moed niet op te geven. Dan krijgt ze gewoon wat kunstvoeding en je zal zien dat jouw productie het uiteindelijk echt bij gaat trekken.
Je hebt nogal een stressvol leven op dit moment, ik vind het niet gek dat het wat langer duurt om het op gang te krijgen. Niet verdrietig worden hoor!

's Nachts kolven kan zinvol zijn, voor zover je dat nog niet doet natuurlijk. Je maakt dan meer prolactine aan.

Ook kan je elke dag een keer clusterkolven. Quote hierover vanaf borstvoeding.com:
quote:
Een andere manier is om elke dag een periode van clusterkolven in te lassen. In zo'n periode van bijvoorbeeld drie uur wordt elk half uur of elke twintig minuten een paar minuten dubbelzijdig gekolfd. Het kolven begint met het opwekken van de toeschietreflex en duurt tot de melkstroom afneemt. De kolf en de flesjes blijven staan tot de volgende kolfbeurt, afgedekt met een schone doek.
Succes, hopelijk groeit je productie snel
pi_61868772
Jojo; er geloof en vertrouwen in hebben en vooral geen druk op jezelf leggen is wel erg belangerijk bij het kolven heb ikzelf inmiddels ondervonden!

Zodra ik mijzelf wat gespannen voel met het kolven dan krijg ik er maar weinig uit.

Ik zit op dit moment weer te kolven; Amber drinkt de ene borst leeg; ik kolf dan de andere.
Ik moet ook hard door kolven naast dat Amber drinkt, om Amber bij te kunnen houden!
Op m'n werk krijg ik er gewoon minder uit.
M'n stiefmoeder zei gisteren dat de voeding in m'n melk wellicht minder wordt; omdat ze gister ineens zo vaak wilde drinken (en Amber heeft dus gister voor het eerst ook een flesje flesvoeding gehad daardoor).
Toen heb ik uitgelegd dat ze mogelijk regeldagen heeft (wordt ook ineens weer 2 nachten snachts wakker).
Verder is Amber een tevreden meisje; dus lijkt me stug dat de borstvoeding te weinig is. Ze wilde gister ineens alleen wat vaker drinken. Ik had vorige week wel de flesvoeding (Nog een hele bus over van de kleine beetjes die we in het begin extra gaven met het opstarten) meegegeven indien het te weinig was (ook geen idee natuurlijk wat Amber zoal bij me eruit krijgt per voedingsbeurt).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61869779
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Heb je geen electrische? Anders mag je mijn dubbele kolf wel lenen. Ik gebruik m voorlopig zoch niet.
Dat is lief, maar gisteren ging het al iets beter. Toen had ik 120 cc. Thmoas drinkt ook nog vrij vaak, dus ik kolf tussendoor de 'restjes'.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61870574
llewella, dat klinkt inderdaad meer als regelgedrag hoor, heeft niks met 'voeding in je melk' te maken.
pi_61875811
Jojo, ik sluit me helemaal aan bij owlet. Het is echt al heel goed. Probeer er liever niet over te piekeren maar probeer jezelf te vertellen dat het écht, écht heel goed is! Je doet zoveel voor je meisje nou. Desnoods vullen ze aan met kv, maar elke druppel die ze verder aan mm binnen krijgt is megagoed voor haar.

Clusterkolven is een heel goed idee als je het op kunt brengen. En bedenk dat het het beste is om vaak kort te kolven dan minder vaak lang

Kus en sterkte!
Variety is the spice of life
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:58 #150
4177 Jojogirl
pi_61881426
Bedankt voor alle tips en steun

K, vandaag dus tot nu toe 8 keer gekolfd en de dag is nog niet om. Elk uur dus in principe, alleen toen we naar het ziekenhuis waren vanmiddag zat er 3 uur tussen. Inmiddels ook spray bij de apotheek gehaald (de huisarts gaf gelukkig een recept zonder dat ik eerst langs hoefde komen).

's Nachts kolven heb ik tot nu toe geen wekker voor gezet, maar alleen gedaan als ik toch wakker werd (zowat elke nacht wel een keer, alleen vannacht net niet). Maar voor vannacht ga ik dus wel een keertje de wekker zetten: als ik nu toch 2 regeldagen in ga voeren voor mezelf (morgen ga ik ook zo vaak mogelijk kolven) dan meteen maar goed ook.

En ik weet dat vertrouwen het belangrijkst is, maar ik ben momenteel niet op m'n meest uitgerust en emetioneel ben ik ook wel eens stabieler geweest, dus zomaar even vertrouwen hierin hebben, is wat veel gevraagd. Dat zou bij mij normaal al een heikel punt zijn, maar onder deze opmstandigheden helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')