Jojogirl, ik heb hier meteen aan gedacht toen ik gisteren het berichtje las in Z&G. Ik wist dat je zo gemotiveerd was om met de borstvoeding een goede start te maken maar dat dat waarschijnlijk lastig was met alle drukte rond de geboorte.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:33 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is dus nu door de omstandigheden gedwongen aan het kolven geslagen.
Helaas pas 16 uur na de bevalling begonnen met kolven (door de totale chaos die de bevalling en nasleep waren) en in het ziekenhuis werd ik zo geleefd dat ik niet verder kwam dan 6-7 keer per dag kolven, maar het begint nu na drie dagen aardig te lopen en ze heeft de eerste halve cc-tjes ook al gekregen via de sonde
Ik hoop dat ik nu ik weer thuis ben wat vaker te kolven en zo een lekkere productie te krijgen zodat ze later aan de borst kan als ze weer thuis is.
Succes, hopelijk groeit je productie snelquote:Een andere manier is om elke dag een periode van clusterkolven in te lassen. In zo'n periode van bijvoorbeeld drie uur wordt elk half uur of elke twintig minuten een paar minuten dubbelzijdig gekolfd. Het kolven begint met het opwekken van de toeschietreflex en duurt tot de melkstroom afneemt. De kolf en de flesjes blijven staan tot de volgende kolfbeurt, afgedekt met een schone doek.
Dat is lief, maar gisteren ging het al iets beter. Toen had ik 120 cc.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Heb je geen electrische? Anders mag je mijn dubbele kolf wel lenen. Ik gebruik m voorlopig zoch niet.
Goed!!quote:Op woensdag 24 september 2008 17:23 schreef Jojogirl het volgende:
K, vandaag dus tot nu toe 8 keer gekolfden de dag is nog niet om. Elk uur dus in principe, alleen toen we naar het ziekenhuis waren vanmiddag zat er 3 uur tussen. Inmiddels ook spray bij de apotheek gehaald (de huisarts gaf gelukkig een recept zonder dat ik eerst langs hoefde komen).
Natuurlijk ben je niet uitgerust en stabiel, dat kan toch haast ook niet. Dan zou je pas te veel van jezelf vragen, meis! Je doet wat je kan en je doet het echt heel goed!quote:En ik weet dat vertrouwen het belangrijkst is, maar ik ben momenteel niet op m'n meest uitgerust en emetioneel ben ik ook wel eens stabieler geweest, dus zomaar even vertrouwen hierin hebben, is wat veel gevraagd. Dat zou bij mij normaal al een heikel punt zijn, maar onder deze opmstandigheden helemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |