abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60624377
Ik heb een diepvriesla vol gekolfde melk weggegooid gister. En dat voelt alsof je goud in de sloot staat te gooien, zo zonde. Maar het was allemaal van maart, dus het kon niet meer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60631095
pffff deze maand nog een keer 4 dagen en een keer 7 dagen kolven... en dan ben ik er klaar mee...
Dan kan ook de kolf naar de opslag...

Kolven backstage naast de alpha tent op lowlands, lukt die tsr niet dan trilt het er wel uit

Vervelend he Webkim!!! hier ook regelmatig gehad. Vooral ook omdat Pepijn het gewoon echt niet moest, melk uit een flesje, en zeker geen diepvriesmelk. Gelukkig heeft Maud heel veel van mijn gekolfde melk gedronken, dan ging het tenminste niet door de gootsteen.
pi_60631473
hehe; kolven op lowlands

Ik besefte me van de week ineens dat ik 12 oktober ook de hele dag buitenshuis zal moeten kolven; tussen de slangen wel te verstaan Dan sta ik de hele dag op de beurs, met geen koelkast voor handen natuurlijk; dan maar koelbox mee? Blijft dat goed?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60631806
Daar ben ik ook even benieuwd naar! Ik zal straks op de hogeschool moeten gaan kolven en hoewel er een koelkast is zou ik het liefst alles in het koeltasje laten omdat het een redelijk algemene koelkast is.
Het zou dan gaan om een periode van een uur of vijf.
pi_60631853
Is er wel een stopcontact? Dan is een koelbox gevuld met diepvrieselementen en aangesloten op het stopcontact de beste optie lijkt mij.
Daarna dezelfde koelbox met veel diepvrieselementen.
Waar ga je kolven? Is er in het gebouw geen koelkast waar je gebruik van kunt maken. ( Ik heb ooit eens in een strandtent mijn melk in de koelkast van de keuken laten zetten).
Een brutaal mens heeft de halve wereld zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60631884
dat gaat makkelijk!!!

Ik heb het koeltasje van de pump in style van medela met zo'n gevormd koelelement. En houd de melk zeker 12 uur echt KOUD!! (heb de HACCP thermometer van het werk erin gestopt )
Zelf wel tot een uur of 16 gebruikt, zonder koelkast in de buurt. Maar 5 uur is dus niets om je zorgen over te gaan maken.

Overigens hielt dat kleine koeltasje waarin dus alles precies passend zit, het veel beter koud dan de electrische koelbox van vrienden.
pi_60632080
Gewoon vragen, je kunt bijna altijd wel ergens kolven en de koelkast gebruiken. Vaak is er wel een ehboruimte/personeelspauzelunchplek/kantoorruimtetje dat je mag gebruiken. Die beurs zal toch wel in een gebouw zijn?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60632253
Goed om te lezen, P_iglet! Ik heb precies zo'n tasje dus dat zal zeker goed gaan komen dan. Toch wel een gek idee dat mijn schooltas straks voor het grootste gedeelte gevuld is met een kolf!
pi_60635494
Beurs is inderdaad in een beursgebouw (euretco in houten), ik weet dat er iig een kantine is en dat er een verschoningsruimte is, ik zal wel verder vragen daar.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60640125
Ik heb net de motor van de kolf even aangezet. EN nou piept ie enorm, ik heb even rondgekeken en ik kan alleen maar reacties vinden dat hij zo stil is. Heb even een vraag neergeplempt op het borstvoedingsforum en hoop dat het is omdat ik het slangetje niet aangesloten heb.
pi_60717117
Iemand een goede wanneer te kolven naast de gewone voeding? Ik heb vanmiddag wat afgekolfd met de handkolf; 50ml naast de gewone voeding. Maar wat is nu handig om te doen om een extra voorraadje op te bouwen naast dat ik amber gewoon blijf voeden zelf? Want het is nou niet dat ik met een enore overproductie zit, en ik wil niet dat amber door het extra afkolven in de eerste tijd wat minder krijgt, ik wil dat ik juist iets extra's ga produceren.
Moet ik dan tussen voedingen door kolven?, of voor of na een voeding? Na een voeding heb ik al geprobeerd, en toen was ik dus al leeg, voor een voeding heb ik dus 50ml gekolfd en toen amber aangelegd en vervolgens wat melk laten geven met flesje door m'n vriend (flesje accepteerd ze dus meteen, een mooie tommee tippy).

Woensdag ga ik kijken voor een electrische kolf, even bij de thuiszorg kijken of ik daar een beslissing kan maken.
Amber Mae
pi_60718198
Ik heb gister een kolf gekocht, de Avent Isis Uno (of iets dergelijks, haha) met koeltasje. Ik ga hem gebruiken om tijdens stage en op school te kolven. Ik vind het ook een raar idee, dat mijn schooltas dan voor het grootste deel uit kolf en toebehoren bestaat .

Ik had bedacht om om 11 uur 's avond te gaan kolven elke dag en zo een voorraadje op te slaan. De laatste voeding van mijn dochtertje is namelijk 8 uur, en dan komt ze pas 8 uur de ochtend erna weer.

Mirjam
pi_60718257
Llewella ik graaf als een gek in mijn geheugen hoe ik dat deed destijds. Volgens mij had ik genoeg aan de keren dat ik op het werk kolfde en zo af en toe als Emma 's avonds doorsliep. Maarja Emma was een flesweigeraar en dronk dus eigenlijk per definitie minder dan ik kolfde. Staat er achter de links in de op niet iets nuttigs ergens?

Bij navraag blijkt dat het peipen bij de kolf hoort, datwordt dus met muziek kolven oid.
pi_60729861
Ik heb op de links gezocht en heb daar niet echt kunnen vinden wat ik zocht.
Het gaat erom dat ik nu wat extra's probeer te kolven naast dat Amber gewoon drinkt; maar ik denk dat ik de productie daarvoor gewoon iets moet probeer op te voeren(?)
Volgende week vrijdag willen we bijv een avondje uit, en dan wil ik een voeding gekolfd hebben voor bij opa en oma. Maar nu zijn de extraatjes dusdanig weinig dat ik daar geen voeding van kan maken.
Amber Mae
pi_60730313
Slaapt ze 's nachts door? k heb nu Selina 's nachts door slaapt altijd dat het overvol zit in de ochtend, als dat bij jou ook is zou je misschien dan kunnen kolven? Of anders één, twee uurtjes na haar laatste voeding?
pi_60730479
Als ik dit topic lees dan voel ik me net zoals moeders die graag bortsvoeding willen geven maar er weinig van af weten zich moeten voelen. Een beetje bangig
Voor de meeste borstvoedingsproblemen kan ik inmiddels de oplossing dromen, maar dit is echt compleet nieuw!
Bij Ronja was het kolven nooit echt nodig, voor mijn eerste werkdag had ik met veel pijn en moeite kleine beetjes bij elkaar gespaard en nog voor ik de deur uit was besloot ik te stoppen met werken

Maar nu bij de tweede zal ik twee dagen én avonden in de week weg zijn. Er zal dus gekolfd moeten worden, al wil ik één voeding op het KDV zelf gaan geven. Maar dan nog, hoe ga ik dat aanpakken? Wanneer ga ik beginnen met kolven? Hoe vaak? Hoe veel melk moet er in de koelkast, wat kan alvast in de vriezer, etc., etc., etc. Het zal vast vanzelf met de tijd wel duidelijk worden, toch?

Ik heb een pracht van een kolf klaar staan maar elke keer als ik dat ding zie duizelt het me, geloof ik
pi_60730653
Owlet, ik zal als ik jou was al ruim van tevoren beginnnen met kolven, zodat je er al aan gewend raakt. En dat je weet hoeveel je kolft. En om een voorraadje op te slaan. Zo ga ik het in ieder geval aanpakken (nouja, behalve dat ruim van tevoren, mn opleiding begint 1 september en ga morgen voor het eerst kolven met mn nieuwe kolf).

En ik ga zelf elke avond extra kolven voor een voorraadje. En op de dagen dat ik weg ben ga ik proberen te kolven op de tijden dat Selina normaal drinkt.

Mijn voorraadje wat ik nu ga maken gooi ik trouwens in de vriezer, als reserve. En de melk van de laatste week voor school begint stop ik in de koelkast, zodat ze die als eerste kan drinken (5 dagen houdbaar in de koelkast volgens mij, en 3 maanden in de vriezer?).

En ik denk als je eenmaal begint dat het dan vanzelf allemaal wel goedkomt .
pi_60731671
Owlet. ik begon met kolven na 8 weken na de bevalling. Zo om tepel-speen verwarring te voorkomen. Ik kolfde dan de avondvoeding af die kon mijn man dan geven. Zo hield ik dan ook wat over en dat ging dan de koelkast in... als ik van de beetjes een hele voeding had kon ik kolven en dat in de vriezer zetten. Zo had ik 6 weken om een voorraad op te bouwen.

Nu kolf ik op mn werk nog 2x... zo gepiept.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:33:46 #94
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60742173
Owlet, ik denk dat het net zo werkt als borstvoeding geven, het begin is even lastig en zoeken, maar op den duur vind je een manier en ritme dat bij jou past en voor je het weet gaat het vanzelf. Tenminste, zo is mijn ervaring, maar ik had dan ook de 'mazzel' dat ik vanaf dag 1 gekolfd heb.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:42:54 #95
108648 cattie
lieve moeder
pi_60742521
Owlet, ik begrijp je gevoel goed! Met Ive was het ook even puzzelen. Bij hem zijn we na 6 weken 1x in de week gaan oefenen met een flesje geven, te weinig bleek achteraf. De eerste week dat ik ging werken had ik niet een grote voorraad, maar genoeg. Ik werk 3 dagen achter elkaar, dag 1 kreeg Ive uit de vriezer, 2 en 3 uit de koelkast van de vorige dag en de gekolfde voeding van dag 3 ging in de vriezer. En de volgende week haalde ik de oudste voeding uit de vriezer. Wat betreft hoeveelheden: dat was ook even zoeken, de eerste weken zijn er regelmatig hoeveelheden melk door de gootsteen gegaan, dan gaf ik te veel mee.
pi_60742694
Ik heb nog even wat nagedacht over hoe ik het nou deed.

-beginnen met kolven, dat doe je als de bv een beetje goed loopt, idd na een week of acht. al ben ik al wel eerder met de kolf in de weer geweest omdat we 's nachts aan het vingervoeden waren.

- wanneer? Uiteraard op de momenten dat je werkt, verder is 's morgens na de langste 'rust' erg ahndig, volle borsten en dus kan beeb daarna ook nog wel drinken (of een borst kolven en de ander drinken). Wat al eerder genoemd is ,zo'n uurtje of twee na de laatste voeding (als dat tenminste gaat met je eigen nachtrust). Ik heb ook wel eens om 5 uur 's morgens zitten kolven
Het is eigenlijk zoals pm zegt ook met kolven merk je al doende wat wel en niet werkt.

Owlet als jij straks net zo'n produktie hebt als bij Ronja moet het haast wel goed gaan.
pi_60743227
Dank, dank! Jullie antwoorden geven me weer een beetje vertrouwen. Gelukkig heb ik minimaal twaalf weken vrij ingepland staan, als de baby eerder dan 42 weken komt zelfs langer en ik ben heel vrij in hoe veel en hoe lang ik naar school ga straks. Het komt vast wel goed
pi_60748898
Die 12 weken heb ik ook al gereserveerd. Onsje staat pas per 1 mei ingeschreven bij het kdv. En aangezien ik er voor 99% zeker van ben dat ik niet langer dan 40 weken ga lopen (die suiker komt vast nog wel). geeft dat minimaal 12 weken fulltime genieten van onze nieuwe baby en alle tijd om een voorraad op te bouwen en flink te oefenen met flesjes.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:39:33 #99
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60753561
Hier ook minstens 12 weken vrij gelukkig, tenzij ik echt 3 weken te vroeg beval (lijkt me sterk: Finn was 15 dagen overtijd) hoef ik pas in 2009 weer te werken.
Bij Finn heb ik heb meteen in het begin gekolfd omdat de bv niet goed op gang kwam en hij slecht aanhapte/dronk en daarna vanaf een week of 4 om af en toe eens te oefenen met flesje. Volgensmij vanaf een week of 8 regelmatig om alvast te proberen voorraad op te bouwen. Helaas lukte dat niet echt en was ik niet zo'n kolfster waardoor ik toen ik echt ging werken ook altijd 's avonds laat nog een keer kolfde om genoeg te hebben (toen sliep Finn rond elven altijd zo vast dat ik hem maar niet meer wakker maakte om te voeden, hij dronk dan toch amper).
pi_60754170
Maneki; ik heb overigens dezelfde handkolf waar ik het nu mee probeer, maar het is hier ook even zoeken. De rechterborst doet vrij moeilijk; en dat is toevallig ook de 'kloven-borst' (kloven zijn nu wel dicht, maar is wel nog gevoeliger dan de linkerborst). Ik krijg er na lang proberen wel wat uit en lijk nu iets gevonden hebben wat werkt; het nadoen van het steeds weer aanhappen; dus de kolf steeds lichtjes op de borst drukken, en uiteindelijk eropzetten en pompen maar; dan komt de melk wel redelijk op gang.
(Naar foto's kijken, masseren, huilende amber wat ik met de mobiel had opgenomen helpen niet).

Ik hoop trouwens dat een dure electrische kolf wat zachter aanvoelt dan de handkolf; want anders zit ik weer heel snel aan de kloven gok ik! Ik kijk al goed uit dat de tepel mooi gelijkmatig verdeeld zit tijdens het kolven en dat ik er niet volledige vacuum opzet; en dus letten op TSR, maar het voelt erg hard en m'n tepel wordt er snel gevoelig/rauwig door. Door goed opletten kan ik denk wel schade voorkomen, maar het is wel lastig.

Vannacht overigens dus gekolfd; toen ik per toeval wakker werd en ook nog eens zere borsten had; 50 ml, en toen was ik het beu met steeds weer TSR proberen op te wekken. Zo steeds maar een beetje proberen te oefenen totdat het hopelijk beter gaat.
(Ik denk dat kolven gaat zo makkelijk huppakee eruit, en pijnloos, maar niet dus).
Amber Mae
pi_60754373
Met de handkolf krijg ik na een paar keer kolven echt pijnlijke tepels. Ik heb ook de avent kolf. Maar voor een keer krijg ik het er prima uit. Met de electrische kolf heb ik geen last, ik zet m dan ook niet op standje dyson.
pi_60758776
Ik heb van de week de pump in style binnen gekregen, gelijk uitgeprobeerd natuurlijk
Een heel fijn ding, maakt wel wat geluid, maar niet heel irritant
Kolf resultaat ging ook gelijk omhoog. Ik kolf meestal tussen 2 voedingen door en krijg dan bijna 200cc totaal
De TSR is eigenlijk al vrijwel direct als ik de kolf erop zet, moet alleen wel even opletten op m'n tepels/tepelhof, die waren een klein beetje geirriteerd door de kolf
pi_61599781
Maandag te werk, dus dan begint het echte kolf-werk.
Ik heb gisteren de mini-electric gehaald; heb erg zitten twijfelen over de diverse kolven, zelfs nog serieus gedacht om de pump in style aan te schaffen, maar dat vond ik toch ff iets te gortig.
En na steeds zuiniger te wikken en wegen deze maar gehaald.

Geluid is enorm, maar hij voelt wel zachter aan dan de avent handkolf met kolven (dat schuurde ofzow langs de tepels).

Vanochtend 75ml gekolfd op 1 borst na het drinken zonder dat ik er zelf veel van door had.

Nu nog even snel een voorrraadje aanleggen voor maandag, want die was er inmiddels al weer doorheen gegaan bij oma.

Ik lees afentoe dat je melk niet mag mengen, maar waarom is dat, en kun je melk van 1 dag niet opsparen om vervolgens in de vriezer te doen? Nu heb ik iedere keer van die halve potjes in de vriezer staan, en eigenlijk wil ik het handiger/efficienter indelen/vriezen.
Amber Mae
pi_61599862
Je mag het mengen als het op dezelfde temperatuur is Dus niet meteen net gekolfde melk bij de melk uit de koelkast. Je kunt het dus wel bijvoorbeeld aan het eind van de dag bij elkaar doen en dan invriezen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61601592
Mini electric vind ik ook veel lawaai maken, ik legde een hydofiel onder de motor en een lap eroverheen. Dan valt het wel mee.
pi_61602867
Ik heb trouwens nog een Avent Isis IQ Uno, 8 maanden gebruikt. Inclusief 2x 125 ml flesjes, (koel)tas, koelelementen en een heleboel Avent Via bekers en deksels om je melk in op te vangen en in te vriezen. Ook zit er een setje bij waardoor je van de elektrische kolf een handkolf kan maken. Iemand interesse?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:53:06 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61603951
kolven gaat hier echt beroerd, krijg er iedere keer maar zo'n 40cc uit en het hoogste wat ik heb gehaald deze week was vanochtend eb dat was 70 cc.

ik baal hier verschrikkelijk van aangezien ik wel moet kolven ivm werken zodat mijn man het kan geven als ik werken ben.
In het begin ging het met de neusspray heel goed maar dat is ook over.
Als ik begin met kolven dan heb ik een goede toeschietreflex en dan gaat het prima maar na 5 min. stopt het en gaat het over in druppelen en na zo'n 10 min komt er niks meer.

Eerst masseren, warm water enz helpt allemaal niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61611283
Snakelady, heb je een regelmaat in het kolven zitten? Dat wil ook nog wel eens helpen. Dus niet de dag voordat je weg moet, maar elke dag op hetzelfde tijdstip. Met een klein ritueeltje voor jezelf (glaasje drinken, foto er bij, etc.). Zo kan je je lichaam een beetje trainen.

Verder heb ik ook geen tips, doordat ik nooit structureel heb hoeven kolven is het bij mij nooit echt soepel gegaan.
  zondag 14 september 2008 @ 00:59:33 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61613597
iedere ochtend en iedere avond, ongeveer wel hetzelde tijdstip, kan 1 uur schelen maar dat zal toch niet zoveel uitmaken lijkt me?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61615708
Neu, dat zal wel goed zitten dan.
Vervelend hoor, hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!
  zondag 14 september 2008 @ 12:16:23 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61617510
Snakelady, gaat het niet beter als je naar Nika kijkt tijdens het kolven?
Haar geluidjes, haar geur, de manier waarop ze ligt te friemelen met d'r handjes en naar je lacht...
Misschien dat het wegsmelten, dat je dan ongetwijfeld doet, kan zorgen voor een extra duwtje in de rug borst.
Succes!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 14 september 2008 @ 14:59:24 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61620718
zelfs met tegelijk voeden en kolven niet, ik snap er echt helemaal niks van hoe het kan.
nika ligt aan de ene borst te drinken en krijgt genoeg binnen en aan de andere borst de kolf en daar komt maar heel weinig uit.

Toch dank je wel voor de tips!
  zondag 14 september 2008 @ 15:00:47 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_61620751
Snakelady, het enige wat ik kan verzinnen is dat het handig kan zijn om een lactatiekundige te bellen. Misschien kan die na het aanhoren van je verhaal nog goede tips geven.
  zondag 14 september 2008 @ 15:37:55 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_61621601
snakelady, het is alweer enige tijd geleden dat ik kolfde, maar bij mij duurde het ook altijd maar kort dat er wat uit kwam, langer dan 5 minuten deed ik het ook niet, maar dan wel vaker per dag. heb je dat al geprobeerd?
stormy waters...
sailin'
pi_61625686
en..... wat voor kolf heb je? Nou is het misschien wat voorbarig om een hele nieuwe kolf aan te schaffen, maar misschien kan je iets huren of lenen.
Ik merkte een enorm verschillen tussen mijn handkolf en mijn PISA. Bij de tweede was er nog nauwelijks productie en toen kolfde ik al beter dan ik in volle productie met mijn handkolf deed. Kan toeval zijn geweest hoor, maar het is in ieder geval wel zo dat niet elke kolf bij elke vrouw past.

En zorgen maken om het kolven werkt ook niet mee, maar da's misschien nog wel het moeilijkst op te lossen
pi_61630294
Tip zal ongetwijfeld al genoemd zijn

Ik deed de afgekolfde melk in ijsblokzakjes van de AH Zo kon ik ongeveer bepalen wat de hoeveelheid was voor in de fles

Oja en afgekolfde melk nooit in de deur van de koelkast zetten ivm het temperatuurverschil elke keer als de deur open gaat
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 14 september 2008 @ 23:25:52 #117
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61634495
Ik heb de madela mini electric, misschien is het ook gewoon bang zijn dat het niet lukt en dat het daardoor niet lukt.

Belana, dat heb ik nog niet geprobeerd!

Cattie, is inderdaad wel een goed idee ja als het zo blijft.
pi_61634833
Je kunt beter vaker kort kolven, dan 1 a 2 keer langer. Kolven (borstvoeden in het algemeen) is een enorm psychologisch proces. Angst dat het niet lukt, of helemaal niet gaat lukken enz. kan een enorme rol spelen.

Voor dit soort dingen kun je bij uitstek de VBN bellen
Variety is the spice of life
  maandag 15 september 2008 @ 06:45:22 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_61637172
snakelady, ik kolfde met dezelfde kolf (dan een dubbele) en hij maakt best herrie. Ik gooide hem onder een deken om de herrie te verminderen en dan pakte ik gewoon een boekje oid.
Na verloop van tijd kwam de TSR vaker en kon ik ook langer kolven en was mijn produktie enorm goed.
succes!
stormy waters...
sailin'
  maandag 15 september 2008 @ 11:59:46 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61641452
hij maakt wel flinke herrie idd, dank je voor de tip!
pi_61669243
Ik vond die mini electric echt vreselijk, herrieding en het motortje was in no time versleten (dat kan ook nog aan de hand zijn trouwens, is het een nieuwe? Motortje gaat maar een uur of 80-100 mee)

Maar dat gezegd hebbende, kolven ging bij mij ook nooit makkelijk. Nu voor nummer drie moest ik op mijn werk (3 dagen) drie keer kolven voor anderhalve voeding, en dan ook nog alle andere dagen 1x 's avonds voor de rest. Pfff. Met 9 maanden moest ik overgaan op 2x kolven (alleen nog in mijn pauzes) en kreeg hij 1 voeding opvolgmelk. Hij is nu net een jaar en ik kolf nu helemaal niet meer, heeeeeerlijk maarja, betekent wel dat hij op mijn werkdagen (4 inmiddels) alleen 's ochtends en 's avonds nog moedermelk krijgt.
Succes, dus
pi_61694648
Ik heb een aardig kolfkamertje tot beschikking op m'n werk, ze hebben een oude opslaghok van ict ingericht voor me; met een riante leren luie stoel; voetenbankje, net tafeltje, kamerscherm, een minikoelkastje, en een deur die van binnen op slot kan (erg handig, want gisteren poogde al iemand binnen te komen, die wilde vast stiekum een dutje doen? ).

Voor echt een mannenbedrijf vind ik dat bijna vertederend dat ze zo goed hun best daar voor hebben gedaan!

Ik krijg 100ml per kolfbeurt eruit; maar tot nu toe met de handkolf; want er moet nog een verlengsnoer komen in de 'melkstal' (Ik moet er overigens dus ook aardig m'n best voor doen om een redelijke hoeveelheid eruit te krijgen, het gaat zeker niet vanzelf).

Ik heb intussen wel door dat ik geen werk op m'n bureau moet hebben liggen als ik ga kolven, want dan ga ik mezelf pushen, en dat werkt averechts.

Vandaag krijgen we een vriezer erbij; maar eens goed een voorraadje opbouwen!

Ik heb trouwens ook het idee dat de mini-electric bij mij minder eruit krijgt dan de handkolf; maar dat ga ik volgende week eens proberen door met beiden tegelijk te kolven.
Amber Mae
  woensdag 17 september 2008 @ 10:42:22 #123
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61697145
Lliewella, wat gaaf ze dat ze zo hun best doen op het werk!

Ik ben nu meerdere keren per dag aan het kolven, vrij lastig maar zo kom ik er wel.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:01:07 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_61698927
op zich goed nieuws dus snakelady!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 september 2008 @ 12:33:26 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61699599
ja, dat wel, hoop alleen wel dat de productie toch nog wat omhoog gaat. ;0
  woensdag 17 september 2008 @ 13:28:21 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_61700745
toch begrijp ik dat er nogal wat verschil zit in de diverse kolfapparaten, zou het niet een idee zijn om eens wat andere uit te proberen? misschien kolf jij wel veel beter met een andere kolf. ze zijn meestal te huur, kan je uitproberen. maarja, dat wordt dan wel weer een kostenplaatje misschien...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 september 2008 @ 20:57:51 #127
94046 PM-girl
pi_61713186
Wat goed Llewella!
*
pi_61713362
Llewella, wat een luxe zeg!
Idd fijn dat er (door de mannen) zo goed is meegedacht.
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:33:18 #129
4177 Jojogirl
pi_61762975
* Jojogirl is dus nu door de omstandigheden gedwongen aan het kolven geslagen.

Helaas pas 16 uur na de bevalling begonnen met kolven (door de totale chaos die de bevalling en nasleep waren) en in het ziekenhuis werd ik zo geleefd dat ik niet verder kwam dan 6-7 keer per dag kolven, maar het begint nu na drie dagen aardig te lopen en ze heeft de eerste halve cc-tjes ook al gekregen via de sonde
Ik hoop dat ik nu ik weer thuis ben wat vaker te kolven en zo een lekkere productie te krijgen zodat ze later aan de borst kan als ze weer thuis is.
pi_61767072
Jojogirl ik hoop dat je de productie goed omhoog kan krijgen en dat je zo lang als je wilt Isis moedermelk kan geven. Mocht je problemen tegenkomen niet twijfelen om hulp te zoeken hoor!
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:24:00 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61768010
Ik heb vandaag en gisteren niet kunnen kolven aangezien Nika haar regeldagen heeft en dus al om het 1.5 uur aan de borst wil.
Maar nou wil ik als deze dagen voorbij zijn en nika weer in een normaal ritme komt weer kolven.
hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Belana, als dit niet lukt ga ik toch een kijken of een andere beter werkt.
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:35:49 #132
94046 PM-girl
pi_61768245
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:33 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is dus nu door de omstandigheden gedwongen aan het kolven geslagen.

Helaas pas 16 uur na de bevalling begonnen met kolven (door de totale chaos die de bevalling en nasleep waren) en in het ziekenhuis werd ik zo geleefd dat ik niet verder kwam dan 6-7 keer per dag kolven, maar het begint nu na drie dagen aardig te lopen en ze heeft de eerste halve cc-tjes ook al gekregen via de sonde
Ik hoop dat ik nu ik weer thuis ben wat vaker te kolven en zo een lekkere productie te krijgen zodat ze later aan de borst kan als ze weer thuis is.
Jojogirl, ik heb hier meteen aan gedacht toen ik gisteren het berichtje las in Z&G. Ik wist dat je zo gemotiveerd was om met de borstvoeding een goede start te maken maar dat dat waarschijnlijk lastig was met alle drukte rond de geboorte.

Wat heerlijk dat je al wat voeding hebt kunnen geven! Succes meid!
*
pi_61768698
Dat is goed geregeld Llewella.

snakelady, fijn dat het nu beter gaat. Bij mij werkte het om 's nachts te kolven, maar dat is niet leuk. Verder kreeg ik na een kwartiertje een tweede tsr. Totaal zat ik dan aan 100cc. Niet veel, maar met vaker kolven ging het wel. Als je vertrouwen krijgt dat het lukt, gaat het ms al beter.

Wat fijn dat Isis al van je melk heeft kunnen drinken Jojo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 20 september 2008 @ 08:24:53 #134
4177 Jojogirl
pi_61775244
Ik was bij Finn ook nooit zo'n kolfwonder, maar ik was toen ook zo eigenwijs om maar 1 keer op een werkdag te gaan kolven. Dat zou ik nu anders doen.

Maargoed, voorlopig ben ik dus even helemaal op kolven aangewezen. De eerste dag had ik een standaard maat borstschild en dat leverde dus beginnende scheurtjes en schuurplekjes op. Gelukkig had ik zelf door dat dit te erg was en niet alleen wennen moest dus de volgende dag een grotere maat gevraagd, Dat gaat nu prima en de huid is nu ook alweer genezen, dus dat is mooi.
Verder kolf ik nu 30-40 ml per keer (uit 2 borsten) en dat vind ik al best stoer
pi_61775299
Fijn Jojogirl, het begin is er!
pi_61775619
Wat gaat het goed, Jojogirl! Goed van je dat je een grotere maat schilden hebt gevraagd Nog even en je kolft meer dan Isis ooit op zal kunnen
pi_61836891
Wat fijn Jojogirl!
Hopelijk kun je Isis straks snel aan de borst krijgen!

Hoe gaat het nu met kolven Snakelady?
  maandag 22 september 2008 @ 22:10:09 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_61837328
hoe gaat het nu snakelady?
stormy waters...
sailin'
pi_61839179
Hier gaat het kolven overigens nog steeds super!
Lotte gaat nu 2 dagen in de week naar het kdv (nu nog halve dagen) en zelfs als ze niet in de buurt is gaat het kovlen goed
Meestal is de opbrengt minimaal tussen de 200 en 300 cc, meer dan genoeg dus
Ben echt helemaal tevreden over de Pump in Style!
pi_61844661
Gisteravond voor het eerst in maanden gekolfd, met de Avent handkolf, want we willen binnenkort wel lekker een avond weg. Ik heb bijna een half uur zitten modderen voor 50 cc.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61844681
Heb je geen electrische? Anders mag je mijn dubbele kolf wel lenen. Ik gebruik m voorlopig zoch niet.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:23:24 #142
4177 Jojogirl
pi_61863371
Hier gaat het even minder met het fulltime kolvend borstvoeding opstarten.
Ik kolf zo vaak mogelijk, alleen is dat kennelijk niet vaak genoeg om m'n productie hard omhoog te helpen. Het gaat wel iets omhoog, maar als het zo doorgaat lang niet hard genoeg om Isis bij te houden. In het begin kreeg ze 6 keer een halve mL, nu is dat al 12 keer 15 mL per dag. En ik kolf momenteel rond de 250 per dag dus als ze zo blijven opvoeren (wat voor haar alleen maar goed is trouwens en super dat ze het zo goed aankan), gaat ze me snel inhalen.
Morgen ga ik maar de hele dag niets anders doen dan elk uur kolven en verder de huisarts bellen voor Syntocinon spray, want echt lekker toeschieten wil het ook niet altijd met alle vermoeidheid en stress.
Vast onnodig om te zeggen dat ik er helemaal verdrietig en gestresst van word, lang leve de hormonen.
pi_61864295
jojogirl, dat lijkt me ook geen sinecure zeg! succes, en niet het onmogelijke van jezelf eisen hoor! genoeg rust is ook belangrijk voor een goede productie.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:46:03 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_61864387
Jojo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61864542
Ach Jojo 250 per dag is al zó goed, echt! Mocht het nou toch gebeuren dat Isis je voorbij gaat in vraag, dan hoef je echt de moed niet op te geven. Dan krijgt ze gewoon wat kunstvoeding en je zal zien dat jouw productie het uiteindelijk echt bij gaat trekken.
Je hebt nogal een stressvol leven op dit moment, ik vind het niet gek dat het wat langer duurt om het op gang te krijgen. Niet verdrietig worden hoor!

's Nachts kolven kan zinvol zijn, voor zover je dat nog niet doet natuurlijk. Je maakt dan meer prolactine aan.

Ook kan je elke dag een keer clusterkolven. Quote hierover vanaf borstvoeding.com:
quote:
Een andere manier is om elke dag een periode van clusterkolven in te lassen. In zo'n periode van bijvoorbeeld drie uur wordt elk half uur of elke twintig minuten een paar minuten dubbelzijdig gekolfd. Het kolven begint met het opwekken van de toeschietreflex en duurt tot de melkstroom afneemt. De kolf en de flesjes blijven staan tot de volgende kolfbeurt, afgedekt met een schone doek.
Succes, hopelijk groeit je productie snel
pi_61868772
Jojo; er geloof en vertrouwen in hebben en vooral geen druk op jezelf leggen is wel erg belangerijk bij het kolven heb ikzelf inmiddels ondervonden!

Zodra ik mijzelf wat gespannen voel met het kolven dan krijg ik er maar weinig uit.

Ik zit op dit moment weer te kolven; Amber drinkt de ene borst leeg; ik kolf dan de andere.
Ik moet ook hard door kolven naast dat Amber drinkt, om Amber bij te kunnen houden!
Op m'n werk krijg ik er gewoon minder uit.
M'n stiefmoeder zei gisteren dat de voeding in m'n melk wellicht minder wordt; omdat ze gister ineens zo vaak wilde drinken (en Amber heeft dus gister voor het eerst ook een flesje flesvoeding gehad daardoor).
Toen heb ik uitgelegd dat ze mogelijk regeldagen heeft (wordt ook ineens weer 2 nachten snachts wakker).
Verder is Amber een tevreden meisje; dus lijkt me stug dat de borstvoeding te weinig is. Ze wilde gister ineens alleen wat vaker drinken. Ik had vorige week wel de flesvoeding (Nog een hele bus over van de kleine beetjes die we in het begin extra gaven met het opstarten) meegegeven indien het te weinig was (ook geen idee natuurlijk wat Amber zoal bij me eruit krijgt per voedingsbeurt).
Amber Mae
pi_61869779
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Heb je geen electrische? Anders mag je mijn dubbele kolf wel lenen. Ik gebruik m voorlopig zoch niet.
Dat is lief, maar gisteren ging het al iets beter. Toen had ik 120 cc. Thmoas drinkt ook nog vrij vaak, dus ik kolf tussendoor de 'restjes'.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61870574
llewella, dat klinkt inderdaad meer als regelgedrag hoor, heeft niks met 'voeding in je melk' te maken.
pi_61875811
Jojo, ik sluit me helemaal aan bij owlet. Het is echt al heel goed. Probeer er liever niet over te piekeren maar probeer jezelf te vertellen dat het écht, écht heel goed is! Je doet zoveel voor je meisje nou. Desnoods vullen ze aan met kv, maar elke druppel die ze verder aan mm binnen krijgt is megagoed voor haar.

Clusterkolven is een heel goed idee als je het op kunt brengen. En bedenk dat het het beste is om vaak kort te kolven dan minder vaak lang

Kus en sterkte!
Variety is the spice of life
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:58 #150
4177 Jojogirl
pi_61881426
Bedankt voor alle tips en steun

K, vandaag dus tot nu toe 8 keer gekolfd en de dag is nog niet om. Elk uur dus in principe, alleen toen we naar het ziekenhuis waren vanmiddag zat er 3 uur tussen. Inmiddels ook spray bij de apotheek gehaald (de huisarts gaf gelukkig een recept zonder dat ik eerst langs hoefde komen).

's Nachts kolven heb ik tot nu toe geen wekker voor gezet, maar alleen gedaan als ik toch wakker werd (zowat elke nacht wel een keer, alleen vannacht net niet). Maar voor vannacht ga ik dus wel een keertje de wekker zetten: als ik nu toch 2 regeldagen in ga voeren voor mezelf (morgen ga ik ook zo vaak mogelijk kolven) dan meteen maar goed ook.

En ik weet dat vertrouwen het belangrijkst is, maar ik ben momenteel niet op m'n meest uitgerust en emetioneel ben ik ook wel eens stabieler geweest, dus zomaar even vertrouwen hierin hebben, is wat veel gevraagd. Dat zou bij mij normaal al een heikel punt zijn, maar onder deze opmstandigheden helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')