abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 17:32:30 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61881634
Jojo, ik vind je wel ongelofelijk dapper en sterk dat je zo hard je best doet hoor! Hopelijk gaat je productie snel omhoog.
pi_61881716
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:23 schreef Jojogirl het volgende:

K, vandaag dus tot nu toe 8 keer gekolfd en de dag is nog niet om. Elk uur dus in principe, alleen toen we naar het ziekenhuis waren vanmiddag zat er 3 uur tussen. Inmiddels ook spray bij de apotheek gehaald (de huisarts gaf gelukkig een recept zonder dat ik eerst langs hoefde komen).
Goed!!
quote:
En ik weet dat vertrouwen het belangrijkst is, maar ik ben momenteel niet op m'n meest uitgerust en emetioneel ben ik ook wel eens stabieler geweest, dus zomaar even vertrouwen hierin hebben, is wat veel gevraagd. Dat zou bij mij normaal al een heikel punt zijn, maar onder deze opmstandigheden helemaal.
Natuurlijk ben je niet uitgerust en stabiel, dat kan toch haast ook niet. Dan zou je pas te veel van jezelf vragen, meis! Je doet wat je kan en je doet het echt heel goed!
Variety is the spice of life
pi_61884286
Van mij ook even een dikke thumbs up Jojo.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 24 september 2008 @ 19:30:16 #154
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61884514
Jojo, ook hier nog een keer, ik vind dat je zo stoer klinkt.
Ik weet niet of je een dubbele kolf gebruikt? Die verhuren ze in het ziekenhuis, ik vond dat zo practisch, en het ´kolft lekker door´. Misschien helpt het ook een beetje als je kolft terwijl je bij Isis bent? Ik weet niet of je er tijd voor hebt als je daar bent, maar anders kun je gewoon een kolfapparaat en flesjes aan de verpleegkundige vragen.

Deze info heb je vast allemaal en misschien doe je het ook allemaal al, maar ik wou het toch nog even zeggen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 25 september 2008 @ 21:21:13 #155
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61915270
Goed behezig jojogirl!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:06:09 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61923206
jojo

hier gaat het kolven nog steeds bar slevht, in 3 dagen tijd heb ik 110 cc bij elkaar kunnen sparen, kolf nu 4c per dag...

ik heb morgen een huwelijkreportage, duurt ongeveer 5 uur en wil dus minimaal 2 flessen hebben staan, ben bang dat het me niet gaat lukken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:16:20 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_61923277
snakelady, ik zou even een lactatiekundige bellen, die kunnen ook hierbij helpen!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:29:06 #158
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61923414
Krijg je wel een toeschietrefkex snakelady? Als dat het probleem is, kan je misschien Syntocinon neusspray vragen bij je huisarts.

En ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Gisteren en eergisteren 12 en 13 keer gekolfd op een dag, dus hopelijk werpt dat vandaag zijn vruchten af.
Inmiddels heb ik de hoop dat Isis niet bijgevoed hoeft te worden een beetje opgegeven (ze zat gisteren al op 12*30) en hoop ik gewoon dat ik d'r nog aan de borst krijg en dat we het dan weer bij kunnen regelen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:31:03 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61924410
de neusspray heb ik al, toeschierreflex heb ik wel alleen dat zijn dat is hooguit 5 min. en dan gaat het over in druppelen en 5 min. later is het weer op.
Gisteren heb ik een aflevering van de Lama's gekeken, doek over de kolf heen en verders niet meer na gekeken, was heel ontspannen, lachte me een breuk en heb heel de uitzending gekolfd, 15cc kwam er uit.

Belana, denk dat ik dat maar eens ga doen ja, dit werkt zo echt niet!
Vind het erg jammer aangezien de borstvoeding zelf heel erg goed gaat juist!

Jojo, ik duim voor je! vind het wel super van je hoor!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:26:06 #160
94046 PM-girl
pi_61931470
Snakelady, wat moeilijk. Ik denk dat afleiding een goed idee is, maar de lactatiekundige bellen zeker ook!
*
pi_61932009
Wat doe je het goed Jojo!

snakelady, krijg je een tweede tsr, of blijft het bij eentje? Bij mij was het na 5 minuten ook veel minder, maar een kwartier later had ik een tweede. De lactatiekundige kan je vast een goede tip geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:51:48 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61932099
1tje maar, heb gisteren dik een half uur gekolfd ( hoelaang duurt de lama's?) ook gewisseld daarna maar dat werkt ook nit.
pi_61938392
Hier een kolf-groentje dat in dit topic voor de eerste keer komt .
Ik heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek. Nu hoop ik dat het net tussen 2 voedingen valt, maar ik wil dus zeker het risico niet nemen dat mijn man hier een paar uur met een uitgehongerde baby zit, dus ik wil -voor de eerste keer- gaan kolven. Liefst zo snel mogelijk, dat ik al een beetje een voorraadje heb en dat ik dinsdag niet zit te stressen omdat er niet genoeg melk is voor woensdag.
Wanneer en hoeveel en hoelang kan je best kolven de eerste keren?
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:42:15 #164
4177 Jojogirl
pi_61938593
Als je zoontje 1 borst drinkt 's ochtends kan je de andere afkolven. Zo niet dan zou ik het een uurtje na de ochtendvoeding proberen. 's Ochtends is je productie meestal hoger dan de rest van de dag en een uur na de voeding kolven zorgt ervoor dat je tegen de tijd dat je kindje weer om een voeding komt, wel weer genoeg hebt om hem tevreden te stellen.
En ik zou geen vaste hoeveelheid aanhouden, maar gewoon kolven tot het van straaltjes tot heel langzaam druppelen over is gegaan en dan stoppen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:56:20 #165
94046 PM-girl
pi_61940438
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:42 schreef Jojogirl het volgende:
Als je zoontje 1 borst drinkt 's ochtends kan je de andere afkolven. Zo niet dan zou ik het een uurtje na de ochtendvoeding proberen. 's Ochtends is je productie meestal hoger dan de rest van de dag en een uur na de voeding kolven zorgt ervoor dat je tegen de tijd dat je kindje weer om een voeding komt, wel weer genoeg hebt om hem tevreden te stellen.
En ik zou geen vaste hoeveelheid aanhouden, maar gewoon kolven tot het van straaltjes tot heel langzaam druppelen over is gegaan en dan stoppen.
Wat geweldig Jojogirl, hoe je dit schrijft! Onlangs was je nog zo onzeker in het bv-topic en nu post je als een ware ervaringsdeskundige om anderen te helpen!
*
pi_61940562
Jojogirl, dat wat PM-girl zegt!
pi_61949122
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:42 schreef Jojogirl het volgende:
Ben is gegaan van 45-min aan een borst tot 15 min aan de ene en dan onmiddellijk nog eens 15 min aan de andere naar tevreden na 10-15 min aan een borst en dan echt niet meer aan de tweede te krijgen (of hij valt in slaap of hij houdt zijn mondje potdicht ). Nu heb ik deze ochtend tot ongeveer half 11 een kant gegeven, mag ik dan de andere kant nu nog afkolven? Heeft ie dan straks nog genoeg (er zit tussen het einde van een voeding en het begin van een andere ongeveer 3 uur)?
  zaterdag 27 september 2008 @ 16:47:52 #168
4177 Jojogirl
pi_61953377
Je hebt waarschijnlijk inmiddels allang gekolfd Liza (hoe ging het?), maar met 3 uur ertussen zou ie wel gewoon genoeg moeten hebben de voeding erna.

@ PM en owlet Als ik nou nog eens vertrouwen in mezelf zou hebben en ook zou luisteren naar wat ik mezelf zou adviseren als ik een ander was
Het extra kolven heeft wel geholpen trouwens; gisteren ruim 300 gekolfd en vandaag tot nu toe zowat 250. Inmiddels krijgt Isis 12*37 (totaal bijna 450) en daar zal ze voorlopig op blijven zitten, dus wie weet gaan we het dan toch nog redden zonder al te veel bijvoeden.
Verder is Isis haar zuigreflex prima, dus dat biedt perspectief voor het eventueel live voeden later.
pi_61955721
Jojo, ik heb een kennis die een zoontje met Down heeft. Hij is nu ruim drie en nog steeds aan de borst. Zal ik aan haar vragen of ik haar mailadres aan je door mag geven? Ze is ook contactpersoon van LLL (volgens mij, of anders een australische BV-vereniging) of nog in opleiding daarvoor.

Fijn dat Isis haar zuigreflex goed is! Is er enig idee wanneer ze aan de borst mag proberen?
  zaterdag 27 september 2008 @ 19:22:31 #170
4177 Jojogirl
pi_61956268
Graag owlet, dat zou ik fijn vinden. Het ziekenhuis heeft ook een lactatiekundige maar die begon meteen al dat 6 keer kolven oper dag genoeg was (misschien vanwege het feit dat de hele situatie al stressvol genoeg was/is, maar vond het toch wat vreemd).

En Isis kan pas echt aan de borst wanneer ze geen kapje met zuurstof meer heeft ter ondersteuning. Tot die tijd blijft de sonde er ook in en blijft ze op 12 voedingen zitten.
pi_61956539
Ik heb het haar gevraagd. Hopelijk is ze snel met het beantwoorden van haar mail
pi_61970668
Het kolven is goed gegaan, dankje .
Had netjes 80 cc en dat was voldoende voor een volledige voeding gisteravond. Dus heb lekker een glaasje champagne kunnen drinken. En nu weet ik ook dat het wel lukt. Daarnet ook nog even gekolfd, zou dat nu graag 1 - 2x per dag doen om 'n voorraadje aan te leggen.
pi_61971205
Dat is lekker veel Liza.

Een vriendinnetje van Anna's zwemles heeft ook down en zeker een jaar borstvoeding gehad. Was in het begin erg lastig, maar na een tijdje ging het perfect. Dat was trouwens leuk, met vier bv baby's van een groepje van 4. Was zo toevallig toen we daar achter kwamen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:52:07 #174
4177 Jojogirl
pi_62043047
Mooie opbrengst Liza, voor een eerste keer zeker

Hier gaat m'n opbrengst nog steeds langzaam maar gestaag omhoog, tegen de 400ml/dag nu. Ik kolf nu op de momenten dat ik thuis ben 1 keer per uur/2 uur en verder max 3 uur ertussen. Verder merk ik dat ik toch elke keer spray moet gebruiken, dan heb ik gewoon meer opbrengst, ondanks dat ik zonder spray ook wel een toeschietreflex heb. 's Nachts kolven lukt alleen voor geen meter: ik zet braaf elke avond de wekker van m'n telefoon, om die 's nachts zonder ook maar echt wakker te worden uit te drukken en gewoon door te slapen Kennelijk heb ik m'n slaap dus te hard nodig momenteel.

En nog even een mutsig zeurpuntje: Kan iemand m'n schoonmoeder vertellen dat verhalen over liters melk kolven, volle vriezers en tieten die ontploffen zodra je naar het ziekenhuis rijdt, voor mij nu niet echt leuk zijn om te horen...
pi_62043266
Jojogirl; lijkt me idd niet fijn om steeds te horen, maar bij sommige gaat het gewoon beter dan bij anderen.

Ik moet er ook hard aan blijven trekken om genoeg te kolven; krijg er max 120ml uit per kolfbeurt, normaal is het 80-100 ml sochtends op 1 borst, en de kolfbeurten op m'n werk 70-100 ml over 2 borsten. Ik kan daar maar moeilijk een voorraad mee aanleggen naast dat amber zelf drinkt.
(Elke dag sochtends kolven; dan maandag+dinsdag 2x op m'n werk kolven, en afentoe nog savonds kolven als amber geen grote (mama)honger heeft en ik niet te moe ben).

Ik denk dat ik ook maar eens voor zo'n spray moet vragen, al gaat het wel beter met toeschietreflex, maar ik moet continue blijven stimuleren, en ik heb vaak het idee dat m'n borsten nog redelijk vol zitten terwijl ik er dan geen drup meer uitkrijg na een redelijk opbrengst.

Ik heb wel een nieuwe vriezer erbij; maar vol zit die zeker nog niet (staat nu 300ml in ).

Ik moet nog even flink doorkolven gezien ik 12 okt op een beurs sta; slangenbeurs; dus amber kan zeker niet mee ivm mogelijke besmetting (babies en reptielen zijn not done bij elkaar in de buurt).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:05:29 #176
94046 PM-girl
pi_62044356
Och jojo, wat rot om die verhalen aan te moeten horen!
*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:02:27 #177
4177 Jojogirl
pi_62106657
M'n opbrengst blijft stilstaan Ik wilde vandaag een afspraak met de lactatiekundige van het ziekenhuis, maar omdat het hier een lokale feestdag is, is die niet aanwezig en wordt dat dus pas maandag. Al zou ik ook niet weten wat zij me nog moet vertellen of aan tips moet geven. Ik geloof dat ik het hele internet al heb gelezen en het vooral neerkomt op zovaak mogelijk kolven en zoveel mogelijk stimuleren.
's Nachts kolven wil trouwens nog steeds niet lukken (dat Finn elke ochtend voor zessen wakker wordt en rust schaars is, helpt niet echt).
Verder is het enige andere hulpmiddel dat ik nog tegenkom op allerhande sites domperidon, maar dat vind ik wel erg heftig klinken
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:16:13 #178
94046 PM-girl
pi_62106969
Wat vervelend Jojogirl, dat je niemand kunt bereiken. Volgens mij is dat bij de lk hier ook niet mogelijk, om buiten weekdagen om te bellen. Misschien dat je haar kunt mailen? Ik heb redelijk wat dingen per mail gedaan toen, misschien als je ze de situatie uitlegt ze je wel wil bellen in het weekend?
*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:16:37 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62106978
Hoe heftig het spul is weet ik niet echt. Weet wel dat toen Maud klein was, zij het voorgeschreven heeft gekregen van de Kinderarts om haar darmproblemen/reflux/kramp/spugen enz. te verhelpen. Dus als je bang bent voor de bijwerkingen dan zou ik gewoon even overleggen met de HA. Verder wilde ook ik nog even zeggen dat ik het echt onwijs goed vind hoe je met Isis bezig bent om haar het beste te geven.
pi_62107345
Domperidon is niet zo heftig, het is ook vrij verkrijgbaar als middel tegen misselijkheid. Het kan geen kwaad voor de baby.
Wél moet het altijd samen gaan met het op andere manieren opvoeren van de productie.

Ik denk dat een lactatiekundige je zeker wel kan helpen Jojo, wat vervelend dat ze nu niet bereikbaar is.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:59:46 #181
4177 Jojogirl
pi_62175584
Vandaag dus eindelijk met de lactatiekundige gesproken. Wat betreft d'r adviezen over het aanleggen van Isis ben ik wel tevreden, maar die over het kolven...
Ze adviseerde dus om voor de rust terug te gaan naar 6-7 keer kolven, verder warme compressen gebruiken en vooral niet kijken naar de ml's.
Op zich heeft ze een punt, want ik ben er momenteel veel te gespannen over, maar aan de andere kant gaat dit zo in tegen alles wat ik overal lees dat ik het amper durf te proberen uit angst dat ik dan helemaal geen productie meer over houd.
Oja, over domperidon durfde ik niet eens meer te beginnen Heb het net wel gekocht bij de drogist, maar twijfel nu vreselijk over wat ik zal doen, minder vaak kolven of juist niet, wel domperidon gebruiken of toch maar niet.

Pfff.... bv geven is heel natuurlijk, maar in deze situatie even niet.
pi_62183287
Pfff Jojo, vervelende situatie.
Gespannen zijn is inderdaad niet goed voor je productie hé :-s. Als je een goed gevoel hebt over de lactatiekundige, zou ik misschien toch even haar advies volgen?

Ik vroeg het ook al even in het borstvoedingstopic, maar eigenlijk past het beter hier: telt afkolven ook als voeding? Ben drinkt maar 1 kant en ik kolf de andere kant af, mag ik die andere kant dan bij de volgende voeding toch aanbieden, of moet ik de andere borst geven?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:57:33 #183
94046 PM-girl
pi_62186942
Ik denk dat het wel een goed advies is Jojo, om wat rust te nemen. Maar ik snap je dilemma!

Liza, wat bedoel je? Voor het 'legen' van je borst is kolven deels gelijk aan voeden denk ik. Waarschijnlijk drinkt Ben je ene borst 'leger' dan dat je je andere borst kolft, dus zou ik daarna de kolfborst als eerste aanbieden. Ik voelde vaak even welke borst het volst voelde, om die vervolgens als eerste aan te bieden. Nog, trouwens.
*
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 06:41:44 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_62192973
snakelady, heb je nog contact gehad met een lactatiekundige? ik vind het zo sneu dat het niet wil lukken.
stormy waters...
sailin'
pi_62195037
Jojo, wat een gedoe zo
Zes, zeven keer kolven lijkt me nog niet weinig, misschien dat het je wat rust kan bieden. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan om meer te kolven als dát juist is wat jou zekerheid biedt.
Maar het niet naar de mm's kijken is denk ik wel de beste tip!

Liza, ik begrijp geloof ik je vraag niet zo goed Verder kan ik je geen ervaringsadvies geven want ik heb nooit na een voeding gekolfd en ik was ook nooit zo strikt in welke borst ik gaf. Net als PM voelde ik gewoon even om te kijken welke borst het het beste kon gebruiken
pi_62195245
Jep, als ik een dag heb gewerkt, dus er 8,5 uur tussen de bv voeding zit dan voel ik altijd even welke borst het volst zit. Maar na 8,5 uur wil Jen meestal allebei de borsten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62198342
Ok, ik zal ook op het voelen afgaan dan! Of de borst die het snelst begint te lekken .
pi_62198537
Als Ben het verder goed doet en je voedt op verzoek dan worden dat soort dingen (als welke borst, hoe vaak, hoe lang, etc.) ook steeds minder belangrijk. Zolang hij lekker kan drinken als hij honger heeft en je gaat het niet te veel verstoren door structureel te kolven en dat in een fles te geven zullen vraag en aanbod op elkaar afgestemd blijven
pi_62359886
Ben drinkt nu 2 borsten, wanneer kan ik dan het beste kolven?
pi_62359965
's Ochtends kan een heel goed moment zijn, omdat je na een nacht slaap veel melk hebt. Misschien kan Ben 's morgens met een borst toe en kan je de andere kolven?
Wat je ook kan doen is proberen wat na te kolven als Ben genoeg heeft gehad. Of een tot anderhalf uur na een voeding je kolf pakken. Als je dan klaar bent heb je weer ruimschoots voldoende voor Ben als hij zich weer meldt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62360318
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef Webkim het volgende:
's Ochtends kan een heel goed moment zijn, omdat je na een nacht slaap veel melk hebt. Misschien kan Ben 's morgens met een borst toe en kan je de andere kolven?
Wat je ook kan doen is proberen wat na te kolven als Ben genoeg heeft gehad. Of een tot anderhalf uur na een voeding je kolf pakken. Als je dan klaar bent heb je weer ruimschoots voldoende voor Ben als hij zich weer meldt.
Helder, dankje!
pi_62360406
Ow en hoe weet je hoeveel afgekolfde melk je eigenlijk moet geven?
pi_62360981
Voor een hele voeding bedoel je?
Ik vind dat ook zo lastig, maar ik geef als Lotte naar het Kdv gaat per fles 100/120cc mee. Vaak gaat er nu 100 cc op.
Maar andere keren drinkt ze zo een fles van 140 cc leeg (thuis bijvoorbeeld), dus dat blijft heel lastig vind ik zelf.
Ik geef nu een fles extra mee, zodat er sowieso genoeg is, ook als ze daarna nog wat wilt
pi_62362810
En hoe oud is Lotte? Ben is van 11 okt 1 maand. Is er nergens een overzichtje te vinden?
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:51:52 #195
4177 Jojogirl
pi_62362870
Wat je moet geven is een kwestie van uitproberen, want de ene baby is met veel minder al tevreden/voldaan dan de andere. Maar een mooi punt om te starten met proberen is het volgende sommetje:

Volume per voeding = (150 * gewicht van je baby in kilo's)/aantal voedingen per etmaal
Rekenvoorbeeld: voor een baby van 4 kilo die 8 voedingen per dag krijgt kom je dan dus op 150*4=600 / 8 = 75 ml per voeding uit.

Hier gaat het trouwens nog steeds niet beter met kolven en ik heb nu zelfs het idee dat het terugloopt Minder kolven heeft dus niet echt geholpen. Ik vrees dat het vooral een een gebrek aan rust en de slechte start ligt en daar kan ik gewoon weinig aan doen. Wat geweest is, is geweest en rust is momenteel gewoon schaars Ik hoop dus maar dat ik het nog even red tot ze thuiskomt en we rustiger/beter kunnen proberen Isis aan de borst te krijgen, maar inmiddels betwijfel ik of ik dan nog genoeg productie heb om het nog weer op te kunnen krikken tot wat ze nodig heeft.
pi_62362878
liza als formule word aangehouden 125-150ml per kilo lichaamsgewicht per dag.
dus is Ben 5kilo, dan zou hij 5x150ml is 625-750ml drinken per dag ongeveer...
Drinkt hij 7 voedingen, dan geef je dus 90-110ml per voeding.
pi_62362922
wat vervelend dat het neit wil lukken jojo... misschien nogmaals advies vragen aan de lactatiekundige?
evt alsnog domperidon proberen. Hopelijk heb je Isis snel thuis!
pi_62364868
Balen Jojo, hopelijk lukt het nog om het op te krikken

Liza, Lotte is nu 3,5 maand
Ik vond dat rekenen met die formule erg lastig omdat ze elke keer verschillend aantal voedingen drinkt
Wij zijn het inderdaad maar gewoon gaan uitproberen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:29:56 #199
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62368687
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:53 schreef p_iglet het volgende:
wat vervelend dat het neit wil lukken jojo... misschien nogmaals advies vragen aan de lactatiekundige?
evt alsnog domperidon proberen. Hopelijk heb je Isis snel thuis!
dat... en misschien kun je een dagje kolven in plannen? Als een soort regeldag zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62370011
Ik gebruikte de formule die ik van LLL heb gekregen (ken je hen Liza? Zij geven borstvoedingsadvies in België)
't is dezelfde als hierboven, maar dan met afbouwende cijfers:
150 voor maand 1, 140 voor de 2e maand, 130 voor de 3e, zo tot 100 in de 6e maand, daarna speelt bijvoeding een rol en verschilt de melkbehoefte per kind.

Sowieso is een babymaagje maar voorzien op max 150cc van nature, als je meer geeft, rek je het eigenlijk onnodig.
Liande heeft lang iets van een 80-100 gedronken, daarna 120-130 ml. Daar heeft ze het altijd prima op gedaan (mooie gelijklopende curve), naast de live BV die ze toen nog kreeg.

Jojogirl, ik hoop voor jou dat Isis snel thuis is, al was het maar voor dat klein beetje rust dat je dan krijgt omdat je niet langer naar het ziekenhuis moet en alle stress daaromheen...
pi_62555851
Jojo, hoe gaat het nu?

Vraagje voor de moeders met veel productie, hoe deden jullie dat op een gegeven moment?
Als ik nu 2x kolf op een werkdag heb ik echt veel te veel melk ('s ochtends meestal tussen 250-300 en 's middags ook ongeveer 200-250).
Lotte drinkt op de creche (in principe) 2x een fles van ongeveer 120 cc.
Zou 1 keer kolven ook kunnen? Of loopt m'n productie dan gelijk enorm terug? Ik werk op de maandag en donderdag, dus niet 2 dagen achter elkaar. 's ochtends om 7 uur drinkt ze bij mij en dan om half 6/kwart voor 6 weer als ik thuis ben.
Invriezen heeft voor mij ook niet heel veel meerwaarde meer, aangezien ik al een hele diepvrieslade vol heb liggen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:33:07 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62556161
Mrien, ik heb de luxe gehad van een geweldige produktie en erg flexibele borsten dat betekende dat ik de ene dag zeg maar 8 keer kon voeden en de ander dag met minder toe kon waarna het de volgende dag zonder problemen weer terug op 8 keer kon.
Je zou het kunnen proberen, eventueel de ene keer de ene borst kolven en de andere keer de ander.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:05:28 #203
94046 PM-girl
pi_62557069
Mrien, ik heb tot de 9-maanden-grens wel twee keer gekolfd op het werk. Ik merkte dat na een paar maanden de kolfopbrengst toch terugliep, terwijl er meer voeding nodig was.
*
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:35:41 #204
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62565815
Kun je niet gewoon wat korter kolven?
Ik kolf niet zo vaak (1 a 2 keer in de week), maar ik stop of als er niets meer uitkomt, of als het flesje vol is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:56:42 #205
4177 Jojogirl
pi_62566640
Ik heb zelf weinig ervaring met overproductie, maar uit wat ik overal lees zijn je borsten over het algemeen pas na 6-9 maanden zo flexibel dat ze dat kunnen hebben. Ik vind het korter kolven van Grijs wel een goede tip eigenlijk, zo houd je het aantal voedingsmomenten gelijk en blijf je toch niet met een overschot aan melk zitten. (Ik zou zielsgelukkig zijn na alle bv-ervaringen hier en euforisch nog een vriezer erbij kopen )

Hier gaat het nu wel beter met kolven. Zit nu op een opbrengst van 450 mL per dag. Nog steeds niet genoeg voor al haar voedingen (7*80=560 mL), maar al wel weer een stuk meer dan een week geleden toen het onder de 300 dreigde te zakken. Het feit dat Isis nu thuis is, doet m'n hormonen kennelijk goed en de extra rust die het geeft (lichamelijk en in m'n hoofd) zal ook wel hebben geholpen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:07:17 #206
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62566993
Jojo zou je wat voelen voor het moedermelknetwerk?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:19:14 #207
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62567439
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:07 schreef Jelief het volgende:
Jojo zou je wat voelen voor het moedermelknetwerk?
Is misschien ook een idee voor mrien?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62577193
jaah! Dat is zeker een idee.
pi_62582833
Ik moet zeggen dat ik er al een paar keer naar gekeken heb, maar dat het me toch wat tegenstaat op de een of andere manier. Ook wil ik eigenlijk niet elke dag moeten kolven, maar alleen de dagen dat het echt nodig is..

Korter kolven heeft niet heel veel zin denk ik, aangezien ik al vrij kort kolf. Binnen 5 minuten heb ik bij 1 borst het flesje gewoon vol (150ml). De andere borst duurt iets langer, maar voelt anders nog niet prettig aan.
Ik stop nu ook gewoon als ik het genoeg vind en als de borsten goed aanvoelen
Korter kolven lijkt me niet heel handig dan omdat je ook met de voor en achtermelk zit..
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:08:17 #210
4177 Jojogirl
pi_62609307
Jelief, daar heb ik ook al eens aan gedacht, maar het is hier momenteel zo chaotisch en we hebben al zoveel regeldingen en ziekenhuisafspraken en een naderende verhuizing dat ik niet nog iets wil moeten regelen en organiseren nu. Verder heb ik nog steeds de hoop dat m'n productie het ooit wel bij gaat kunnen benen en dat ik d'r misschien nog aan de borst ga hebben. Het is jammer dat ze al kv gehad heeft, maar nu dat toch al een vaststaand feit is, vind ik het niet erg dat nog even zo blijft (Beter gezegd, ik heb me er bij neer gelegd, want ik heb al zat andere dingen om verdrietig over te zijn).
pi_63031745
Hoe gaat het met kolven Jojo?
Lijkt me aardig zwaar om alle voedingen te moeten kolven!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:59:01 #212
4177 Jojogirl
pi_63041784
Ik kolf nog steeds full-time en zit nu rond de 550 ml per dag. Isis krijgt 600 per dag dus ik red het nog altijd niet helemaal maar ik vind het nog vol te houden zo, dus ik ga lekker door.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:08:16 #213
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63042074
Jojo fijn dat je bijna genoeg kolft, lijkt mij dat dat nog wel goed komt. Heb je hulp van een lactatiekundige om Isis aan de borst te krijgen?
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:24:11 #214
4177 Jojogirl
pi_63042522
Nee, momenteel niet. Het flesvoeden, sondevoeden en kolven is me even intensief genoeg nu.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:38:54 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63044174
Dat kan ik mij voorstellen. Ik keek nog even terug, 3 weken geleden kwam je nog 110 ml tekort en nu nog 'maar' 50. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen hoor!
pi_63051040
Fijn dat je intussen meer producite hebt Jojo!

Hier gaat het ook wel lekker geloof ik; ben nu toch overproductie aan het draaien waardoor de vrieskast eindelijk een beetje gevuld raakt.
Dacht net van dan zit ik nu op 5 potjes; maar dat is dus al 7; dan kom ik deze week op 11 potjes uit en amber neemt er 7 mee naar oma; dus 4 over; ik helemaal blij En dan heb ik 1 ochtend niet gekolfd zelfs
Langzamerhand kan ik dan eindelijk een beetje voorraad opbouwen Geeft me wel wat veiliger gevoel dat ik zo kantje boord zit met de hoeveelheid.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63052012
Echt goed Jojo, je kolft gewoon bijna genoeg voor Isis. En dat tussen alle toestanden en zorgen door. Petje af, dat doen er niet veel.

Fijn gevoel he, Llewella, iets extra's in de vriezer hebben staan.
*OUD heilige*
pi_63054991
Wat fijn dat het zo goed gaat Jojo!

Fijn Llewella dat de diepvries vol raakt!

Ik heb nog steeds te veel elke keer, maar daar komt ook niet echt verandering in..
Het zal wel gewoon zo zijn, ook best..
Pas een aantal bekers uit de diepvries maar weggedaan zodat er weer verse ingevroren kon worden, die melk was van augustus en nu ligt er bijna alleen maar van oktober in
En al m'n aventbekers zitten nu vol in de diepvries
Luxeprobleem
pi_63056087
Heel toevallig iemand in de buurt van Tilburg die een kolf te leen heeft voor een dag of 2?
Ik mag door de antibiotica 2 dagen niet voeden, maar wil wel graag kolven... en zo dus ook weer sneller "gezonde" melk krijgen... Mis alleen een deeltje van mn eigen kolf waardoor ie neits meer doet...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63056104
Vampie.
Ik heb een handkolf, een Avent. Mag je lenen als je wil.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63056946
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:07 schreef Webkim het volgende:
Vampie.
Ik heb een handkolf, een Avent. Mag je lenen als je wil.
Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?
pi_63061201
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:51 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?
Ja, zie pm.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63064731
Wrappie... Je bent geweldig!
Hartstikke bedankt!
pi_63069106
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:
Echt goed Jojo, je kolft gewoon bijna genoeg voor Isis. En dat tussen alle toestanden en zorgen door. Petje af, dat doen er niet veel.

Absoluut petje af Jojo!!

Ik merk zelf al dat ik echt uitgebreid aandacht moet besteden aan het kolven, het gaat niet vanzelf; en ik hoef maar 1 x in de ochtend en op het werk.
Weet niet of het me had gelukt als ik het helemaal zelf had moeten doen; ik vind het heel knap dat je de productie kunt opbouwen alleen met kolven! (Ik vind zelf voeden altijd nog makkelijker en sneller ook al heb ik een langdrinker ).
En dat allemaal naast de zorg van je kleine meisje!

Mrien; gewoon zo laten denk ik maar en genieten van je luxeprobleem Al is het natuurlijk zonde om weg te gooien. JE zou idd mee kunnen doen aan dat netwerk; maar ik zou ook niet minder gaan kolven. Meer avent potjes halen? Ik heb toevallig vorige week zelf een setje erbij gehaald; de grotere potjes gezien amber natuurlijk ook groter wordt, en ik probeer een beetje uit te gaan van de standaard voedingslijsten qua flesjes (ze drinkt trouwens meer bij oma dan die lijst aangeeft); maar denk dat amber gewoon op minder ml op meer voedingsbeurten blijft (6 a 7 voedingsbeurten per dag ipv 5).

[ Bericht 28% gewijzigd door Llewella op 09-11-2008 08:55:06 ]
Amber Mae
pi_63220747
Hoe doen jullie het eigenlijk met de onderdelen van de kolf bewaren?
Ik stop ze nu, als ze gesteriliseerd zijn, in een plastic zakje die dicht gaat en dan in de koelkast. Als ik ga werken neem ik de zakjes (heb 2 sets) mee naar het werk en thuis wordt het dan weer gesteriliseerd.
Eerst deed ik het in plastic bakjes, maar die pasten niet goed in m'n rugtas (samen met het koeltasje paste dat niet).

Heb overigens 2 sets voor m'n kolf, hoef ik het op m'n werk niet schoon te maken.
Overigens ook onlangs nieuwe slangetjes voor m'n PISA gekocht, die zijn echt veel fijner en makkelijker schoon te maken dan de origineel meegeleverde slangetjes, apart!

Er is trouwens ook een nieuwe kolf van Medela uit, de Freestyle
quote:
De kleinste dubbele elektrische borstkolf ter wereld geeft een moeder meer tijd en flexibiliteit in haar dagelijkse leven.
Ideaal voor dagelijks en frequent gebruik.

* Met 2-Phase Expression
* Om dubbel of enkel mee te kolven
* SoftFit Borstschild en PersonalFit Borstschild voor maximaal comfort en resultaat
* Hands-free accessoires voor meer bewegingsvrijheid tijdens het kolven (ook te gebruiken in combinatie met de Medela Comfort zwangerschaps- en voedings-BH)
* Stijlvolle schoudertas met koeltasje voor meer gemak onderweg
* Oplaadbare accu biedt 3 uur kolftijd
* Display met verlichting biedt informatie over de kolfsessie
* Geheugenfunctie voor het bewaren van favoriete instellingen
Hij is gewoon nog duurder dan de PISA!
¤ 365 zag ik op internet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')