Goed!!quote:Op woensdag 24 september 2008 17:23 schreef Jojogirl het volgende:
K, vandaag dus tot nu toe 8 keer gekolfden de dag is nog niet om. Elk uur dus in principe, alleen toen we naar het ziekenhuis waren vanmiddag zat er 3 uur tussen. Inmiddels ook spray bij de apotheek gehaald (de huisarts gaf gelukkig een recept zonder dat ik eerst langs hoefde komen).
Natuurlijk ben je niet uitgerust en stabiel, dat kan toch haast ook niet. Dan zou je pas te veel van jezelf vragen, meis! Je doet wat je kan en je doet het echt heel goed!quote:En ik weet dat vertrouwen het belangrijkst is, maar ik ben momenteel niet op m'n meest uitgerust en emetioneel ben ik ook wel eens stabieler geweest, dus zomaar even vertrouwen hierin hebben, is wat veel gevraagd. Dat zou bij mij normaal al een heikel punt zijn, maar onder deze opmstandigheden helemaal.
Wat geweldig Jojogirl, hoe je dit schrijft! Onlangs was je nog zo onzeker in het bv-topic en nu post je als een ware ervaringsdeskundige om anderen te helpen!quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:42 schreef Jojogirl het volgende:
Als je zoontje 1 borst drinkt 's ochtends kan je de andere afkolven. Zo niet dan zou ik het een uurtje na de ochtendvoeding proberen. 's Ochtends is je productie meestal hoger dan de rest van de dag en een uur na de voeding kolven zorgt ervoor dat je tegen de tijd dat je kindje weer om een voeding komt, wel weer genoeg hebt om hem tevreden te stellen.
En ik zou geen vaste hoeveelheid aanhouden, maar gewoon kolven tot het van straaltjes tot heel langzaam druppelen over is gegaan en dan stoppen.
Ben is gegaan van 45-min aan een borst tot 15 min aan de ene en dan onmiddellijk nog eens 15 min aan de andere naar tevreden na 10-15 min aan een borst en dan echt niet meer aan de tweede te krijgen (of hij valt in slaap of hij houdt zijn mondje potdichtquote:Op vrijdag 26 september 2008 19:42 schreef Jojogirl het volgende:
Als je zoontje 1 borst drinkt 's ochtends kan je de andere afkolven. Zo niet dan zou ik het een uurtje na de ochtendvoeding proberen. 's Ochtends is je productie meestal hoger dan de rest van de dag en een uur na de voeding kolven zorgt ervoor dat je tegen de tijd dat je kindje weer om een voeding komt, wel weer genoeg hebt om hem tevreden te stellen.
En ik zou geen vaste hoeveelheid aanhouden, maar gewoon kolven tot het van straaltjes tot heel langzaam druppelen over is gegaan en dan stoppen.
Helder, dankje!quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef Webkim het volgende:
's Ochtends kan een heel goed moment zijn, omdat je na een nacht slaap veel melk hebt. Misschien kan Ben 's morgens met een borst toe en kan je de andere kolven?
Wat je ook kan doen is proberen wat na te kolven als Ben genoeg heeft gehad. Of een tot anderhalf uur na een voeding je kolf pakken. Als je dan klaar bent heb je weer ruimschoots voldoende voor Ben als hij zich weer meldt.
dat... en misschien kun je een dagje kolven in plannen? Als een soort regeldag zeg maar.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:53 schreef p_iglet het volgende:
wat vervelend dat het neit wil lukken jojo... misschien nogmaals advies vragen aan de lactatiekundige?
evt alsnog domperidon proberen. Hopelijk heb je Isis snel thuis!
Is misschien ook een idee voor mrien?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:07 schreef Jelief het volgende:
Jojo zou je wat voelen voor het moedermelknetwerk?
Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:07 schreef Webkim het volgende:
Vampie.![]()
Ik heb een handkolf, een Avent. Mag je lenen als je wil.
Ja, zie pm.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:51 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?
Absoluut petje af Jojo!!quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:
Echt goed Jojo, je kolft gewoon bijna genoeg voor Isis. En dat tussen alle toestanden en zorgen door. Petje af, dat doen er niet veel.
Hij is gewoon nog duurder dan de PISA!quote:De kleinste dubbele elektrische borstkolf ter wereld geeft een moeder meer tijd en flexibiliteit in haar dagelijkse leven.
Ideaal voor dagelijks en frequent gebruik.
* Met 2-Phase Expression
* Om dubbel of enkel mee te kolven
* SoftFit Borstschild en PersonalFit Borstschild voor maximaal comfort en resultaat
* Hands-free accessoires voor meer bewegingsvrijheid tijdens het kolven (ook te gebruiken in combinatie met de Medela Comfort zwangerschaps- en voedings-BH)
* Stijlvolle schoudertas met koeltasje voor meer gemak onderweg
* Oplaadbare accu biedt 3 uur kolftijd
* Display met verlichting biedt informatie over de kolfsessie
* Geheugenfunctie voor het bewaren van favoriete instellingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |