abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62555851
Jojo, hoe gaat het nu?

Vraagje voor de moeders met veel productie, hoe deden jullie dat op een gegeven moment?
Als ik nu 2x kolf op een werkdag heb ik echt veel te veel melk ('s ochtends meestal tussen 250-300 en 's middags ook ongeveer 200-250).
Lotte drinkt op de creche (in principe) 2x een fles van ongeveer 120 cc.
Zou 1 keer kolven ook kunnen? Of loopt m'n productie dan gelijk enorm terug? Ik werk op de maandag en donderdag, dus niet 2 dagen achter elkaar. 's ochtends om 7 uur drinkt ze bij mij en dan om half 6/kwart voor 6 weer als ik thuis ben.
Invriezen heeft voor mij ook niet heel veel meerwaarde meer, aangezien ik al een hele diepvrieslade vol heb liggen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:33:07 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62556161
Mrien, ik heb de luxe gehad van een geweldige produktie en erg flexibele borsten dat betekende dat ik de ene dag zeg maar 8 keer kon voeden en de ander dag met minder toe kon waarna het de volgende dag zonder problemen weer terug op 8 keer kon.
Je zou het kunnen proberen, eventueel de ene keer de ene borst kolven en de andere keer de ander.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:05:28 #203
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62557069
Mrien, ik heb tot de 9-maanden-grens wel twee keer gekolfd op het werk. Ik merkte dat na een paar maanden de kolfopbrengst toch terugliep, terwijl er meer voeding nodig was.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:35:41 #204
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62565815
Kun je niet gewoon wat korter kolven?
Ik kolf niet zo vaak (1 a 2 keer in de week), maar ik stop of als er niets meer uitkomt, of als het flesje vol is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:56:42 #205
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62566640
Ik heb zelf weinig ervaring met overproductie, maar uit wat ik overal lees zijn je borsten over het algemeen pas na 6-9 maanden zo flexibel dat ze dat kunnen hebben. Ik vind het korter kolven van Grijs wel een goede tip eigenlijk, zo houd je het aantal voedingsmomenten gelijk en blijf je toch niet met een overschot aan melk zitten. (Ik zou zielsgelukkig zijn na alle bv-ervaringen hier en euforisch nog een vriezer erbij kopen )

Hier gaat het nu wel beter met kolven. Zit nu op een opbrengst van 450 mL per dag. Nog steeds niet genoeg voor al haar voedingen (7*80=560 mL), maar al wel weer een stuk meer dan een week geleden toen het onder de 300 dreigde te zakken. Het feit dat Isis nu thuis is, doet m'n hormonen kennelijk goed en de extra rust die het geeft (lichamelijk en in m'n hoofd) zal ook wel hebben geholpen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:07:17 #206
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62566993
Jojo zou je wat voelen voor het moedermelknetwerk?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:19:14 #207
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62567439
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:07 schreef Jelief het volgende:
Jojo zou je wat voelen voor het moedermelknetwerk?
Is misschien ook een idee voor mrien?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62577193
jaah! Dat is zeker een idee.
pi_62582833
Ik moet zeggen dat ik er al een paar keer naar gekeken heb, maar dat het me toch wat tegenstaat op de een of andere manier. Ook wil ik eigenlijk niet elke dag moeten kolven, maar alleen de dagen dat het echt nodig is..

Korter kolven heeft niet heel veel zin denk ik, aangezien ik al vrij kort kolf. Binnen 5 minuten heb ik bij 1 borst het flesje gewoon vol (150ml). De andere borst duurt iets langer, maar voelt anders nog niet prettig aan.
Ik stop nu ook gewoon als ik het genoeg vind en als de borsten goed aanvoelen
Korter kolven lijkt me niet heel handig dan omdat je ook met de voor en achtermelk zit..
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:08:17 #210
4177 Jojogirl
pi_62609307
Jelief, daar heb ik ook al eens aan gedacht, maar het is hier momenteel zo chaotisch en we hebben al zoveel regeldingen en ziekenhuisafspraken en een naderende verhuizing dat ik niet nog iets wil moeten regelen en organiseren nu. Verder heb ik nog steeds de hoop dat m'n productie het ooit wel bij gaat kunnen benen en dat ik d'r misschien nog aan de borst ga hebben. Het is jammer dat ze al kv gehad heeft, maar nu dat toch al een vaststaand feit is, vind ik het niet erg dat nog even zo blijft (Beter gezegd, ik heb me er bij neer gelegd, want ik heb al zat andere dingen om verdrietig over te zijn).
pi_63031745
Hoe gaat het met kolven Jojo?
Lijkt me aardig zwaar om alle voedingen te moeten kolven!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:59:01 #212
4177 Jojogirl
pi_63041784
Ik kolf nog steeds full-time en zit nu rond de 550 ml per dag. Isis krijgt 600 per dag dus ik red het nog altijd niet helemaal maar ik vind het nog vol te houden zo, dus ik ga lekker door.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:08:16 #213
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63042074
Jojo fijn dat je bijna genoeg kolft, lijkt mij dat dat nog wel goed komt. Heb je hulp van een lactatiekundige om Isis aan de borst te krijgen?
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:24:11 #214
4177 Jojogirl
pi_63042522
Nee, momenteel niet. Het flesvoeden, sondevoeden en kolven is me even intensief genoeg nu.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:38:54 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63044174
Dat kan ik mij voorstellen. Ik keek nog even terug, 3 weken geleden kwam je nog 110 ml tekort en nu nog 'maar' 50. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen hoor!
pi_63051040
Fijn dat je intussen meer producite hebt Jojo!

Hier gaat het ook wel lekker geloof ik; ben nu toch overproductie aan het draaien waardoor de vrieskast eindelijk een beetje gevuld raakt.
Dacht net van dan zit ik nu op 5 potjes; maar dat is dus al 7; dan kom ik deze week op 11 potjes uit en amber neemt er 7 mee naar oma; dus 4 over; ik helemaal blij En dan heb ik 1 ochtend niet gekolfd zelfs
Langzamerhand kan ik dan eindelijk een beetje voorraad opbouwen Geeft me wel wat veiliger gevoel dat ik zo kantje boord zit met de hoeveelheid.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63052012
Echt goed Jojo, je kolft gewoon bijna genoeg voor Isis. En dat tussen alle toestanden en zorgen door. Petje af, dat doen er niet veel.

Fijn gevoel he, Llewella, iets extra's in de vriezer hebben staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63054991
Wat fijn dat het zo goed gaat Jojo!

Fijn Llewella dat de diepvries vol raakt!

Ik heb nog steeds te veel elke keer, maar daar komt ook niet echt verandering in..
Het zal wel gewoon zo zijn, ook best..
Pas een aantal bekers uit de diepvries maar weggedaan zodat er weer verse ingevroren kon worden, die melk was van augustus en nu ligt er bijna alleen maar van oktober in
En al m'n aventbekers zitten nu vol in de diepvries
Luxeprobleem
pi_63056087
Heel toevallig iemand in de buurt van Tilburg die een kolf te leen heeft voor een dag of 2?
Ik mag door de antibiotica 2 dagen niet voeden, maar wil wel graag kolven... en zo dus ook weer sneller "gezonde" melk krijgen... Mis alleen een deeltje van mn eigen kolf waardoor ie neits meer doet...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63056104
Vampie.
Ik heb een handkolf, een Avent. Mag je lenen als je wil.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63056946
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:07 schreef Webkim het volgende:
Vampie.
Ik heb een handkolf, een Avent. Mag je lenen als je wil.
Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?
pi_63061201
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:51 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Oh...Dat zou heel fijn zijn!! Is er vanavond misschien iemand thuis om hem op te komen halen?
Ja, zie pm.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63064731
Wrappie... Je bent geweldig!
Hartstikke bedankt!
pi_63069106
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:
Echt goed Jojo, je kolft gewoon bijna genoeg voor Isis. En dat tussen alle toestanden en zorgen door. Petje af, dat doen er niet veel.

Absoluut petje af Jojo!!

Ik merk zelf al dat ik echt uitgebreid aandacht moet besteden aan het kolven, het gaat niet vanzelf; en ik hoef maar 1 x in de ochtend en op het werk.
Weet niet of het me had gelukt als ik het helemaal zelf had moeten doen; ik vind het heel knap dat je de productie kunt opbouwen alleen met kolven! (Ik vind zelf voeden altijd nog makkelijker en sneller ook al heb ik een langdrinker ).
En dat allemaal naast de zorg van je kleine meisje!

Mrien; gewoon zo laten denk ik maar en genieten van je luxeprobleem Al is het natuurlijk zonde om weg te gooien. JE zou idd mee kunnen doen aan dat netwerk; maar ik zou ook niet minder gaan kolven. Meer avent potjes halen? Ik heb toevallig vorige week zelf een setje erbij gehaald; de grotere potjes gezien amber natuurlijk ook groter wordt, en ik probeer een beetje uit te gaan van de standaard voedingslijsten qua flesjes (ze drinkt trouwens meer bij oma dan die lijst aangeeft); maar denk dat amber gewoon op minder ml op meer voedingsbeurten blijft (6 a 7 voedingsbeurten per dag ipv 5).

[ Bericht 28% gewijzigd door Llewella op 09-11-2008 08:55:06 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63220747
Hoe doen jullie het eigenlijk met de onderdelen van de kolf bewaren?
Ik stop ze nu, als ze gesteriliseerd zijn, in een plastic zakje die dicht gaat en dan in de koelkast. Als ik ga werken neem ik de zakjes (heb 2 sets) mee naar het werk en thuis wordt het dan weer gesteriliseerd.
Eerst deed ik het in plastic bakjes, maar die pasten niet goed in m'n rugtas (samen met het koeltasje paste dat niet).

Heb overigens 2 sets voor m'n kolf, hoef ik het op m'n werk niet schoon te maken.
Overigens ook onlangs nieuwe slangetjes voor m'n PISA gekocht, die zijn echt veel fijner en makkelijker schoon te maken dan de origineel meegeleverde slangetjes, apart!

Er is trouwens ook een nieuwe kolf van Medela uit, de Freestyle
quote:
De kleinste dubbele elektrische borstkolf ter wereld geeft een moeder meer tijd en flexibiliteit in haar dagelijkse leven.
Ideaal voor dagelijks en frequent gebruik.

* Met 2-Phase Expression
* Om dubbel of enkel mee te kolven
* SoftFit Borstschild en PersonalFit Borstschild voor maximaal comfort en resultaat
* Hands-free accessoires voor meer bewegingsvrijheid tijdens het kolven (ook te gebruiken in combinatie met de Medela Comfort zwangerschaps- en voedings-BH)
* Stijlvolle schoudertas met koeltasje voor meer gemak onderweg
* Oplaadbare accu biedt 3 uur kolftijd
* Display met verlichting biedt informatie over de kolfsessie
* Geheugenfunctie voor het bewaren van favoriete instellingen
Hij is gewoon nog duurder dan de PISA!
¤ 365 zag ik op internet
pi_63409476
Ik gooi na het kolven alle stukjes in de vaatwas en daarna in de sterilisator (is zo eentje voor in de microgolf oven) om te 'bewaren'. Pas als ik weer ga kolven steriliseer ik alle onderdelen dan. Als ik meer dan 1x moet kolven, steriliseer ik eerst alles, en verpak ik het dan steriel (ik heb zo'n IQ van Avent die je steriel kan wegbergen). Daarna was ik alles goed af in een sopje (en naspoelen) en gebruik ik 'm zonder te steriliseren nog 'n keer. Als ik weer thuis kom gaat ie weer de vaatwasser in en dan steriliseer ik weer voor het volgende gebruik. Cyclus is rond .

Ook nog even m'n vraag van in het bv topic hier, want hier past 't eigenlijk beter:

En dan wil ik dit weekend eens een keertje gaan stappen met vrienden en ik zou graag iets meer drinken dan 1 voorzichtig glaasje wijn. (niet dat ik me plat ga zuipen natuurlijk, maar ik ga wel net iets meer drinken dan mag bij bv denk ik). Nu vroeg ik me af: als ik eerst afkolf vlak voor ik aan de alcohol ga en dan drink ik m'n laatste alcoholische drankje rond 3u 's nachts en ik ga dan pas rond bvb 7u 's ochtends opnieuw kolven, is die melk dan wel goed? Kan ik die melk dan toch niet beter gewoon weggieten?

Klinkt even of ik zwaar aan de alcohol zit, is dus niet zo, ik wil gewoon even op zeker spelen voor Ben
pi_63409659
Liza ieder glas alcohol kost ongeveer 1,5 uur om af te breken. Zowel uit je bloed als uit je melk.
Dus stel dat je per 1,5 uur 1 glas alcohol drinkt, dan is 1,5 uur na je laatste glas alles afgebroken.
Dan zou je dus om 7 uur 's ochtends gewoon veilig drinken. Drink je hoger tempo dan duurt het natuurlijk langer.
(ow ja, gaat wel om standaard glazen alchohol, dus wijn in een wijnglas, bier in een bierglas, als je jenever drinkt uit een bierglas dan duurt 1 glas afbreken natuurlijk langer)
  woensdag 26 november 2008 @ 10:10:30 #228
4177 Jojogirl
pi_63529936
Anderhalf uur? Ik kon alleen maar 3 uur vinden, maar dit valt dan een stuk voordeliger uit Handig om te weten.

Hier wordt nog steeds gekolfd. En omdat Isis 500/dag drinkt en ik inmiddels 600+ kolf heb ik zowaar melk ingevroren Ik heb alleen nog steeds wel spruw, al lijkt het wel minder te zijn. Isis d'r tong wordt tenminste steeds minder wit. Maargoed, ik ga er maar weer eens een tripje huisarts aan wagen, vrijdag, als m'n kuurtje over is.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:39:15 #229
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63530594
Wat heerlijk van je productie Jojogirl!
Wel jammer van de spruw.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63530682
ik zal het nog eens even nazoeken, want iedereen roept 3 uur en ik 1,5.
Ik kan het natuurlijk ook gewoon mis hebben

Fijn dat het zo goed gaat jojo!!
pi_63531784
Piglet, ik las gisteren in een (gratis) magazine rond veiligheid op de weg – een mens moet wat al wachtend op de trein - nog iets over 1 glas (standaardeenheden dus, zoals jij zei) ongeveer overeenkomt met 0,22 promille in je bloed. En dat de alcohol ongeveer afgebroken wordt aan een tempo van 0,15 promille per uur.
Dan kom je dus voor 1 glas uit op ongeveer 1,5 uur.
Er stond uiteraard wel bij dat heel veel zaken invloed hadden op de opname van alcohol in het bloed (leeftijd, geslacht, gewicht, laatste maaltijd…) en dat je dus niet zomaar kon berekenen hoe veilig het was om x glazen te kunnen drinken. Soort van disclaimertje dus voor de niet- BOB’s

Fijn dat het goed gaat bij jullie Jojo! Blijf je kolven of drinkt Isis al af en toe live?
pi_63532838
Wat fijn Jojo!
  zondag 30 november 2008 @ 07:26:37 #233
4177 Jojogirl
pi_63638659
Ik werd net wakker net een pijnlijke sector in m'n linkerborst. Kennelijk gisteren tussen het klussen in het nieuwe huis toch niet helemaal goed leeggekolfd elke keer. Vandaag dus maar wat vaker kolven en m'n hotpack meenemen zodat die er net voor het kolven op kan.
  zondag 30 november 2008 @ 09:02:31 #234
4177 Jojogirl
pi_63639190
Hoe zat het ook alweer met melk met bloed erin? Ik leek een verstopping te hebben, want ik kreeg de harde plek net niet meteen weggekolfd. Nu na doorprikken wel, maar nu bloedde het dus ook ietsje en dat kwam dus ook in de melk
pi_63639659
Wat bloed in de melk kan geen kwaad, je kan het gewoon geven
Wel vervelend van die verstopping! Had je een blaartje, dat je het door moest prikken?
pi_63642502
Als ze live had gedronken, had ze ook een beetje bloed binnen gekregen. Je hebt geen enge ziektes toch?

Is het nu weer beter na het doorprikken?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 december 2008 @ 23:05:56 #237
4177 Jojogirl
pi_63683465
Het doorprikken leek wel te helpen, maar ik heb nu nog steeds een wat hardere en pijnlijke plek in m'n borst zitten, al lijkt ie wel steeds minder hard en beurs te voelen. Gelukkig voel ik me nu ookweer wat beter, want gisteren was ik de hele dag licht koortsig. Nou was ik ook snipverkouden, dus dat kon ook de oorzaak nog zijn, maar ik ben toch blij dat ik nu weer koortsvrij ben. Hopelijk trekt het gewoon langzaam weg en ben ik aan een ontsteking ontsnapt.
pi_63683564
Ik hoop het ook voor je Jojo!

Ik merkte trouwens de afgelopen dagen toen ik verkouden was, dat het krijgen van een TSR een stuk moeilijker ging dan normaal. Vandaag (verkoudheid bijna over), was het geen enkel probleem meer, grappig!
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:39:58 #239
4177 Jojogirl
pi_63880541
Hier nog steeds spruw, al heeft Isis er nu geen last meer van. Ikzelf zie nu dus wel weer witte aanslag op m'n tepel, dus ik ga nog maar een kuurtje vragen (zou dan de 3e al worden). Verder ben ik gelukig ontsnapt aan erger, want m'n borsten zijn weer soepel en het is dus geen ontsteking geworden. Wel is m'n productie hierdoor iets teruggelopen. Dit weekend heb ik dus maar weer even erg vaak gekolfd (10,9 en 9 keer zaterdag t/m gisteren) en hopelijk gaat dit nu z'n vruchten afwerpen.
Oja, ik heb nu ook alweer het kolven voor op m'n werk geregeld. Bij Finn ging ik 1 keer per dag kolven, nu wordt dat 2 keer, want ik ben bang dat anders m'n productie instort.
pi_63883093
Balen zeg van die spruw die maar niet weggaat!

Hoevaak kolf je nu normaal op een dag?
Echt respect voor je, 9 en 10 keer kolven op een dag
pi_63883167
jojo misschien kun je voor de spruw gentiaanviolet gebruiken.
of als het puur voor de behandleing van je tepels is, iig geen nistatine, of orale daktarin.
gewoon in de handverkoop verkrijgbare miconazolnitraat creme werkt dan beter, meteen na het voeden/kolven dun aanbrengen

Wel super knap dat het nog steeds goed gaat en nu ook op je werk geregeld is
  woensdag 10 december 2008 @ 09:18:33 #242
4177 Jojogirl
pi_63897831
Normaal kolf ik 6 keer per dag, nu dus ff wat vaker Voor m'n tepels heb ik al miconazolnitraatcreme, maar dus ook nog een tabletten kuur. Het lijkt nu trouwens wel weer iets minder te worden, maar ik vraag toch nog maar een extra kuur, want ik wil het wel echt helemaal kwijt en niet dat Isis over 2 weken weer een witte tong heeft. Dat kunnen we niet gebruiken nu d'r sonde er net uit is.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:58:02 #243
4177 Jojogirl
pi_63954342
Het regelen heeft wel geholpen, ik zit weer op het nivo van voor m'n verstopping
pi_63954529
Ik vind je bewonderingswaardig Jojo!
pi_64040695
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:58 schreef Jojogirl het volgende:
Het regelen heeft wel geholpen, ik zit weer op het nivo van voor m'n verstopping
Wat fijn

Vandaag wel in een grappige situatie gezeten met kolven op het werk. Voor m'n werk zit ik soms bij verschillende klanten, zo ook de komende werkdagen.
Op m'n normale werkplek mag ik kolven in de ruimte van de bedrijfsarts (die eens in de maand komt) en die ruimte is af te sluiten, voor de ramen zitten rolgordijnen en er kan zelfs met een gordijn de halve kamer afgesloten worden. Ideaal dus!
Vandaag dus op een andere werkplek en op zoek gegaan naar een kamertje waar ik kon kolven.
Kamertje waar ik terecht kon bleek alleen een glazen deur te hebben, ik heb dus gekolfd met m'n kolf op schoot, half weggedoken tegen een kast aan
Was overigens niet de meest ideale situatie (ook niet voor de opbrengst) en had ook geen stopcontact in de buurt, dus op de batterijenunit (die toch minder krachtig is). 2e keer kolven maar op zoek gegaan naar een andere ruimte, kon ik in een vergaderruimte terecht, megagroot en met ramen. gelukkig stonden er ook een paar schermen, ben ik daar maar achter gaan zitten. Ach, de ruimte kon in ieder geval op slot en ik zat er rustiger dan in de andere kamer.

Ben wel heel blij dat het koelelement dat bij mijn kolf zit zo lang bevroren blijft, normaal heb ik wel de beschikking over een koelkast, maar nu dus niet, toch was de melk nog redelijk goed koud toen ik thuis kwam.
  maandag 15 december 2008 @ 21:45:03 #246
4177 Jojogirl
pi_64042194
Wel avontuurlijk mrien, kolven bij klanten en geen idee hebben waar je terechtkomt

Ik heb gisteren bij de sauna gekolfd. Fijn dat het kon, maar het was niet zo heel warm in die ruimte (EHBO-hok) en er zaten wat kleine raampje naar buiten in, dus ook niet echt bevorderlijk voor de productie. Ze waren gelukkig wel heel makkelijk over het voor me bewaren in de koelkast, dat was wel erg fijn.
M'n grootste kolfavontuur was trouwens toen ik Finn bv gaf en een keertje ging geocachen (soort GPS speurtocht). Toen heb ik in het bos gekolfd Ging nog erg goed ook geloof ik.
pi_64042582
Ik zit gelukkig wel bij een paar vaste klanten, dat scheelt. Maar vandaag was ik daar weer voor het eerst..dan inderdaad even avontuurlijk.
Op zich vind ik het zolang de deur op slot kan en de plek waar je zit niet zichtbaar is genoeg.

Een beetje normale temperatuur in de ruimte is wel erg prettig inderdaad, in de bedrijfsartsruimte is het ook elke keer erg fris, niet echt prettig. Meestal doe ik nu maar een hema hempje aan die je makkelijk naar beneden kan trekken, is warmer dan alles omhoog te moeten doen.

Fijn dat ze zo meewerkend waren bij de sauna!
In het bos klinkt ook erg spannend trouwens!
pi_64140649
Mrien; avontuurlijk hoor!
Ik heb 1 keer ook met een glazenwand gezeten; op de reptielenbeurs in een beursgebouw; maar gelukkig was dat redelijk verstopt in het gebouw; ik kon van bovenaf wel mensen voorbij zien schuifelen; maar andersom moest je wel heel goed kijken om iets te zien; maar ik zat ook redelijk weggedoken; je weet maar nooit wie er omhoog staat te turen

Ik heb vanochtend zelf de boel leeg moeten kolven; dat was voor het eerst dat ik een ochtendvoeding zelf moest doen. Nou; dat ik sochtends kolf naast dat ik amber laat drinken klopt wel; was maar goed dat ik 2 flesjes mee naar boven had genomen; ik heb 290 ml afgekolfd en m'n rechterborst is nog niet goed leeg (alleen kreeg er ook niet meer uit helaas; dat mag amber zo wel weer wegdrinken als ik d'r op ga halen bij opa&oma).
Amber Mae
pi_64144657
Wow, 290 ml!
Goed hoor!
pi_64148221
Het gekke is dat ik sochtends dus ruimschoots genoeg heb; maar op de dag is het net aan volgens mij; gister ook weer een meppende en piepende amber aan de borst.
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')