abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3468966
De punten van Fortuyn zijn ronduit als extreem rechts te betitelen. Niet alleen zijn veel punten ronduit 'niet haalbaar', nergens kan hij die punten financieel funderen dan enkel met 1 zin, bombastische retoriek, niks uitgeven saneren!

De zorg heeft drastisch geld nodig, het is met de huidige vergrijzing volslagen idioot te denken dat je door sanering voldoende geld vrijmaakt voor de zorgsector. Elke econoom (ook zalm zelf die Pim oh zo waardeerd noemt het onmogelijk) zal dat beamen.

De uitspraken dat 'bolletjes'-slikkers in kooien opgevangen moeten worden en dat iemand zonder geldige papieren teruggestuurt moet worden ongeacht oorzaak van verzoek om asiel plus het gegeven (inhumaan en in strijd met Europese wetgeving) dat regering teruggebracht moet worden tot een paar mensen kan ik maar 1 ding serieus uit concluderen. Een fascistenstaat. En dit keer kan ik het ronduit zeggen, want ik heb ook zijn punten gelezen en dat is regelrecht wat ik eruit destileer. Arbeider in dienst van de staat en niet andersom
Verplicht sociaal werkzaamheden doen en dienstplicht weer aanschaffen, geeft aan dat we regelrecht met Pim aan het roer afstormen op een nieuwe politiestaat waar de minderheden ook in de sociale zorg zwaar zullen gaan leiden 'mits' deze stellingen doorgevoerd zouden worden.

Dit is geen verechtsing, dit is een ramp. Ook voor het buitenland die het afschaffen van eerder gemaakte afspraken NOOIT zullen accepteren en regelrechte sancties liggen met dit plan dan ook in het vooruitzicht. Daar mag niemand over twijfelen.

Ik dacht Pim alles wel zou gaan nuancheren, maar dit is domweg te idioot voor woorden en gevaarlijk. Ik zal ook alles op alles zetten mijn omgeving in ieder geval ervan te overtuigen niet op deze (in mijn ogen) gevaarlijke gek te stemmen! (Let wel : mijn omgeving, niet Fokkers want er wordt hier al genoeg gepimpt).

Gatverdamme wat een *censuur* is die Pim!

Good Looking Gobling

I just love the G4 Dual Powermacs
  dinsdag 12 maart 2002 @ 22:33:55 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3469033
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij hebt zijn boek wel al gelezen?
Je zegt zelf al "Ik hoor het morgen wel of er daadwerkelijk iets instaat over de haalbaarheid van allerlei "speerpunten"."
Maar je hebt daarnet toch echt al een voorbarige en niet te vergeten domme conclusie getrokken.

ik reageer op zijn speerpunten en aan de hand van die speerpunten kan ik mij heus wel inleven in de financiering...die komt voornamelijk van de burger... als ik het fout heb dan zal ik mijn excuses aanbieden. En ik mag nog steeds concluderen dat de speerpunten meestal belachelijk zijn.

Om het discussieren dan.. het eerste punt... geen extra geld voor de ziekenhuizen... managers etc ontslaan... dat zal aardig wat gaan kosten hoor (gouden handdrukje hier en daar), van mij mag er echt wel wat minder bureaucratie maar als een ziekenhuis zich blauw moet gaan betalen aan afvloeingen etc zal er weinig ruimte overblijven om de wachtlijsten terug te dringen

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 12-03-2002 22:36]

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3469042
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:27 schreef Re het volgende:

[..]

Hijzelf komt met die one-liners die naderhand toch genuanceerd worden maar dan is de Pim stemmer al overstag

Ik heb het over dat Volkskrantartikel en dit Planetlijstje.

De tegenstanders van Fortuyn zijn na oneliners in de media overtuigd dat hij een fascist (of wat voor negatiefs dan ook) is. Misschien wel kortzichtigheid van twee kanten... Maar dat was dus juist m'n punt.

dinsdag 12 maart 2002 @ 22:42:39 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3469122
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:23 schreef Refragmental het volgende:
Je kunt zeker over die punten discussieren.
Goed, dan vraag ik me af hoe jij bij sommige van die zaken 'Mee eens' kunt schrijven. Sommige punten zijn, zoals hij ze daar meldt, simpelweg niet haalbaar, of het zal in ieder geval erg negatieve implicaties hebben. De zorg reorganiseren zonder daarbij extra kosten te maken? Leuk, maar zo werkt het niet, tenminste niet zonder dat het ten koste gaat van de patiënt.
quote:
- grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.
- het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.
Als je Nederland diplomatiek wil isoleren in de wereld is dit wel een goede actie ja.

Zie verder de rest van m'n reply.

dinsdag 12 maart 2002 @ 22:46:21 #130
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_3469166
Even een paar opmerkingen over het programma zelf.

Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim Fortuyn

Zorg

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

Dus nog meer doen voor even veel geld. Ik denk dat we het allemaal wel kunnen waarderen als we in een verzorgingstehuis liggen om eens in de week gewassen te worden, op deze manier zal de zorg nog slechter worden.

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

Hierdoor krijg je kwalitatief mindere zorg omdat de artzen nu de kosten zo laag mogelijk zullen houden. (Dan maar geen steriele gaasjes....)

O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

??????? In de eene sociale klasse is mijn klacht wel gegrond in de andre niet????

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

Die kale kop heeft ie duidelijk niet door bestraling ofzo.

Onderwijs

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.

Alsof leraren in van dioe hele grote leasewagens rijden.

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

En de school beturen hoeft niet meer.

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

En als ze die niet hebben ?, dan moeten die leerlingen maar leraar worden , want dta is dan nog het enige beroep waar geen PC in voorkomt

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

Fijn 400 verschillende universiteiten met allemaal andere regels, lekker overzichtelijk. gaat de kwaliteit wel van omhoog (duh)

Ambtenaren en politie

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

fietsen diefstallen worden niet gepleegd door bendes, en als ik niet in een bende zit kan ik zo gaan inbreken, vindt de politie alleen maar verspilling

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

??? Staat weer echt in totaal geen verhouding met elkaar, wat een populariteitspolitiek

Vluchtelingen

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

Zoals ?????

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

ja dat gaat werken, ook weer prikkeldraad tussen de grenzen.

Allochtonen en inburgering

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

En hoe gaan we dat dan testen??, wat is integreren in de Ned. Samenleving, zing tulpen uit Amsterdam en je bent geslaagd?

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

Wie gaat ergens onder dwang wonen, ik niet hoor.

Overheid en Regering

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

Want...?

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

Lekker tegenstrijdig deze 2, daarbij komt we hebben net 5 jaar lang alles lopen anexeren. Lekker weggegooid geld.

O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.

Zodat ze nog minder weten en nog meer fouten maken.

Openbaar vervoer

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

He eindelijk 2 goede punten, maar meneer Fortuin hoe gaan we dit financieren?
Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

Waarom wel de marine en niet de landmacht, of de luchtmacht. Ze hebben alledrie hun specifieke taak.

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

Lekker 1/2 jaar van je leven kwijt aan de regering. En wie gaat trouwens die dienstplichtigen iets leren. Niet meer de land en luchtmacht want die bestaan niet meer. En de zorg heeft de tijd niet meer want die moeten hun laatste beetje tijd volledig in hun patienten steken.

Diversen

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

Waarom niet de SNS bank?

O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.

Omdat meneer Fortuin het zo voor heeft met de veiligheid van de Nederlanders.

Al met al heel wat punten om raar tegenaan te kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Chielus op 12-03-2002 22:58]

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_3469617
Wat een rare punten, de meeste zijn onhaalbaar, onmogelijk, duur of gewoon idioot.
pi_3469855
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 23:39 schreef Ulx het volgende:
Wat een rare punten, de meeste zijn onhaalbaar, onmogelijk, duur of gewoon idioot.
Hear Hear!
pi_3469868
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:46 schreef Chielus het volgende:
Even een paar opmerkingen over het programma zelf.
even kijken of ik je kan volgen...
quote:
Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim Fortuyn
Zorg
O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

Dus nog meer doen voor even veel geld. Ik denk dat we het allemaal wel kunnen waarderen als we in een verzorgingstehuis liggen om eens in de week gewassen te worden, op deze manier zal de zorg nog slechter worden.

mee eens.
quote:
O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

Hierdoor krijg je kwalitatief mindere zorg omdat de artzen nu de kosten zo laag mogelijk zullen houden. (Dan maar geen steriele gaasjes....)

mee eens. vergeet ook niet belangenverstrengeling van de grote medicijnen fabrikanten/industrie. 'ik ben goedkoper!!' (maar ook veel slechter) problematiek
quote:
O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

??????? In de eene sociale klasse is mijn klacht wel gegrond in de andre niet????

Hij stelt dat Buitenlanders meer medicijnen gebruiken. Allochtonen (als het aan Pim Fortuyn ligt, verdienen minder medische behandeling omdat ze toch al teveel ontvangen
quote:
O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

Die kale kop heeft ie duidelijk niet door bestraling ofzo.

Belachelijk, inderdaad.
quote:
Onderwijs

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.

Alsof leraren in van die hele grote leasewagens rijden.

mee eens. Onderwijzers verdienen geen ruk, handig overgens wel van hem om het tussen aanhalingstekens te zetten kan ie nog altijd terugkrabbelen.
quote:
O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

En de school beturen hoeft niet meer.

mee eens. Volg ik ook geen ruk van, alsof directeuren niks uitvreten!!!
quote:
O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

En als ze die niet hebben ?, dan moeten die leerlingen maar leraar worden , want dta is dan nog het enige beroep waar geen PC in voorkomt

mee eens. Erg dom om zulk ontwikkeling te stagneren. Blijkbaar uit angst dat kinderen later slim worden en geen Pim Fortuyn gaan stemmen. I know flauw maar dit is ook belachelijk, pure stagnatie van onderwijs.
quote:
O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

Fijn 400 verschillende universiteiten met allemaal andere regels, lekker overzichtelijk. gaat de kwaliteit wel van omhoog (duh)

Volstrekt onmogelijk en indien er een poging wordt gedaan zal hij veel meer scholen moeten bouwen, waar haalt hij dat bedrag vandaan?
quote:
Ambtenaren en politie

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

fietsen diefstallen worden niet gepleegd door bendes, en als ik niet in een bende zit kan ik zo gaan inbreken, vindt de politie alleen maar verspilling

ik wou net zeggen, is het juist niet dat de 0bevolking' het juist ZAT is om niet serieus genomen meer te worden?
quote:
O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

??? Staat weer echt in totaal geen verhouding met elkaar, wat een populariteitspolitiek

Inderdaad, en tevens een drogredenatie, alsof er meer Bolletjesslikkers zijn dan verkeersovertredingen Die man ziet ze echt vliegen, maar ik snap hem wel, het woord bolletjeslikkers is populair en de automobilist wil geen bekeuring als die dronken een kind doodrijdt (daar wint hij stemmen mee) Best lekker om op hetzelfde niveau als Pim Fortuyn te praten
quote:
Vluchtelingen
O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

Zoals ?????

Tegen eerder gemaakte Europese afspraken, Nederland heilig, maar de rest moet maar dokken? Wat een egocentrische houding ten opzichte van Europa.
quote:
O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

ja dat gaat werken, ook weer prikkeldraad tussen de grenzen.

Politiestaat here we come!
quote:
Allochtonen en inburgering

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

En hoe gaan we dat dan testen??, wat is integreren in de Ned. Samenleving, zing tulpen uit Amsterdam en je bent geslaagd?

Ja, inderdaad wat houd dat in dan?!?!?!
quote:
O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

Wie gaat ergens onder dwang wonen, ik niet hoor.

What the f*ck Wat hij hier zegt is arme marokanen bij elkaar stoppen in de krottenwijken en de rijke Nederlanders in de Vill´'s stoppen En dat onder dwahahahaha..ng
quote:
Overheid en Regering

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

Want...?

van mij mag het... eerste punt waar ik niet van moet braken
quote:
O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.
Duizenden mensen ontslaan, ja goed voor de Economie, maar eh wat gaan die mensen dan doen?
quote:
O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

Lekker tegenstrijdig deze 2, daarbij komt we hebben net 5 jaar lang alles lopen anexeren. Lekker weggegooid geld.

inderdaad onzin ja
quote:
O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.
Zodat ze nog minder weten en nog meer fouten maken.
[b]
quote:
Openbaar vervoer
O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren
[b]mee eens!!! WOW 1 PUNT WAAR IK HET MEE EENS BEN!!!!
quote:
O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

He eindelijk 2 goede punten, maar meneer Fortuin hoe gaan we dit financieren?

2E PUNT WAAR IK HET MEE EENS BEN 1 EEN HALVE (NEUTRAAL) STA NU OP 2.5 punten [b]
quote:
Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

Waarom wel de marine en niet de landmacht, of de luchtmacht. Ze hebben alledrie hun specifieke taak.

[b]En onze so called verplichtingen naar Europa toe dan?
quote:
O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

Lekker 1/2 jaar van je leven kwijt aan de regering. En wie gaat trouwens die dienstplichtigen iets leren. Niet meer de land en luchtmacht want die bestaan niet meer. En de zorg heeft de tijd niet meer want die moeten hun laatste beetje tijd volledig in hun patienten steken.

haha ja inderdaad land luchtmacht bestaan niet meer Volslagen idioot plan
quote:
Diversen
O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

Waarom niet de SNS bank?

Warme sanering?! Yeah sure
quote:
O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.

Omdat meneer Fortuin het zo voor heeft met de veiligheid van de Nederlanders.

ben ik tegen, eerder kijken hoe we met behulp van alternatieve energie verder kunnen.
quote:
Al met al heel wat punten om raar tegenaan te kijken.
2.5 punten, voordeel van de twijfel rond ik het af op een 3. Yups ik blijf het een gevaarlijke gek vinden. Maar nu weet ik het zeker, bedankt voor het posten van zijn programmapunten.

GLG

woensdag 13 maart 2002 @ 00:09:13 #134
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3469927
Ik meende de laatste paar dagen tekenen te zien dat de hype LPF enigszins aan het bedaren was. Je ziet toch hier en daar ook voormalig erg fervente aanhangers voorzichtig toevoegingen zoals 'als blijkt dat' in hun verhalen op te nemen. Is het mogelijk dat het fenomeen Fortuyn te vroeg gepiekt heeft en 15 mei niet meer zo spectaculair zal worden als tot nu toe aangenomen?

En nu blijkt dit boek weer een hele verzameling nieuwe radicale punten te bevatten, terwijl de verwachtig juist was dat hier nu eens een genuanceerde en sluitende onderbouwing van de inmiddels bekende speerpunten te vinden zou zijn. Zou dit boek dan de druppel kunnen zijn die twijfelaars terug in de handen van de VVD zal drijven?

Het is misschien nog te vroeg om te spreken van een politieke zelfmoord van Pim Fortuyn, maar zeker is dat er een aantal op het eerste gezicht uiterst merkwaardige stellingen tussen staan.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  woensdag 13 maart 2002 @ 00:30:17 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3470107
Hmmja, ik ben in ieder geval nu zéér benieuwd naar de eerstvolgende opiniepeiling.
pi_3470131
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 00:30 schreef Lithion het volgende:
Hmmja, ik ben in ieder geval nu zéér benieuwd naar de eerstvolgende opiniepeiling.

me too
  woensdag 13 maart 2002 @ 00:37:15 #137
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3470169
Werd er overigens niet elk weekend een opiniepeiling gehouden door het NIPO? (Of in ieder geval in het weekend gepubliceerd?)
Als ik de reacties hier en op de FP lees, zijn deze punten in ieder geval een zware tegenvaller voor een groep Fortuynisten.
  woensdag 13 maart 2002 @ 00:39:05 #138
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3470180
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 00:37 schreef Lithion het volgende:
Werd er overigens niet elk weekend een opiniepeiling gehouden door het NIPO? (Of in ieder geval in het weekend gepubliceerd?)
Als ik de reacties hier en op de FP lees, zijn deze punten in ieder geval een zware tegenvaller voor een groep Fortuynisten.
Gek, ik heb helemaal geen winnen/verliezen gevoel over de verkiezingen.
Tis geen voetbal!
The truth was in here.
  woensdag 13 maart 2002 @ 00:47:59 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3470254
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 00:39 schreef Bastard het volgende:
Gek, ik heb helemaal geen winnen/verliezen gevoel over de verkiezingen.
Tis geen voetbal!
Waar haal je dat winnen/verliezen gevoel nou weer vandaan? Ik ben gewoon benieuwd welke impact dit boek op de peilingen heeft, gezien de reacties die ik hier links en rechts heb opgevangen, meer niet. Reageer toch niet zo overspannen.
pi_3470307
Denk dat het allemaal wel los zal lopen. Pim zal zo ongeveer rond de 20 zetels gaan behalen. Mischien dat hij nog 1 of 2 zetels verliest aan de VVD maar dat boeit niet echt, zolang die zetels maar niet naar de SP of Groen Links gaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3470385
Ik vind de punten wel Ok en ze lijken me ook haalbaar.
Mijn stem blijft nog steeds bij pim.
Alleen jammer dat hij inderdaad geen financierings plan in zijn boek had opgenomen.
  woensdag 13 maart 2002 @ 01:25:15 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_3470491
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Denk dat het allemaal wel los zal lopen. Pim zal zo ongeveer rond de 20 zetels gaan behalen. Mischien dat hij nog 1 of 2 zetels verliest aan de VVD maar dat boeit niet echt, zolang die zetels maar niet naar de SP of Groen Links gaan.
Todat de VVD Wiegel naar voren gaat schuiven...dan zijn alle ex VVD stemmers, die nu LPF stemmen, weer terug bij hun oude partij.
  woensdag 13 maart 2002 @ 10:21:37 #143
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3471634
FF twee punten dan maar. Dit temeer daar ik in de afgelopen tijd al meer dan eens ben beticht van prijsschieten zonder onderbouwing.

Punt 1.
De gestapelde stallen: Daar ben ik het mee eens.
Een tijd geleden heeft een bureau deze innovatieve vorm van stallen gepresenteerd. Een soort flat in de buurt van dichtbevolkte gebieden waarin vee leeft. Dit komt ten goede van verschillende zaken zoals oppervlakte (het is immers een grote, vrijwel zelfonderhoudende flat), stankoverlast(alles gebeurd binnen, ook het slachten), distributie(de toren staat dicht bij de steden/gebieden waar het vlees uiteindelijk geconsumeerd gaat worden).

Punt 2.
Het afschaffen, of zoveel mogelijk inkrimpen van bureaucratie.
Dit is, volgens mij, een van de verschrikkelijkste dingen die je kunt doen in de Nederlandse samenleving. Wij leven bij de gratie van bureacratie.
Het getuigt van populisme om te zeggen dat te willen afschaffen.
Voorbeeldje:
Je verliest je paspoort, doet aangifte bij de politie. Van de politie krijg je een papiertje. Wanneer je met dat papiertje naar het gemeentehuis gaat, krijg je een nieuw paspoort. Maar wanneer je dat papiertje niet hebt, krijg je geen nieuw paspoort. En dat, terwijl het papiertje van de politie geen enkele waarde heeft(eigenlijk). Waar het op neerkomt is dat door deze bureaucratie weer naar huis moet om het papiertje te halen. Aan de andere kant betekent het, dat je, wat je ook gedaan hebt, gewoon het gemeentehuis binnen kan gaan, omdat zij geen inzage hebben in je politiedossier. En dat is toch prachtig?
Ik ben ervan overtuigd dat elke regel in Nederland, waardoor het als burger moeilijker is om bij overheidsinstanties iets voor elkaar te krijgen, is ingesteld om het individu te beschermen. En wanneer je daar aan gaat tornen, val je de grondprincipen aan van niet alleen de democratie, maar van Nederland en haar vrijheid.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_3471847
Leuk om te zien hoe alles en iedereen de hype in stand houdt.

Iedereen die erover meepraat, de media, de andere politici, fokkers en zijn boek zijn verantwoordelijk voor zijn succes. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn succes.

Bedankt linksen, groenen, liberalen, rascisten, allochtonen, rechtsen enzovoorts! Zonder u was dit allemaal niet mogelijk geweest.

Positieve aandacht of negatieve? Het maakt echt niet uit, zolang het maar aandacht is! Puur door aandacht krijg je succes. Neem nou een eikeltje als balkenende, hij vraagt aandacht en treedt meer in de media. Presto 1 der weinige partijen die niet verliest! Zolang alle aandacht naar Pim gaat zal hij alleen maar stijgen in de peilingen.

Assumption is the mother of all fuckups!
  woensdag 13 maart 2002 @ 10:53:49 #145
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_3471979
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 10:41 schreef sickfucker het volgende:
Leuk om te zien hoe alles en iedereen de hype in stand houdt.

Iedereen die erover meepraat, de media, de andere politici, fokkers en zijn boek zijn verantwoordelijk voor zijn succes. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn succes.

Bedankt linksen, groenen, liberalen, rascisten, allochtonen, rechtsen enzovoorts! Zonder u was dit allemaal niet mogelijk geweest.

Positieve aandacht of negatieve? Het maakt echt niet uit, zolang het maar aandacht is! Puur door aandacht krijg je succes. Neem nou een eikeltje als balkenende, hij vraagt aandacht en treedt meer in de media. Presto 1 der weinige partijen die niet verliest! Zolang alle aandacht naar Pim gaat zal hij alleen maar stijgen in de peilingen.

Wat een onzin, negatieve aandacht mag misschien werken voor popgroepen en uitgerangeerde tv-sterren in de prive, maar voor politici is dat onzin. Nu iedereen precies kan lezen wat er in z'n partijprogramma staat denk ik dat z'n aanhang behoorlijk af zal nemen aangezien er nogal wat belachelijke punten in staan.

Dat z'n aanhang af zal nemen blijkt trouwens wel uit de reacties op de frontpage. Waar normaal gesproken de helft alleen 'Pim for President!' en 'Pimmetje gaat het allemaal oplossen' uit kan brengen zijn ze nu wel erg geschrokken dat ze in dienst moeten, want daar hebben ze allemaal geen zin in hoor...

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_3472086
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 10:53 schreef ullie het volgende:

[..]

Wat een onzin, negatieve aandacht mag misschien werken voor popgroepen en uitgerangeerde tv-sterren in de prive, maar voor politici is dat onzin. Nu iedereen precies kan lezen wat er in z'n partijprogramma staat denk ik dat z'n aanhang behoorlijk af zal nemen aangezien er nogal wat belachelijke punten in staan.

Dat z'n aanhang af zal nemen blijkt trouwens wel uit de reacties op de frontpage. Waar normaal gesproken de helft alleen 'Pim for President!' en 'Pimmetje gaat het allemaal oplossen' uit kan brengen zijn ze nu wel erg geschrokken dat ze in dienst moeten, want daar hebben ze allemaal geen zin in hoor...

In dat geval mag jij me vertellen wanneer Pim positieve aandacht kreeg!
Assumption is the mother of all fuckups!
  woensdag 13 maart 2002 @ 11:11:24 #147
136 V.
Like tears in rain...
pi_3472163
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 10:21 schreef mvdlubbe het volgende:
FF twee punten dan maar. Dit temeer daar ik in de afgelopen tijd al meer dan eens ben beticht van prijsschieten zonder onderbouwing.

Punt 1.
De gestapelde stallen: Daar ben ik het mee eens.
Een tijd geleden heeft een bureau deze innovatieve vorm van stallen gepresenteerd. Een soort flat in de buurt van dichtbevolkte gebieden waarin vee leeft. Dit komt ten goede van verschillende zaken zoals oppervlakte (het is immers een grote, vrijwel zelfonderhoudende flat), stankoverlast(alles gebeurd binnen, ook het slachten), distributie(de toren staat dicht bij de steden/gebieden waar het vlees uiteindelijk geconsumeerd gaat worden).

He ja, laten we vooral de bio-industrie een extra impuls geven.

Vooral geen buitenlucht voor de dieren. Gras, wasda?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3472173
quote:
Fortuyns verkiezingsprogram persoonlijk pamflet

DEN HAAG - Het gaat over de incontinentieonderbroek van zijn vader in een verpleegtehuis, over het schoolkeuzeadvies van zijn meester om de latere professor naar de ambachtsschool te sturen en zijn ongenoegen over de politie die hem zijn gestolen creditcards niet heeft terugbezorgd. Zelf kondigde Pim Fortuyn zijn langverwachte boek aan als het equivalent voor het ontbrekende verkiezingsprogram van de lijst die alleen zijn naam draagt.

Het werd een op veel plaatsen nogal persoonlijk pamflet onder de politiek niet mis te verstane titel 'De puinhopen van acht jaar paars''. Dinsdag lag het 186 pagina's tellende werkje al in een aantal Haagse boekhandels, hoewel de officiële presentatie pas voor donderdag is voorzien. Het werd in de loop van de middag dan ook behoorlijk stil aan het Binnenhof waar journalisten, Kamerleden en fractieleden ijverig zaten te lezen.

Reacties van Fortuyns politieke tegenstrevers bleven dinsdag echter nog uit, al viel iedereen wel onmiddellijk het ontbreken van een financiële verantwoording op. Hier en daar rept de grote winnaar van de raadsverkiezingen weliswaar van zijn liefde voor de Zalmnorm, maar hoe hij die precies wil handhaven laat Fortuyn ook in zijn boek vooralsnog in het midden.

De Zalmnorm is in Fortuyns geschrift intussen wel het enige wat aan het paarse beleid heeft gedeugd. Voor het overige wemelt het boek van de negatieve kwalificaties over de coalitie die de afgelopen acht jaar aan het bewind is geweest. Het waren de jaren van ,,de regentencultuur'' van ,,elitepartijen'' die het land vanuit ,,een gesloten wereld met autistische trekjes'' hebben bestuurd en vooral het onderwijs en de zorg in een ,,rampzalige toestand'' hebben achtergelaten.

Ook voor de persoonlijke prestaties van de paarse politici legt hij weinig waardering aan de dag. D66-minister Borst van Volksgezondheid heeft vooral blijk gegeven ,,van bewezen en vergaande incompetentie'', VVD-leider Dijkstal drukte zich voor ,,de publieke discussie'' en liet zijn fractiewoordvoerders aan hun lot over, terwijl PvdA-voorman Melkert door Fortuyn als een ,,kleffe subsidiesocialist'' wordt beschouwd. Ook burgemeester Opstelten (,,Dikkerdak'') van Rotterdam, die Fortuyn en zijn zestien kompanen de komende jaren elke twee weken in de gemeenteraad mag begroeten, komt er niet erg genadig vanaf. Hij wordt door Fortuyn ,,een brutale blaaskaak'' genoemd.

Tussen al die persoonlijke ontboezemingen en aanvallen formuleert Fortuyn de grotendeels al bekende voorstellen die Nederland de komende jaren weer uit ,,het paarse poldermoeras'' kunnen trekken. Als het klopt, dat Fortuyns achterban in meerderheid niet tot de welvarendste Nederlanders behoort, dan zullen zij van een aantal van die voorstellen nog schrikken.

Want behalve de al veelbesproken beperking van de WAO tot beroepsziekten en dus met uitsluiting van mensen die ,,gewoon pech'' hebben dat zij kanker, aids of een andere dodelijke ziekte hebben gekregen, ziet Fortuyn ook veel heil in eigen bijdragen in de zorg en werkgevers die zieke werknemers kunnen verplichten het werk te hervatten.

Het talrijkst zijn zijn voorstellen de immmigratie naar Nederland rigoureus te beperken. Eigenlijk vindt Fortuyn dat alleen Fransen, Duitsers, Engelsen en Denen nog naar Nederland mogen vluchten, waarbij onduidelijk is waarom in nood geraakte Belgen niet langer welkom zijn. Scherpere grenscontroles en een aanpassing van het Vluchtelingenverdrag van de Verenigde Naties moeten er voor zorgen dat de rest van de wereld buiten blijft. Wie er desondanks toch in slaagt Nederland binnen te komen, wordt vastgezet tot zij het land weer verlaten.

Onorthodox zijn ook zijn voorstellen om vee onder te brengen in flatgebouwen, van twaalf zes provincies te maken onder leiding van een stadhouder, de Koninklijke Land- en Luchtmacht af te schaffen en tegelijkertijd weer de dienstplicht in te voeren. En tenslotte kunnen ook de leden van het kabinet hun borst alvast natmaken. In een regering onder Fortuyn zal slechts plaats zijn voor hooguit vijf andere ministers. De rest zal het met een staatssecretariaat moeten doen.(ANP)

http://www.parool.nl/1016000463948.html

pi_3472218
quote:
Wat doen we bijvoorbeeld met de zorg en onderwijs? Die twee sectoren krijgen er van Fortuyn de komende twee jaar geen cent extra bij. Eerst rigoureus saneren en veel beter presteren, dan zien we verder. En in het onderwijs: kleinschalige scholen zónder computers. 'Flikker die computers a.u.b. de scholen uit. Dat leren de kinderen thuis wel.' Overigens: 'Welke idioot heeft het studiehuis bedacht?' (Net als het aanleggen van nieuwe natuurgebieden trouwens: 'Welke halve zool bedenkt dat?')

Ook in de veiligheid valt er veel te verbeteren. 'Administreren en innen kunnen onze juten uitstekend', maar het typewerk van de juten stelt weinig voor. 'Ik kan sneller typen dan God kan lezen, bij de gemiddelde politiefunctionaris hoef je daar niet om te komen': traagheid troef.

De juten moeten de straat op, vindt Fortuyn, richting hangplekken liefst. Daar 'verschijnen de jongemannen in hun peperdure BMW's, dikwijls met een uitkering van de sociale dienst: nazoeken die handel. Hoe komt u met een uitkering aan deze dure auto?' De verzorgingsstaat, schrijft Fortuyn, 'is scheppen geworden, van de grote hoop, die in de beleving van de mensen van niemand is, dus van ons allemaal.'

Als het aan Fortuyn ligt, wordt de ministerraad teruggebracht tot vijf of zes personen, die elk een 'beleidscluster' van departementen aansturen. Buitenlandse Zaken en Defensie samen, net als Binnenlandse Zaken en Justitie. Ook Financiën, Sociale Zaken en Economische Zaken kunnen volgens Fortuyn samengevoegd. De taak van de nieuwe staatssecretaris van Defensie wordt een overzichtelijke: land- en luchtmacht schaffen we af, Nederland wordt weer een pure marine-natie.

Wat de vreemdelingen betreft geen nieuws. Veel van wat de islam en zijn cultuur uitdragen is 'verwerpelijk dan wel volstrekt achterlijk'. Voor veel immigranten is Nederland 'een land waar het goed profiteren is van alle mooie voorzieningen'. Eerst maar eens 'dweilen' dus, en wel 'met de kraan dicht'. Want 'Nederland is wat het vreemdelingen-, het gezinsherenigings- en het asielbeleid betreft verworden tot de malle pietje van de wereld.'

Voorts zullen onder premier Fortuyn 'de bosschages rond het Catshuis' drastisch worden gesnoeid, 'opdat het volk er een goed zicht op heeft'. En opdat de premier goed naar buiten kan kijken, waarna hij over vier jaar opnieuw met een boek zal komen. 'At your service!'

http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1015912392054.html

woensdag 13 maart 2002 @ 11:21:06 #150
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_3472275
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 11:03 schreef sickfucker het volgende:

[..]

In dat geval mag jij me vertellen wanneer Pim positieve aandacht kreeg!

Goed het was inderdaad geen positieve aandacht vaak, maar echt negatieve aandacht ook niet. En dan bedoel ik bijvoorbeeld schandalen zoals die zich af en toe wel voordoen in partijen en waardoor mensen hun politieke carriere moeten afbreken. De meest negatieve berichtgeving was dat ie nog geen programma had en al z'n aandacht legde op asielzoekers en veiligheid (populistisch), maar dat was ook zo.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')