Hoe de pieeeeeeeeeeeeeeeeep kom je daaraan als ik vragen mag? ;-)quote:Op woensdag 17 september 2008 16:04 schreef frenkck het volgende:
Wow, vanochtend werd ik gebeld door de gemeente dat mijn voorgestelde antikraak constructie door gaat. Dat betekend dat ik straks heb:
Een vrijstaand huis omsloten door water, het betreffende huis heeft een flinke woonkamer, keuken in aparte kamer, zoldervierdieping met 1 grote slaapkamer en nog een iets kleiner studeerkamertje. Verder nog een serrè aan het huis vast, uiteraard nog een voor portaal met trap en daaraan grenzend ook een flinke badkamer met douche/bad. In totaal ongeveer 240 vierkante meter vloeroppervlak gok ik.
Uiteraard nog een schuur erbij van zo'n 5 bij 10 meter en een tuin van zeg ongeveer 200 meter diep en 20 meter breed omsloten door water.
Het klonk altijd al te fantastisch om te laten lukken en het klinkt nog steeds niet helemaal logisch voor me dat het kan voor zo weinig, maar het is gelukt voor nog geen 200 euro per maand. Al heeft het ontzettend veel tijd en moeite gekost.
Binnenkort zal ik eens foto's plaatsen.
En het jammere is wel dat het anti-kraak is, maar ik heb vermoedens dat dit nog wel eens zo'n 8 tot 10 jaar gaat duren.
Ik ben nog steeds helemaal in extase.
Het huis ligt sowieso niet in een stad maar in mijn geboorteplaats, dus wat dat betreft is het minder aantrekkelijk voor studenten, maar nog steeds genoeg jongeren die er direct in zouden willen trekken natuurlijk.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:22 schreef daanoontje86 het volgende:
[..]
Hoe de pieeeeeeeeeeeeeeeeep kom je daaraan als ik vragen mag? ;-)
Je was dan wel 16, maar evengoed, hoe de fuck kun je daar in levenquote:Op woensdag 17 september 2008 19:35 schreef Oksel het volgende:
8 jaar geleden, mijn studentenkamer/huis.. ik was 16 jaar oud..Ranzig zeg..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een verhaal met een staartjequote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef frenkck het volgende:
[..]
Zo is het dus gelopen, vooral heel veel geluk hebben want een echt buitenkansje is het wel.
Netjes ik ga morgen kijkenquote:
Ja, ik zit ook in de blauwe flat. En uiteindelijk lijkt het met het lawaai gelukkig toch wel mee te vallen...quote:Op maandag 15 september 2008 22:57 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Zit je ook in de blauwe? Dat afval wat beneden lag was volgens mij ook niet normaal, die beheerder was helemaal in paniek![]()
En over het lawaai, tja, ik ben niet zo'n moeilijke slaper
SSH (www.sshu.nl) . En Woningnet als je misschien later ook nog in Utrecht wil wonen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Alec690 het volgende:
Ben onder de indruk van de (meeste) foto's!![]()
De laatste tijd denk ik er zelf ook over om op kamers te gaan. Ik studeer in Utrecht en van de school tot mijn huis ben ik een klein uur onderweg. Opzich prima te doen, maar de vrijheid lijkt me heerlijk. Ik ben overigens 18 jaar.
Onlangs heb ik me geregistreerd bij Kamernet.nl, maar dat is echt nauwelijks te doen. Dat gaat zo hard tegen behoorlijke prijzen.Wel betaalbaar, maar als ik soms zie wat je voor ¤ 350,- krijgt aangeboden vind ik het zwaar overdreven duur.
Met de uitwonende beurs (en de baan die ik nu heb, net buiten Utrecht) moet ik het financieel prima kunnen redden. Ik zou dan uitkomen op zo'n 1000 euro netto per maand, zonder lening uiteraard. Daarnaast heb ik ook nog een leuk spaarbedrag achter de hand.
Iemand met ervaring die mij wat wijzer kan maken? Waar kan ik me bijv. allemaal gaan inschrijven?
Er zit geen spoed bij, maar het zou fijn zijn als ik bijv. in 2009/2010 op mezelf zou kunnen. Can't wait!
Doe meteen waar ik te lang mee heb gewacht, je zo snel mogelijk laten inschrijven bij sshu en woningnet. Beter gister als vandaag! Je kan hiervoor terecht op de site van de SSH. Na een jaar of 1 á 2 maak je al een goede kans. Ik stond sinds 09-2006 ingeschreven maar ik had er spijt van dat ik het niet meteen in 2005 heb gedaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Alec690 het volgende:
Iemand met ervaring die mij wat wijzer kan maken? Waar kan ik me bijv. allemaal gaan inschrijven?
Er zit geen spoed bij, maar het zou fijn zijn als ik bijv. in 2009/2010 op mezelf zou kunnen. Can't wait!
Hulde. Jij en die ene kerel die de schultenbrau in zijn prullenbak aan het opstapelen was snappen het.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:35 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oftewel appartement en geen studentenkamer. desalniettemin ziet het er erg mooi uit!quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:17 schreef zwahiel het volgende:
en ja studentenkamer, uitgebreide studio van 50m2.
belangrijk om idd zo snel mogelijk in te schrijven bij de SSH. Ik had geluk met een half jaar inschrijftijd en een kamer op 2 a 3 min fietsen van het station en het centrum, maar hoor ook veel andere verhalen.quote:Op woensdag 24 september 2008 02:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Doe meteen waar ik te lang mee heb gewacht, je zo snel mogelijk laten inschrijven bij sshu en woningnet. Beter gister als vandaag! Je kan hiervoor terecht op de site van de SSH. Na een jaar of 1 á 2 maak je al een goede kans. Ik stond sinds 09-2006 ingeschreven maar ik had er spijt van dat ik het niet meteen in 2005 heb gedaan.
nope eigenlijk geen appartement, omdat het een grote ruimte is eigenlijk. Alleen bij de plee zit een deur...quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:49 schreef The6thgate het volgende:
[..]
oftewel appartement en geen studentenkamer. desalniettemin ziet het er erg mooi uit!
[..]
belangrijk om idd zo snel mogelijk in te schrijven bij de SSH. Ik had geluk met een half jaar inschrijftijd en een kamer op 2 a 3 min fietsen van het station en het centrum, maar hoor ook veel andere verhalen.
Die koelkastquote:Op woensdag 17 september 2008 19:35 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het IBB complex? Daar hoor je ook de raarste dingen overquote:Op vrijdag 26 september 2008 22:49 schreef The6thgate het volgende:
belangrijk om idd zo snel mogelijk in te schrijven bij de SSH. Ik had geluk met een half jaar inschrijftijd en een kamer op 2 a 3 min fietsen van het station en het centrum, maar hoor ook veel andere verhalen.
Nee Otterstraat(ook SSH). Veel betere locatiequote:Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
In het IBB complex? Daar hoor je ook de raarste dingen over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |