abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61711784
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:04 schreef frenkck het volgende:
Wow, vanochtend werd ik gebeld door de gemeente dat mijn voorgestelde antikraak constructie door gaat. Dat betekend dat ik straks heb:

Een vrijstaand huis omsloten door water, het betreffende huis heeft een flinke woonkamer, keuken in aparte kamer, zoldervierdieping met 1 grote slaapkamer en nog een iets kleiner studeerkamertje. Verder nog een serrè aan het huis vast, uiteraard nog een voor portaal met trap en daaraan grenzend ook een flinke badkamer met douche/bad. In totaal ongeveer 240 vierkante meter vloeroppervlak gok ik.

Uiteraard nog een schuur erbij van zo'n 5 bij 10 meter en een tuin van zeg ongeveer 200 meter diep en 20 meter breed omsloten door water.

Het klonk altijd al te fantastisch om te laten lukken en het klinkt nog steeds niet helemaal logisch voor me dat het kan voor zo weinig, maar het is gelukt voor nog geen 200 euro per maand . Al heeft het ontzettend veel tijd en moeite gekost.

Binnenkort zal ik eens foto's plaatsen.

En het jammere is wel dat het anti-kraak is, maar ik heb vermoedens dat dit nog wel eens zo'n 8 tot 10 jaar gaat duren.

Ik ben nog steeds helemaal in extase .
Hoe de pieeeeeeeeeeeeeeeeep kom je daaraan als ik vragen mag? ;-)
pi_61714744
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:22 schreef daanoontje86 het volgende:

[..]

Hoe de pieeeeeeeeeeeeeeeeep kom je daaraan als ik vragen mag? ;-)
Het huis ligt sowieso niet in een stad maar in mijn geboorteplaats, dus wat dat betreft is het minder aantrekkelijk voor studenten, maar nog steeds genoeg jongeren die er direct in zouden willen trekken natuurlijk.

Maar het was eigenlijk meer zo dat ik al langer een oogje op dat huis had, eigenlijk direct toen het door de gemeente over was genomen voor een groot bouwproject wat ze willen gaan starten hier (midden in de polder wat echt prachtige natuur is, idioot plan trouwens want het is echt een prachtige rustige polder omgeving op dit moment).

Dat huis met het grote perceel grond was dus aangekocht ter bestemming voor het project, want de eigenaar wilde van deze grond af. Dat was denk rond mei dit jaar ofzo. Niet veel later was ik al bij de gemeente om te vragen of er niet iemand tijdelijk in kon gaan wonen, toen bleek dat er al een andere huurder was geselecteerd. Erg jammer, want ik zag me zelf wel in dat huis wonen . Er werd wel gezegd dat ik maar een brief moest sturen met mijn gegevens voor als er andere woningen vrij zouden komen, dat heb ik gedaan maar nooit antwoord op gekregen.

Paar maanden later woonde nog steeds niemand in dat huis, erg vreemd dus. Ik dus weer proberen contact met ze op te zoeken, maar het project bureau was niet bereikbaar volgens de gemeente want ze hadden het erg druk. Dus toen maar een mail gestuurd, waar ik uiteraard nooit antwoord op heb gekregen.

3 weken geleden probeerde ik het weer op een andere manier met mijn vader die wat contacten heeft lopen bij de gemeente en die zou het één en ander uitzoeken wie er nou eigenlijk verantwoordelijk voor was, want er woonde nog steeds niemand in dat huis. Uiteindelijk bleek dus dat het projectbureau toch echt verantwoordelijk was en dat ik het daar maar mee moest uitzoeken.

Toen geschiede er een wonder, een vriend van mij was namelijk met een paar andere gasten die ik minder goed ken afgelopen zaterdagnacht het huis ingeslopen. Aan de 1e kant vond ik het kut dat meerdere mensen van het bestaan van het huis afwisten nu, want ze hadden ook kraakplannen en dergelijke (al zal dat nog duren tot mei voordat dat mogelijk was), maar aan de andere kant hadden ze nu wel een raampje ingetikt en voor je het weet is het een vaste hangplek.

Dus met dat nieuws het projectbureau maandag weer gebeld en alles uitgelegd (wonder boven wonder namen ze nu gewoon de telefoon op). Ze namen het erg serieus op en ze zou het uitzoeken en neerleggen bij de verantwoordelijke die er woensdag pas weer was.

Nou goed, vandaag was ik dus vanochtend al direct gebeld door het projectbureau dat hij net een half uur met antikraak bureau had gesproken en daarbij ook mijn telefoonnummer had gegeven. Ik vroeg of het nu opeens urgentie had door die hangjongeren enzo, maar dat was niet zozeer (waar ik geen fuck van geloof natuurlijk). Hij zei ook dat ik deze week nog wel gebeld zou worden voor de verdere afhandeling enzo, maar dat was dus al 20 minuten later.

Toen vroegen ze of ik niet even nog morgen voor een intake gesprek kon komen, want vrijdag willen ze het contract graag ondertekend hebben. Ik vond dat nogal vreemd klinken, gelijk al een contract enzo want daar wist ik nog niks van.

Zo is het dus gelopen, vooral heel veel geluk hebben want een echt buitenkansje is het wel.
pi_61725690
Vet.
pi_61727269
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:35 schreef Oksel het volgende:
8 jaar geleden, mijn studentenkamer/huis.. ik was 16 jaar oud.. Ranzig zeg..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je was dan wel 16, maar evengoed, hoe de fuck kun je daar in leven Ik word al gek als er overbodige dingen op m'n bureau rondslingeren
  donderdag 18 september 2008 @ 13:37:41 #280
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61730082
Zeg zo ongeveer zag mijn eerste kamer er ook uit, maar ja je groeit door en je bent geen 16/17/18 meer...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61771502
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef frenkck het volgende:

[..]

Zo is het dus gelopen, vooral heel veel geluk hebben want een echt buitenkansje is het wel.
Een verhaal met een staartje
Klinkt leuk allemaal !!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_61841933
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:35 schreef Memento-Mori het volgende:
Oppervlakte viel me niet tegen
Netjes ik ga morgen kijken Had je nog wat meegekregen over het % kans dat je er daadwerkelijk komt? Er zijn natuurlijk meerdere groepen uitgenodigd. Had al bijna een kamer gehad in het grijze gebouw op de Camebridgelaan maar ik ben 't niet geworden, nu moet ik ook zeggen dat ik er al twijfels over had tijdens het gesprek met de bewoners. Kan gebeuren!
url
pi_61846546
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:57 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Zit je ook in de blauwe? Dat afval wat beneden lag was volgens mij ook niet normaal, die beheerder was helemaal in paniek
En over het lawaai, tja, ik ben niet zo'n moeilijke slaper
Ja, ik zit ook in de blauwe flat. En uiteindelijk lijkt het met het lawaai gelukkig toch wel mee te vallen...

Officiëel kan daar geen koelkast staan omdat er geen stopcontact is.

Gisteravond heb ik eindelijk de jalouzieën kunnen ophangen.
pi_61846668
Ik zal vanmiddag even kijken of ik mijn kamer op een andere manier kan inrichten. Ik vind mijn kamer op deze manier heel saai. Ik zal wel even snel een foto maken.
pi_61846741

dinsdag 23 september 2008 @ 20:17:09 #286
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61858931

mijn nieuwe huis, nog ff tijd vinden om 't in te richten en te schilderen...

en ja studentenkamer, uitgebreide studio van 50m2.

Antwerpen
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61861972
Ben onder de indruk van de (meeste) foto's!

De laatste tijd denk ik er zelf ook over om op kamers te gaan. Ik studeer in Utrecht en van de school tot mijn huis ben ik een klein uur onderweg. Opzich prima te doen, maar de vrijheid lijkt me heerlijk. Ik ben overigens 18 jaar.

Onlangs heb ik me geregistreerd bij Kamernet.nl, maar dat is echt nauwelijks te doen. Dat gaat zo hard tegen behoorlijke prijzen. Wel betaalbaar, maar als ik soms zie wat je voor ¤ 350,- krijgt aangeboden vind ik het zwaar overdreven duur.

Met de uitwonende beurs (en de baan die ik nu heb, net buiten Utrecht) moet ik het financieel prima kunnen redden. Ik zou dan uitkomen op zo'n 1000 euro netto per maand, zonder lening uiteraard. Daarnaast heb ik ook nog een leuk spaarbedrag achter de hand.

Iemand met ervaring die mij wat wijzer kan maken? Waar kan ik me bijv. allemaal gaan inschrijven?

Er zit geen spoed bij, maar het zou fijn zijn als ik bijv. in 2009/2010 op mezelf zou kunnen. Can't wait!
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:34:51 #288
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_61863873
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Alec690 het volgende:
Ben onder de indruk van de (meeste) foto's!

De laatste tijd denk ik er zelf ook over om op kamers te gaan. Ik studeer in Utrecht en van de school tot mijn huis ben ik een klein uur onderweg. Opzich prima te doen, maar de vrijheid lijkt me heerlijk. Ik ben overigens 18 jaar.

Onlangs heb ik me geregistreerd bij Kamernet.nl, maar dat is echt nauwelijks te doen. Dat gaat zo hard tegen behoorlijke prijzen. Wel betaalbaar, maar als ik soms zie wat je voor ¤ 350,- krijgt aangeboden vind ik het zwaar overdreven duur.

Met de uitwonende beurs (en de baan die ik nu heb, net buiten Utrecht) moet ik het financieel prima kunnen redden. Ik zou dan uitkomen op zo'n 1000 euro netto per maand, zonder lening uiteraard. Daarnaast heb ik ook nog een leuk spaarbedrag achter de hand.

Iemand met ervaring die mij wat wijzer kan maken? Waar kan ik me bijv. allemaal gaan inschrijven?

Er zit geen spoed bij, maar het zou fijn zijn als ik bijv. in 2009/2010 op mezelf zou kunnen. Can't wait!
SSH (www.sshu.nl) . En Woningnet als je misschien later ook nog in Utrecht wil wonen.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:57:29 #289
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61864825
Ga nu kijken, maar nog niet erg hard, ga zo rond december nog eens actiever kijken en ga zowieso vanaf februari echt op zoek. Waarom? De meeste mensen studeren dan af en lang niet iedereen blijft dan zitten waar hij of zij dan zit. Daarnaast gaan veel mensen naar het buitenland rond de 2e periode die in februari begint.

Dan heb je best veel kans op succes. Daarnaast, laat iedereen weten dat je een kamer zoekt. Dat helpt ook!
En SSHU, SHJU (bestaat dat nog?) en woningnet.
Check ook gewoon google. Ik heb mijn auto gevonden, mijn woning en allerlei andere dingen gewoon door te googlen. Het werkt echt, je zult 't zien wat je ineens tegen komt.

Succes!
Komend weekend dingen aanpakken in mijn kamertje. Nog ff druk loeren naar boomerang kaarten, heb een leuk idee voor de plee.
pi_61868109
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Alec690 het volgende:
Doe meteen waar ik te lang mee heb gewacht, je zo snel mogelijk laten inschrijven bij sshu en woningnet. Beter gister als vandaag! Je kan hiervoor terecht op de site van de SSH. Na een jaar of 1 á 2 maak je al een goede kans. Ik stond sinds 09-2006 ingeschreven maar ik had er spijt van dat ik het niet meteen in 2005 heb gedaan.

Heb overigens vandaag een kamer gevonden, niet gek na 2 keer hospiteren dit jaar Op de cambridgelaan, nu mijn aanmelding voor Casa Confetti cancellen. Had em graag aan iemand anders cadeau gedaan maar in dit geval ging het per inschrijfnummer helaas. Heb zelf nooit gebruik hoeven te maken van kamernet, en dan heb ik ook nog in een erg ongunstige periode gehospiteerd. Wat Zwahiel zegt, in een gunstige periode zoeken helpt al.
url
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 september 2008 @ 12:02:14 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_61873860
Mooi hok M-M
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_61937297
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hulde. Jij en die ene kerel die de schultenbrau in zijn prullenbak aan het opstapelen was snappen het.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61937347
frenckck, echt te vet. Contract zou ik overigens wel echt goed door laten lezen, liefst door iemand met juridische ervaring. Kan een boel ellende schelen. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61943432
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:17 schreef zwahiel het volgende:
en ja studentenkamer, uitgebreide studio van 50m2.
oftewel appartement en geen studentenkamer. desalniettemin ziet het er erg mooi uit!
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:00 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Doe meteen waar ik te lang mee heb gewacht, je zo snel mogelijk laten inschrijven bij sshu en woningnet. Beter gister als vandaag! Je kan hiervoor terecht op de site van de SSH. Na een jaar of 1 á 2 maak je al een goede kans. Ik stond sinds 09-2006 ingeschreven maar ik had er spijt van dat ik het niet meteen in 2005 heb gedaan.
belangrijk om idd zo snel mogelijk in te schrijven bij de SSH. Ik had geluk met een half jaar inschrijftijd en een kamer op 2 a 3 min fietsen van het station en het centrum, maar hoor ook veel andere verhalen.
Too much is never enough!
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:19:38 #295
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61945255
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:49 schreef The6thgate het volgende:

[..]

oftewel appartement en geen studentenkamer. desalniettemin ziet het er erg mooi uit!
[..]

belangrijk om idd zo snel mogelijk in te schrijven bij de SSH. Ik had geluk met een half jaar inschrijftijd en een kamer op 2 a 3 min fietsen van het station en het centrum, maar hoor ook veel andere verhalen.
nope eigenlijk geen appartement, omdat het een grote ruimte is eigenlijk. Alleen bij de plee zit een deur...
pi_61949017
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die koelkast
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_61952520
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:49 schreef The6thgate het volgende:
In het IBB complex? Daar hoor je ook de raarste dingen over
url
pi_61993704
IBB heb ik heel vaak gehospiteerd, maar daar zou ik dus nooit willen wonen. De meeste huizen zijn vies tot zeer vies met een aantal uitzonderingen welke redelijk schoon zijn.

Gelukkig zit ik nu op het TWC complex, dichterbij het centrum, meer parkeerruimte, grotere kamers en grotere balkons. Plus dat het huis waar ik nu zit, redelijk tot goed schoon is en serieuzer als de meeste huizen waar ik kwam (als in tijd verdelen tussen plezier en studeren).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_62000527
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

In het IBB complex? Daar hoor je ook de raarste dingen over
Nee Otterstraat(ook SSH). Veel betere locatie Mocht komen hospiteren en werd het gelukkig
TWC is ook wel prima. Zat er alleen laatst nog een uur in de lift vast met 10 man
Too much is never enough!
pi_62035840
Bedankt voor de tips nog, ik ga me morgen inschrijven.

Verder hou ik deze topicsreeks in de gaten, altijd leuk voor wat inspiratie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')