Wat wil je daarmee zeggen?quote:
Kom op zeg, dit argument is al duizend keer ontkracht in dit topic.quote:
oh het deed met aan de twintowers denken.quote:
Zuurstof is altijd nodig voor verbranding, maar stellen dat een auto meer op lucht rijdt dan andere brandstoffen is klinkklare onzin.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:12 schreef DrDarwin het volgende:
In principe is het natuurlijk wel zo dat een gewone auto eigenlijk meer op lucht rijdt dan op andere brandstoffen. In een luchtdichte ruimte krijg je een verbrandingsmotor ook niet aan de gang al gooi je 1000 liter benzine in de tank.
In een ruimte met lucht en met 1 deciliter bezine in de tank zal het daarentegen weer wel doen.
O.T...wat de truc van de Japanners is zal mij benieuwen...
Bekijk het dingetje van die Hongaar. Energie uit het plasma van water. Dat is ook interessantquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:12 schreef DrDarwin het volgende:
In principe is het natuurlijk wel zo dat een gewone auto eigenlijk meer op lucht rijdt dan op andere brandstoffen. In een luchtdichte ruimte krijg je een verbrandingsmotor ook niet aan de gang al gooi je 1000 liter benzine in de tank.
In een ruimte met lucht en met 1 deciliter bezine in de tank zal het daarentegen weer wel doen.
O.T...wat de truc van de Japanners is zal mij benieuwen...
Wat vind jij er interessant aan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bekijk het dingetje van die Hongaar. Energie uit het plasma van water. Dat is ook interessant
Het ging mij er ook meer om dat het een vergelijkbaar concept was met het angstvallige geheimgehouden mechanisme van Genepax.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je ik heb het helemaal even doorgelezen. Jammer dat men er niet bij kan zetten hoeveel aluminium je per Joule nodig hebt.
Ik zou eerder zeggen dat de econoom er doorheen prikt, niet de ingenieur.quote:Die vergelijking op het eind is een mooi marketingpraatje maar elke techneut schiet dat meteen lek.
[..]
Zou de aluminium prijs niet door het dak gaan als we dat meteen voor alle autos nodig gaan hebben? Verder zal aluminium als energieleverancier opeens anders in de markt geprijsd gaan worden.
Wie zegt dat ze een 50% efficient fuel cell kunnen maken, enz..
Lucht wordt gewoon verbrand in een verbrandingsmotor en dus gebruikt in het verbrandingsproces en dus in de voortstuwing.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zuurstof is altijd nodig voor verbranding, maar stellen dat een auto meer op lucht rijdt dan andere brandstoffen is klinkklare onzin.Lucht is in feite gewoon een katalysator, het wordt ook weer gevormd via allerlei omwegen. Het is ook niet zo dat er een eindige hoeveelheid zuurstof is die we aan het uitputten zijn.
ik was toch al bezig een chemievak te studeren, dus heb het even uitgerekend,quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je ik heb het helemaal even doorgelezen. Jammer dat men er niet bij kan zetten hoeveel aluminium je per Joule nodig hebt.
Die vergelijking op het eind is een mooi marketingpraatje maar elke techneut schiet dat meteen lek.
[..]
Zou de aluminium prijs niet door het dak gaan als we dat meteen voor alle autos nodig gaan hebben? Verder zal aluminium als energieleverancier opeens anders in de markt geprijsd gaan worden.
Wie zegt dat ze een 50% efficient fuel cell kunnen maken, enz..
tegenwoordig worden ingenieurs toch opgeleid met een zekere kennis van economie, bij bijna elk vak kom het economische aspect aan bod.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging mij er ook meer om dat het een vergelijkbaar concept was met het angstvallige geheimgehouden mechanisme van Genepax.
[..]
Ik zou eerder zeggen dat de econoom er doorheen prikt, niet de ingenieur.
'Lucht wordt gewoon verbrand'? Echt, heb je enig idee wat je zegt?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Lucht wordt gewoon verbrand in een verbrandingsmotor en dus gebruikt in het verbrandingsproces en dus in de voortstuwing.
Zonder lucht geen verbranding.
Waar het op neer komt is dat lucht (want dat is alom) niet wordt meegenomen in het verbruik van bijvoorbeeld een auto, terwijl er juist veel meer van verbruikt wordt dan bijvoorbeeld benzine.
jouw opmerking dat lucht gewoon een katalysator is slaat natuurlijk ook nergens op, ik denk dat hij daar op reageerde.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
'Lucht wordt gewoon verbrand'? Echt, heb je enig idee wat je zegt?Wat bedoel je trouwens met 'meer'? Liters? Kilogrammen?
Wie neemt het luchtverbruik trouwens niet mee? Het luchtverbruik is van elke motor op te vragen... Maar waarom zou je dat willen?
Ik snap jou totaal niet.
Het is geen letterlijke katalysator, maar de zuurstof verdwijnt niet en komt uiteindelijk weer terug.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:25 schreef Chimay het volgende:
[..]
jouw opmerking dat lucht gewoon een katalysator is slaat natuurlijk ook nergens op, ik denk dat hij daar op reageerde.
Zijn reactie dat lucht verbrand word is natuurlijk nog erger, maar kom
zuurstof verdwijnt niet tijdens een verbranding? weer iets nieuws geleerd.........quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is geen letterlijke katalysator, maar de zuurstof verdwijnt niet en komt uiteindelijk weer terug.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:29 schreef Chimay het volgende:
[..]
zuurstof verdwijnt niet tijdens een verbranding? weer iets nieuws geleerd.........
wat nuquote:
duh, daar is iedereen het over eens denk ik toch,quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat zuurstof uiteindelijk wel weer terug gevormd zou worden op globale schaal. Dit blijkt toch niet te zo zijn geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |