Denk dat je gelijk hebt, maar in het debat probeert men juist de nuances te vinden, enerzijds pretendeert men een modern land te zijn met moderne opvattingen, maar valt men wel terug op normen die al eeuwen onveranderd zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet opdat zij nog een kans op een gezinsleven, maar opdat zij anders juist geen kans hebben op een gezinsleven.
Maar het is te makkelijk om te zeggen dat het daaruit voortvloeit. Niemand ontkent dat men liever maagden heeft, maar het nieuwe voorstel gaat wel te ver. Dat merk je ook uit de reacties, her en der.
Ik denk eerder dat er nu sprake is van twee kampen in het land.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt, maar in het debat probeert men juist de nuances te vinden, enerzijds pretendeert men een modern land te zijn met moderne opvattingen, maar valt men wel terug op normen die al eeuwen onveranderd zijn.
Je moet niet vergeten dat veranderingen even duren. Het duurt even voordat de vorige generatie dood is en dat de nieuwe generatie een andere denk- en leefwijze heeft en dit kan praktiseren. En vooral Turkije, waarbij het volk gelovig is, de macht in de handen van de leger en er geregeerd wordt door een partij dat, vergeleken met de oppositie, dichter bij de Islam staat.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt, maar in het debat probeert men juist de nuances te vinden, enerzijds pretendeert men een modern land te zijn met moderne opvattingen, maar valt men wel terug op normen die al eeuwen onveranderd zijn.
Wat denken jullie, "de jongeren", gaat men in Turkije oit eens echt modern worden of is er juist sprake van een achterwaardse tendens (gezien de islamisisering)?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat veranderingen even duren. Het duurt even voordat de vorige generatie dood is en dat de nieuwe generatie een andere denk- en leefwijze heeft en dit kan praktiseren. En vooral Turkije, waarbij het volk gelovig is, de macht in de handen van de leger en er geregeerd wordt door een partij dat, vergeleken met de oppositie, dichter bij de Islam staat.
Het botst. Maar dat er zoveel stemmen tegen zijn zegt ook iets, niet? Vergeleken met een paar jaar geleden is er wel degelijk wat veranderd, maar de oude opvattingen zijn er nog steeds.
Dat is al langer zo. Zeg maar ruwweg oost v's west.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:15 schreef IHVK het volgende:
Ik denk eerder dat er nu sprake is van twee kampen in het land.
Je zegt "achterwaardse tendens" gezien de islamisering. Maar mijn vraag is dus of islamisering achteruigang is? Wat is modern? Wanneer is men modern? En is modern zijn altijd beter? Is islamisering altijd slechter?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:25 schreef Min-e het volgende:
[..]
Wat denken jullie, "de jongeren", gaat men in Turkije oit eens echt modern worden of is er juist sprake van een achterwaardse tendens (gezien de islamisisering)?
Oost versus west, gelovig (moslim) versus Kemalist, rijk versus arm, regering versus leger. Volk versus leger, links versus rechts.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is al langer zo. Zeg maar ruwweg oost v's west.
Ok ik persoonlijk, denk dat de verkrampte manier waarop men met de Islam omgaat, te weinig ruimte overlaat aan interpretatiemogelijkheden. Ik zou het persoonlijk liever zien als een vorm van spirituele bewustwording en zeker niet de maatschappij invullen met regels die in een andere tijd op een ander plaats zijn geformuleerd.]quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zegt "achterwaardse tendens" gezien de islamisering. Maar mijn vraag is dus of islamisering achteruigang is? Wat is modern? Wanneer is men modern? En is modern zijn altijd beter? Is islamisering altijd slechter?
Ben jij gelovig? Welke partij spreekt jou meer aan: AKP of CHP? Dit even om een beeld te hebben van jou.
Geen AKP dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ok ik persoonlijk, denk dat de verkrampte manier waarop men met de Islam omgaat, te weinig ruimte overlaat aan interpretatiemogelijkheden. Ik zou het persoonlijk liever zien als een vorm van spirituele bewustwording en zeker niet de maatschappij invullen met regels die in een andere tijd op een ander plaats zijn geformuleerd.]
Zullen we maar binnen de context blijven? Dergelijke traditionele opvattingen zijn vooral afkomstig uit het oosten, terwijl dit in het westen veel minder is. Er is nu eenmaal ruwweg een verschil tussen oost en west.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:31 schreef zarGon het volgende:
Oost versus west, gelovig (moslim) versus Kemalist, rijk versus arm, regering versus leger. Volk versus leger, links versus rechts.
Noem het maar op.
Okay,quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ok ik persoonlijk, denk dat de verkrampte manier waarop men met de Islam omgaat, te weinig ruimte overlaat aan interpretatiemogelijkheden. Ik zou het persoonlijk liever zien als een vorm van spirituele bewustwording en zeker niet de maatschappij invullen met regels die in een andere tijd op een ander plaats zijn geformuleerd.]
Ja, met betrekking tot dit punt is er inderdaad veel verschil tussen oost en west. Er is dan ook heel weinig aanhang wat dit betreft in het westen en daarmee ook in het politiek...quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zullen we maar binnen de context blijven? Dergelijke traditionele opvattingen zijn vooral afkomstig uit het oosten, terwijl dit in het westen veel minder is. Er is nu eenmaal ruwweg een verschil tussen oost en west.
Niet iedereen speelt. Sommige zaken zijn toch wel wat serieuzer, noem het maar religie of anders opvoeding.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:51 schreef Min-e het volgende:
En nu jullie opvattingen?
Allemaal keurig maagdelijke meisjes trouwen als je uitgespeeld bent?
Nah..quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:51 schreef Min-e het volgende:
En uiteindelijk dit.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nah..
Mij kan het serieus weinig boeien.
Boeit me geen donder. Zolang ze maar geen SOA's heeft.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:51 schreef Min-e het volgende:
En nu jullie opvattingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |