abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59382927

Het vorige deel: <http://forum.fok.nl/topic/1164342/ >

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_59382931
Laatste post:
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:29 schreef Inderdaad het volgende:
Ja, maar kan ik dan het beste gewoon brood eten nu en als ik terug kom (2 uur) met de rijst beginnen en met dan daaraan houden? Of heet dat weer geen zin?
dus enzo!
pi_59382934
Ik zou het gewoon nu maken Inderdaad ! Je redt het makkelijk.

Hop breng dat water aan de kook !
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59382941
Je hoeft het niet meteen perfect te doen, joh. Ga lekker vanmiddag je Japanse rijst maken en houd tot die tijd je dagschema aan, zou ik zeggen! Nou ja, doe gewoon waar jij je het lekkerst bij voelt. Als je nu de rest van de dag een opgefokt gevoel hebt omdat je nog gauw even iets moet maken wat je nog nooit gemaakt hebt, laat je rijst dan tot vanmiddag zitten. Zo niet: koken maar! Koken is heerlijk 's ochtends.

Ik zit te twijfelen of ik zal gaan hardlopen. Ik heb nog steeds behoorlijke spierpijn van donderdag. Gister had ik al bewust laten zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59382954
Je moet het wel perfect doen, anders kan je het net zo goed niet doen. vind ik

Anders ga je later in de middag hardlopen Claudia, misschien is de spierpijn dan minder.
Ik heb ook plannen, maar wil eerst ff wat eten.
  Vis een optie? zaterdag 14 juni 2008 @ 08:39:13 #6
70532 loveli
N
pi_59382971
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:23 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Hmm, ik moet om half 10 weg (bijbaantje), haal ik het nog wel? Anders ga ik nu over op het dagrooster.. Uitkijken met de soja dus, oke.
Als vandaag voor jou een werkdag is, zou ik niet op het weekend-rooster overstappen. Just my 2 cents.
crap in = crap out
pi_59382995
Het idee dat je het perfect moet doen leidt juist tot gedachten als "Ik ben de fout ingegaan en nu is alles verpest!". Ik wil de rest van m'n leven zo blijven eten, dus het moet aan de basis goed zitten. Een ochtendje je dagschema aanhouden omdat je de tijd wilt nemen lijkt me buitengewoon begrijpelijk. Maar ik vind rustig en in balans zijn dan ook belangrijker dan alles perfect doen. Dat kom natuurlijk doordat ik doorgaans uptight en perfectionistisch ben.

Ik ga het liefst 's ochtends hardlopen. Dan heb ik fijne benen. Na 14.00 uur ben ik op sportief gebied weinig meer waard. Hm, nou ja, ik ga het straks maar eens proberen. Het is wel lekker weer om te gaan hardlopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59383024
Als je niet de discipline hebt om het perfect te doen moet je er ook niet naar streven idd, dat leidt tot teleurstelling.

En wat is "perfect" he. Vandaag een werkdag noemen ipv weekend is nog steeds perfect. Denk ik. Heb er verder ook geen kaas van gegeten.
pi_59383034
Goh, wil je een keer geen plakrijst maken ....
  zaterdag 14 juni 2008 @ 08:51:27 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59383041
Goeiesmorgens,

Mijn plannen werden gisteravond bruut verstoord toen Marks vader voorstelde om uit eten te gaan. !@#$%!!!!! .
Dag broodjes kroket; kom er maar in biefstuk, frietjes en Dame Blanche . Thuis bovendien nog een tompouche en wat chips gehad (maar ik kan nu prima chips eten zonder meteen de zak leeg te eten ) en ik dacht: "Oh, de weegschaal gaat me morgen zó hard straffen hè!". Maar ik ben maar 100 g zwaarder dan gisteren. Kennelijk hebben het karige ontbijt en de karige lunch de boel gecompenseerd . Evengoed houd ik dit weekend weer een balansweekendje, want ik wil weer snel terug naar de 74,5 (ben gewoon in 1 week 1,5 kg aangekomen ).

Nu eten, dan het huis schoonmaken en boodschappen doen (ik ga zowel vandaag als morgen vegetarische pasta eten) en dan vanmiddag aan de studie .
Niet meer actief op Fok!
pi_59383054
Maar wel lekker gegeten ! Dame Blanche

Succes met balansen. Balansweekendjes vind ik altijd zoveel moeilijker dan een balans-werkdag maar dat zal voor jou als afstuderende weinig verschil uitmaken denk ik?
pi_59383077
Goedemorgen
Hier gewoon ontbijt met veel vruchtenyoghurt
  zaterdag 14 juni 2008 @ 08:59:33 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59383084
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:53 schreef -marz- het volgende:
Maar wel lekker gegeten ! Dame Blanche
Ik kon er niet echt van genieten. Was inwendig boos dat mijn eetplannetje in de war was geschopt . En tompouchen lust ik ook helemaal niet eigenlijk, maar ik had zoiets van: "Als ik toch slecht bezig ben, laat ik me dan maar meteen volproppen!". En steeds aan dit topic denken hè .
quote:
Succes met balansen. Balansweekendjes vind ik altijd zoveel moeilijker dan een balans-werkdag maar dat zal voor jou als afstuderende weinig verschil uitmaken denk ik?
Ja, voor mij is er weinig verschil tussen werkweek en weekend. Veel mensen eten in het weekend slechter dan doordeweeks, maar dat is hier niet zo. Kan me voorstellen dat dat, als ik eenmaal afgestudeerd ben, wel anders is. Dan neem ik in het weekend misschien wat meer de tijd een culinair hoogstandje te bereiden .
Niet meer actief op Fok!
pi_59383161
Hmm, ik heb alles gesneden + rijst + ei gekookt/gebakken. Rijst is alleen nog niet koud. Kan ik alles in de koelkast zetten en er rond 2 uur mee verder gaan?
pi_59383167
Was een van de trucs van een gezond en evenwichtig dieet niet om vooral te genieten van wat je eet?
pi_59383190
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik kon er niet echt van genieten. Was inwendig boos dat mijn eetplannetje in de war was geschopt . En tompouchen lust ik ook helemaal niet eigenlijk, maar ik had zoiets van: "Als ik toch slecht bezig ben, laat ik me dan maar meteen volproppen!". En steeds aan dit topic denken hè .

Goh, je lijkt mij wel gisteravond "als ik één handje chips neem kan ik net zo goed de hele zak leegeten". Gelukkig realiseerde ik me op de helft waar ik mee bezig was en ben ik overgestapt op cherrytomaatjes. Daar heb ik me helemaal ongans aan gegegeten en nu heb ik last van m'n maag. Heerlijk hè, zo'n fijne relatie met eten hebben. Zou ik daar ooit nog vanaf komen?

Denk je trouwens niet dat je gisteren overdag veel te weinig hebt gegeten, met alleen dat fruit, en dat je daarom 's avonds zo uit je dak bent gegaan? Dat heb ik meestal wel in ieder geval, dat ik het beter gelijkmatig kan verdelen, dan heb ik 's avonds ook geen gekke dingen meer..

Nou, goed, vandaag dan maar *weer* een balansdag, ik doe met je mee Viking! Net ontbeten met een mueslibol met rookvlees en komkommer en een bakje Vitalinea, en een dubbele espresso. Zometeen werken en dan vanmiddag ga ik lekker vis marineren voor vanavond op de grill. Lekker met worteltjes .
pi_59383196
Ja hoor kan allemaal in de koelkast Inderdaad !
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gossie ! jammer dat je er niet van hebt kunnen genieten meid. Maar ik kan het me ook wel weer voorstellen. Het is gewoon moeilijk als je allemaal lekkere hapjes worden voorgeschoteld
pi_59383244
Alles in de koelkast, om 2 uur herkansing. Fijn weekend allemaal.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:32:32 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59383257
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Goh, je lijkt mij wel gisteravond "als ik één handje chips neem kan ik net zo goed de hele zak leegeten".
Ja, dat heb ik dus niet meer. Voorheen kon ik ook wel een zak leegeten, niet omdat ik het zo lekker vond of omdat ik nog niet verzadigd was, maar omdat nu eenmaal in m'n hoofd zat dat die zak léég moest. Nu ben ik gewoon gestopt op het moment dat ik verzadigd was en dat ging prima dus .
quote:
Denk je trouwens niet dat je gisteren overdag veel te weinig hebt gegeten, met alleen dat fruit, en dat je daarom 's avonds zo uit je dak bent gegaan? Dat heb ik meestal wel in ieder geval, dat ik het beter gelijkmatig kan verdelen, dan heb ik 's avonds ook geen gekke dingen meer..
Nee, ik had die tompouche en die chips toch wel genomen, balansdag of niet. Toen ik net begonnen was met balansdagjes houden, had ik wel veel meer trek 's avonds en ging ik juist meer eten. Voor mij ook reden om te concluderen dat balansdagjes kennelijk niet voor mij waren weggelegd. Maar op een gegeven moment sloop er een balansdag in en toen merkte ik dat helemaal niet meer zo obsessief met eten bezig was als voorheen.

Nu ipv yoghurt gekozen voor twee crackers met dieetjam . Vanmiddag idem dito. Normaal doe ik er kaas op, dus dan is dit een betere keuze voor een balansdag. Bovendien ga ik van veel crackers zo zijn en dan vliegen de kilo's er vanaf .

Zijn de ananassen nog in de reclame vandaag? Want dan moet ik straks nog even naar de AH fietsen.

En oh, ik ben blij trouwens, want de koelkast blinkt als nooit tevoren en ik heb er overzicht in aangebracht . Bovendien staan er allemaal gezonde dingen in . Waar een mens al niet gelukkig van kan worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_59383262
Nou die rijst daar kan ik het wel op hoor !

Zo'n hoeveelheid wokken heeft alleen niet veel goeds gedaan voor de hygienische staat van mijn fornuis en aanrecht
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:35:10 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59383284
Mij lijkt zo'n rijstmaaltijd toch ook wel eens lekker, nu ik jullie er zo over hoor praten .
Niet meer actief op Fok!
pi_59383302
Haha! Hier ligt de koelkast voor bier, rose, kaas en chorizo. Ga dat maar eens negeren als stiekeme alcoholist en lekkerbek.
Gelukkig ben ik sterk maar ik ga die koelkast echt niet vertroetelen met een sopje nu.

Ja het is ook lekker Vikink. Ik dacht dat het een soort noodrantsoen was maar het is echt goed binnen te houden

Het ruikt ook heerlijk als je staat te wokken. Toen ik een sloot zoute sojasaus erin kiepte dacht ik dat het uit was met de pret maar het blijkt precies genoeg te zijn.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:38:37 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59383312
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:36 schreef -marz- het volgende:
Haha! Hier ligt de koelkast voor bier, rose, kaas en chorizo. Ga dat maar eens negeren als stiekeme alcoholist en lekkerbek.
Gelukkig ben ik sterk maar ik ga die koelkast echt niet vertroetelen met een sopje nu.
Het enige ongezonde wat hier in de koelkast ligt is extra belegen kaas .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:40:07 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59383322
Van rijst krijg ik spontaan de bibbers, dat krijg ik echt alleen weg met de nodige pindasaus.
Hier helpen de rest van m'n huisgenoten me een handje door me gewoon achter te laten thuis met een lege kast, zo kom je ook niet aan verleidingen toe.
Alleen zo jammer dat er zelfs geen brood ligt, moet ik nog boodschappen doen én nog werken ook (een uur !) vandaag.
pi_59383337
Hmmm ik ben van de jong belegen op een cracker met een laagje bramenjam erop. Wat ook nog in de koelkast staat. Er ligt ook nog een 45+ geitenkaasje met honing die ik de komende 3 maanden niet op mag eten

Mmmm nasi met pindasaus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')