Dus je vindt dat Van Basten voet bij stuk had moeten houden?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:59 schreef RayMania het volgende:
Er was geen enkele reden om van het 4-3-3-systeem af te stappen,
Het is wel erg gemakkelijk om de discussie zo dood te slaan.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik constateer alleen maar dat Okee en nog enkele PSV supporters alleen maar afgeven op (ex) Ajaxcieden. Geen enkele deugd er. Ik verwacht dat iedereen objectief naar Oranje kijkt en zijn gekleurde bril afzet maar dat schijnt moeilijk te zijn. Het kost mij geen moeite om te zeggen dat b.v. een Affelay een enorm talent is. Hij is nog één van de weinige met een actie en heeft snelheid. Een speler die mij zeer aanspreekt.
En verder zou ik zeggen : geniet ze nog de komende dagen, ondanks v. Basten.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:01 schreef dieselnoi het volgende:
Is het trouwens niet opgevallen dat 4-2-3-1 verdacht veel op 4-3-3 lijkt met 2 controlerende middenvelders? Helemaal als je Robben en van Persie op de vleugels hebt.
Dus in feite heeft hij nooit van systeem verandert. Hij noemt het alleen wat anders
Hij heeft sommige grote spelers een kans geweigerd en de meest middelmatige spelers meerdere kansen gegeven. Dan wordt het al minder positief.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:07 schreef Sora het volgende:
Wat betreft het selectiebeleid, hij heeft gewoon veel mensen een kans gegeven, iets wat ik als positief beschouw.
Dat is gewoon niet waar. Op het WK kwam hij onder het mom van verjonging met een stokoude selectie aanzetten, zogenaamd ter voorbereiding op het EK.quote:Wat je niet moet vergeten is dat we hier dus met een vrij jonge selectie zijn begonnen en dat die dus van de grond af aan moest worden opgebouwd, dat doe je niet in een paar dagen of weken of maanden.
Nee, dat hebben de spelers gedaan, die zagen dat het onder deze trainer nooit meer wat zou worden met het aanvallend en dominante voetbal en hebben voor een countersysteem gekozen waarbij ze de vrijheid hebben om zelf keuzes te maken ipv dat ze Van Basten's niet werkende strakke stramien 'goed invullen'.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:01 schreef dieselnoi het volgende:
Is het trouwens niet opgevallen dat 4-2-3-1 verdacht veel op 4-3-3 lijkt met 2 controlerende middenvelders? Helemaal als je Robben en van Persie op de vleugels hebt.
Dus in feite heeft hij nooit van systeem verandert.
Welke grote spelers heeft hij hun kans geweigerd dan ? De enige die ik zou kunnen noemen is Seedorf wat op zich al een geval apart is. Hij heeft in zijn eerste jaren in wat oefenpotjes (waar overigens een groot deel van de spelers afwezig was i.v.m. blessures / clubverplichtingen) wat spelers uitgeprobeerd. Prima, daar zijn oefenpotjes voor. En je kan toch niet ontkennen dat dit NL. elftal veel verder is dan in 2006, waar ze naar de mogelijkheden gepresteert hebben. Van Basten is de laatste tijd wat soepeler geworden in zijn trainerschap en staat open voor de mening van de spelers. Niets op tegen, Hiddink deed niet anders in zijn PSV en Oranje tijd. Heeft toch ook niet verkeerd uitgepakt. Of moet je dan ook zeggen dat Cocu en cs. Hiddink hebben overruled en het heft zelf in handen hadden genomen ?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft sommige grote spelers een kans geweigerd en de meest middelmatige spelers meerdere kansen gegeven. Dan wordt het al minder positief.
[..]
Dat is gewoon niet waar. Op het WK kwam hij onder het mom van verjonging met een stokoude selectie aanzetten, zogenaamd ter voorbereiding op het EK.
[..]
Nee, dat hebben de spelers gedaan, die zagen dat het onder deze trainer nooit meer wat zou worden met het aanvallend en dominante voetbal en hebben voor een countersysteem gekozen waarbij ze de vrijheid hebben om zelf keuzes te maken ipv dat ze Van Basten's niet werkende strakke stramien 'goed invullen'.
Domme opmerking, dit lijkt inderdaad op een 4-3-3 maar dan met de punt naar voren en buitenspelers niet vast aan zijlijn, waardoor jongens die eigenlijk geen buitenspeler zijn er ook kunnen spelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:01 schreef dieselnoi het volgende:
Dus in feite heeft hij nooit van systeem verandert. Hij noemt het alleen wat anders
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:01 schreef dieselnoi het volgende:
Als Marco overigens begint met de opstelling zoals die in de telegraaf staat voor vanavond, doet hij het wat mij betreft goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kleine analyse basiselftal:
Zo'n beetje elk elftal speelt met 4 verdedigers achterin. En dan maakt het niet zo veel uit of je nou 4-3-3 of 4-2-3-1 speelt (hoewel bij 4-2-3-1 opkomende backs imo. wat meer van belang zijn, omdat je 'vleugelspelers' minder diep staan). Daar ga ik niet te veel woorden aan vuil maken. ....Controlerend op het middenveld spelen De Jong en Engelaar. Spelen beide ook controlerend bij hun club en in een 4-2-3-1 systeem. Ok, Twente speelt wel meer richting de 4-3-3 variant, maar het belangrijkste is dat ook zij met 2 controleurs spelen (punt naar voren) op het middenveld. Van Basten speelde altijd met de punt naar achteren met de 4-3-3 variant, dat is een veel ander systeem (dan worden bovendien de vleugels al gedwongen om diep en breed gaan te taan). Het verschil tussen 4-3-3 met punt naar voren en naar achteren is veel groter dan het verschil tussen 4-2-3-1 en 4-3-3 met de punt naar voren.
De voorste 4 in NL elftal spelen allemaal in een 4-2-3-1 systeem (Liverpool, HSV, Real) en op dezelfde plek; Kuyt rechts, Vd Vaart achter spits, Sneijder links, RvN in de punt.
Achterin spelen Mathijsen en Ooijer op hun plekkie centraal achterin (zoals bij hun club). Rechtsback is Boulah waar hij ook speelde bij Chelsea (geen id waar hij speelde bij Sevilla als hij al speelde). Linksback is Gio. Ok die speelde bij Feyenoord links controleren op middenveld, maar heeft al zoveel seizoenen op linksback gespeeld dat hij dat natuurlijk niet in 1 seizoen verleerd is.
....
quote:
Boulahrouz voor Melchiot, Robben voor Vennegoor of Hesselink, Stekelenburg voor Timmer.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:46 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
[..]
Als Marco overigens begint met de opstelling zoals die in de telegraaf staat voor vanavond, doet hij het wat mij betreft goed.
Van der Sar: Melchiot, Heitinga, Bouma, De Cler: De Zeeuw, Engelaar: Van Persie, Afellay, Robben: Huntelaar
Waren ook de 11 die ik invulde bij VI. Dus als het klote gaat met die opstelling.
Robben en Van Persie wel wisselen na 60 minuten. Voor Kuyt en Vd Vaart. (Afellay op links, Vd Vaart achter spits, Kuyt rechts).
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:41 schreef okee6 het volgende:
Je hebt de kans om het Italie uit te schakelen en wat doet Marco? Hij stelt een tweede team op en laat Oranje falen
Ik ben een realist. Maar jouw reactie en dat als mod, tja wat zal jij dan zijn?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:44 schreef RayMania het volgende:
Zit niet zo te zanniken, jankbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |