quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:27 schreef starla het volgende:
bilirubineuridinedifosfaatglucuronosyltransferase
Ja, heel fijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef Timemonger het volgende:
Haha iofn, volgens mn cardioloog zitten we dan wsl in hetzelfde schuitje. Vandaag eens gelezen wat de complicaties zijn, dat wordt feesten over 40 jaar!^^
Voor jou of voor die eerstejaars?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:48 schreef iofn het volgende:
Vrijdagmiddag tot vijf uur lesgeven aan eerstejaars is vertyft.
quote:Op zondag 29 juni 2008 12:38 schreef iofn het volgende:
Komende week 150 euro opstrijken met eerstejaars leren een X-thorax te beoordelen![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:48 schreef iofn het volgende:
Vrijdagmiddag tot vijf uur lesgeven aan eerstejaars is vertyft.
Je 1e jaar?quote:
23 juli mag ik onder de echo. Jammer dat t niet toegestaan is even een apparaat te lenen, maat van me kan het ook, volgens hemzelf iig.:pquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:12 schreef iofn het volgende:
[..]
Ja, heel fijn.Hoewel de klep bij mij gewoon goed functioneert, geen insufficientie of stenose bleek op de echo. Hiephoi.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:35 schreef MaxC het volgende:
[..]
Je 1e jaar?![]()
Ik heb alleen voortgangstoets niet gehaaldIn september is de 1e weer van jaar 2 en als ik die haal, heb ik mijn P als nog. Kan ik zelfs nog naar de uitreiking in november
quote:
amoxicilline was aanvankelijk voor ontstoken keel, dat is een terugkerend iets van de afgelopen maanden maar was voorgaande bezoekjes aan dok volgens hen geen ontsteking... (ben toen wellicht wat te laat gegaan)quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:12 schreef gohan16 het volgende:
Verhoogde lymfocyten zijn zeer waarschijnlijk het gevolg van een ontsteking. Waarvoor heb je amoxiciline gekregen? Heb je verder nog andere klachten? afvallen? nachtzweten? huiduitslag of blauwe plekken.
lever was volgens huisarts goed, ik heb de uitslagen helaas niet in huis.quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:18 schreef MarMar het volgende:
[..]
amoxicilline was aanvankelijk voor ontstoken keel, dat is een terugkerend iets van de afgelopen maanden maar was voorgaande bezoekjes aan dok volgens hen geen ontsteking... (ben toen wellicht wat te laat gegaan)
afvallen _check
nachtzweten niet, of ik merk het niet...
blauwe plekken heb ik altijd al snel
huiduitslag niet, wel jeuk
moe/afwezig; gewoon wegdromen tijdens een gesprek en niet meer horen wat iemand zegt bv.
ik 1 augustus pasquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:54 schreef gohan16 het volgende:
dit topic helemaal gemist joh..
Ik ben nog bezig met mijn laatste blok. Heb pas 25 juli vakantie. Ik denk als laatste hier.
6 k in 2 wekenquote:Op donderdag 17 juli 2008 16:41 schreef gohan16 het volgende:
jeuk kan door verhogd ureum komen of verhoogd biirubine, maar kan ook een bijwerking zijn van de amoxi. Eerste 2 is het niet. Mogelijk nog een andere oorzaak.
Hoeveel ben je afgevallen afgelopen tijd? Ben je ook echt ziek geweest met de keelontstekingen? Wat heb je daarvan gemerkt (pijn, koorts, moe etc.)
Of niets natuurlijk. Ik zou hier het risico nemen van 1 a 2 weken wachten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:09 schreef gohan16 het volgende:
Waar ik aan denk is een abces, daar zou het wiselende koortspatroon bij kunnen passen. De anti-biotica zal daartegen niet zo goed werken. Hoewel ik denk dat de ontstekingswaarden in het bloed veel hoger moeten zijn. (Leukocyten, CRP en Bezinking).
Ook bezig met I&A II?quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:54 schreef gohan16 het volgende:
dit topic helemaal gemist joh..
Ik ben nog bezig met mijn laatste blok. Heb pas 25 juli vakantie. Ik denk als laatste hier.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:12 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Of niets natuurlijk. Ik zou hier het risico nemen van 1 a 2 weken wachten.
Waar denk je dan specifiek aan, peritonsillair abces? Dan heb je godsgruwelijk veel pijn, hoge koorts en veelal het onvermogen de mond volledig te sluiten en te openen (trismus). Koorts bij abcessen stijgt meestal gedurende de dag met een piek in de avond. Ik weet niet of marmar hier last van heeft. En inderdaad, je verwacht dat de ontstekingsparametes hoger zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:09 schreef gohan16 het volgende:
Waar ik aan denk is een abces, daar zou het wiselende koortspatroon bij kunnen passen. De anti-biotica zal daartegen niet zo goed werken. Hoewel ik denk dat de ontstekingswaarden in het bloed veel hoger moeten zijn. (Leukocyten, CRP en Bezinking).
Het is wel bekend dat je een lymfocytose hebt, maar de BSE is nog niet bekend?quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:19 schreef MarMar het volgende:
resultaat van bezinking moet nog binnenkomen bij dok.
Wat dat godsgruwelijk veel pijn betreft.. dat heb ik vaker gehoord als ik vond van nietquote:Op donderdag 17 juli 2008 18:16 schreef starla het volgende:
[..]
Waar denk je dan specifiek aan, peritonsillair abces? Dan heb je godsgruwelijk veel pijn, hoge koorts en veelal het onvermogen de mond volledig te sluiten en te openen (trismus). Koorts bij abcessen stijgt meestal gedurende de dag met een piek in de avond. Ik weet niet of marmar hier last van heeft. En inderdaad, je verwacht dat de ontstekingsparametes hoger zijn.
Wat goed bij een lymfocytose past is geen bacteriele infectie, maar juist een virusinfectie. Dit verklaart ook waarom de antibiotica niet helpen. Dit in combinatie met de keelpijn en opgezette klieren laat je toch denken richting Pfeiffer (hoezo wist de dokter bijna zeker dat dit negatief zou zijn?), of althans een andere virusinfectie die klierkoorts geeft zoals CMV. Toxoplasmose is altijd een goede 3de, ofschoon dit een parasiet is.
Dat is iets té Jip-en-Janneke taal, want ik begrijp niet eens wat ze ermee bedoelt. Ik kan me alleen inbeelden dat je nieren veel vocht terugresorberen, waardoor je urine geconcentreerder is. Hoe ze dit dan aan de labuitslagen kan zien? Hebben ze toevalling geen urine-onderzoekje gedaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:59 schreef MarMar het volgende:
Hmm...
Doktersassistente legt me heel vriendelijk uit in Jip en Janneke taal dat mijn nieren dorst hebben...
Ik drink zo'n drie liter per dag...
Verlaagd ureum als enig fenomeen betekent niets. De rest van het lab was goed.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:15 schreef gohan16 het volgende:
Waarschijnlijk bedoeld ze het verlagde ureum. Bij verhoogd betekent dat je nieren niet goed werken. Maar andersom geldt volgens mij niet. Plas je veel??
DI? (evt M)
weer wat geleerdquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:12 schreef intoxicated het volgende:
Ook een Herpesvirus
* intoxicated hides
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:05 schreef MarMar het volgende:
toch Pfeiffer
Dat is erg knap dat die dokter/doktersassistente dat durft te zeggen. Je hebt een acuut beeld namelijk. Daarnaast kan het IgG ook bij de eerste acute infectieperiode verhoogd zijn. Ergo beginnende M. Pfeiffer.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:05 schreef MarMar het volgende:
Mevrouw de assistente had het verkeerd... ureum was laag, dat is juist goed, ze dacht andersom
Maar! De rest van de uitslagen zijn binnen... toch Pfeiffer, alleen geen acute, dat zoveel wil zeggen als dat ik het al langer heb... maar dat wist ik al want ik kwakkel al vanaf maart/april.
Dat is een normale dosis voor volwassenen volgens mij. Of je het nodig had is een andere vraag.Het is trouwens 500 mg amox en 125 mg clavulaanzuur.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef pmdomela het volgende:
Toen ik op vakantie in Griekenland een (overigens wel heftige) oorontsteking kreeg, langs het ziekenhuis, kreeg ik voor 3 maal daags 625mg amoxicilinne voorgeschreven. Vond dat een behoorlijke dosis antibiotica voor een oorontsteking, alhoewel ik er wel blij mee was want het deed godsgruwelijk veel pijn.
Stil maar...je hebt geen waterhoofdje.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:05 schreef Repeat het volgende:
The vena cava and the aorta! The fibula, the tibia! The left and right ventricle! A hypodermic needle and a latex tourniquet! Diverculitis and a barium enema!
* intoxicated kijkt wederom naar de onderste zinnetjes in de openingspostquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:20 schreef EricT het volgende:
Staart weer naar het topic wat wederom niet voor EricT is..
Weer uitgeloot? Klote zegquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:20 schreef EricT het volgende:
Uigeloot ja? Klote zeg.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:20 schreef EricT het volgende:
Ga zij-instroom proberen. Dan maar zelf in de hand houden. Wel knap belachelijk aangezien ik mn P (Medische Biologie) easy Cum Laude gehaald hebquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:09 schreef MaxC het volgende:
[..]
Weer uitgeloot? Klote zegAl Decentraal geprobeerd?
*marked as spam*quote:Op maandag 28 juli 2008 11:17 schreef qwerty85 het volgende:
Hallo iedereen!
Ik ben ingeloot (VU) maar wil graag ruilen (naar Utrecht)
Bij deze wil ik graag iedereen oproepen die wilt ruilen zich op te geven bij de ruilbeurs van de ib-groep!!!! En Met Name natuurlijk diegene die van Utrecht naar de VU wilt ruilen.
De VU is een leuke Universiteit in onze mooie hoofdstad, maar ik studeer al vier jaar in Utrecht en heb hier een zeer mooie kamer vlak bij de Uithof. Het liefste blijf ik dus hier. Bovendien doe ik vrijwilligerswerk in het UMC en dat kan ik dan gemakkelijker blijven doen.
Ik heb met de ib-groep gebeld en sta eerste op de lijst dus als alsjeblieft iemand zich wilt aanmelden ben ik diegene ontzettend dankbaar!!
groetjes Linde
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef intoxicated het volgende:
Sterkte'k Vind het met dit weer ook wel frustrerend om naar buiten te kijken en het zonnetje te zien
![]()
Verder: In mijn onmetelijke blondheid heb ik een 5 maanden oude baby met 'meneer ...' uit de wachtkamer geroepen
Progeriaquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef intoxicated het volgende:
Sterkte'k Vind het met dit weer ook wel frustrerend om naar buiten te kijken en het zonnetje te zien
![]()
Verder: In mijn onmetelijke blondheid heb ik een 5 maanden oude baby met 'meneer ...' uit de wachtkamer geroepen
Ik heb woensdag ook herkansing, Statistiek & Celbiologie is nou ook niet echt lekker in 30 graden met de zonquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:20 schreef Bellah het volgende:
Ja! Haha, mijn vader had 'm ook al op zijn iPod Touch.
Ik ga morgen regulatie en integratie herkansen... Had n 5.1, bah. Ben heel benieuwd, maar kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb... Blokken in je vakantie is toch nét n tikkie moeilijker
Balen.. Waar studeer jij eigenlijk? Regulatie en Integratie klinkt namelijk wel erg Nijmegen-achtigquote:
quote:
Die goede oude CRU'99-tijd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:48 schreef gohan16 het volgende:
Jullie hebben tegenwoordig tussendoor ook herkansingen. In mijn eerste jaar zaten de middelste 3 weken van onze 5 weken vakantie vol met herkansingen van blok 1.1 t/m blok 1.7 + klo en plo. In jaar 2 was dat ook het geval.
Die krijg je toch wel. Je mag ze iig allebei gebruiken, maar oude stijl ftw natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:37 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen we nog een drs. titel.
Das ook niet fijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:48 schreef gohan16 het volgende:
Jullie hebben tegenwoordig tussendoor ook herkansingen. In mijn eerste jaar zaten de middelste 3 weken van onze 5 weken vakantie vol met herkansingen van blok 1.1 t/m blok 1.7 + klo en plo. In jaar 2 was dat ook het geval.
En we hebben een propedeuse-bul, yeah.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:37 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen we nog een drs. titel.
Ach ja R&I is ook een onoverzichtelijk zaadblokquote:
Ja! op WebCT staan wat oefentoetsen (2 van eerdere jaren in de discussions). Één van die 5 casussen kwam met exact dezelfde vragen voor, en twee andere leken er een beetje op. Daarnaast is het ook verstandig om de KLT college's die er op staan (en die altijd uitvielen) door te kijken omdat daar ook iets over gevraagd wordt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:12 schreef Bellah het volgende:
Nee! Ik had eerst ook een 5.3, en nu een 5.9. Heb ff gebeld, en t punt op Osiris is bindendZullen we samen een rondedansje doen?
En R&I. Grr. Ik moet trouwens wel nog KLO halen... *mompelt iets van ouders die n vakantie boeken voor ik vakantie heb*.. Maar dat scheen niet zo moeilijk geweest te zijn.
Nog tips?
Ik wil nog even benadrukken dat ik dacht dat ik het ongeveer had verkloot van hier tot aan Peking... Heb ik een (insert scheldwoorden hier) VIJF KOMMA VIJF.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |