abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59343280
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ging net een vreetkick houden maar naar drie biscuitjes had ik er al geen zin meer in. Wat kan ik wel
Herkansen misschien? Of is het hopeloos?
pi_59343302
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Die zijn zo bizar. Nooit begrepen hoe je van een vega-burger een vette hap kunt maken.
Maar goed, je zou ook niet verwachten dat een broodje kroket magerder is dan een broodje kaas.

Ik vertrouw die vega rommel uit de supermarkt niet. Het ziet er dubieus uit, het smaakt dubieus en er zitten doorgaans veel te veel kcal in.
Klopt, hoewel er de laatste tijd ook wel dingen bij komen die niet zo hard proberen om vlees na te maken maar meer gebaseerd zijn op groente. Die zijn dan wel weer te doen voor op minder creatieve dagen. Voordeel is wel dat het meestal onverzadigd vet is (blijft natuurlijk vet, maar toch).
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:29:01 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59343416
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Klopt, hoewel er de laatste tijd ook wel dingen bij komen die niet zo hard proberen om vlees na te maken maar meer gebaseerd zijn op groente. Die zijn dan wel weer te doen voor op minder creatieve dagen. Voordeel is wel dat het meestal onverzadigd vet is (blijft natuurlijk vet, maar toch).
Precies, je kunt prima leven als vega zonder namaakvlees.
Het idee alleen al.

Op de slechte voeding op scholen en uni's na, is dit echt mijn grootste ergernis.
Van groenten, noten, granen en zaden kan men meer dan fantastisch leven. Waarom vlees vervangen..er valt niets te vervangen.
1 pluspunt van je rotdag, is dat je bij het kiezen tussen twee kwaden, in elk geval de beste keuze hebt gemaakt
pi_59343440
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:39 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb mijn kinderen op stage nu ook voor het laatst gezien is toch nooit echt leuk
Heb nog wel een boekje met tekeningen van ze gehad
Oh, dat soort dingen zijn echt zo leuk. Het is onvoorstelbaar hoe gauw een kind zich aan je kan hechten. Bij pubers vind ik het des te leuker, omdat ze ogenschijnlijk weerstand bieden. Je moet ze voor je winnen.

Razztwizzle: het lijkt me inderdaad zinvol om een plan te maken voor na de zomervakantie. Laten we wel wezen: als docent heb je nooit tijd voor jezelf als je daar zelf geen zaak van maakt. Ik vind hetgeen je gegeten hebt overigens erg meevallen. De hele dag bezig zijn met anderen is slopend en vergt veel energie. Ik zou bij thuiskomst meteen een zak Snickers leeggegeten hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59343557
Pubers zijn inderdaad geweldig!
Ik heb ook een jaar met pubers gewerkt als vertrouwenspersoon en ik zou het zo weer doen! Erg leuk!

Kwam er laatst nog één tegen van die groep en dat was echt een jongeman geworden Hij vond het ook tof om mij weer eens te zien (das dan ook wel weer grappig)

HIer vanmiddag mijn moeder over de vloer gehad, letterlijk. Ze heeft het hele huis voor me gezogen en gedweild (mag ik zelf nu niet en TARA zit midden in zijn tentamens en heeft er dus eigenlijk geen tijd voor)
Erg geweldig Alles is weer zo lekker schoon
pi_59343607
Over de voeding op uni's:
Ik studeer in een gebouw waar alleen maar medische studies worden gegeven. Je zou verwachten dat die mensen dus wel weten wat goed en slecht voor ze is. Toch vinden de kroketten en kaassoufflés gretig aftrek, ondanks het aanbod van belegde broodjes, portieverpakkingen van normaal broodbeleg en rauwkost. Zolang het verkocht wordt, blijven mensen het toch wel eten. Het enige alternatief is dus om ongezonde snacks helemaal te verbieden, en dat is ook weer een beetje overdreven.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59343755
Mag ik ook nog even klagen over ziekenhuizen? In de maand juli zal ik regelmatig in het UMC zitten (mijn vaders nier wordt verwijderd). Het eten is daar echt zo vreselijk; de daghap in het 'restaurant' is nota bene een kant-en-klare maaltijd die in de magnetron wordt gegooid.. Ik weet niet hoe ik die periode door ga komen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:42:12 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59343805
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Over de voeding op uni's:
Ik studeer in een gebouw waar alleen maar medische studies worden gegeven. Je zou verwachten dat die mensen dus wel weten wat goed en slecht voor ze is. Toch vinden de kroketten en kaassoufflés gretig aftrek, ondanks het aanbod van belegde broodjes, portieverpakkingen van normaal broodbeleg en rauwkost. Zolang het verkocht wordt, blijven mensen het toch wel eten. Het enige alternatief is dus om ongezonde snacks helemaal te verbieden, en dat is ook weer een beetje overdreven.
Het is voor elk intelligent wezen een helder gegeven, dat een goed functionerende geest ook goed gevoed dient te worden.
Je presteert simpelweg beter als je een goede balans van voedingsstoffen tot je neemt.
Het is voor mij niet te rijmen met de voeding die men beschikbaar stelt. Zeker een medische faculteit zou beter moeten weten.

Ik heb enkele jaren geleden nog een voeding-campagne gevoerd op basisscholen. Ongelofelijk wat een troep daar de mondjes in gaat. En de juffen..niets dan respect. Die zaten niet zonder reden met opgefokte kindertjes.
Het meest treurige was nog wel dat de meeste ouders gewoon niet beter wisten.
Nu kun je een kind niets kwalijk nemen, want die kopieert de gewoonten van zijn omgeving. Je zou echter verwachten dat dit op een Uni beter geregeld is. Of dat er in elk geval keuzes zijn.
( bedrijfskantines zijn zo mogelijk nog treuriger trouwens )
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:46:22 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59343924
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik ook nog even klagen over ziekenhuizen? In de maand juli zal ik regelmatig in het UMC zitten (mijn vaders nier wordt verwijderd). Het eten is daar echt zo vreselijk; de daghap in het 'restaurant' is nota bene een kant-en-klare maaltijd die in de magnetron wordt gegooid.. Ik weet niet hoe ik die periode door ga komen.
Je wil niet weten wat ze de patienten voeren!
Kunnen de ziekenhuizen overigens weinig aan doen hoor, het is allemaal een budgettair probleem. Zoiets moet vanuit overheden geregeld gaan worden. En dan niet op zijn lafjes met een vet tax, maar met goede voorlichting, subsidies en campagnes.
pi_59343940
Weer even een vraagje tussendoor, wanneer kan je het beste zo'n multivitaminetabletje innemen? Of maak het niets uit? Ik zou denken in de ochtend want dan heb je er meer aan, of kan het gewoon in de avond?
pi_59343967
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zolang je geen vreetkicks of hypoglycemie (of diabetes) krijgt, is dat op zich niet slecht voor je. Low-carb is één manier om te lijnen, maar niet de enige. Bij een normaal voedingspatroon ga je echt niet dood van een beetje koolhydraten.
Ja, en dat krijg ik dus wel. Althans, van het SHE-dieet: 's avonds kreeg ik gillende honger. (En last van m'n darmen, dat zal wel te maken hebben met de eieren ). Ik denk dat ik een gedeelte behou, nl. het suikervrije eten, maar dat ik wel 's avonds gewoon pasta/aardappels/rijst ga nemen. Vandaag voelde ik me ronduit een slappe vaatdoek Dat is niet echt de bedoeling van een dieet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59344011
Toen ik in het ziekenhuis lag mocht ik pas weg als ik iets had gegeten.. Heeft lang geduurd want alles zag er enorm goor uit..
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:49:13 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59344056
Het beste tijdens een warme maaltijd, dan pak je het voordeel van de vetoplosbare vitamines.
Ik slik 'm altijd bij mijn avondeten.
pi_59344076
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag mocht ik pas weg als ik iets had gegeten.. Heeft lang geduurd want alles zag er enorm goor uit..
Doet me denken aan de keer dat ik in het ziekenhuis lag. De enige keer dat er wat fatsoenlijks was heb ik het uitgekotst vanwege de narcose
pi_59344115
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:49 schreef SHE het volgende:
Het beste tijdens een warme maaltijd, dan pak je het voordeel van de vetoplosbare vitamines.
Ik slik 'm altijd bij mijn avondeten.
Dan begin ik er morgen mee, want ik heb al gegeten.
Dank je.
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:50:45 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59344131
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en dat krijg ik dus wel. Althans, van het SHE-dieet: 's avonds kreeg ik gillende honger. (En last van m'n darmen, dat zal wel te maken hebben met de eieren ). Ik denk dat ik een gedeelte behou, nl. het suikervrije eten, maar dat ik wel 's avonds gewoon pasta/aardappels/rijst ga nemen. Vandaag voelde ik me ronduit een slappe vaatdoek Dat is niet echt de bedoeling van een dieet.
Je kunt geen honger krijgen als je om de 2 uur eet. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Je slap voelen is een mogelijkheid; daar is ook voor gewaarschuwd.
Jammer dat je zo snel opgeeft.
pi_59344167
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nouja, weinig... 170 per 100 gram, maar een visstick is ook maar 30 gram. Misschien zijn die vegaburgers gewoon nóg slechter.
Bedoelde het ook algemeen vissticks heb ik echt in geen jaren meer op vind ze maar vies
Daarom dacht ik vroeger ook dat ik geen vis lekker vond
pi_59344203
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:46 schreef SHE het volgende:

Je wil niet weten wat ze de patienten voeren!
Ha, dat weet ik echt wel! Ik heb er zelf een week gelegen!

Ik vond het ontbijt en de lunch erg meevallen. Je kon kiezen uit verschillende soorten brood (waaronder volkoren), verschillende soorten boter/margarine, een gekookt eitje, verschillende soorten fruit, verschillende soorten yoghurt (waaronder magere). Alleen de vleeswaren waren voorverpakt en erg matig. Ik nam altijd rookvlees, dat viel nog wel mee.
pi_59344232
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Je kunt geen honger krijgen als je om de 2 uur eet. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Je slap voelen is een mogelijkheid; daar is ook voor gewaarschuwd.
Jammer dat je zo snel opgeeft.
Ja, en daar zit precies een probleem: 's avonds mag je van jou niet meer eten (niet na 20:00u)
Enig idee hoe dat op te lossen valt?
pi_59344245
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ging net een vreetkick houden maar naar drie biscuitjes had ik er al geen zin meer in. Wat kan ik wel
ik moest heel hard lachen en dit aan René voorlezen, dus blijkbaar ben je grappig
Ja doei.
pi_59344264
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en daar zit precies een probleem: 's avonds mag je van jou niet meer eten (niet na 20:00u)
Vroeg naar bed gaan .
pi_59344283
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Vroeg naar bed gaan .
Voor 10 uur 's avonds?
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:56:15 #223
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59344310
Mijn oom ligt ook in het ziekenhuis maar bij hem kun je eten (met naam/datum) in de koelkast leggen en er is een magnetron om het even op te warmen.... allemaal indisch eten er dus voor hem in
Ik hoop dat z'n operatie (op dit moment is dat bezig) goed afloopt, het duurt al verschrikkelijk lang
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:57:20 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59344338
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Liever niet, want ik ga er van uit dat je op tijd naar bed gaat ( 22.00-23.00 )
Dus dan is eten ook onzin; na 20.00

Ik heb je ook gezegd dat je METEEN moet mailen of PM-en als er iets niet goed gaat. Ik kan je niet helpen als je me niets verteld.
PF heb ik ook al gezegd dat ze gewoon kan dooreten als ze laat naar bed gaat. Net als dat mensen die vroeger opstaan, eerder moeten eten.

Als jij om 22.00 nog trek hebt, moet je gewoon eten. Het enige verbod wat er was, was het verbod op KH's in de avond.
Dan blijft er nog een wereld aan dingen over die je dus had kunnen eten.

Niet mutsen nu, doorzetten. ALs je dingen niet trekt, dan kan je ze vervangen met iets anders, als je meer wilt eten, eet je meer. Kan allemaal.
Honger hebben bij dit schema is absoluut onmogelijk. Dan eet je te weinig. Je moet eten, eten, eten, eten.
pi_59344521
Mijn lijstje voor vandaag, zonder SHE-dieet

Ontbijt: Schaaltje yoghurt met cruesli
Tussendoor: Banaan
Lunch: twee bruine boterhammen met kaas en tomaat
Tussendoor: Appel
Diner: flink bord pasta met groenten en een beetje ham en wat creme fraiche

Verder genoeg thee en water gedronken en 1 uur gespinned en een half uur gefitnessed

Misschien vanavond nog een knackebrod met smeerkaas ofzo, ligt eraan hoe laat we gaan slapen
Ja doei.
pi_59345917
Mijn suikerwithdrawalklachten zijn nu nog:
-stekende koppijn (maar dat kan ook komen door slaapgebrek, 5 uur geslapen vannacht)
-slapheid

Maar: geen honger! En dat is het belangrijkste.
pi_59346242
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje zit vol spanning op de uitslag van het tentamen van gisteren te wachten...

ik hoop zó dat ik een voldoende heb.. dan hoef ik nog maar een deeltentamen te herkansen voor dat vak, en dan heb ik het zo goed als gehaald
Hè, je bent terug van weggeweest.
#35.
pi_59346774

Fuck

De hele week lag die zak chips die Peter niet had opgegeten van het weekend in mn laatje. De hele week heb ik hem kunnen weerstaan. Had voor vanavond een bak sla met komkommer, tomaat en ei. Maar nu heb ik toch verdomme die hele zak chips leeg gegeten

En het ergste is nog, ik heb er niet eens van genoten ofzo

765 kcal extra

Morgen maar weer opnieuw beginnen dus. Het ging zo goed, en dan trap ik toch weer in die val, blegh

* Sylvana gaat in een hoekje boos op derzelf zitten zijn
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:23:24 #229
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59346842
Hehe herkenbaar, hier waren de chocoladekoekjes ook even iets té aanlokkelijk, hoppa en weer 1000 calorieën erbij.
Nou heb ik vanmiddag ook maar 2 danoontjes (!) op, dus heel erg is het nou ook weer niet, maar toch voelt het stom.
Zo nog maar even een stuk hardlopen ter compensatie dan maar.
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:25:02 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59346898
Ik had Peter afgetuigd en daar mijn energie aan verbrand.

Even uitrazen en morgen weer een nieuwe dag. Dat is het fijne van dagen, er komt elke 24 uur weer een nieuwe.
pi_59346957
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Ik had Peter afgetuigd en daar mijn energie aan verbrand.

Even uitrazen en morgen weer een nieuwe dag. Dat is het fijne van dagen, er komt elke 24 uur weer een nieuwe.
Peter is er nu niet, we wonen niet samen he

Maar goed, idd, morgen weer een dag, en afvallen duurt wel langer dan een paar dagen, dus over een paar maanden maakt het niks meer uit als het goed is ( en het niet vaker voorkomt) Maar nu voelt het gewoon ff kut
pi_59346996
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:21 schreef Sylvana het volgende:

Morgen maar weer opnieuw beginnen dus. Het ging zo goed, en dan trap ik toch weer in die val, blegh

Zo dramatisch is het ook weer niet! Probeer te bedenken wat je de volgende keer met zo'n situatie gaat doen: zorgen dat er geen chips bij jou in komt, de zak meteen weggooien op een moment dat je nog discipline hebt, zoiets. Als je er iets van leert, dan is het niet voor niets geweest.

Het is onmenselijk om van jezelf te verwachten dat je altijd sterk bent en altijd verleidingen kunt weerstaan! Wees lief voor jezelf en probeer te zorgen dat er zo min mogelijk verleidingen zijn.
pi_59346999
Ik kan chips juist wel weerstaan maar snoep niet, ik vreet dus zo een pond drop weg. Ik kan het niet in huis hebben, het gaat op.

Volgens mij heb ik nog nooit iets 'slechts' weggegooid zodat ik het niet meer kon eten
Het moet altijd op.
pi_59347007
Vandaag bijna helemaal aan het eetschema van SHE gehouden, avondeten ging alleen fout. Ik denk dat het makkelijker wordt na een tijdje om vol te houden. Dit weekend maar eens actief op zoek naar een sportschool. Dan is het minder erg denk ik als het 'fout' gaat. Nog 2kg en ik weeg "goed" (volgens BMI dan ).
pi_59347013
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:21 schreef Sylvana het volgende:

Fuck

De hele week lag die zak chips die Peter niet had opgegeten van het weekend in mn laatje. De hele week heb ik hem kunnen weerstaan. Had voor vanavond een bak sla met komkommer, tomaat en ei. Maar nu heb ik toch verdomme die hele zak chips leeg gegeten

En het ergste is nog, ik heb er niet eens van genoten ofzo

765 kcal extra

Voor de volgende keer gewoon hier aan denken en dat je niet genoten hebt
voor deze ene keer maakt het niet zoveel uit
pi_59347051
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan chips juist wel weerstaan maar snoep niet, ik vreet dus zo een pond drop weg. Ik kan het niet in huis hebben, het gaat op.

Volgens mij heb ik nog nooit iets 'slechts' weggegooid zodat ik het niet meer kon eten
Het moet altijd op.
Dat kan ik beide goed weerstaan alleen het normale eten zoals brood en pasta niet

Heb trouwens wel 2 glazen wijn op nu ook niet verantwoord
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:29:26 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347063
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Peter is er nu niet, we wonen niet samen he

Maar goed, idd, morgen weer een dag, en afvallen duurt wel langer dan een paar dagen, dus over een paar maanden maakt het niks meer uit als het goed is ( en het niet vaker voorkomt) Maar nu voelt het gewoon ff kut
Dat boos zijn moet je afleren. Jezelf straffen voor je vraatzucht heeft precies het verkeerde effect.
Probeer het van je af te schudden en neem jezelf morgen voor om goed en lekker te eten.
Een bak sla met tomaat en ei slaat ook nergens op als avondmaaltijd. Ik zou ook voor de chips hebben gekozen

Fuck it, je welzijn hangt niet af van een zakje chips. Wel van een positieve instelling.
pi_59347070
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo dramatisch is het ook weer niet! Probeer te bedenken wat je de volgende keer met zo'n situatie gaat doen: zorgen dat er geen chips bij jou in komt, de zak meteen weggooien op een moment dat je nog discipline hebt, zoiets. Als je er iets van leert, dan is het niet voor niets geweest.

Het is onmenselijk om van jezelf te verwachten dat je altijd sterk bent en altijd verleidingen kunt weerstaan! Wees lief voor jezelf en probeer te zorgen dat er zo min mogelijk verleidingen zijn.
De volgende keer als er wat overblijft dan neemt ie het maar gewoon mee naar zijn huis, kan ik het niet opeten
pi_59347109
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat kan ik beide goed weerstaan alleen het normale eten zoals brood en pasta niet

Heb trouwens wel 2 glazen wijn op nu ook niet verantwoord
O ja, dránk...ik drink al tijden doordeweeks niet meer, op een enkele uitzondering na.
Maar als het gezellig is drink ik zo 2,5 fles leeg. Bier tik ik ook in groten getale weg. Echter ik kan er ook vanaf blijven: alleen als het gezellig is drink ik.

Komt ook omdat de kater erger is dan vroeger
pi_59347112
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat boos zijn moet je afleren. Jezelf straffen voor je vraatzucht heeft precies het verkeerde effect.
Probeer het van je af te schudden en neem jezelf morgen voor om goed en lekker te eten.
Een bak sla met tomaat en ei slaat ook nergens op als avondmaaltijd. Ik zou ook voor de chips hebben gekozen

Fuck it, je welzijn hangt niet af van een zakje chips. Wel van een positieve instelling.
Het was ook niet als avondmaaltijd die sla, maar als tussendoor voor 's avonds. Ik eet rond 7 uur, en ga ook pas rond een uur of 1 slapen. Dus dan moet ik 's avonds nog wat eten, anders kan ik echt niet slapen van de honger.
pi_59347120
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

De volgende keer als er wat overblijft dan neemt ie het maar gewoon mee naar zijn huis, kan ik het niet opeten
Wel handiger, wat er niet is kan je ook niet opeten. En het is ook wel erg moeilijk om iets te weerstaan wat een hele week voor je ogen ligt. Ik vind het knap dat je het zolang hebt volgehouden!
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:33:47 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347209
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:28 schreef Inderdaad het volgende:
Vandaag bijna helemaal aan het eetschema van SHE gehouden, avondeten ging alleen fout. Ik denk dat het makkelijker wordt na een tijdje om vol te houden. Dit weekend maar eens actief op zoek naar een sportschool. Dan is het minder erg denk ik als het 'fout' gaat. Nog 2kg en ik weeg "goed" (volgens BMI dan ).
Als je niet de fout in zou zijn gegaan had ik me meer zorgen gemaakt.
De hele clou achter het 'dieet'is niet dat je braaf volgt wat ik je opdraag, maar dat je je bewust wordt van wat je eet, hoe je eet en waarom je eet.
De enige fout die je maakt is te denken dat een sportschool je fouten lijmt. Dat doet geen enkele sportschool.
Eerst ok in je voeding, goed in je regelmaat en lekker in je vel..dan afwerken met sport.
Sommige mensen kunnen meteen sporten, maar ik weet uit ervaring dat het vaak te hoog gegrepen is.
Baby steps..werkt voor iedereen. Zo heb je immers ook leren lopen.
pi_59347234
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:30 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

O ja, dránk...ik drink al tijden doordeweeks niet meer, op een enkele uitzondering na.
Maar als het gezellig is drink ik zo 2,5 fles leeg. Bier tik ik ook in groten getale weg. Echter ik kan er ook vanaf blijven: alleen als het gezellig is drink ik.

Komt ook omdat de kater erger is dan vroeger
Ik heb een slechte gewoonte als ik het druk heb om door de weeks wel te drinken
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:35:19 #244
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347262
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het was ook niet als avondmaaltijd die sla, maar als tussendoor voor 's avonds. Ik eet rond 7 uur, en ga ook pas rond een uur of 1 slapen. Dus dan moet ik 's avonds nog wat eten, anders kan ik echt niet slapen van de honger.
Helder, ik dacht dat het je avondmaaltijd was.
Was er nog een reden voor om te zwichten? Voelde je je niet ok vandaag? Of had je er gewoon zin in?
pi_59347348
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je niet de fout in zou zijn gegaan had ik me meer zorgen gemaakt.
De hele clou achter het 'dieet'is niet dat je braaf volgt wat ik je opdraag, maar dat je je bewust wordt van wat je eet, hoe je eet en waarom je eet.
De enige fout die je maakt is te denken dat een sportschool je fouten lijmt. Dat doet geen enkele sportschool.
Eerst ok in je voeding, goed in je regelmaat en lekker in je vel..dan afwerken met sport.
Sommige mensen kunnen meteen sporten, maar ik weet uit ervaring dat het vaak te hoog gegrepen is.
Baby steps..werkt voor iedereen. Zo heb je immers ook leren lopen.
Maar maar, in de document stond dat je vanaf de 2e week zou moeten beginnen met sporten! Wanneer moet je dan beginnen? Ik heb een leidraad nodig.
pi_59347349
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Helder, ik dacht dat het je avondmaaltijd was.
Was er nog een reden voor om te zwichten? Voelde je je niet ok vandaag? Of had je er gewoon zin in?
Ik had er gewoon zin in om bij het voetbal lekker wat chips te eten. Had zelfs mn weegschaaltje al opgehaald om een kleine portie af te wegen. Maar zover is het niet eens gekomen, heb gewoon die zak gepakt en hoppa
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:43:45 #247
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347541
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:37 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Maar maar, in de document stond dat je vanaf de 2e week zou moeten beginnen met sporten! Wanneer moet je dan beginnen? Ik heb een leidraad nodig.
Nee lieverd, dat staat er niet.
Er staat dat het gemiddeld 1 tot 3 weken duurt voor je bent afgekickt en je je energieker voelt.
Op dat moment kun je gaan sporten.

Je MOET niks. Je MOET alleen naar je lijf luisteren.
Eerst handigheid krijgen in je voeding, wordt er bekend en behendig mee en ga jezelf dan pas vermoeien met sport.
Je vraagt teveel van jezelf.

Jouw leidraad is dan ook : eerst 1 maand, foutloos eten.
Wil je bewegen, beweeg...op de momenten die jou uitkomen, wanneer je wilt en hoe je wilt.
Helder?
pi_59347617
Ik vond het juist altijd makkelijker om te beginnen met (veel) sporten
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:47:20 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347643
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik had er gewoon zin in om bij het voetbal lekker wat chips te eten. Had zelfs mn weegschaaltje al opgehaald om een kleine portie af te wegen. Maar zover is het niet eens gekomen, heb gewoon die zak gepakt en hoppa
Dat weegschaaltje is heel cute, maar natuurlijk heel naief.
Ik ben een harde tante, maar als ik chips in mijn handen heb, gaat het naar binnen.. klaar.
Nu niet meer gelukkig, want ik wil het niet eens aanraken. Maar probeer te beseffen dat ook jij teveel van jezelf vraagt door te denken dat je wel ff weerstand biedt.
You're only human.

Een verkeerde dag, een klote bui, een ruzie met je geliefde ...en klaar ben je.
Enige optie voorlopig is het uit je buurt houden. Niet in huis halen, niet aanraken, niet aan ruiken
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:50:29 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59347753
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:46 schreef Miss_S het volgende:
Ik vond het juist altijd makkelijker om te beginnen met (veel) sporten
Dat kan.
Niet iedereen is er dol op. Bij veel mensen moeten eerst de zichtbare effecten van de voeding te zien zijn voor ze zich ertoe kunnen zetten het af te maken met intensief sporten.
Dat geeft namelijk een kick...ik heb controle, ik bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt..etc.

Dit hele topic, het hele afslank gebeuren zit niet in het lijf, het zit 100% tussen de oren.
Een gezond lijf is meer dan goed eten en veel sporten..het is een state of mind.
( Althans, daar geloof ik in )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')