Herkansen misschien? Of is het hopeloos?quote:Op donderdag 12 juni 2008 18:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ging net een vreetkick houden maar naar drie biscuitjes had ik er al geen zin meer in. Wat kan ik wel
Klopt, hoewel er de laatste tijd ook wel dingen bij komen die niet zo hard proberen om vlees na te maken maar meer gebaseerd zijn op groente. Die zijn dan wel weer te doen voor op minder creatieve dagen. Voordeel is wel dat het meestal onverzadigd vet is (blijft natuurlijk vet, maar toch).quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Die zijn zo bizar. Nooit begrepen hoe je van een vega-burger een vette hap kunt maken.
Maar goed, je zou ook niet verwachten dat een broodje kroket magerder is dan een broodje kaas.
Ik vertrouw die vega rommel uit de supermarkt niet. Het ziet er dubieus uit, het smaakt dubieus en er zitten doorgaans veel te veel kcal in.
Precies, je kunt prima leven als vega zonder namaakvlees.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Klopt, hoewel er de laatste tijd ook wel dingen bij komen die niet zo hard proberen om vlees na te maken maar meer gebaseerd zijn op groente. Die zijn dan wel weer te doen voor op minder creatieve dagen. Voordeel is wel dat het meestal onverzadigd vet is (blijft natuurlijk vet, maar toch).
Oh, dat soort dingen zijn echt zo leuk.quote:Op donderdag 12 juni 2008 18:39 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb mijn kinderen op stage nu ook voor het laatst gezienis toch nooit echt leuk
Heb nog wel een boekje met tekeningen van ze gehad
Het is voor elk intelligent wezen een helder gegeven, dat een goed functionerende geest ook goed gevoed dient te worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Over de voeding op uni's:
Ik studeer in een gebouw waar alleen maar medische studies worden gegeven. Je zou verwachten dat die mensen dus wel weten wat goed en slecht voor ze is. Toch vinden de kroketten en kaassoufflés gretig aftrek, ondanks het aanbod van belegde broodjes, portieverpakkingen van normaal broodbeleg en rauwkost. Zolang het verkocht wordt, blijven mensen het toch wel eten. Het enige alternatief is dus om ongezonde snacks helemaal te verbieden, en dat is ook weer een beetje overdreven.
Je wil niet weten wat ze de patienten voeren!quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik ook nog even klagen over ziekenhuizen? In de maand juli zal ik regelmatig in het UMC zitten (mijn vaders nier wordt verwijderd). Het eten is daar echt zo vreselijk; de daghap in het 'restaurant' is nota bene een kant-en-klare maaltijd die in de magnetron wordt gegooid.. Ik weet niet hoe ik die periode door ga komen.
Ja, en dat krijg ik dus wel. Althans, van het SHE-dieet: 's avonds kreeg ik gillende honger. (En last van m'n darmen, dat zal wel te maken hebben met de eierenquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zolang je geen vreetkicks of hypoglycemie (of diabetes) krijgt, is dat op zich niet slecht voor je. Low-carb is één manier om te lijnen, maar niet de enige. Bij een normaal voedingspatroon ga je echt niet dood van een beetje koolhydraten.
Doet me denken aan de keer dat ik in het ziekenhuis lag. De enige keer dat er wat fatsoenlijks was heb ik het uitgekotst vanwege de narcosequote:Op donderdag 12 juni 2008 19:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag mocht ik pas weg als ik iets had gegeten.. Heeft lang geduurd want alles zag er enorm goor uit..
Dan begin ik er morgen mee, want ik heb al gegeten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:49 schreef SHE het volgende:
Het beste tijdens een warme maaltijd, dan pak je het voordeel van de vetoplosbare vitamines.
Ik slik 'm altijd bij mijn avondeten.
Je kunt geen honger krijgen als je om de 2 uur eet. Dan heb je iets niet goed gedaan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, en dat krijg ik dus wel. Althans, van het SHE-dieet: 's avonds kreeg ik gillende honger. (En last van m'n darmen, dat zal wel te maken hebben met de eieren). Ik denk dat ik een gedeelte behou, nl. het suikervrije eten, maar dat ik wel 's avonds gewoon pasta/aardappels/rijst ga nemen. Vandaag voelde ik me ronduit een slappe vaatdoek
Dat is niet echt de bedoeling van een dieet.
Bedoelde het ook algemeenquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, weinig... 170 per 100 gram, maar een visstick is ook maar 30 gram. Misschien zijn die vegaburgers gewoon nóg slechter.
Ha, dat weet ik echt wel! Ik heb er zelf een week gelegen!quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:46 schreef SHE het volgende:
Je wil niet weten wat ze de patienten voeren!
Ja, en daar zit precies een probleem: 's avonds mag je van jou niet meer etenquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Je kunt geen honger krijgen als je om de 2 uur eet. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Je slap voelen is een mogelijkheid; daar is ook voor gewaarschuwd.
Jammer dat je zo snel opgeeft.
ik moest heel hard lachen en dit aan René voorlezen, dus blijkbaar ben je grappigquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ging net een vreetkick houden maar naar drie biscuitjes had ik er al geen zin meer in. Wat kan ik wel
Vroeg naar bed gaanquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, en daar zit precies een probleem: 's avonds mag je van jou niet meer eten(niet na 20:00u)
Enig idee hoe dat op te lossen valt?
Voor 10 uur 's avonds?quote:
Liever niet, want ik ga er van uit dat je op tijd naar bed gaat ( 22.00-23.00 )quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, en daar zit precies een probleem: 's avonds mag je van jou niet meer eten(niet na 20:00u)
Enig idee hoe dat op te lossen valt?
Hè, je bent terug van weggeweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje zit vol spanning op de uitslag van het tentamen van gisteren te wachten...![]()
ik hoop zó dat ik een voldoende heb.. dan hoef ik nog maar een deeltentamen te herkansen voor dat vak, en dan heb ik het zo goed als gehaald
Peter is er nu niet, we wonen niet samen hequote:Op donderdag 12 juni 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Ik had Peter afgetuigd en daar mijn energie aan verbrand.
Even uitrazen en morgen weer een nieuwe dag. Dat is het fijne van dagen, er komt elke 24 uur weer een nieuwe.
Zo dramatisch is het ook weer niet! Probeer te bedenken wat je de volgende keer met zo'n situatie gaat doen: zorgen dat er geen chips bij jou in komt, de zak meteen weggooien op een moment dat je nog discipline hebt, zoiets. Als je er iets van leert, dan is het niet voor niets geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:21 schreef Sylvana het volgende:
Morgen maar weer opnieuw beginnen dus. Het ging zo goed, en dan trap ik toch weer in die val, blegh
* Sylvana gaat in een hoekje boos op derzelf zitten zijn
Voor de volgende keer gewoon hier aan denken en dat je niet genoten hebtquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:21 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Fuck
De hele week lag die zak chips die Peter niet had opgegeten van het weekend in mn laatje. De hele week heb ik hem kunnen weerstaan. Had voor vanavond een bak sla met komkommer, tomaat en ei. Maar nu heb ik toch verdomme die hele zak chips leeg gegeten![]()
En het ergste is nog, ik heb er niet eens van genoten ofzo
765 kcal extra
Morgen maar weer opnieuw beginnen dus. Het ging zo goed, en dan trap ik toch weer in die val, blegh
* Sylvana gaat in een hoekje boos op derzelf zitten zijn
Dat kan ik beide goed weerstaan alleen het normale eten zoals brood en pasta nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan chips juist wel weerstaan maar snoep niet, ik vreet dus zo een pond drop weg. Ik kan het niet in huis hebben, het gaat op.
Volgens mij heb ik nog nooit iets 'slechts' weggegooid zodat ik het niet meer kon eten![]()
Het moet altijd op.
Dat boos zijn moet je afleren. Jezelf straffen voor je vraatzucht heeft precies het verkeerde effect.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Peter is er nu niet, we wonen niet samen he
Maar goed, idd, morgen weer een dag, en afvallen duurt wel langer dan een paar dagen, dus over een paar maanden maakt het niks meer uit als het goed is ( en het niet vaker voorkomt) Maar nu voelt het gewoon ff kut
De volgende keer als er wat overblijft dan neemt ie het maar gewoon mee naar zijn huis, kan ik het niet opetenquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo dramatisch is het ook weer niet! Probeer te bedenken wat je de volgende keer met zo'n situatie gaat doen: zorgen dat er geen chips bij jou in komt, de zak meteen weggooien op een moment dat je nog discipline hebt, zoiets. Als je er iets van leert, dan is het niet voor niets geweest.
Het is onmenselijk om van jezelf te verwachten dat je altijd sterk bent en altijd verleidingen kunt weerstaan! Wees lief voor jezelf en probeer te zorgen dat er zo min mogelijk verleidingen zijn.
O ja, dránk...ik drink al tijden doordeweeks niet meer, op een enkele uitzondering na.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat kan ik beide goed weerstaan alleen het normale eten zoals brood en pasta niet
Heb trouwens wel 2 glazen wijn op nuook niet verantwoord
Het was ook niet als avondmaaltijd die sla, maar als tussendoor voor 's avonds. Ik eet rond 7 uur, en ga ook pas rond een uur of 1 slapen. Dus dan moet ik 's avonds nog wat eten, anders kan ik echt niet slapen van de honger.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat boos zijn moet je afleren. Jezelf straffen voor je vraatzucht heeft precies het verkeerde effect.
Probeer het van je af te schudden en neem jezelf morgen voor om goed en lekker te eten.
Een bak sla met tomaat en ei slaat ook nergens op als avondmaaltijd. Ik zou ook voor de chips hebben gekozen
Fuck it, je welzijn hangt niet af van een zakje chips. Wel van een positieve instelling.
Wel handiger, wat er niet is kan je ook niet opeten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De volgende keer als er wat overblijft dan neemt ie het maar gewoon mee naar zijn huis, kan ik het niet opeten
Als je niet de fout in zou zijn gegaan had ik me meer zorgen gemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:28 schreef Inderdaad het volgende:
Vandaag bijna helemaal aan het eetschema van SHE gehouden, avondeten ging alleen fout. Ik denk dat het makkelijker wordt na een tijdje om vol te houden. Dit weekend maar eens actief op zoek naar een sportschool. Dan is het minder erg denk ik als het 'fout' gaat. Nog 2kg en ik weeg "goed" (volgens BMI dan).
Ik heb een slechte gewoonte als ik het druk heb om door de weeks wel te drinkenquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
O ja, dránk...ik drink al tijden doordeweeks niet meer, op een enkele uitzondering na.
Maar als het gezellig is drink ik zo 2,5 fles leeg. Bier tik ik ook in groten getale weg. Echter ik kan er ook vanaf blijven: alleen als het gezellig is drink ik.
Komt ook omdat de kater erger is dan vroeger
Helder, ik dacht dat het je avondmaaltijd was.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het was ook niet als avondmaaltijd die sla, maar als tussendoor voor 's avonds. Ik eet rond 7 uur, en ga ook pas rond een uur of 1 slapen. Dus dan moet ik 's avonds nog wat eten, anders kan ik echt niet slapen van de honger.
Maar maar, in de document stond dat je vanaf de 2e week zou moeten beginnen met sporten! Wanneer moet je dan beginnen? Ik heb een leidraad nodig.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je niet de fout in zou zijn gegaan had ik me meer zorgen gemaakt.
De hele clou achter het 'dieet'is niet dat je braaf volgt wat ik je opdraag, maar dat je je bewust wordt van wat je eet, hoe je eet en waarom je eet.
De enige fout die je maakt is te denken dat een sportschool je fouten lijmt. Dat doet geen enkele sportschool.
Eerst ok in je voeding, goed in je regelmaat en lekker in je vel..dan afwerken met sport.
Sommige mensen kunnen meteen sporten, maar ik weet uit ervaring dat het vaak te hoog gegrepen is.
Baby steps..werkt voor iedereen. Zo heb je immers ook leren lopen.
Ik had er gewoon zin in om bij het voetbal lekker wat chips te eten. Had zelfs mn weegschaaltje al opgehaald om een kleine portie af te wegen. Maar zover is het niet eens gekomen, heb gewoon die zak gepakt en hoppaquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Helder, ik dacht dat het je avondmaaltijd was.
Was er nog een reden voor om te zwichten? Voelde je je niet ok vandaag? Of had je er gewoon zin in?
Nee lieverd, dat staat er niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:37 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Maar maar, in de document stond dat je vanaf de 2e week zou moeten beginnen met sporten! Wanneer moet je dan beginnen? Ik heb een leidraad nodig.
Dat weegschaaltje is heel cute, maar natuurlijk heel naief.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik had er gewoon zin in om bij het voetbal lekker wat chips te eten. Had zelfs mn weegschaaltje al opgehaald om een kleine portie af te wegen. Maar zover is het niet eens gekomen, heb gewoon die zak gepakt en hoppa
Dat kan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:46 schreef Miss_S het volgende:
Ik vond het juist altijd makkelijker om te beginnen met (veel) sporten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |