Leg 's uit?quote:
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.quote:met totalitaire trekjes.
quote:Dr Kuyperstraat 9
2514 BA The Hague
City: The Hague
Phone: +31 (0)70 363 0993
Fax: +31 (0)70 361 7604
Web Site: http://www.irishembassy.nl/html/00_frame_000.html
Email: info@irishembassy.nl
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef MrX1982 het volgende:
Het feit dat alleen de Ieren een referendum hebben is al een argument om de EU zoals dat nu gaat te verwerpen.
Je spreekt jezelf trouwens wel tegen.quote:Een bureaucratisch monster met totalitaire trekjes.
Dat vetorecht is niet verschrikkelijk, zolang er geen volwaardig Europees Parlement is met internationale partijen waarbij je als Nederlander ook op een goede Engelse kandidaat kunt stemmen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:18 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Leg 's uit?
[..]
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.
En dat verschrikkelijke vetorecht verdwijnt eindelijk.
Democratisch word het pas als de burgers meer invloed krijgen en dus niet een benoemde president, niet een benoemde europese commissie.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:18 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Leg 's uit?
[..]
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.
En dat verschrikkelijke vetorecht verdwijnt eindelijk.
Ik geef je gelijk, maar dan komen we toch dichtbij Europese superstaat (waar ik niet tegen ben, overigens. Maar een hoop mensen wel)quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat vetorecht is niet verschrikkelijk, zolang er geen volwaardig Europees Parlement is met internationale partijen waarbij je als Nederlander ook op een goede Engelse kandidaat kunt stemmen.
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:25 schreef Sora het volgende:
[..]
Democratisch word het pas als de burgers meer invloed krijgen en dus niet een benoemde president, niet een benoemde europese commissie.
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
Dus je denkt dat het geld van de Unie wat naar Ierland is gestroomd er niet toe heeft geleidt dat Ierland haar belastingen niet of minder hoefde te verhogen?
Nee, het hoeft geen superstaat te worden, liever niet zelfs, zolang je de competenties maar goed verdeelt en duidelijk vastlegt. Over zaak A gaat dan de Nederlandse wetgever, terwijl over zaak B de Europese wetgever gaat. Zo'n Europese wetgever moet dan juist niet "mijn" land vertegenwoordigen, maar de Europese burgers.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:27 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, maar dan komen we toch dichtbij Europese superstaat (waar ik niet tegen ben, overigens. Maar een hoop mensen wel)
Maar het gaat er juist om dat die mensen die je kiest "jouw" land vertegenwoordigen.
En dus is het goed om zo'n totalitair monster op te tuigen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?
De politici van de lidstaten zijn maar wat graag uit op nog meer macht. Het verbaast me niets dat naast Ierland geen enkel ander land een referendum heeft gehouden. Politici zijn doodsbang dat hun speeltje door de burgers van Europa wordt verworpen met goede redenen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:21 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf trouwens wel tegen.
Het was aan de lidstaten zelf om te beslissen hoe zij deze verdragen al dan niet "goedkeurden", maar jij had dus liever gezien dat Europa het aan zijn lidstaten opdrong om een referendum te houden?
Wat wil je nou? Nóg meer invloed vanuit Brussel?![]()
idd ...juist lage belastingen leiden vaak tot betere werkgelegenheid etc etcquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.
quote:of je nu onder de sabel van napoleon of het werkkamp van Adolfje
dan wel het pennetje van balkenende gedwongen wordt je bek dicht te houden.
Europa bewijst met het gebrek aan referenda in "haar provincien" duidelijk een gebrek aan vrijheid en mening van het individu.
Helaas mijn Frans is te zwak om het verzoek tot bedank kaartjes voor de Nee stem aldaar te plaatsen, maar let op mijn woorden. De regering zal hier waarschijnlijk proberen het referndum over te doen nadat ze er iets succesvoller in geweest zijn de bevolking bang te maken.
Het zou fijn zijn als de bevolking van Frankrijk en Nederland hun stem toch nog laat horen en hen die het lef gehad hebben een met de palm naar voren gerichte wijs en middelvinger naar brussel op te steken een hart onder de riem steken en de respecrtievbelijke ambasades met bloemetjes kaartjes en mailtjes overlaadt.
En eventuele Fracofielen/phonen die bovenstaande op een froggie forum willen plaatsen.....ga gaarne uw gang.
Het is onzin om te zeggen dat "dus" Europa een totalitair monster is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dus is het goed om zo'n totalitair monster op te tuigen?
Is Nederland dan ook echt democratisch? nee, alles behalve. Als je de vergelijking trekt met amerika (het andere uiterste) hebben we meer weg van een dictatuur dan van een democratie. Zo erg is het natuurlijk niet, maar het zou wel wat meer mogen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?
Als je een totalitaire staat voorstaat wel ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat referenda onzinnige instrumten zijn.
Inderdaad, kutvolk stemt niet op datgene wat ik wil, referenda zijn kut.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat referenda onzinnige instrumten zijn.
Is Nederland dan perfect? Dat zie ik niemand in deze thread beweren. 'Maar zij doen het ook' lijkt me geen goede manier om een club als de EU te besturen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het is een totalitair monster, maar jij probeert dat recht te lullen door te wijzen op de weeffouten in het Nederlandse systeem, dat inderdaad ook zeer gebrekkig is. Maar geen reden om er nog een politbureau boven op te gooien.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:36 schreef Hendrik_ het volgende:
Het is onzin om te zeggen dat "dus" Europa een totalitair monster is.
Dat geld was wat?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.
Bertold Brecht en z'n leiders die een ander volk wensen blijven toch altijd bekoren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:37 schreef Sora het volgende:
Inderdaad, kutvolk stemt niet op datgene wat ik wil, referenda zijn kut.
Je overdrijft fantastisch, Amerika heeft compleet ander politiek stelsel. Verder staan "wij" al jaren bovenaan de lijst met meest democratische landen, van dingen als corruptie hebben we nagenoeg geen last.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:37 schreef Sora het volgende:
[..]
Is Nederland dan ook echt democratisch? nee, alles behalve. Als je de vergelijking trekt met amerika (het andere uiterste) hebben we meer weg van een dictatuur dan van een democratie. Zo erg is het natuurlijk niet, maar het zou wel wat meer mogen.
Ge-earmarked. Toegewezen voor specifieke doelen, uitgaven die waarschijnlijk anders niet hadden plaatsgevonden. De lage bedrijfsbelasting is een puur Ierse prestatie waarbij de EUSSR alleen maar tegengewerkt heeft, onder het mom van "oneerlijke concurrentie" en "race to the bottom". Terwijl iedereen het had kunnen doen. Bovendien hadden de Ieren het zelf vast goekoper gedaan met al die subsidies, want daar heb je geen eurocratie voor nodig.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef SicSicSics het volgende:
Dat geld was wat?
Als de EU die landbouw subsidies niet verstrekt hadden, had de Ierse regring zelf in moeten grijpen (laten stikken kon ook natuurlijk) en had het ze geld gekost. Had het ze geld gekost moesten ze het ergens anders andaan halen en waar denk je dat ze het dan vandaan hadden gehaald?..
Vond je hem makkelijk? Zie je nou wel dat je een Europeaan bentquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:38 schreef Qomolangma het volgende:
Off-topic: met alle respect voor D66, maar wie heeft die Europeaan-test op de site in je signature gemaakt? Het niveau is bedroevend.![]()
Want een waanzin weer. "Lijst meest democratische landen"quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef Hendrik_ het volgende:
Je overdrijft fantastisch, Amerika heeft compleet ander politiek stelsel. Verder staan "wij" al jaren bovenaan de lijst met meest democratische landen, van dingen als corruptie hebben we nagenoeg geen last.
Ierland is geen democratie volgens jou?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je een totalitaire staat voorstaat wel ja.
Het lijkt me juist keihard raak. De burger heeft - op die cheerleaders in Straatsburg die sowieso nooit kritisch zijn na - niks in te brengen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:42 schreef Hendrik_ het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat de redenatie "Europa heeft geen gekozen EC en geen gekozen President en dus is Europa ondemocratisch" kant noch wal raakt.
Mwah, is dat zo? Toevallig is er gisteren weer een belangrijke politieke beslissing genomen door 9 (of eigenlijk 5 van hen) rechters die voor het leven ondemocratisch benoemd zijn en die hun beslissing baseren op een document van ruim twee eeuwen oud.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:37 schreef Sora het volgende:
[..]
Is Nederland dan ook echt democratisch? nee, alles behalve. Als je de vergelijking trekt met amerika (het andere uiterste) hebben we meer weg van een dictatuur dan van een democratie. Zo erg is het natuurlijk niet, maar het zou wel wat meer mogen.
Hoe kom je daar nou bij? Ik vind referenda sowieso kut en ondemocratisch, met democratie heeft zo'n populistische campagne niets te maken volgens mij. Ongeacht de uitslag.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:37 schreef Sora het volgende:
[..]
Inderdaad, kutvolk stemt niet op datgene wat ik wil, referenda zijn kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |