quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:46 schreef phluphy het volgende:
[..]
Neen, ik ben Nederlandse, woonachtig in Duitsland met een "aufenthaltserlaubnis"
Echt niet, ik werk in Nederland, heb toch brandstof nodig voor mijn woon-werkverkeer!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:53 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan ben je zwaar illegaal bezig als je gaat tanken in Nederland...
Daar kom je bij de rechter niet mee weg... Als ze net over de grens controle houden en je rijdt als Nederlander in Nederland met een buitenlands kenteken, ben je gewoon de sjaak! Kun je even naheffing BPM gaan betalen, wat op loopt tot duizenden euro's!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:01 schreef phluphy het volgende:
[..]
Echt niet, ik werk in Nederland, heb toch brandstof nodig voor mijn woon-werkverkeer!
En met niet geregisteerd bedoelen ze uiteraard "niet in Nederland geregistreerd", oftewel geen NL-kenteken.quote:5.
Ingeval een niet geregistreerde personenauto, een niet geregistreerd motorrijwiel of een niet geregistreerde bestelauto feitelijk ter beschikking staat van een in Nederland wonende natuurlijke persoon of gevestigd lichaam, is de belasting verschuldigd ter zake van de aanvang van het gebruik met dat motorrijtuig in Nederland van de weg in de zin van de Wegenverkeerswet 1994.
Je mag wel tanken in Nederland, je mag alleen niet rijden in Nederland. Maar jij wil zeggen dat je als je woonachtig bent in Duitsland, een duits kenteken moet hebben, ook al heb je de Nederlandse nationaliteit? Lijkt me stug hoor, maar ik ken de duitse wet niet. De Nederlandse staat echter in mijn vorige post, en daar staat het gewoon duidelijk in. Je mag niet in Nederland rijden als Nederlander met een niet in Nederland geregistreerde auto... Dus ik zou als ik jou was toch eens even hier en daar navraag doen bij wat instanties, voordat je straks een naheffing van duizenden euro's hebt...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:19 schreef phluphy het volgende:
Merovingian, ik heb geen idee waar jij het over hebt.![]()
Ik woon officieel in Duitsland, ben derhalve VERPLICHT een auto met Duits kenteken te rijden, ik werk officieel in Nederland, en ik mag zovaak tanken in Nederland als ik wil, daarmee overtreed ik geen enkele wet.
maar je zegt net dat je nederlandse bent (en als ik het goed begrijp) moet je dan een auto hebben met NL kenteken...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:19 schreef phluphy het volgende:
Merovingian, ik heb geen idee waar jij het over hebt.![]()
Ik woon officieel in Duitsland, ben derhalve VERPLICHT een auto met Duits kenteken te rijden, ik werk officieel in Nederland, en ik mag zovaak tanken in Nederland als ik wil, daarmee overtreed ik geen enkele wet.
Ik denk dat je een denkfout maakt. Wanneer je als Nederlander in Duitsland gaat wonen, behoud je gewoon je Nederlandse nationaliteit, maar verder val je onder alle Duitse wetten etc. Eén van die wetten is dat je maximaal 1 jaar mag blijven rijden in een auto met Nederlands kenteken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je mag wel tanken in Nederland, je mag alleen niet rijden in Nederland. Maar jij wil zeggen dat je als je woonachtig bent in Duitsland, een duits kenteken moet hebben, ook al heb je de Nederlandse nationaliteit? Lijkt me stug hoor, maar ik ken de duitse wet niet. De Nederlandse staat echter in mijn vorige post, en daar staat het gewoon duidelijk in. Je mag niet in Nederland rijden als Nederlander met een niet in Nederland geregistreerde auto... Dus ik zou als ik jou was toch eens even hier en daar navraag doen bij wat instanties, voordat je straks een naheffing van duizenden euro's hebt...
Zoals ik al zei, het is ook gewoon logisch dat het niet mag, in NL rijden als Nederlander met een duitse auto... Dan had iedereen er al een, niemand zou dan nog BPM betalen. Vandaar dat ze het verboden hebben...
En gok eens waar onze dame woont?quote:van een in Nederland wonende natuurlijke persoon of gevestigd lichaam
Dat hoef ik niet te gokken, dat heeft ze al gezegd. Ze woont in Duitsland. Ze is echter in Nederland gevestigd, aangezien ze de Nederlands nationaliteit heeft. Dat ze in Duistland een huis heeft en zich mogelijk in een Duitse gemeente heeft ingeschreven verandert daar niets aan. Voor de Nederlandse staat blijft ze in Nederland gevestigd zolang ze Nederlander is. Oplossing: je laten naturaliseren als Duitser.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:32 schreef Geqxon het volgende:
En om Mero's quote te gebruiken:
[..]
En gok eens waar onze dame woont?
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Oplossing: je laten naturaliseren als Duitser.
Jij denkt dat je als je in Nederland rijdt op Nederlandse wegen, je onder de Duitse wet valt?????? Zou mooi zijn, lekker met 200 scheuren over de snelweg, je valt tenslotte niet onder de Nederlandse wet die een maximum snelheid van 120 km/h opgeeftquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:31 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik denk dat je een denkfout maakt. Wanneer je als Nederlander in Duitsland gaat wonen, behoud je gewoon je Nederlandse nationaliteit, maar verder val je onder alle Duitse wetten etc.
Ik ben niet in Nederland gevestigd!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te gokken, dat heeft ze al gezegd. Ze woont in Duitsland. Ze is echter in Nederland gevestigd, aangezien ze de Nederlands nationaliteit heeft. Dat ze in Duistland een huis heeft en zich mogelijk in een Duitse gemeente heeft ingeschreven verandert daar niets aan. Voor de Nederlandse staat blijft ze in Nederland gevestigd zolang ze Nederlander is. Oplossing: je laten naturaliseren als Duitser.
Ik had het niet over de verkeersregels, ik had het over je rechten en plichten als inwoner van een land. In mijn geval: Duitsland.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Jij denkt dat je als je in Nederland rijdt op Nederlandse wegen, je onder de Duitse wet valt?????? Zou mooi zijn, lekker met 200 scheuren over de snelweg, je valt tenslotte niet onder de Nederlandse wet die een maximum snelheid van 120 km/h opgeeft![]()
Tip: je valt onder de wetten van het land waar je je op dat moment in bevindt.
Nee dus. Als je in Duitsland woont, MOET je een Duits kenteken hebben. Ongeacht of je nationaliteit Nederlands, Turks of Russisch is.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:28 schreef mschol het volgende:
[..]
maar je zegt net dat je nederlandse bent (en als ik het goed begrijp) moet je dan een auto hebben met NL kenteken...
Je bent geen Nederlander? Welke nationaliteit heb je dan? Van welk land is je paspoort? Als die niet Nederlands is, dan hoef je je inderdaad nergens druk om te maken...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:42 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik ben niet in Nederland gevestigd!![]()
Ik ben géén Nederlands staatsburger !!
Je laten naturaliseren als Duitser kán helemaal niet. Dat kun je pas als je een x aantal jaren in Duitsland woont. En dan nog MAG je dit doen, HOEFT niet.
En deze zin: Voor de Nederlandse staat blijft ze in Nederland gevestigd zolang ze Nederlander is. snijdt echt geen hout. Wel eens gehoord van "emigreren"?
Ik ben inderdaad geen inwoner van Nederland. En verder: die soepelheid duurt maar een jaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Tegenwoordig zijn ze wat soepeler, als je als inwoner van Nederland in een Duitse auto binnen Nederland rijdt. Verder is Pluphy voor zover ik het weet op het moment Duitser, en mag ze met haar Duitse auto prima in Nederland rijden.
Nee hoor, bij mijn ouders in de straat woont een duitser, die rijdt vrolijk rond met zijn duitse kenteken....quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:46 schreef phluphy het volgende:
Alle in Nederland gevestigde buitenlanders (met hun eigen nationaliteit) rijden toch ook gewoon een Nederlands kenteken?
Ik ben geen Nederlander in de zin van Nederlands staatsbuger. Dat is een verschil met Nederlander als nationaliteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je bent geen Nederlander? Welke nationaliteit heb je dan? Van welk land is je paspoort? Als die niet Nederlands is, dan hoef je je inderdaad nergens druk om te maken...
Maargoed, ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken, als je me niet wil geloven doe je dat lekker niet, ik zou het niet erg vinden als je een naheffing zou krijgen, vloeit er alleen maar meer geld in de Nederlanse staatskas, waar ik dus van meeprofiteer. Maar voor jou hoop ik dat het mis heb. Ik zou toch ff een en ander navragen bij de belastingdienst. Kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit, en het is een kleine moeite als je daar een flinke boete mee kan voorkomen. Je moet het helemaal zelf weten
Dat mag maar voor een bepaalde tijd.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:50 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee hoor, bij mijn ouders in de straat woont een duitser, die rijdt vrolijk rond met zijn duitse kenteken....
Ik begrijp dat verschil niet, en de Nederlandse staat kent dat verschil ook niet:quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:52 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik ben geen Nederlander in de zin van Nederlands staatsbuger. Dat is een verschil met Nederlander als nationaliteit.
Als je dát verschil niet begrijpt, houdt inderdaad alles op.
Dus zolang jij de Nederlandse nationaliteit hebt, ben je Nederlands staatsburger, en val je onder Nederlandse wetten zodra jij je op Nederlands grondgebied bevindt. Oftewel: als jij gaat tanken in Nederland met een Duitse auto, terwijl je de Nederlandse Nationaliteit bezit, ben je gewoon strafbaar. Dat de Duitse wet zegt dat je een Duitse auto moet rijden, is totaal niet relevant, aangezien je in Nederland rijdt, waar die Duitse wet niet geldig is.quote:Omdat in Nederland staat en volk samenvallen, is het besef van verschil tussen nationaliteit en staatsburgerschap afwezig. In Nederland en in de Nederlandse wetten wordt daarom over het algemeen volstaan met de aanduiding nationaliteit, wat dan in de zin van 'staatsburgerschap' wordt gehanteerd.
Een kenteken wordt niet afgegeven op nationaliteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Het levert inderdaad wel grappige situaties op. Mijn oom heeft naast zijn Nederlandse ook de Amerikaanse nationaliteit. Mag hij dan op Amerikaanse platen door Nederland rijden?
Dat mag hij, mits hij zijn Nederlandse nationaliteit opgeeft en dus volledig Amerikaans staatsburger wordt...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Het levert inderdaad wel grappige situaties op. Mijn oom heeft naast zijn Nederlandse ook de Amerikaanse nationaliteit. Mag hij dan op Amerikaanse platen door Nederland rijden?
Dat zou heel goed mogelijk zijn, ik heb hem er niet naar gevraagdquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:53 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat mag maar voor een bepaalde tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |