Devin heeft zo'n (immer lekkende) Avent - beker met een gewone speen erin. Dat anti-lek tuitje dat erbij hoort snapt hij niet, hij klappertandt er dan op en snapt niet dat je moet zuigen om er iets uit te krijgen. Van het weekend hebben we een gewoon rietje geprobeerd maar dat snapte hij al helemaaaaaal niet!\
Vaste drinktijden hebben we niet en ik heb geen idee hoeveel hij precies drinkt op een dag, maar aan meneer z'n luiers te zien krijgt hij voldoende vocht binnen. Voornaamste bron is nog steeds bv.
Appelsap, leuk zeg, dat je ineens merkt dat hij nieuwe dingen doet.
Poseren voor de foto, dat lijkt me zo grappig
Popples, hier hebben we ook tandjesleed. lijkt erop dat Devin eindelijk een boventandje aan het krijgen is, zijn tandvlees staat op srpingen en hij is jengelig.
De laatste tijd wordt Devin steeds baldadiger lijkt het. De kleine driftkikker krijgt echte woedeaanvallen als hij iets niet mag of als hij iets wil dat niet lukt. Hij smijt dan met van alles, gromt en schreeuwt erbij, slaat om zich heen... En hij weet dondersgoed dat hij iets doet dat niet mag. en kijkt dan uitdagend met een schuin hoofdje naar ons als hij weer eens zijn eten, beker of whatever op de grond gesmeten heeft tijdens het eten. Hoe reageren jullie op zulk gedrag? Ik vind het best moeilijk ermee om te gaan soms. Ik weet niet in hoeverre hij het begrijpt als hem iets verboden of ontzegd wordt, hoe zit dat met oorzaak/gevolg? Hij is geobsedeerd door (ons) bestel bijvoorbeeld en zodra hij de kans krijgt grijpt hij dan een vork of (onscherp) mes van tafel. Daar mag hij niet mee spelen, maar is natuurlijk veel interessanter dan zijn eigen bestek. Maar zodra je het dan van hem afpakt en vertelt dat hij daar niet mee mag spelen wordt hij pislink
Op mijn stage heb ik veel met "probleem"-kleuters gewerkt en dat ging eigenlijk best goed, ik kende de trucjes zeg maar. Maar nu met mijn dreumesje vind ik het best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel hij begrijpt en soms vraag ik me af of ik misschien te veel van hem verwacht.
.... met gevoel voor drama....