quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als het mij gebeurt dat me hond aangereden wordt en bestuurder doorrijd, steek ik je wagen in fik als ik je gegevens achterhaal
Het minste wat je kan doen is proberen hulp te bieden
Het minste wat je kunt doen is je hond aanlijnen / africhten...quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als het mij gebeurt dat me hond aangereden wordt en bestuurder doorrijd, steek ik je wagen in fik als ik je gegevens achterhaal
Het minste wat je kan doen is proberen hulp te bieden
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:08 schreef swarmahoer het volgende:
toevallig net mn theorieboek gelezen de automoiblist mag een plaats van misdrijf niet verlaten zonder gegevens af te geven,,, ik neem aan dat een hond doodrijden daaronder valt dus tja.. politie/direnambulance bellen
Dus als ik jouw kind aanrijd dan is het jouw schuld, had je haar maar moeten opvoeden en aanlijnen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het minste wat je kunt doen is je hond aanlijnen / africhten...
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:05 schreef voetballeh het volgende:
- MAG je gasbijgeven om een hond expres plat te rijden?
likt me dat jij een rol hebt in het misdrijfquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:10 schreef voetballeh het volgende:
[..]
In dit geval heeft de hond het misdrijf toch gepleegd door niet aangelijnd rond te lopen?
Dus die moet op de plaats delict blijven zitten/liggen.
Ik als automobilist zou dan toch gewoon mogen weggaan, als slachtoffer?
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus als ik jouw kind aanrijd dan is het jouw schuld, had je haar maar moeten opvoeden en aanlijnen?
Wat een vergelijking.....quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus als ik jouw kind aanrijd dan is het jouw schuld, had je haar maar moeten opvoeden en aanlijnen?
Op flitsservice zijn ze niet goed bij hun hoofd. Achterlijk stelletje autofreaks waarvoor alles moet wijken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:05 schreef voetballeh het volgende:
Naar aanleiding van een topic op flitsservice over een les-auto die een hond had aangereden & daarna wegreed:
http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=43693
Dieren mogen in sommige gevallen loslopen. Honden losloop gebied? Uitbrekende of losschietende honden? En hoe zit het met katten? Ook een overstekend konijn, hert of zwijn kan schade aan je auto veroorzaken.quote:De lesauto in't voorbeeld had z'n gegevens niet achter gelaten.
En de algemene stemming daar is dat de eigenaar van de hond de schuldige was omdat die de hond liet loslopen, dat de eigenaar van de auto schade kon eisen van de baas van de hond, als er schade was.
Dat is het dus wel. Je vernielt iemands anders goed en rijdt weg na een ongeluk.quote:En dat het geen misdrijf is om weg gewoon weg te rijden zonder je gegevens achter te laten.
In elk geval de politie. Voor een dooie hond komen ze niet met zwaailichten aanrijden.quote:Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens. Stel je rijd een hond aan en de baas is niet in de buurt, wat moet je dan doen, briefje op de hond plakken? 112 bellen?
En dat je een goed van iemand anders hebt vernield interesseert niet? En als je een kind aanrijdt dat niet is aangelijnd? Ook maar zo'n rompslomp he.quote:Als er geen schade aan m'n auto was zou ik ook vrolijk wegrijden, moet die eigenaar maar die stomme hond aanlijnen zoals het hoort. Want anders komt er weer zo'n hele administratieve rompslomp en daar heb ik geen zin in.
Nee, omdat jij zijn huisdier hebt aangereden. En dat had ook een kind kunnen zijn, sta je daar wel bij stil?quote:Als de baas wel in de buurt was en ik had geen schade, zou ik denk ik ook snel wegrijden. Want vaak word de baas kwaad op de automobilist omdat de hond niet aangelijnd is.
samengevatquote:samengevat
- ben je verplicht te stoppen en je gegevens af te geven als je een hond hebt aangereden? (mag je snel wegrijden)
- kan je als bestuurder schadevergoeding eisen als je een hond aanrijdt in een gebied waarin de hond MOET zijn aangelijnd?
- MAG je gasbijgeven om een hond expres plat te rijden?
- wat is julie mening?
mvg.
Een dier is geen rechtspersoon. Een dier is een goed waarover de eigenaar de verantwoordelijkheid heeft.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:10 schreef voetballeh het volgende:
[..]
In dit geval heeft de hond het misdrijf toch gepleegd door niet aangelijnd rond te lopen?
Dus die moet op de plaats delict blijven zitten/liggen.
Ik als automobilist zou dan toch gewoon mogen weggaan, als slachtoffer?
Dus als een kind de straat oprent en tegen jouw auto oploopt en jij hebt schade, is het kind schuld?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:11 schreef voetballeh het volgende:
[..]
De vergelijking tussen kinderen en honden (dieren) gaat niet op.
Kinderen hebben in deze rechtstaat meer rechten en bescherming (ook in't verkeer) dan een hond.
Wat ergens wel logisch is toch?
De BBQ aanmaken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:17 schreef DroogDok het volgende:
Maar als je dan een hert, zwijn of konijn aarijdt, wat moet je dan doen?
Mag je houdenquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:17 schreef DroogDok het volgende:
Hond okay, die kan van iemand zijn, dus logisch dat je dan even de dierenambulance belt of i de buurt ronkijkt of de eigenaar er niet is (en dan hopen dat die je niet in elkaar mept natuurlijk).
Als het kind ineens tussen twee auto's uit komt rennen: Ja. Eigen stomme rotschuld.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus als een kind de straat oprent en tegen jouw auto oploopt en jij hebt schade, is het kind schuld?
Dan moet je de garage bellen om je wagen weg te slepen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:17 schreef DroogDok het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |