abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59301166
Ik heb 2 weken geleden een prachtig appartement gekocht in een oude hoeve, in deze hoeve zitten zowel koop als huur appartementen en de gemeenschappelijke voorzieningen worden onderhouden door de VVE..

1e confrontatie:
Toen ik het appartement ging opmeten (net na aankoop), kwam ik hem voor het eerst tegen, ik was met mijn ouders broer+vriendin en mijn vriendin en ik.. En kwamen hem tegen in de poort waar hij stond te darten, een gespierde kerel van in de 30+ met langer gegeld haar. Ik me netjes voorgesteld als zijnde nieuwe bovenbuurman en kreeg als reactie: gvd alweer geen lekker wijf... :s Iedereen een beetje raar opkijkend achterlaten..

Deze confrontatie liet toch een beetje vraagtekens achter, en heb de verkopende partij gevraagd hoe de buren waren, en of er nooit klachten/ problemen waren. Hier werd op geantwoord dat hij er altijd heerlijk gewoond heeft en het echt genieten was, tijdens de sleuteloverdracht merkte mijn vader op die het overpositieve argwanend aanhoorde, dat als er zoveel positieve dingen waren er ook vast iets minder positiefs zou moeten zijn, maar dat was er niet... Hij noemde een aantal buren dat het zulke aardige oudere dames waren, en natuurlijk mijn onderbuurman (alleen bij naam noemende, er niks verder over zeggen).

2e confrontatie:
Zelfde dag van de sleuteloverdracht nog met mijn ouders en vriendin spullen verhuist en nog gezamenlijk gegeten. Toen ik mijn ouders uitliet stond hij alweer te darten, en ik probeerde een praatje te maken. Hij reageerde met: of ik nog normaal was om op vrijdag te verhuizen, hij had me maandag pas verwacht, en nee kerel als ik herrie ging maken dan werden we geen vrienden... Ik stond perplex en dit vergalde toch ff echt mijn avond.. Later op de avond zaten een aantal bewoners op de gezamenlijke binnenplaats en ik heb mij netjes voorgesteld, toen weigerde hij me een hand te geven en maakte een afwijzend gebaar.. Dit vond ik toch wel vervelend, en maakte me onzeker of ik wel de juiste beslissing gemaakt heb, (eerste woning). Later sprak een buurvrouw mij erop aan, zij heeft blijkbaar al langer problemen met hem, ze vertelde dat t er heerlijk wonen is, alleen hij verpest het voor iedereen. Agressief tegen medebewoners, commentaar op zaken die hem niet aangaan, en ronduit asociaal als mensen bezoek hebben, en die de auto op ZIJN plek parkeren (er zijn geen vaste parkeerplaatsen)..

3e confrontatie:
Ik was was aan het inruimen en maakte misschien iets meer lawaai dan nodig, en hoorde hem schelden:" GVD BEGINT HET GEZEIK NU AL, en toen gooide hij met een deur ofzoiets..

4e confrontatie:
Ik liet mijn vriendin uit (wij wonen er niet samen en zij ging naar huis), toen ik terugliep (mijn ingang is naast de zijne) hoorde ik hem zeggen, blijf je nou op en neer lopen? ben je een jojo ofzo? ik: sorry? heb je er zo'n last van dan? hij: jazeker heb ik daar last van. ik: nou dan moeten we er eens over praten. Hij: nee ik hoef met jou niet te praten (blijkbaar te onaangepast aan onze maatschappij om een normale discussie te voeren, werd ook al door buurvrouw verteld). En toen ik hem dus confronteerde liep ie naar binnen en zei ie nog iets van: ben nou maar rustig en anders.... Laatste hoorde ik niet meer...

NU probeer ik dus al heel stil te doen, ik loop op sokken (sowieso al) en maak echt geen herrie, en toch heeft hij nogaltijd wat te zeiken... Ik heb de verkopende partij hierover nog eens gemailed, ok vanwege zijn post. en die zou bellen maar heeft hij niet meer gedaan... Nu staat er in het huishoudelijk regelement een heel stuk over harde vloeren en geluidsoverlast, maar ik heb de woning zo gekocht er lag al laminaatvloer, en heb er niks aan hoeven doen, dus het probleem was er ook al bij vorige buurman..

Is hier iets aan te doen? Kan ik dit zien als verborgen gebrek? In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden en de kosten dan zijn voor de in ongelijk gestelde partij, is dit dan op mij verhaalbaar? of is de verkopende partij hier nog voor verantwoordelijk?

sorry voor het lange verhaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door Berzerker op 11-06-2008 12:00:01 ]
pi_59301265
TVP
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:58:37 #3
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59301292
Hem gewoon op zijn gedrag aanspreken ?
En dat als ie zich als een botte hork blijft gedragen jij geen enkele reden ziet om te letten op hoeveel geluid je maakt ?
zzz
pi_59301298
ik weet niet wat je voor iemand je bent, maar volgens mij zou ik in die situatie toch echt een keer uit mijn slof schieten, en niet zo zuinig ook niet. Je wil daar toch niet op deze manier blijven wonen?
pi_59301310
tvp, meer kan ik niet zeggen.

Vind het klote voor je maar denk dat je je er niet zo veel van aan moet trekken.... zolang hij geen overlast veroorzaakt.
pi_59301396
Volgens mij kan je uit je reacties van de andere buren wel opmaken dat het aan hem ligt, niet aan jou. Ik zou me er dus niet te veel van aantrekken, maar hem ook niet bewust gaan uitdagen door expres heel veel lawaai te gaan maken. Gewoon op een normale manier rekenen houden zoals je dat met elke buur zou doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59301430
Weet je trouwens of zijn appartement huur of koop is? Bij huur zou je eens contact op kunnen nemen met de verhuurder om zijn overlast te melden, niet dat dat direct effect zal hebben, maar kan geen kwaad.
pi_59301443
Je kan toch gewoon je schouders ophalen en hem negeren? Ik zou zeker niet op mijn tenen gaan rondlopen als ik jou was.
pi_59301471
Dit lijkt me een typische zaak voor de Rijdende Rechter
Het mooi kotsende meisje.
pi_59301585
Sorry ik ben nogal nieuw hier, wat betekend TVP?

@L.Denninger, dat is dus juist het probleem, ik ben een hoger opgeleid persoon, die het normaal vind om erover te praten en er samen uit te komen. Maar hij is dus voor geen reden vatbaar, komt alleen maar asociaal dom commentaar uit, dus dit is geen oplossing.. Hij is een wel best een gespierde tokkie, dus heb geen zin om fysiek hem te lijf te moeten gaan, dus hou me maar gewoon rustig (niet zozeer voor hem) en negeer hem dan maar. Andere buurvrouw zei dus ook, laat je niet intimideren het is nooit fysiek, maar meer met de mond...

Je kunt makkelijk zeggen trek je er niet zoveel van aan, zo zou ik normaal ook reageren, ben niet iemand die snel zich aangesproken voelt en zich laat intimideren, maja je thuis is toch iets waar je je op je gemak wilt voelen, en zoals een buurvrouw ook zei, als hij er is voel je een soort spanning... Probeer me dus al er niks van aan te trekken, maar als er kosten mee gemoeid gaan worden dan wil ik toch graag weten wie hiervoor moet opdraaien..
Heb gewoonweg geen zin in dom commentaar en vervelend gedrag..
pi_59301608
klote voor je, van jou kant heb je geprobeerd om gelijk te beginnen met een goede buren relatie... dat hij die kans niet pakt tja is zeer spijtig...

geen idee wat je met zo iets aan moet...
I'm not the man you think I am!
pi_59301746
tvp= terugvindpost. Mensen die het topic willen volgen plaatsen een 'lege' post zodat het topic in hun actieve topics komt. Omdat een lege post niet gaat zetten ze tvp neer.
pi_59301764
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:03 schreef Naamah het volgende:
Weet je trouwens of zijn appartement huur of koop is? Bij huur zou je eens contact op kunnen nemen met de verhuurder om zijn overlast te melden, niet dat dat direct effect zal hebben, maar kan geen kwaad.
Zijn appartement is koop, zijn ouders hebben t blijkbaar voorhem gekocht en die komen ook afentoe poetsen, een buurvrouw heeft zijn vader erop aangesproken dat hij soms onhandelaar is en het woongenot vermindert, en hij zou met hem praten, maar ze mocht t vooral niet tegen zijn vrouw zeggen, dus blijkbaar is dat hetgene da nodig is om hem er weg te krijgen ofzo...

Je kunt wel zeggen dat het zijn probleem is, maar toch heb ik geen zin in dit gedoe, en een schreeuwend asociale buurman, die misschien binnekort agressief aan mijn deur staat
pi_59301774
goed alles bijhouden met wanneer wat gebeurde op welke datum. je zelf gewoon netjes gedragen en je verder geen ruk aantrekken van die zak.

TVP betekent TerugVindPost (opdat je het topic terug kan vinden in je "mijn actieve topics" lijstje

edit: iemand was me voor het wordt als "niet netjes" gezien om alleen maar TVP te plaatsen zonder verder commentaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59301803
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:53 schreef Berzerker het volgende:

Is hier iets aan te doen? Kan ik dit zien als verborgen gebrek? In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden en de kosten dan zijn voor de in ongelijk gestelde partij, is dit dan op mij verhaalbaar? of is de verkopende partij hier nog voor verantwoordelijk?

sorry voor het lange verhaal...
Er zal iets staan dat als je een harde vloer hebt je een ondervloer moet gebruiken met 10 db demping. Als je onder je laminaat kan kijken kun je vaak wel zien of er een ondervloer (vaak van die groene platen) onder ligt dan heb zul je je demping wel hebben.

Liggen deze er niet onder zou je het volgens mij wel logisch zijn wanneer dit als een verborgen gebrek aangemerkt kunnen worden.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:18:59 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59301818
Terug Vind Post, TVP dus, zo komt hij in je actieve topics. maar je moet er niet veel van aantrekken, hoe beter jij je best gaat doen, hoe harder hij gaat schoppen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:19:14 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59301828
Je woont boven een Tokkie
Ontopic: gewoon negeren, hij ziet maar, en als-ie te gek wordt, politie bellen.
quote:
In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden
Een vloer maakt sowieso geen lawaai, tenzij je er iets mee doet. Waarschijnlijk staat er dat de vloer 10 dB moet dempen o.i.d.
censuur :O
pi_59302182
Ik zeg tijd voor een housewarmingpartyyyy en nodig heel fok uit...
Of hou het bescheiden en nodig hem ook uit
pi_59302191
@Remco, bedankt voor de ontzettend nuttige bijdrage
Maar indd zoiets staat er, ik zal de vorige eigenaar eens mailen wat er onder het laminaat ligt..

dit is een mail die ik vlak na aankoop gestuurd heb:
Misschien dat je me nog wat vragen kan beantwoorden, hoe zit het met de buren? mensen uit het gebouw? wat zijn het voor mensen? Wel eens spanningen tussen mensen? Waar moet ik vooral rekening mee houden?
Hoe is het qua luidruchtigheid in het gebouw? Wel eens overlast? Mensen die onnodig snel klagen?
En in de zomer qua hitte? Erg warm?

Ik heb het al gekocht dus ik val heus niet terug, maar het is toch altijd fijn om te weten hoe jouw ervaringen daar zijn geweest...

dus eigenlijk heeft ie informatie achter gehouden, ik las dat je als verkoper niks mag achterhouden, soort van informatieplicht hebt.. Hij heeft bij laatste email aangegeven dat het beter zou zijn dit per telefoon te bespreken dus misschien komt er dan toch wat uit...
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:32:27 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_59302198
Klote voor je (verkapte thee V p).
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:53 #21
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_59302309
Je hebt dus een chagrijnige buurman en nu loop je te piepen als een klein vogeltje? Ben jij uberhaupt wel eens buiten geweest TS?

/On-topic: gewoon negeren die kerel. Blaffende honden bijten sowieso niet...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:50:39 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59302686
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:32 schreef Berzerker het volgende:
dus eigenlijk heeft ie informatie achter gehouden, ik las dat je als verkoper niks mag achterhouden, soort van informatieplicht hebt.. Hij heeft bij laatste email aangegeven dat het beter zou zijn dit per telefoon te bespreken dus misschien komt er dan toch wat uit...
Dit klopt wel aardig.

Mijn schoonzus heeft 2jaar geleden ook een huis gekocht waarbij de directe buren ook asociaal tuig waren.
Leverde ze na klacht bijna ¤20.000 op omdat de verkopende partij opzettelijk deze informatie achter gehouden had.

Maar geen idee om de Fok Knokploeg er even op af te sturen?
pi_59302702
Jah, maar verborgen gebreken hebben toch meer met het huis zelf te maken? Iets dat kapot of verouderd is en niet meteen opvalt? Ik denk niet dat een vervelende buur of geluidsoverlast een verborgen gebrek kan zijn, of wel?

Ohw, misschien wel dus, zie post hierboven...
pi_59302892
Klinkt als een vervelend mannetje waar we in deze maatschappij meer dan genoeg van hebben. Praten met zulke types heeft vaak ook geen enkele zin.

Knokploeg nodig, TS?
pi_59303428
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
Je hebt dus een chagrijnige buurman en nu loop je te piepen als een klein vogeltje? Ben jij uberhaupt wel eens buiten geweest TS?

Ach gut, er reageren hier dus ook afentoe kleine kinderen?

Buurman is niet zozeer chagrijnig, en laat me ook zeker niet intimideren, maar ik heb zoiets ik heb genoeg geld betaald voor een mooi appartement en heb geen zin in zulk tokkie-achtig gedrag... Heel simpel...
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:21:30 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59303441
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:51 schreef Naamah het volgende:
Jah, maar verborgen gebreken hebben toch meer met het huis zelf te maken? Iets dat kapot of verouderd is en niet meteen opvalt? Ik denk niet dat een vervelende buur of geluidsoverlast een verborgen gebrek kan zijn, of wel?

Ohw, misschien wel dus, zie post hierboven...

Een gedeelte van de waarde van een woning wordt bepaald door de omgeving.
Zijn daar zwaar verstorende factoren aanwezig gaat de prijs omlaag.
Hou je deze informatie willens en wetens achter ben je dus niet goed bezig en blijf je in gebreke.
pi_59303478
Interessant, wist ik niet! Dan baal je ook behoorlijk als er ineens een tokkie naast je komt wonen als je je huis wil verkopen!
pi_59303573
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:20 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Af en toe? ik heb al een hele tijd geen topic meer gezien waarin zo serieus gereageerd werd als het jouwe. Wees blij
pi_59303605
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:26 schreef erikkll het volgende:

[..]

Af en toe? ik heb al een hele tijd geen topic meer gezien waarin zo serieus gereageerd werd als het jouwe. Wees blij
Precies En een beeeeetje van de rest van Fok lezen voor je hier post kan soms geen kwaad
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:29:42 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59303640
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:22 schreef Naamah het volgende:
Interessant, wist ik niet! Dan baal je ook behoorlijk als er ineens een tokkie naast je komt wonen als je je huis wil verkopen!
Klopt! Vandaar de bonusvraag op m'n geschiedenisproefwerk lang lang geleden, waarom een buitenlander met dezelfde baan en hetzelfde huis als z'n buurman toch beter af is... Bij verkoop levert z'n huis meer op!
pi_59303844
Dat meen je niet? Dat kan toch niet op een proefwerk? Vind het meer een slechte grap.. lekker generaliserend enzo.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:43:48 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59304025
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef Naamah het volgende:
Dat meen je niet? Dat kan toch niet op een proefwerk? Vind het meer een slechte grap.. lekker generaliserend enzo.
Hoe grof het ook mag klinken, denk wel dat het klopt.

De meeste mensen zullen liever naast een ''Nederlander'' wonen dan naast een of ander import product.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:44:57 #33
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_59304054
quote:

[..]

Is dat alles wat je kan verzinnen? Geen wonder dat je zo snel onder de indruk bent van je buurman.

-1 voor spitsvondigheid.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_59304107
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hoe grof het ook mag klinken, denk wel dat het klopt.

De meeste mensen zullen liever naast een ''Nederlander'' wonen dan naast een of ander import product.
Maar even buiten beschouwing gelaten of het klopt of niet, je kan toch niet op zo'n manier zo'n vraag op een proefwerk stellen!
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:50:08 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59304193
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:47 schreef Naamah het volgende:

[..]

Maar even buiten beschouwing gelaten of het klopt of niet, je kan toch niet op zo'n manier zo'n vraag op een proefwerk stellen!
Het was een bonusvraag, en dat voor 2 punten! Toevallig kende ik hem als "grap"
Waarom zou alles politiek correct moeten zijn? Soms is gewoon noemen hoe het is best makkelijk.
pi_59304336
Ja, maar ik vind een proefwerk op school daar gewoon niet de plek voor.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:56:59 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59304376
Ik wel, juist bij geschiedenis!

Oja, ontopic: print dit topic en prop het in z'n brievenbus
pi_59304723
Ik denk niet dat ie kan lezen, en voorlezen is ook weer zo'n gedoe....
pi_59304790
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:47 schreef Naamah het volgende:
Het is inderdaad een onzinnige 'racistische' grap en heeft absoluut geen toegevoegde waarde voor een vak zoals geschiedenis
pi_59306782
Het is toch niet zozeer racistisch? Het is racistisch van die kopende partij, maar als het d.m.v. statistieken CBS of iets dergelijks bewezen is, kun je het nauwelijk racistisch noemen...
  donderdag 12 juni 2008 @ 01:46:00 #41
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_59325114
Knap balen voor je.

Ben zelf enige tijd terug verhuisd vanwege een flink irritante bovenbuurman.
Zat zelf ook te denken door het aan wat vrienden over te laten, maar waar houdt het dan op?!

Nu is het het 'lawaai' waar ie zich aan stoort een volgende keer is het iets anders.
Maakt hij ook lawaai op bepaalde tijden als een soort van 'wraak'?

Of staat hij je meer buiten 'te verwelkomen'?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_59325582
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:17 schreef Berzerker het volgende:
Het is toch niet zozeer racistisch? Het is racistisch van die kopende partij, maar als het d.m.v. statistieken CBS of iets dergelijks bewezen is, kun je het nauwelijk racistisch noemen...
Daarom zolang het bewezen is.... ik geloof niet dat er iemand een onderzoek na gedaan heeft dus is het pure speculatie. Als je dan toch zoiets wil behandelen lijkt maatschappijleer of C&M me daar geschikt voor.
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:33:58 #43
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59325842
Het lijkt mij heel lastig om dit als "verborgen gebrek"op te voeren. Of je last van een ander hebt is blijf toch een hele subjectieve zaak. In dit geval claimt de buurman juist last van jou te hebben.
reach out and touch faith
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:41:48 #44
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_59325886
Als hij nu doorheeft dat hij zomaar over je heen kan lopen dan krijg je in de toekomst nog meer problemen. Ik zou de knietjes stevig houden. Compleet negeren, als hij problemen heeft moet hij het maar op een gepast manier hiervan melding doen.
Eikels, vooral buren, moet je negeren. Dan houden ze vanzelf wel op. Sony verkoopt goede koptelefoons.
zo goed..?
pi_59325973
quote:

[..]

Buurman is niet zozeer chagrijnig, en laat me ook zeker niet intimideren, maar ik heb zoiets ik heb genoeg geld betaald voor een mooi appartement en heb geen zin in zulk tokkie-achtig gedrag... Heel simpel...
Dat doe je wel, want je loopt voorzichtig op sokken door je eigen huis uit angst voor je buurman. Zijn aggressieve gedrag werkt dus prima. Als hij verder nog iets gedaan wil krijgen van jou dan weet hij alvast hoe te werk te gaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:16:05 #46
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_59326139
quote:

Hij heeft bij laatste email aangegeven dat het beter zou zijn dit per telefoon te bespreken dus misschien komt er dan toch wat uit...
misschien een idee om dit telefoongesprek op te nemen ?
Misschien de reden dat die wel telef. toelichting op zn irritante ex-buurman wil geven is omdat hij ook al voelt hoe laat t is en er geen zwart-op-wit bewijs van wilt geven
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_59326149
Zeer vervelende situatie. Ik hoop voor je dat het beter wordt, want dit is geen wonen zo. In ieder geval lijkt het hier wel te gaan over iemand die blaft maar niet bijt. Lekker in zijn eigen sop laten gaarkoken. Ik zou het anders ook niet weten.

Zulke sociaal-idiote debielen zouden in een aparte flat gezet moeten worden.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:30:31 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59326327
Tvp.

Een lastige buurman als verborgen gebrek... Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59326478
Dus als ik het goed begrijp wil je een test laten uitvoeren die betaald moet worden door de verkopende partij, om wat...?

Die asociale om zijn oren mee te meppen?

Ik zou eerder geneigd zijn ;m toch fijntjes te vertellen dat hij beter op kan houden met piepen anders hou je helemaal geen rekening meer met hem.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:58:36 #50
111172 Noax
pi_59326698
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 07:41 schreef Diepvriez het volgende:
Als hij nu doorheeft dat hij zomaar over je heen kan lopen dan krijg je in de toekomst nog meer problemen. Ik zou de knietjes stevig houden. Compleet negeren, als hij problemen heeft moet hij het maar op een gepast manier hiervan melding doen.
Eikels, vooral buren, moet je negeren. Dan houden ze vanzelf wel op. Sony verkoopt goede koptelefoons.
Hee, een vertegenwoordiger van Sony hier, dat treft!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 juni 2008 @ 09:04:48 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59326791
quote:
Ik liet mijn vriendin uit
Begon ze te kwispelen?
pi_59326810
quote:
dat is een onzinargument.

daarmee zeg je het volgende: statistieken van het CBS tonen aan dat blanke mensen liever een huis kopen waar andere blanke mensen wonen, dus is die houding geen racisme. right. dan kan je ook stellen dat in zuid afrika vroeger helemaal geen sprake was van racisme en discriminatie, want de meerderheid van de bevolking die er woonde oefende tenslotte actief apartheid uit, dat is tenslotte aangetoond (en blanke mensen hadden toch nergens last van!)

maar goed; terug ontopic.
je kan ook proberen om gewoon heel hardnekkig steeds netjes gedag te zeggen, en een beetje een praatje te maken enzo. wij hebben hier beneden ook zo'n aso figuur wonen, en ik zeg 'em altijd heel hardnekkig gedag, als ik hem zie zwaai ik ff en alstie zeurt over mijn auto op 'zijn' plekje, dan vraag ik of het dringend is, zo ja: zet ik hem ff weg, zo nee: dan niet (het bleek dattie soms vanaf de eerste verdieping met zn maten zn auto wil wassen, vandaar) deze houding heeft ertoe geleid dat als ik mijn auto wil wassen, we bij hem op de eerste water mogen pakken enzo tot grote verbazing van de andere buren zegtie mij ook altijd gedag, doettie altijd aardig tegen mij, en is er nooit iets aan de hand. (btw: we hebben het hier over een hele grote dikke neger, zo'n "bubba" type)

die tactiek kan soms dus ook best werken hoor je moet je niet laten afschrikken door van die asperger-types. (maar ik heb ooit een sociaal contact gestoorde huisgenoot gehad, dat oefende wel *zucht* wat een ellende was *dat*!) soms kan iemand er gewoon echt weinig aan doen hoe die in elkaar steekt, en als je er een beetje doorheen prikt valt het allemaal wel mee. soms echter ook niet (ik herinner me ook de prosituerende junkie buuv, aardig wijffie hoor, daar niet van, maar wat een ellende!) en dan moet je het gewoon negeren en je distantieren.
pi_59327604
quote:

[..]

Welkom op Fok!
pi_59327636
quote:

Deze confrontatie liet toch een beetje vraagtekens achter, en heb de verkopende partij gevraagd hoe de buren waren, en of er nooit klachten/ problemen waren. Hier werd op geantwoord dat hij er altijd heerlijk gewoond heeft en het echt genieten was, tijdens de sleuteloverdracht merkte mijn vader op die het overpositieve argwanend aanhoorde, dat als er zoveel positieve dingen waren er ook vast iets minder positiefs zou moeten zijn, maar dat was er niet... Hij noemde een aantal buren dat het zulke aardige oudere dames waren, en natuurlijk mijn onderbuurman (alleen bij naam noemende, er niks verder over zeggen).

Standaard verkooppraatje helaas, die gast wou zeker graag zijn huis verkopen
pi_59327987
tvp
pi_59328143
Gezellig kan je nooit een dvd' tje kijken of muziek luisteren

Op je tenen lopen omdat anders de buurman boos wordt. En zoals hierboven al geschreven neem het telefoon gesprek op van de vorige bewoner

Succes ermee in ieder geval
MOKUM XXX RATED
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:15:50 #57
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59328238
Ik denk dat je het beste met de rest van de bewoners kan bespreken wat zij al aan hem gedaan hebben. Bijvoorbeeld op de VVE vergadering. Als jullie met het hele gebouw tegenover een persoon staan zal hij misschien begrijpen dat hij eens wat rustiger aan moet doen. Van mijn part een brief namens de VVE naar hem sturen dat hij de sfeer verpest e.d.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:31:26 #58
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_59328617
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:05 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is een onzinargument.
Het is waar. Mijn appartement was goedkoop omdat 25% van de buurt niet westers allochtoon is. Een vergelijkend appartement in een blanke buurt levert 50.000 meer op.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:51:25 #59
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59329125
Volgens mij heb je geen voet om op te staan zolang het huis/app van hem is en hij je niet direct bedreigt of over gaat tot physieke handelingen. Wat ik wel denk is dat de verkopende partij wel een plicht heeft om volledig te zijn in de informatie die ze verstrekken. Maarja misschien kon hij er wel fatsoenlijk mee leven... (lijkt me though)
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_59330564
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 01:46 schreef Noax het volgende:
Knap balen voor je.

Ben zelf enige tijd terug verhuisd vanwege een flink irritante bovenbuurman.
Zat zelf ook te denken door het aan wat vrienden over te laten, maar waar houdt het dan op?!

Nu is het het 'lawaai' waar ie zich aan stoort een volgende keer is het iets anders.
Maakt hij ook lawaai op bepaalde tijden als een soort van 'wraak'?

Of staat hij je meer buiten 'te verwelkomen'?
Nee hij maakt zelf geen lawaai, dat is eigenlijk net het rare, hij heeft last van mij en ik niet van hem (niet direct qua geluidsoverlast), hij zou hier zo een topic kunnen openen over zijn luidruchtige bovenbuurman...

Het is indd meer buiten verwelkomen, of dom commentaar geven..

Ik ben niet extra stil, doe gewoon zoals ik wil doen, loop sowieso thuis op sokken/ sloffen (scheelt poetsen )..
Kijk als iemand anders onder me zou wonen en op fatsoenlijke manier aangaf dat het erg gehorig is, en of ik aub beetje rekening ermee kan houden geen probleem, ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand dat deed..
Maar gewoon de manier waarop irriteert, en tegen mij vind ik het niet zo erg, maar blijkbaar doet hij t ook tegen bezoekers...
Het is indd zoals jullie zeggen, je er niks van aantrekken en negeren, maar ik ben iemand die graag de confrontatie aangaat en dan ben je bij zulke figuren aan het verkeerde adres..
En toch trek je je er onbewust iets van aan, gewoon vanwege het geen zin hebben in zo'n tokkie die loopt te zeiken.. Achja maar eens kijken hoe t verder gaat,..

Nee ik wil niet die test laten uitvoeren, hij kan dat aanvragen via de VVE als hij meent dat het te luidruchtig is...

En dvd kijken of muziek luisteren allemaal geen probleem, blijkbaar is het alleen het lopen op de vloer dat erg doordreunt, tv hoor je niet echt....
pi_59330786
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:41 schreef Berzerker het volgende:

En dvd kijken of muziek luisteren allemaal geen probleem, blijkbaar is het alleen het lopen op de vloer dat erg doordreunt, tv hoor je niet echt....

Vreemd dat je dat wel kan maar lopen niet. Misschien heeft ie een fobie
MOKUM XXX RATED
pi_59330869
Ik kan sowieso gewoon lopen, alleen als het iets teveel voetstappen zijn, dan zeurt ie al snel...
Indd boeiuhhh laat hem lekker zeiken en zeuren, maar als je t dalijk bijna iedere dag krijgt, pff word je toch ook moe van, lijkt of ik weer bij mijn ouders woon, mijn pa kon ook daarover zeuren, maja daar kon ik dan wel weer om lachen... Misschien hier ook maar gewoon om lachen als hij zich irriteert en loopt te schelden..
pi_59331379
Denk dus eerder dat je wat aan je klapplatvoeten moet doen als je pa er ook al over kon zeuren

[ Bericht 1% gewijzigd door dronkeykong op 12-06-2008 12:39:39 ]
MOKUM XXX RATED
pi_59331909
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:41 schreef Berzerker het volgende:
Het is indd zoals jullie zeggen, je er niks van aantrekken en negeren, maar ik ben iemand die graag de confrontatie aangaat en dan ben je bij zulke figuren aan het verkeerde adres..
En toch trek je je er onbewust iets van aan, gewoon vanwege het geen zin hebben in zo'n tokkie die loopt te zeiken.. Achja maar eens kijken hoe t verder gaat,..
Je begint zelf wel steeds zeurderiger te klinken
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:58:47 #65
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59332750
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:36 schreef bug_me_not2 het volgende:

ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met mijn buurman... en ik kan je zeggen: blaffende honden bijten wel...
put
your
clothes
on!
pi_59334860
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:58 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met mijn buurman... en ik kan je zeggen: blaffende honden bijten wel...
Vertel....
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:16:06 #67
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59335256
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:04 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Vertel....
Het begon als niet wetend wat me te wachten stond met een nieuwe buurman (je deelt hier douche en toilet samen), na een paar dagen zag ik enorm smerige wc en douche (lagen pies op de vloer), begon hij te vragen om geld, vroeg hij geld voor de dingen die al aanwezig waren in de gezamelijke ruimtes, kwamen er vrienden van hem van het kamp langs, kwamen er opeens zwervers langs, werden er spullen gestolen van mij uit het gemeenschappelijke gedeelte, kwamen de nachtelijke scheldpartijen aan mijn deur terwijl hij dronken was en ik half lag te slapen, werd ik met de dood bedreigd aan mijn deur, vielen zjin kampvrienden binnen en sloegen me half in elkaar, werd water afgesloten omdat hij de rekeningen niet betaalde en uiteindelijk is hij er door de woningcorporatie uitgezet...
put
your
clothes
on!
pi_59335353
Ik schat je onderbuurman in zoals een buurman van mij: asociaal en egocentrisch.
Jij moet volgens hem je koest houden op verschillende vlakken en hij doet waar hij zin in heeft. Maakt (nog) geen lawaai, maar zorgt wel voor overlast op andere manieren.
Jerruh bedoelt dat buurman best wel eens irritanter kan worden in de toekomst en afhankelijk van hoe hij is kan dat op verschillende manieren.
Je kunt je druk maken om die lui, maar daar schiet je niets mee op. Bij mijn buurman werkt het redelijk door zoveel mogelijk normaal tegen hem te doen. Verder hou ik hem net zo kort als dat hij mij wil houden. Zorgt hij voor overlast sta ik dat een enkele keer toe (afhankelijk van mijn humeur), maar gebeurt het weer waarschuw ik hem en de volgende keer staat de politie op de stoep. Daar baalt hij van en kijkt me dan een tijd niet aan, maar dat is dan jammer. Ruimt hij z'n zooi niet op na een ultimatie gesteld, dan wordt het voor hem gedaan. Op zijn kosten natuurlijk en ook zo dat dat irritant voor hem uitpakt (lees dat hij er extra werk van heeft of dat hij de zooi kwijt is).
pi_59336631
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:50 schreef Berzerker het volgende:
Misschien hier ook maar gewoon om lachen als hij zich irriteert en loopt te schelden..
Dit is volgens mij de oplossing. Tevens niet gaan negeren maar gewoon groeten als je hem tegenkomt. Voor de rest zou ik er weinig aandacht aan schenken.
Huh?
pi_59338662
TS, wat wil je nu?

Als blijkt dat de vorige bewoners wel van die buurman wisten de koop ongedaan maken?
Dan moet je keihard BEWIJS hebben voor je vermoedens.

Telefoongesprekken afluisteren gaat imo wel erg ver.
Je moet het eerst proberen zelf op te lossen.

Dus ga praten met die man (probeer het in ieder geval)
pi_59338663
Oeps, dubbel
pi_59344558
Heb je al aangekaart bij de makelaar TS?

Verder denk ik dat je je een beetje aanstelt, maar dat is slechts mijn mening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59345459
Er is geen enkele wet of regel die het verbied om contactgestoord, onvriendelijk, onbeholpen of een sociaal maatschappelijke kneus te zijn. Kansloze missie om op dit soort gronden iets te willen van de verkoper of weet ik veel wat voor instantie.
Leg je er bij neer en wees blij dat er geen sprake is van bedreiging, vernieling of andere fysieke overlast.
Doe geen poging tot vriendelijk en sociaal contact, hij geeft immers verbaal en non-verbaal aan dat niet te willen. Geforceerd doorzetten van jou kant ziet hij als een teken van zwakte.
Blijf echter altijd vriendelijk door elke keer als je hem ziet consequent te groeten en daarbij bewust oogcontact te zoeken.
Straal uit dat zijn onbeholpenheid je koud laat. En hou dit vooral vol als hij een keer uit zijn rol schiet en wel een normaal gesprek lijkt te willen voeren, te veel gretigheid van jouw kant en je kan weer van voren af aan beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 12-06-2008 20:47:02 ]
-
  vrijdag 13 juni 2008 @ 01:55:52 #74
111172 Noax
pi_59353629
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:50 schreef Berzerker het volgende:
Ik kan sowieso gewoon lopen, alleen als het iets teveel voetstappen zijn, dan zeurt ie al snel...
Indd boeiuhhh laat hem lekker zeiken en zeuren, maar als je t dalijk bijna iedere dag krijgt, pff word je toch ook moe van, lijkt of ik weer bij mijn ouders woon, mijn pa kon ook daarover zeuren, maja daar kon ik dan wel weer om lachen... Misschien hier ook maar gewoon om lachen als hij zich irriteert en loopt te schelden..
Kraakt die vloer van je, woon je in een oud pand?

Vaak zijn die oudere panden gehorig, daarom ben ik nu maar in een nieuwbouw-woning gaan zitten, wat me tot dusver prima bevalt.
Maar goed ik hoor zo nu en dan ook wel lawaai, en tokkies zitten overal al zul je in bepaalde wijken wat meer tegenkomen.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:01:02 #75
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_59355581
Serieus als ik zo'n persoon langs me had wonen, die rond de normale tijden al bij het minste of geringste gaat klagen, dan gaat de muziekinstallatie toch echt even aan zodat ik hem iig niet hoor
pi_59359184
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS, wat wil je nu?

Als blijkt dat de vorige bewoners wel van die buurman wisten de koop ongedaan maken?
Dan moet je keihard BEWIJS hebben voor je vermoedens.

Telefoongesprekken afluisteren gaat imo wel erg ver.
Je moet het eerst proberen zelf op te lossen.

Dus ga praten met die man (probeer het in ieder geval)
Lees eerste verhaal nog eens daarin zeg ik dat als, de onderbuurman gaat zeuren over de vloer en er kosten aan verbonden zijn of ik die dan op de verkoper kan verhalen, verder vraag ik gewoon om ervaringen van anderen..

Laatste paar ervaringen zijn indd, de manier waarop ik t ook gedacht had aan te pakken...
pi_59359347
Het is indd een oud pand, een hoeve uit 1788, maar is compleet gerenoveerd en de appartementen zijn dus nieuwer, de vloer is laminaat en 3 jaar geleden ofzo gelegd, de vorige bewoner heeft een vriendin gekregen in Breda en was t laatste jaar weinig aanwezig...

Het kan overkomen dat ik zeur, maar als een tokkie steeds loopt te schelden en agressief overkomt, dan komt er een tijd dat je daar genoeg van krijgt, achja ik zie t maar ff aan, iig goed advies van quo...
pi_59362033
Vind eerlijk gezegd wel dat TS zich een beetje aanstelt hoor. Die man is gewoon aso, lekker links laten liggen en verder niks mee doen. Je bent ook wel een angsthaas als je op je tenen door het huis gaat lopen en je plezier van een nieuw huis meteen laat vergallen door een vent die gewoon wat te zeiken moet hebben.
pi_59362563
Mijn onderbuurman is ook een rare gast, werkt niet en zijn moeder doet de was en alles...

Ik ga ervan uit dat je onderbuurman niet werkt??? als je alleen thuis zit reageer hij dus af op anderen... zo heeft hij ook sociale contacten

Krijgt hij wel bezoek of zoiets???

Ik zou er gewoon niet op reageren en gewoon jezelf blijven. dat heb ik ook gedaan en geen last meer van gehad...

Je moet er gewoon niet van aantrekken, alleen HIJ heeft last van jou en niet de anderen... het begon al met: GVD alweer geen lekker wijf, dus het ligt alleen aan hem...het probleem ligt bij hem en niet bij jou dus moet je geen zorgen maken

Gewoon genieten van je appartement en je mag lawaai maken van 8 tot 10 uur s'avonds...hierna mag je geen buitensporige lawaai maken..

Zo simpel is het, als jij daar aan houd dan is er niks aan de hand...

maar wel vervelend maar geniet maar gewoon van je appartementje, je hebt zelf er voor gewerkt en niks van anderen aantrekken!!!
pi_59362947
Een VvE heeft een reglement van splitsing, vaak aangevuld met een huishoudelijk reglement, waarin vaak een normering in staat mbt massieve (houten/parket) vloeren, er zijn nl verschillende klassen van isolatiemateriaal die je er onder kan plaatsen. (hoe beter dempend, hoe duurder uiteraard) Dit reglement is bindend, en heb je ook voor getekend/geparafeerd bij de notaris. Je zou hier even in kunnen kijken of er inderdaad eisen zijn gesteld aan de vloer (isolatie), en zo ja, dit navragen bij de verkoper. Als die zich hier niet aan heeft gehouden zou je het een verborgen gebrek kunnen noemen, als alles conform de reglementen is, moet je onderbuurman niet zeiken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_59366059
@Fruityloop, dat is er indd, en heb ik de verkoper ook gevraagd maar hij zou o.a. daarover bellen..

@9darts hij werkt wel bij beveiligingsbedrijf, dus soort uitsmijter is ie, zo ziet ie dus ook uit en gedraagt zich er ook naar, wat mensen als Mirannie dus niet begrijpen of ff in kunnen zien is dat zulke mensen een kort lontje hebben en dalijk lekker agressief voor je deur staan en je kop willen inslaan en daar heb ik dus geen zin in...

Kerel kan niet normaal reageren begint keihard door de hele hoeve te godvere en te schelden alsof ie op t kamp staat... Ik zeg je dan ben je niet blij
pi_59366615
En dan kun je mooi denken pff laat hem schelden maar zodra je naar buiten gaat komt ie dus ook naar buiten en spreekt ie je aan, tis gewoon storend en vervelend, ik heb die kerel geen verantwoording af te leggen...
pi_59366896
Hij domineert jou. Je wordt zijn bitch als je nog verder over je heen laat lopen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_59366903
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:05 schreef Berzerker het volgende:
@Fruityloop, dat is er indd, en heb ik de verkoper ook gevraagd maar hij zou o.a. daarover bellen..

@9darts hij werkt wel bij beveiligingsbedrijf, dus soort uitsmijter is ie, zo ziet ie dus ook uit en gedraagt zich er ook naar, wat mensen als Mirannie dus niet begrijpen of ff in kunnen zien is dat zulke mensen een kort lontje hebben en dalijk lekker agressief voor je deur staan en je kop willen inslaan en daar heb ik dus geen zin in...

Kerel kan niet normaal reageren begint keihard door de hele hoeve te godvere en te schelden alsof ie op t kamp staat... Ik zeg je dan ben je niet blij
als hij bij een beveiligingsbedrijf werkt zal hij vast ook wel weten dat als hij iets fout doet dat hij z'n legitimatiebewijs om beveiligingswerkzaamheden te mogen verrichten kwijt is.
pi_59367141
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:36 schreef Poogie het volgende:

[..]

als hij bij een beveiligingsbedrijf werkt zal hij vast ook wel weten dat als hij iets fout doet dat hij z'n legitimatiebewijs om beveiligingswerkzaamheden te mogen verrichten kwijt is.
hij doet niks wat strafrechtelijk niet mag, laf ventje dat je er bent. Hij is gewoon irritant en TS kan er niet mee omgaan.
pi_59367230
quote:
dus eigenlijk heeft ie informatie achter gehouden, ik las dat je als verkoper niks mag achterhouden, soort van informatieplicht hebt..
De koper heeft een informatieplicht.
In het geval van je appartement, waar duidelijk zichtbaar laminaat op de vloer ligt, wordt je als koper dus geacht om na te vragen of dit toegestaan is qua geluidsisolatie.
Een verborgen gebrek kun je dit niet noemen.
Ik ga er van uit dat je dit niet op de verkoper kunt verhalen.

Het feit dat er een aso en zeurende buurman onder je woont, zou je daarentegen misschien wel kunnen zien als een verborgen gebrek (aantasting van je woongenot), vooral ook omdat je hier expliciet met de verkoper over hebt gesproken.
pi_59367361
quote:

bubba van beneden bij ons ziet er ook zo uit (en spreekt nauwelijks nederlands), dus? dan hoeftie toch niet noodzakelijk agro te wezen? de blowende kaalkopjes van hiernaast zijn ook best aardig, en willem van hiertegenover ook wel, en die zorgt jaarlijks voor groot vermaak hier in de buurt door als de politie komt op de loop te gaan door de wijk

ja mensen: sangdrax en ik wonen in den haag zuid west, en het enige probleem wat we hier hebben is dat er veel te veel lawaai is op straat 's nachts! tis ook idd een beetje je eigen opstelling hoor!
pi_59382715
quote:
Je gaat zelf graag de confrontatie aan toch? Dan moet je ook niet zeuren als hij terug hapt...
pi_59456042
Ik heb eigenlijk alweer een tijdje geen last meer van hem, alleen toen we EK gingen kijken hadden we bij mij afgesproken..

1 koppel stond dus voor de hoevepoort te wachten, en onze tokkie komt aanlopen met de was, en begint:

Voor wie komen jullie? ouwhoerofwatey?
Nouja voor TS..
Gvd jullie komen hier toch niet EK kijken en bij mij boven stampen, gvd daar wordt niks gestampt blabla..
Hij loopt naar binnen, koppel volgt en gaat op binnenplaats zitten, blijkbaar ging tokkie met andere buurjongen (wel aardige gas) ek kijken, begon ie dus tegen hem, die komen gvd bij mij boven stampen, dan stamp ik ze toch blabla...

Die andere jongen kerel hou toch op zit nu niet weer ruzie te maken, en het was weer goed...

Zondag was BBQ rest van de hoeve leren kennen, hele aardige mensen en vroegen ook of ik erbij kwam zitten, met smoesje afgewezen maar zag dat de tokkie er beetje naast/bij zat, en ook eigenlijk compleet genegeerd werd door de rest van de bewoners..

Maar verder dus eigenlijk weinig meer aan de hand.. Had smsje van vorige eigenaar, hij was vergeten te bellen en ging nu 3 weken op vakantie en zou erna contact opnemen... (beetje vreemd niet?) Maja ik heb nog post van hem, dusja..
pi_59456644
pfff, ik kom terug o9p de mededeling "de kaalkopjes vallen reuze mee". die hebben met de voetbal het volgende geflikt:

1) tot zaterdagochtend 10 uur keihard housestamprotzooimuziek gedraaid
2) de hele portiek ondergekots/gezeken/gepoept (ook de kelders waarna het in de andere boxen liep ja)
3) geblowd in de portiek
4) toen ik ze erop aansprak stond het strak van de pillen, dus dat doen we niet meer.......

dus TS: het valt nog best mee met jouw buurman, mag ik hem anders niet ff lenen?
pi_59456677
Hahahaha ja in jouw geval zou hij wel handig zijn, daar maakte hij wel korte metten mee...

Ach het valt volgens mij wel mee, alleen moet je mensen wel ff inlichten voordat ze op bezoek komen...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:43:18 #92
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59457303
TS, woon je in een woongemeenschap ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:48:32 #93
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59457433
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:17 schreef Jolly_Reaper het volgende:

Zulke sociaal-idiote debielen zouden in een aparte flat gezet moeten worden.
Op grond waarvan dan lieverd?

Wat een giller!

Je kunt er helemaal niets mee omdat er feitelijk niets aan de hand is. Maar iets meer cohones zou wellicht kunnen helpen. Kun je een beetje goed boos doen?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:50:16 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59457484
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:15 schreef simmu het volgende:
pfff, ik kom terug o9p de mededeling "de kaalkopjes vallen reuze mee". die hebben met de voetbal het volgende geflikt:

2) de hele portiek ondergekots/gezeken/gepoept (ook de kelders waarna het in de andere boxen liep ja)
3) geblowd in de portiek
4) toen ik ze erop aansprak stond het strak van de pillen, dus dat doen we niet meer.......

dus TS: het valt nog best mee met jouw buurman, mag ik hem anders niet ff lenen?
Smeris bellen. Met een beetje mazzel ligt er genoeg dope om de hele handel in een keer in te kunnen rekenen.

Je kunt ze eventueel eerst vragen om op te zouten met die herrie. Bij een niet welvallige respons bel je dan gewoon de politie.

Of, je houdt het eens in de gaten. Als er veel van die feestjes zijn met veel bezoek e.d., dan gewoon M bellen, en hopen dat het er vol ligt
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59481278
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:43 schreef DroogDok het volgende:
TS, woon je in een woongemeenschap ofzo?
Nee dat niet, alhoewel het er een beetje op lijkt, het is een oude carree boerderij/hoeve, die verdeeld is in appartementen, dus je hebt wel een gezamenlijke binnenplaats/tuin...
pi_59481640
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:47 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

De koper heeft een informatieplicht.
In het geval van je appartement, waar duidelijk zichtbaar laminaat op de vloer ligt, wordt je als koper dus geacht om na te vragen of dit toegestaan is qua geluidsisolatie.
Een verborgen gebrek kun je dit niet noemen.
Ik ga er van uit dat je dit niet op de verkoper kunt verhalen.

Het feit dat er een aso en zeurende buurman onder je woont, zou je daarentegen misschien wel kunnen zien als een verborgen gebrek (aantasting van je woongenot), vooral ook omdat je hier expliciet met de verkoper over hebt gesproken.
Ik denk dat de TS geen kans maakt. Het is geen verborgen gebrek, want de verkoper zal het gewoon ontkennen zoals in de OP staat dat ze alleen maar positieve dingen melden.

Hell, ik zou ook niets zeggen als ik de verkoper was dat er een aso tokkie onder mij woonde, want dat zal bij mij iig een reden zijn om de boel te verkopen.

Het is niet netjes maar goed je wilt je woning toch kwijt
pi_59483195
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Op grond waarvan dan lieverd?

Wat een giller!
Het is niet nodig om me uit te leggen dat dit niet mogelijk is, 'lieverd'.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_61106543
Dit weekend is dan eindelijk de bom gebarsten:

ik ging naar huis om jas te halen met een vriend en we kwamen thuis aan, stond de deur van de buurman open en hij was aant stofzuigen, wij de trap op en naar binnen, die vriend de tv aangezet, en toen hoorde ik m alweer keihard schelden %$#@%^#$&%&%#$$^@%$#%&^%%$#@! zoals in stripfipgurentaal.. Ik denk pfff maja ik naar de wc hoor ik opeens de onderste deur (trappenhuis) dichtklatsen en ja hoor meneertje komt de trap op gestompt, en bam bam bam op de deur, ik denk gvd ik moet poepen ik doe de deur niet open. Maja bambambam alweer dus ik denk fuck it, boekje neergelegd, en deur opengedaan, die vriend kwam niet meer bij van t lachen in de keuken, maja toen ie hoorde dat ik de deur open deed kwam ie meteen achter me staan..

Hop buurman stormt binnen, 2 stappen ofzo tot voor me neus in dreigende houding, en schelden, ik sla je in elkaar ik trek je kop eraf blabla, ik terugschelden , gvd flikker een eind op dit is mijn woning, hier heb je geen fuck over te vertellen, jij domme idioot blabkla nouja heel gescheld en geschreeuw, ik merkte gelukkig dat ik niet bang voor m was, en dus ook zoiets had sla maar dan sla ik je trug, maja hij krabbelde al snel terug en stond buiten de deur, maja kwam erna weer ff voorruit omdat ik m de huid volschold, en toen liep ie alweer langzaam weg, ik achter m aan tot bovenaan de trap en we bleven wat schelden enzo, en toen zei ie iets van: als ik de boel niet kwijt was had ik je allang geslagen??? snapte t niet echt..

Maja naar de stad gegaan en aangifte gedaan, kon kiezen aangifte en rechtzaak beginnen (is huisvredebreuk, omdat ie binnenkwamen en bedreiging), maja dat doe ik dus liever als ie al geslagen heeft en ik kon kiezen voor mutatie?? dan word t genoteerd en komt de wijkagent bij m langs om eens met hem te praten. dusja daar ben ik voor gegaan dus ben eens benieuwd..
Maja ik was wel blij dat t gebeurd is nu weetk wel hoe t gaat en dat de bom lekker kan barsten...
Ben eens benieuwd hoe hij reageert als er zo'n bromsnor langskomt, of schrikken, of nog kwader worden..
pi_61106628
Wat een oetlul...
En wat goed van je dat je je niet hebt laten intimideren in je eigen huis!
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:03:27 #100
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_61109854
mmhhh pakt popcorn
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_61112743
Het was al zo stil.......was de afgelopen maanden niks gebeurd??

en waarom nu wel weer zo opeens???
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:22:53 #102
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61113493
Och, ik heb zo het idee dat er wel degelijk dingen gebeurd zijn de afgelopen maanden, alleen dit was waarschijnlijk de druppel...
pi_61113648
TVP
There is no such thing as Automerge
pi_61125598
Je maakt wel heel veel knullige spelfouten voor een hoog opgeleide, zoals je jezelf in een van de eerste posten noemde. Doch dit geheel terzijde

Je buurman is een lul, trouwens.
pi_61126171
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:15 schreef simmu het volgende:

3) geblowd in de portiek

Wat mij betreft een reden om zonder waarschuwing per direct het huis uit te gooien.
Helaas zit de wetgeving zo niet in elkaar.
pi_61126455
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:54 schreef Ninedarts het volgende:

Gewoon genieten van je appartement en je mag lawaai maken van 8 tot 10 uur s'avonds...hierna mag je geen buitensporige lawaai maken..

Buitensporig lawaai mag nooit. Soms klussen is uiteraard niet buitensporig, maar door muziek het huis uit getrild worden wel. Vreemd dat van 8 tot 22 uur 's avonds lawaai maken als recht wordt beschouwd.. stel dat je die 14 uur per dag steeds muziek van buren hoort, dan is je woning voor de meeste mensen totaal onleefbaar. Slappe woningcorporaties hanteren echter deze norm. Wat mij betreft moet je altijd rekening houden met de buren, en wil je lawaai maken (zoals af en toe oefenen op je muziekinstrument of een feestje) dan maak je daar nette afspraken over.
Helaas worden aso's door de wetgeving beschermd.
pi_61129522
wow...die gast moet gewoon doodgaan ofzo. wat een onmens
pi_61131218
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:59 schreef Flashwin het volgende:
wow...die gast moet gewoon doodgaan ofzo. wat een onmens
Zoals het nu overkomt lijkt de buurman inderdaad niet te sporen, maar dit is wel maar 1 kant van het verhaal natuurlijk.
pi_61131288
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:45 schreef Berzerker het volgende:
en toen zei ie iets van: als ik de boel niet kwijt was had ik je allang geslagen??? snapte t niet echt..
Wellicht is z'n appartement verkocht?
Verder goed van je dat je tegen hem in bent gegaan, je hoeft niet over je heen te laten lopen.
pi_61132352
Nou dat van die spelfouten kan kloppen, ik had een heel verhaal getypt, maar toen kwam mijn baas binnen, dus snel moeten afsluiten. Dus heb ik maar een email gekopieerd en aangepast vandaar dus die spelfouten,

Die uitspraak kan zijn: hij heeft de boel verkocht en wilt zonder problemen weg? maja lijkt me sterk.
of dat als hij mij zou slaan hij dan alles kwijt zou zijn, en daarom het niet doet.

Afgelopen maanden stil geweest, vanwege nieuwe detacheringsopdracht bij andere werkgever en het internet in mijn appartement wat vertraging had opgelopen, en dan nog de vakantie.
Het is de laatste tijd ook wel meegevallen het enige noemenswaardige eigenlijk was toen mijn broer en zijn vriendin langskwamen, zij op hakkenschoenen liep, en ik zoiets had van: laat maar eens gaan. Want die vriendin zei steeds ach het zal wel meevallen, je zult ook wel herrie maken, blabla...
Dusja zij liep door de huiskamer, en opeens heel hard gestommel en gegodver, zij schrok en dacht dat ie uit bed viel ofzo, en vroeg dus wat is dat? Ik zo nou de buurman, omdat je hakkenschoenen aanhebt, maar ik loop toch gewoon? Ik zo ja dat mag niet van hem ..
Ik dus ook gezegd dalijk als we naar buiten lopen dan komt ie naar buiten en begint ie weer te schelden, ohw zegt mijn broer (die tegen de 2 meter is en nogal breed, maar verder zo'n hele brave jongen is) dan lopen we dalijk eens zolang rondjes op de binnenplaats totdat hij naar buitenkomt, nou wij naar beneden, had ie zijn deur al opengezet, en wij de binnenplaats bekijken, maar hij kwam maar niet.. En uiteindelijk na 10 minuten ofzo kwam hij naar buiten en vroeg heel netjes:"Zouden jullie alsjeblieft misschien iets zachter kunnen lopen" Ik stond perplex, ik gezegd nou ze heeft hakkenschoenen aan dan hoor je dat nog wel eens..Ohwja dan is het goed, ik denk dat dat een breekpunt voor me was, dat ik dacht pff mietje nu durf je opeens niet meer..
Dusja erna ff met een andere buurman erover gepraat (die had t meegekregen) en die vertelde nog meer dingen, hij zou verliefd zijn geweest op een 20 jarige dochter van een gezin wat er woont. En die zou hij gestalked hebben, en haar vriendje bedreigd enzo... Dus geen frisse gast..
Ben benieuwd als de politie is langsgeweest hoe hij dan reageert, **trekt steekveilig vest aan**
pi_61137397
Wat een mafkees zeg. Maar goed dat je niet over je heen heb laten lopen TS
MOKUM XXX RATED
pi_61138570
Heb je je auto daar staan? Zo nee, gek maken die vent. Compleet negeren etc. Ik heb helaas een auto voor de deur staan dus hou me wel es in bij een aso die bij mij in de portiek woont anders wist ik genoeg rotgeintjes.
pi_61139211
Ik weet precies wat je meemaakt. Alleen is het bij mij andersom. De bovenbuurman is de herriemaker (eigenlijk zijn twee tyfus kinderen). Die hoer van hem en hijzelf kunnen de kinderen blijkbaar niet leren dat je niet hoort te rennen door een flat met plavuizen, want dat horen de onderburen (wij dus). Twee keer ana de deur geweest, twee keer een grote bek gehad. Nu laat ik het maar , maar je gaat je er steeds meer aan irriteren. Totdat ik hem een keer naar de nek vlieg en opgepakt wordt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_61139906
Ik woon gehuurd, en heb ook zo'n probleem met mijn onderbuurvrouw. Al begrijp ik het echt vanuit haar kant (het is een huisje uit 1910, houten vloeren, gehorig) is het toch ook niet de bedoeling dat ik geen tv mag kijken, of erger nog, muziek mag luisteren. Aanpassen gaat tot een bepaalde hoogte. Het is zeer vervelend dat je onderbuurman zo moeilijk doet, maar hij zit ermee. Als jij vind dat je alles redelijk doet en niet excessief veel herrie maakt, moet het maar goed zijn. Blijf jezelf.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:19:26 #115
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_61140205
wat een jankerd zeg. Gelukkig heb ik slecht horende en aardige bejaarden als onder en zij- buren
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_61140298
tvp

Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen! Sterkte iig, geen pretje om met nare buren te moeten leven!
Ik goed? ik ben gewoon arrogant!
pi_61140693
TS komt wel een beetje over als een watje.
Ik hoop voor de TS dat z'n vriendin niet op stoere gespierde mannen valt
pi_61141017
Kijk het is een heel verschil als iemand je netjes komt vertellen dat het gehorig is en je vraagt om er rekening mee te houden of dat iemand iedere keer je uitscheld en bedreigt. Sowieso wil hij er niet over praten, het is me 1 keer gelukt om een gewoon gesprek met hem te hebben (meer dan 2 zinnen was het niet maja), en toen heb ik hem verteld dat we er rekening mee houden en zelfs nooit schoenen aanhebben. Toen was het goed en na 2 weken waarin hij niet eens echt thuis is geweest begon t gezeik alweer..Dusja het ligt gewoon aan het gebouw en de manier waarop hij zich aanstelt en meent dat hij maar alles en iedereen daar kan intimideren en bedreigen en daarmee naar zijn zeer kortzichtig wereldbeeld kan zetten..
Jongen werd vertroeteld door zijn moeder, die maakte hem sochtends wakker en die smeerden zijn boterhammetjes altijd, als hij naar zijn werk moest (en hij is midden 30), en zal wel ergens in een rustige buurt ofzo zijn opgegroeid, ik weet het niet maar snappen dat als je iemand boven je hebt wonen dat je die persoon dan hoort doet ie iig niet.
Hij schreeuwde tijdens de ruzie ook, het is hier iedere dag kermis, je hebt altijd mensen over de vloer, (alleen mijn vriendin, soms een vriend maar geen feestjes ofniks) heb ik toch moeten vertellen dat dat normaal was, en dat ik er ook niks aan kon doen dat niemand bij hem op bezoek wilde komen..
pi_61141591
Kolere, daar ben je mooi mee genaaid TS
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61142948
Maar dit soort dingen hoef je dus niet te melden bij de verkooop blijkt? Dus als ik mijn flat wil verkopen en ik niets over mijn luidruchtige bovenbuurman vertel (plavuizen + 2 k*nk*r kinderen) ben ik niet 'schuldig' ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:35:48 #121
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61143914
quote:

quote:
was was aan het inruimen en maakte misschien iets meer lawaai dan nodig
JIJ maakt meer lawaai dan nodig (expres dus) en bent dan van mening dat je buurman een tokkie is?
pi_61144072
is er nou niemand die het doorheeft....
pi_61163106
Nou meer lawaai dan nodig, valt nog zwaar beneden de grens van overlast, ik bedoel daarmee een dichtslaande deur van de wandkast, maja zoiets kan gebeuren, als je de reactie daarop hoort, pfoe alsof ik de horlepiep aan het dansen ben op klompen..

En dat is zeker niet express, pfoe wat hebben sommige mensen hier meteen een rare mening klaar,.. :s
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:39:56 #124
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_61163449
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:41 schreef Gutz het volgende:
Wat? Is dit ook weer een lemming?
pi_61163490
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:41 schreef Gutz het volgende:
Ik las alleen de OP en pag. 5. Mij is niets opgevallen. Ben benieuwd.
pi_61164000
Het staat buiten kijf dat de buurman een tokkie is, maar gehorige bovenburen is iets dat mij ook tot waanzin kan drijven. Ik hoorde bij mij thuis ook echt alles! Kon gesprekken woordelijk verstaan en meezingen met hun muziek etc. Ik heb er niets van gezegd, want ze deden geen rare dingen. Ik bedoel: in je eigen huis moet je kunnen lopen, tv kijken en kunnen plassen (ja zelfs dat hoorde ik lopen ) Lang verhaal kort te maken: ik heb het hele plafond eruitgesloopt: er van dat geluisdempende materiaal tegen geplakt en de boel weer dichtgemaakt en laten stucen. Nu heb ik nergens last meer van.

Misschien moet er een gesprek komen met de VVE en worden besproken of een soortgelijke "verbouwing" kan plaatsvinden in het appartement van je buurman. Op kosten van die VVE misschien zelfs.
pi_61164734
Ja daar is ie mee gekomen blijkbaar op de vorige VVE vergadering, toen woonde ik er nog niet..
Hij stelde voor de vloeren van dat deel te vervangen door betonne vloeren, dat zijn dus 4 appartementen.
Een ander deel heeft al betonne vloeren, en de andere delen zijn meer huizen dus daarvan is de bovenverdieping in eigen gebruik.
Dit zou geraamd zijn op 11000 euro, en zou dan dus door de hele VVE bekostigd moeten worden, maja er zijn eigenlijk maar 4 mensen die daar profijt van hebben, (eigenlijk zelfs maar 2 en dat zijn de mensen die op de benedenverdieping wonen) en dus zal tijdens de stemming bij de volgende ledenvergadering blijken of het doorgaat ofniet, maja als je er zelf niks aan hebt en het je wel veel geld gaat kosten stem je natuurlijk tegen..
Ikzelf ben er ook niet voor, door zelf navraag te doen blijkt dat dat voor 11000 euro niet gaat lukken, misschien het maken van de betonne vloer wel, maja alle 4 de appartementen moeten helemaal leeg, dus tussenmuren, keukens, badkamers, vloeren, etc moet er allemaal uitgesloopt worden en opnieuw worden opgebouwd, dus dat zal niet voor 11000 euro lukken, daarbij moet je dan voor een half jaar ofzo uit je woning waar je natuurlijk ook geen zin in hebt..
Maar indd, gewone isolering zou natuurlijk net zo goed helpen, ik heb ook geen id of er wel iets van isolering tussenligt, en aangezien de buurman er niet over wil praten kom ik er ook niet achter..
pi_61165817
Daar zou je op de volgende VVE-vergadering wel achter kunnen komen. (of je vraagt het aan de mensen van het andere beneden-appartement, die zullen wel hetzelfde hebben, ookal wonen ze er zelf boven.) Die betonnen vloer is volgens mij niet nodig en idd. wel heel ingrijpend en duur qua verbouwing! Ik heb gewoon isolatiemateriaal gebruikt én van dat grijze spul met die punten.
pi_61166595
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat? Is dit ook weer een lemming?
Hoe kom je erbij: Lastige bovenbuurman!
pi_61166704
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:57 schreef Gutz het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij: Lastige bovenbuurman!
Dat is een lemming van dit topic. SNAP JE NOU HELEMAAL NIETS
pi_61166888
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:03 schreef Kloppend.Mannenvlees het volgende:

[..]

Dat is een lemming van dit topic. SNAP JE NOU HELEMAAL NIETS
Joh! Hey kijk nou dat wist ik nog niet zeg. Viel me alleen op dat niemand 't hier doorhad.
pi_61166957
En een lemming betekend dus dat iemand t verhaal leest en probeert t vanuit de andere kant opnieuw te schrijven?? Hmm best veramekelijk, maja mijn vriendin is 1,78 en draagt daardoor geen hakkenschoenen.
Wij komen uit Limburg en daar wordt t woord bakkes niet gebruikt+ dat er nog een heel aantal zaken niet kloppen..

Ik schrok er wel ff van
pi_61167050
hehe, iig veel succes met de zaak.
pi_61168879
quote:
als het door statistieken bewezen wordt maakt dat alleen maar meer mensen racistisch. zoiets vervalt niet als iedereen het doet hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_61169042
geef hem oordopjes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61169150
Feit: TS is een mietje.

"Het is een grote kerel"
Wat wil hij gaan doen? Je slaan? Dan doe je aangifte.
Je laat je nu al intimideren. Gewoon op een 'acceptabele wijze' fucken en elke keer als hij net even over de schreef gaat de politie en woningbouw bellen.
pi_61169532
@ Technoviking, jups een heel groot mietje ..
Mwoah na nader inzien valt dat breed en gespierd van die gast wel mee, volgens mij gewoon raar gebouwd, in het begin heb ik indd moeten aftasten waar zijn grenzen liggen en het op een leuke manier geprobeert, maar nu is het ongeveer indd hoe jij t zegt, alhoewel ik natuurlijk niet extra voor overlast ga zorgen,..
Iedere tokkie die we weer een beetje kunnen integreren in de maatschappij is er 1, gvd ik zou hier subsidie voor moeten krijgen..
Ja leuk met je aangifte, stel je komt een avond laat thuis, hebt wat gedronken hij wacht je op en slaat je zolang door tot je een kasplantje bent? Je hoort t best vaak tegenwoordig dat zulke zaken gebeuren, en daar heb je gewoon geen zin in..
pi_61169638
Dus je laat je intimideren en dus gaat hij door.

Jullie zijn zelfs al zover dat er binnen de VVE een verbouwing van 11k besproken wordt. De verbouwing is er nog niet door, maar het staat wel op de agenda. En waarom? Omdat één persoon last heeft van geluidoverlast en net zolang druk uitoefent tot hij zijn zin krijgt.
pi_61188077
TVP (niet echt tijd nu om alles te lezen).

Weet ook niet of het al gezegd is: maar het lijken mij twee verschillende dingen.
Een vloer die misschien niet genoeg geisoleerd is, en een buurman waar je last van hebt.

Dat tweede heb ik ook, zijbuurman, andere portiek ingang. Vandaag bij de woningstichting geweest en een mail gestuurd naar buurtbemiddeling. Misschien ook een idee voor jou? (weet niet of dat werkt bij koopwoningen).
pi_61188299
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Klinkt als een vervelend mannetje waar we in deze maatschappij meer dan genoeg van hebben. Praten met zulke types heeft vaak ook geen enkele zin.

Knokploeg nodig, TS?
gaan jullie hem neermeppen met jullie netwerkkaartjes.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61188505
tvp
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61189525
wehehe, hier nieuws van het kaalkopjesfront: HALLELUJA!!! gisteravond hebben ze hun spullen gepakt en zijn ze vertrokken
pi_61190084
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef Technoviking het volgende:
Dus je laat je intimideren en dus gaat hij door.

Jullie zijn zelfs al zover dat er binnen de VVE een verbouwing van 11k besproken wordt. De verbouwing is er nog niet door, maar het staat wel op de agenda. En waarom? Omdat één persoon last heeft van geluidoverlast en net zolang druk uitoefent tot hij zijn zin krijgt.
Dit zal er vast ook niet doorkomen, zijn buurvrouw zei toen hij hiermee kwam, ja dat vind ik een goed id ik hoor ook alles wat boven me gebeurd, alleen reageert die vrouw er normaal op en snapt die dat haar bovenburen er niks aan kunnen doen, en die oelewapper onder me niet..

En btw techoviking, ik vind je reactie beetje onder de maat, maar snap het wel, ik zou ook altijd zo gedacht hebben als jij nu doet, alleen als je er echt mee te maken hebt, merk je pas hoe lastig het is, en hoe bedreigend zoiets kan zijn.. Ik laat me niet intimideren, in het begin misschien wel situatie is onbegrijpbaar voor iemand met normaal verstand dusja dan is het moeilijk om hierop normaal te reageren, maar nu niet meer...
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:45:07 #144
86793 wwwer
The one and only
pi_61230118
als je verstandig bent geweest heb je aan aankoopmakelaar gehad, je zou hem de kwestie kunnen voorleggen en daar advies inwinnen.
heb je die niet dan kan je ook de verkoopende makelaar eens aan zijn jas trekken.. misschien weet deze man meer.

Een vervelende buurman is naar mijn weten geen geborgen gebrek... het is immers persoonlijk..
Graaauuww?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:45:54 #145
86793 wwwer
The one and only
pi_61230145
en o ja, als het te erg is meteen de politie inlichten, aangifte doen etc..
als er maar genoeg bewijs is kan je ook tegen een koopwoning iets doen...
Graaauuww?
pi_61287419
@WWWER lees het verhaal eens compleet ik heb ook aangifte gedaan, had geen aankoopmakelaar, maar wil indd de vorige eigenaar en de makelaar eens contacteren..
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:34:49 #147
86793 wwwer
The one and only
pi_61329874
sorry. ik kwam er pas te laat achter dat er meerdere pagina's waren...

Ik heb het ook nog even elders voor je opgevraagd.. maar het is geen geborgen gebrek een "boze" buurman.. die is niet in gebreken gebleven.
Graaauuww?
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:40:26 #148
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_61333933
Heb je de oude bewoner nog steeds niet gesproken dan??
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:06:25 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61334763
Ik denk dat dit:
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:45 schreef Berzerker het volgende:
en toen zei ie iets van: als ik de boel niet kwijt was had ik je allang geslagen??? snapte t niet echt..
slaat op het feit dat hij zijn papieren als beveiliger (en dus zijn baan) kwijt is als hij uithaalt.
Een gediplomeerd beveiliger mag niet zo gek veel qua geweld, zelfs het in bedwang houden van een dader van een misdrijf moet nog vrij netjes gebeuren, even extra uithalen terwijl je m al vast hebt kan een probleem zijn, dus het lijkt me dat het gebruik van geweld in deze situatie helemaal riskant is voor hem.

Overigens: dat hij wel koest was toen je broer van 2 meter lang en 2 meter breed er was verbaast me niets, over het algemeen weten zulke figuren uitstekend wie wel en wie niet te intimideren is, en doen ze niet eens een poging iemand te intimideren tegen wie ze het zullen afleggen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61335270
De verkoper heeft een informatieplicht, maar TS heeft idd ook onderzoeksplicht dus maakt hoogstwaarschijnlijk geen kans. Bovendien dacht ik dat een verborgen gebrek iets was waar de verkoper ook niet van af wist. EN volgens mij gaat een verborgen gebrek over het huis zelf en niet de buurman boven, onder, naast of 10 meter verderop
pi_61341406
Nee ik ben er indd ook een beetje achter dat ik geen kans maak dit op te geven als verborgen gebrek, maja het is toch lastig, stel ik verkoop het, verzwijg de hele situatie en het hele verhaal begint weer opnieuw, en die klaagt me wel aan, ben ik dalijk de lul...
Dus ik kan t sowieso even proberen, trouwens nogaltijd niks van de politie gehoord laat allemaal erg lang op zich wachten.

@Leandra daar heb je indd gelijk in, normale tokkies zouden zoiets niet weten, maar aangezien hij dit wel vaker expliciet op zijn werk te horen krijgt zal hij wel snappen dat ie geen geweld mag gebruiken,,
pi_63952822
Nou het verhaal krijgt nog een staartje,

Na het laatste voorval is het redelijkb stil geweest, naast het gescheld afentoe en gebonk op de muren deuren, niet echt veel problemen meer gehad..
En gister ging het weer los..

Ik kwam thuis van mijn werk, eten gemaakt, en toen kwam hij thuis, muziek harder aan, beetjee raar aant schreeuwen en roepen (zat weer op de drugs ofzo), en steeds als ik liep bonkte hij daar onder een keer tegen het plafond, althans zo klonk het.
Een vriend van me kwam langs, we zouden kerstcadeaus gaan kopen, en ik zei al tegen hem, loop beetje stil buurman is weer raar aan het doen.
Nouja op een gegeven moment, wilden we gaan, dus lampen uit, jas aan enzo, maar ik hoorde hem ook de deur dicihhtgooien, dus ik dacht doe maar rustig aan, dan loop je hem net mis.
Dus dat gedaan, en we lopen naar buiten, overburen haddden de deur open en keken naar de binnenplaats.
Komt de onderbuurman dus net weer terug (was iets vergeten ofzo?) en liep rechht op me af, dus ik schuif een beetje maar hij geeft me dus een elleboog recht in mijn keel (niet echt pijnlijk meer vervelend), bleef weer wat dreigen. Duwen, ben maar voor hem blijven staan zodat hij merkte dat ik niet bang was. En hij keek behoorlijk raar uit zijn ogen, dus ik denk loop maar weg, overburen deden snel de deur dicht en stonden via het raam nog te kijken. Dusja weggegaan en weeer naar politie aangifte gedaan, en nu wordt het dus een rechtzaak en moet hij voorkomen. Politie zegt zelf ook dat je er niks aan kunt doen, Politie staat ook machteloos, alleen steeds aangifte blijven doen..

Maja omdat hij in de bewaking werkt zal hij nu misschieen zijn baan kwijtraken ofzo, dus hopenlijk hypotheek niet meer kunnen betalen en daar weg moeten...

Wat een feest..
pi_63952849
In zo'n situaties vind ik het altijd bizar dat de politie niets wil doen, totdat echt een keer de bom barst. Je hebt inmiddels getuigen genoeg (je buren) lijkt me, naai die zak maar een flink oor aan. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die lui met een kort lontje, die overal de sfeer een beetje lopen te verzieken.
pi_63953097
Als de politie bellen, aangifte doen en je grote broer erbij halen je laatste redmiddelen zijn .. dan ga je het nog moeilijk krijgen in de grote mensen wereld. Leer voor jezelf opkomen ipv meteen naar de politie te rennen.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:58:23 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63953177
Ik zou een honkbalknuppel kopen om mijn argumenten kracht bij te zetten.

Maar ik ben slechts een anonieme internetheld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63953438
laat vooral je buren getuigen!
maar let op.. je tokkie-buur kan niet zijn huis uitgezet worden als het een koophuis is. En hij kan extra vervelend worden na dat politie gedoe.
Als hij vervelend en agressief blijft tegen je steeds aangifte daarvan blijven doen hoor! ( stalking,bedreiging,mishandeling,geluidsoverlast)
Verzamel bewijzen dmv getuigen op een gegeven moment zal hij opgepakt worden ( helemaal als hij je slaat)
Roep de buren die toeschouwer waren erbij als getuigen.
Die buurman van je is gek en rijp voor een gesticht en dit is de manier om het op te lossen. hoe meer aangiften van je medeburen hoe beter!
pi_63953786
@Tuvai, politie wilt wel, krijgt ook de schijt van dit soort gasten, maar ze MOGEN niks doen, is gewoon een fout in ons rechtsysteem (is niet de enige).

En er was een vriend van me bij, dus die zal sowieso getuigen, met die buren wil ik ook even gaan praten, het klinkt allemaal heel makkelijk maar is het zeker niet. En indd uit huis gezet worden zal niet lukken.
Ik kan 3 dingen doen:
-Me laten intimideren en hem zijn gang laten gaan, zoals de bewoners totnutoe hebben gedaan, als ik met hun praat is het: Ja laatste tijd hebben we niet meeer zo'n last van hem, laatste tijd valt het mee..
Dat het al zover is dat die mensen het accepteren en blij zijn dat het meevalt, dat is toch te gek voor woorden?
- Op zijn dreigementen ingaan en met hem op de vuist gaan, vrienden erbij halen, en hem eens goed doorlaten. Dit is waar hij op uit is en wat mensen van zijn gedachtegang snappen en eigenlijk ook logisch vinden (basisschoolniveau) schiet je uiteindelijk denk ik weinig mee op. Kan zijn dat dat is wat hij begrijpt maja aangezien hij ontoerekeningsvatbaar is lijkt me dit niet slim, en daarbij heb ik geen zin om de rest van mijn leven tte verpesten voor dit soort mensen..
- Aangifte blijven doen, dit zijn middelen die hij niet verwacht, en een uitnodiging om voor te komen maakt toch redelijk wat indruk (aangezien hij al eens eerder aangaf dat hij dan wist alles kwijt te zijn.) En hem hierop blijven pakken, zodat hij uiteindelijk er de schijt van krijgt en mindert, en misschien snapt dat ik in mijn recht sta...

Lijkt me de meest slimme en beste oplossing..
pi_63954349
Je bent goed bezig. Ik hoop dat je snel van die vage gast af bent, want dit is alles behalve leuk wonen.
pi_63958406
Die buurman van jou is geestelijk niet in orde.
Als hij een gevaar is voor zijn omgeving en de politie komt daar achter middels getuigenissen,aangiften,bewijzen van blauwe plekken of wonden.
Dan pas mogen ze hem oppakken en opbergen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:48:38 #160
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63958561
J ehoeft toch helemaal niet te wachten tot d epolitie iets doet ?

Wat weerhoud de TS ervan om zelf een kort geding te beginnen op basis van woongenot etc. tegen die buurman. In het slechtste geval zal de boel dan escaleren en heeft justitie zelf weer de reden die ze nodig hebben.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63959204
Ja ik heb dat aangegeven bij politie maar zij zeggen dat moet al heeeel erg zijn, wil je iemand uit huis laten plaatsen...
Als de hele VVE zich zou samengooien, en dit zou doen zou het misschien wel werken, maar die mensen zijn allang blij dat hij t nu op mij afreaggeert ipv hun...
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:39:22 #162
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_63959909
Weet hij al dat je (meerdere keren) aangifte hebt gedaan van zijn bedreigingen en geweld ?

Wel een apart verhaal.
pi_63960485
Nou bij de 1e keer zou de wijkagent langsgaan en praatje met hem maken, en zou ik terugkoppeling krijgen, dit is niet gebeurd (die terugkoppeling), omdat ik mijn oude nummer heb gegeven, en hij was aan de deur geweest, maja ik vanwege mijn werk was ik toen pas laat thuis..
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:31:53 #164
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_63961307
1 belletje naar de wijkagent en je weet dus meer, wellicht kun je die wijkagent ook op de hoogte stellen van het incidentje van gister.
Ook voor jezelf een stuk fijner dat er iemand die de buurt monitort op de hoogte stelt ipv dat het "nieuws" via een omweg bij hem terecht moet komen, wat mogelijk niet gebeurd.
pi_63961379
Ja heb je ook gelijk in,zit nu nog op mijn werk maar zal hem strakss bellen.
Is gisteravond gebeurd, toen had de desbetreffende agent wel dienst, maar was met studenten bezig???
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:21:25 #166
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:04:52 #167
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63963708
als TS in Heerlen woont, verbaast dit me helemaal niet.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:09:35 #168
85962 ioko
I Appear Missing
pi_63963870
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:21 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

TS woont in Heerlen?
Krentenbol weet dit omdat?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:20:17 #169
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63964203
bizar verhaal zegh... ik blijf dit ff volgen
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:23:20 #170
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63964300
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:09 schreef ioko het volgende:

[..]

Krentenbol weet dit omdat?
Mensen in heerlen op een over-limburgse laaaaaaangzzzzzzaaaaaaammmeeeee manier ouwhoerniethey zeggen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:26:08 #171
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_63964387
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:21 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

TS woont in Heerlen?
Dat dacht ik ook al meteen toen ik het zag staan.
In welke buurt woon je TS?
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:41:43 #172
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63964842
tvp
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63967868
En?
Al wat gehoord van de Wijksnor?
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:01:35 #174
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63991752
TS zit waarschijnlijk als piek op de kerstboom gevouwen beneden bij zn buumie
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_64049784
Hahaha nee, ik woon indd in Heerlen, denk eerder dat jullie dat ergens anders van hebben afgeleid dan van dat ene wooordje, want de onderbuurman komt niet uit Heerlen, maar praat wel alleen maar dialect..

Ik woon zo'n beetje in de duurste en netste (bekakste) buurt van Heerlen.. Denk je geen last van zulke lui te hebben, heb je weer pech..
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:19:46 #176
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64049955
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:09 schreef Berzerker het volgende:
Ik woon zo'n beetje in de duurste en netste (bekakste) buurt van Heerlen.. Denk je geen last van zulke lui te hebben, heb je weer pech..
Weet je zeker dat het Heerlen is dan ?

Heb daar anderhalf jaar een vriendin gehad en die snapte niet dat ik niet daar kwam wonen.. Het feit dat het Heerlen was had daar een heulllllll groot aandeel in. Daar wil je nog niet dood gevonden worden man.

Heb je trouwens ook van die prachtige rolluiken voor de ramen ?

* mist de hond trouwens wel
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:17:31 #177
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64065960
quote:
Hahaha nee, ik woon indd in Heerlen, denk eerder dat jullie dat ergens anders van hebben afgeleid dan van dat ene wooordje, want de onderbuurman komt niet uit Heerlen, maar praat wel alleen maar dialect..

Welten? Benzenrade? Douve-Weien? Caumerveld?
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:35:35 #178
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_64066422
quote:
Dacht het toch echt pas bij dat woord. Waar zeggen ze dat nou behalve in Heerlen en directe omgevind?
Of zei hij dat niet letterlijk en heb jij het er van gemaakt?
pi_64129133
tvp
pi_65460690
Nouja hopenlijk de laatste reply.

Het is opgelost (ofja we kunnen door 1 deur).
Tijd geleden die aangifte gedaan, tijd erna was het rustig, toen kwam ik hem tegen hij begon weer te zeuren, dus ik ertegen in gegaan, werd hij weer agressief. Maar de knop sloeg compleet om, toen ik hem vertelde dat de vloer gewoon "kut" is, pff ik moest hem de hand geven, hij was blij datik dat zei, ja ik moest eens weten, hoe vervelend dat was, blabla heel verhaal kwam eruit, en ondertussen moest ik hem 100 keer de hand schudden en was hij blij dat we het eindelijk hadden uitgepraat.
Ik dacht toen, ah leuk maar wacht maar totdat je hoort dat ik aangifte tegen je gedaan heb.
Enfin, week erna ik toch eens politie gebeld, die mij paar dagen erna teruggebeld, en die vertelden dat ze hem gesproken hebben, en hij erg verbaasd reageerde, want hij dacht dat we alles hadden uitgepraat. Maar meneer agent zei hem ook dat die aangifte waarschijnlijk al ervoor was geweest.

Weekje erna kwam ik hem tegen, en hij vroeg me waarom ik aangifte had gedaan, ik: Nou ik ben er niet van gediend.... Ja maar alles was toch uitgepraat? Ik: ja maar die aangifte heb ik daarvoor al gedaan, ah dan kon hij het begrijpen. Hij vertelde waar hij allemaal mee bezig was, hij was bij de wetswinkel geweest, had de huiseigenaar erop aangesproken, en die zouden ermee bezig zijn, maar hij kreeg verder geen info.
Blijkbaar wilt hij het de huiseigenaar laten betalen, omdatzijn woongenot 0,0 is, verder had hij laatst ook het water binnen staan en bleek de fundering niet te deugen..
En verder gaat het nu eigenlijk heel goed, en hopenlijk blijft het zo.

Blijkbaar heeft een goed gesprek EN die aangifte hem toch doen inzien dat hij fout zat..

pi_65463307
Gaafheid. Fijn om te zien dat de zaken positief bekoeld zijn.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_65464194
Inderdaad goed dat hij nu zijn gemak houdt.
Zo kunnen jullie allebei van je huis genieten.
pi_65466349
Nou kijk es an, je buurman weet in ieder geval dat je niet met je laat sollen.
pi_65466745
Misschien leuk om een keertje bij hem in de kamer te staan en te luisteren naar iemand die in jouw appartement loopt? Kan je horen hoe erg het wel/niet is .

Verder vind ik als ik alles zo lees dat je het op een goede manier hebt aangepakt en dat het nu dus eindelijk opgelost is !
Fingerspitzgefühl
pi_65466801
Even nog aanvullend:

Luidruchtige/erg vervelende buren KAN wel een gebrek zijn. Uit jurisprudentie is gebleken dat een gebrek niet alleen zijn grondslag kan vinden in de zaak zelf, maar ook in bepaalde factoren uit de omgeving.
Hierbij hangt het er o.a. vanaf in hoeverre de koper is geinformeerd over de overlast veroorzakende buren.

In ieder geval mooi dat het goed is afgelopen TS
pi_65467068
Compliment voor je goede handelen TS, op de nette manier en je ziet het, het werpt zijn vruchten af.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')