abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2008 @ 15:57:52 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59434805
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:51 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat heb ik in dit topic nu al meerdere keren uitgelegd. Wat mij betreft is er vanaf de bevruchting een proces in gang gezet dat, als alles goed gaat, 9 maanden later tot een versgeboren baby zal leiden.
Of niet, of 2 of meer. Dat weet je dus NIET.
quote:
Dat proces afbreken vind ik vergelijkbaar met die persoon op een later moment van het leven beroven. Ik snap dat het niet helemaal hetzelfde is, maar ik vind het nog steeds verkeerd.
Het kunnen ook miskramen zijn. Moet je die ten koste van alles in leven houden?
quote:

Er zijn ook andere reden, zo vind ik het een vreselijke manier voor mensen om onder verantwoordelijkheid uit te duiken,
Jij wilt mensen straffen voor wat jij "losbandig gedrag"vind, net als floris.exe. Dat vind ik geen argument omdat je daarmee het kind (als het al een kind word) ook straft. En je dringt anderen jouw moraal op. Ik vind dat je dan niet stiekem indirect te werk moet gaan door abortus te verbieden, maar dan moet je mensen direct aanspreken op het gedrag dat je afkeurt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59434914
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe de hell kom je bij die conclusie?

Als ik een handgranaat in een kleuterklas gooi weet ik ook niet of ik er 19 of 23 opblaas, dus dat mag dan best?
Wat een vergelijking weer.

Een klas vol ontwikkelde kinderen die zelf kunnen redeneren, communiceren, denken en emoties tonen, kun je totaal niet vergelijken met een klein hoopje cellen dat nog niks menselijks vertoont behalve z'n DNA.
  maandag 16 juni 2008 @ 16:02:48 #253
pi_59434930
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe de hell kom je bij die conclusie?

Als ik een handgranaat in een kleuterklas gooi weet ik ook niet of ik er 19 of 23 opblaas, dus dat mag dan best?
Maar die kinderen bestaan aantoonbaar (ook al wil jij niet weten hoe veel het er zijn). Je loopt niet de kans dat die kinderen veranderen in een miskraam of een drieling. Een klompje cellen is geen kind, het word misschien een kind. Tenzij...... (en abortus en het spiraaltje horen ook in dat rijtje thuis)
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_59435016
Het belangrijkste lijkt mij dat het gewoon toegestaan wordt, niet waar?
  maandag 16 juni 2008 @ 16:09:01 #255
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59435086
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of niet, of 2 of meer. Dat weet je dus NIET.
Dat verandert voor mij niets aan de zaak.
quote:
[..]

Het kunnen ook miskramen zijn. Moet je die ten koste van alles in leven houden?
Niet als het leven van de moeder ernstig gevaar loopt ofzo, in dat geval zou ik liever zien dat de moeder gered wordt. Ik denk namelijk ook dat het leven van een volwassen persoon meer waard is dan dat van een ongeboren persoon, maar dat maakt het wegschrapen van die laatste voor mij nog niet prima als er andere opties zijn die geen levens kosten.
quote:
[..]

Jij wilt mensen straffen voor wat jij "losbandig gedrag"vind, net als floris.exe. Dat vind ik geen argument omdat je daarmee het kind (als het al een kind word) ook straft. En je dringt anderen jouw moraal op. Ik vind dat je dan niet stiekem indirect te werk moet gaan door abortus te verbieden, maar dan moet je mensen direct aanspreken op het gedrag dat je afkeurt.
Je leest mijn posts maar half. Niemand hoeft slachtoffer van mijn mening te worden en ik dring anderen mensen niet mijn moraal op want IK BEN NIET VOOR EEN VERBOD OP ABORTUS. Ik vind het niet mijn plaats om dat te steunen omdat ik er zelf niet genoeg belang bij heb. Wel wil ik duidelijk maken dat ik het VERKEERD vind, wat mensen met die mening doen moeten ze zelf weten.
  maandag 16 juni 2008 @ 16:17:02 #256
pi_59435268
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:09 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat verandert voor mij niets aan de zaak.
De meeste embryo's gaan dood, net als de meeste zaadcellen.
quote:

Niet als het leven van de moeder ernstig gevaar loopt ofzo, in dat geval zou ik liever zien dat de moeder gered wordt. Ik denk namelijk ook dat het leven van een volwassen persoon meer waard is dan dat van een ongeboren persoon, maar dat maakt het wegschrapen van die laatste voor mij nog niet prima als er andere opties zijn die geen levens kosten.
Hoe wil je een stervende embryo van 1 week oud in leven houden?
quote:

Je leest mijn posts maar half. Niemand hoeft slachtoffer van mijn mening te worden en ik dring anderen mensen niet mijn moraal op want IK BEN NIET VOOR EEN VERBOD OP ABORTUS. Ik vind het niet mijn plaats om dat te steunen omdat ik er zelf niet genoeg belang bij heb. Wel wil ik duidelijk maken dat ik het VERKEERD vind, wat mensen met die mening doen moeten ze zelf weten.
Je hebt een mening, maar je wilt geen verantwoordelijkheid dragen voor die mening? Je vind te hard rijden slecht maar je wilt geen controle op maximum snelheid?
pi_59436200
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt een mening, maar je wilt geen verantwoordelijkheid dragen voor die mening? Je vind te hard rijden slecht maar je wilt geen controle op maximum snelheid?
Sorry, maar dat vind ik niet helemaal terecht. Ik ben een voorstander van de Nederlandse abortuswet, maar geen voorstander van abortus in het algemeen. Niet dat ik perse het kind geboren wil laten worden mocht ik ooit een vrouw bezwangeren, maar voor mij persoonlijk is 'ongemak' niet goed genoeg als reden om een abortus te laten plegen. Dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen die overweging voor zichzelf moet kunnen en mogen maken.

Ik vind ook dat sommige politici de schandaligste dingen roepen. Moet ik dan ook maar meteen vinden dat ze dat niet mogen roepen, of mag ik toch nog de vrijheid van meningsuiting respecteren?
  maandag 16 juni 2008 @ 17:42:40 #258
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59437330
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De meeste embryo's gaan dood, net als de meeste zaadcellen.
Haha, iets beter opletten bij biologie. We leven in Nederland, miskramen komen zeker voor maar ze zijn niet de meerderheid.
quote:
[..]

Hoe wil je een stervende embryo van 1 week oud in leven houden?
Door het niet te aborteren? Anders is het jammer.
quote:
[..]

En ik vind vlees eten ook verkeerd, maar ik ben niet voor een verbod. En ik vind canabis ook maar niets, maar ik ben niet voor een vebod. Zou het niet verfrissend zijn als alle mensen hun mening kunnen geven zonder deze te willen opdringen?
  maandag 16 juni 2008 @ 17:54:07 #259
pi_59437561
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Haha, iets beter opletten bij biologie. We leven in Nederland, miskramen komen zeker voor maar ze zijn niet de meerderheid.
Dan zijn we het daar dus niet over eens. Bewijs?
quote:
Door het niet te aborteren? Anders is het jammer.
Je bent bekend met de term "stervende"?
quote:

[..]

En ik vind vlees eten ook verkeerd, maar ik ben niet voor een verbod. En ik vind canabis ook maar niets, maar ik ben niet voor een vebod. Zou het niet verfrissend zijn als alle mensen hun mening kunnen geven zonder deze te willen opdringen?
Nee alleen maar dom. Wat voor zin heeft het om tegen iets te zijn als je niet wilt dat het niet meer voorkomt? Dan moet je gewoon pragmatisch zijn zoals ik: Het heeft alleen maar nadelen om abortus te verbieden dus ben ik "voor" abortus.
  maandag 16 juni 2008 @ 17:58:36 #260
pi_59437676
quote:
Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is.
bron: wikipedia natuurlijk
  maandag 16 juni 2008 @ 17:59:28 #261
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59437691
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zijn we het daar dus niet over eens. Bewijs?
wikipedia
quote:
[..]

Je bent bekend met de term "stervende"?
Wat heeft die reactie dan voor zin? "Hoe wil je een stervende embryo in leven houden?" Dat kan dan toch niet? Ik sowieso niet, ik ben immers geen arts.
quote:
[..]

Nee alleen maar dom. Wat voor zin heeft het om tegen iets te zijn als je niet wilt dat het niet meer voorkomt? Dan moet je gewoon pragmatisch zijn zoals ik: Het heeft alleen maar nadelen om abortus te verbieden dus ben ik "voor" abortus.
Kerel, volgens mij snap jij het idee van een discussie-forum niet helemaal. Een plek waar mensen ideeën kunnen uitwisselen en niet allemaal op dezelfde manier denken...

Wie is er nou dom?
  maandag 16 juni 2008 @ 18:02:45 #262
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59437775
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

bron: wikipedia natuurlijk
De helft is geen meerderheid dus.. En dat is zeker jammer, maar wederom zie ik niet waarom dat een excuus zou zijn om moedwillig een einde te maken aan een zwangerschap.

Dan kan ik er ook wel weer een belachelijke vergelijking tegenaan gooien; mensen sterven dagelijks in het verkeer, waarom moet is het dan verkeerd als ik extra gas gaf bij een zebrapad?
  maandag 16 juni 2008 @ 18:15:34 #263
pi_59438039
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

wikipedia
[..]

Wat heeft die reactie dan voor zin? "Hoe wil je een stervende embryo in leven houden?" Dat kan dan toch niet? Ik sowieso niet, ik ben immers geen arts.
Jij vind het leven vanaf conceptie zo heilig. Maar je gaat voorbij aan het feit dat het meeste leven spontaan afsterft. Je doet net alsof dat niet bestaat zodat je moeilijk kan doen over stervende embryo's.
quote:

Kerel, volgens mij snap jij het idee van een discussie-forum niet helemaal. Een plek waar mensen ideeën kunnen uitwisselen [...]
De volgende stap is dat je met argumenten komt.
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De helft is geen meerderheid dus..
Beter lezen. minstens de helft, mogelijk 90%
quote:
En dat is zeker jammer, maar wederom zie ik niet waarom dat een excuus zou zijn om moedwillig een einde te maken aan een zwangerschap.
Als er toch al zo veel mensen dood gaan dan maken die paar abortussen ook niets meer uit.
quote:

Dan kan ik er ook wel weer een belachelijke vergelijking tegenaan gooien; mensen sterven dagelijks in het verkeer, waarom moet is het dan verkeerd als ik extra gas gaf bij een zebrapad?
Omdat de meerderheid van de mensen het verkeer overleeft. Dat is met embryo's dus totaal anders.
  maandag 16 juni 2008 @ 18:19:46 #264
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59438141
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij vind het leven vanaf conceptie zo heilig. Maar je gaat voorbij aan het feit dat het meeste leven spontaan afsterft. Je doet net alsof dat niet bestaat zodat je moeilijk kan doen over stervende embryo's.
Poep, jij bent me (alweer) woorden in de mond aan het leggen.
quote:
[..]

De volgende stap is dat je met argumenten komt.
Argumenten waarvoor?
quote:
[..]

Beter lezen. minstens de helft, mogelijk 90%
[..]

Als er toch al zo veel mensen dood gaan dan maken die paar abortussen ok niets meer uit.
[..]

Omdat de meerderheid van de mensen het verkeer overleeft. Dat is met embryo's dus totaal anders.
Dat is toch geen reden om moedwillig een einde aan zwangerschappen maken als iets positiefs te zien!?
  maandag 16 juni 2008 @ 18:22:26 #265
pi_59438224
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Poep, jij bent me (alweer) woorden in de mond aan het leggen.
Fijn dat je mijn verkeerde interpretatie even nuanceert.
quote:
Argumenten waarvoor?
Voor je mening, anders worden alle topic's zo kort.
quote:
Dat is toch geen reden om moedwillig een einde aan zwangerschappen maken als iets positiefs te zien!?
Ik ben neutraal. Maar als iemand tegen is wil ik graag over motivatie discussiëren hoor.
  maandag 16 juni 2008 @ 18:26:16 #266
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59438340
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Fijn dat je mijn verkeerde interpretatie even nuanceert.
[..]

Voor je mening, anders worden alle topic's zo kort.
Over abortus? Dat heb ik dit topic al meedere malen gedaan. Ik kan mezelf wel blijven herhalen, maar als jij mijn gegeven argumenten niet goed vind is het constructiever als je ze ook even behandelt ipv alleen te zeggen dat ik met meer argumenten moet komen... Niet?
quote:
[..]

Ik ben neutraal. Maar als iemand tegen is wil ik graag over motivatie discussiëren hoor.
Ik ben dus tegen om de reeds genoemde redenen. Zullen we rondjes blijven draaien of komt er nog iets inhoudelijks?
  maandag 16 juni 2008 @ 18:34:43 #267
pi_59438521
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:26 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Over abortus? Dat heb ik dit topic al meedere malen gedaan. Ik kan mezelf wel blijven herhalen, maar als jij mijn gegeven argumenten niet goed vind is het constructiever als je ze ook even behandelt ipv alleen te zeggen dat ik met meer argumenten moet komen... Niet?
[..]

Ik ben dus tegen om de reeds genoemde redenen. Zullen we rondjes blijven draaien of komt er nog iets inhoudelijks?
Ik ben harstikke inhoudelijk. jij vind ieder klopje cellen na conceptie meteen een mens, ik heb aangetoond (2-lingen, spontane abortussen/miskramen) dat het niet aantoonbaar mensen zijn en dat ze met massa's dood gaan en dat die paar kunstmatige abortussen niets uitmaken.
  maandag 16 juni 2008 @ 18:39:14 #268
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59438605
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben harstikke inhoudelijk. jij vind ieder klopje cellen na conceptie meteen een mens, ik heb aangetoond (2-lingen, spontane abortussen/miskramen) dat het niet aantoonbaar mensen zijn en dat ze met massa's dood gaan en dat die paar kunstmatige abortussen niets uitmaken.
Nee, dat heb je niet aangetoond, je hebt aangegeven waarom jij dat niet vindt, net zoals ik al heb aangegeven waarom ik dat wél vind. Daar is verder niet zoveel aan te doen vrees ik, eens zullen we het toch niet worden.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:05:44 #269
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_59439288
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei is voor mij vanaf de bevruchting sprake van een uniek mensenleven (mogelijk meer dus, maar dat kan ik nog niet weten), vast staat dat er 9 maanden later een (of meerdere) baby wordt geboren als je de boel de boel laat.
Ook neit helemaal zo. De helft van de zwangerschappen eindigt al vóór de vrouw weet dat ze zwnager was. De helft van wat dan blijft zitten eindigt in de eerste maand (dan is de vrouw later én zwaarder ongesteld dan anders..) en daar nog weer de helft van gaat alsnog fout. Het is neit gezegd dat een geaborteerd vruchtje ook een heus mensje zou zijn geworden.
Prrrrr
pi_59439327
Het lijkt mij dat het discussiepunt hier meer wordt wat menselijk is en wat niet. De Vandale zegt:

mens1 (dem; mensen)
1 het hoogst ontwikkelde wezen, dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt
  maandag 16 juni 2008 @ 19:09:15 #271
pi_59439378
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet aangetoond, je hebt aangegeven waarom jij dat niet vindt, net zoals ik al heb aangegeven waarom ik dat wél vind. Daar is verder niet zoveel aan te doen vrees ik, eens zullen we het toch niet worden.
Je kan wel eigenwijs doen maar het is gewoon een FEIT dat je niet weet wat er met het klompje cellen gaat gebeuren.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:10:05 #272
pi_59439397
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:07 schreef boyv het volgende:
Het lijkt mij dat het discussiepunt hier meer wordt wat menselijk is en wat niet. De Vandale zegt:

mens1 (dem; mensen)
1 het hoogst ontwikkelde wezen, dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt
Dus die Afrikanen hebben gelijk dat ze het kind pas met 5 jaar een naam geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')