fo' real deal. Hoop van die keffertjes worden al op vroege leeftijd weggehaald uit hun habitat. Lopen ver achter met blaffen en emoties uiten. Dan gaan ze elkaar opzoeken bij uitlaatplekken, komen een foute J. Russel tegen en dan is het hek van de dam.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:56 schreef Mr.J het volgende:
Klopt. Kansenhonden worden al zo achtergesteld in onze maatschappij. Dan vraag je er eigenlijk om dat ze dit soort gedrag gaan vertonen.
Al die kindjes toonden simpelweg niet genoeg resTecp. Weetog?
quote:Op maandag 9 juni 2008 18:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die kleine hondjes trap je zo neer, zo'n groot apparaat als een pitbull niet, veel te sterk en als die je eenmaal vast heeft heb je een probleem.
Tuurlijk ligt het voor het grootste deel aan het baasje hoe een hond zich uiteindelijk gedraagt. Maar sommige honden hebben nu eenmaal meer aanleg voor bepaalde dingen.
Daarnaast is het typerend als je ziet welke figuren deze honden hebben, in elk geval niet Jan, Truus en de kinderen. Loop eens een keer in de Bijlmer of Rotterdam Charlois rond.
moraalridder, wat een onzin zeg. laat die bron eens zien van die bijtincidenten met lieve honden?quote:
Het blijven dieren, dus je weet nooit 100% zeker wat ze gaan/kunnen doen. Ik zeg nergens dat een Golden Retriever blind moet worden vertrouwd.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Een normaal opgevoede pitbull is niet gevaarlijker dan willekeurig welke andere hond en ook een golden retriever kan worden omgevormd tot een killing machine.
Dat komt omdat meer mensen met gezinnen Golden Retrievers hebben. Heb je er kinderen bij en die weten niet wat kan bij zo'n hond.. trekken vervolgens aan z'n oren o.i.d. --> hond bijt.quote:Er zijn meer bijtincidenten met zogenaamd 'lieve' rassen zoals de golden dan met pitbulls, óók relatief gezien. Maar áls een pitbull beetpakt, laat hij niet meer los.
Ben ik het met je eens. Maar b.v. zo'n keffertje dat even groot als een konijn is, die die oude vrouwtjes vaak hebben, kan ik me niet druk om maken. Maar met zo'n grote hond wel. Ook al ken je het baasje nog zó goed, dat wil niet zeggen dat die hond je ook leuk vindt en dat die niks doet.quote:Ik zou eerder pleiten voor een gedragstest voor de potentiële eigenaar van een hond. Elke hond, doet er niet toe of het een pitbul of een labrador is. Elke hond is in potentie een gevaarlijk roofdier en elke hond kan met zijn tanden fikse schade aanrichten.
Ik niet, waarom zou je dat risico überhaupt willen nemen?quote:Dat gezegd hebbende, vind ik dit een uitstekende ontwikkeling. Natúúrlijk heeft het verbod niet tot minder incidenten geleid. Het ligt namelijk niet aan het ras, het ligt aan de eigenaars. Als ze geen pitbull mogen, nemen ze wel een ander beest dat ze agressief maken.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
en ook een golden retriever kan worden omgevormd tot een killing machine.
Wat je zegt klopt niet, om die reden dat een veel groter deel van het hoofd van een pitbull bestaat uit (kaak)spieren, en als ik me niet vergis lopen die gedeeltelijk ook over het hoofd heen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Een normaal opgevoede pitbull is niet gevaarlijker dan willekeurig welke andere hond en ook een golden retriever kan worden omgevormd tot een killing machine.
Golden retrievers, labradors en rottweilers zijn samen verantwoordelijk voor 35% van de hondenbeten. Natuurlijk zijn er ook meer van die honden, dus erg verrassend is dat niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
moraalridder, wat een onzin zeg. laat die bron eens zien van die bijtincidenten met lieve honden?
Is niet gevaarlijker in de zin: bijt niet eerder, wordt niet eerder agressief. Kan wel meer schade aanrichten, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:41 schreef dgbw het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet, om die reden dat een veel groter deel van het hoofd van een pitbull bestaat uit (kaak)spieren, en als ik me niet vergis lopen die gedeeltelijk ook over het hoofd heen.
-edit: heb het even opgezocht, en het klopt inderdaad wat ik hierboven schrijf.
Dan zul je elke hond met een behoorlijk formaat moeten muilkorven. Aanlijnen is al verplicht.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:43 schreef Vivi het volgende:
Als ze maar aangelijnd zijn en een muilkorf omdoen.
Totdat het beest een slechte dag heeft, die 'onzichtbare riem' eventjes knapt en het kindje kapot bijt?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Die hond is perfect opgevoed en zit aan een 'onzichtbare riem'.
Nogmaals, dat kan bij élke hond gebeuren. Je mag een hond ook NOOIT alleen laten met een kind. Ter bescherming van beide.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Totdat het beest een slechte dag heeft, die 'onzichtbare riem' eventjes knapt en het kindje kapot bijt?
En wat zijn de relatieve cijfers dan, want dit zegt dus geen hol.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Golden retrievers, labradors en rottweilers zijn samen verantwoordelijk voor 35% van de hondenbeten. Natuurlijk zijn er ook meer van die honden, dus erg verrassend is dat niet.
http://www.dierenbescherming-nijmegen.nl/actueel/veiligheid.html
Zal wel, maar bij welke hond is de kans groter?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan bij élke hond gebeuren. Je mag een hond ook NOOIT alleen laten met een kind. Ter bescherming van beide.
Met als verschil dat bij een golden retriever het kindje in kwestie in het ergste geval een litteken heeft. Bij zo'n doorgefokt monster mag het kindje van geluk spreken als hij/zij binnen 10 jaar met een enigzins normaal gezicht over straat kan...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan bij élke hond gebeuren. Je mag een hond ook NOOIT alleen laten met een kind. Ter bescherming van beide.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |