abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59247615

Hugo Borst (Rotterdam, 15 juni 1962) is een Nederlands schrijver, redacteur, televisiepersoonlijkheid en (voetbal)criticus. Borst is een fan van Sparta Rotterdam en heeft een zoontje, Charlie.

Carrière
Borst rondde de havo af. Hij startte zijn carrière in het huis-aan-huis-genre. Borst tradt per 1 januari 1985, op 22-jarige leeftijd in dienst bij Voetbal International. Na ruim zes jaar vertrok hij samen met collega Leo Verheul naar Panorama, maar bleef actief in de voetbalwereld.

Anno 2008 is Borst de voetbalcolumnist en stadschroniqueur van het Algemeen Dagblad. Hij heeft ook een wekelijkse rubriek op de website Unibet.com, waar hij tips geeft aan gokkers over wedstrijden in de Eredivisie. Voor Esquire schrijft hij columns over seks, liefde en de misverstanden tussen mannen en vrouwen. Ook is hij vaste gast in het NOS-voetbalpraatprogramma Studio Voetbal, en was in 2004 jurylid van het BNN-programma Komt dat schot. In 2006, 2007 en 2008 is hij ook tafelheer bij het televisieprogramma De wereld draait door en presenteert zijn eigen televisieprogramma Over Vaders en Zonen.

Vanaf 1994 is Borst verbonden aan het voetbaltijdschrift Hard Gras. Sinds 2005 is Borst één van de hoofdredacteuren van het tijdschrift. In 2007 maakte hij met dit tijdschrift - vergezeld door Matthijs van Nieuwkerk en Henk Spaan - een theatertour door Nederland

Nu is hij ( soms) te gast bij NOS Studio Sportzomer
Maar veeeeeeeeeeeeeeeels te weinig !

Wat een man, wat een zuiger, wat een heerlijke toevoeging aan de kontkruipers
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 9 juni 2008 @ 14:59:31 #2
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_59247801
Behoort tot de beste analytici
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_59247917
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:59 schreef TheZapster het volgende:
Wat een man
Jammer van Sparta, maar ok
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:01 schreef wiggahlipz het volgende:
Behoort tot de beste analytici
Zekers !
En houdt van pittige discussies, ipv dat " Koffietijd " gelul in de Alpen !
  maandag 9 juni 2008 @ 15:05:41 #5
128384 mcwops
gat in je glas
pi_59247948
ik ben fan!
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_59247996
Wat een kapsel
pi_59248046
Wel jammer dat hij in "zijn" opstelling, Heitinga en Huntelaar weg liet
  maandag 9 juni 2008 @ 15:17:09 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_59248231
Ken hem verder niet van voetbal commentaar etc maar bij DWDD vind ik hem irritant, betweterig en ongeinteresseerd tegenover de mensen waar hij een discussie meevoerd.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_59248304
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Ken hem verder niet van voetbal commentaar etc maar bij DWDD vind ik hem irritant, betweterig en ongeinteresseerd tegenover de mensen waar hij een discussie meevoerd.
Yep, that's him ! Lekker nors !
Maar ook scherp, confronterend en geen meeloper
quote:
Dick Advocaat: 'Ik had Hugo Borst een dreun verkocht'
Datum: 5-jun-2008 15:35

Tijdens het vorige EK was Dick Advocaat nog de pispaal van de natie. Vier jaar later werd de trainer van Zenit na het winnen van de UEFA Cup bijna doodgeknuffeld. Tussen die extremen probeert de Hagenaar vooral zichzelf te blijven.

In de nieuwe Sportweek heeft Advocaat het onder meer over het EK 2004, en dan vooral de wijze waarop de media hem behandelden.

Wat de media schreven, dat trok u zich toch vaak aan.
“Dat is een misverstand. In Portugal dacht ook iedereen dat ik alles bekeek en las, maar dat was niet zo. Ik had wel wat beters te doen. Alleen hoorde je het van iedereen, bij de ontbijttafel al. Als ik toen meteen had geweten wat Hugo Borst over mij had geschreven, had ik hem een knal voor z’n kop gegeven. Geen twijfel mogelijk. Die drukte gewoon haatmails en –sms’jes af. Later hebben we dat uitgesproken, maar toen had ik ‘m gewoon een dreun verkocht. M’n baan kwijt of niet.”

U heeft Johan Derksen ook wel eens gedreigd met lijfelijk geweld.
“Ja, maar toch kan ik het van Derksen beter hebben dan van Borst. Derksen is een opportunist die alleen op deze manier kan scoren. Hij heeft een goede babbel, een mooi verhaal schrijven is iets anders. Borst kan dat wel. Z’n verhalen over vaders en zonen ontroeren me. Hij hoeft geen mensen te shockeren, dat heeft hij niet nodig. Maar goed, het is bijgelegd.”
  maandag 9 juni 2008 @ 15:30:05 #10
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_59248593
Vraag me niet waarom, maar ik associeer hem altijd met Jezus.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_59248669
fijn.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59248749
Ik ben al jaaaaaren fan van Hugo. Die schudt de boel tenminste nog eens op. En is niet zo'n meeloper en Kruif adept als die Cheque van Gelder!
pi_59248784
Goede column vandaag in het AD
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_59249386
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:09 schreef kleinzusje het volgende:
Wel jammer dat hij in "zijn" opstelling, Heitinga en Huntelaar weg liet
Lijkt me anders heel logisch dat ie Huntelaar niet opstelt.

Hugo is tof
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59249619
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:37 schreef mcyodogg het volgende:
Linkje of Quote ?
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

1. Lijkt me anders heel logisch dat ie Huntelaar niet opstelt.

2. Hugo is tof
1. Niet !
2. Ja !

Je Ava
  Trouwste user 2022 maandag 9 juni 2008 @ 18:35:33 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_59253403
Terecht topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 9 juni 2008 @ 18:42:19 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_59253585
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:37 schreef mcyodogg het volgende:

Al mag ik Carvalho natuurlijk niet, maar goed is ie wel
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 juni 2008 @ 18:49:38 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59253789
Hugo is een held
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_59271544
quote:
Dinsdagavond is er weer een nieuwe uitzending met als gasten Hugo Borst, Gertjan Verbeek, voormalig technisch directeur van Ajax Martin van Geel en Ruben Nicolai van het televisieprogramma De Lama's
pi_59272117
Borst , met dat irritante slierthaar en betweterige gedoe
pi_59272432
Linkje naar die column? Of issie alleen op papier te lezen?
pi_59272861
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:16 schreef Rumille het volgende:
Linkje naar die column? Of issie alleen op papier te lezen?
deze misschien ?
pi_59292540
Ik ben het weer helemaal met Hugo eens op NL 1
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:12:08 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59293649
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef AchJa het volgende:
Hugo wordt even afgedroogd...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:35:31 #26
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_59293715
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef AchJa het volgende:
Hugo wordt even afgedroogd...
Hij pakt m mooi terug .. Toen ie nicolai vroeg wat ie gezongen had over, TOni is een homo.. Daarna is die gast wel even een tijd stil
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_59294093
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:35 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Hij pakt m mooi terug .. Toen ie nicolai vroeg wat ie gezongen had over, TOni is een homo.. Daarna is die gast wel even een tijd stil
Opzich heeft dat inhoudelijk niet echt met de wedstrijd te maken. Dat van Mathijssen ook niet geheel, maar meer dan dat hij meezingt dat Toni homo zou zijn. Dat noem ik voornamelijk gewoon supportershumor, hoewel dat dan niet goed gekeurd hoor te worden.
  Forum Admin dinsdag 10 juni 2008 @ 23:49:25 #28
35723 crew  GGMM
pi_59294116
Ik moet die man niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:54:35 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59294243
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:33 schreef Manono het volgende:

[..]

Hugo vroeg om wat reservekeepers uit een aantal landen en Ruben had bijzonder weinig moeite met de antwoorden, waarna Hugo ff stil was.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:55:52 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59294266
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:35 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Vond het meer een onder de gordel achtige wraak actie.
pi_59294279
Hugo was weer ouderwets tegen Jack aan het ingaan en lekker provocerend. Zo kennen we hem weer maar fan van zijn arrogantie ben ik niet. Maar is wel leuke TV
pi_59294409
Hugo
pi_59294579
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:54 schreef AchJa het volgende:

Hugo vroeg om wat reservekeepers uit een aantal landen en Ruben had bijzonder weinig moeite met de antwoorden, waarna Hugo ff stil was.

O dat Geweldig trouwens van Nicolai.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:49 schreef GGMM het volgende:
Ik moet die man niet.
Kan ik me wel voorstellen, omdat hij zo overtuigd van zichzelf praat misschien. Ik denk dat vrouwen hem doorgaans leuker vinden dan mannen. Veel mannen die ik ken vinden hem een praatjesmaker en dwarsligger.
pi_59294681
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:55 schreef AchJa het volgende:

Vond het meer een onder de gordel achtige wraak actie.

Beetje wel ja. En het toontje waarop hij dat deed was misplaatst betuttelend, terwijl Ruben toch wel duidelijk had aangetoond dat hij mans genoeg was.

Nobody's perfect.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juni 2008 @ 00:15:21 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_59294725
Ben een fan van Hugo....maar vanavond werd ie geownd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59295313
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:49 schreef GGMM het volgende:
Ik moet die man niet.
ik ook niet
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_59295367
Mensen die hem niet mogen moeten is zijn andere programma: Over Vaders & Zonen kijken, een hele andere kant van Hugo.

Bij DWDD is hij altijd scherp net zoals bij Studio Voetbal. Hij is ook nog is een uitstekende schrijver.

Zijn grootste pluspunt moet nog echter komen, hij is een echte Spartaan!
Conclusie: Hugo is een held.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:05:26 #38
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_59295419
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:13 schreef Manono het volgende:

[..]

Beetje wel ja. En het toontje waarop hij dat deed was misplaatst betuttelend, terwijl Ruben toch wel duidelijk had aangetoond dat hij mans genoeg was.

Nobody's perfect.
Idd, even proberen terug te pakken. Hij had m wel, maar vond 't wel laf van Hugo. Blijkbaar voelde die zich een beetje aangevallen omdat die andere gozer alle aandacht naar zich trok daarvoor.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:08:29 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59295445
Ik ben fan van Hugo, maar niet alleen vanwege z'n voetbalbijdrages, maar ook vanwege z'n mooie boeken en vooral vanwege die prachtige serie portretten in het programma Over vaders en zonen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59295557
Over vaders en zonen is echt prachtig. Hij is het leukst als hij met gevoelige materie werkt en het minst leuk wanneer zijn ego opspeelt, dan ontkracht hij zichzelf vaak. Maar goed, wie niet.
pi_59295695
Ik haat hem. Hij is duidelijk anti-cruijff en dat vind ik gewoon onzin. Cruijff had gezegt dat het voetbal van de rechterkant zou komen en daar had hij gelijk. Maar daar kon Hugo weer niet tegen. Het is echt een naar mannetje. Iemand die Ajax en vooral Cruijff helemaal niets gunt. Hij zou meer respect moeten hebben voor Nederlands beste voetballer allertijde.

Sneijder had hij een keer ook finaal afgekraakt en nu is Sneijder de man bij Oranje. Wat een ongelofelijke loser is het ook.
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:33:55 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59295716
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:31 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat hem. Hij is duidelijk anti-cruijff en dat vind ik gewoon onzin. Cruijff had gezegt dat het voetbal van de rechterkant zou komen en daar had hij gelijk. Maar daar kon Hugo weer niet tegen. Het is echt een naar mannetje. Iemand die Ajax en vooral Cruijff helemaal niets gunt. Hij zou meer respect moeten hebben voor Nederlands beste voetballer allertijde.

Sneijder had hij een keer ook finaal afgekraakt en nu is Sneijder de man bij Oranje. Wat een ongelofelijke loser is het ook.

Volgende keer beter luisteren en opletten.
Cruijff zei dat het voetbal van links zou komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59295749
Het blijft een loser. Iemand die niet verder is gekomen dan de mavo en dan overal de man probeert uit te hangen. Hoe kunnen mensen hebben nou als beste analist beschouwen.

Ik bedoelde trouwens ook de linkerkant met van Bronckhorst
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juni 2008 @ 01:39:54 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_59295772
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:33 schreef Manono het volgende:

[..]

Hij trok de voetbalkennis van Ruben Nicolai in twijfel.

Borst vroeg toen drie keer naar de tweede doelman van een land. Weet niet meer welke. Roemenië Polen en Rusland dacht ik.

Steeds wist Nicolai het juiste antwoord. Wist zelfs voor welke clubs ze spelen.

Hij werd geownd. Zo noemen ze dat geloof ik.

pi_59296011
Het blijft een nerd. Maar wanneer wordt Renate Verhoofstadt weer is een keer uitgenodigt? Zien we die uberhaupt wel is een keer terug. Wat is dat dan toch ongelofelijk zonde
pi_59296050
Alleen is hij altijd wat voorspelbaar tegendraads. Zoals zijn Italie-outfit deze avond, je kon er de klok op gelijk zetten. Dan zegt hij wel iets van "het is respect voor de tegenstander", maar nee, het is gewoon Hugo die even anders wil zijn. En dat is waarschijnlijk ook precies datgene dat hem op de tv heeft gebracht, dus als hij in een praatprogramma aanschuift weet je bijna zeker dat het geen saaie boel wordt.
  woensdag 11 juni 2008 @ 02:41:49 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_59296137
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 02:25 schreef DrDentz het volgende:
Alleen is hij altijd wat voorspelbaar tegendraads. Zoals zijn Italie-outfit deze avond, je kon er de klok op gelijk zetten. Dan zegt hij wel iets van "het is respect voor de tegenstander", maar nee, het is gewoon Hugo die even anders wil zijn. En dat is waarschijnlijk ook precies datgene dat hem op de tv heeft gebracht, dus als hij in een praatprogramma aanschuift weet je bijna zeker dat het geen saaie boel wordt.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_59296231
quote:
Is wel zo ja
pi_59296243
quote:
goeie analyse
underground forever baby
pi_59297679
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:31 schreef dieselnoi het volgende:
Hij is duidelijk anti-cruijff en dat vind ik gewoon onzin.
Niet mee eens !
Hij vroeg zich af waarom hij eerst steeds kritiek moest lezen van Cruijff op het NL elftal en "De Meester" nu
( na de wedstrijd) bijna overkwam alsof het "zijn" idee was qua opstelling.

Verder vind ik hem scherp, soms erg hard ( over Joris) en het gevaar sluipt er in dat hij z'n maniertjes gaat cultiveren. Dat zie ik ook bij MvN in DWDD ! W de Jong in HollandSport heeft dat gelukkig helemaal niet. Maar Hugo heeft gewoon een andere rol !

Hij moet hier steken en zuigen, dat kan hij geweldig ! Geen kontenkruiper en lekker Jack irriteren
quote:
pi_59297751
Ik ken hem alleen als voetbalcriticus en daarin vind ik hem een arrogante klootzak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')