Nu.nlquote:Franse legionair doodt collega's
PARIJS - Een Franse officier van het Vreemdelingenlegioen heeft dinsdag twee collega's en een Togolese militair doodgeschoten en is daarna op de vlucht geslagen in het oosten van Tsjaad.
Onderweg doodde hij een Tsjadische boer die tegenstand bood toen de legionair zijn paard wilde stelen. Dat meldde een woordvoerder van de VN-vredesmissie Minurcat vanuit Tsjaad.
VN-soldaten en de Tsjadische veiligheidsdiensten zijn een klopjacht gestart. De man zou ''krankzinnig'' zijn geworden en met zijn dienstwapen het vuur hebben geopend op zijn medestrijders in Camp des Etoiles, de hoofdbasis van de Europese VN-soldaten aan de grens met Sudan.
VN-missie
De legionairs maken deel uit van de VN-missie, waar onder meer Nederland, België, Frankrijk en Zweden aan meedoen. De missie bestaat uit ongeveer vijfduizend manschappen. Nederland heeft daar ongeveer zestig militairen gestationeerd.
De vredesmissie is belast met de bescherming van vluchtelingen uit de Sudanese regio Darfur, Tsjaad en de Centraal-Afrikaanse Republiek.
Het Franse Vreemdelingenlegioen is een elite-onderdeel van het Franse leger, waarin bijna achtduizend mensen uit 136 landen dienen.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik heb wat familie bij het korps mariniers en luchtmobiele brigade.
Die worden bij ieder telefoongesprek al gecontroleerd. Ook elke mail of brief.
Alsof ze in een PI zitten ':')quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Gebeurt dit bij het legioen ook?
Dat zou ik als ik jou was nog eens navragen bij die familie van je.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Gebeurt dit bij het legioen ook?
Klinkt meer als een guantanamo verhaal van 4 jaar terugquote:Op zondag 19 april 2009 20:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat zou ik als ik jou was nog eens navragen bij die familie van je.
Dat zouden natuurlijk sterke verhalen kunnen zijn.quote:Op zondag 19 april 2009 20:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat zou ik als ik jou was nog eens navragen bij die familie van je.
Op hun privé-telefoon?quote:Op maandag 20 april 2009 09:35 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dat zouden natuurlijk sterke verhalen kunnen zijn.
Maar voor zover ik weet is het ze zelfs nog verteld dat het overgrote deel gecontroleerd wordt...
Ik had het er inderdaad wat karig neergezet.quote:Op maandag 20 april 2009 10:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Op hun privé-telefoon?Ik denk het niet. Als ze dat vertellen dan hebben ze het OF niet goed begrepen, OF ze willen graag interessant doen.
Als je het hebt over telefoongesprekken vanuit een operatiegebied, of over defensielijnen, dan heb je gelijk: die worden vastgelegd. Maar je privé-telefoon thuis, of je GSM niet (tenzij je naar een defensietelefoon belt natuurlijk).
idd, alsof ze elke brief afzonderlijk controleren.quote:Op maandag 20 april 2009 11:20 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik had het er inderdaad wat karig neergezet.
Ik bedoelde dus al hun brieven en gesprekken vanuit missie gebied, dus.
Ik heb besloten om eerst een opleiding te volgen zodat je iets hebt om op terug te vallen. Maar dat was meer omdat sommige mensen er enigzins geestelijk verstrooid uitkomen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:05 schreef henkkkk het volgende:
Stel je hebt bij het legioen gezetten en je wil weer terug naar nederland... wat zou je dan in nederland kunnen doen? willen ze je nog bij defensie of bij de politie?
bvd
henkkkk
Spanje heeft er ook eenquote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef cybersul het volgende:
Om een nieuw topic te besparen reageer ik hier even.
Hoe werkt de procedure precies? Moet je je van te voren aan melden in Parijs? Wat voor trainingen krijg je? Wat moet je kunnen?
Ik zou graag meer informatie willen ontvangen van de mensen die een sollicitatie hebben mee gemaakt bij het Franse Legioen. Of er nu zelf bij zitten of iemand kennen die dat heeft mee gemaakt.
Alvast bedankt,![]()
C-S
Ps: Zijn er nog meer internationale legers zoals het Franse vreemdelingen legioen? Een vergelijking ongeveeer.![]()
Maar die hebben een tijdje terug een wet aangenomen waardoor maximaal 8 (of 7)% buitenlands mag zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |