abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:19:16 #51
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59300252
Ik weet het niet, denk dat het een beetje van beiden zal zijn. Je zit in een vaag legioentje, gaat 5 jaar naar een oorlogsgebied. What do you think? Lichamelijk en geestelijk ga je wel stuk hoor.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59302920
Wat voor mannen zitten daar nou? Zijn het echt allemaal van die rouwdouwers en schurken?
pi_59303828
@ koen_pijl: Zoals ik al ben ik al meerdere malen bij schietincidenten betrokken geraakt... zelf heb ik pas een keer of 6 zelf geschoten. En dat was meer op gebouwen waaruit een vuurlinie ontstond. Ikzelf ben erin gegaan uit fascinatie voor het legioen... mijn vader, opa, overgrootopa en paar generaties ervoor waren allemaal beroepsmilitairen... elk voor een ander land (mijn vader luchtmachtpiloot voor Nederland, mijn opa luchtmachtpiloot voor Nederlands-Indië, mijn overgrootvader cavalerie voor Frankrijk, en die daarvoor weet ik niet) dus dat ik een fascinatie voor het leger heb is genetisch kan je wel zeggen... Maar vanaf dag 1 dat ik over het legioen hoorde fascineerde het mij al... dus vandaar dat ik erin zit.

@ Combatman: Geloof me, die taal leer je snel zat zodra je toegelaten bent...

@ Bob-B: Ow oke, dat wist ik niet. Ben ze dus ook nooit tegengekomen. Maar goed Tsjaad is ook niet echt een klein land...

@ MrFl0ppY: Ja er word bijna dagelijks gedeserteerd in het legioen... weet dat het afgelopen jaar dicht tegen de 300 zat. Meestal deserteren ze op het moment dat ze verlof hebben... vertrekken naar een ander land om hun verlof te vieren en komen gewoon niet meer terug. Weet wel dat er aardig wat deserteurs opgepakt zijn achteraf, die allemaal een celstraf van enkele jaren kunnen verwachten. Ikzelf denk dat de meeste mannen deserteren omdat ze het mentaal niet meer aankunnen... lichamelijk lijkt me stug want na je training ben je zo gewend aan het leven dat je het lichamelijk makkelijk kan volhouden. Denk echt meer een mentale kwestie... of ze hebben teveel gezien... kunnen geestelijk het leven van een legionair niet aan... of missen hun familie/vrienden teveel. Dat is ook een groot probleem voor het legioen... sinds enkele jaren mogen legionairs mobiele telefoons en internet hebben wat voorheen nooit toegestaan was. Met die telefoons en internet kunnen ze contact houden met familie en vrienden... meeste mannen kunnen het gemis dan wel overleven, maar als er dan wat met je grootouders/ouders/kinderen of een andere naaste gebeurd is de verleiding groot om terug te keren natuurlijk. Voorheen mochten legionairs geen contact houden met de buitenwereld waardoor die verleiding er niet echt was... maar goed het kan ook lichamelijk zijn ik weet het echt niet, maar zelf is mijn visie dat het meer mentaal is.

@ vanRillandBath: Ik zal je vertellen dat ik een aantal mensen heb leren kennen hier die perfect passen bij je plaatselijke schaakvereniging. Er zit echt van alles in het legioen... van 'sukkeltjes' tot normale jongens, van criminelen tot vluchtelingen, van macho's tot oudmilitairen. Iedereen word toegelaten mits je een man bent en fysiek in staat bent om te dienen... ow en tegenwoordig mag je niet internationaal gesignaleerd staan bij Interpol of Europol. Oftewel je mag hoogstens kleine misstappen hebben staan op je strafblad...
pi_59304005
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef Scarafax het volgende:
@ vanRillandBath: Ik zal je vertellen dat ik een aantal mensen heb leren kennen hier die perfect passen bij je plaatselijke schaakvereniging. Er zit echt van alles in het legioen... van 'sukkeltjes' tot normale jongens, van criminelen tot vluchtelingen, van macho's tot oudmilitairen. Iedereen word toegelaten mits je een man bent en fysiek in staat bent om te dienen...
Maar die 'sukkeltjes' komen dus wel door de training??
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59304291
@ waht: Tsja, lichamelijk zijn ze fysiek en conditioneel sterk genoeg blijkbaar... maar qua karakter en uiterlijk zouden ze zo in de film Revenge Of The Nerds passen.
pi_59304402
Wel mooi om te lezen man dat je uiteindelijk daar toch beland bent, heel knap van je. Iemand enig idee of leggionair worden en hun opleiding vergelijkbaar is met iets in NL? Het KCT misschien? of heb ik een totaal verkeerd beeld van de leggionairs

**edit** k heb t btw over de moeilijkheid/zwaartte van de opleiding, niet het takenpakket

[ Bericht 16% gewijzigd door TiMPiN op 11-06-2008 14:07:55 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:07:55 #57
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59304710
Misschien dat het Korps Mariniers in de buurt komt? Of de Luchtmobiele Brigade? landmacht noob
(hebben we nog echte commando's?)

Fascinerend topic dit.
pi_59305435
ff zo maar tussendoor, en ik heb de vorige topic niet doorgelezen, waarom moet ik maar aannemen dat de TS bij het Legioen zit? Bedoel, de verhalen en documentaires van mensen die er gediend hebben spreken van een heel ander beeld en ik vind het daarom ook knap dat een Legionair zomaar kan internetten op FOK!,vervolgens weet te melden waar hij zit en vervolgens een beeld schetst(tenminste zo komt het op mij over) van een normale gang van zaken die je eerder bij een normale militaire eenheid(Van Heutsz bewaking) aantreft. Wat ik ermee wil zeggen is: Elite eenheden hebben m.i. helemaal niet die vrijheid zoals de Ts schetst is mijn idee.Heeft de TS iets(als het al niet getoond is ergens anders) waaruit hij e.e.a kan onderbouwen? Dank alvast.
pi_59305894
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:
ff zo maar tussendoor, en ik heb de vorige topic niet doorgelezen, waarom moet ik maar aannemen dat de TS bij het Legioen zit? Bedoel, de verhalen en documentaires van mensen die er gediend hebben spreken van een heel ander beeld en ik vind het daarom ook knap dat een Legionair zomaar kan internetten op FOK!,vervolgens weet te melden waar hij zit en vervolgens een beeld schetst(tenminste zo komt het op mij over) van een normale gang van zaken die je eerder bij een normale militaire eenheid(Van Heutsz bewaking) aantreft. Wat ik ermee wil zeggen is: Elite eenheden hebben m.i. helemaal niet die vrijheid zoals de Ts schetst is mijn idee.Heeft de TS iets(als het al niet getoond is ergens anders) waaruit hij e.e.a kan onderbouwen? Dank alvast.
Hij heeft verlof. Hij zit nu thuis.
Elite eenheden hebben zeker wel die vrijheden, kijk maar eens op het kctforum.com, zal je talloze verhalen zien over belevenissen/gebeurtenissen in Nederlands meest elite-eenheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:49:49 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59306006
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:07 schreef Prosac het volgende:
Misschien dat het Korps Mariniers in de buurt komt? Of de Luchtmobiele Brigade? landmacht noob

Fascinerend topic dit.
Ja, het KCT ( Korps Commando Troepen ).

en ik denk dat de Luchtmobiele brigade heel erg overeenkomt..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:51:01 #61
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59306050
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:

Het legioen lijkt me niet echt een Elite eenheid.
Het is gewoon overal inzetbaar omdat het overal inzetbaar is...

Mensenlevens zijn stuk minder waard in het legioen voor de Franse regering.
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:03:27 #62
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59311331
EN na een jaar mogen ze telefoon en internet, vandaar dat hij (mogelijk vanaf locatie, via internet) op fok kan zitten.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:26:47 #63
21467 franske19
Hit the deck!
pi_59322677
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
In elk geval kies je er zelf voor om Legionnair te zijn. Net zoals je ervoor zou kunnen kiezen om in het NL-leger te gaan.

Het grote verschil is dat Legionnairs niet beginnen te janken als ze naar een oorlogsgebied worden gestuurd en de soldaatjes uit "ons" leger wel.

Tevens TVP.
Welk oorlogsgebied? Dat huurlingen leger van Frankrijk moet de neokoloniale ambities van Frankrijk handhaven maar ondertussen stort het hele Franse defensieapparaat in elkaar. Ze kunnen dat vreemdelingen legioen beter opdoeken en het geld investeren in een professionele en expeditionaire krijgsmacht.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 04:37:53 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59325568
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef franske19 het volgende:

[..]

Welk oorlogsgebied? Dat huurlingen leger van Frankrijk moet de neokoloniale ambities van Frankrijk handhaven maar ondertussen stort het hele Franse defensieapparaat in elkaar. Ze kunnen dat vreemdelingen legioen beter opdoeken en het geld investeren in een professionele en expeditionaire krijgsmacht.
als er 1 land in de wereld is met een professionele en expeditionaire krijgsmacht is dan is het Frankrijk wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_59326918
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef franske19 het volgende:

[..]

wat lopen dr toch veel experts rond op fok

Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 10:50:44 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59329102
ja de beste stuurlui enzo

maar het wordt een beetje flauw als mensen met termen gaan zwaaien waar ze de definitie niet van kennen
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:02:13 #67
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59329375
Dat is inderdaad best lullig, ga je ook zo intelligent lijken. Ik zou eigenlijk wel is willen weten hoe dat nu zit met het VL. Soldij, arbeidsvoorwaarden (welke? ) en dat soort rotzooi.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 11:17:30 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59329781
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:07 schreef Prosac het volgende:

Fascinerend topic dit.
het vreemdelingenlegioen is met geen van deze eenheden vergelijkbaar want ze vallen niet binnen 1 van deze dienstvakken. het vreemdelingenlegioen heeft bv zijn eigen (pantser)infanterie regimenten maar ook zijn eigen cavalerie en zijn eigen parachutisten etc.

als ik het ergens mee zou moeten vergelijken dan zou ik het Amerikaanse Korps mariniers kiezen ... het is een leger binnen een leger maar dan met een sterkere nadruk op de korpsgeest en dergelijke en in dit geval met buitenlandse vrijwilligers naast de Franse militairen

als ik moet gokken (eerste topic niet gelezen) dan gok ik dat de TS bv een cavalerist is (1 REC zit in Tsjaad??) dat zou dan vergelijkbaar zijn met onze Huzaren (Tanks enzo)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:14:47 #69
21467 franske19
Hit the deck!
pi_59352401
French Army Falling Apart
quote:
According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.

Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.

Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:41:30 #70
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59352920
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:14 schreef franske19 het volgende:
[..]

Dan doen ze het nog vrij goed, vergelijk dat is met bv. de nederlandse apaches enz.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:50:04 #71
21467 franske19
Hit the deck!
pi_59353055
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:41 schreef Esses het volgende:

[..]

Dan doen ze het nog vrij goed, vergelijk dat is met bv. de nederlandse apaches enz.
Op 5 na zijn alle Nederlandse Apaches operationeel. Die 5 worden niet gebruikt door gebrek aan personeel maar zouden gewoon kunnen vliegen en worden ook geupdate.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 02:14:47 #72
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59353736
dat die leclerc tanks Crap zijn weten de fransen zelf ook.
Ook enkel in gebruik door overdreven Chauvinisme en nationalisme...

crap tanks, crap bepantsering, crap motor, crap fire control, crap leclerc.
Heb er ooit op een franse cavalarist over gesproken 2 jaar terug, was oorspronklijk geboren als belg die leo1 gewend was.

verder weet ik er niets over te zeggen, maar wat ik ook vinden kan op internet en in de boeken zegt niet veel goeds over de lecrlerc tank.
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 04:45:57 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59354121
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:14 schreef franske19 het volgende:
[..]

dat heb je in Nederland toch ook ... ik heb die verhalen de afgelopen jaren ook over Nederlandse Leopards en F16's gehoord. Zelfde geld voor de Royal Navy, die varen inmiddels zonder luchtdoelraketten rond

als je niet genoeg geld besteed aan onderhoud dan gaat het leger kannibaliseren zoals dat heet, das nix nieuws en uberhaupt nix bijzonders, maar het maakt wel leuke krantenartikkelen.

verder roep je dat ze het legioen op moeten doeken voor een professionele en expeditionaire krijgsmacht. Ik weet dat dat laatste een soort stokpaardjes zijn van iedereen zonder verstand van zaken maar het wordt zelden of nooit correct gebruikt.

maar in kleutertermen: er bestaan geen amateur of dienstplichtige huurlingen, die jongens krijgen geld voor wat ze doen en dus zijn ze professioneel bezig. bovendien zijn het geen huurlingen want ze vechten niet voor de hoogste bieder maar voor Frankrijk, het zijn dus beroepssoldaten
daarnaast is een huurlingen leger dat koloniaal (neokoloniaal, whatever that means) moet optreden per definitie expeditionair

die post was al even dom als die post waarop je reageerde ... misschien zelfs wel ietsje dommer vanwege het hele amateur huurlingen verhaal
pi_59356422
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 04:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heb je in Nederland toch ook ... ik heb die verhalen de afgelopen jaren ook over Nederlandse Leopards en F16's gehoord. Zelfde geld voor de Royal Navy, die varen inmiddels zonder luchtdoelraketten rond

[knip]

Onze leopards doen t toch allemaal?(de paar die we nog operationeel hebben dan)

Ik heb trouwens gehoord dat wij nog een aantal leo2's en een hele berg leo1's in mobcomplexen hebben staan, waarvan een deel zogenaamd "stuk" is maar binnen x dagen weer operationeel kunnen zijn.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:32:35 #75
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59359206
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:50 schreef franske19 het volgende:

[..]

Op 5 na zijn alle Nederlandse Apaches operationeel. Die 5 worden niet gebruikt door gebrek aan personeel maar zouden gewoon kunnen vliegen en worden ook geupdate.
Waarom hoor ik dan van een apache monteur andere verhalen? Dat het een schroothoop is met onderdelen die ze uit andere apaches moeten halen omdat nederland niet zo hoog op de leverlijst staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')