Maar die 'sukkeltjes' komen dus wel door de training??quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef Scarafax het volgende:
@ vanRillandBath: Ik zal je vertellen dat ik een aantal mensen heb leren kennen hier die perfect passen bij je plaatselijke schaakvereniging. Er zit echt van alles in het legioen... van 'sukkeltjes' tot normale jongens, van criminelen tot vluchtelingen, van macho's tot oudmilitairen. Iedereen word toegelaten mits je een man bent en fysiek in staat bent om te dienen...
Hij heeft verlof. Hij zit nu thuis.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:
ff zo maar tussendoor, en ik heb de vorige topic niet doorgelezen, waarom moet ik maar aannemen dat de TS bij het Legioen zit? Bedoel, de verhalen en documentaires van mensen die er gediend hebben spreken van een heel ander beeld en ik vind het daarom ook knap dat een Legionair zomaar kan internetten op FOK!,vervolgens weet te melden waar hij zit en vervolgens een beeld schetst(tenminste zo komt het op mij over) van een normale gang van zaken die je eerder bij een normale militaire eenheid(Van Heutsz bewaking) aantreft. Wat ik ermee wil zeggen is: Elite eenheden hebben m.i. helemaal niet die vrijheid zoals de Ts schetst is mijn idee.Heeft de TS iets(als het al niet getoond is ergens anders) waaruit hij e.e.a kan onderbouwen? Dank alvast.
Ja, het KCT ( Korps Commando Troepen ).quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:07 schreef Prosac het volgende:
Misschien dat het Korps Mariniers in de buurt komt? Of de Luchtmobiele Brigade? landmacht noob
(hebben we nog echte commando's?)
Fascinerend topic dit.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:
ff zo maar tussendoor, en ik heb de vorige topic niet doorgelezen, waarom moet ik maar aannemen dat de TS bij het Legioen zit? Bedoel, de verhalen en documentaires van mensen die er gediend hebben spreken van een heel ander beeld en ik vind het daarom ook knap dat een Legionair zomaar kan internetten op FOK!,vervolgens weet te melden waar hij zit en vervolgens een beeld schetst(tenminste zo komt het op mij over) van een normale gang van zaken die je eerder bij een normale militaire eenheid(Van Heutsz bewaking) aantreft. Wat ik ermee wil zeggen is: Elite eenheden hebben m.i. helemaal niet die vrijheid zoals de Ts schetst is mijn idee.Heeft de TS iets(als het al niet getoond is ergens anders) waaruit hij e.e.a kan onderbouwen? Dank alvast.
Welk oorlogsgebied? Dat huurlingen leger van Frankrijk moet de neokoloniale ambities van Frankrijk handhaven maar ondertussen stort het hele Franse defensieapparaat in elkaar. Ze kunnen dat vreemdelingen legioen beter opdoeken en het geld investeren in een professionele en expeditionaire krijgsmacht.quote:Op maandag 9 juni 2008 16:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
In elk geval kies je er zelf voor om Legionnair te zijn. Net zoals je ervoor zou kunnen kiezen om in het NL-legerte gaan.
Het grote verschil is dat Legionnairs niet beginnen te janken als ze naar een oorlogsgebied worden gestuurd en de soldaatjes uit "ons" leger wel.
Tevens TVP.
als er 1 land in de wereld is met een professionele en expeditionaire krijgsmacht is dan is het Frankrijk welquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Welk oorlogsgebied? Dat huurlingen leger van Frankrijk moet de neokoloniale ambities van Frankrijk handhaven maar ondertussen stort het hele Franse defensieapparaat in elkaar. Ze kunnen dat vreemdelingen legioen beter opdoeken en het geld investeren in een professionele en expeditionaire krijgsmacht.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Welk oorlogsgebied? Dat huurlingen leger van Frankrijk moet de neokoloniale ambities van Frankrijk handhaven maar ondertussen stort het hele Franse defensieapparaat in elkaar. Ze kunnen dat vreemdelingen legioen beter opdoeken en het geld investeren in een professionele en expeditionaire krijgsmacht.
het vreemdelingenlegioen is met geen van deze eenheden vergelijkbaar want ze vallen niet binnen 1 van deze dienstvakken. het vreemdelingenlegioen heeft bv zijn eigen (pantser)infanterie regimenten maar ook zijn eigen cavalerie en zijn eigen parachutisten etc.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:07 schreef Prosac het volgende:
Misschien dat het Korps Mariniers in de buurt komt? Of de Luchtmobiele Brigade? landmacht noob
(hebben we nog echte commando's?)
Fascinerend topic dit.
quote:According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.
Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.
Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.
Dan doen ze het nog vrij goed, vergelijk dat is met bv. de nederlandse apaches enz.quote:
Op 5 na zijn alle Nederlandse Apaches operationeel. Die 5 worden niet gebruikt door gebrek aan personeel maar zouden gewoon kunnen vliegen en worden ook geupdate.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan doen ze het nog vrij goed, vergelijk dat is met bv. de nederlandse apaches enz.
dat heb je in Nederland toch ook ... ik heb die verhalen de afgelopen jaren ook over Nederlandse Leopards en F16's gehoord. Zelfde geld voor de Royal Navy, die varen inmiddels zonder luchtdoelraketten rondquote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 04:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb je in Nederland toch ook ... ik heb die verhalen de afgelopen jaren ook over Nederlandse Leopards en F16's gehoord. Zelfde geld voor de Royal Navy, die varen inmiddels zonder luchtdoelraketten rond
[knip]
Waarom hoor ik dan van een apache monteur andere verhalen? Dat het een schroothoop is met onderdelen die ze uit andere apaches moeten halen omdat nederland niet zo hoog op de leverlijst staat?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:50 schreef franske19 het volgende:
[..]
Op 5 na zijn alle Nederlandse Apaches operationeel. Die 5 worden niet gebruikt door gebrek aan personeel maar zouden gewoon kunnen vliegen en worden ook geupdate.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |