abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59239369

Het vorige deel: Slank de zomer in # 167: Met een buurman met ludduvudu

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
  maandag 9 juni 2008 @ 09:38:08 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59239385
Toch nog maar even een TVP'tje dan.
Niet meer actief op Fok!
pi_59239387
Laatste reactie:

Ik vind het ook niet geweldig maar geloof ook niet dat het lang zal duren
Maar ik wil je niet missen hoor dan ben ik ook weg
pi_59239542
Iedereen mag toch zelf weten hoe hij/zij probeert af te vallen? Zolang de SHE-diëters mij niet als slappe zak hooi betitelen als ik dat dieet niet volg zie ik het probleem niet hoor. Ieder z'n meug, live and let live, etc.

Het idee van geen bewerkt/pakjes-eten spreekt me wel aan, dat probeer ik toch al zoveel mogelijk te vermijden. En verder is het geen Sonja Bakker hongerdieet, bevat het genoeg groente/fruit/vezels/noten/etc. en klinkt het erg gezond. Dus wat is er dan mis mee?
pi_59239591
Ik ga overwegen te beginnen met SHE's eetlijst. Op zich lijkt het redelijk op mijn normale voedingspatroon, alleen ben ik dol op aardappels, pasta en fruit.

Ik heb maar vast amandelen gekocht
pi_59239890
Amandelen zijn op zich wel lekker inderdaad. Ananas ook trouwens.
Maar ik zou iet graag zonder mijn gepofte aardappeltjes en zelfgemaakte pasta willen
pi_59240130
Vkinkjeeeeeuh ! Niet weggaan hoor. We gaan het er heus niet alleen maar over hebben. Ik niet althans

Sonja Bakker heb ik ook geprobeerd, maar ik kreeg ont-zet-ten-de honger en haar boek is ook nog eens zo truttig dat ik bij het lezen vanzelf denk "rot toch op met je dieet, trut!"

Ik ga maar eens een mp3cd'tje branden, bij gebrek aan USB stickje.
Springfield's looking pretty dusty today
  maandag 9 juni 2008 @ 10:19:25 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59240371
Ik rot al op hoor; Viking wens ik persoonlijk wat meer wijsheid, wat rust en wat minder klaagzang toe.
Dat kan ze wel gebruiken en kan deze besloten kring weer in alle rust verder kwebbelen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:21:46 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59240443
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:
Ik rot al op hoor; Viking wens ik persoonlijk wat meer wijsheid, wat rust en wat minder klaagzang toe.
Dat kan ze wel gebruiken en kan deze besloten kring weer in alle rust verder kwebbelen
.
Niet meer actief op Fok!
pi_59240581
SHE's dieet klinkt op zich aantrekkelijk, alleen weet ik uit ervaring dat ik geen regime moet hebben waarin staat wanneer ik wat wel en niet mag, dan raak ik te geobsedeerd en word ik chagerijnig. Ik ben wel benieuwd hoe het de dames gaat bevallen, veel succes iig ben stiekem ook wel een beetje jaloers op mensen die zoiets kunnen zonder geobsedeerd te worden

Ik ben het ook eens met Freecell dat SHE wat minder stellig kan zijn over mensen die afhaken. Ik ben geen slappeling, het past gewoon niet bij mij, en dat zal waarschijnlijk ook gelden voor mensen die stoppen. Iedereen is anders en zij verdienen ook respect ipv "dan zijn zij mijn aandacht niet waardig"
pi_59240592
pi_59240670
Ik moest erg lachen om Freecells opmerking over een zak hooi en dat is altijd goed, beetje grinniken als je net wakker wordt. Buurman update: hij blijft veel herrie maken en drinken. Hij heeft vannacht gemusiceerd, maar omdat hij niet agressief was durfde ik er wat van te zeggen. Heb gevraagd of hij z'nn balkon deuren dicht wilde doen, omdat ik zo graag wilde slapen. Hij zei Oké. En dat was dat.

Ik ga het dieet van SHE niet doen, maar ben wel heel benieuwd hoe de anderen het er op doen! Als je vooral haar sportregime aanhoudt dan voorspel ik succes. Ik snap alleen niet waarom die weekend dagen nodig zijn. Imo kan je dan ook beter gewoon doorgaan met het weekmenu. Daar zou ik wel de filosofie achter willen weten.

En wat betreft de manier van communiceren van SHE: ik heb leren omgaan met Miss_S (die ik nu erg kan waarderen), ik ben gewend aan het lontje van MoBlo (waar is zij?, ik had haar reactie op SHE wel eens willen zien) en ik zal ook aan de scheldkannonades van SHE wel weer wennen, al heb ik die in andere topics weleens compleet uit haar plaat zien gaan. Ik ben zeker niet normaal als ik al die verschillende types nogal interessant vind? Ik stoor me er in ieder geval niet aan.
pi_59240675
Ik vind het niet erg om door SHE kapotgemaakt te worden als ik me niet aan het schema houd. Je moet wel een beetje door haar houding heen kijken. Ze bedoelt het goed met ons.
Maar ik ben het wel met je eens dat 'straffen' voor veel mensen averechts werkt. Een logische reactie is dan: flikker dan maar op met je kutschema, zo hoeft het voor mij niet.

Conleche: ik vind het ook cool ben ook niet voor niets psycholoog geworden natuulk. Ik kick op rare mensen en dan vallen de dames hier nog alles mee.
pi_59240711
Wat meer tolerantie voor andere visies m.b.t. afvallen en dieten zou hier niet misstaan...
pi_59240769
Ohja, maar over streng zijn gesproken. Ook in psychotherapie is het gebruikelijk en volgens sommigen zelfs noodzakelijk dat de patient de therapeut gaat haten
pi_59240989
Dat streng zou voor mij niet werken: ik zou al snel iets hebben: zeg, hou jij je eens een beetje in! Wie denk je wel niet dat je bent. Maar ik heb dan ook een autoriteitsprobleem
pi_59241061
Goedemorgen allemaal.
Ik vind dat van SHE wel een mooie leidraad, al heb ik al gezien dat ik het (nu) niet vol kan houden, ik lust natuurlijk weer de helft niet (whehe). Zodra ik alternatieven weet ga ik het misschien ook doen: kwaad kan het niet en een stok achter de deur helpt bij mij wel.
pi_59241170
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:43 schreef conleche het volgende:
Dat streng zou voor mij niet werken: ik zou al snel iets hebben: zeg, hou jij je eens een beetje in! Wie denk je wel niet dat je bent. Maar ik heb dan ook een autoriteitsprobleem
Ik eigenlijk ook. Zelfs mijn baas zegt dat ik te eigenwijs ben
Ben zelfs te eigenwijs voor Tomtom. Ik bepaal zelf wel welke kant ik op ga denk ik dan. Sneu

Maarja, SHE is dan weer zo autoritair dat ik inzie dat het geen nut heeft om er uberhaupt tegenin te gaan en ik weet zeker dat ze het beter weet dan ik, dat scheelt.
pi_59241212
Maar ik zou erover ophouden. Anders komt Viking nooit meer terug.

Ga straks lekker naar het strand met een dinnetje.

En ik heb ENORME spierpijn in mijn billen hopelijk keek er niemand toen ik daarnet uit de auto stapte.
pi_59241338
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:51 schreef -marz- het volgende:
Maar ik zou erover ophouden. Anders komt Viking nooit meer terug.

Ga straks lekker naar het strand met een dinnetje.

En ik heb ENORME spierpijn in mijn billen hopelijk keek er niemand toen ik daarnet uit de auto stapte.
Veel plezier op het strand!

En hoe krijg je het voor elkaar daar spierpijn te hebben?
pi_59241388
In de sportschool een billenapparaat doen
pi_59241410
...en ik ga ff lekker fietse

Daarna studeren, er staan 4 tentamens op het programma de komende 2 weken.
pi_59241414
Ahh, wel goed bezig dan.
pi_59241425
Succes met studeren, cinnamongirl
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 11:03:45 #25
70532 loveli
N
pi_59241531
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:
Ik rot al op hoor
crap in = crap out
pi_59241622
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:43 schreef conleche het volgende:
Ik twijfel nog... Qua voedselkwaliteit en voorkeuren denk ik dat dit verreweg het best bij mij passende dieet in tijden is. En het sluit ook vrij goed aan bij mijn persoonlijke filosofieen over eten. Een strenge coach is voor mij perfect, ik ben van nature lui

Het zou weleens kunnen dat ik ermee begin als mijn Mr ook naar Belgie verhuist en ik iets meer regelmaat (en tijd om te koken) heb.
pi_59241628
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:59 schreef Inderdaad het volgende:
Succes met studeren, cinnamongirl
Thanks!
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Vond 't ook wel leuk, een frisse wind die met de botte bijl door dit topic waaide/hakte
pi_59241654
Iedereen die aan dit dieet begint, veel succes! Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat. Vind het verder wel gezellig hoor, al die mensen die er actief mee bezig zijn.

Ik ben ongesteld, heb knallende koppijn en m'n buik rommelt constant, en ben ook nog eens 1 kilo zwaarder dan normaal (pech, ik mag nu even dikkertje zijn). Maar verder voel ik me prima Kijken of ik zometeen nog bij de kapper terecht kan, heb wel zin in een beetje zomers kapsel
pi_59242922
typen met 1 hand is best lastig

wilde net gaan strijken, pakt klant wat achter me vandaan en gooit de strijbout om, over mijn hand. helemaal rood, blaren en erg pijnlijk. tijd onder kraan gehad, maar hielp niet veel. dokter gebeld, om kwart voor 2 langskomen, zalfje op doen en verbinden.

blegh, had net zo'n zin om in het buitenbad te gaan zwemmen vanmiddag, maar dat wordt het dus niet

de mensen die dat dieet van she gaan doen veel succes. maar toch raar dat er zoveel mensen die geen speciaal dieet wilden doen dat toch opeens gaan doen.
pi_59243553
Zalfje op? En dat raadde de huisarts aan? Wat vreemd?
Ik heb altijd geleerd dat je nóóit iets op een brandwond mag smeren! Koelen en dan hooguit afdekken.
pi_59243598
ja, huisarts had het over een zalfje erop smeren en dan verbinden.

heb mn hand nu maar in een bakje met water, 1,5 uur wachten tot ik naar huisarts kan is niet echt fijn nu, maargoed, maar ff zien te redden
pi_59244236
Ja, goh, het lijkt me fijn om ook gewoon eens mee te posten in plaats van altijd maar mee te lezen. Ik heb niet zoveel te melden over mijn seksuele voorkeuren en de relatie met mijn ouders, maar ik vind het wel heel leuk om te kunnen praten over wat goede voeding en slechte voeding is, hoe je omgaat met 'zwakke momenten', hoe je je omgeving optimaal vorm kunt geven, etcetera.

Ik vind het prima om dat soort dingen via de mail te doen met SHE, maar het lijkt me nu juist aardige informatie om te delen. Ik zou bijvoorbeeld ook wel willen weten wat het nut is van een weekeinde Japanse rijst als je doordeweeks gebalanceerd eet, zoals conleche nu vraagt. Als dat hier niet kan, ook goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59244379
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga overwegen te beginnen met SHE's eetlijst. Op zich lijkt het redelijk op mijn normale voedingspatroon, alleen ben ik dol op aardappels, pasta en fruit.

Ik heb maar vast amandelen gekocht
Er zijn dus meer mogelijkheden voor fruit, zoals aardbeien en bosbessen. Mijn idee zou zijn: als ze maar laag op de glycemische index staan. Verder had ik al aan SHE gevraagd of je bijvoorbeeld volkoren pasta kunt eten bij het avondeten als je overdag je koolhydraatinname beperkt hebt. En dat kan dus. Volgens mijn lief is het smerig, volkoren pasta. Ik zou het niet weten.

Amandelen kon ik hier niet vinden. Als ik thuiskom ga ik maar even naar de Turkse supermarkt. Die hebben van die heerlijke volumeverpakkingen.
pi_59244588
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het prima om dat soort dingen via de mail te doen met SHE, maar het lijkt me nu juist aardige informatie om te delen. Ik zou bijvoorbeeld ook wel willen weten wat het nut is van een weekeinde Japanse rijst als je doordeweeks gebalanceerd eet, zoals conleche nu vraagt. Als dat hier niet kan, ook goed.
Hmm, dat is misschien wel handig. Ik had ook een paar dingen gevraagd. Bv of aardappelen echt niet mochten, aangezien ik die zelf ook lekker vond. Zij zei: "Aardappels zijn helaas echt uit den boze ; rijst mag wel. Je mag wel een aardappel als je geen vlees of vis eet. Dus moet je toch aardappel; neem dan alleen groenten erbij en eet die avond geen vlees of vis erbij." Handig om te weten voor wie het ook gaat proberen.

Ook had ik gevraagd om een alternatief voor pindakaas, wat dat vind ik allesbehalve lekker: "Pindakaas kun je alleen vervangen met vis; en dat wordt volgens mij helemaal lastig op school toch? Wel kun je wat dungesmeerde (light) mayo met tomaatjes en komkommer op je brood doen; als je eens geen zin hebt in gedoe."

Ik neem aan dat ik dit gewoon mag kopieren, aangezien het toch bedoelt is om te helpen. En het kan handig zijn voor de mensen die liever ook aardappels eten en geen pindakaas, maar wel via het SHE-eetschema. En ik denk dat het hier wel mag, het is een dieet en het helpt om slank te worden, en daar is dit topic voor.
pi_59244719
Natuurlijk mag dat en om je groente boterham wat op te leuken: rooster je bood eerst, smeer wat sambal op je mayo en doe er behalve tomaat en komkommer ook nog wat avocado op en wat sla of rauwkost: dat zijn heerlijke boterhammen. Ik weet natuurlijk niet of sambal en avocado passen in het dieet, avocado bevat nl. vrij veel vet, maar het is ontzettend gezond en erg lekker!
pi_59244871
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:13 schreef conleche het volgende:
Natuurlijk mag dat en om je groente boterham wat op te leuken: rooster je bood eerst, smeer wat sambal op je mayo en doe er behalve tomaat en komkommer ook nog wat avocado op en wat sla of rauwkost: dat zijn heerlijke boterhammen. Ik weet natuurlijk niet of sambal en avocado passen in het dieet, avocado bevat nl. vrij veel vet, maar het is ontzettend gezond en erg lekker!
(Ik lust geen sambal en avocade. Al wil ik sambal wel ooit lusten, dus dat ga ik eens uitproberen. )
Sla erop zou wel lekker zijn ja. Alleen dat mayonaise, doe ik normaal nooit op een boterham.. Is dat echt nodig denk je? En dit was voornamelijk voor school, een salade meenemen of soep kan namelijk niet.
pi_59245191
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:19 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

(Ik lust geen sambal en avocade. Al wil ik sambal wel ooit lusten, dus dat ga ik eens uitproberen. )
Sla erop zou wel lekker zijn ja. Alleen dat mayonaise, doe ik normaal nooit op een boterham.. Is dat echt nodig denk je? En dit was voornamelijk voor school, een salade meenemen of soep kan namelijk niet.
Ik zou zeggen dat je mayo wel kan vervangen door boter. Máár in combi met de groenten is mayo echt veel lekkerder!
pi_59245261
O ja voor diegenen die geen tijd of zin hebben om zelf mayo te maken: in die zaanse mayo van de AH zitten weinig koolhydraten en dus suikers, nog beter zijn de mayo's die je in Belgie of Frankrijk koopt: daar doen ze er geen suiker door. Het is even wennen, maar ik vind de Nederlandse mayo nu veel te zoet!
pi_59245324
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je mayo wel kan vervangen door boter. Máár in combi met de groenten is mayo echt veel lekkerder!
Kies ik toch liever voor boter, dan kan ik de mayonaise de deur uit doen. Een obstakel minder voor een frietloosleven!

Afgezien van appels, wat is 'goede' fruit? Sinaasappels, mandarijnen, druiven, aardbeien?
pi_59245405
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn dus meer mogelijkheden voor fruit, zoals aardbeien en bosbessen. Mijn idee zou zijn: als ze maar laag op de glycemische index staan. Verder had ik al aan SHE gevraagd of je bijvoorbeeld volkoren pasta kunt eten bij het avondeten als je overdag je koolhydraatinname beperkt hebt. En dat kan dus. Volgens mijn lief is het smerig, volkoren pasta. Ik zou het niet weten.

Amandelen kon ik hier niet vinden. Als ik thuiskom ga ik maar even naar de Turkse supermarkt. Die hebben van die heerlijke volumeverpakkingen.
Ik vind fruit echt een fijne snack; een stuk meloen of een bakje aardbeien bevat weinig calorieen en is echt een geniet-moment.

Amandelen verkopen ze hier, stervensduur, bij de Delhaize. De natuurwinkel in NL heeft vaak lekkere, die budgetbulkbakken.
pi_59245431
Conleche: eens, zuur is echt lekkerder. Wel gillend vet, echte mayo. Maar oh zo leuk om zelf te maken
pi_59246455
nou, de dokter heeft er wel een zalfje op gedaan dat verkoelend moet werken en mn hand zit helemaal in het verband, 4 vingers zitten aan elkaar, en moet verband er week omheen houden en daarna goed in de gaten houden hoe blaren zijn en of ze niet gaan ontsteken enzo.

ben er dus weer mooi klaar mee, iig week niet werken en zwemmen, fijn
pi_59246502
Het is toch leuk dat er een nieuwe manier is
ik ga kijken of ik vandaag boodschappen kan doen en morgen meedoen.
Beetje kinderachtig om dan te zeggen nee ik kom niet meer. Het is nu gewoon een paar dagen heel erg daar over en als iedereen eenmaal bezig is of gestopt hoor je er bijna niets meer over..
pi_59246597
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:58 schreef Sylvana het volgende:
typen met 1 hand is best lastig

wilde net gaan strijken, pakt klant wat achter me vandaan en gooit de strijbout om, over mijn hand. helemaal rood, blaren en erg pijnlijk. tijd onder kraan gehad, maar hielp niet veel. dokter gebeld, om kwart voor 2 langskomen, zalfje op doen en verbinden.

blegh, had net zo'n zin om in het buitenbad te gaan zwemmen vanmiddag, maar dat wordt het dus niet

de mensen die dat dieet van she gaan doen veel succes. maar toch raar dat er zoveel mensen die geen speciaal dieet wilden doen dat toch opeens gaan doen.
Vervelend zeg!! Ik heb mij ook gebrand aan een pan maar dat was gelukkig niet zo een grote brandwond. Heb er calendulan zal op gesmeerd.
pi_59249134
Inderdaad: een klasgenootje van mij neemt weleens salade mee in een tupperwarebakje, dat gaat best wel hoor! Soep wordt wel lastig ja.
Qua fruit zou ik druiven proberen te mijden, daar zit nogal wat suiker in. Mandarijntjes en kiwi's zijn heel gezond.

Avocado op brood is inderdaad heerlijk! Op een geroosterde boterham met een tomaatje, peper en zout en wat light mayo... Helaas had mijn supermarkt alleen maar groene dus ik wacht nu al een week tot hij eetbaar is. Iemand zou die mensen eens moeten vertellen dat een avocado juist bruin hóórt te zijn.

Pff, ik krijg honger van dit topic. Nog een uurtje, dan kan ik hopelijk naar huis. Labwerk kan heel vervelend zijn als je steeds tussendoor moet wachten en er eigenlijk ook nog meer mensen zijn dan nodig waardoor je de rest van de tijd ook weinig te doen hebt. Je wordt er haast moe-er van dan als je gewoon lekker bezig bent.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59249204
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:32 schreef conleche het volgende:
O ja voor diegenen die geen tijd of zin hebben om zelf mayo te maken: in die zaanse mayo van de AH zitten weinig koolhydraten en dus suikers, nog beter zijn de mayo's die je in Belgie of Frankrijk koopt: daar doen ze er geen suiker door. Het is even wennen, maar ik vind de Nederlandse mayo nu veel te zoet!
Oh, heerlijk zijn die ja! Zou de citroenmayonaise van Devos en Lemmens ook weinig suiker bevatten? Die is echt zo lekker... Straks maar eens op het potje kijken.

-edit- Het staat zowaar op hun website: 1,4 g koolhydraten per 100g. Is dat veel?
  maandag 9 juni 2008 @ 16:18:38 #47
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59249906
Hier is dus de weegschaal kapot binnenkort maar even een nieuwe aanschaffen dus
Bernie en ik zijn tof.
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 16:21:41 #48
70532 loveli
N
pi_59249974
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Helaas had mijn supermarkt alleen maar groene dus ik wacht nu al een week tot hij eetbaar is. Iemand zou die mensen eens moeten vertellen dat een avocado juist bruin hóórt te zijn.
Je hebt twee soorten avocado: groen en zwart/donkerbruin. Als de groene bruin worden, zijn ze toch echt niet meer goed. Zelf vind ik de zwarte het lekkerst.
crap in = crap out
pi_59250284
Ik ben er weer
Veel armer maar wel een leuke dag gehad en leuke kleding gekocht

En van mij mag er gerust over het SHEdieet gepraat worden, zoals ik zei ik vind het interessant, alleen is het topic in een dag wel verandert
pi_59250548
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:58 schreef Sylvana het volgende:
maar toch raar dat er zoveel mensen die geen speciaal dieet wilden doen dat toch opeens gaan doen.
Dat dacht ik dus ook maar goed over enkele weken/maanden zullen ze er wel op terug komen (niet verkeerd bedoelt maar zo gaat het met dieeten)
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 16:43:53 #51
70532 loveli
N
pi_59250639
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:33 schreef Miss_S het volgende:
Ik ben er weer
Veel armer maar wel een leuke dag gehad en leuke kleding gekocht

En van mij mag er gerust over het SHEdieet gepraat worden, zoals ik zei ik vind het interessant, alleen is het topic in een dag wel verandert

Enne... verandering van spijs doet eten
crap in = crap out
pi_59250663
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Enne... verandering van spijs doet eten
ligt eraan of het positief is of negatief

en wat voor een woord is enne? als we dan toch lullig gaan doen
  maandag 9 juni 2008 @ 16:45:59 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59250692
Ik kom even terug en meteen weer gezeik over spelfouten. Káp daar nou eens mee! .
Niet meer actief op Fok!
pi_59250710
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom even terug en meteen weer gezeik over spelfouten. Káp daar nou eens mee! .
Gelukkig weet ik van mezelf dat ik dom ben, heb vanmiddag een blond shirt gekocht
pi_59250783
Ik denk dat ik het hier wel weer gezien heb bedankt he Loveli
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 16:49:16 #56
70532 loveli
N
pi_59250789
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ligt eraan of het positief is of negatief

en wat voor een woord is enne? als we dan toch lullig gaan doen
Volgens Van Dale:
en·ne (onderschikkend voegwoord)

(informeel) verlengde vorm van ‘en’, gebruikt om aarzeling aan te duiden

Enne... mijn opmerking was niet lullig bedoeld.
crap in = crap out
pi_59250793
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook maar goed over enkele weken/maanden zullen ze er wel op terug komen (niet verkeerd bedoelt maar zo gaat het met dieeten)
in dieet is ook bedoeld om voor een bepaalde periode te volgen
dus ja op zich heel logisch dat het zo gaat!
pi_59250832
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

in dieet is ook bedoeld om voor een bepaalde periode te volgen
dus ja op zich heel logisch dat het zo gaat!
En dat de kilo's er weer terug aan komen, heel logisch
Maar goed ik ben weg hier

Ik wens er iedereen wel succes mee en ik lurk wel
pi_59250877
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En dat de kilo's er weer terug aan komen, heel logisch
Maar goed ik ben weg hier

Ik wens er iedereen wel succes mee en ik lurk wel
Hm.. een dieet is meer dat het wat sneller gaat, je af gaat vallen
een gewoon eetpatroon is om stabiel te blijven..
  maandag 9 juni 2008 @ 16:55:40 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59251002
Ik vind het nogal onzinnig dat iedereen nu ineens over taal- en spelfouten gaat lopen miepen, vooral tegen Miss_S. Hou daar toch gewoon een keer mee op.
Niet meer actief op Fok!
pi_59251025
Geez, Miss_S, het is 'jouw' topic niet... beetje kinderachtig om m meteen te peren als het even niet over door jou goedgekeurde onderwerpen gaat
pi_59251088
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Geez, Miss_S, het is 'jouw' topic niet... beetje kinderachtig om m meteen te peren als het even niet over door jou goedgekeurde onderwerpen gaat
dat is niet de reden dat ik weg ga
het is niet mijn topic dus waarom altijd over mijn spelfouten zeuren?

ik vond het juist leuk om dat she dieeters te volgen, ookal geloof ik er niet in (maar dat hoeft toch ook niet?)
maar als ik hier niet zomaar meer mag typen is er weinig meer aan

ik ga wel weer in de dieetclub posten
  maandag 9 juni 2008 @ 17:00:57 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59251177
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:
Uh, doe dát nou maar niet! .

Mark en ik hebben zin in een frietje, dus we gaan zo even lekker op een terrasje zitten . En daarna bij zijn moeder naar Ned - Italië kijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_59251211
Ik vind die spelfouten ook een beetje gezeur, maar goed.
pi_59251288
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is niet de reden dat ik weg ga
het is niet mijn topic dus waarom altijd over mijn spelfouten zeuren?

ik vond het juist leuk om dat she dieeters te volgen, ookal geloof ik er niet in (maar dat hoeft toch ook niet?)
maar als ik hier niet zomaar meer mag typen is er weinig meer aan

Om jouzelf in talloze situaties te quoten: 'maar ik mag hier toch gewoon posten?'

Jij bent best een beetje betweterig, schroomt nooit om iemand even op z'n nummer te zetten. Prima, dat ben jij. Ik vind het kinderachtig als je dan zelf gaat piepen en dreigen met vertrek als jij eens commentaar krijgt. Persoonlijk.
pi_59251330
Ik word zelf een beetje moe van mensen die aankondigen hier niet meer te gaan posten.
Doe het dan gewoon niet meer die aankondiging is nergens voor nodig.

pi_59251375
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik word zelf een beetje moe van mensen die aankondigen hier niet meer te gaan posten.
Doe het dan gewoon niet meer die aankondiging is nergens voor nodig.

... Met stille trom of hoorngeschal
Het is een roep om aandacht, om 'alsjebliehieft, blijf toch! Jij bent de belangrijkste sfeermaker hier!' Etc
pi_59251417
O maar ik was toch al de belangrijkste. Laten we het gewoon over afvallen hebben en over diëten en niet zoveel stressen daar wordt je dik van.
pi_59251486
Ik heb vandaag broodjes met hummus gegeten. Lekker Mager en gezond genoeg ook, maar misschien wat veel carbs

Wie bedenkt er lekker & slank avondeten, eenpersoons, voor iemand met keelpijn? Of kan ik beter gaan hongeren?
pi_59251498
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Je hebt twee soorten avocado: groen en zwart/donkerbruin. Als de groene bruin worden, zijn ze toch echt niet meer goed. Zelf vind ik de zwarte het lekkerst.
Deze zijn keihard, dus in elk geval nog niet rijp.
pi_59251507
groente sapjes?
pi_59251587
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
groente sapjes?
da's niet eens een slecht idee! Ik heb nog niet zoveel gedronken vandaag, en een venkelsapje met wortel en appel ofzo is vast lekker voor de keel.

Oeh, of ik maak gepureerde soep
pi_59252091
als er niet meer op mijn spelling gelet word wil ik best blijven
maar heb al eerder gevraagd of dat kon, maar kennelijk gaat dat dus niet
pi_59252138
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:46 schreef Inderdaad het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Ik vind dat van SHE wel een mooie leidraad, al heb ik al gezien dat ik het (nu) niet vol kan houden, ik lust natuurlijk weer de helft niet (whehe). Zodra ik alternatieven weet ga ik het misschien ook doen: kwaad kan het niet en een stok achter de deur helpt bij mij wel.
Ik herken mezelf best wel in je. Ik ben altijd een kieskeurige eter geweest. Nu is mijn smaak na mijn 20e gelukkig veranderd/verfijnd. Maar er zijn nog steeds dingen die anderen heel gewoon vinden en waar ik haast van walg, zoals rauwe tomaten en komkommer. Ik moet er niet aan denken!

Nou, vanavond stond er dus al feta op het menu (met rode bietjes, rode ui en balsamico). Dus ik schrap de aardappelen en het tartaartje met feta. Vriendlief heeft net nieuwe boodschappen gedaan en amandelen en ananas en pure chocola voor me gekocht (2 soorten!).
pi_59252188
Sommige mensen vergeten blijkbaar dat niet iedereen even hoogopgeleid is. Of ze zijn zo trots dat ze een taalfout hebben gespot dat ze dat even aan iedereen moeten laten weten.
Either way, kunnen we nu weer ontopic?
pi_59252318
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Sommige mensen vergeten blijkbaar dat niet iedereen even hoogopgeleid is. Of ze zijn zo trots dat ze een taalfout hebben gespot dat ze dat even aan iedereen moeten laten weten.
Either way, kunnen we nu weer ontopic?
Sommige mense hebben zo'n hoge pet van hun eigen intellect, dat het gewoon leuk is om ze op een taalfout te betrappen

But it wasn't me

Amandelen zijn vreselijk lekker, trouwens
pi_59252375
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sommige mense hebben zo'n hoge pet van hun eigen intellect, dat het gewoon leuk is om ze op een taalfout te betrappen

But it wasn't me

Amandelen zijn vreselijk lekker, trouwens
Dat heb ik dus helemaal niet!
En heb al eerder gezegd dat ik het vervelend vind dus wat voor nut heeft het om mij er steeds uit te pikken? of ben ik echt de enige die taalfouten in dit topic maakt?
pi_59252381
Ontopic: mijn avocado is nu wel rijp en inderdaad donkergroen.
Nooit geweten dat er 2 verschillende soorten bestaan.
pi_59252484
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En heb al eerder gezegd dat ik het vervelend vind dus wat voor nut heeft het om mij er steeds uit te pikken? of ben ik echt de enige die taalfouten in dit topic maakt?
Ik mekker zelden over taalfouten, tenzij ze echt storend of grappig zijn. Maar ik geloof niet dat ik jou al te vaak gecorrigeerd heb

Maar is het echt zo gek als ik denk dat jij een hoge pet ophebt van jezelf?
pi_59252520
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik mekker zelden over taalfouten, tenzij ze echt storend of grappig zijn. Maar ik geloof niet dat ik jou al te vaak gecorrigeerd heb

Maar is het echt zo gek als ik denk dat jij een hoge pet ophebt van jezelf?
Het was ook niet persoonlijk naar jou gericht, sorry
Maar gewoon naar iedereen die mij er wel steeds uitpikt

En ja vind dat eigenlijk wel gek, ik ben een van de jongste hier, opgegroeid met heel veel overgewicht
Dus kan je misschien voorstellen dat ik dat niet heb
pi_59252676
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En ja vind dat eigenlijk wel gek, ik ben een van de jongste hier, opgegroeid met heel veel overgewicht
Dat bedoel ik helemaal niet.... Als het gaat om jouw afvalstrategie sta je jezelf altijd ontzettend op de borst te kloppen, evenzo als het gaat om je zelfbeheersing en sporten enzo. Dat beeld heb ik absoluut van je! Je bent met succes afgevallen, zeker, maar bescheiden ben je niet. Als je een negatief zelfbeeld hebt, overschreeuw je dat misschien hier een beetje.

Als het over die spelfouten gaat: ik denk dat mensen het grappig vinden om je te corrigeren omdat je meer dan eens hard hebt geroepen dat je zo'n ontzettend universitair niveau hebt. Dat zal de oorzaak zijn, schat ik.
pi_59252940
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik herken mezelf best wel in je. Ik ben altijd een kieskeurige eter geweest. Nu is mijn smaak na mijn 20e gelukkig veranderd/verfijnd. Maar er zijn nog steeds dingen die anderen heel gewoon vinden en waar ik haast van walg, zoals rauwe tomaten en komkommer. Ik moet er niet aan denken!

Nou, vanavond stond er dus al feta op het menu (met rode bietjes, rode ui en balsamico). Dus ik schrap de aardappelen en het tartaartje met feta. Vriendlief heeft net nieuwe boodschappen gedaan en amandelen en ananas en pure chocola voor me gekocht (2 soorten!).
Mag je van SHE ook pure chocolade? Zo ja, kan ik je de pure chocoladereep van het AH merk aanraden, die met sinaasappelschil. Echt heel lekker!

Vandaag gegeten tot nog toe:

O: gekookt eitje, stukje gerookte kip

L: stukjes kipfilet en tomaatjes uit eigen tuin met bieslook en basilicum.
T: wodka

Voor vanavond: entrecôte met sla uit eigen tuin en sperziebonen.

Toe meloen

Ik ga nu m'n koffertje maar eens pakken, want morgen gaan we naar Frankrijk. Heb er erg veel zin in!!
pi_59253046
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

denk dat mensen het grappig vinden om je te corrigeren omdat je meer dan eens hard hebt geroepen dat je zo'n ontzettend universitair niveau hebt. Dat zal de oorzaak zijn, schat ik.
Ow heb ik dat?
Maar mensen die op de universiteit zitten maken dus geen fouten?

Maar goed laten we het er niet over hebben meer, ik heb duidelijk gemaakt hoe ik me er onder voel dus hoop dat mensen er op letten
pi_59253119
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Mag je van SHE ook pure chocolade? Zo ja, kan ik je de pure chocoladereep van het AH merk aanraden, die met sinaasappelschil. Echt heel lekker!
Ja, die ken ik! Is die zo puur? (Ik neem een stukje na het avondeten, >75%.)
quote:
O: gekookt eitje, stukje gerookte kip
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan gerookte kip? Bedoel je daar vleeswaren mee, of gaat het om iets anders?
pi_59253136
O en nu net bij m'n wodka: 5 grote garnalen met een beetje aïoli.

Dat vind ik wel fijn van geen streng regime volgen: ja kan als je trek hebt in iets het gewoon nemen. (en nee, dan bedoel ik geen trek in appelflappen of patatjes met)
pi_59253241
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die ken ik! Is die zo puur? (Ik neem een stukje na het avondeten, >75%.)
[..]

Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan gerookte kip? Bedoel je daar vleeswaren mee, of gaat het om iets anders?
Die is behoorlijk puur ja, met tenminste 72% aan cacao. Ik neem hier soms 2 blokjes van na het eten en dat vind ik echt heerlijk. Melkchocolade vind ik ook lekker, maar anders: daar wil ik altijd direct een halve reep van!

Die gerookte kip koop ik bij de AH. Dat is gewoon een kipfilet, maar dan gerookt. (en niet in plakjes dus) Heel handig om als lunch mee te nemen. Ik neem dan een tupperwarebakje mee met wat rauwkost en dan doe ik er wat van die kip bij een kloddertje mayo en klaar!
pi_59253661
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:23 schreef conleche het volgende:
O en nu net bij m'n wodka: 5 grote garnalen met een beetje aïoli.

Dat vind ik wel fijn van geen streng regime volgen: ja kan als je trek hebt in iets het gewoon nemen. (en nee, dan bedoel ik geen trek in appelflappen of patatjes met)
Ik heb vanmiddag een salade met rivierkreeftjes op

Net trouwens voor het eerst in weken weer echt hardgelopen, 2km in een kwartier
Niet veel maar ga het wel weer opbouwen
pi_59253768
quote:

[..]

Ik weet zeker dat ik ze ook genoeg maak. Ben ook geen held in vlug tussendoor fokken.
pi_59253834
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Chicolate is jonger
Sylvana is maar een jaartje ouder
en ik ben krap een half jaartje ouder

Dus het valt best mee!
pi_59253847
ik ga van de week ipv zwemmen maar gewoon een een paar keer een uurtje wandelen ( het welbekende rondje om de IJssel) mankeer niks aan mn benen en moet toch een beetje in beweging blijven...

vanavond maaltijdpannetje gemarineerd varkensvlees met extra chamignons op. eten koken is best lastig nu, kan niks snijden met 1 hand.
pi_59253867
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Chicolate is jonger
Sylvana is maar een jaartje ouder
en ik ben krap een half jaartje ouder

Dus het valt best mee!
Een van de jongste zei ik toch ook, niet de jongste en tot nu toe heb je er maar een opgenoemd die jonger is dus volgens mij klopt het redelijk wat ik zei
pi_59254071
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ow heb ik dat?
Maar mensen die op de universiteit zitten maken dus geen fouten?
Sorry maar hier moest ik toch wel even om grinniken. Studenten zeggen doorgaans niet meer dat ze 'op de universiteit zitten'. Je studeert aan een universiteit. Ik vind het wel schattig hoor, net als studiegenoten die zeggen dat ze op school zijn. Zeg het zelf ook weleens, omdat 'op de uni' ook niet zo lekker bekt, maar ik werd een tijdje geleden wel door een professor op de vingers getikt omdat ik het in een mailtje over 'schooljaar' had.

Helaas maken veel universitaire studenten ook spelfouten, waarschijnlijk uit laksheid. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen, van iemand met een academische titel mag je toch verwachten dat hij/zij bepaalde basisvaardigheden beheerst. Ik wou dat ik daar eens iets aan kon doen, maarja, het duurt nog wel even voordat ik hoogleraar ben.
pi_59254390
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:51 schreef Sylvana het volgende:
ik ga van de week ipv zwemmen maar gewoon een een paar keer een uurtje wandelen ( het welbekende rondje om de IJssel) mankeer niks aan mn benen en moet toch een beetje in beweging blijven...
Ik heb wel eens het idee dat dat bij mij het meeste verschil uitmaakt: ik loop alles wat ik maar lopen kan. Naar het station, alle trappen, als ik iets wil kopen in het centrum. Zelfs als ik naar m'n schoonouders ga loop ik het liefst (45 minuten). Lopen is goed voor je!
pi_59254496
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Die is behoorlijk puur ja, met tenminste 72% aan cacao. Ik neem hier soms 2 blokjes van na het eten en dat vind ik echt heerlijk. Melkchocolade vind ik ook lekker, maar anders: daar wil ik altijd direct een halve reep van!
Ik heb nu 76% van Verkade ('kookchocolade'). Die vind ik erg lekker!
quote:
Die gerookte kip koop ik bij de AH. Dat is gewoon een kipfilet, maar dan gerookt. (en niet in plakjes dus) Heel handig om als lunch mee te nemen. Ik neem dan een tupperwarebakje mee met wat rauwkost en dan doe ik er wat van die kip bij een kloddertje mayo en klaar!
Kijk, zoiets vermoedde ik al. Bij mijn Dekamarkt heb ik gerookte kip nog niet gevonden. Hoe maak je zelf eigenlijk lekkere mayo?
pi_59254554
Vandaag gegeten: kip, sperziebonen en rijst. Eerste keer dat ik zelf rijst heb gemaakt en ik vond het eigenlijk wel lekker smaken. Kip was ook best goed en de sperziebonen waren gewoon sperziebonen. Best leuk om eens te maken en het viel allemaal best mee.
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben nu 19, dus ik kan me gaan verheugen op een nieuwe smaak? Of iig eentje waarin ik iets meer lust? Klinkt goed!
pi_59254798
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Een van de jongste zei ik toch ook, niet de jongste en tot nu toe heb je er maar een opgenoemd die jonger is dus volgens mij klopt het redelijk wat ik zei
O en inderdaad is 19!
Er zijn heel veel jonkies hier,
een van de jongeren impliceert dat de rest way ouder is.
pi_59254890
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

O en inderdaad is 19!
Er zijn heel veel jonkies hier,
een van de jongeren impliceert dat de rest way ouder is.
Zoals ikke
pi_59254958
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel eens het idee dat dat bij mij het meeste verschil uitmaakt: ik loop alles wat ik maar lopen kan. Naar het station, alle trappen, als ik iets wil kopen in het centrum. Zelfs als ik naar m'n schoonouders ga loop ik het liefst (45 minuten). Lopen is goed voor je!
tja, ik ben meer van het zwemmen en fietsen. ik woon midden in het centrum, dus hier in de buurt loop ik wel alles, maar dat zijn maar kleine stukjes. loop ook wel eens van het station naar mn vriend, das ongeveer 25 minuten. maar goed, ik wil wel af blijven vallen, dus tja, dan maar ff op een andere manier bewegen. maar baal er wel flink van
pi_59254972
Ik word in augustus 20. Ik geloof dat de meeste hier gewoon erg jong zijn.

Ik heb een kort koppie
En de jongen die mij knipte heeft mijn emailadres
'Ja ik mag niet flirten met klanten, maar je bent echt knap'
pi_59254984
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Zoals ikke
ja, conleche is m'n kleine zusje
pi_59254991
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:26 schreef shinydiscoball het volgende:

Ik heb een kort koppie
foto!!
pi_59255087
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, ik ben meer van het zwemmen en fietsen. ik woon midden in het centrum, dus hier in de buurt loop ik wel alles, maar dat zijn maar kleine stukjes. loop ook wel eens van het station naar mn vriend, das ongeveer 25 minuten. maar goed, ik wil wel af blijven vallen, dus tja, dan maar ff op een andere manier bewegen. maar baal er wel flink van
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, vooral nu je net goed bezig bent en in een ritme begint te komen. Maar: succes op de lange duur is afhankelijk van hoe goed je met tijden van tegenslag omgaat. Als je dan helemaal stopt met sporten, dan is dat een slecht teken. (Dat heb ik bijvoorbeeld gedaan toen ik m'n scriptie écht af moest krijgen.)

Ik ben zo trots op mijn vader. Die heeft nu een chemokuur (klinkt dramatischer dan het is) en hij is gewoon weer gaan zwemmen met zijn 'dikkebuikenclub'.
pi_59255266
quote:

Ik heb een kort koppie
Dat is een behoorlijk compliment
Was hij leuk?
pi_59255471
Een dikkebuikenclub, geweldig.
Mijn vader is na 50 jaar sporthater te zijn geweest eindelijk ook gaan fitnessen. Moest ook wel voor zijn gezondheid, maar hij stak altijd zijn kop in het zand. Nu doet hij het twee keer per week, wel met frisse tegenzin en af en toe onder luid protest, maar toch. Ik ben zo blij dat hij zich eindelijk over zijn hekel aan sport (en zijn trots) heen heeft gezet. Grappig hoe je als kind dan trots op je ouders kunt zijn.
pi_59255506
quote:

Ik heb een kort koppie
een kapper die geen homo is?
pi_59255608
Al die voetbalkijkers met hun hapjes, dood moeten ze. Allemaal.
pi_59255811
ik kijk wel voetbal, alleen dan wel zonder hapjes
pi_59256640
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk compliment
Was hij leuk?
Hij was leuk ja, heel spontaan enzo, maar eigenlijk ben ik al een beetje aan het daten dus ik denk dat het hierbij blijft En nee Sylvana, hij was niet homo hij heeft namelijk een zoontje, gewoon met een vrouw gemaakt dus

Ik heb wel een foto, maar ik zie er niet uit: moe en zweterig, en mijn haar is krullend dus nu een beetje kroezig Ik haal hem er morgen wel snel weer af.

[ Bericht 4% gewijzigd door shinydiscoball op 09-06-2008 20:27:13 ]
pi_59256671
jeetje, dat is echt een verschil zeg maar staat je wel leuk!
pi_59256717
een afro is misschien ook leuk ?
pi_59256810
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

een kapper die geen homo is?
dat was ook mijn reactie

en ergens 'op' zitten is volgens mij wel typisch brabants
pi_59256835
Haha dat wordt of mijn haar heel droog laten, of het touperen maar dat lijkt me niks. En het is nu wel heel kort, maar dat moest want al het stijle haar moest eruit geknipt. Het lijkt me ook leuker staan als het wat langer is.
pi_59256886
Ik hou wel van stijl haar maar als je van nature kroes hebt snap ik dat het er niet zo supergezond uit gaat zien..
pi_59256942
Het kost in ieder geval erg veel geld.
pi_59256969
Morgen naar de Ladies Night Sexy and the city (met bruidsmodeshow ), vandaag het perfecte (bloemen) jurkje ervoor gekocht
  maandag 9 juni 2008 @ 21:15:40 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59258520
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:29 schreef Miss_S het volgende:
Morgen naar de Ladies Night Sexy and the city (met bruidsmodeshow ), vandaag het perfecte (bloemen) jurkje ervoor gekocht
Vele plezier het is een erg leuke film ik heb hem vrijdag in Antwerpen gezien.
pi_59259359
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:15 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Vele plezier het is een erg leuke film ik heb hem vrijdag in Antwerpen gezien.
Dankjewel ik ben benieuwd, heb er zin in
pi_59260263
Nou, ik hoop dat per vandaag m'n gezonde eetknopje weer om is gegaan. Het lijkt er wel op. Kaas is op en ik haal wel een nieuw stuk voor vriendlief, maar mijn goede voornemen is om alleen in het weekend kaas te eten, want als ik eenmaal kaas eet ben ik een niet-te-stoppen-kaasmonster .

Verder vandaag;
Ontbijt: Geroosterde boterham met pindakaas en een sinaasappel, mok karnemelk.
Lunch: Bruine boterham met boter en rookvlees, plakje roggebrood met appelstroop, wat rauwkost (wortel/kool/tomaat/ui/komkommer) en een beker karnemelk.
Avondeten: Restje zilvervliesrijst van gisteren gewokt met lente-ui, taugé, champignons, rode paprika, ui en reepjes wortel, sojasaus en rijstazijn en een flinke schep sambal erdoor. Wat atjar erbij.
Net tussendoor: Zo'n minibakje Vitalinea. Lang geleden maar ik vind 't nog steeds een soort van chemisch bijsmaakje hebben.. net als optimel, dat lust ik ook niet. Ik weet niet of ik dit weer haal.

Dus best goed vandaag! De karnemelk mag wel iets minder, maar ik vind 't zo lekker en dorstlessend en drink dat liever dan al die suikervervanger optimel-meuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2008 21:53:39 ]
pi_59260329
Tsjonge, wat een dieet zeg! Het lijkt mij wat karig en daarnaast ben ik toch een slappe zak hooi (en verrek, ik ben er trots op =P). Ik mag sowieso geen zuivel en noten (en geen aspartaam, maar zonder die pot zoetstof kan ik wel leven; suiker gebruik ik ook alleen als ik taart bak of zo), dus het zou mijn dieet niet zijn... Maar goed, succes voor wie het gaat volgen, ben benieuwd hoe het jullie bevalt...
Sanity is (not) statistical
pi_59260420
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, ik hoop dat per vandaag m'n gezonde eetknopje weer om is gegaan. Het lijkt er wel op. Kaas is op en ik haal wel een nieuw stuk voor vriendlief, maar mijn goede voornemen is om alleen in het weekend kaas te eten, want als ik eenmaal kaas eet ben ik een niet-te-stoppen-kaasmonster .

Verder vandaag;
Ontbijt: Geroosterde boterham met pindakaas en een sinaasappel, mok karnemelk.
Lunch: Bruine boterham met boter en rookvlees, plakje roggebrood met appelstroop, wat rauwkost (wortel/kool/tomaat/ui/komkommer) en een beker karnemelk.
Avondeten: Restje zilvervliesrijst van gisteren gewokt met lente-ui, taugé, champignons, rode paprika, ui en reepjes wortel, sojasaus en rijstazijn en een flinke schep sambal erdoor. Wat atjar erbij.
Net tussendoor: Zo'n minibakje Vitalinea. Lang geleden maar ik vind 't nog steeds een soort van chemisch bijsmaakje hebben.. net als optimel, dat lust ik ook niet. Ik weet niet of ik dit weer haal.

Dus best goed vandaag! De karnemelk mag wel iets minder, maar ik vind 't zo lekker en dorstlessend en drink dat liever dan al die suikervervanger optimel-meuk.
Ligt het aan mij of is dat heel weinig?
pi_59261486
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is dat heel weinig?
Nou, 't was echt niet weinig ik zat echt vol van de rijst (als ik zeg "restje" bedoel ik niet twee eetlepels ofzo), die bruine boterham tussendemiddag was wel een hele dikke plak zelfgebakken bruin brood en de rauwkost was ook een flinke kom, dus misschien smokkel ik wat in m'n omschrijvingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2008 22:23:30 ]
pi_59261946
Dat SHE-plan is niet echt laag in kcal hoor. Alleen heel erg laag in snelle koolhydraten.
pi_59262004
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat SHE-plan is niet echt laag in kcal hoor. Alleen heel erg laag in snelle koolhydraten.
Waarin zit het verschil met niet echt laag, laag en normaal?
pi_59262152
Ik doe dus niet het SHEplan hè. Ik volg m'n eigen padje daar raak ik vaak iets minder snel vanaf dan padjes die anderen voor me uitleggen. Wat niet wegneemt dat het SHEplan vast goed werkt als je je kunt houden aan zulke dingen zonder inderdaad meteen geobsedeerd te raken door eten (wat ik vaak heb).
pi_59262171
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarin zit het verschil met niet echt laag, laag en normaal?
Over het algemeen is <1200 erg weinig, en 1800-1900 normaal.
Ik gok dat dit plan zo'n 1400, 1500 kcal per dag levert.
pi_59264541
Ik vind dat van jou ook best weinig hoor Razztwizzle, misschien kun je proberen om wat meer tussendoortjes te eten? Desnoods gewoon een stuk fruit of peperkoek ofzo, dan blijft je stofwisseling een beetje beter op gang.

Ik herken trouwens het geobsedeerd raken. Dat heb ik ook altijd wel een beetje als ik punten tel, hoewel ik onderhand wel een aantal standaardmaaltijden heb zodat ik niet meer van tevoren hoef te gaan tellen. Helaas lijk ik het nodig te hebben, want als ik 'gewoon' gezonder wil eten raak ik toch meer geneigd om te smokkelen. Ik weet precies hoe mager of calorierijk alles is, maar ik heb blijkbaar toch de confrontatie van het invullen nodig. Eigenlijk ben ik dus ook een zak hooi.
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 00:01:34 #127
70532 loveli
N
pi_59265803
quote:
Net weer thuis...

Ik haal niet specifiek of steeds spelfouten van jou eruit, zo erg boei je me niet. Er worden wel vaker spelfouten gemaakt en ik zou een dagtaak hebben als ik ze allemaal ging corrigeren. Misschien is het omdat ik een generatie ouder ben dan de meesten hier dat mijn nekharen overeind gaan staan van sommige spelfouten (ook van mensen die een universitaire opleiding achter de rug hebben). Omdat ik jouw tekst heb gequote, heb ik ook de spelfout aangepast. Als ik dan toch een quote plaats, dan zonder kriebelend nekhaar. Het was niet bedoeld om jou te pesten, hoe jij het verder wilt opvatten moet je zelf weten. Wat mij betreft past de ophef die je erover hebt gemaakt in de categorie mug => olifant.
crap in = crap out
  dinsdag 10 juni 2008 @ 00:07:31 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59265995
Zo, terug van Ned - Italië. Beetje veel gegeten, maar daar zijn balansdagjes voor . Morgen de weegschaal maar even vermijden iig .
Ik heb problemen met zowel mijn laptop als mijn pc. Mijn laptop raakt oververhit en gaat dus zomaar ineens uit (morgen even een externe cooler erbij kopen) en de cooler van mijn pc is kapot, waardoor die ook al niet te lang aan kan. Bummer. Nou ja, zit hier nu nog geen half uur en voel hem al heet worden, dus ik zet hem uit .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 00:09:58 #129
70532 loveli
N
pi_59266089
De japanse rijst van SHE lijkt mij een oplossing voor een 'probleem' van me. Ik eet best gezond, maar veel te vaak zoek ik 's avonds het huis door naar eten en trek ik een doos bonbons / portie creme brulee / pak chocoladekoekjes open 'omdat er niets anders in huis is'.
Vanavond kwam ik toevallig huttenkase en kersen tegen, maar meestal heb ik een aantal ongezonde snack-momenten. Een bak rijst die stand-by staat is allicht beter voor me dan de eerder genoemde etenswaren.
crap in = crap out
pi_59268483
Net 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes op. Ik kan om 6 uur 's ochtends al eten als een bootwerker.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:09 schreef loveli het volgende:
De japanse rijst van SHE lijkt mij een oplossing voor een 'probleem' van me. Ik eet best gezond, maar veel te vaak zoek ik 's avonds het huis door naar eten en trek ik een doos bonbons / portie creme brulee / pak chocoladekoekjes open 'omdat er niets anders in huis is'.
Vanavond kwam ik toevallig huttenkase en kersen tegen, maar meestal heb ik een aantal ongezonde snack-momenten. Een bak rijst die stand-by staat is allicht beter voor me dan de eerder genoemde etenswaren.
Herkenbaar. Gek genoeg doe ik dat niet en snak ik er niet naar als ik eenmaal gestopt ben met 's avonds snacken. Ik moet zeggen dat het blokje chocolade na het avondeten en de bak magere yoghurt om 20:00 uur me de avond prima doorgeholpen hebben. En dat terwijl een voetbalwedstrijd een fijn snackmoment is.

Hier komt er trouwens gewoon geen snoep in huis. M'n lief wil het me niet moeilijk maken, en die snoept dus óók niet. Heel soms heeft hij in zijn eigen bureaukastje van die ranzige goedkope koeken liggen die hij opeet als ik het toch niet zie.

[ Bericht 39% gewijzigd door Claudia_x op 10-06-2008 06:21:58 ]
pi_59268834
quote:
[quote][quote]Op dinsdag 10 juni 2008 06:14 schreef Claudia_x het volgende:
Net 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes op. Ik kan om 6 uur 's ochtends al eten als een bootwerker.
Ha, fijn is dat als je goed kunt ontbijten ik sta met liefde een half uur eerder op om rustig te kunnen eten, of ik nou om 6:00 of om 8:00 weg moet.
quote:
Hier komt er trouwens gewoon geen snoep in huis. M'n lief wil het me niet moeilijk maken, en die snoept dus óók niet. Heel soms heeft hij in zijn eigen bureaukastje van die ranzige goedkope koeken liggen die hij opeet als ik het toch niet zie.
Tja, ik ben gezegend met een niet zo gezond levende lief hij is hartstikke lief, maar er gaat behoorlijk wat bier, chips, nootjes, etc. bij hem in. En dan vind ik het best lastig om niet mee te gaan snoepen! Zolang ik maar gezond spul in huis heb valt het wel mee, maar als alle gezonde dingen op zijn vind ik het moeilijk.

En nu ga ik ook maar eens onbijten, een gekookt eitje en een boterham met rookvlees met karnemelk.
pi_59269249
Goedemorgen allemaal
Mijn weegschaal was niet erg vriendelijk, heb ook het idee dat het niet helemaal klopt maar goed dat zien we de rest van de week wel weer
Zometeen ontbijten en dan naar mijn werk, en als lunch lekker thuis een maaltijd salade

Maar nu eerst nog verslagen maken waar ik het nu echt gehad mee heb, hoeveel verslagen kan je maken in een maand
pi_59269365
Wat moet ik me voorstellen bij dat de weegschaal niet klopt? Heeft hij dan een ochtendhumeur ofzo.

Ik zit ook alweer op het werk, lekker een half dagje en dan vliegen !!
pi_59269430
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:47 schreef -marz- het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij dat de weegschaal niet klopt? Heeft hij dan een ochtendhumeur ofzo.

Ik heb er eentje die nogal schommelt dus die neem ik niet altijd even serieus
pi_59269439
Dan moet je er 3x opstaan en het gemiddelde nemen.
pi_59269572
Weegschaal met een variërend ochtendhumeur lijkt me lastig

Hier gaat het nog steeds precies volgens schema omhoog Bijna eng, elke week precies een pond. Nuja, dat is wel gezond natuurlijk, maar niks voor mijn lijf om zo braaf een schemaatje te volgen
Morgen zal het trouwens wel hoger uitslaan, want ik ga pannenkoeken eten.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:52 schreef Razztwizzle het volgende:

Tja, ik ben gezegend met een niet zo gezond levende lief hij is hartstikke lief, maar er gaat behoorlijk wat bier, chips, nootjes, etc. bij hem in. En dan vind ik het best lastig om niet mee te gaan snoepen! Zolang ik maar gezond spul in huis heb valt het wel mee, maar als alle gezonde dingen op zijn vind ik het moeilijk.
Die van mij eet ook veel en best veel ongezonde dingen, maar ik heb gewoon simpelweg niet de neiging om mee te eten. Alleen als hij aan naturelchips met salsadip begint krijg ik het moeilijk, maar dat eet hij misschien eens per maand
pi_59269640
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:52 schreef -marz- het volgende:
Dan moet je er 3x opstaan en het gemiddelde nemen.
Daar heb ik weinig tijd en zin voor, kan me ook niet zo op het gewicht van een dag focussen
Zoals ik zei ik kijk de rest van de week wel hoe het is
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:35:50 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59270111
Ik heb ook een rotweegschaal, maar ik ben bang dat het toch aan mij ligt . Hè, ik ben chagrijnig van die computerproblemen hier. Ik heb een externe koeler nodig voor m'n laptop (kan er een eitje op bakken als 'ie een paar uur aan staat), maar die kan ik natuurlijk weer alleen via internet bestellen, terwijl ik hem vandáág wil hebben .
En nu moet ik wachten tot Mark wakker is (kan lang duren, die gast is enorm lui...), want ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat voor koeler ik nodig heb voor mijn pc .
Niet meer actief op Fok!
pi_59270147
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook een rotweegschaal, maar ik ben bang dat het toch aan mij ligt . Hè, ik ben chagrijnig van die computerproblemen hier. Ik heb een externe koeler nodig voor m'n laptop (kan er een eitje op bakken als 'ie een paar uur aan staat), maar die kan ik natuurlijk weer alleen via internet bestellen, terwijl ik hem vandáág wil hebben .
En nu moet ik wachten tot Mark wakker is (kan lang duren, die gast is enorm lui...), want ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat voor koeler ik nodig heb voor mijn pc .
Helpt het niet al een beetje om je laptop op pootjes te zetten? Dan kan er wat meer warmte via de onderkant weg. En geen risico's nemen met te warm laten worden, voor je het weet branden dingen door en dan kan je het schudden! (Ik spreek uit ervaring ).
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:40:15 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59270185
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Helpt het niet al een beetje om je laptop op pootjes te zetten? Dan kan er wat meer warmte via de onderkant weg. En geen risico's nemen met te warm laten worden, voor je het weet branden dingen door en dan kan je het schudden! (Ik spreek uit ervaring ).
Dat is nog wel een optie. En dan de ventilator er vlak naast.
Hij is nu nog niet warm, maar dat komt nog wel. Ik kan hem dan niet eens op m'n blote benen hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_59270292
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:35 schreef Viking84 het volgende:
Heb jij toevallig ook een HP laptop?

En ik heb niet heel goed gegeten gisteren maar opeens 3 kilo zwaarder in een dag kan nooit of alleen vocht
pi_59270439
Vocht gaat wel hard hoor, met dit weer!
pi_59270548
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:52 schreef freecell het volgende:
Vocht gaat wel hard hoor, met dit weer!
Ja maar daar kan ik dieettechnisch geen zorgen om gaan maken
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 10:00:03 #144
70532 loveli
N
pi_59270601
Weegschaal weggooien en centimeters meten. Je kunt jezelf flink voor de gek houden door op gewicht te focussen, terwijl de spiegel en een meetlint veel meer zeggen. Toen ik (halverwege mijn jaren 20) 63 woog, had ik een bijna perfect figuur en was zelfs bijna mager. Nu zit ik daar maar een paar kilo boven, met een compleet ander vetpercentage.
Als ik eerder op verhoudingen had gelet in plaats van mezelf voor de gek te houden met de weegschaal, had ik kunnen doen wat me altijd het verstandigste leek: niet dikker worden, dan hoeft het er ook niet af.
crap in = crap out
pi_59270692
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:00 schreef loveli het volgende:
Weegschaal weggooien en centimeters meten. Je kunt jezelf flink voor de gek houden door op gewicht te focussen, terwijl de spiegel en een meetlint veel meer zeggen. Toen ik (halverwege mijn jaren 20) 63 woog, had ik een bijna perfect figuur en was zelfs bijna mager. Nu zit ik daar maar een paar kilo boven, met een compleet ander vetpercentage.
Als ik eerder op verhoudingen had gelet in plaats van mezelf voor de gek te houden met de weegschaal, had ik kunnen doen wat me altijd het verstandigste leek: niet dikker worden, dan hoeft het er ook niet af.
Mijn kleren zitten veel ruimer, maar wil gewoon graag een keer onder de 70 wegen
pi_59271398
Vanavond ga ik lekker een soepje maken van de restjes kikkerwten en kokoksmelk die nog in de koelkast liggen.
pi_59271446
Goedemorgen allemaal.
Volgens de weegschaal 81,7, nog niet een 'goed' gewicht, maar wel beter dan hiervoor. \o/
Zometeen boterhammen maken en dan moet ik naar school.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:39:48 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59271486
* Viking84 is terug.
Nog geen koeler, maar wel kersen en mango's .

Heb nu even een noodoplossing toegepast: laptop (geen HP, maar een Dell) op een verhoginkje, zodat de lucht kan ontsnappen en een ventilator ernaast. Voor mezelf ook wel fijn . Dus hopelijk wordt 'ie nu niet te warm, anders ga ik straks op Marks laptop werken, want die gaat toch weg.

Edit: hé, wat tof. Ik kom er net achter dat wanneer je slash en 'me' typt er ook *username .... in het rood komt te staan . Ik deed dat tot nu toe altijd op de omslachtige manier: [me=Viking84]blabla[slash me]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:42:58 #149
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59271561
Inspiratieloze TVP.

Tentamen gister ging trouwens goed Op naar de volgende
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59272288
Nu even gaan werken en dan om half 2 weer thuis en zelf een salade maken
pi_59272398
Wat een hoop dieeters zeg; het ga jullie goed, maar succes is wel nodig geloof ik met zo'n critische stok achter de deur!
Ik doe het lekker op m'n eigen manier: Zo min mogelijk rotzooi, daarom ben ik net dus naar de markt gegaan voor een hoop groente en fruit. Wat wel redelijk hoogcalorisch is: vijgen, dadels en olijfjes, maar die zijn wel gewoon lekker en ik heb niet veel gekocht
Het mooi kotsende meisje.
pi_59272465
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat een hoop dieeters zeg; het ga jullie goed, maar succes is wel nodig geloof ik met zo'n critische stok achter de deur!
Ik doe het lekker op m'n eigen manier: Zo min mogelijk rotzooi, daarom ben ik net dus naar de markt gegaan voor een hoop groente en fruit. Wat wel redelijk hoogcalorisch is: vijgen, dadels en olijfjes, maar die zijn wel gewoon lekker en ik heb niet veel gekocht
Maar vijgen en dadels zijn dan ook gewoon gezond ookal zit er veel kcal in?

Binnekort maar eens wat dingen verzinnen voor verschillende salades
pi_59272586
goeiemorgen

hier was de weegschaal ook niet echt lief, 61.6, oftewel een halve kilo zwaarder dan gisteren. maarja, heb ook niet gezwommen gisteravond, dus al sinds donderdag niet meer gesport, dus ja, niet zo heel gek dan. hoop dat het toch niet heel erg uit de hand gaat lopen, dus vanmiddag maar eerst een uurtje wandelen voor ik naar Peter ga. op zich wel redelijk geslapen, ondanks de pijn, dus dat scheelt wel
pi_59272634
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:22 schreef Sylvana het volgende:
goeiemorgen

hier was de weegschaal ook niet echt lief, 61.6, oftewel een halve kilo zwaarder dan gisteren. maarja, heb ook niet gezwommen gisteravond, dus al sinds donderdag niet meer gesport, dus ja, niet zo heel gek dan. hoop dat het toch niet heel erg uit de hand gaat lopen, dus vanmiddag maar eerst een uurtje wandelen voor ik naar Peter ga. op zich wel redelijk geslapen, ondanks de pijn, dus dat scheelt wel
Het is wel heerlijk weer om te wandelen nu

Ik had juist sinds lange tijd wel weer gesport (dansen niet meegeteld) maar goed dat kan je ook niet meteen op de weegschaal zien
pi_59272655
Ik stond, na SHE's opmerking over suiker in vleeswaren, gister in de Hoogvliet eens bij de vleeswaren te neuzen. En ik schrok er gewoon van: aan bijna alle vleeswaren, behalve rookvlees en rosbief geloof ik, was suiker (dextrose, glucosestroop) toegevoegd waarom? En waar kan ik dan in vredesnaam vleeswaren vinden waar niets aan is toegevoegd?

Vast bij de biologische slager, maar dan kan ik weer fijn vijf euro voor m'n plakjes kipfilet gaan afrekenen, en ik vind het eigenlijk te zot voor woorden dat je, als je niet zo veel geld hebt, gedoemd bent broodbeleg met veel toegevoegde zooi te eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2008 11:25:45 ]
pi_59272686
Zat in de kipfilet ook suiker?
pi_59272693
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik stond, na SHE's opmerking over suiker in vleeswaren, gister in de Hoogvliet eens bij de vleeswaren te neuzen. En ik schrok er gewoon van: bij bijna alle vleeswaren behalve rookvlees en rosbief geloof ik was suiker (dextrose, glucosestroop) toegevoegd waarom? En waar kan ik dan in vredesnaam vleeswaren vinden waar niets aan is toegevoegd?

Vast bij de biologische slager, maar dan kan ik weer fijn vijf euro voor m'n plakjes kipfilet gaan afrekenen, en ik vind het eigenlijk te zot voor woorden dat je, als je niet zo veel geld hebt, gedoemd bent broodbeleg met veel toegevoegde zooi te eten.
Hmm zal dan toch maar weer eens beginnen met rookvlees, erg lekker wel trouwens
pi_59272731
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:26 schreef -marz- het volgende:
Zat in de kipfilet ook suiker?
Ja. Zelfs dextrose èn glucosestroop met nog een hele berg e-nummers erbij.
pi_59272766
Met ham heb je geluk als er 80% vlees in zit, bij kip is dat zo'n 90%.
Wat je zou kunnen doen is gewoon kipfiletjes kopen en ze zelf in dunne plakjes snijden.
pi_59272785
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja. Zelfs dextrose èn glucosestroop met nog een hele berg e-nummers erbij.
Tssk

Ik eet nu mijn dieettechnisch verantwoorde bammetjes met pindakaas
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:50:28 #161
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273347
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik stond, na SHE's opmerking over suiker in vleeswaren, gister in de Hoogvliet eens bij de vleeswaren te neuzen. En ik schrok er gewoon van: aan bijna alle vleeswaren, behalve rookvlees en rosbief geloof ik, was suiker (dextrose, glucosestroop) toegevoegd waarom? En waar kan ik dan in vredesnaam vleeswaren vinden waar niets aan is toegevoegd?

Het is armoe, dat weet ik. Ongelofelijk ook dat dit niet verboden is bij wet, want ongemerkt stouwt Nederland zich helemaal vol met suikers en vetten.
Wat je kunt doen is naar je gewone slager gaan; vraag hem in welke van zijn vleeswaren hij suiker verwerkt. Sommige (keur) slagers hebben voldoende assortiment zonder suiker.
In de supermarkt ben je overgeleverd aan rosbief, rookvlees en sommige gekookte of rauwe hammen. Koop in een supermarkt echter nooit iets zonder de verpakking gelezen te hebben. Kijk hoe hoog de vetten zijn, hoe hoog de Koolhydraten zijn en of er E-nrs en suiker in zitten. Je gaat toch niet betalen voor ondeugdelijke rommel...

Vergeet niet dat er ook voldoende broodbeleg is die kerngezond is, en waar weinig vet en geen toegevoegde suikers in zitten; denk eens aan appelstroop; zelfgemaakte hummus ( lekker! ), zelfgemaakte tapenade van tomaat , honing zonder toegevoegde suiker ( goed als je een slechte huid hebt ) of jam van de reform afdeling.
Vlees is sowieso overrated ( en geloof me, ik ben er dol op )
pi_59273383
Ja, er zit dextrose in vleeswaren en nee, er zit er niet veel van in, anders zou het koolhydratenpercentage wel hoger zijn. Kijk maar eens op de verpakking: soms staan de voedingswaarden erop. Meestal is het koolhydratengehalte zo'n 0,0 tot 1 %. Te verwaarlozen dus. Pas wel op met worstsoorten (en dus ook boterhammenworst en zo) daar zit veel meer in dan alleen vlees. Ook van die goedkope kipfilet zou ik vermijden, want dat is vaak geperst vlees en ik denk dat ze daar ook veel meer rotzooi ingooien.

Maar voor de rest zou ik gewoon vleeswaren kopen zonder me druk te maken.

Loveli, ik denk dat het niet de bedoeling is dat je de rijst ook 's avonds eet. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat SHE hier niet meer reageert, want nu zijn er voor mij dingen onduidelijk en ik ben nieuwsgierig. Hoe is het bv. gisteren iedereen vergaan met de 1e dag?

_edit- ja hé, das ook toevallig....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:53:14 #163
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273412
Oh en de reden dat er suiker in de meeste vleeswaren zit ( ook bij de slager ) is houdbaarheid.
Hoe meer suikers erin zitten, hoe langer het houdbaar is. De meeste slagers zullen zeggen dat het ook een smaak-technisch aspect betreft, maar dat is grote onzin. Vlees is heerlijk zonder suiker, de suiker zorgt er alleen maar voor dat we ervan blijven eten..
pi_59273453
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is armoe, dat weet ik. Ongelofelijk ook dat dit niet verboden is bij wet, want ongemerkt stouwt Nederland zich helemaal vol met suikers en vetten.
Wat je kunt doen is naar je gewone slager gaan; vraag hem in welke van zijn vleeswaren hij suiker verwerkt. Sommige (keur) slagers hebben voldoende assortiment zonder suiker.
In de supermarkt ben je overgeleverd aan rosbief, rookvlees en sommige gekookte of rauwe hammen. Koop in een supermarkt echter nooit iets zonder de verpakking gelezen te hebben. Kijk hoe hoog de vetten zijn, hoe hoog de Koolhydraten zijn en of er E-nrs en suiker in zitten. Je gaat toch niet betalen voor ondeugdelijke rommel...

Vergeet niet dat er ook voldoende broodbeleg is die kerngezond is, en waar weinig vet en geen toegevoegde suikers in zitten; denk eens aan appelstroop; zelfgemaakte hummus ( lekker! ), zelfgemaakte tapenade van tomaat , honing zonder toegevoegde suiker ( goed als je een slechte huid hebt ) of jam van de reform afdeling.
Vlees is sowieso overrated ( en geloof me, ik ben er dol op )
Ik had nog een vraagje Kijk ik werd om 8 uur wakker maar (en om 5 uur en om 3 uur) ik ging er pas half11 uit of zo. En voor ik m'n ei klaar had was het alweer 11:30. En nu heb ik honger Kan ik niet gewoon nu al wat eten of schop ik dan alles door de war?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:56:55 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273503
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:51 schreef conleche het volgende:
Ja, er zit dextrose in vleeswaren en nee, er zit er niet veel van in, anders zou het koolhydratenpercentage wel hoger zijn. Kijk maar eens op de verpakking: soms staan de voedingswaarden erop. Meestal is het koolhydratengehalte zo'n 0,0 tot 1 %. Te verwaarlozen dus. Pas wel op met worstsoorten (en dus ook boterhammenworst en zo) daar zit veel meer in dan alleen vlees. Ook van die goedkope kipfilet zou ik vermijden, want dat is vaak geperst vlees en ik denk dat ze daar ook veel meer rotzooi ingooien.

Maar voor de rest zou ik gewoon vleeswaren kopen zonder me druk te maken.

Loveli, ik denk dat het niet de bedoeling is dat je de rijst ook 's avonds eet. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat SHE hier niet meer reageert, want nu zijn er voor mij dingen onduidelijk en ik ben nieuwsgierig. Hoe is het bv. gisteren iedereen vergaan met de 1e dag?

_edit- ja hé, das ook toevallig....
Doodnormale ham heeft 1gr KH, boterhamworst gemiddeld 2-3 gr..het loont echt om suikerloze vleeswaren te eten.
Bij elkaar krijg je op deze manier ongemerkt nog teveel suiker binnen.
Die ene gram, of zelfs die 3 gram is pure suiker en niets meer.
In vlees zit van origine namelijk 0gr suiker en dus 0gr koolhydraten en zo hoort het.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:01:08 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273601
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik had nog een vraagje Kijk ik werd om 8 uur wakker maar (en om 5 uur en om 3 uur) ik ging er pas half11 uit of zo. En voor ik m'n ei klaar had was het alweer 11:30. En nu heb ik honger Kan ik niet gewoon nu al wat eten of schop ik dan alles door de war?
Als je om half 11 wakker was, start je met de maaltijd van 10 uur. En eet je dus om 12.00 weer.
Start bij het wakker worden gewoon bij de tijd die het dichts bij je ontwaken ligt en die vroeg in de calender staat.

In jouw geval dus : half 11 wakker > maaltijd 10 uur beginnen, daarna eerstvolgende. Probeer gewoon consequent je 2-uurs maaltijden te eten...in welke volgorde doet er niet toe. Alleen mag je de avond niet door elkaar halen; die heeft een reden.
pi_59273609
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Doodnormale ham heeft 1gr KH, boterhamworst gemiddeld 2-3 gr..het loont echt om suikerloze vleeswaren te eten.
Bij elkaar krijg je op deze manier ongemerkt nog teveel suiker binnen.
Die ene gram, of zelfs die 3 gram is pure suiker en niets meer.
In vlees zit van origine namelijk 0gr suiker en dus 0gr koolhydraten en zo hoort het.
Nou, het is natuurlijk beter om als je er tijd en geld voor hebt naar een (liefst biologische) slager te gaan en dan alles te doen zoals het hoort. Máár, als je een plak ham eet van 20 gr. dan krijg je dus hoogstens 0,2 gram suiker binnen en ik maak me daar niet druk om. Boterhammenworst eet ik dan weer gewoon niet.
pi_59273654
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:01 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je om half 11 wakker was, start je met de maaltijd van 10 uur. En eet je dus om 12.00 weer.
Start bij het wakker worden gewoon bij de tijd die het dichts bij je ontwaken ligt en die vroeg in de calender staat.

In jouw geval dus : half 11 wakker > maaltijd 10 uur beginnen, daarna eerstvolgende. Probeer gewoon consequent je 2-uurs maaltijden te eten...in welke volgorde doet er niet toe. Alleen mag je de avond niet door elkaar halen; die heeft een reden.
Ik sta bijv elke dag na 10:00 uur op maar ik ga ook elke dag om 02:00 naar bed. Dus dan kan ik toch gewoon alles verplaatsen en bij 07:00 beginnen? Of bedoel je ik neem 10:00 als mijn starttijd en ik mag nu om 12:00 alweer eten Of is het echt super belangrijk dat er minstens (of maximaal?) 2 uur tussen elke maaltijd zit?
pi_59273657
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:01 schreef conleche het volgende:

Nou, het is natuurlijk beter om als je er tijd en geld voor hebt naar een (liefst biologische) slager te gaan en dan alles te doen zoals het hoort. Máár, als je een plak ham eet van 20 gr. dan krijg je dus hoogstens 0,2 gram suiker binnen en ik maak me daar niet druk om. Boterhammenworst eet ik dan weer gewoon niet.
Maar ook gewoon omdat de meeste vleeswaar volgens mij onder 'rotzooivoedsel' valt door alle toevoegingen en shit en niet eens echt lekker is ofzo. Die KH zijn een onderdeel van het feit dat het niet echt goed spul is.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:07:12 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273745
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik sta bijv elke dag na 10:00 uur op maar ik ga ook elke dag om 02:00 naar bed. Dus dan kan ik toch gewoon alles verplaatsen en bij 07:00 beginnen? Of bedoel je ik neem 10:00 als mijn starttijd en ik mag nu om 12:00 alweer eten Of is het echt super belangrijk dat er minstens (of maximaal?) 2 uur tussen elke maaltijd zit?
Je doet te moeilijk;

sta je op om half 11, dan eet je de maaltijd van 10 uur.
sta je op om half 1, dan begin je met die van 12 uur
sta je op op 1 uur, dan pak je ook die van 12

in jouw geval start je met die van 10; en ga je NU dus meteen weer eten, het is 12 uur.
Je moet je niet vastpinnen op het wakker worden; dat boeit niet..wat wel boeit, is dat je blijft eten..eten, eten, eten, eten...die motor draaiende houden.

Als er dus door omstandigheden ( slapen, sporten, sexen ) een keer wat minder tijd tussen je maaltijden zit, is dat geen probleem. Laat er echter nooit MEER tijd tussen zitten.
< 2 uur is prima, > 2 uur is
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:09:23 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59273800
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Met ham heb je geluk als er 80% vlees in zit, bij kip is dat zo'n 90%.
Wat je zou kunnen doen is gewoon kipfiletjes kopen en ze zelf in dunne plakjes snijden.
Of zelf kippen slachten .

Ik kijk hier wel van op trouwens .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 12:09:25 #172
70532 loveli
N
pi_59273803
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:51 schreef conleche het volgende:

Gisteren heb ik de inkopen gedaan en zometeen ga ik de eerste batch klaarmaken. Ik werk vaak op onregelmatige tijden en soms schiet een fatsoenlijke maaltijd er bij in. Misschien is het niet helemaal de bedoeling dat ik 's avonds rijst eet, maar het is allicht beter voor me dan een half pond pralines en hun vriendjes
Door gebrek aan regelmaat en zelfbeheersing zit ik hier, wat vastigheid zoals een bak rijst binnen bereik zal het me makkelijker maken van de foute etenswaren af te blijven.
crap in = crap out
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:10:18 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59273836
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:01 schreef conleche het volgende:

[..]

Jij doet dan ook een low carb dieet, en dus zou je dat in theorie kunnen verwaarlozen, want je eet verder KH-vrij.

Een normaal mens eet echter nog fruit die dag ( BOMvol suikers ), eet aardappels ( wederom BOMvol suikers ) , eet brood ( hoi suikers! )
Aan het einde van de dag hebben ze simpelweg teveel suikers gehad..suikers die echt helemaal niet nodig zijn.
pi_59274110
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:07 schreef SHE het volgende:

[..]

Je doet te moeilijk;

sta je op om half 11, dan eet je de maaltijd van 10 uur.
sta je op om half 1, dan begin je met die van 12 uur
sta je op op 1 uur, dan pak je ook die van 12

in jouw geval start je met die van 10; en ga je NU dus meteen weer eten, het is 12 uur.
Je moet je niet vastpinnen op het wakker worden; dat boeit niet..wat wel boeit, is dat je blijft eten..eten, eten, eten, eten...die motor draaiende houden.

Als er dus door omstandigheden ( slapen, sporten, sexen ) een keer wat minder tijd tussen je maaltijden zit, is dat geen probleem. Laat er echter nooit MEER tijd tussen zitten.
< 2 uur is prima, > 2 uur is
maar ik moet om 20:00 stoppen met eten
dat wil zeggen dat ik 6-8 uur wakker ben zonder te eten!
maar goed ik ga snel eten!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:26:34 #175
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59274213
Je moet verdomme ook op tijd naar bed. Alleen hoeren en nietsnutten zijn tot 02.00 wakker.

Je mag overigens gewoon dooreten s'avonds; alleen geen vet en geen snelle KH's

Lijstje voor nachtbrakers:

- magere kwark
-magere yoghurt
-noten ( amandelen en hazelnoten )
-magere vis
-groene groenten

Die mag je tot je er genoeg van hebt dooreten bij lange avonden.
pi_59276328
Kibbeling en vissticks enzo, zijn die goed als avondeten qua vis?
pi_59276391
Welke noten zijn eigenlijk goed en gezond voor in een salade?
Had nu walnoten maar die zijn niet erg gezond toch?
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 13:52:01 #178
70532 loveli
N
pi_59276408
Als je het krokante laagje eraf haalt misschien.
crap in = crap out
pi_59276410
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:49 schreef Inderdaad het volgende:
Dat lijkt me sterk, maar ik weet niet zeker
pi_59276431
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:26 schreef SHE het volgende:
Je moet verdomme ook op tijd naar bed. Alleen hoeren en nietsnutten zijn tot 02.00 wakker.
Eindelijk ben ik het een keer met je eens
pi_59276480
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:49 schreef Inderdaad het volgende:
Dat is allemaal gepaneerd enzo. Zonder jasje is het gezonder dus, bv. tonijn, zalm, kabeljouw. Bijvoorbeeld met wat groenten en kruiden in aluminiumfolie in de oven garen

En ik ben het juist niet eens. Ook al schijnt er een correlatie te zijn tussen overgewicht en weinig slaap. Gewoon omdat ik dat pas ècht een te grote inbreuk zou vinden op m'n persoonlijke levenssfeer.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:59:29 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59276607
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:51 schreef Miss_S het volgende:
Welke noten zijn eigenlijk goed en gezond voor in een salade?
Had nu walnoten maar die zijn niet erg gezond toch?
Alle noten zijn fantastisch. Amandelen en cashews hebben de minste vetten, dus die zou ik kiezen.
Walnoten hebben weer de meeste meervoudig onverzadigde vetten ( dus heel goed voor je )
Hazelnoten en amandelen hebben de minste verzadigde vetten.
Strikt genomen zijn amandelen dus altijd de beste keuze, maar amandelschaafsel in een salade gaat wat vervelen.
pi_59276702
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Alle noten zijn fantastisch. Amandelen en cashews hebben de minste vetten, dus die zou ik kiezen.
Walnoten hebben weer de meeste meervoudig onverzadigde vetten ( dus heel goed voor je )
Hazelnoten en amandelen hebben de minste verzadigde vetten.
Strikt genomen zijn amandelen dus altijd de beste keuze, maar amandelschaafsel in een salade gaat wat vervelen.
Ok ik ben normaal niet zo van de noten
Maar volgens mij kan ik er best aan wennen om ze te eten en vult het ook goed
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:18:49 #184
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59277129
Ik ga zo boodschappen doen, meteen de goede spullen meenemen!

Wat te halen
- rijst
- bosui
- paprika
- zoute sojasaus
- eieren (!!!)
- brood
- iets van vis
- vleeswaar
- suikervrije mayo (als ik het kan vinden)
- fruit
- wodka

Vanavond eet ik denk ik zalm
pi_59278012
Uurtje wandelen was echt lekker

Heerlijk weer, lekker zonnetje, maar ook een koel windje, ideaal wandelweer.

Niet om de IJssel gelopen, maar naar klant gelopen die nog moest tekenen en waar ik nog schoonmaakdoekjes had liggen. En nog ff langs apotheek geweest voor nieuwe rolletjes verband.

NU tas inpakken en dan naar Peter toe
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:59:09 #186
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59279654
Ik heb gekocht:
- bruin tijgerbrood
- roggebrood
- appelstroop
- rijst
- sjalotten (bosui hadden ze alleen in heel kleine verpakking)
- paprika
- zalmsnippers
- pistachenoten
- garnaaltjes
- gerookte kip
- avocado
- krulsla melange
- meloen
- zoute sojasaus
- knoflook
- komkommer
- een grote doos met eieren

Ik ben er klaar voor !

Het valt me nu pas wel op in hoeveel producten er (een vorm van) suiker zit, waarvan je het niet verwacht Ik heb vooralsnog geen suikervrije dressing gevonden. Iemand een lekker recept voor sladressing? Suikervrije ham heb ik overigens wel gevonden

Edit: en een recept voor suikervrije mayonaise? Die hadden ze ook niet

Vanavond eet ik pasta met zalm, komkommer, cherrytomaatjes, sla en dillesaus
pi_59279704
Sladressing: olijfolie, azijn, citroensap, zout, peper, tuinkruiden. Très simple!

Je kan variëren met de soorten olie (amandelolie, walnootolie, kruidenolie, chili-olie) en azijn (kruidenazijn, wittewijnazijn, balsamicoazijn, frambozenazijn, etc.) en met de kruiden.

Mosterd erdoor is ook lekker trouwens!

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2008 16:03:06 ]
pi_59280454
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:18 schreef Ewelina het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen, meteen de goede spullen meenemen!

Wat te halen

- suikervrije mayo (als ik het kan vinden)

Remia mayonaise. Staat zelfs op de pot dat het past in een koolhydraatarm dieet. Edit: op het etiket staat ook 0 khd waarvan 0 suikers

Vandaag:

Ontbijt: Allinson boterham met een gekookt ei en een mespuntje mayo
Tussendoor: bakje Vitalinea
Lunch: 2 plakken Allinson met dun pindakaas en komkommer
Tussendoor: wat ongezouten cashews, later nog een appel
Diner straks: Zalmmoot met champignons en broccoli

Zal morgen tijdens de lunch geen brood eten maar een salade.

[ Bericht 9% gewijzigd door cinnamongirl op 10-06-2008 16:31:01 ]
pi_59280544
Zelfgemaakte mayo is da bomb Supermakkelijk en leuk om te doen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:28:39 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59280556
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:59 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb gekocht:
- bruin tijgerbrood
- roggebrood
- appelstroop
- rijst
- sjalotten (bosui hadden ze alleen in heel kleine verpakking)
- paprika
- zalmsnippers
- pistachenoten
- garnaaltjes
- gerookte kip
- avocado
- krulsla melange
- meloen
- zoute sojasaus
- knoflook
- komkommer
- een grote doos met eieren

Ik ben er klaar voor !

Het valt me nu pas wel op in hoeveel producten er (een vorm van) suiker zit, waarvan je het niet verwacht Ik heb vooralsnog geen suikervrije dressing gevonden. Iemand een lekker recept voor sladressing? Suikervrije ham heb ik overigens wel gevonden

Edit: en een recept voor suikervrije mayonaise? Die hadden ze ook niet

Vanavond eet ik pasta met zalm, komkommer, cherrytomaatjes, sla en dillesaus
Avocado
Pasta
Pistache ...voor 1 keer ok, maar voor regelmatig

Dit is een prima recept voor mayonaise, al doe ik er zelf zelden azijn door, maar citroensap.

Mayonaise
Ingrediënten:
1 eidooier
zout
peper
mosterdpoeder
1 a 1 1/2 eetlepel kruiden- of dragonazijn
2 dl. olie (of minder)

Bereiding:
Roer de eidooier los met zout, peper en mosterd en klop de azijn er
langzaam door. Voeg, zodra de saus begint te binden, de olie onder
voortdurend roeren toe (in het begin druppelsgewijs, maar al gauw langzaam
schenkend).
Opmerkingen:
De mayonaise kan schiften:
- als de olie te koud is;
- als de olie in het begin te snel wordt toegevoegd;
- als te veel olie wordt gebruikt.
Is de mayonaise geschift, dan wordt ze meestal verbeterd als u er een lepel
heet water doorroert of als u er - onder goed roeren - eerst druppelsgewijs
en daarna langzaam schenkend een eidooier bijvoegt.
Meng, als de mayonaise te dik is, er 1 of 2 lepels heet water door.
Als u de mayonaise wilt spuiten, is het goed, er wat gezeefde hardgekookte
eidooier door te mengen.
U kunt mayonaise, mits niet te koud, enige tijd bewaren.
Het uitdrogen aan de bovenkant voorkomt u door er een dun laagje olie op te
gieten of door de pot met plastic af te sluiten. Aan mayonaise die u in
voorraad maakt, moet u niet te veel olie toevoegen: ten hoogste 1 1/2 dl.
per eidooier.
pi_59280591
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:54 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dat is allemaal gepaneerd enzo. Zonder jasje is het gezonder dus, bv. tonijn, zalm, kabeljouw. Bijvoorbeeld met wat groenten en kruiden in aluminiumfolie in de oven garen

En ik ben het juist niet eens. Ook al schijnt er een correlatie te zijn tussen overgewicht en weinig slaap. Gewoon omdat ik dat pas ècht een te grote inbreuk zou vinden op m'n persoonlijke levenssfeer.
Ik hou er gewoon van om uit te gaan en uit te slapen
slaap uiteindelijk net zo lang als iemand die van 11 tot 7 slaapt..
pi_59280612
SHE, wat is er loos met avocado's? OK, bepaald niet low-cal, maar verder beheurlijk gezond, toch?
pi_59280653
zit veel vetten in voor groente? denk ik
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:32:34 #194
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59280686
Aioli mag ook trouwens ( zelfgemaakt )
Is niets minder dan zelfgemaakt knoflook mayo

Ik maak 'm zo:

pel 1 bol knoflook
gooi wat zeezout in een vijzel en crush
Nu de teentjes persen en bij het zout gooien.
Goed doorvijzelen
Wrijven tot je lamme voorpootjes krijgt en dan 2 eidooiers erbij. Goed roeren tot een regelmatige massa, dan olie in superdun straaltje erbij voegen en blijven roeren.
Als het dik genoeg is naar je smaak, doe je er wat citroensap door; beetje roeren..klaar.
pi_59280717
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:32 schreef SHE het volgende:
Aioli mag ook trouwens ( zelfgemaakt )
Is niets minder dan zelfgemaakt knoflook mayo

Ik maak 'm zo:

pel 1 bol knoflook
gooi wat zeezout in een vijzel en crush
Nu de teentjes persen en bij het zout gooien.
Goed doorvijzelen
Wrijven tot je lamme voorpootjes krijgt en dan 2 eidooiers erbij. Goed roeren tot een regelmatige massa, dan olie in superdun straaltje erbij voegen en blijven roeren.
Als het dik genoeg is naar je smaak, doe je er wat citroensap door; beetje roeren..klaar.

Hoe lang is dat ongeveer te bewaren als je 't zelf maakt?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:34:02 #196
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59280725
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, wat is er loos met avocado's? OK, bepaald niet low-cal, maar verder beheurlijk gezond, toch?
Supergezond; maar veel te vet.
Kan je in onderhoud prima eten; mits je overdag op je algehele vet inname let..maar tijdens afval is het een verboden vrucht.

Ewelina kan het wel op haar gezicht smeren; word je huid perzikzacht van!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:35:22 #197
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59280763
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hoe lang is dat ongeveer te bewaren als je 't zelf maakt?
Zeker anderhalve week; er zit een bol knof in, en olie..dus kan weinig mis gaan.
Goed afgesloten in plastic bakje heb je er lang plezier van.
Niet te vaak eten natuurlijk; olie=olie
pi_59280765
En ik denk ook dat het key is dat je avondeten alleen bestaat uit groenten met evt. een stuk vis/mager vlees. Dus echt geen piepers, (volkoren)pasta en rijst.
pi_59280874
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:26 schreef SHE het volgende:

Je mag overigens gewoon dooreten s'avonds; alleen geen vet en geen snelle KH's
Geen snelle koolhydraten, betekent dat dat je wel bruin brood of volkorenknäckebröd mag? Dingen met veel vezels?
pi_59280962
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Geen snelle koolhydraten, betekent dat dat je wel bruin brood of volkorenknäckebröd mag? Dingen met veel vezels?
Ik begrijp dat er 's avonds 0% vet genuttigd mag worden. Nee dus.
pi_59280970
Over avocado's: ik eet die gewoon als broodbeleg met een tomaatje, dan is het toch niet zo slecht? Ik probeer namelijk vegetarisch te eten, maar kaas is nog vetter en elke dag appelstroop gaat ook vervelen. Een beetje vet heb je ook wel nodig, toch?
pi_59281004
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:42 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er 's avonds 0% vet genuttigd mag worden. Nee dus.
In de voorbeelden die SHE noemde zit toch ook vet? Behalve de groente dan.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:02 #203
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59281049
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Avocado
Pasta
Pistache ...voor 1 keer ok, maar voor regelmatig
Dank voor het recept!

Ik start pas morgen met je dieet, ik had nog teveel spul thuisliggen wat op moest
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:21 #204
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281062
Nee, ik drukte me onvolledig uit. Liever helemaal geen KH's s'avonds.
Al kan een stukje komkommer of een rauwkost bordje met een dip helemaal geen kwaad.

( Is trouwens echt een verwennerij hoor, een flink bordje rauwe groenten met een lekkere zelfgemaakte dip )

S'avonds KH's eten maakt dat je sneller geneigd bent te blijven grazen s'avonds.
Daarnaast slaap je slechter en blijf je langer wakker.
Avond is bedoeld voor rust, zodat je de volgende dag ook weer fit en helder bent.
Een fit en helder iemand, gaat de volgende dag ook niet zo snel de verleiding in om te gaan klootzakken met zijn/haar eten.

( dat is de filosofie dus )

Na je avondmaaltijd:

geen brood, rijst, pasta, snoep, chips, koek, whatever.
pi_59281071
tot nu toe lijkt het op hoe ik als ik normaal eet eet
behalve dan zonder crackers hagelslag
pi_59281083
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:43 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

In de voorbeelden die SHE noemde zit toch ook vet? Behalve de groente dan.
Ik dacht dat je na het avondeten bedoelde. Magere kwark enzo schijn je je dan aan te moeten houden.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:45:53 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281113
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Over avocado's: ik eet die gewoon als broodbeleg met een tomaatje, dan is het toch niet zo slecht? Ik probeer namelijk vegetarisch te eten, maar kaas is nog vetter en elke dag appelstroop gaat ook vervelen. Een beetje vet heb je ook wel nodig, toch?
Als je vegetarisch bent, eet je heel anders en krijg je ook een totaal ander schema.
Dan MOET je die avocado zelfs op je brood doen.
pi_59281137
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik dacht dat je na het avondeten bedoelde. Magere kwark enzo schijn je je dan aan te moeten houden.
Dat bedoelde ik ook, maar in magere kwark en yoghurt zit toch ook wel wat vet? In noten in elk geval wel.
pi_59281186
Groente met dip is inderdaad heerlijk trouwens. Maarja, ik maak normaal altijd dipsaus uit een zakje, met fritessaus. Dat kan natuurlijk niet. Heb even op de verpakking gekeken van de 'magere' fritessaus: 3,3 gram suiker per 100g.
pi_59281193
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je vegetarisch bent, eet je heel anders en krijg je ook een totaal ander schema.
In dat geval word ik ook vegetarier

SHE, hoe passen peulvruchten in dit schema? Stiekem teveel kh's, of een goede bron van eiwitten? Ik ben dol op peulvruchten.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:48:53 #211
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59281214
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:44 schreef SHE het volgende:
Nee, ik drukte me onvolledig uit. Liever helemaal geen KH's s'avonds.
Al kan een stukje komkommer of een rauwkost bordje met een dip helemaal geen kwaad.

( Is trouwens echt een verwennerij hoor, een flink bordje rauwe groenten met een lekkere zelfgemaakte dip )

S'avonds KH's eten maakt dat je sneller geneigd bent te blijven grazen s'avonds.
Daarnaast slaap je slechter en blijf je langer wakker.
Avond is bedoeld voor rust, zodat je de volgende dag ook weer fit en helder bent.
Een fit en helder iemand, gaat de volgende dag ook niet zo snel de verleiding in om te gaan klootzakken met zijn/haar eten.

( dat is de filosofie dus )

Na je avondmaaltijd:

geen brood, rijst, pasta, snoep, chips, koek, whatever.
Dat klopt wel, heel vaak krijg je zo'n dip na de avondmaaltijd. Als ik uit eten ga heb ik dat veel minder (waarschijnlijk dus omdat ik dan hoofdzakelijk vlees en groente eet).

Iemand trouwens enig idee hoe je peultjes wat kan opleuken? Ik gooide ze normaal in de wok met een klein beetje woksaus, maar daar zit suiker in.

Voor morgen heb ik 400 gram stoomgroenten en een stukje kip als avondmaaltijd

En ik zoek een suikervrije dillesaus... dan kan ik gewoon dezelfde zalmsalade maken die ik normaal met pasta maak. Voor mijn vriend kook ik er dan wel een beetje pasta bij.

Ik keek trouwens op deze site voor wat meer info. Weet niet of dat wat is?

Ik heb die avocado gekocht omdat ze erg gezond zijn, en erg lekker
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:49:34 #212
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281233
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook, maar in magere kwark en yoghurt zit toch ook wel wat vet? In noten in elk geval wel.
Nee, in magere yoghurt en kwark zit geen vet.
Daarnaast is er maar 1 absoluut verbod voor de avond: KH's

Eiwitten mogen altijd en met mate mag je dingen die veel onverzadigde vetzuren bevatten, zoals vis of noten.
pi_59281251
Ewelina: peultjes met een scheut sojasaus, wat mirin en sesamzaadjes? Als dat mag volgens het schema/
pi_59281255
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat krijg je dan in plaats van vlees of vis bij de avondmaaltijd?
pi_59281337
Arme SHE wordt overdonderd met vragen, geen wonder dat ze niet zo vaak komt.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:53:00 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281345
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

In dat geval word ik ook vegetarier

SHE, hoe passen peulvruchten in dit schema? Stiekem teveel kh's, of een goede bron van eiwitten? Ik ben dol op peulvruchten.
Valt in principe in de categorie 'groene groenten' , mag je onbeperkt eten.

Met de uitzondering (kikker)erwten; die bevatten veel zetmeel > dus suikers.
Jammer, want het is toch wel een verdomd leuke en lekkere erwt.
pi_59281378
is een mango ook 1 stuk fruit
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:55:28 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281402
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat krijg je dan in plaats van vlees of vis bij de avondmaaltijd?
Gewoon een goede balans van groenten, noten, soja;
koolhydraten, eiwitten en vetten kun je ook prima zonder vlees/vis binnenkrijgen.
Sterker nog, het vegetarisme is iets wat ik aanmoedig. Het is gezond en leert mensen bewuster en vooral gezonder eten.
pi_59281424
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Valt in principe in de categorie 'groene groenten' , mag je onbeperkt eten.

Met de uitzondering (kikker)erwten; die bevatten veel zetmeel > dus suikers.
Jammer, want het is toch wel een verdomd leuke en lekkere erwt.
Awwww mehn Dat zijn nou net de lekkerste

Nou ja. Ik heb laatst ook lekkere mungbonen op. Of adzukibonen, ik weet het niet meer. Die groene, iig.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:58:36 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281484
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
is een mango ook 1 stuk fruit
Ja, alleen oppassen met tropisch fruit. Tropische vruchten zijn doorgaans heel calorierijk en leveren behoorlijk wat energie.
Mango is vergelijkbaar met banaan.
pi_59281485
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Awwww mehn Dat zijn nou net de lekkerste

Nou ja. Ik heb laatst ook lekkere mungbonen op. Of adzukibonen, ik weet het niet meer. Die groene, iig.
Zijn dat nou die dingen die die enge mevrouw gillian de kandidaten in haar programma beval te gaan eten?
Dat programma waarin vadsige mensen met een vreselijk eet en beweegpatroon plots hyperactief moeten gaan doen op een vegetarisch (bijna raw food) dieet?
Die zijn dus wel lekker?
pi_59281506
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, alleen oppassen met tropisch fruit. Tropische vruchten zijn doorgaans heel calorierijk en leveren behoorlijk wat energie.
Mango is vergelijkbaar met banaan.
Oké ik had een peer gegeten en wou een mango nemen
maar die is voor de helft bruin dus eet ik hem sowieso niet helemaal op.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:59:30 #223
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281513
Kikkererwten zijn idd onontbeerlijk voor vega's
pi_59281550
Veiligheidsspeldje, ja, daar staat me wel iets van bij. Die hologige, graatmagere Gillian McKeith

Maar ik heb laatst een geweldige vegetarische mungbonenstoof gegeten; gewoon een kwestie van combineren met ui en knoflook en wat specerijen.
pi_59281564
Als je, behalve de avondmaaltijden (oftewel: soms wel kibbeling/vissticks en van dat suikerige vlees), het schema aanhoudt, heeft het dan ook nut?
pi_59281614
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:00 schreef ColdFeet het volgende:
Veiligheidsspeldje, ja, daar staat me wel iets van bij. Die hologige, graatmagere Gillian McKeith

Als je ooit de afleveringen van Room 101 te pakken krijgt, moet je eens de aflevering kijken waarin Dara O'Briain (Ierse comedian) haar volledig afbrandt. Hilarisch, en ik baal dat ik het niet op Youtube kan vinden voor je.
pi_59281629
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:59 schreef SHE het volgende:
Kikkererwten zijn idd onontbeerlijk voor vega's
Falafel, hummus, vegetarische stoofgerechten, scherpe Indiase prutjes en zelfs tajines: alles maak ik met kikkererwten

Heerlijk zijn ze
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:04:17 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281645
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:01 schreef Inderdaad het volgende:
Als je, behalve de avondmaaltijden (oftewel: soms wel kibbeling/vissticks en van dat suikerige vlees), het schema aanhoudt, heeft het dan ook nut?
Ja, als je niet perse wilt afvallen, maar wel gezond wilt eten, kun je smokkelen her en der.
Dan vervalt echter wel acuut mijn garantie voor gewichtsverlies.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:05:57 #229
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59281679
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Falafel, hummus, vegetarische stoofgerechten, scherpe Indiase prutjes en zelfs tajines: alles maak ik met kikkererwten

Heerlijk zijn ze
Ik ben er ook echt dol op; en ze zijn ook dol op mij, want ze gaan linea recta naar mijn heupen , om daar heeel lang te blijven zitten.
pi_59281683
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:03 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Als je ooit de afleveringen van Room 101 te pakken krijgt, moet je eens de aflevering kijken waarin Dara O'Briain (Ierse comedian) haar volledig afbrandt. Hilarisch, en ik baal dat ik het niet op Youtube kan vinden voor je.
Ik heb haar boek ooit moeten recenseren... Op zich vind ik het knap dat ze zoveel eten in zo weinig kcal weet te persen maar het is gewoon een crashdieet en ze blaat ook nog massa's dingen als 'koffie onttrekt vocht aan je lichaam'. Dat soort vage dingen. Gecombineerd met haar griezelige uiterlijk:
pi_59281696
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben er ook echt dol op; en ze zijn ook dol op mij, want ze gaan linea recta naar mijn heupen , om daar heeel lang te blijven zitten.
Gezellig; ik wil best kikkererwten op mijn heupen
pi_59281731
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:01 schreef Inderdaad het volgende:
Ik denk dat je best wel zou afvallen, maar je hebt meermaals aangegeven dat het niet geschikt voor je is, aangezien je niet zo van rijst houdt en amper groente lust. Mij lijkt dat onnodige zelfkwelling.
Misschien minder snel dan bij een andere methode, maar als er minder ingaat dan nodig is val je af. Zo simpel werkt het Daarbij is het natuurlijk wel slim om gezond te eten.
pi_59281752
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, als je niet perse wilt afvallen, maar wel gezond wilt eten, kun je smokkelen her en der.
Dan vervalt echter wel acuut mijn garantie voor gewichtsverlies.
Dan ga ik eerst voor het gezonde eten en daarna ga ik langzaam naar dat hele schema. Smokkelen was ik 1 keer per week van plan, ik lust voor de rest namelijk geen vis, terwijl ik dat wel een keer per week moet eten. Zodra ik dat heb 'opgelost' ga ik wel voor het gewichtsverlies. <3

Succes allemaal met het gezonde eten iig.
pi_59281812
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik denk dat je best wel zou afvallen, maar je hebt meermaals aangegeven dat het niet geschikt voor je is, aangezien je niet zo van rijst houdt en amper groente lust. Mij lijkt dat onnodige zelfkwelling.
Misschien minder snel dan bij een andere methode, maar als er minder ingaat dan nodig is val je af. Zo simpel werkt het Daarbij is het natuurlijk wel slim om gezond te eten.
Ik heb gister zelf rijst gemaakt, en toen vond ik het best lekker. Komt omdat ik zelf mocht beslissen nu hoeveel ik ervan at en de rijst zuiver als aanvulling was, dus niet de hoofdmaaltijd. Groenten valt echt wel mee hoor. Fruit, vlees en vis lust ik veel minder. Maar idd, liever gezond dan mezelf kwellen, want daar kom je meestal alleen mee aan. Gelukkig kan ik hier advies inwinnen die ik soms zelf uitvoer.
pi_59281894
Ik heb honger
Nou niet echt honger maar meer zo een trek die zegt van
geef mij suiker/snoep/ongezonde dingen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:14:57 #236
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59281910
Allright, ik heb mijn plan gemaakt voor morgen:

- Ontbijt: 2 roereieren met 1 bruine boterham
- Tussendoor: beetje magere yoghurt
- Lunch: salade gerookte kipfilet
- Tussendoor: nootjes (als ik ze wegkrijg)
- Tussendoor: fruitsalade
- Avondeten: 400 gram stoomgroenten met 1 of 2 kipdrumsticks
- Avondsnack: yoghurt of een eitje
pi_59281959
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:08 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Dan ga ik eerst voor het gezonde eten en daarna ga ik langzaam naar dat hele schema. Smokkelen was ik 1 keer per week van plan, ik lust voor de rest namelijk geen vis, terwijl ik dat wel een keer per week moet eten. Zodra ik dat heb 'opgelost' ga ik wel voor het gewichtsverlies. <3

Succes allemaal met het gezonde eten iig.
Gewicht kan je ook op een andere manier verliezen
Als het niet bij je past zijn er genoeg andere manieren

Ik heb vanavond lekker noodles op met kip en veel groente
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:21:44 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59282042
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:14 schreef Ewelina het volgende:
Allright, ik heb mijn plan gemaakt voor morgen:

- Ontbijt: 2 roereieren met 1 bruine boterham
- Tussendoor: beetje magere yoghurt
- Lunch: salade gerookte kipfilet
- Tussendoor: nootjes (als ik ze wegkrijg)
- Tussendoor: fruitsalade
- Avondeten: 400 gram stoomgroenten met 1 of 2 kipdrumsticks
- Avondsnack: yoghurt of een eitje
Heel netjes, maar prop nog ergens een volkoren boterham of broodje tussen...zo zit je denk ik te laag in je kcal. Misschien ipv de nootjes als je ze toch niet gaat eten.
pi_59282139
kan kauwgom wel?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:06 #240
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59282159
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Heel netjes, maar prop nog ergens een volkoren boterham of broodje tussen...zo zit je denk ik te laag in je kcal. Misschien ipv de nootjes als je ze toch niet gaat eten.
Daar zat ik al aan te denken, ik heb net alles ingevoerd in de caloriechecker en ik kom uit op iets van 1200kcal, dat is te weinig. Zelfs mét avocado

Je moet overigens wel creatief worden met je menu's: pasta / aardappel / rijst vormde bij mij toch altijd wel een substantieel deel van de maaltijd.

Voor overmorgen wordt het denk ik zalm met peultjes, of een roerbakschotel kip met peultjes, paprika en champignons. En ik ga denk ik ergens deze week een alternatieve lasagna bouwen (met aubergine als blad ipv lasagnebladen).
pi_59282175
ik vind het echt een goed dieet want ik at nooit aardappels/rijst

pi_59282242
hm. mojito = suiker + rum dat gaat dus ook niet echt
nou de enige concessie tot nu toe!
pi_59282249
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik vind het echt een goed dieet want ik at nooit aardappels/rijst

Echt waar?
Ik zou het niet kunnen missen daarom is het al niets voor mij

Mijn lijstje van vandaag

Ontbijt: special k rode vruchten met halfvolle melk
Tussendoor: kiwi
Lunch: sla, paprika, mais, gerookte kip en walnoten met yoghurt dressing
Avondeten: noodles met kip en groente

En veel water
pi_59282281
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Echt waar?
Ik zou het niet kunnen missen daarom is het al niets voor mij

Mijn lijstje van vandaag

Ontbijt: special k rode vruchten met halfvolle melk
Tussendoor: kiwi
Lunch: sla, paprika, mais, gerookte kip en walnoten met yoghurt dressing
Avondeten: noodles met kip en groente

En veel water
Ik vind gekookte aardappels zo saai,
dan eet ik nog liever niets. En het zijn van die nutteloze kcal. Beter neem ik meer vlees/groente.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:34:22 #245
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59282294
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hm. mojito = suiker + rum dat gaat dus ook niet echt
nou de enige concessie tot nu toe!
Je mag wel wodka
pi_59282309
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik vind gekookte aardappels zo saai,
dan eet ik nog liever niets. En het zijn van die nutteloze kcal. Beter neem ik meer vlees/groente.
aardappelen vind ik inderdaad ook niet geweldig, als we die eten eet ik ook echt maar een halve aardappel ofzo
pi_59282311
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Je mag wel wodka
Ja. Maar ik drink dat nooit.
Oooo wacht. Er staat een fles meegesmokkeld uit oost Berlijn in m'n kamer
Maar volgens mij hou ik er niet van
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:38:06 #248
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59282370
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb haar boek ooit moeten recenseren... Op zich vind ik het knap dat ze zoveel eten in zo weinig kcal weet te persen maar het is gewoon een crashdieet en ze blaat ook nog massa's dingen als 'koffie onttrekt vocht aan je lichaam'. Dat soort vage dingen. Gecombineerd met haar griezelige uiterlijk:
Koffie onttrekt inderdaad vocht aan je lichaam. Dat doet cafeïne, daarom word het ook afgeraden door artsen om zowel thee als koffie te drinken als je een kater hebt.
pi_59282530
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:38 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Koffie onttrekt inderdaad vocht aan je lichaam. Dat doet cafeïne, daarom word het ook afgeraden door artsen om zowel thee als koffie te drinken als je een kater hebt.
Dat is inmiddels achterhaald! Pure caffeine onttrekt vocht aan je lichaam, maar koffie, thee en andere caffeinebevattende dranken voegen netto vocht toe.

Een ander achterhaald hardnekkig verhaal is dat van het minimum van anderhalve liter (ofwel 8 glazen) water per dag drinken. Is helemaal nergens goed voor, ook de evt. reinigende werking is nooit wetenschappelijk bewezen.
pi_59282576
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:45 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Een ander achterhaald hardnekkig verhaal is dat van het minimum van anderhalve liter (ofwel 8 glazen) water per dag drinken. Is helemaal nergens goed voor.
Voor mij wel als ik niet minstens 2 liter water drink voel ik me niet zo lekker in mijn lichaam
pi_59282613
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Voor mij wel als ik niet minstens 2 liter water drink voel ik me niet zo lekker in mijn lichaam
Het kan zijn dat het voor jou persoonlijk wel goed is

Maar je haalt je vocht ook al uit je eten en andere dranken en dan hoef je niet per se nog eens 8 glazen water te drinken voor je gezondheid.
pi_59282630
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het kan zijn dat het voor jou persoonlijk wel goed is

Maar je haalt je vocht ook al uit je eten en andere dranken en dan hoef je niet per se nog eens 8 glazen water te drinken voor je gezondheid.
Ja dat geloof ik ook wel, maar ik probeer sowieso geen andere dranken te drinken
pi_59282709
ik eet vanavond 3 zakken wokgroente
en pak hamblokjes
en pasta buisjes

dat kan dus niet. hmz ff nadenken
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:52:18 #254
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59282711
Nou, als ik koffie drink als ik een kater heb, merk ik wel dat de hoofdpijn sneller terugkomt

Maar misschien komt dat omdat eigenlijk nooit koffie drink. Ik kan sowieso niet zo goed tegen cafeïne.
pi_59282780
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:52 schreef Ewelina het volgende:
Nou, als ik koffie drink als ik een kater heb, merk ik wel dat de hoofdpijn sneller terugkomt

Maar misschien komt dat omdat eigenlijk nooit koffie drink. Ik kan sowieso niet zo goed tegen cafeïne.
Als ik een kater heb wil ik fruit, en sap, en water!! Geen koffie!
En ook ik associeer het met koppijn. Maar ja, science...
pi_59282791
Ik zit eerder wat te hoog met m'n koolhydraten, denk ik (te veel volkoren boterhammen). Ik kan geen vleeswaren op het werk bewaren, en ik kan maar geen gerookte kip vinden waar geen suiker aan toegevoegd is. Mijn lijstje voor vandaag:

- 2 volkoren boterhammen (geroosterd) en 2 gekookte eieren
- 1 volkoren boterham met pindakaas
- bakje magere yoghurt (150 gram)
- 2 volkoren boterhammen met pindakaas
- handvol noten (amandelen en pecannoten)
- 1 appel en wat ananas
- vanavond: gegrilde zalm en broccoli, een stukje pure chocolade na
- vanavond: 1 bak magere yoghurt

Ik zoek nog een oplossing voor mijn maaltijd om 8 uur 's ochtends, nu ik geen gerookte kip heb. SHE, wat zou ik beter op m'n brood kunnen doen dan pindakaas? Makreel bijvoorbeeld? Of moet het per se zoiets zijn als kipfilet? (Ik kan ook geen kipfilet zonder suiker vinden. )
pi_59282799
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik eet vanavond 3 zakken wokgroente
Damn! Hongerig??
pi_59282818
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:56 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Damn! Hongerig??
nee is voor 4 personen
echt goor is dat

mijn avond eten tot nu toe: dunne plakjes entrecote
pi_59282897
Claudia_x: misschien is appelstroop een gezond alternatief voor pindakaas? Drie boterhammen met pindakaas bevatten ook al behoorlijk wat vet én suiker volgens mij.
pi_59282919
Hoelang zijn gekookte eieren houdbaar? En hoelang moet je een ei koken om het hardgekookt te hebben?
pi_59282947
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:56 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zoek nog een oplossing voor mijn maaltijd om 8 uur 's ochtends, nu ik geen gerookte kip heb. SHE, wat zou ik beter op m'n brood kunnen doen dan pindakaas? Makreel bijvoorbeeld? Of moet het per se zoiets zijn als kipfilet? (Ik kan ook geen kipfilet zonder suiker vinden. )
Je kan ook een stuk gerookte kip kopen (dat ligt dus bij de vleesafdeling, niet bij de vleeswaren!) en dat in plakken snijden. Weet je zeker dat het 100% kip is.

Bij de Appie heb je ook sandwichzalmplakken, die zijn al netjes vierkant, handig voor op brood dus.
pi_59282967
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:01 schreef Inderdaad het volgende:
Hoelang zijn gekookte eieren houdbaar? En hoelang moet je een ei koken om het hardgekookt te hebben?
okee je neemt een pan koud water
je doet er eieren in
dan doe je het vuur aan
als er grote bubbels komen doe je het nog 4 minuten koken voor normaal gekookt
en ik denk 6 voor hardgekookt.
pi_59283017
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

okee je neemt een pan koud water
je doet er eieren in
dan doe je het vuur aan
als er grote bubbels komen doe je het nog 4 minuten koken voor normaal gekookt
en ik denk 6 voor hardgekookt.
Of: men neme een pan, brengt daarin ruim water met wat zout (tegen barsten) aan de kook, dan de eieren erin, en dan weer aan de kook brengen en dan nog 10 minuten voor een goed hard ei. Twee dagen bewaren in de kk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:06:43 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59283035
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Claudia_x: misschien is appelstroop een gezond alternatief voor pindakaas? Drie boterhammen met pindakaas bevatten ook al behoorlijk wat vet én suiker volgens mij.
Pindakaas is zo'n goedje waarvan de voordelen opwegen tegen de nadelen. Probleem is dat ze weinig gelegenheid heeft om salades te maken; of andere alternatieven mee te nemen.
Dan is dit alsnog prima; qua kcal ook helemaal in orde.
pi_59283072
Principessa.Farfalla en cinnamongirl, dank je wel.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:10:22 #266
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59283102
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit eerder wat te hoog met m'n koolhydraten, denk ik (te veel volkoren boterhammen). Ik kan geen vleeswaren op het werk bewaren, en ik kan maar geen gerookte kip vinden waar geen suiker aan toegevoegd is. Mijn lijstje voor vandaag:

- 2 volkoren boterhammen (geroosterd) en 2 gekookte eieren
- 1 volkoren boterham met pindakaas
- bakje magere yoghurt (150 gram)
- 2 volkoren boterhammen met pindakaas
- handvol noten (amandelen en pecannoten)
- 1 appel en wat ananas
- vanavond: gegrilde zalm en broccoli, een stukje pure chocolade na
- vanavond: 1 bak magere yoghurt

Maak thuis eens een lekker prutje van tonijn op waterbasis; een theelepeltje mayo en kappertjes.
Dat op je brood smeren; komkommertje en sla erbij: fantastisch. Kun je prima meenemen naar werk.

Makreel mag; maar net als pindakaas..goede vetten, maar alsnog vet.

Suikervrije jam kan ook, eitje kan, rosbief, rookvlees , fricandeau etc
pi_59283104
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Nou, ik had het idee dat het broodbeleg op dat moment uit weinig vet én weinig suiker moet bestaan. Kipfilet dus (of tomaat, maar ik houd niet van tomaat). Ik zou graag gerookte kip gebruiken, maar die heb ik dus nog niet gevonden zonder suiker. Ik heb nu drie dagen lang de hele dag cursus, dus ik doe m'n best zo goed mogelijk te improviseren.

Aan pindakaas is toch geen suiker toegevoegd? Pindakaas is vet. En tja, daarom inderdaad niet zo geschikt om maar de hele dag te eten. Wel lekker makkelijk te bewaren. En lekker.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:11:38 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59283126
@ eieren koken:

Een ei die vier mins in gekookt water heeft gezeten is niet normaal gekookt hoor en een ei die zes mins in gekookt water heeft gezeten ook nog niet eens.
Ik doe ze er altijd zeven minuten in en bij mij is het eiwit hard en het eigeel zacht. Ik zou ze er dus eerder tien mins in doen als je ze hardgekookt wilt hebben.
Niet meer actief op Fok!
pi_59283156
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:11 schreef Viking84 het volgende:
@ eieren koken:

Een ei die vier mins in gekookt water heeft gezeten is niet normaal gekookt hoor en een ei die zes mins in gekookt water heeft gezeten ook nog niet eens.
Ik doe ze er altijd zeven minuten in en bij mij is het eiwit hard en het eigeel zacht. Ik zou ze er dus eerder tien mins in doen als je ze hardgekookt wilt hebben.
Je leest niet goed.
Je moet de eieren in koud water doen en vanaf dat het kookt moet je 4 minuten tellen
en ik weet zeker dat het werkt want heb het vanochtend nog gedaan.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:14:00 #270
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59283175
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik had het idee dat het broodbeleg op dat moment uit weinig vet én weinig suiker moet bestaan. Kipfilet dus (of tomaat, maar ik houd niet van tomaat). Ik zou graag gerookte kip gebruiken, maar die heb ik dus nog niet gevonden zonder suiker. Ik heb nu drie dagen lang de hele dag cursus, dus ik doe m'n best zo goed mogelijk te improviseren.

Aan pindakaas is toch geen suiker toegevoegd? Pindakaas is vet. En tja, daarom inderdaad niet zo geschikt om maar de hele dag te eten. Wel lekker makkelijk te bewaren. En lekker.
In de meeste pindakaas zit wel degelijk suiker. Maar zoals ik al zei, bevat pindakaas zoveel krankzinnige voordelen dat ik het nooit uit een dieet laat.
Er is overigens ook gewoon suikervrije pindakaas; volgens mij de biologische van AH ook. ( check even etiket )
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:14:43 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59283194
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Je leest niet goed.
Je moet de eieren in koud water doen en vanaf dat het kookt moet je 4 minuten tellen
en ik weet zeker dat het werkt want heb het vanochtend nog gedaan.
Ik doe het zo:

Water opzetten, wachten tot het kookt, eieren erin en vanaf dat moment 7 mins tellen. En dan zijn mijn eieren halfzacht .
Niet meer actief op Fok!
pi_59283236
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:14 schreef SHE het volgende:

In de meeste pindakaas zit wel degelijk suiker. Maar zoals ik al zei, bevat pindakaas zoveel krankzinnige voordelen dat ik het nooit uit een dieet laat.
Er is overigens ook gewoon suikervrije pindakaas; volgens mij de biologische van AH ook. ( check even etiket )
Ik heb suikervrije. Ik let er speciaal op.

Bedankt voor de tips!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:18:27 #273
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59283278
Oh en Claudia; ik meen dat de euroshopper muesli suikervrij is. Misschien kun je die ter afwisseling van je ontbijt door je yoghurt doen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:24:10 #274
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59283457
En ik meende te hebben begrepen dat Cruesli ook favoriet was; die kun je ook heel gezond zelf maken

Zelf cruesli maken voor 2 personen

Ingrediënten: 250 gram korenvlokken (4 koren of bijv. havervlokken)
5 eetlepels sesamzaad
50 gram grof gehakte noten en pitten (bv. hazelnoten, amandelen, macademianoten; zonnebloem-, pompoen-, pijnboompitten etc)
5 eetlepels honing of ahornsiroop (dit staat in het recept, ikzelf doe minder honing)
4 eetlepels olie

Bereidingswijze: Sesamzaad en noten licht roosteren. Honing en olie in een ruime koekenpan zachtjes verwarmen, goed roeren. Vlokken erdoor roeren. Even kort bakken. Daarna mengen met noten en sesamzaad en uitspreiden op een bakplaat. Op 150 graden middelste richel ongeveer 20 minuten bakken. Steeds na 5 minuten even omscheppen. Bewaren in een schone, afsluitbare pot. 1 maand houdbaar.
pi_59283494
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:18 schreef SHE het volgende:
Oh en Claudia; ik meen dat de euroshopper muesli suikervrij is. Misschien kun je die ter afwisseling van je ontbijt door je yoghurt doen.
Daar zou ik het pak wel op controleren, die had ik zelf altijd en staat me bij dat daar wel suiker in zat. Voor suikervrije muesli is zelf maken/samenstellen nog het veiligst.

Gistere hele dag in de dierentuin rondgelopen (en fietsen met tegenwind etc) ... dus nu behoorlijke spierpijn in kont en bovenbenen, maar eerst 2 uurtjes trainen zometeen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59283583
Zo, mijn dag zit er qua eten ook weer op. En qua me goed voelen ook ik voel een soort van zeurderige hoofdpijn opkomen achter m'n linkeroog, dus ik ga lekker op bed liggen want voordat ik het weet heb ik weer migraine. Heb ik vaak met de omslag warm-koud-warm-koud weer in combinatie met stress (afstuderen). Joepie.

Maar vandaag weer prima gegeten, vind ik zelf:
Ontbijt: Geroosterde boterham met rookvlees en komkommer en een gekookt eitje + glas karnemelk.
Lunch: Geroosterde boterham met rookvlees, ei en komkommer, mueslibol met boter en een (joekel van een) sinaasappel + een glas karnemelk.
Tussendoor: Handje walnoten.
Avondeten: Indiase currysoep (da's kokosmelk, bouillion en currypasta met kikkererwten, champignons, tomaten, ui, prei en veel verse peterselie) met een half pistoletje tomaat/rucola.

En nu dus naar bed, uitrusten, en dan maar hopen dat ik vannacht en morgen geen migraine heb want ik heb het zo druk met al m'n klassen die vanalles aan het afronden zijn dat ik ècht niet tuis kan bijven .
pi_59283607
die van dorset cereals van de ah (xl) is zonder suiker
pi_59284068
Ik ga zo naar de bios dus ben benieuwd wat er nog aan snacks bij komt
pi_59284079
ik heb nu echt zin in 30 turkse koekjes
help!!
pi_59284160
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:18 schreef SHE het volgende:
Ja, ik zou misschien ook zelf noten door suikervrije muesli kunnen gooien voor m'n ontbijt (en de gedrogen vruchten achterwege laten). Als het goed is, zit er in de buurt van de Dappermarkt een soort muesli-hemel. Ik zal er dit weekeinde eens naar op zoek gaan.

Recept voor cruesli klinkt goed!! Ik heb al heel lang geen cruesli meer gegeten. Volgens mij ontbijt ik al langer dan een jaar elke ochtend met muesli en magere yoghurt en 1 appel. Ik zou gek worden zonder regelmaat.
pi_59284252
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
help!!
Amandelen eten. Of een bak magere yoghurt. De plantjes water gaan geven. Jezelf dwingen om naar een winkel te gaan en daar iets te halen wat je al een tijd nodig hebt. Oorstoppers ofzo. (Han-dig!)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:59:41 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59284361
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
help!!
Waar zit je over in?
Of nog duidelijker : waar pieker je over/wat zit je dwars/verveel je je?
pi_59284480
Ik eet elke dag 30 Turkse koekjes of een zak chips rond deze tijd en ik denk dat ik dat verwachtte. Dus nu heb ik een beetje yoghurt met musli met amandelen en ander zaad gegeten en ben op de bank gaan liggen en nu is het weg..
pi_59285025
Rond deze tijd? Dan eet je toch niks meer?
pi_59285511
Jawel Ik eet heel veel eigenlijk
pi_59285641
Geen wonder dat je honger hebt. Als je kleinere porties gaat eten, heb je vanzelf sneller genoeg na een tijdje.
pi_59285703
Ja ik bedoel ik eet soms gewoon 's avonds opeens heel veel koekjes omdat ik daar trek in heb. Heb vandaag gewoon wel veel gegeten tot ik geen honger meer had.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:03:34 #288
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59286314
Zo, net de laatste boodschappen gedaan.

Cola voor (not for me), een flink net mandarijnen, magere yoghurt en 2 ananassen
en citroenen, om het water wat op te leuken- anders is dat ook zo saai... daar is toch niks op tegen hoop ik, SHE?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:08:13 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59286428
Is een goede zelfs. Of nog beter, grapefruitsap door je water of gewoon grapefruits persen.
Goed voor je vetverbranding.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:12:37 #290
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59286560
Mooi.

Dan ga ik nu koken en voor de (voorlopig) laatste keer van pasta genieten
pi_59286877
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb het stukje gevonden! Kon niet slapen dus ik heb mezelf volgepropt met paracetamol en ga maar wat leuke programma's kijken, kan ik het net zo goed meteen even overtypen. Het idee achter het programma is dat de gast (in dit geval Dara O'Briain) van een aantal dingen moet verdedigen dat hij wil dat ze verdwijnen. In dit geval dus Gillian McKeith. En ik ben het met hem eens, for the record
quote:
Dara O'Briain: Shrill, naggy little Gillian McKeith...

Presentator: She promotes healthy eating

D: She does, apparently. She tells the stuff that is bad for us, by doing an appalling TV programme where she nags fat people thin. This may be more of a cultural thing, but in Ireland, where we're predominantly Catholic, this is what we were told Protestans look like, when we were growing up, just really thin and miserable.. just like old naggy Gillian.

P: She's sold 1,5 million books, she must be doing something right...

D: What she does essentially is, and we're on delicate legal grounds here, she does a program called You are What You Eat, and if so: she's a shrew.

What she does is, she goes round to the house of Mr and Mrs Fatto, and they first do a montage of the fat person walking slowly in an akward situation, like down the stairs, and then she says "you are clearly very fat" in her harsh accent. Well. Yes. Obvious.

And then she shows them a table of all the things they have eaten in the last weeks, like a food diary, which is creaking, heaving under the weight of pies, and chips, and curries and pints, and all things good, and she points at the table in a "hngggggg" kind of way, and she says "look at the table of hell, this is what you put in your bodies", and then she goes "this is what you're going to eat next week" - and then they a cut to a shot with a table with an apple in the middle.

P: Do the fat people think the table is part of the diet?

D: Yeah! That could be it. "You can take off the apple garnish, I'l just eat the table, thank you." And then she goes back in six weeks after nagging them to do this, and says "Amazing! you have lost weight!". What a genius! "This is what they used to eat, now an apple, they've lost weight!". Well aren't you a genius, Gillian McKeith, PhD!"

And then what's most insane... The person is clearly overweight, this is a heavy person, you can see their diet. There is no need to look at their poo. There is no justifying reason to say "we're now going to look at your poo." That's just a fetish. A poo fetish.

[...]

She tapped into the whole industry of losing weight too easily, and it's all just too easy and it offends me deeply. I'm not a thin man, but I'm not a moron. I know I eat badly, but I enjoy it, and I'm lazy but I'm not stupid. If I ever run a diet book it would have two pages. One: Eat less food. Two: Do a bit of walking, you fat bastard! We all know that vegetables are good for you, and a big plate of chips is bad for you. But all it is, is that people need to have somebody to nag them into doing it. She's just a motivational nagger. That's all she is. If everytime you open the fridge she came out with her naggy, horrid face, we all would lose weight!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2008 20:26:07 ]
pi_59287894
Hoi. Ik zal maar ff melden hoe het mij vergaat met SHE's schema, voordat jullie denken dat ik nu al gefaald heb

Gisteren volgens schema gegeten en een rondje rennen.

Vandaag:
2 gekookte eitjes
Vitalinea (als ze op zijn haal ik weer gewoon yoghurt, het is mij te zoet dat spul)
2 bammetjes pindakaaas
handje amandel/hazelnootmix
appel en wat druiven
vispakketjes met zalm en aspergetips op de bbq, tartaartje, rauwkost en 2 tomaten
paar lepels kwark

Net een half uurtje cardio en krachttraining en nu weer een paar happen kwark.

Morgen maar weer 1 eitje minder en een bammetje erbij, 2 eieren werd ik een beetje misselijk van.
pi_59288287
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:57 schreef -marz- het volgende:
Hoi. Ik zal maar ff melden hoe het mij vergaat met SHE's schema, voordat jullie denken dat ik nu al gefaald heb

Vandaag:
2 gekookte eitjes
Vitalinea (als ze op zijn haal ik weer gewoon yoghurt, het is mij te zoet dat spul)
2 bammetjes pindakaaas
appel en wat druiven
vispakketjes met zalm en aspergetips op de bbq, tartaartje, rauwkost en 2 tomaten
paar lepels kwark

Morgen maar weer 1 eitje minder en een bammetje erbij, 2 eieren werd ik een beetje misselijk van.
Welhaast perfect! Druiven vervangen door ananas, en dat maatje 36 heb je in the pocket.

Wat doe je precies voor cardio en krachttraining? Stond je trouwens nog bij een sportschool ingeschreven? Ik ga me 16 juni inschrijven bij de sportschool van de UvA (dan hebben ze nieuwe abonnementsvormen die voor mij gunstig zijn). Tot die tijd alleen cardio voor mij.
pi_59288528
Ik houd trouwens jullie avondmenu's in de gaten. Ik* heb niet zoveel inspiratie als ik er geen kaas bij mag gooien.

* Disclaimer: ik kook tegenwoordig nooit meer. Dat doet mijn lief.
pi_59288563
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welhaast perfect! Druiven vervangen door ananas, en dat maatje 36 heb je in the pocket.

Wat doe je precies voor cardio en krachttraining? Stond je trouwens nog bij een sportschool ingeschreven? Ik ga me 16 juni inschrijven bij de sportschool van de UvA (dan hebben ze nieuwe abonnementsvormen die voor mij gunstig zijn). Tot die tijd alleen cardio voor mij.
Ja ik heb de ananas op mijn werk gelaten, die komt morgen weer. Kon overigens geen bronnen vinden voor wat betreft ananas en vetverbranding. Wel dat ananas een enzym bevat dat eiwitten afbreekt, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als vet verbranden. Maar baat het niet dan schaadt het niet en het is lekker (en de ananassen zijn nu in de bonus bij appie).

Cardio vandaag 20 min fietsen en 10 min crosstraining en krachttraining volgens een schema dat zij voor/met me opgesteld hebben. Alle grote spiergroepen eigenlijk, niet gericht op specifieke spieren. Dat tonen komt wel zodra mijn spekjes een keer verdwijnen ik fitness daar nu een jaar, wisselend in intensiteit

Ik ga lekker met mijn vent in bed dvdtjes kijken enzo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:20:55 #296
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59288618
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:57 schreef -marz- het volgende:

Vandaag:
2 gekookte eitjes
2 bammetjes pindakaaas
appel en wat druiven
paar lepels kwark

Dit is wel heel netjes. ( ik zocht een yay smiley, maar die pom pom smiley is me te hysterisch )
Sommige mensen verdragen eitjes niet zo goed, als je er echt moeite mee hebt..nokken.
Als 1 ei wel te doen is, wel blijven doen. Hele mooie bron van voedingsstoffen namelijk.

Ik heb het vandaag wat onrustig gehad, maar zal morgen wat supersnelle dressings en soepen posten.
Slikken jullie allemaal ook een goede multivitamine?
Zo nee, doen.
pi_59288702
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef SHE het volgende:

Slikken jullie allemaal ook een goede multivitamine?
Zo nee, doen.
Ik heb vandaag nog de Supradyn gekocht. Ik voelde me een beetje hulpeloos in de Etos. Er is te veel keuze. Ik heb nu Supradyn Energy. Dat belooft wat. De hele dag tegen het plafond.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:31:42 #298
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59288980
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:19 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja ik heb de ananas op mijn werk gelaten, die komt morgen weer. Kon overigens geen bronnen vinden voor wat betreft ananas en vetverbranding. Wel dat ananas een enzym bevat dat eiwitten afbreekt, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als vet verbranden. Maar baat het niet dan schaadt het niet en het is lekker (en de ananassen zijn nu in de bonus bij appie).

Cardio vandaag 20 min fietsen en 10 min crosstraining en krachttraining volgens een schema dat zij voor/met me opgesteld hebben. Alle grote spiergroepen eigenlijk, niet gericht op specifieke spieren. Dat tonen komt wel zodra mijn spekjes een keer verdwijnen ik fitness daar nu een jaar, wisselend in intensiteit

Ik ga lekker met mijn vent in bed dvdtjes kijken enzo

Ook daar had ik vollediger kunnen zijn; dus hier de hele filosofie/wetenschap :

Ananas bevat bromelain, een enzym wat de afbraak van eiwit naar losse aminozuren regelt.
Het breekt de eiwitten. Goed voor je spieren en hoe toffer de spieren > hoe minder vet.
Als we een strak lijf wensen, dan willen we dit. Zeker icm sport is ananas een vriendelijke fruitsoort.
Het is niet zo dat veel ananas eten inhoud dat je sneller afvalt! Zelfs van grapefruit is bekend dat het meer een indirect voordeel heeft als een directe. Het enige wat letterlijk vet verbrand is speed, maar dat kan ik helaas niet aanbevelen.

Dan nog de uitleg over krachttraining;
Het kweken van spieren heeft een groot voordeel: spieren verbruiken ook in rust energie.
Hoe gespierder je bent, hoe meer je verbrand, zelfs in rust.
Daarom zul je ook sneller en in mijn optiek mooier slank worden, omdat je effectiever gebruikt maakt van je energiehuishouding en daarnaast de boel ook strakker trekt. ( door de volume )
Het is een proces; wat icm met de juiste voeding, voor ongekende resultaten kan zorgen.
pi_59289418
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb vandaag nog de Supradyn gekocht. Ik voelde me een beetje hulpeloos in de Etos. Er is te veel keuze. Ik heb nu Supradyn Energy. Dat belooft wat. De hele dag tegen het plafond.
Bevalt die? Ik zou ook niet weten welke ik zou moeten nemen anders..
Ik ga volgende week kijken naar een sportschool (en me aanmelden).
Even motivatie bijeenzoeken.
pi_59289550
Als je eiwitten afbreekt, verlies je toch juist spiermassa? Moet je daarom zoveel krachttraining doen, om die op peil te houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')