quote:Op maandag 9 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:
Ik rot al op hoor; Viking wens ik persoonlijk wat meer wijsheid, wat rust en wat minder klaagzang toe.
Dat kan ze wel gebruiken en kan deze besloten kring weer in alle rust verder kwebbelen
Ik eigenlijk ook. Zelfs mijn baas zegt dat ik te eigenwijs benquote:Op maandag 9 juni 2008 10:43 schreef conleche het volgende:
Dat streng zou voor mij niet werken: ik zou al snel iets hebben: zeg, hou jij je eens een beetje in! Wie denk je wel niet dat je bent. Maar ik heb dan ook een autoriteitsprobleem
Veel plezier op het strand!quote:Op maandag 9 juni 2008 10:51 schreef -marz- het volgende:
Maar ik zou erover ophouden. Anders komt Viking nooit meer terug.
Ga straks lekker naar het strand met een dinnetje.
En ik heb ENORME spierpijn in mijn billenhopelijk keek er niemand toen ik daarnet uit de auto stapte.
Ik twijfel nog... Qua voedselkwaliteit en voorkeuren denk ik dat dit verreweg het best bij mij passende dieet in tijden is. En het sluit ook vrij goed aan bij mijn persoonlijke filosofieen over eten. Een strenge coach is voor mij perfect, ik ben van nature luiquote:Op maandag 9 juni 2008 10:43 schreef conleche het volgende:
Dat streng zou voor mij niet werken: ik zou al snel iets hebben: zeg, hou jij je eens een beetje in! Wie denk je wel niet dat je bent. Maar ik heb dan ook een autoriteitsprobleem
Thanks!quote:Op maandag 9 juni 2008 10:59 schreef Inderdaad het volgende:
Succes met studeren, cinnamongirl
Vond 't ook wel leuk, een frisse wind die met de botte bijl door dit topic waaide/haktequote:
Er zijn dus meer mogelijkheden voor fruit, zoals aardbeien en bosbessen. Mijn idee zou zijn: als ze maar laag op de glycemische index staan. Verder had ik al aan SHE gevraagd of je bijvoorbeeld volkoren pasta kunt eten bij het avondeten als je overdag je koolhydraatinname beperkt hebt. En dat kan dus. Volgens mijn lief is het smerig, volkoren pasta. Ik zou het niet weten.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga overwegen te beginnen met SHE's eetlijst. Op zich lijkt het redelijk op mijn normale voedingspatroon, alleen ben ik dol op aardappels, pasta en fruit.
Ik heb maar vast amandelen gekocht
Hmm, dat is misschien wel handig. Ik had ook een paar dingen gevraagd. Bv of aardappelen echt niet mochten, aangezien ik die zelf ook lekker vond. Zij zei: "Aardappels zijn helaas echt uit den boze ; rijst mag wel. Je mag wel een aardappel als je geen vlees of vis eet. Dus moet je toch aardappel; neem dan alleen groenten erbij en eet die avond geen vlees of vis erbij." Handig om te weten voor wie het ook gaat proberen.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het prima om dat soort dingen via de mail te doen met SHE, maar het lijkt me nu juist aardige informatie om te delen. Ik zou bijvoorbeeld ook wel willen weten wat het nut is van een weekeinde Japanse rijst als je doordeweeks gebalanceerd eet, zoals conleche nu vraagt. Als dat hier niet kan, ook goed.
(Ik lust geen sambal en avocade.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:13 schreef conleche het volgende:
Natuurlijk mag dat en om je groente boterham wat op te leuken: rooster je bood eerst, smeer wat sambal op je mayo en doe er behalve tomaat en komkommer ook nog wat avocado op en wat sla of rauwkost: dat zijn heerlijke boterhammen. Ik weet natuurlijk niet of sambal en avocado passen in het dieet, avocado bevat nl. vrij veel vet, maar het is ontzettend gezond en erg lekker!
Ik zou zeggen dat je mayo wel kan vervangen door boter. Máár in combi met de groenten is mayo echt veel lekkerder!quote:Op maandag 9 juni 2008 13:19 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
(Ik lust geen sambal en avocade.![]()
Al wil ik sambal wel ooit lusten, dus dat ga ik eens uitproberen.
)
Sla erop zou wel lekker zijn ja.Alleen dat mayonaise, doe ik normaal nooit op een boterham.. Is dat echt nodig denk je? En dit was voornamelijk voor school, een salade meenemen of soep kan namelijk niet.
Kies ik toch liever voor boter, dan kan ik de mayonaise de deur uit doen. Een obstakel minder voor een frietloosleven!quote:Op maandag 9 juni 2008 13:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je mayo wel kan vervangen door boter. Máár in combi met de groenten is mayo echt veel lekkerder!
Ik vind fruit echt een fijne snack; een stuk meloen of een bakje aardbeien bevat weinig calorieen en is echt een geniet-moment.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn dus meer mogelijkheden voor fruit, zoals aardbeien en bosbessen. Mijn idee zou zijn: als ze maar laag op de glycemische index staan. Verder had ik al aan SHE gevraagd of je bijvoorbeeld volkoren pasta kunt eten bij het avondeten als je overdag je koolhydraatinname beperkt hebt. En dat kan dus. Volgens mijn lief is het smerig, volkoren pasta. Ik zou het niet weten.
Amandelen kon ik hier niet vinden.Als ik thuiskom ga ik maar even naar de Turkse supermarkt. Die hebben van die heerlijke volumeverpakkingen.
Vervelend zeg!! Ik heb mij ook gebrand aan een pan maar dat was gelukkig niet zo een grote brandwond. Heb er calendulan zal op gesmeerd.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:58 schreef Sylvana het volgende:
typen met 1 hand is best lastig
wilde net gaan strijken, pakt klant wat achter me vandaan en gooit de strijbout om, over mijn hand. helemaal rood, blaren en erg pijnlijk. tijd onder kraan gehad, maar hielp niet veel. dokter gebeld, om kwart voor 2 langskomen, zalfje op doen en verbinden.
blegh, had net zo'n zin om in het buitenbad te gaan zwemmen vanmiddag, maar dat wordt het dus niet
de mensen die dat dieet van she gaan doen veel succes. maar toch raar dat er zoveel mensen die geen speciaal dieet wilden doen dat toch opeens gaan doen.
Oh, heerlijk zijn die ja! Zou de citroenmayonaise van Devos en Lemmens ook weinig suiker bevatten? Die is echt zo lekker... Straks maar eens op het potje kijken.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:32 schreef conleche het volgende:
O ja voor diegenen die geen tijd of zin hebben om zelf mayo te maken: in die zaanse mayo van de AH zitten weinig koolhydraten en dus suikers, nog beter zijn de mayo's die je in Belgie of Frankrijk koopt: daar doen ze er geen suiker door. Het is even wennen, maar ik vind de Nederlandse mayo nu veel te zoet!
Je hebt twee soorten avocado: groen en zwart/donkerbruin. Als de groene bruin worden, zijn ze toch echt niet meer goed. Zelf vind ik de zwarte het lekkerst.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Helaas had mijn supermarkt alleen maar groene dus ik wacht nu al een week tot hij eetbaar is. Iemand zou die mensen eens moeten vertellen dat een avocado juist bruin hóórt te zijn.
Dat dacht ik dus ookquote:Op maandag 9 juni 2008 11:58 schreef Sylvana het volgende:
maar toch raar dat er zoveel mensen die geen speciaal dieet wilden doen dat toch opeens gaan doen.
quote:Op maandag 9 juni 2008 16:33 schreef Miss_S het volgende:
Ik ben er weer
Veel armer maar wel een leuke dag gehad en leuke kleding gekocht
En van mij mag er gerust over het SHEdieet gepraat worden, zoals ik zei ik vind het interessant, alleen is het topic in een dag wel verandert
ligt eraan of het positief is of negatiefquote:Op maandag 9 juni 2008 16:43 schreef loveli het volgende:
[..]
![]()
Enne... verandering van spijs doet eten
Gelukkig weet ik van mezelf dat ik dom ben, heb vanmiddag een blond shirt gekochtquote:Op maandag 9 juni 2008 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom even terug en meteen weer gezeik over spelfouten. Káp daar nou eens mee!.
Volgens Van Dale:quote:Op maandag 9 juni 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt eraan of het positief is of negatief
en wat voor een woord is enne? als we dan toch lullig gaan doen
in dieet is ook bedoeld om voor een bepaalde periode te volgenquote:Op maandag 9 juni 2008 16:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ookmaar goed over enkele weken/maanden zullen ze er wel op terug komen (niet verkeerd bedoelt maar zo gaat het met dieeten)
En dat de kilo's er weer terug aan komen, heel logischquote:Op maandag 9 juni 2008 16:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
in dieet is ook bedoeld om voor een bepaalde periode te volgen
dus ja op zich heel logisch dat het zo gaat!
Hm.. een dieet is meer dat het wat sneller gaat, je af gaat vallenquote:Op maandag 9 juni 2008 16:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En dat de kilo's er weer terug aan komen, heel logisch
Maar goed ik ben weg hier
Ik wens er iedereen wel succes mee en ik lurk wel
dat is niet de reden dat ik weg gaquote:Op maandag 9 juni 2008 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Geez, Miss_S, het is 'jouw' topic niet... beetje kinderachtig om m meteen te peren als het even niet over door jou goedgekeurde onderwerpen gaat
Uh, doe dát nou maar niet!quote:
Om jouzelf in talloze situaties te quoten: 'maar ik mag hier toch gewoon posten?'quote:Op maandag 9 juni 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is niet de reden dat ik weg ga
het is niet mijn topic dus waarom altijd over mijn spelfouten zeuren?
ik vond het juist leuk om dat she dieeters te volgen, ookal geloof ik er niet in (maar dat hoeft toch ook niet?)
maar als ik hier niet zomaar meer mag typen is er weinig meer aan
ik ga wel weer in de dieetclub posten
quote:Op maandag 9 juni 2008 17:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik word zelf een beetje moe van mensen die aankondigen hier niet meer te gaan posten.
Doe het dan gewoon niet meer die aankondiging is nergens voor nodig.
Deze zijn keihard, dus in elk geval nog niet rijp.quote:Op maandag 9 juni 2008 16:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Je hebt twee soorten avocado: groen en zwart/donkerbruin. Als de groene bruin worden, zijn ze toch echt niet meer goed. Zelf vind ik de zwarte het lekkerst.
da's niet eens een slecht idee! Ik heb nog niet zoveel gedronken vandaag, en een venkelsapje met wortel en appel ofzo is vast lekker voor de keel.quote:
Ik herken mezelf best wel in je.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:46 schreef Inderdaad het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Ik vind dat van SHE wel een mooie leidraad, al heb ik al gezien dat ik het (nu) niet vol kan houden, ik lust natuurlijk weer de helft niet (whehe). Zodra ik alternatieven weet ga ik het misschien ook doen: kwaad kan het niet en een stok achter de deur helpt bij mij wel.
Sommige mense hebben zo'n hoge pet van hun eigen intellect, dat het gewoon leuk is om ze op een taalfout te betrappenquote:Op maandag 9 juni 2008 17:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Sommige mensen vergeten blijkbaar dat niet iedereen even hoogopgeleid is. Of ze zijn zo trots dat ze een taalfout hebben gespot dat ze dat even aan iedereen moeten laten weten.
Either way, kunnen we nu weer ontopic?
Dat heb ik dus helemaal niet!quote:Op maandag 9 juni 2008 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sommige mense hebben zo'n hoge pet van hun eigen intellect, dat het gewoon leuk is om ze op een taalfout te betrappen
But it wasn't me
Amandelen zijn vreselijk lekker, trouwens
Ik mekker zelden over taalfouten, tenzij ze echt storend of grappig zijn. Maar ik geloof niet dat ik jou al te vaak gecorrigeerd hebquote:Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat heb ik dus helemaal niet!
En heb al eerder gezegd dat ik het vervelend vind dus wat voor nut heeft het om mij er steeds uit te pikken? of ben ik echt de enige die taalfouten in dit topic maakt?
Het was ook niet persoonlijk naar jou gericht, sorryquote:Op maandag 9 juni 2008 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik mekker zelden over taalfouten, tenzij ze echt storend of grappig zijn. Maar ik geloof niet dat ik jou al te vaak gecorrigeerd heb
Maar is het echt zo gek als ik denk dat jij een hoge pet ophebt van jezelf?
Dat bedoel ik helemaal niet.... Als het gaat om jouw afvalstrategie sta je jezelf altijd ontzettend op de borst te kloppen, evenzo als het gaat om je zelfbeheersing en sporten enzo. Dat beeld heb ik absoluut van je! Je bent met succes afgevallen, zeker, maar bescheiden ben je niet. Als je een negatief zelfbeeld hebt, overschreeuw je dat misschien hier een beetje.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het was ook niet persoonlijk naar jou gericht, sorry
Maar gewoon naar iedereen die mij er wel steeds uitpikt
En ja vind dat eigenlijk wel gek, ik ben een van de jongste hier, opgegroeid met heel veel overgewicht
Dus kan je misschien voorstellen dat ik dat niet heb
Mag je van SHE ook pure chocolade? Zo ja, kan ik je de pure chocoladereep van het AH merk aanraden, die met sinaasappelschil. Echt heel lekker!quote:Op maandag 9 juni 2008 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herken mezelf best wel in je.Ik ben altijd een kieskeurige eter geweest. Nu is mijn smaak na mijn 20e gelukkig veranderd/verfijnd. Maar er zijn nog steeds dingen die anderen heel gewoon vinden en waar ik haast van walg, zoals rauwe tomaten en komkommer. Ik moet er niet aan denken!
Nou, vanavond stond er dus al feta op het menu (met rode bietjes, rode ui en balsamico). Dus ik schrap de aardappelen en het tartaartje met feta. Vriendlief heeft net nieuwe boodschappen gedaan en amandelen en ananas en pure chocola voor me gekocht (2 soorten!).
Ow heb ik dat?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
denk dat mensen het grappig vinden om je te corrigeren omdat je meer dan eens hard hebt geroepen dat je zo'n ontzettend universitair niveau hebt. Dat zal de oorzaak zijn, schat ik.
Ja, die ken ik! Is die zo puur? (Ik neem een stukje na het avondeten, >75%.)quote:Op maandag 9 juni 2008 18:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Mag je van SHE ook pure chocolade? Zo ja, kan ik je de pure chocoladereep van het AH merk aanraden, die met sinaasappelschil. Echt heel lekker!
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan gerookte kip? Bedoel je daar vleeswaren mee, of gaat het om iets anders?quote:O: gekookt eitje, stukje gerookte kip
Die is behoorlijk puur ja, met tenminste 72% aan cacao. Ik neem hier soms 2 blokjes van na het eten en dat vind ik echt heerlijk. Melkchocolade vind ik ook lekker, maar anders: daar wil ik altijd direct een halve reep van!quote:Op maandag 9 juni 2008 18:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die ken ik! Is die zo puur? (Ik neem een stukje na het avondeten, >75%.)
[..]
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan gerookte kip? Bedoel je daar vleeswaren mee, of gaat het om iets anders?
Ik heb vanmiddag een salade met rivierkreeftjes opquote:Op maandag 9 juni 2008 18:23 schreef conleche het volgende:
O en nu net bij m'n wodka: 5 grote garnalen met een beetje aïoli.
Dat vind ik wel fijn van geen streng regime volgen: ja kan als je trek hebt in iets het gewoon nemen. (en nee, dan bedoel ik geen trek in appelflappen of patatjes met)
Ik weet zeker dat ik ze ook genoeg maak. Ben ook geen held in vlug tussendoor fokken.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat heb ik dus helemaal niet!
En heb al eerder gezegd dat ik het vervelend vind dus wat voor nut heeft het om mij er steeds uit te pikken? of ben ik echt de enige die taalfouten in dit topic maakt?
Chicolate is jongerquote:Op maandag 9 juni 2008 17:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het was ook niet persoonlijk naar jou gericht, sorry
Maar gewoon naar iedereen die mij er wel steeds uitpikt
En ja vind dat eigenlijk wel gek, ik ben een van de jongste hier, opgegroeid met heel veel overgewicht
Dus kan je misschien voorstellen dat ik dat niet heb
Een van de jongste zei ik toch ook, niet de jongstequote:Op maandag 9 juni 2008 18:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Chicolate is jonger
Sylvana is maar een jaartje ouder
en ik ben krap een half jaartje ouder
Dus het valt best mee!
Sorry maar hier moest ik toch wel even om grinniken. Studenten zeggen doorgaans niet meer dat ze 'op de universiteit zitten'. Je studeert aan een universiteit. Ik vind het wel schattig hoor, net als studiegenoten die zeggen dat ze op school zijn. Zeg het zelf ook weleens, omdat 'op de uni' ook niet zo lekker bekt, maar ik werd een tijdje geleden wel door een professor op de vingers getikt omdat ik het in een mailtje over 'schooljaar' had.quote:Op maandag 9 juni 2008 18:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ow heb ik dat?
Maar mensen die op de universiteit zitten maken dus geen fouten?
Ik heb wel eens het idee dat dat bij mij het meeste verschil uitmaakt: ik loop alles wat ik maar lopen kan. Naar het station, alle trappen, als ik iets wil kopen in het centrum. Zelfs als ik naar m'n schoonouders ga loop ik het liefst (45 minuten). Lopen is goed voor je!quote:Op maandag 9 juni 2008 18:51 schreef Sylvana het volgende:
ik ga van de week ipv zwemmen maar gewoon een een paar keer een uurtje wandelen ( het welbekende rondje om de IJssel) mankeer niks aan mn benen en moet toch een beetje in beweging blijven...
Ik heb nu 76% van Verkade ('kookchocolade'). Die vind ik erg lekker!quote:Op maandag 9 juni 2008 18:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Die is behoorlijk puur ja, met tenminste 72% aan cacao. Ik neem hier soms 2 blokjes van na het eten en dat vind ik echt heerlijk. Melkchocolade vind ik ook lekker, maar anders: daar wil ik altijd direct een halve reep van!
Kijk, zoiets vermoedde ik al. Bij mijn Dekamarkt heb ik gerookte kip nog niet gevonden. Hoe maak je zelf eigenlijk lekkere mayo?quote:Die gerookte kip koop ik bij de AH. Dat is gewoon een kipfilet, maar dan gerookt. (en niet in plakjes dus) Heel handig om als lunch mee te nemen. Ik neem dan een tupperwarebakje mee met wat rauwkost en dan doe ik er wat van die kip bij een kloddertje mayo en klaar!
Ik ben nu 19, dus ik kan me gaan verheugen op een nieuwe smaak? Of iig eentje waarin ik iets meer lust?quote:Op maandag 9 juni 2008 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herken mezelf best wel in je.Ik ben altijd een kieskeurige eter geweest. Nu is mijn smaak na mijn 20e gelukkig veranderd/verfijnd. Maar er zijn nog steeds dingen die anderen heel gewoon vinden en waar ik haast van walg, zoals rauwe tomaten en komkommer. Ik moet er niet aan denken!
O en inderdaad is 19!quote:Op maandag 9 juni 2008 18:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Een van de jongste zei ik toch ook, niet de jongsteen tot nu toe heb je er maar een opgenoemd die jonger is dus volgens mij klopt het redelijk wat ik zei
Zoals ikkequote:Op maandag 9 juni 2008 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
O en inderdaad is 19!
Er zijn heel veel jonkies hier,
een van de jongeren impliceert dat de rest way ouder is.
tja, ik ben meer van het zwemmen en fietsen. ik woon midden in het centrum, dus hier in de buurt loop ik wel alles, maar dat zijn maar kleine stukjes. loop ook wel eens van het station naar mn vriend, das ongeveer 25 minuten. maar goed, ik wil wel af blijven vallen, dus tja, dan maar ff op een andere manier bewegen. maar baal er wel flink vanquote:Op maandag 9 juni 2008 19:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb wel eens het idee dat dat bij mij het meeste verschil uitmaakt: ik loop alles wat ik maar lopen kan. Naar het station, alle trappen, als ik iets wil kopen in het centrum. Zelfs als ik naar m'n schoonouders ga loop ik het liefst (45 minuten). Lopen is goed voor je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |