Jen heeft een speen vanaf 3 maanden... Eigenlijk wilde ze m nooit, maar op het kdv vond ze het blijkbaar toch wel lekker om met speen in slaap te vallen, nu wil ze niet meer zonder....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:01 schreef Mammietje het volgende:
Het kind van een vriendin van me kreeg met 2,5 jaar (!!!) nog gepureerd eten omdat ze bang was dat hij ergens in zou stikken...
Dames... ik zit met een vraagje. Bink huilt ontzettend veel en ik zou hem erg graag een speentje geven. Nou heb ik met Randy speen-tepelverwarring mogen ervaren toen ik hem met 6 weken een speen gaf en dat wil ik niet meer meemaken als het ff kan! Na 3 maanden had hij er geen last meer van en Tinka heb ik dus niet eerder gegeven. Maar Bink huilt echt buitensporig veel en heeft ook veel zuigbehoefte.
Wanneer gaven jullie je kindje een speentje en ging dat goed?
Emma drinkt 's morgens als zewakkerwordt, 's middags voor het slapen en meestal ook 's avonds voor het slapen, soms slaat ze die over. En als we niet thuis zijn slaat ze de middag ook over.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:56 schreef Kersjes het volgende:
Jelief, gebeurt het vaak dat Emma zoveel uur achter elkaar niet bij je drinkt? Hoe lang laat ze er meestal tussen eigenlijk? En is het veranderd sinds je zwanger bent?
Wat een vragen allemaal
Ze drinkt al drie dagen gigantisch veel, echt meer dan 100 cc per voeding soms. Ik heb gisteren om de 2 uur gekolft maar toen werd het niet veel meer, er kwam alleen minder uit. Vannacht ook geen harde borsten gehad, maar had wel 150 cc gekolft om 7 uur. Ik ga zo weer en misschien dan maar elke 2 uur kolven. Hopen dat dat helpt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je productie verhoog je door vaker te kolven. Ik neem ff aan dat het hetzelfde werkt als bij 'live' voeden. Elke 2 uur ipv elke 3 uur. Ze zou een regeldag kunnen hebben?
Volgens mij moet je 2 of 3 dagen vaker kolven om meer voeding te krijgen. Koffie zal het niet aan liggen. Kinderen doen het niet volgens schema maar naar eigen behoeftequote:Op woensdag 18 juni 2008 09:50 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ze drinkt al drie dagen gigantisch veel, echt meer dan 100 cc per voeding soms. Ik heb gisteren om de 2 uur gekolft maar toen werd het niet veel meer, er kwam alleen minder uit. Vannacht ook geen harde borsten gehad, maar had wel 150 cc gekolft om 7 uur. Ik ga zo weer en misschien dan maar elke 2 uur kolven. Hopen dat dat helpt.
Ik drink trouwens sinds een week ook 1 a 2 kopjes koffie per dag. Daar kan het toch niet aan liggen ofzo?
Wij hadden dat ook, maar met een scheut witte azijn door het kookwater heen is dat hele probleem opgelostquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:08 schreef jochem8 het volgende:
Mijn vriendin geeft ook borstvoeding en uiteraard koken we alles uit (kolf, flesjes, bekertjes, speentjes, etc.) maar na een paar keer uitkoken worden alle materialen dof. Hebben jullie daar ook last van? Waar kan dat door komen, en is het op te lossen door flessenwater te gebruiken ofzo?
Wat bedoel je precies met klontjes?quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:00 schreef Utrecht het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik ben 8 juni bevallen en heb daarna last van stuwing gehad (ik geef flesvoeding).
De stuwing is nu bijna weg (geen harde borsten met schijven meer), mijn borsten zijn nog een klein beetje gezwollen en ik voel bij beide borsten wat klontjes zitten.
Moet ik daar nog iets mee doen of trekt dat vanzelf weg???
Hele stomme vraag (ja ik ben een kerel): Wat is witte azijn? Is dat schoonmaakazijn ofzo of een apart soort azijn? Kan ik dat bij Albert Heijn halen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:12 schreef GI het volgende:
[..]
Wij hadden dat ook, maar met een scheut witte azijn door het kookwater heen is dat hele probleem opgelost
Maar wat jij zegt klopt ook..quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Ticootje, is het niet andersom? Dat Jen niet meer drinkt, maar dat jij minder kolft.. Als je kolft haal je er minder uit dan Jen, dus dan heb je dus iets melk extra nodig..
Het staat bij de olien en de zilveruitjes enzoquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:51 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Hele stomme vraag (ja ik ben een kerel): Wat is witte azijn? Is dat schoonmaakazijn ofzo of een apart soort azijn? Kan ik dat bij Albert Heijn halen?
goede tip!quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:45 schreef Jelief het volgende:
Maneki heb je al contact gehad Gonneke? Dat is wat wel dé borstvoedingsgoeroe in Nederland, Ik heb al zoveel goede verhalen over haar gehoord dat ik haast wel zeker weet dat zij je kan helpen. Je kunt hier vinden hoe je contact met haar op kunt nemen.
En anders een lactatiekundige in de buurt.
Doen hoor!
Kus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |