abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59228223
O ja gefeli Razz !!!!!

De oplettende lezer had het moeten weten natuurlijk.

Naar mijn werk blijkt 24km fietsen te zijn, op zich wel een ideetje om een keer te proberen. Het is jammer dat mijn werkkleding niet echt geschikt is om mee te fietsen (rokjes, pumps, ellende) dus dan zou ik me moeten omkleden op het werk ofzo? Zie het ook niet echt zitten om bezweet op het werk aan te komen. Maar het zou wel fijn zijn (en volgens de fietsersbond 453kcal).
Springfield's looking pretty dusty today
  zondag 8 juni 2008 @ 20:27:05 #152
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59228236
Er zijn niet zo heel veel fietsrouteplanners te vinden Marz. Weet wel dat de provincie zuid holland er eentje op de site heeft staan. Maar het voordeel van fietsen is wel dat je overal tussendoor schiet en vaak behoorlijk af kunt snijden.
Mijn werk is een km of 20 bij mijn huis vandaan, maar als ik met de auto ga, dan ben ik minstens een half uur onderweg. Als het geen 45 minuten is.
Nou, dan ga ik wel lekker fietsen. Muziekje erbij, lekker frisse lucht, heerlijk!
pi_59228255
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
O ja jij bent jarig vandaag!! Waarom zeg je dan ook niks, muts!!
Gefeliciteerd
Nouja ik vier 't vandaag ook niet, m'n ouders zijn gisteren al langsgeweest met hun cadeautjes, en ik zit vandaag voornamelijk voor school en studie te werken, dus ik voel me niet echt jarig behalve de slingers dan.
pi_59228281
En de kilo's vliegen eraf natuurlijk
Heb jij dan niet dat je bezweet op het werk aankomt? Dat had ik al toen het werk nog geen 10km fietsen was.

Ik vond dat zo lief van die slingers!!

Mijn lief had de nacht voor mijn verjaardag ook stiekem slingers opgehangen en overdreven veel ballonnen overal opgehangen. Woonkamer vol ballonnen, hele badkuip lag vol ballonnen, zelfs de slaapkamer waar ik lag te slapen was vol met ballonnen
Ik heb op de verjaardag van m'n lief onze tent (we waren op vakantie) versierd met rode hartjesballonnen. Lijkt wel of we een ballonnenfetisj hebben
  zondag 8 juni 2008 @ 20:29:28 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59228296
Marz, ik kan me gewoon douchen op mn werk. Misschien kan dat bij jou ook?
pi_59228333
Omkleden op je werk, tenminste zo deed ik het op school altijd

Gefeliciteerd Razz
pi_59228371
Nee geen douche. Zou wel ultiem relaxt zijn een douche op het werk, dan zou ik daar meer te vinden zijn dan op kantoor
pi_59228392
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:30 schreef Miss_S het volgende:
Omkleden op je werk, tenminste zo deed ik het op school altijd

Jep, doe ik ook altijd. Gewoon een sportshirtje aan voor 't fietsen en dan je "echte" kleding even snel aanschieten als je op je werk bent. Broek hoef ik nooit te wisselen want daar zweet ik nooit zo in.
pi_59228501
Ik moet er op het werk een nette dame uitzien enzo. Zie mezelf al in panty's wurmen op het toilet
Moet er maar ff goed over nadenken. Het lijkt me heerlijk om 's ochtends te fietsen door de bossen hier ipv in die stinkauto zitten (met usb radio, dat wel).
Alleen 's avonds wil ik graag "snel" naar huis kunnen, dat is dan minder.
pi_59228587
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:35 schreef -marz- het volgende:
Ik moet er op het werk een nette dame uitzien enzo. Zie mezelf al in panty's wurmen op het toilet
Moet er maar ff goed over nadenken. Het lijkt me heerlijk om 's ochtends te fietsen door de bossen hier ipv in die stinkauto zitten (met usb radio, dat wel).
Alleen 's avonds wil ik graag "snel" naar huis kunnen, dat is dan minder.
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet wil doen he
pi_59228831
Ik wil het niet doen.

En nu? Ik moet er ff over nadenken, dingen zoals hoe ga ik mijn rokje ongekreukt meenemen en waar ga ik die pumps laten op de fiets. Hoe voorkom ik een nasty zweetlucht. Hoe laat ben ik thuis als ik moet overwerken. Schijnbaar triviale zaken die toch wel belangrijk zijn !
Maar hey, plannen maken is de eerste stap naar gedragsverandering. Liejannuuhhh bedankt
pi_59229012
Ik zie weleens meneren fietsen 's ochtends met zo'n stomerijzak met hangertje eraan. Waarschijnlijk zit daar hun pak in.
Het mooi kotsende meisje.
pi_59229089
Gefeliciteerd Razztwizzle
  zondag 8 juni 2008 @ 20:50:25 #164
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59229153
Fietstassen en bussen deo zijn de oplossing!
Owja, en graag gedaan Marz.
pi_59229184
Hmmm..

Voordelen fietsen:
- besparen op brandstofkosten
- geen files
- bosgeur snuiven/ontstressen
- kcal verbranden
- conditie opbouwen

Nadelen fietsen:
- zweet
- kleding wisselen @werk
- kleding meenemen op de fiets, samen met andere dingen die ik nu meeneem (lunch enzo)
- bij regen nat worden
- bij lekke band komt ANWB niet
- langer onderweg
- kan niet zelfstandig naar klant/iets anders rijden (kan echter meestal wel meerijden)

Fietstassen check! Alleen vooralsnog heb ik meer nadelen dan voordelen, hoewel de voordelen wel erg goed klinken en sommige nadelen lijken vrij gemakkeljik te overwinnen.
pi_59229233
Je kan ook soms fietsen. Zo te horen is dat al een verbetering.
Kan je de regen als nadeel wegstrepen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_59229353
Ja ik was ook nog niet van plan om mijn auto te verkopen idd een paar keer proberen, wanneer het lekker weer is en er geen klanten komen op het werk

Samen met het eetschema wat ik van SHE heb gekregen zouden dat wel hele heftige veranderingen zijn, wat nooit zo goed is om in een keer te doen. Alleen dat eetschema is al moeilijk
pi_59229703
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:55 schreef -marz- het volgende:
Ja ik was ook nog niet van plan om mijn auto te verkopen idd een paar keer proberen, wanneer het lekker weer is en er geen klanten komen op het werk

Samen met het eetschema wat ik van SHE heb gekregen zouden dat wel hele heftige veranderingen zijn, wat nooit zo goed is om in een keer te doen. Alleen dat eetschema is al moeilijk
Gezonderen hoort niet moeiljk te zijn, dat was toch de sleutel tot het succes?
pi_59229720
Wat hebben we slecht opgelet met z'n allen!

Gefeliciteerd Razztwizzle!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59229868
quote:

Wat is er dan zo moeilijk aan het eetschema? Schrijft het echt precies voor wat je moet eten en hoeveel enzo?

Mag ik trouwens vragen wat je voor werk doet, als je er zo netjes uit moet zien?
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:11:56 #171
171890 Chicolate
Chemicals
pi_59229909
Razz!!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59229911
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Gezonderen hoort niet moeiljk te zijn, dat was toch de sleutel tot het succes?
Says who?

Ik denk dat de sleutel tot succes voor iedereen anders is.
pi_59229956
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:11 schreef -marz- het volgende:

[..]

Says who?

Ik denk dat de sleutel tot succes voor iedereen anders is.
Klopt maar als je nu al 'klaagt' lijkt het me niet de manier voor jou
Maar dat kan ik verkeerd zien
pi_59230076
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat is er dan zo moeilijk aan het eetschema? Schrijft het echt precies voor wat je moet eten en hoeveel enzo?
Niet hoeveel, maar wel wat. En vooral: wat niet en de tijden waarop je mag eten zijn voor mij ook even wennen.
quote:
Mag ik trouwens vragen wat je voor werk doet, als je er zo netjes uit moet zien?
Ik werk voor een assessment center achtig iets.
pi_59230106
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Klopt maar als je nu al 'klaagt' lijkt het me niet de manier voor jou
Maar dat kan ik verkeerd zien
Ja weet ik niet. Daar ga ik achter komen. Ik denk dat ik mijn manier nog moet vinden, op zich sta ik nu open voor vanalles.
pi_59230566
Mijn witte broek had het feestje trouwens overleefd en de dag erna ook ik kan het dus wel
pi_59230649
Marz, omdat je niet in het lijstje staat en ik het dus niet af en toe kan opzoeken ben ik weer vergeten hoe lang je bent, hoe oud en hoeveel je weegt en hoeveel je eraf moet hebben. Ik weet niet wat het schema van SHE precies inhoudt, ik ben er wel vrij zeker van dat het gaat werken, wat afvallen betreft, maar ik zit een beetje met hoe lang je het vol kan houden en dat je misschien dan daarna gaat terugvallen. En of het niet gewoon beter gaat werken als je veel gaat sporten en gewoon gezond gaat eten?
pi_59230722
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:31 schreef conleche het volgende:
Marz, omdat je niet in het lijstje staat en ik het dus niet af en toe kan opzoeken ben ik weer vergeten hoe lang je bent, hoe oud en hoeveel je weegt en hoeveel je eraf moet hebben. Ik weet niet wat het schema van SHE precies inhoudt, ik ben er wel vrij zeker van dat het gaat werken, wat afvallen betreft, maar ik zit een beetje met hoe lang je het vol kan houden en dat je misschien dan daarna gaat terugvallen. En of het niet gewoon beter gaat werken als je veel gaat sporten en gewoon gezond gaat eten?
Dat vroeg ik me ook af
Ookal zou het leuk zijn als er een echte SHE succesverhaal hier zou zijn en dan voor lange termijn
  zondag 8 juni 2008 @ 21:35:15 #179
36616 Clayton1
Sláinte
pi_59230832
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:29 schreef Miss_S het volgende:
Mijn witte broek had het feestje trouwens overleefd en de dag erna ook ik kan het dus wel
Zoals in eerdere quote, Jij in een broek.
#35.
pi_59230838
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af
Ookal zou het leuk zijn als er een echte SHE succesverhaal hier zou zijn en dan voor lange termijn
Ik denk wel dat het kan, maar je zal er een ijzeren discipline voor moeten hebben.
pi_59230961
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het kan, maar je zal er een ijzeren discipline voor moeten hebben.
Maar met een ijzeren disicpline kan je met elk goed dieet afvallen, dus ik geloof ook zeker dat het kan maar als er na een paar dagen al gezegd wordt dat het (te) moeiljik is zie ik het een beetje somber in

En Clayton wil je bewijs hebben?
pi_59231015
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar met een ijzeren disicpline kan je met elk goed dieet afvallen, dus ik geloof ook zeker dat het kan maar als er na een paar dagen al gezegd wordt dat het (te) moeiljik is zie ik het een beetje somber in

En Clayton wil je bewijs hebben?
Ik wil ook wel een foto van jou in broek!
pi_59231068
Dames en heer in mijn fobo staat een foto van mij in spijkerbroek hoor
  zondag 8 juni 2008 @ 21:41:24 #184
171890 Chicolate
Chemicals
pi_59231074
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik wil ook wel een foto van jou in broek!
Dus: foto's
  zondag 8 juni 2008 @ 21:45:30 #185
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231236
quote:

Als je daar al moeite mee hebt, dan wil je niet weten op welke schema's ik modellen zet.
Dan ga je huilen, schreeuwen, tieren, janken. Dit is nog de minst erge!

Kom op dame; een beetje kloten kweken jij.
pi_59231302
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je daar al moeite mee hebt, dan wil je niet weten op welke schema's ik modellen zet.
Dan ga je huilen, schreeuwen, tieren, janken. Dit is nog de minst erge!

Kom op dame; een beetje kloten kweken jij.
Hmm, nu maak je me nieuwsgierig, zou ik het ook mogen zien?
pi_59231315
Mogen wij het schema ook weten Marz of is het geheim?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:51:45 #188
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231477
Ik weet niet hoe laat je doorgaans ontbijt, dus heb het voor het gemak op 8 uur gezet.

Elke werkdag:
08.00 : 1 of 2 gekookte eitjes; indien gewenst boterhammetje ( volkoren ) erbij
10.00 : bakje magere yoghurt of vitalinea ( is fruityoghurt zit in 8 kleine bakjes, geen suiker/vet )
12.00 : lunch met kip of salade of 2 volkoren boterhammen pindakaas of een soepje met een volkorenbol.
14.00 : wat ongezouten nootjes; liefst amandelen. Neem tot je genoeg hebt.
16.00 : boterham appelstroop of een fruitsalade of 2 stuks fruit( in elk geval iets met natuurlijke suikers ) Vermijd bananen, die leveren teveel energie.
18.00 : avondeten; wat voornamelijk moet bestaan uit groenten en vlees/vis .Alleen groenten kan natuurlijk ook . Denk aan een salade met gegrilde groenten, een groentensoep of groentenschotel.
NIET DOEN: Aardappels, pasta, dingen die uit pakjes komen. Tevens alles wat geen vis, groente of mager vlees is.
20.00 : laatste snack; wat alleen uit eiwitten mag bestaan; dus echt geen suiker of fruit meer.
Dit kan zijn een handje noten; wat yoghurt , kwark, een eitje of een stukje magere kaas.

Drank :
Wodka mag je drinken. In wodka zitten geen koolhydraten of suikers. Let wel op dat er flink wat alcohol in zit en uiteindelijk gaat ook dat naar je buik. Alle andere dranksoorten zijn verboden. Ook in het weekend. (Rode) wijn kun je weer drinken als je op gewicht bent.
Verder alleen water, koffie of thee zonder suiker.

Weekend ( elke zaterdag en zondag )

10.00 : Japanse rijst
12.00: Japanse rijst
14.00: Japanse rijst
15.00: Fruit naar keuze ( ex bananen )
17.00: Japanse rijst
19.00: Avondeten. Wederom keuze uit groenten+vlees/vis
21.00/22.00: Snack bestaande uit handje popcorn; noten of gerookte kip met chili-dip ( uit flesje )

Recept Japanse rijst:

Rijst die je lekker vind
Paprika ( rood )
Lente/Bos-ui
2 eitjes
2 teentjes knoflook
Zoute sojasaus
Beetje zonnebloem/arachide olie

Het beste is om meteen een flinke hoeveelheid te maken voor het weekend. Je doet het in een tupperware bak en kunt dan elke 2 uur iets nemen.

Kook de rijst en laat deze ijskoud worden. Snijd de paprika, knoflook en lente-ui flinterdun.
Klop 2 eitjes met een garde, en giet een beetje olie in een wok. Giet de eiermassa erin en wacht rustig tot de onderkant gaar is. Omdraaien en afbakken.
Omelet eruit halen, laten afkoelen en in reepjes snijden.
Ondertussen de groenten+knoflook in de wok doen, paar minuutjes wokken, dan de rijst erbij. 5 minuten goed heet wokken en afblussen met zoute soja.
Schep de omelet reepjes erdoor.
Klaar.

• Drinken: water, thee,, suikervrije siroop ( reform ). Lipton heeft nu groene thee in pak, is heel fris en zit alleen invertsuiker in en dat mag met mate.
• Geen margarine meer. Kun je echt niet zonder boter, dan roomboter nemen.
• Alles in olie bakken, liefst arachide anders olijf of zonnebloem ( ook goed om in te frituren )

Hou het s’avonds simpel; stukje kip of rund met groenten; veel gegrild of rauw. Dat behoud vitaminen. Eet zoveel mogelijk groene groenten; sperzieboontjes, kool, brocolli, doperwten, kikkererwten, sla. Die hebben een lage glycemische index ( weinig suiker /koolhydraten)

WAT MAG NIET:

Aardappels
Pasta
Wit brood
Voorverpakte rommel; zelfs vleeswaren uit de supermarkt niet, behalve de kipfilet en de rosbief.
( in de vleeswaren van de super zit veel suiker, check voor de lol de verpakking maar eens )
Likeurs/mixdrankjes
Frisdranken
Light producten waar ipv vet, heel veel suiker in zit. LEES DE VERPAKKINGEN!
Margarines. Alles weggooien, kutspul. Roomboter mag wel.
Melk
Suiker ( koop een pot zoetstof )

Boodschappen standaard:
Veel noten; pecan noten, amandelen ( mag je onbeperkt ) hazelnoten,
Vis, kip, rund ( mager )
Groenten ( zoveel mogelijk groen )
Fruit : appels, citrusvruchten, ananas ( heeel slim ) Ananas is een natuurlijk vetverbrander. Dagelijks eten is een must.
Olie/Azijn ( zelf dressings maken dus )
Kruiden
Brood: volkoren of zuurdesem
Magere yoghurt/kwark
Eieren ( veel! )
Knoflook
Zeezout. Keukenzout weggooien graag
Molen voor zeezout
Wodka

Sidenote: Je zal waarschijnlijk de eerste weken veranderingen merken in je ontlasting. Ook kun je knallende kop pijn krijgen. Dat is normaal.
Het duurt ongeveer een week, tot in het ergste geval 3 weken voor je lichaam afgekickt is van de suikers. Dit proces is een soort ontgifting en kan best heftig aanvoelen. Laat je er niet door weerhouden. Vlak daarna krijg je namelijk een energie-stoot waar je eng van wordt. Op dat moment ga je dus sporten. ( wandelen, zwemmen, fietsen )

Wil je wel meteen erbij sporten; dan 5 dagen per week graag.
Begin sowieso elke dag ( 7 dagen dus ) met een kleine work-out. Dat kan zijn een rondje wandelen, een stukje hardlopen, wat yoga-oefeningen of tai-chi. ( check youtube voor oefeningen )
Zorg voor minimaal 4 dagen krachttrainen ( gewichten en machines )
Zorg 1 dag voor uitsluitend Cardio-training. Hardlopen of zwemmen of dansen.

Specifiek sportschema: Kun je bij me opvragen, maar kun je ook prima laten maken door je eigen sportschool. Daar zit altijd wel een kundige begeleider.
Nooit langer dan 1 uur sporten. Na een uur beweging stijgt je cortisol spiegel en dat doet je work-out een beetje teniet. 45-60 minuten sporten, 5 dagen per week is meer dan genoeg.

Vragen over recepten? Kom je er niet uit met avondeten? Lukt iets niet? Gelijk mailen!
Kan naar : *************

Ps; zoals je ziet doe ik niet aan afwegen . Je moet zelf leren om normale hoeveelheden te eten en dat stimuleer je door elke 2 uur iets te eten. Zorg dat je je eten goed kauwt. Kauw bewust op alles wat je in je mond stopt. Dat is de helft van je verbranding

Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
Zoals u ziet, geen rocket science, niets wereldschokkends.
pi_59231521
Je krijgt er ook nog een SHE bij die je posts leest en je komt vertellen dat je kloten moet kweken. En als je die eenmaal hebt komt ze diezelfde kloten ook nog bont en blauw slaan als je je er niet aan houdt, vrees ik.
  zondag 8 juni 2008 @ 21:54:58 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231601
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:53 schreef -marz- het volgende:
Je krijgt er ook nog een SHE bij die je posts leest en je komt vertellen dat je kloten moet kweken. En als je die eenmaal hebt komt ze diezelfde kloten ook nog bont en blauw slaan als je je er niet aan houdt, vrees ik.
Je krijgt wel een kusje voor elke kilo die je verliest ..maakt dat het beter?
pi_59231664
Klinkt al beter dan alleen maar pijnlijke ballen
  zondag 8 juni 2008 @ 21:57:03 #192
36616 Clayton1
Sláinte
pi_59231667
Dan heeft Miss_S nog wat tegoed.
#35.
pi_59231703
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:57 schreef Clayton1 het volgende:
Dan heeft Miss_S nog wat tegoed.
Van wie/wat?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:59:10 #194
36616 Clayton1
Sláinte
pi_59231749
Van SHE,
#35.
  zondag 8 juni 2008 @ 21:59:52 #195
171890 Chicolate
Chemicals
pi_59231765
Het klinkt heel goed haalbaar eigenlijk, lijkt me heerlijk om na een paar weken te merken dat je echt discipline hebt gekregen . Suiker afkicken is inderdaad best heftig, maar je krijgt er zoveel energie door . * bedenkt welke soorten broodbeleg er dan nog overblijven gaat lastig worden, maar ik wil het nu, spontaan, toch wel weer gaan proberen .
pi_59231772
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:59 schreef Clayton1 het volgende:
Van SHE,
Ik heb meer aan een goede beurt als ik jullie geloof
  zondag 8 juni 2008 @ 22:00:04 #197
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231775
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:59 schreef Clayton1 het volgende:
Van SHE,
Je bent toch niet dronken he?
pi_59231804
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:59 schreef Chicolate het volgende:
Het klinkt heel goed haalbaar eigenlijk, lijkt me heerlijk om na een paar weken te merken dat je echt discipline hebt gekregen . Suiker afkicken is inderdaad best heftig, maar je krijgt er zoveel energie door . * bedenkt welke soorten broodbeleg er dan nog overblijven gaat lastig worden, maar ik wil het nu, spontaan, toch wel weer gaan proberen .
Discipline krijg je niet door dat schema, dat moet toch wel al een beetje in je zitten
  zondag 8 juni 2008 @ 22:01:45 #199
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231830
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:59 schreef Chicolate het volgende:
Dat is makkelijk; rosbief en fricandeau..die zijn suikervrij. Lekker he?
  zondag 8 juni 2008 @ 22:02:41 #200
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59231870
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Discipline krijg je niet door dat schema, dat moet toch wel al een beetje in je zitten
Onzin, discipline is door elke mongool aan te leren. Door herhaling en structuur.
Zo doen we dat met honden ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')