abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59216884
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:47 schreef kastanova het volgende:
Laat ik het zo zeggen; ik ben nog geen vrouw tegengekomen die na het uiteenzetten van de betreffende theorie er nog iets tegen in te brengen heeft. En dat is niet omdat ik zo'n dominant persoontje ben; integendeel.
Omdat ze moe van je worden dan misschien? Ik heb in mijn leven veel mannen vroeg of laat gelijk gegeven om "er vanaf te zijn".
pi_59216968
Jep... soms is dat idd de enige manier om je van mensen los te trekken die hun mening al vast hebben staan.

Ik ga weer eens verder in mijn boekje, lekker in het zonnetje in de tuin
  zondag 8 juni 2008 @ 13:54:35 #278
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217013
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:49 schreef MLI het volgende:

[..]

Tegen de meeste clichés valt niks in te brengen .

En sorry kasta, maar je doet wel vaak clichématige uitspraken. Is niet erg, doen we allemaal .
Nou, als ik er zovaak mee kom; geef eens één voorbeeldje dan .
I was an atheist until I realized I was God
pi_59217029
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:50 schreef m-niki het volgende:
maar goed, kort verhaal lang maken enzo, dan was er ook wel eens zo'n type die echt heel erg bewust uit was om opgepikt te worden door een kerel, en die lieten alle mannen unaniem links liggen!!
Welnee
Ik heb zo vaak met vrienden aan de bar hangend een dame geobserveerd bij wie het er wel heel erg dik bovenop lag, en die was dan altijd vrij snel weg met een of andere vent aan de arm, hoor.

Zoals een beruchte vriend van me zei: "ja als iemand je een schot voor open doel geeft is het zonde om niet in te koppen"
  zondag 8 juni 2008 @ 13:56:42 #280
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217081
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:51 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Omdat ze moe van je worden dan misschien? Ik heb in mijn leven veel mannen vroeg of laat gelijk gegeven om "er vanaf te zijn".
Ik heb iets teveel communicatietrainingen/-opleidingen/-cursussen gehad om dat niet door te hebben of uberhaupt te laten gebeuren.
En dan heb ik het over zowel intra- als interpersoonlijke communicatie.
pi_59217183
Ik hoop het kasta, ik hoop het. Ik ken je natuurlijk niet. Ik weet wel dat ik ooit iemand kende die steeds overal luidkeels verkondigde hoeveel mensenkennis hij wel niet had, mede dankzij zijn studie psychologie, en dat hij altijd alles zo goed aanvoelde. Maar nooit voelde hij aan dat het hele gezelschap op alle mogelijke manieren hintte en uitstraalde: "ja, hou nu maar weer op".
  zondag 8 juni 2008 @ 14:03:42 #282
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217328
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik hoop het kasta, ik hoop het. Ik ken je natuurlijk niet. Ik weet wel dat ik ooit iemand kende die steeds overal luidkeels verkondigde hoeveel mensenkennis hij wel niet had, mede dankzij zijn studie psychologie, en dat hij altijd alles zo goed aanvoelde. Maar nooit voelde hij aan dat het hele gezelschap op alle mogelijke manieren hintte en uitstraalde: "ja, hou nu maar weer op".
Psychologen richten zich voornamelijk op het intrapersoonlijke gedeelte.

Daarnaast bereid ik, de in in mijn ogen, belangrijke gesprekken tot in detail voor; dat gaat zelfs zover dat ik voorafgaand aan een gesprek al voor minimaal 75% weet hoe het zal verlopen.

En ja, ik ben een controlfreak .
pi_59217353
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nou, als ik er zovaak mee kom; geef eens één voorbeeldje dan .
Als vrouwen de eerste nacht met jou naar bed gaan, dan is het geen relatiemateriaal.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:04:51 #284
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_59217365
Ik ken persoonlijk ook niet, maar het zou mij eigenlijk ook weer niet echt verbazen als ik eerlijk ben. Vaak is het zo met mensen die enorm lopen te pochen met hun onmetelijke mensen kennis dat ze te blind zijn om door te hebben dat andere mensen er best moe(deloos) van worden eigenlijk.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:05:55 #285
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217398
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:04 schreef MLI het volgende:

[..]

Als vrouwen de eerste nacht met jou naar bed gaan, dan is het geen relatiemateriaal.
En hoezo is dat in godsnaam een cliché? .

Ik durf zelfs te beweren dat het overgrote deel van de mannelijke bevolking zulke vrouwen als ideale vrouw beschouwt.
Ik bedoel, de meeste mannen zullen toch echt wel vrij enthousiast zijn over een vrouw met een dusdanig hoog libido.
pi_59217445
Die gast waar ik het over had spoorde dan ook niet helemaal, eerlijk is eerlijk.

Ik ga fietsen. Kan ik in elk geval gecharmeerd blijven van m'n eigen lichaam, bij gebrek aan goddelijk mannelijk lijf naast me
pi_59217481
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

En hoezo is dat in godsnaam een cliché? .

Ik durf zelfs te beweren dat het overgrote deel van de mannelijke bevolking zulke vrouwen als ideale vrouw beschouwt.
Ik bedoel, de meeste mannen zullen toch echt wel vrij enthousiast zijn over een vrouw met een dusdanig hoog libido.
Ja, zolang ze niet op de eerste date neuken, is ze de ideale vrouw. .

En het ís gewoon een cliché, wat dat betreft ben je geen haar anders dan andere mannen. Sorry, maar you're just not that special.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:10:00 #288
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59217535
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:07 schreef ShadyLane het volgende:
Die gast waar ik het over had spoorde dan ook niet helemaal, eerlijk is eerlijk.

Ik ga fietsen. Kan ik in elk geval gecharmeerd blijven van m'n eigen lichaam, bij gebrek aan goddelijk mannelijk lijf naast me
Wat gezellig, ik ga ook fietsen, goddelijklijftechnisch.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:10:34 #289
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217557
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:04 schreef kwaakvaak het volgende:
Ik ken persoonlijk ook niet, maar het zou mij eigenlijk ook weer niet echt verbazen als ik eerlijk ben. Vaak is het zo met mensen die enorm lopen te pochen met hun onmetelijke mensen kennis dat ze te blind zijn om door te hebben dat andere mensen er best moe(deloos) van worden eigenlijk.
Het enige waar mensen bij de huidige kasta moe van worden is m'n onbedwingbare drang om reeds bestaande procedures te verbeteren of anderszins aan de kaak te stellen.
Aangezien ik dat zelf maar al te goed weet (jaja, ook nog eens zelfkennis . heb ik m'n baas afgelopen vrijdag dan ook gezegd dat hij in gevallen waarbij het ad hoc dient te gebeuren en er dus geen ruimte is voor discussie gewoon te zeggen dat ik m'n bek moet houden. Letterlijk.

Naast chronische verbeteringen houdt ik namelijk ook van duidelijkheid .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:12:49 #290
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59217651
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:08 schreef MLI het volgende:

[..]

Ja, zolang ze niet op de eerste date neuken, is ze de ideale vrouw. .

En het ís gewoon een cliché, wat dat betreft ben je geen haar anders dan andere mannen. Sorry, maar you're just not that special.
Herhaaldelijk roepen dát iets een cliché is, maakt het nog geen cliché.
Ik beargumenteer m'n theoriën tenminste nog, misschien handig om ook eens te proberen .

Dat schijnt immers ook een niet te verwaarlozen onderdeel van communicatie te zijn .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:18:23 #291
77330 m-niki
for real
pi_59217836
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Psychologen richten zich voornamelijk op het intrapersoonlijke gedeelte.
(geraakt: ) dat was vroegah, tegenwoordig richten psychologen zich zowel op intrapersoonlijke als contextuele kenmerken en daar hoort ook non-verbale communicatie bij.
Wat je eigenlijk had moeten zeggen is dat psychologen ook gewoon mensen zijn en dat daar dus ook exemplaren tussen zitten met een flinke blok voor de kop wat zichzelf betreft
quote:
Daarnaast bereid ik, de in in mijn ogen, belangrijke gesprekken tot in detail voor; dat gaat zelfs zover dat ik voorafgaand aan een gesprek al voor minimaal 75% weet hoe het zal verlopen.

En ja, ik ben een controlfreak .
dat vind ik eeeeng!! (ben zelf helemaal geen controlfreak...heb controle-angst ofzo...) Ik kwam bij mijn eerste vriendje na een jaar ofzo een doosje tegen op z'n kamer (hij ging verhuizen en we waren aan het inpakken) en ik mocht van hem wel in dat doosje kijken..zaten er lijstjes in van voor dat ie met mij wat had en ik kwam op de lijstjes dan weer als eerste dan weer als tweede naar voren (ellenlange lijstjes met meisjesnamen). Bleek: hij had een soort van studie gedaan naar welk meisje het best bij hem zou passen qua vanalles en ik was uiteindelijk al beste uit de bus komen rollen.

Shit man... ik dacht dat ik hém had versierd!!!
Het was wél eng, maar goed...hij was -zelfs na een jaar- ook wél leuk dus whatever
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_59217906
Dat zou ik best wel raar vinden, hoewel ik soms ook wel lijstjes maak over dingen haha.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:31:00 #293
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59218191
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:18 schreef m-niki het volgende:
(geraakt: ) dat was vroegah, tegenwoordig richten psychologen zich zowel op intrapersoonlijke als contextuele kenmerken en daar hoort ook non-verbale communicatie bij.
Wat je eigenlijk had moeten zeggen is dat psychologen ook gewoon mensen zijn en dat daar dus ook exemplaren tussen zitten met een flinke blok voor de kop wat zichzelf betreft
Dat vond ik persoonlijk een iets te makkelijke/goedkope "beargumentering", vandaar .

Maar ik heb een tijdje in Utrecht gewoond en gewerkt en wat betreft zichzelf schromelijk overschattende amateur-psycholoogjes is Utrecht toch wel de bakermat van dergelijke simpele zielen.
Ik heb daar echt téveel psychologie studentes (ja inderdaad, voornamelijk vrouwen) getroffen waarbij de enige motivatie voor een dergelijke studie bestond uit "Ik wil graag iets met mensen doen, maar bejaardenbillen wassen vind ik niet leuk."
Schoolvoorbeelden dus van afgestudeerde psychologen die bij gebrek aan daadwerkelijke vaardigheden bij het Riagg terecht komen en daar mensen eerder verder verneuken dan daadwerkelijk te helpen.
quote:
dat vind ik eeeeng!! (ben zelf helemaal geen controlfreak...heb controle-angst ofzo...) Ik kwam bij mijn eerste vriendje na een jaar ofzo een doosje tegen op z'n kamer (hij ging verhuizen en we waren aan het inpakken) en ik mocht van hem wel in dat doosje kijken..zaten er lijstjes in van voor dat ie met mij wat had en ik kwam op de lijstjes dan weer als eerste dan weer als tweede naar voren (ellenlange lijstjes met meisjesnamen). Bleek: hij had een soort van studie gedaan naar welk meisje het best bij hem zou passen qua vanalles en ik was uiteindelijk al beste uit de bus komen rollen.

Het was wél eng, maar goed...hij was -zelfs na een jaar- ook wél leuk dus whatever
Ik doe niet aan notities of iets dergelijks; ik heb bijvoorbeeld niet eens een agenda.
Alles wordt uitgedacht in m'n hoofd en gezien m'n meelijwekkende geheugen blijven dergelijke zaken ook slechts een dag hangen. Alleen even ter voorbereiding en daarna is alles *poef* weer vergeten en vergeven .
pi_59218223
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:12 schreef kastanova het volgende:

[..]

Herhaaldelijk roepen dát iets een cliché is, maakt het nog geen cliché.
Ik beargumenteer m'n theoriën tenminste nog, misschien handig om ook eens te proberen .

Dat schijnt immers ook een niet te verwaarlozen onderdeel van communicatie te zijn .
Communicatie, communicatie!

Die onzin doe ik niet aan. Mensen hebben maar te luisteren naar wat ik zeg, en als het ze niet aanstaat, donderen ze maar op.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:34:13 #295
1484 kastanova
Ah mên..
pi_59218271
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:32 schreef MLI het volgende:

[..]

Communicatie, communicatie!

Die onzin doe ik niet aan. Mensen hebben maar te luisteren naar wat ik zeg, en als het ze niet aanstaat, donderen ze maar op.
Je bedoelt het naar alle waarschijnlijkheid toch voornamelijk cynisch, maar ik denk dat je daarmee dichter bij je daadwerkelijke praktijksituatie zit dan je zelf door hebt .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:34:41 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_59218280
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:07 schreef ShadyLane het volgende:

Daten???
  zondag 8 juni 2008 @ 14:37:40 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_59218351
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:18 schreef m-niki het volgende:

[..]

dat klinkt best eng
pi_59218361
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:34 schreef kastanova het volgende:

[..]

Je bedoelt het naar alle waarschijnlijkheid toch voornamelijk cynisch, maar ik denk dat je daarmee dichter bij je daadwerkelijke praktijksituatie zit dan je zelf door hebt .
Ik was bloedserieus.
pi_59218400
IR gaat voor, die fietst al. Of jij ook?
  zondag 8 juni 2008 @ 14:43:28 #300
77330 m-niki
for real
pi_59218456
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat vond ik persoonlijk een iets te makkelijke/goedkope "beargumentering", vandaar .

Maar ik heb een tijdje in Utrecht gewoond en gewerkt en wat betreft zichzelf schromelijk overschattende amateur-psycholoogjes is Utrecht toch wel de bakermat van dergelijke simpele zielen.
Ik heb daar echt téveel psychologie studentes (ja inderdaad, voornamelijk vrouwen) getroffen waarbij de enige motivatie voor een dergelijke studie bestond uit "Ik wil graag iets met mensen doen, maar bejaardenbillen wassen vind ik niet leuk."
Schoolvoorbeelden dus van afgestudeerde psychologen die bij gebrek aan daadwerkelijke vaardigheden bij het Riagg terecht komen en daar mensen eerder verder verneuken dan daadwerkelijk te helpen.
je vergeet: "ik wil mezelf leren kennen"-typjes uit mijn mentorgroepje die vervolgens rond het tweede jaar afhaakten wegens opkomende depressies of zelfs psychoses...
En de typjes die het wel hebben gehaald die zijn nu de collega's van de GGZ idd zodat ik met afschuw hun tenenkrommende verslagen moet lezen en de verhalen moet aanhoren van clienten die echt meer de vernieling ingeholpen zijn dan eruit door mevrouw-de-psycholoog-van-het-GGZ (uiteraard zijn er uitzonderingen, maar ik moest effe frustratie kwijt)
quote:
Ik doe niet aan notities of iets dergelijks; ik heb bijvoorbeeld niet eens een agenda.
Alles wordt uitgedacht in m'n hoofd en gezien m'n meelijwekkende geheugen blijven dergelijke zaken ook slechts een dag hangen. Alleen even ter voorbereiding en daarna is alles *poef* weer vergeten en vergeven .
ah, het is dus vooral de illusie van controle die je vooraf bezighoudt maar je er niet toe drijft om alles in de hand proberen te houden (mijn motto is vooral: praktische zaken kun je vooraf en achteraf overdenken, de meeste zaken zijn veel beter on the flow te begrijpen en dus beter te controleren)

[ Bericht 0% gewijzigd door m-niki op 08-06-2008 14:44:51 (typo) ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')