Hoeft niet per se hoorquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben al een hele tijd ingeschreven ja, in het vak tussen 70 en 80 min. En ik heb maandenlang geroepen dat ik mijn pr wil gaan verbeteren (net onder de 75 min) maar ik weet het niet meer zoIk moet daar toch wel 3x/week voor trainen op alleen lopen en dat betekent andere leuke sporten op een laag pitje zetten en het betekent ook dat ik wsch afval, wat om esthetische redenen beter is van niet. Wellicht ga ik gewoon voor dezelfde 79 min als vorig jaar, dat red ik ook als ik gewoon relaxed een beetje train.
Ik loop 2x interval, 1 keer duur. Als het lopen goed blijft gaan verleng ik de duurtraining en doe ik er een tempotraining bij (vanwege de halve marathons die ik wil lopen). Daarnaast 4x zwemmen, en 5x fietsen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:23 schreef LedZep het volgende:
Natuurlijk wel.. 3x per week lopen (1x duur, 1x tempo, 1x interval) is ruim genoeg voor triathleten en het houdt je sowieso wel van de shin splints af. Duurloop en/of tempo (10-15km negatieve split evt?) kan je ook goed combineren met fietsen als koppeltraining.
Ik doe zelf geen triathlons (maybe.. once..) maar ik ken wel een aantal triathleten en die trainen bijna allemaal op ongeveer dezelfde wijze. 3x lopen, 2-4x fietsen, 5x zwemmen (m.n. als je techniek nog niet goed is.. beste om elke ochtend in het zwembad te liggen, al is het maar voor 30 minuten).
Joh, dat is natuurlijk makkelijk te voorkomen. -> meer sporten = meer eten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef ShadyLane het volgende:
en het betekent ook dat ik wsch afval, wat om esthetische redenen beter is van niet.
Wat ik bedoel is dat je ook ipv een uur duurloop hardlopen 2 uur kan fietsen (redelijk tempo, maar niet hard), conditie wordt dan wel beter maar je belast de kniespieren niet tijdens het lopenquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ja klopt Sport_life, fietsen of zwemmen kun je er vast wel naast doen qua training, maar ik bedoelde het meer tijd-technisch. Als ik 3x per week moet hardlopen hou ik niet zoveel tijd meer over voor andere sporten.
Al twee mensen die onder het uur willen
Mar dan is het nog steeds een keuze, niet een onvermijdbaar gevolg van hardlopen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:10 schreef ShadyLane het volgende:
Neenee, zo werkt het niet. Als je meer sport eet je automatisch meer, tuurlijk, maar toch was ik in periodes van goed in (hardloop-)vorm zijn altijd een stuk lichter. Omdat dat de snelheid nu eenmaal ook ten goede komt.
"Gewicht" is sowieso een rare meetstaaf bij sporten, aangezien spieren zwaarder zijn dan vet.. Je kunt het beter over vetpercentages hebben, des te lager het vetpercentage hoe beter het resultaat volgens mij (wat betreft gewicht). Vet train je eraf door (lange) duurlopen te doen op laag tempo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mar dan is het nog steeds een keuze, niet een onvermijdbaar gevolg van hardlopen.
Scheelt een pondje meer/minder dan zoveel qua tijd?
De echte profs , bij OS, zijn wel dun (uiteraard) maar m.i. niet vel over been.
Nou, vrouwen moeten volgens mij wel flink hun best doen om flink wat gewixcht aan spieren te kweken. Ik vond de vrouw die de 100 meter print won niet echt gespierd en reken maar dat zij flink getraind heeft.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:11 schreef Sport_Life het volgende:
Na veel training kan het zo zijn dat ondanks dat je veel vet bent kwijtgeraakt (dus geen kilo's) je netto gewicht wel omhoog is gegaan. Komt doordat je spieren hebt gekweekt![]()
Je bedoelt dus dat je téveel afvalt als je hardloopt? Volgens mij is dat het omgekeerde van de meeste vrouwenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe het allemaal ook precies mag zitten, ik vind mijn aanblik in de spiegel aangenamer in periodes dat ik niet zoveel hardloop.
Kloptquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Na veel training kan het zo zijn dat ondanks dat je veel vet bent kwijtgeraakt (dus geen kilo's) je netto gewicht wel omhoog is gegaan. Komt doordat je spieren hebt gekweekt![]()
Zeurende pijn aan je linker bovenbeen is wel heel vaag Sanne, in je bovenbeen zitten heel veel spieren nlquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:42 schreef Sanneisbestlief het volgende:
Ik loop regelmatig hard, maar ik heb laatst een blessure aan mijn linkerboven been opgelopen. Ik kan op internet niet echt vinden wat het is, maar het is een zeurende pijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |