abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60838773
TVP, ben onlangs zelf (weer) begonnen met hardlopen, ik lees dus even mee!
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:06:44 #277
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60906220
Vandaag tempo's gelopen om de snelheid er weer in te krijgen. Op de oude altetiekbaan. Ik ben over het hek geklommen en heb mn rondjes gelopen op een uitgestorven baan . Ik was een beetje verbaasd dat ik constant 3:20 per kilometer gelopen heb en de laatste zelfs in 3:15......Uiteindelijk 7 tempo's gelopen. Na slechts 3 looptrainingen ben ik wel tevreden over de tijden.
Aankomende zaterdag is de triatlon, kijken wat ik ervan bak . 6 september de plaatselijke halve marathon. Ik ben echt blij dat ik nu een wedstrijdsport gevonden heb waarin ik zowel heb lopen als het fietsen kan blijven doen. Zwemmen is ook erg leuk als je er serieus mee bezig gaat.
Hopelijk houdt mn scheenbeen 't vol........ so far so good.
pi_60925433
Natuurlijk wel.. 3x per week lopen (1x duur, 1x tempo, 1x interval) is ruim genoeg voor triathleten en het houdt je sowieso wel van de shin splints af. Duurloop en/of tempo (10-15km negatieve split evt?) kan je ook goed combineren met fietsen als koppeltraining.

Ik doe zelf geen triathlons (maybe.. once..) maar ik ken wel een aantal triathleten en die trainen bijna allemaal op ongeveer dezelfde wijze. 3x lopen, 2-4x fietsen, 5x zwemmen (m.n. als je techniek nog niet goed is.. beste om elke ochtend in het zwembad te liggen, al is het maar voor 30 minuten).
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:02:39 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60937966
nog meer mensen ingeschreven voor de zevenheuvelen?

Ik wel en eindelijk weer een reden om flink te gaan trainen Mijn doel is om onder het uur te lopen
The line is a dot to you!
pi_60938542
Ik ben al een hele tijd ingeschreven ja, in het vak tussen 70 en 80 min. En ik heb maandenlang geroepen dat ik mijn pr wil gaan verbeteren (net onder de 75 min) maar ik weet het niet meer zo Ik moet daar toch wel 3x/week voor trainen op alleen lopen en dat betekent andere leuke sporten op een laag pitje zetten en het betekent ook dat ik wsch afval, wat om esthetische redenen beter is van niet. Wellicht ga ik gewoon voor dezelfde 79 min als vorig jaar, dat red ik ook als ik gewoon relaxed een beetje train.

Eerst uberhaupt maar eens in een dusdanige vorm komen dat ik niet volledig afga bij de Veluweloop op 13 sept. Mijn collega's hebben een beeld van mij als supersportief iemand maar de harde werkelijkheid is dat ik ivm vakantie al ruim een maand niet meer heb gelopen - tot vanmiddag dan (zowaar precies tussen de buien door )

We zien wel. Iedereen die serieus of minder serieus in training gaat: veel succes!
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:43:49 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60939118
hoe 'erg' zijn de heuvels eigenlijk?

Hier in Delft is de hoogste 'heuvel' Station Delft Zuid, en die gaat iets van 10 meter omhoog
pi_60939291
Ik vind het enorm meevallen. De eerste paar km zijn een heel stuk vals plat, dus dat gaat wel omhoog, maar niet steil. Dan daarna kom je zo tussen het 6 en 9 km-punt wel langs een paar ietsje steilere heuvels, maar die zijn steeds maar kort en dan ga je alweer omlaag. Het vervelendste stuk vind ik ergens rond 11 km, daar heb je weer een stuk dat stijgt en daar ben je dan al tamelijk moe. Daarna ga je vrijwel alleen nog maar naar beneden

Weet niet of je ooit de Posbankloop hebt gedaan? Die is ook 15 km en ik heb me laten vertellen dat die een heel stuk zwaarder is. Mocht je die ooit hebben gelopen dan heb je vergelijkingsmateriaal.
pi_60939300
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben al een hele tijd ingeschreven ja, in het vak tussen 70 en 80 min. En ik heb maandenlang geroepen dat ik mijn pr wil gaan verbeteren (net onder de 75 min) maar ik weet het niet meer zo Ik moet daar toch wel 3x/week voor trainen op alleen lopen en dat betekent andere leuke sporten op een laag pitje zetten en het betekent ook dat ik wsch afval, wat om esthetische redenen beter is van niet. Wellicht ga ik gewoon voor dezelfde 79 min als vorig jaar, dat red ik ook als ik gewoon relaxed een beetje train.
Hoeft niet per se hoor . Ligt er natuurlijk aan op welke sport jij doelt (sommige vinden dammen of schaken ook een sport, of bierdrinken ) maar de meeste sporten kun je prima combineren met hardlopen!
Mijn doelstelling op de 7 heuvelen is onder het uur, als ik nog wat aan trainen toekom iig
pi_60939355
Ja klopt Sport_life, fietsen of zwemmen kun je er vast wel naast doen qua training, maar ik bedoelde het meer tijd-technisch. Als ik 3x per week moet hardlopen hou ik niet zoveel tijd meer over voor andere sporten.

Al twee mensen die onder het uur willen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:34:28 #285
197786 Asics-DS
pi_60940417
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:23 schreef LedZep het volgende:
Natuurlijk wel.. 3x per week lopen (1x duur, 1x tempo, 1x interval) is ruim genoeg voor triathleten en het houdt je sowieso wel van de shin splints af. Duurloop en/of tempo (10-15km negatieve split evt?) kan je ook goed combineren met fietsen als koppeltraining.

Ik doe zelf geen triathlons (maybe.. once..) maar ik ken wel een aantal triathleten en die trainen bijna allemaal op ongeveer dezelfde wijze. 3x lopen, 2-4x fietsen, 5x zwemmen (m.n. als je techniek nog niet goed is.. beste om elke ochtend in het zwembad te liggen, al is het maar voor 30 minuten).
Ik loop 2x interval, 1 keer duur. Als het lopen goed blijft gaan verleng ik de duurtraining en doe ik er een tempotraining bij (vanwege de halve marathons die ik wil lopen). Daarnaast 4x zwemmen, en 5x fietsen.

Zolang ik veel op zachtere ondergrond (bos, baan, berm) blijf lopen heb ik er alle vertrouwen in dat de blessure zich rustig houdt . De boel wordt alleen maar sterker zo en went weer aan de loopbelasting zodat ook asfalt op den duur geen probleem meer geeft.
pi_60943854
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef ShadyLane het volgende:
en het betekent ook dat ik wsch afval, wat om esthetische redenen beter is van niet.
Joh, dat is natuurlijk makkelijk te voorkomen. -> meer sporten = meer eten.

Ik heb gistavond ook gelopen, 8 km en geen knie klachten na afloop. En het regende niet!
pi_60948564
Neenee, zo werkt het niet. Als je meer sport eet je automatisch meer, tuurlijk, maar toch was ik in periodes van goed in (hardloop-)vorm zijn altijd een stuk lichter. Omdat dat de snelheid nu eenmaal ook ten goede komt. Ik weet niet of ik mijn pr's zou kunnen verbeteren als ik even hard train en op ditzelfde gewicht zou blijven. Vandaar dat ik toch mijn streeftijd voor dit jaar maar ietsje hoger zet. Onder de 1:20 is it
pi_60949918
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ja klopt Sport_life, fietsen of zwemmen kun je er vast wel naast doen qua training, maar ik bedoelde het meer tijd-technisch. Als ik 3x per week moet hardlopen hou ik niet zoveel tijd meer over voor andere sporten.

Al twee mensen die onder het uur willen
Wat ik bedoel is dat je ook ipv een uur duurloop hardlopen 2 uur kan fietsen (redelijk tempo, maar niet hard), conditie wordt dan wel beter maar je belast de kniespieren niet tijdens het lopen . En daarnaast dan een uurtje duurlopen en interval oid

Fietsen kun je ook vervangen door skaten of een andere conditiesport (en dat zijn er meer dan je denkt).
pi_60950045
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:10 schreef ShadyLane het volgende:
Neenee, zo werkt het niet. Als je meer sport eet je automatisch meer, tuurlijk, maar toch was ik in periodes van goed in (hardloop-)vorm zijn altijd een stuk lichter. Omdat dat de snelheid nu eenmaal ook ten goede komt.
Mar dan is het nog steeds een keuze, niet een onvermijdbaar gevolg van hardlopen.
Scheelt een pondje meer/minder dan zoveel qua tijd?
De echte profs , bij OS, zijn wel dun (uiteraard) maar m.i. niet vel over been.
pi_60950252
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mar dan is het nog steeds een keuze, niet een onvermijdbaar gevolg van hardlopen.
Scheelt een pondje meer/minder dan zoveel qua tijd?
De echte profs , bij OS, zijn wel dun (uiteraard) maar m.i. niet vel over been.
"Gewicht" is sowieso een rare meetstaaf bij sporten, aangezien spieren zwaarder zijn dan vet.. Je kunt het beter over vetpercentages hebben, des te lager het vetpercentage hoe beter het resultaat volgens mij (wat betreft gewicht). Vet train je eraf door (lange) duurlopen te doen op laag tempo.

Na veel training kan het zo zijn dat ondanks dat je veel vet bent kwijtgeraakt (dus geen kilo's) je netto gewicht wel omhoog is gegaan. Komt doordat je spieren hebt gekweekt
pi_60950445
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:11 schreef Sport_Life het volgende:

Na veel training kan het zo zijn dat ondanks dat je veel vet bent kwijtgeraakt (dus geen kilo's) je netto gewicht wel omhoog is gegaan. Komt doordat je spieren hebt gekweekt
Nou, vrouwen moeten volgens mij wel flink hun best doen om flink wat gewixcht aan spieren te kweken. Ik vond de vrouw die de 100 meter print won niet echt gespierd en reken maar dat zij flink getraind heeft.
Dat pezige van lange afstandlopers is voor vrouwen minder aantrekkelijk, althans anderen vinden dat minder aantrekkelijk.
pi_60950517
Hoe het allemaal ook precies mag zitten, ik vind mijn aanblik in de spiegel aangenamer in periodes dat ik niet zoveel hardloop.

Duurloop vervangen door fietsen of skaten is wel een idee ja, ik vind de afwisseling vaak wel fijn en kan me dan ook beter motiveren.
pi_60950940
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe het allemaal ook precies mag zitten, ik vind mijn aanblik in de spiegel aangenamer in periodes dat ik niet zoveel hardloop.
Je bedoelt dus dat je téveel afvalt als je hardloopt? Volgens mij is dat het omgekeerde van de meeste vrouwen
Love is in the air!
pi_60951360
Als je begint met hardlopen omdat je jezelf mollig vindt is het een ander verhaal ja.

Ik vind mezelf gewoon ielig dan. Het is echt niet dat ik dan vederlicht ben, en ik heb sowieso te allen tijde een klein buikje, maar mijn armen bijv, die worden dan zo iel. Kun je natuurlijk krachttraining voor doen, weet ik ook wel, er is van alles te verzinnen. Maar de simpelste oplossing vind ik dan toch wel om gewoon relaxed meerdere sporten te combineren (veel leuker dan saaie krachttraining!) ipv eenzijdig te focussen op hardlopen. Wie weet kom ik alsnog dan wel op een aardige tijd uit, we'll see.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:13:00 #295
197786 Asics-DS
pi_60962384
Het is zeker goed om bezig te zijn met andere sporten naast hardlopen. Je zal er niet veel harder van gaan lopen, maar je blijft bezig en bijv. fietsen, zwemmen, skeeleren zijn altijd goed voor de algehele conditie .

Tip als je op gewicht wil blijven: eet lichtverteerbaar voedsel. Rijst, pasta en dat soort spul. Veel energie, maar je hebt er geen last van. Zelf moet ik zo'n 3500 tot 4000 kcal per dag naar binnen werken om op gewicht te blijven en als ik dat met bruine boterhammen en aardappels, vlees en groenten moet bereiken ben ik de hele dag aan het eten .
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:49:53 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60963316
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Klopt Sinds ik aan hardlopen doe ben ik een aantal kilo aangekomen. Weeg nu 67 kg ipv 63 kg

Verder doe ik nog redelijk intensief aan volleybal naast het hardlopen, en dat heeft niet heel veel met conditie te maken. Toch vind ik het prima te combineren, behalve dat het misschien wel veel tijd kost
pi_60964293
Er is trouwens dit jaar ook weer een Zevenheuvelenclinic bij Cifla (Nijmegen), kreeg er vandaag een mailtje over. Op dinsdag 20:00-21:30 en zondag 10:00-11:30 kun je in groepsverband trainen onder leiding van een ervaren rot. Ik weet niet of er hier mensen posten die dichtbij genoeg wonen om hier wat aan te kunnen hebben, motorbloempje jij zit nog in Arnhem he?
pi_60975343
ik lees al een tijdje mee, maar heb nu ook een vraagje. Ik loop regelmatig hard, maar ik heb laatst een blessure aan mijn linkerboven been opgelopen. Ik kan op internet niet echt vinden wat het is, maar het is een zeurende pijn. Nou heb ik bijna al 2 weken niet hardgelopen (wel aan wielrennen gedaan trouwens). Maar als ik loop voel ik het in eerste instantie nog wel, maar het trekt later wel wat weg. Het lijkt wel of het stijf is ofzo. En ik voel het trekken, net of mijn spier te kort is.........? Nou vraag ik me af of ik weer rustig kan beginnen aan hardlopen met enigzins gevoeligheid. Ik ga namelijk eind september een wedstrijd in Utrecht lopen voor 10 km en ik wil wel graag mijn conditie qua hardlopen op pijl houden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
pi_60975658
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:42 schreef Sanneisbestlief het volgende:
Ik loop regelmatig hard, maar ik heb laatst een blessure aan mijn linkerboven been opgelopen. Ik kan op internet niet echt vinden wat het is, maar het is een zeurende pijn.
Zeurende pijn aan je linker bovenbeen is wel heel vaag Sanne, in je bovenbeen zitten heel veel spieren nl . Voorkant, achterkant, bij de knie, bij de heup, bij de lies....
Kijk eens hier op blessure-aanwijzer, daar kan je de regio waar het pijn doet aanklikken en krijg je een idee wat het zou kunnen zijn.
pi_60975890
het rare is dat ik telkens op verschillende plekken voel. Het is wel aan de voorkant van mijn been. soms echt in het midden, dat zou kunnen duiden op Quadriceps. Maar soms ook links boven, bij mijn heup, dat zou iets met slijmbeurs te maken kunnen hebben. In ieder geval bedankt voor je tip. Ik vraag me alleen nog steeds af of ik zou kunnen proberen hard te lopen, ondanks gevoeligheid. Maar goed, ik denk dat ik het gewoon maar even moet gaan proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')