Ik vond ze ook aardig realistisch, daarom heb ik ze hier maar even neergezet.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:15 schreef twi het volgende:
[..]
Realistische geruchten, maar betrouwbaar? Met 12,5 miljoen voor Sulejmani kan ik prima leven
Waar komen de geruchten vandaan?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik vond ze ook aardig realistisch, daarom heb ik ze hier maar even neergezet.
12,5mil voor Sulej kan ik ook mee leven maar toch heb ik zo mijn bedenkingen. Dat zou toch de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax worden. Meer dan 30% duurder dan Huntelaar. Maar ja, misschien is hij het wel waard.
Ach, je weet ook wel dat met Heerenveen 8 miljoen niet serieus is. Die zien hoe Suarez het doet en dat Suarez inmiddels al meer dan het dubbele waard is van waar Ajax hem voor heeft gekocht. Dus laat ze die 4 miljoen extra dan maar hebben. Liever zoveel geld voor Sulejmani, dan dat ze Sektioui en een Bouma (ik zeg maar wat) halen van dat geld.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik vond ze ook aardig realistisch, daarom heb ik ze hier maar even neergezet.
12,5mil voor Sulej kan ik ook mee leven maar toch heb ik zo mijn bedenkingen. Dat zou toch de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax worden. Meer dan 30% duurder dan Huntelaar. Maar ja, misschien is hij het wel waard.
Want? Wat merk jij ervan als Ajax zoveel uitgeeft?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:54 schreef Chadi het volgende:
12,5 is te veel
Voor een jongen die ene half seizoen goed speelt betaal je geen 12,5 . Je hebt totaal geen garantie dat ie het goed gaat doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:55 schreef twi het volgende:
[..]
Want? Wat merk jij ervan als Ajax zoveel uitgeeft?
Ik zag dat staan op Ajaxshowtime ja, bron eronder stond HENNIE VAN DE D. ofzo.quote:
Hij zou een plek in de staf moeten krijgenquote:
Dat heb je met een speler van 6,5 miljoen ook niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Voor een jongen die ene half seizoen goed speelt betaal je geen 12,5 . Je hebt totaal geen garantie dat ie het goed gaat doen.
Dus kunnen we net zo goed ook 20 miljoen betalen voor Sulejmani?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:02 schreef twi het volgende:
[..]
Dat heb je met een speler van 6,5 miljoen ook niet.
Iemand die in de Nederlanse competitie 15 goals en 10 assists geeft is ommenabij de 10 miljoen waard. Dan ben je betrokken bij minimaal 25 goals.
Natuurlijk, je kan ook een dure Braziliaan halen en hopen dat het een revelatie wordt, maar dat lijkt mij een veel grotere gok dan Sulejmani voor niet zo veel minder geld. Brazilianen zijn namelijk duur.
Sulej is 19, zit nog rek in hoop ikquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus kunnen we net zo goed ook 20 miljoen betalen voor Sulejmani?
Assists en goals geven geen garantie. Zie Machlas en bakircoglu
12,5 is gewoon veel te veel voor een talent.
Dat hoop ik ookquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:06 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Sulej is 19, zit nog rek in hoop ik
Nee, het uit te geven bedrag moet verantwoordelijk blijven. Een 12,5 miljoen is voor Ajax-begrippen een groot bedrag, maar zeker niet onverantwoordelijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:05 schreef Chadi het volgende:
Dus kunnen we net zo goed ook 20 miljoen betalen voor Sulejmani?
Assists en goals geven geen garantie. Zie Machlas en bakircoglu
Ik ben het met je eens hoor maar als je dan kijkt naar wat je hebt te besteden en wat je nodig hebt .. tsjah dan is het aantrekken van Sulejmani geen prioriteit. Defensies heb je het laten liggen afgelopen seizoenen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:10 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, het uit te geven bedrag moet verantwoordelijk blijven. Een 12,5 miljoen is voor Ajax-begrippen een groot bedrag, maar zeker niet onverantwoordelijk.
Assists en goals geven geen garantie, maar het bijbehorende profiel van de speler en het profiel van hoe ik (en hopelijk Van Basten) het graag ingevuld zie worden komen fantastisch overeen. Snel, beweeglijk, dreigend, doelgericht en met overzicht voor een medespeler.
Wanneer je dan A) zo'n speler vindt, wat in dit geval (helaas na een dure omweg) niet moeilijk was B) hij graag wil komen en C) hem voor een verantwoordelijk bedrag kunt kopen, dan vind ik gewoon dat je het moet doen.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:10 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, het uit te geven bedrag moet verantwoordelijk blijven. Een 12,5 miljoen is voor Ajax-begrippen een groot bedrag, maar zeker niet onverantwoordelijk.
Assists en goals geven geen garantie, maar het bijbehorende profiel van de speler en het profiel van hoe ik (en hopelijk Van Basten) het graag ingevuld zie worden komen fantastisch overeen. Snel, beweeglijk, dreigend, doelgericht en met overzicht voor een medespeler.
Wanneer je dan A) zo'n speler vindt, wat in dit geval (helaas na een dure omweg) niet moeilijk was B) hij graag wil komen en C) hem voor een verantwoordelijk bedrag kunt kopen, dan vind ik gewoon dat je het moet doen.
Machlas was een miskoop. Helaas, geflopt. Kennedy is een typisch voorbeeld voor het aankoopbeleid van Ajax de laatste paar jaar. Niet te duur, redelijk gepresteerd zonder bijzonder talentvol te zijn. Toekomstperspectief maakt niet uit. Een aankoopbeleid wat niet bij Ajax past. Jong & talentvol of ervaren & leidinggevend. Dat zijn de 2 typen spelers die gehaald moeten worden.
Als je gewoon Ooijer en(/of) Boulahrouz kunt halen dan is er helemaal niets aan de hand. Ooijer zal heel weinig kosten, en Boulahrouz zal ook niet zo duur zijn. Chelsea heeft het geld niet nodig en Boulah heeft de laatste 12 maanden niet veel meer gedaan dank bank- of tribunezitten. De enige club die roet in het eten kan gooien is HSV.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor maar als je dan kijkt naar wat je hebt te besteden en wat je nodig hebt .. tsjah dan is het aantrekken van Sulejmani geen prioriteit. Defensies heb je het laten liggen afgelopen seizoenen.
Je komt op het middenveld en achterin veel te kort .
Dus in mijn optiek zou je dat geld beter kunnen besteden aan een goede verdediger en middenvelder. Niet dat je dan weer middelmatig gaat halen . Maar goede spelers haalt die beter zijn dan wat we hebben.
Ik hoop dat we wat geld overhouden want 30 miljoen is ene hoop geld maar als je daar toppers voor haalt vind ik het niet erg want je verdient het terug zowel sportief als financieel.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:30 schreef twi het volgende:
Weet je daarbij de spelers die weg mogen te verkopen voor de helft van wat ze waard zijn, krijg je ongetwijfeld nog een paar miljoen in het laatje. Wellicht dat je daarmee alsnog een poging kan wagen voor De Zeeuw met wat geld uit het eigen vermogen (voor de verkopen van Sneijder, Babel en De Mul).
1 2 3 4 5 | Silva - Boulahrouz - Vermaelen - Emanuelson --------- Gabri - De Zeeuw ---------------- Suarez ------- De Jong ---------- Sulejmani ------------- Huntelaar ------------------- |
1 2 3 4 5 | Ogararu - Van der Wiel - Vertonghen - Slijngard ------------- Jeugd - Lindgren ---------------- Rommedahl ------- Perez --------------- Sarpong ---------------- Cvitanich -------------------- |
Tsja, 30 miljoen uitgeven moet gewoon eens gebeuren. Er zijn teveel posities die vervangen moeten worden, en de 'geflopte' spelers kunnen niet allemaal uit de jeugd komen. Die spelers zijn geflopt omdat ze middelmaat waren. Rommedahl vind ik de enige van dat stel die je kunt houden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik hoop dat we wat geld overhouden want 30 miljoen is ene hoop geld maar als je daar toppers voor haalt vind ik het niet erg want je verdient het terug zowel sportief als financieel.
Een ook een paar miljoen duurder. En waarom zou Maduro niet tot dat niveau kunnen groeien?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:24 schreef Chadi het volgende:
De Zeeuw is echt een paar klasses beter dan Maduro .
Hij mist handelingssnelheid. Hij is niet in staat om de bal in 1 keer goed te leggen of door te spelen. Hij speelt altijd opzij nooit de diepte in. etc etc.. het is een net niet speler behalve als ie keihard gaat trainen en zichzelf verbetert.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:30 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Een ook een paar miljoen duurder. En waarom zou Maduro niet tot dat niveau kunnen groeien?
Tsja, we hebben niet de spelers voor traditioneel 4-3-3. We hebben ten eerste alleen maar opkomende backs. Met het vertrek van Heitinga hebben we geen inschuivende verdediger, en al zouden we die hebben zitten we nog steeds met opkomende backs.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:28 schreef tha_dark het volgende:
Ben het met Twi eens, maar ik zou Emanuelson en Verthongen allebei een kans geven in de voorbereiding en de beste speelt natuurlijk. Maar zeker niet verkopen, het is nog altijd een nuttige jonge speler. Ik had Maduro er nog graag bijgehad zeker met het systeem met 2 verdedigende middenvelders. Waar komt dat systeem eigenlijk vandaag want gaat Ajax niet gewoon 4-3-3 met de punt naar voren voetballen?
1 2 3 4 5 6 | Silva - Boulahrouz - Vermaelen - Emanuelson --------- Gabri - De Zeeuw ---------------- --------------- De Jong ------------------- Suarez -------------------------- Sulejmani ------------- Huntelaar ------------------- |
Maduro is minder fel in verdedigend opzicht dan De Zeeuw, maar heeft zeker genoeg diepgang hoor. Zowel qua passing als qua opkomen. In dat laatste vind ik hem op zijn tijd zelfs geniaal.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij mist handelingssnelheid. Hij is niet in staat om de bal in 1 keer goed te leggen of door te spelen. Hij speelt altijd opzij nooit de diepte in. etc etc.. het is een net niet speler behalve als ie keihard gaat trainen en zichzelf verbetert.
Hij is echt een killer als het gaat om een snelle aanval. Zodra hij de bal krijgt gaat ie eerst faxen en mailen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef twi het volgende:
[..]
Maduro is minder fel in verdedigend opzicht dan De Zeeuw, maar heeft zeker genoeg diepgang hoor. Zowel qua passing als qua opkomen. In dat laatste vind ik hem op zijn tijd zelfs geniaal.
Je rekent hem af op seizoen 2006/2007 en dat is niet eerlijk. Het seizoen daarvoor en in zijn laatste paar wedstrijden voor Ajax was hij gewoon een van de beteren op het veld.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:38 schreef Chadi het volgende:
Hij is echt een killer als het gaat om een snelle aanval. Zodra hij de bal krijgt gaat ie eerst faxen en mailen.
Volgens Sportweek dus Sektiouiquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:41 schreef tha_dark het volgende:
De opstelling van Twi ziet er goed uit maar ben benieuwd of De Zeeuw, laat staan, Boulahrouz ook echt gaan komen. Verder is Sulejmani eigenlijk wel noodzakelijk want ze komen echt iemand tekort op die positie. Ben benieuwd wie Ajax op het oog heeft mocht Sulejmani niet haalbaar blijken..
Dit meen je niet serieus, toch, toch??quote:
Is denk ik een hoaxquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:44 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus, toch, toch??![]()
Maar ik zou ook echt niet weten wie ze anders kunnen halen voor die positie...
Niet dus, als je de berichten goed had gelezen.quote:
Ajax heeft hem bekeken, maar hoeft hem niet. Klaar. Op zich heeft doet hij het bij Porto niet slecht, geloof ik. Speelt best nog wel ondanks het vertrek van Co. Maar RKC is niet helemaal zijn ding.quote:
Bronquote:Ajax heeft zich volgens het Argentijnse 26 noticias nagenoeg versterkt met Jonathan Maidana. De Argentijn, momenteel nog onder contract bij Boca Juniors, zal de opvolger worden van de naar Madrid vertrokken Johnny Heitinga. De verdediger zal voor een bedrag van 3 miljoen euro overkomen naar Amsterdam.
Maidana was volgens de Argentijnse site toe aan een stapje hogerop en kwam daarbij uit bij Ajax, waar eerder zijn landgenoot Cvitanich al de overstap maakte. De interesse in Maidana is overigens niet verassend te noemen, de verdediger werd namelijk al eens eerder in verband gebracht met Ajax.
De transfer is nog niet definitief beklonken. De voorspelling is dat een dezer dagen de overstap van Maidana naar Ajax kan worden afgerond. Met de eventuele komst van Maidana, zou dit de tweede Argentijn zijn die Ajax komt versterken.
Kiwoequote:De kans is groot dat Christian Chivu na zijn verblijf in Italië terug zal keren naar Ajax. De Roemeen, die nu nog bij Internazionale speelt, wil zijn actieve loopbaan als speler graag bij de Amsterdammers afsluiten. In de periode tussen 1999 en 2003 was hij namelijk Ajacied.
"Ajax zit voor eeuwig in mijn hart. Ik heb alles aan Ajax te danken. Ik was een broekie, had alleen in de Roemeense competitie gespeeld en Danny Blind heeft me toen naar Amsterdam gehaald. Ik was nog geen negentien en wist helemaal niets. Liep ik daar in Amsterdam, iedereen keek me aan. Bij Ajax ben ik volwassen geworden, als mens en als voetballer", liet Chivu in Veronica Magazine weten.
De Roemeense verdediger wil zijn carrière bij Ajax afsluiten. Op die manier wil hij de club bedanken voor de kans die hij in 1999 kreeg. "Op zich zou ik best terug willen naar Ajax, maar ik zal hier zeker nog een jaar of drie spelen. En als ik dan terugkom in Amsterdam wil ik wel top zijn. Mensen moeten me niet gaan uitlachen."
Geen vermaelen, wel Urby??quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:35 schreef twi het volgende:
[..]
Tsja, we hebben niet de spelers voor traditioneel 4-3-3. We hebben ten eerste alleen maar opkomende backs. Met het vertrek van Heitinga hebben we geen inschuivende verdediger, en al zouden we die hebben zitten we nog steeds met opkomende backs.
Bovendien hebben we geen klassieke vleugelspelers. De laatste redelijke vleugelspeler die we hadden was De Mul op rechts. En op links hebben we al tien jaar niks.
Om het onderscheid tussen de systemen te maken noem je het ene dus maar 4-3-3 en het tweede 4-2-3-1, waarbij de 3 spelers achter de spits elkaar veel meer af kunnen wisselen.
[ code verwijderd ]
Financieel gezien was Machlas zeker een flop (heeft Ajax 8 miljoen ¤ op verloren) , sportief gezien is het wel leuk om jaren later eens terug te kijken en vergelijkingen te maken.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:10 schreef twi het volgende:
[..]
Machlas was een miskoop. Helaas, geflopt.
Die gaat eerst nog naar Barca, dan misschien naar Ajax nog.quote:
Eerst zien dan geloven.quote:'Ajax haalt Maidana als vervanger voor Heitinga'
Ajax heeft de opvolger van John Heitinga bijna binnen. Jonathan Maidana zal zo goed als zeker voor drie miljoen euro de overstap maken van het Argentijnse Boca Juniors naar Amsterdam.
De Britse krant ' The Independent' omschrijft Maidana als één van de grootste talenten van Argentinie, en weet te vermelden dat de Argentijn in verdedigend opzicht zeer sterk is.
Zo heeft Ajax dus vrijwel zeker opnieuw een Argentijn vastgelegd. Eerder werd Dario Cvitanich al overgenomen van Atlético Banfield
quote:Op zondag 8 juni 2008 00:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maidano in het Grieks betekent peterselie.
Wat een rare naam.
Is er nog wat Grieks nieuws over Papastathopoulos?quote:Op zondag 8 juni 2008 00:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maidano in het Grieks betekent peterselie.
Wat een rare naam.
quote:Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef RayMania het volgende:
Ik geloof best dat Chivu ooit gaat terugkeren. Voor zo'n speler betekende het heel veel om, als Roemeen, een kans te hebben gekregen als 18-jarige. Ook na al die rode kaarten bleef Ajax vertrouwen houden. Dat geeft een bepaald gevoel bij hem.
Chivu is ook de enige speler die ik hier op een poster aan de muur heb hangen.
Ik gok dat er twee verdedigers komen, daar past hij prima in dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:43 schreef tha_dark het volgende:
Maidana als vervanger van Heitinga![]()
Hij staat niet eens in de basis bij Boca. Het is een leuk talent, erg sterk in de lucht en in een duel maar hij is traag, geen wendbaarheid en opkomen is ook niet zijn sterkste punt. Ik zie hem wel een sterke verdediger worden maar dat kan nog wel een jaartje duren. Goed dat ze hem halen voor maar 3 miljoen maar ik zie hem niet meteen basisspeler worden. Een goede back-up die uit kan groeien tot een rots achterin
Mbt Ajax niet nee.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Is er nog wat Grieks nieuws over Papastathopoulos?
Idd, als er nog een ervaren verdediger bij wordt gehaald is het idd een prima aankoop. Ervaring laten opdoen met invalbeurten en daarna rustig brengen. En met 3 miljoen loop je natuurlijk ook weer niet zoveel risico. Maar een vervanger voor Heitinga bestaat niet want hij heeft de ervaring als iemand van 30 maar het talent van een jonge speler, daarom moeten ze er 2 verdedigers voor terug halen, 1 talentvolle en een ervaren kracht.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:52 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik gok dat er twee verdedigers komen, daar past hij prima in dan.
Da's mooi, eens lekker om een verdediger te hebben die gewoon lekker achterin blijft in plaats van steeds driest naar voren te draven. Alle respect voor Heitinga hoor, hij deed het soms fantastisch, maar het is het 1 of het ander.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:43 schreef tha_dark het volgende:
Maidana als vervanger van Heitinga![]()
Hij staat niet eens in de basis bij Boca. Het is een leuk talent, erg sterk in de lucht en in een duel maar hij is traag, geen wendbaarheid en opkomen is ook niet zijn sterkste punt. Ik zie hem wel een sterke verdediger worden maar dat kan nog wel een jaartje duren. Goed dat ze hem halen voor maar 3 miljoen maar ik zie hem niet meteen basisspeler worden. Een goede back-up die uit kan groeien tot een rots achterin
Zou het zeker mooi vinden als hij zou komen, maar eerst zien en dan gelovenquote:Op zondag 8 juni 2008 03:51 schreef BonJovi het volgende:
Renato Augosto, geweldenaar kheb hem zien spelen toen ik in Brazilie was. HIj gaat gelijk naar een grote top club, hij is nog jong en komt zeker snel in de selecao
Hoe kom je weer aan dat gerucht?quote:Op zondag 8 juni 2008 03:51 schreef BonJovi het volgende:
Renato Augosto, geweldenaar kheb hem zien spelen toen ik in Brazilie was. HIj gaat gelijk naar een grote top club, hij is nog jong en komt zeker snel in de selecao
De grote duim van Nashje x een oud gerucht.quote:Op zondag 8 juni 2008 11:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar wat is de bron van het Augusto gerucht?
Als dat gerucht van Maidana waar is dan denk ik niet dat Papastanogwat gehaald wordquote:Op zondag 8 juni 2008 01:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mbt Ajax niet nee.
Wel 298312908403972489374918 andere clubs.
Maar hij wil zelf het liefst blijven. Als AEK een goed bod krijgt is ie wel weg, of ie nou wil of niet. Want financieel gaat het beter, maar niet super. Maar dan moet je echt aan 7 a 8+ miljoen denken.
Nee, Vermaelen is sowieso blessuregevoelig en dan heb je Van Der Wiel en daar mag je ook nog niet te veel op rekenen.quote:Op zondag 8 juni 2008 11:29 schreef Cheiron het volgende:
Baggerfok.. hele reactie weg
Anyway; heb je met peterselie erbij wel genoeg centrale verdedigers?
Er moet nog 1 verdediger bij. Het liefste eentje die zowel links als rechts centraal zou kunnen spelen. Maar je moet er natuurlijk ook weer niet te vevel halen, want een Van der Wiel moet z'n minuten natuurlijk wel kunnen pakken.quote:Op zondag 8 juni 2008 11:47 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee, Vermaelen is sowieso blessuregevoelig en dan heb je Van Der Wiel en daar mag je ook nog niet te veel op rekenen.
Gek hè?quote:Op zondag 8 juni 2008 11:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat mij betreft regelt Ajax eens 8 of 9 verdedigers in de selectie maar dat gebeurt niet...
Ze winnen nooit van de joden!quote:Ajax C1 kampioen van Nederland!
Velden, 07 jun 2008
Ajax C1 is kampioen van Nederland! De pupillen van trainer Wim Kwakman wonnen de spectaculaire wedstrijd met 6-3 van Feyenoord.
Ze moeten ook nog brood met beleg kopen, al die 9 extra verdedigers. Of denk je dat ze allemaal genoegen nemen met minimumloon?quote:Op zondag 8 juni 2008 12:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Verlicht mij met uw wijsheid f1boy
quote:
quote:Ajax B1 grijpt naast Super Cup
Voor de spelers van Ajax B1 was de wedstrijd om de Super Cup er net een te veel in het voor velen zware seizoen. Feyenoord won met 5-0.
Ajax B1 is een zeer talentvol team. Ze werden immers niet voor niets landskampioen. Veel jongens waren dit jaar eveneens bij het nationale elftal actief en speelden in mei het EK in Turkije, waar de halve finale werd bereikt. Nog een wedstrijd moest er dit seizoen worden gespeeld, om de Super Cup tegen Feyenoord. Maar Ajax had weinig in te brengen. Met 5-0 trok Feyenoord overduidelijk aan het langste eind. Feyenoord had vorige week de bekerfinale nog gewonnen en zat in de flow . ,,Je zag dat ze nog heel graag de kampioen te grazen wilden nemen", constateerde trainer Robin Pronk. ,,En daar konden wij vandaag niet op antwoorden. We hebben een goed seizoen gehad, maar in deze wedstrijd was de fitheid er niet meer. Op de 5-0 viel niets af te dingen, al verdienden ze dit niet."
In de dertiende minuut kwam Ajax op achterstand dankzij een doelpunt van Luc Castaignos. Pal voor rust was het Shabir Isoufi er verantwoordelijk voor was dat de ploeg van trainer Robin Pronk 0-2 achter kwam te staan. In de 47ste minuut scoorde hij opnieuw, gevolgd door nogmaals Castaignos. Net voor tijd werd het nog een graadje erger voor Ajax, want toen scoorde Nygel Velder de 0-5. ,,Ze wilden vooraf nog wel, maar ze konden het niet meer", wist Pronk van zijn pupillen. ,,Dit jaar is er veel gebeurd met de spelers, ze hebben het EK gespeeld, hadden eindexamen, veel tekenden hun eerste contract en volgend jaar gaan ze van de B1 direct naar de A1. Daar moeten ze volgend jaar bewijzen dat ze het aankunnen."
Hoezo 9 extra verdedigers? Ik zie liever 3 extra verdedigers ipv delorge baki urzaiz etc. Is dat nou zo gek gedacht?quote:Op zondag 8 juni 2008 12:05 schreef twi het volgende:
[..]
Ze moeten ook nog brood met beleg kopen, al die 9 extra verdedigers. Of denk je dat ze allemaal genoegen nemen met minimumloon?
10 verdedigers wegen niet op tegen Urzaiz!quote:Op zondag 8 juni 2008 12:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoezo 9 extra verdedigers? Ik zie liever 3 extra verdedigers ipv delorge baki urzaiz etc. Is dat nou zo gek gedacht?
Ah, je bedoelt totaal. Dan ben ik 't met je eens. Mocht Maidana komen, hoop ik nog steeds op een leider voor de verdediging. Boulahrouz of desnoods Ooijer. En als het even kan een goede Nederlandse linksback. Maarja, die bestaan niet volgens mij.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoezo 9 extra verdedigers? Ik zie liever 3 extra verdedigers ipv delorge baki urzaiz etc. Is dat nou zo gek gedacht?
Supercupwedstrijden moeten ze ook afschaffen vind ik. Zo zie je maar weer dat voetballers vandaag de dag veel te veel wedstrijden moeten spelen en dit soort onzinwedstrijden hoeven er van mij niet bij.quote:
Ach, als ze met 5-0 hadden gewonnen en je had gelezen over afgepeigerde Feyenoorders dan had je dit nooit neergezet.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:36 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Supercupwedstrijden moeten ze ook afschaffen vind ik. Zo zie je maar weer dat voetballers vandaag de dag veel te veel wedstrijden moeten spelen en dit soort onzinwedstrijden hoeven er van mij niet bij.
Dank je.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:05 schreef twi het volgende:
[..]
Ze moeten ook nog brood met beleg kopen, al die 9 extra verdedigers. Of denk je dat ze allemaal genoegen nemen met minimumloon?
En dat het al in de B's zo is baart me nog veel meer zorgenquote:Op zondag 8 juni 2008 12:36 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Supercupwedstrijden moeten ze ook afschaffen vind ik. Zo zie je maar weer dat voetballers vandaag de dag veel te veel wedstrijden moeten spelen en dit soort onzinwedstrijden hoeven er van mij niet bij.
Maar dan denk je wel van: Is dit wel nodig? Natuurlijk heb je dan een mooie prijs maar uiteindelijk spelen ze in de jeugd al veel te veel.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:53 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, als ze met 5-0 hadden gewonnen en je had gelezen over afgepeigerde Feyenoorders dan had je dit nooit neergezet.
Mijn idee is dat ze in de jeugd niet vaak genoeg tegen Feyenoord kunnen spelen. Dat zijn toch de wedstrijden waar je veel van leert. In plaats van tegen RKC B1.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:55 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Maar dan denk je wel van: Is dit wel nodig? Natuurlijk heb je dan een mooie prijs maar uiteindelijk spelen ze in de jeugd al veel te veel.
Maar er is ook nog zoiets als een competitieschema waar je je aan houd he.. Daar zitten in het rechterrijtje ook een paar mindere clubsquote:Op zondag 8 juni 2008 12:58 schreef twi het volgende:
[..]
Mijn idee is dat ze in de jeugd niet vaak genoeg tegen Feyenoord kunnen spelen. Dat zijn toch de wedstrijden waar je veel van leert. In plaats van tegen RKC B1.
Je moet die jongens niet de dood in jagen, maar met 5-0 afgedroogd worden door de rivaal omdat je doodop* bent, dat is gewoon weer een mooie extra ervaring voor die gasten. Weten wat je wel en niet kunt. Niks mis mee.
En nou mogen ze lekker op vakantie.
* Ok, verkeerde woordkeuze zo snel na de vorige zin
En deze wedstrijd tegen Feyenoord lijkt me leerzamer dan welke wedstrijd tegen een club uit dat rechterrijtje dan ook. Ook al krijg je een pak op de broek.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:03 schreef behangplakker het volgende:
Maar er is ook nog zoiets als een competitieschema waar je je aan houd he.. Daar zitten in het rechterrijtje ook een paar mindere clubs
quote:'Van der Lem kan met Ten Cate naar Griekenland'
Gerard van der Lem gaat mogelijk volgend seizoen samen met Henk ten Cate bij Panathinaikos aan de slag. De 55-jarige oefenmeester heeft momenteel geen club en kan als assistent-trainer mee naar Griekenland, zo meldt De Telegraaf.
Ten Cate wordt bij Panathinaikos naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van José Peseiro, die vorige maand opstapte. De voormalig trainer van Ajax werd onlangs ontslagen bij Chelsea, en kan derhalve komend seizoen in Griekenland aan de slag.
Voor Van der Lem was Sharjah FC voorlopig zijn laatste avontuur. De coach wist bij de club uit de Verenigde Arabische Emiraten echter nooit te overtuigen. Eerder was Van der Lem al actief in Cyprus en als bondscoach van Saudi-Arabië. In Nederland had hij AZ onder zijn hoede.
quote:FC Twente heeft Tioté zo goed als binnen
08/06/2008 13:20
Terwijl Schalke 04 hapert bij de transfer van Orlando Engelaar, heeft FC Twente in de persoon van Cheik Tioté zo goed als zeker een verdedigende middenvelder binnen.
Roda JC had Tioté graag in Kerkrade gehouden, maar de Limburgse club moet lijdzaam hoe FC Twente de huurling gaat losweken bij Anderlecht. Met de 21-jarige middenvelder is met de Enschedese club al persoonlijk rond.
Voorzitter Joop Munsterman verwacht op korte termijn tot een vergelijk te komen met Anderlecht. Met de Brusselse club moet een akkoord komen over een afkoopsom voor het nog tot medio 2010 lopende contract van Tioté.
De onderhandelingen over de overgang van Orlando Engelaar naar Schalke 04 verloopt moeizaam. 'Het verschil tussen vraag en aanbod is veel te groot', zegt voorzitter Joop Munsterman in TC Tubantia. 'En sinds dat eerste gesprek heeft Schalke zich nog niet weer bij ons gemeld.'
De preses van de Tukkers wil van een afscheid van verdediger Douglas niets weten. 'Die gaat onder geen beding weg bij ons.' De Braziliaan werd in verband gebracht met Ajax als nieuwe standplaats.
Ik zie Douglas erg graag komen hoor..quote:
quote:Darío Cvitanich vindt opnieuw het net
Darío Cvitanich heeft voor de elfde keer dit seizoen gescoort. De aankomend Ajacied vond in het uitduel tegen San Lorenzo het net na ruim een uur spelen. Ondanks de treffer van Cvitanich wist Banfield niet te winnen. Mede door een hattrick van Gonzalo Rubén Bergessio verloor Cvitanich's ploeg met 2-3.
Door de treffer is de spits wel dichtbij de Pichichi-titel. Cvitanich loopt uit op concurenten Martín Bravo, Germán Denis en Santiago Salcedo. De neo-Amsterdammer kreeg ook geel, waardoor hij ook in het kaartenklassement weer omhoog kroop.
Jonathan Maidana komt vanavond in actie, tegen Club Atlético Lanús. Om de geïnteresseerde een indruk te geven van deze verdediger proberen wij (Ajaxinside.nl) een livestream te regelen. De kopsterke mandekker speelt pas om half twaalf in het Ciudad de Lanús-stadion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |