abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2008 @ 18:09:15 #51
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59224208
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Inderdaad, ben benieuwd of hij dat nog gaat compenseren in het vervolg van de wedstrijd.
Dat is aan Pieter wel besteed.
pi_59225284
Pieter doet het prima tot zover
pi_59225343
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:54 schreef SCH het volgende:
Pieter doet het prima tot zover
Zeker weten.
Goede beslissing bij de strafschop en goede beslissing om Pogatetz niet zijn 2e gele kaart te geven.
pi_59235238
Goed gefloten, tijd voor een fantopic?
  maandag 9 juni 2008 @ 00:09:22 #55
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_59235819
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:56 schreef sjimz het volgende:
Goede beslissing bij de strafschop en goede beslissing om Pogatetz niet zijn 2e gele kaart te geven.
Die penalty was prima gegeven. Zeker op zo'n moment.

Maar die tweede gele kaart had natuurlijk gewoon gegeven moeten worden. Ook wanneer die eerste makkelijk is gegeven. Dit was gewoon marchanderen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_59242584
quote:
Oostenrijk wil wraak op Nederland

AMSTERDAM - Pieter Vink heeft de reputatie van Nederland in Oostenrijk geen goed gedaan. Het gastland van het EK wijdt de nederlaag van hun ploeg tegen Kroatië aan slechts één man: de Nederlandse scheidsrechter.

Na slechts vier minuten spelen beoordeelde Vink een lichte duw van Aufhauser als een strafschop. Luka Modric maakte daaruit de enige treffer van de wedstrijd. In de laatste minuut werd de Oostenrijkse-spits Roman Kienast onderuit getrokken in het strafschopgebied van Kroatië. Daarvoor floot Vink echter niet.

Het populaire radiostation Hitradio hield maandag een minuten lang betoog over het optreden van Pieter Vink. De presentator voegde met een wraakzuchtige ondertoon toe dat het doodzonde is dat Nederland - Italië niet geleid wordt door een Oostenrijker.

Arsenal

Vink, die sinds dit seizoen op de elitelijst van de UEFA staat, maakte zich eerder dit seizoen ook al niet populair in Londen. Tijdens de kwartfinale van de Champions League tussen Arsenal en Liverpool blunderde de leidsman opzichtig toen Dirk Kuijt in zijn eigen strafschopgebied Aleksandr Hleb onderuit haalde. Vink besloot echter niet te fluiten voor de overtreding waarna Arsenal het miljoenenbal mocht verlaten.

De Nederlandse pers was maandagochtend overigens wel lovend over het optreden van Pieter Vink tijdens Oostenrijk - Kroatië.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59242619
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:44 schreef Breach het volgende:

[..]
!

Ze mogen nog blij zijn dat die Oostenrijkse speler geen tweede gele kaart kreeg.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:06:09 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_59243102

Die gast kan niet eens fluiten, laat staan een finale. wat een idioot. maargoed, wie een beetje de eredivisie volgt wist dat al. bewijst maar weer en eens te meer wat voor een niveau abitrage we in Nederland hebben. triest, wat een figuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_59243133
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:06 schreef Red_85 het volgende:

Die gast kan niet eens fluiten, laat staan een finale. wat een idioot. maargoed, wie een beetje de eredivisie volgt wist dat al. bewijst maar weer en eens te meer wat voor een niveau abitrage we in Nederland hebben. triest, wat een figuur.
Ik hoop niet dat je het over gister had, want daar floot ie wel goed nl.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59243173
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:06 schreef Red_85 het volgende:

Dat kan wel zo zijn maar gisteren floot hij gewoon een goede wedstrijd!
  maandag 9 juni 2008 @ 14:58:17 #61
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59247692
quote:
Vink afgebrand op radiozender
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Het zit Pieter Vink niet mee. De Nederlandse scheidsrechter werd the day after door het officieuze EK-radiostation van Oostenrijk volledig afgebrand. Volgens radiozender Ö3 verloor gastland Oostenrijk, mede dankzij een door arbiter Vink vroeg toegekende strafschop, onterecht van Kroatië.

De berichtgeving over de eerste wedstrijd van Oostenrijk begon dan ook met een twee minuten durende tirade over Vink. Een dergelijke penalty zou volgens Ö3 nooit tegen toplanden als Italië en Duitsland zijn toegekend. Ook was de presentator van het programma van mening dat de Nederlandse scheidsrechter in de laatste minuut Oostenrijk onterecht een strafschop onthield.

Vink wees zondagavond na drie minuten gedecideerd naar de stip na een overtreding van de Oostenrijker René Aufhauser. Luka Modric zorgde vanaf elf meter vervolgens voor het enige doelpunt van de wedstrijd. In de slotfase zag Vink geen ovetreding in het langdurig vasthouden van invaller Kienast, waardoor Oostenrijk geen strafschop kreeg en zodoende met lege handen bleef.

bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 juni 2008 @ 15:09:50 #62
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59248049
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Typisch gevalletje van slechte verliezers.
  maandag 9 juni 2008 @ 16:20:26 #63
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_59249950
Zulke overtredingen, zoals gister in de vierde minuut, zijn buiten de 16 ook een vrije trap waard. Ik vind dat je dan ook binnen de 16 gewoon een pingel moet geven.
  maandag 9 juni 2008 @ 16:23:49 #64
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_59250023
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:09 schreef Grulez het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van slechte verliezers.
Ach, het haalt even de aandacht af van hun ondermaatse team.

Die uitspraak van Joachim Standfest ('Als hij deze strafschop had gegeven tegen grote landen als Duitsland of Italië, had hij geen internationale wedstrijd meer gekregen') is overigens te triest voor woorden. Wat laat je je dan kennen zeg.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_59250160
Ik kan mij voorstellen dat hij de finale wil fluiten, dat levert hem genoeg centjes op.
Het kan hem niks schelen dat hij daarna vergeten wordt.
  maandag 9 juni 2008 @ 16:32:36 #66
188728 Lyzio
why do we fall
pi_59250264
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:24 schreef BOYS1985 het volgende:
En het maar gek vinden dat we over zn moeder zingen.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 9 juni 2008 @ 16:34:23 #67
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59250326
Die penalty was gewoon terecht en de wedstrijd was goed gefloten. Bovendien ben je onpartijdig als scheidsrechter (mag ik hopen) en is het ook een competitie. Nogal logisch dat hij liever zelf in de finale 'staat'. Misschien is het wel iets te hooggegrepen en heeft hij na een goede beurt gisteren (waar heel Oostenrijk het ongetwijfeld niet mee eens is) het ook wel wat hoog in de bol gekregen. Maar ook als scheidsrechter is het toch niet verkeerd om ambitie te hebben.
  maandag 9 juni 2008 @ 16:34:45 #68
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59250334
-dubbel-
  maandag 9 juni 2008 @ 16:52:11 #69
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_59250888
Ik vind het niet vreemd dat hij die uitspraak doet, alleen de manier waarop hij dat deed. Het mocht wel wat genuanceerder. Hij kan het ook met een knipoog zeggen. Niet zo, bij voorbaat al, op de tenen getrapt, zoals hij dat gisteren in dat interview deed.
I spoke proper England since I was a children.
  maandag 9 juni 2008 @ 16:55:53 #70
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59251011
Alleen die 2e gele kaart he...
pi_59334610
quote:
Voor scheidsrechter Vink krijgt EK een vervolg

Pieter Vink heeft een tweede wedstrijd op de EK-eindronde toegewezen gekregen. De Nederlander is de leidsman tijdens Zweden-Spanje.

Vink bracht eerder Oostenrijk-Kroatië (0-1) tot een goed einde. In dat duel wees hij al na drie minuten naar de strafschopstip na een overtreding van René Aufhauser op Ivica Olic. Luka Modric benutte de penalty. Vink trok in totaal vier gele kaarten.

Zweden en Spanje wonnen beide hun eerste wedstrijd op het EK. De Scandinaviërs waren met 2-0 te sterk voor Griekenland en de Spanjaarden versloegen het Rusland van bondscoach Guus Hiddink met 4-1.

VI
Mooie wedstrijd voor Vink.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59395095
quote:
Hiddink hekelt Vink
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Guus Hiddink heeft voor de NOS-camera´s hard uitehaald naar scheidsrechter Pieter Vink. De Russische bondscoach refereerde aan een eerdere uitspraak van Vink. De Nederlandse zei eerder zichzelf liever in de finale te zien dan Nederland en hoopte daarmee op een voortijdig einde van Oranje op het EK. " Hij is een dienende diender en niet meer dan dat," zei Hiddink voorafgaand aan het duel tussen Rusland en Griekenland.

De Achterhoeker hoopte dan ook dat Oranje ver komt op het EK. "Zeker nu Vink waarschijnlijk snel naar huis wordt gestuurd, nadat ik hem bij Zweden en Spanje geen strafschop zag geven," doelde Hiddink daarmee op een voorval in deze wedstrijd. Vink weigerde een penalty te geven nadat Johan Elmander de Spanjaard Silva in het zestienmetergebied ten val bracht. Saillant detail is dat wanneer Rusland tweede eindigt groep D het Nederland treft in de kwartfinale.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:46:53 #73
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_59395403
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Grappig dit, aangezien ik net dit topic wilde opzoeken voor het volgende:

Vink wordt verweten het belang van zijn eigen land ondergeschikt te maken aan zijn eigen succes, maar in feite doet een Hiddink niets anders als Nederland in de volgende ronde (wellicht) Rusland treft. Niets ten nadele dus van Hiddink, maar ik zie geen heel groot verschil tussen de twee.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_59396957
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:18 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in waarom Vink zijn eigen prestatie ondergeschikt zou moeten zijn aan die van het land?
omdat je 16 miljoen min 1 mensen superblij maakt. Dat heet sociaal
pi_59397014
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:46 schreef BVO het volgende:

[..]

Grappig dit, aangezien ik net dit topic wilde opzoeken voor het volgende:

Vink wordt verweten het belang van zijn eigen land ondergeschikt te maken aan zijn eigen succes, maar in feite doet een Hiddink niets anders als Nederland in de volgende ronde (wellicht) Rusland treft. Niets ten nadele dus van Hiddink, maar ik zie geen heel groot verschil tussen de twee.
dit zie ik heel anders, hiddink is coach.

puur de hypothetische situatie: zelf fluiten of je land van herkomst het EK winnen. wat kies je dan? Vind dat je voor het winnen van het EK moet gaan. puur omdat het sociaal is en je zoals ik al zeerder zei 16 miljoen - 1 mensen blij maakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')