quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:40 schreef mr.marcus het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)s_opnieuw_record.xml
[..]
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:50 schreef Xith het volgende:
[..]
Weet je dat ik serieus bang ben dat ik over een aantal jaar niet meer zo veel kan reizen als ik nu doe? Stomme shit energie![]()
Bron: Trouw.nl.quote:Vluchten geschrapt door hoge olieprijs
(Novum/Dow Jones) - KLM's trans-Atlantische joint venture partner Northwest Airlines heeft donderdag van drie routes opschortingen of annuleringen aangekondigd.
De reducties zijn een antwoord op de enorm gestegen olieprijzen en de afgenomen vraag van consumenten, zo meldt KLM vrijdag. Donderdag bereikte de olieprijs met $140 een nieuw record.
De aanpassingen gaan in per 1 oktober. De vluchten tussen Detroit - Dusseldorf en Hartford - Amsterdam worden per 1 oktober 2008 geannuleerd. De vluchten tussen Minneapolis/St. Paul en Parijs worden per deze datum opgeschort en op 28 maart 2009 hervat. Klanten die al een boeking hebben voor deze vluchten krijgen alternatieven aangeboden op vluchten van KLM, Northwest of partners uit de SkyTeam alliantie.
"Afhankelijk van de ontwikkeling van de olieprijzen en de vraag van de klant, kunnen er naast de aangekondigde aanpassingen nog aanvullende reducties of wijzigingen in vliegtuigtypes worden doorgevoerd", aldus KLM.
hij blijft leukquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:10 schreef waht het volgende:
Daar is ie weer:
[ afbeelding ]
Don't worry people, there is enough oil supply on the market
Helemaal geen slechte ontwikkeling, er wordt veel te veel voor onzinnige redenen gevlogen. Laat de mensen maar weer lekker met de trein met een tentje naar de Veluwe gaan.quote:
Ja en verre reizen zoals in de kuifje boeken allemaal weer per schip maken. Eerst 2 weken varen voordat je in de VS bent.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:57 schreef Q. het volgende:
Helemaal geen slechte ontwikkeling, er wordt veel te veel voor onzinnige redenen gevlogen. Laat de mensen maar weer lekker met de trein met een tentje naar de Veluwe gaan..
Wat een onzin, er wordt nooit onzinnig gevlogen als de markt het aan kan bieden. Behalve als jij voor anderen bepaalt wat onzinnig is of niet, en wie ben jij om dat te beslissenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Helemaal geen slechte ontwikkeling, er wordt veel te veel voor onzinnige redenen gevlogen. Laat de mensen maar weer lekker met de trein met een tentje naar de Veluwe gaan..
Dat had ik ook al voorgesteld maar zoals Q. al zei kan het volk niet meer dan 1 maand vooruitkijken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:57 schreef Musketeer het volgende:
Beste wat we kunnen doen: 100% extra belasting op brandstoffen, klinkt paradoxaal, maar dit dwingt de (vervoers)markt veel sneller om zich aan te passen aan schaarse olie.
Het land wordt slachtoffer van zijn eigen kortzichtigheid en arrogantie. Ik kan er eigenlijk geen medelijden mee hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:27 schreef waht het volgende:
[..]
Amerika zal van het Westen het meeste moeten inleveren, wat onwijs zonde is, zo'n mooi land.![]()
Ik dekn dat we er als westerse wereld alleen maar beter van zullen worden. De VS zal een nog mooier land gaan worden als daar de electrische auto's rondzoemen. Dan moet je een speciale versterker in je auto bouwen om de turbo V12 geluiden na te gaan maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:27 schreef waht het volgende:
Maar om het positief te zien, in West/Noord-Europa is benzine het duurste vergeleken met de rest van de wereld. Amerika zal van het Westen het meeste moeten inleveren, wat onwijs zonde is, zo'n mooi land.![]()
Dat lijkt me niet; men zit er in China echt niet op te wachten dat de grootste afzetmarkt voor hun producten wegvalt. Dan is het snel gedaan met die dollars genoeg...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:57 schreef Musketeer het volgende:
T gaat ook nog wel richting de 300 dollar per vat gok ik zo. Mensen met dollars genoeg (chinezen) hebben er behoefte aan, en die zullen wel betalen. Al was het alleen maar om ons te zien spartelen in onze pogingen ons aan deze neiuwe situatie aan te passen.
Ook dit lijkt me nogal draconisch: de vervoersmarkt reageert al op de hoge olieprijzen met aanpassingen, kijk maar eens hoeveel energie-zuinige auto's er opeens verkocht worden en naar de instorting van de markt voor SUV's in de VS. Sterker nog, als je de brandstofprijzen nog 100% hoger maakt dan ontneem je de meeste verbruikers mogelijk de financiele armslag om nog te investeren in alternatieven.quote:Beste wat we kunnen doen: 100% extra belasting op brandstoffen, klinkt paradoxaal, maar dit dwingt de (vervoers)markt veel sneller om zich aan te passen aan schaarse olie.
Beetje nietszeggend grafiekje, vind je ook niet? De dollar is in die periode met ruwweg 30 tot 35 procent gedaald, de olieprijs is ruim verdubbeld. Als je olieprijs in Euro's neemt zie je weliswaar een forse stijging, maar toch lang niet zo draconisch als de dollarprijs doet vermoeden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:23 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
De dollarkoers wordt ernstig overdreven... die is helemaal niet zo laag.
Vertel het eens Meki.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:32 schreef Meki het volgende:
Noord Korea die deze week het nieuws heeft gehaald, is een begin met de overname van de wereld door USA
USA die de wereld overneemt?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:32 schreef Meki het volgende:
Noord Korea die deze week het nieuws heeft gehaald, is een begin met de overname van de wereld door USA
Klopt , en USA zal dus daar niet blijven toekijken hoe hun dollar aan de kant wordt neergezetquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vertel het eens Meki.
De wereld neemt Amerika over, niet andersom
Doen ze toch echt zelf.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt , en USA zal dus daar niet blijven toekijken hoe hun dollar aan de kant wordt neergezet
cynisch?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:17 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Doen ze toch echt zelf.
En met Barack Obama aan de macht is alles anders
Die heeft een uitvinding gemaakt die water in olie veranderd.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:17 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Doen ze toch echt zelf.
En met Barack Obama aan de macht is alles anders
Peak Oil wordt genoemd, het alu-hoedjes-tijdperk is voorbij.:Dquote:Former Officials at Odds Over 'Peak' Theory; Crude Hits High
[...]
Mr. Husseini, Aramco's second-in-command until 2004, says the world faces a brute reality of depleting resources and ever rising prices. Mr. Saleri, until recently the company's oil-reservoir manager, insists that with enough ingenuity and investment, plenty more oil can be found.
[...]
Mr. Saleri, who is a year younger, shrugs off his former boss's pessimism. A self-described "technology nut" who resigned as Aramco's top reservoir manager last fall to set up his own consulting shop in Houston, Mr. Saleri has become a vociferous opponent of the "peak oil" view, which holds that global oil production is about to enter a permanent slump due to shrinking resources and limited investment.
"We have consumed only one trillion of the 14 or 15 trillion barrels of oil that are out there," says Mr. Saleri, citing a personal estimate for all types of oil that is far higher than most. "For the next 40, 50 or 60 years, I see no problem at all."
[...]
By last fall, anxiety was growing within the industry and on Wall Street over whether long-term supplies could keep pace with the rising world demand. Mr. Husseini stoked those fears at a London conference in October. The major oil-producing nations were inflating their oil reserves by as much as 300 billion barrels, about one-quarter of the world's proven reserves, he said, while the giant fields of the Persian Gulf region are 41% depleted.
[...]
Peak-Oil Dispute
In a Wall Street Journal opinion piece in March, he dismissed the peak-oil theory. "The world has plenty of oil," he wrote.
Is vast waar, alleen; 1 biljoen daarvan is de conventionele lichte olie en zelfs die spuit niet zo gemakkelijk meer naar boven, er moet meer energie worden gebruikt om het te winnen. De andere 13-14 biljoen vaten zitten in bronnen als oliezanden, schalie en dergelijken en om van die oliezanden/schalie 13-14biljoen vaten normale olie te maken heb je ongeveer evenveel energie nodig uit een andere energiebron als er in die uiteindelijk olie zit. Om nog maar te zwijgen over het gebruik van water en het vervuilen van het milieu.quote:We have consumed only one trillion of the 14 or 15 trillion barrels of oil that are out there
Ja nu weten we als publiek helemaal niet meer wie we moeten geloven, wie er nu gelijk heeft.quote:Overaanbod op de oliemarkt;
Uitgegeven: 29 juni 2008 18:18
Laatst gewijzigd: 29 juni 2008 18:18
MADRID - Er is een overaanbod op de oliemarkt. Dit zei de Qatarese olieminister Abdullah al-Attiyah zondag tegen persbureau Reuters.
Hoewel de minister er van overtuigd is dat er te veel olie op de markt is, zei hij ook dat het onverstandig zou zijn om de olieproductie te verlagen. Donderdag had een hoge Libische ambtenaar nog gezegd de mogelijkheden voor een reductie te onderzoeken.
Qatar en Libië zijn allebei lid van de Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC). De OPEC vindt dat de prijsstijging van olie vooral te wijten is aan de zwakke dollar. Donderdag zei de voorzitter van de organisatie nog dat een oproep van de Verenigde Staten om de productie te verhogen ;onlogisch en irreëel is.
Congres
Al-Attiyah neemt deel aan het World Petroleum Congress in Madrid. Van zondag tot en met woensdag zijn meer dan 3.000 vertegenwoordigers van overheden en bedrijfsleden bijeen in de Spaanse hoofdstad. Onder hen is ook Shell-bestuursvoorzitter Jeroen van der Veer.
OPEC zit ook in een lastige (luxe) positie.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:27 schreef waht het volgende:![]()
Ze denken, als we het maar vaak genoeg zeggen wordt het wel waarheid.
als met overaanbod de prijzen al op 140 USD liggen dan kan het nog leuk worden als er een tekort is...quote:Op maandag 30 juni 2008 09:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja nu weten we als publiek helemaal niet meer wie we moeten geloven, wie er nu gelijk heeft.
Met een overaanbod zouden de prijzen toch rond de $ 80 a barrel moeten liggen of in ieder geval langzaamaan terug moeten lopen? tot nu toe is het meer het tegenovergesteldequote:Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als met overaanbod de prijzen al op 140 USD liggen dan kan het nog leuk worden als er een tekort is...
Hmjah, goed punt inderdaad...quote:Op maandag 30 juni 2008 22:52 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Met een overaanbod zouden de prijzen toch rond de $ 80 a barrel moeten liggen of in ieder geval langzaamaan terug moeten lopen? tot nu toe is het meer het tegenovergestelde
Vandaar ook onze verontwaardiging.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:52 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Met een overaanbod zouden de prijzen toch rond de $ 80 a barrel moeten liggen of in ieder geval langzaamaan terug moeten lopen? tot nu toe is het meer het tegenovergestelde
Wat een brassers zijn we ook, we zien in het grafieken van de midden jaren 70 wat opkomst van duurzame energie opwekking , maar deze valt weer helemaal weg 10 jaar later. En nu moeten we deze weer moeizaam opbouwen. De korte termijn visie was toendertijd echt belanrgrijker, en helaas heden ten dagen nog veel belangrijker.quote:
Dat niet alleen, Nederland verbruikt 100.000 gWh, een land als Indonesie, waar 18 x zoveel inwoners wonen gebruikt maar 120.000 gWh. Indonesie is een ontwikkelingsland uiteraard, maar ik gebruik hier ook minder stroom dan ik in Nederland zou doen met vergelijkbare apparaten. Hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een brassers zijn we ook, we zien in het grafieken van de midden jaren 70 wat opkomst van duurzame energie opwekking , maar deze valt weer helemaal weg 10 jaar later. En nu moeten we deze weer moeizaam opbouwen. De korte termijn visie was toendertijd echt belanrgrijker, en helaas heden ten dagen nog veel belangrijker.
De korte termijn visie heeft het dus lange tijd volgehouden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:35 schreef Basp1 het volgende:
De korte termijn visie was toendertijd echt belanrgrijker, en helaas heden ten dagen nog veel belangrijker.
Dat ziet er schrikbarend uit inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:52 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar niet te spreken over de ontwikkelingen in China en India
Canada is zelfs nog beter, vrijwel geheel blauwquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ziet er schrikbarend uit inderdaad.
Aan de andere kant staat Zweden
Wel veel kernenergie.
In nederland wordt 2/3 van de electriciteitsconsumptie voor rekening genomen door de industrie.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat niet alleen, Nederland verbruikt 100.000 gWh, een land als Indonesie, waar 18 x zoveel inwoners wonen gebruikt maar 120.000 gWh. Indonesie is een ontwikkelingsland uiteraard, maar ik gebruik hier ook minder stroom dan ik in Nederland zou doen met vergelijkbare apparaten. Hoe kan dat dan?
De vliegsector is/was de kanarie in de mijnschacht. Vele faillisementen zullen volgen.quote:We've become familiar with Chapter 11 in recent years, as airline after airline has gone into bankruptcy protection to reorganize its operations. Soon, we may become familiar with an even darker chapter in the airline story: Chapter 7.
That's liquidation, which some airline experts think is coming, thanks mainly to historically high oil prices, which are hovering north of $140 for a barrel of crude.
In a report released, appropriately, on Friday the 13th, the Business Travel Coalition flatly predicted several unnamed major U.S. carriers will be forced to liquidate late this year or early next.
[...]
Experts are sharply split on whether liquidation is going to happen to major U.S. carriers. But even airline optimists allow it's a good idea to prepare should your carrier be forced to fly into Chapter 7.
[...]
"Only buy travel on a credit card. You will get a refund if the carrier fails. The most you can lose is the cost of replacing your ticket on a failed carrier at what will likely be a significantly higher price," said Mann.
quote:PHOENIX - Admit it. That chunky carry-on bag of yours would never fit into the sample box displayed outside the airport gate. Don't expect that bag to get a free ride for long.
Checked bags are now a moneymaker for US Airways, American Airlines and United Airlines, and officials say they're going to keep a closer watch on how much you take on board as they begin their new baggage fees.
The three airlines say they are responding to tremendous pressure to cover sky-high fuel prices that have erased profits and sunk stock values. The Air Transport Association says fuel costs will hammer the industry this year, contributing to about $13 billion in losses.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |