Ik heb ook snel 100 miljoen nodig om mijn vermogen te versterkenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:, blijkt dat Scheringa met spoed 100 miljoen nodig heeft om zijn eigen vermogen te versterken. S
Zo'n staatje zegt echt lang niet alles. Eigenlijk is die informatie zo goed als waardeloos zonder de je de rest van de jaarrekening (en die van de rest van de groep) gezien hebt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:49 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[ afbeelding ]
Zoveel eigen vermogen hebben ze niet hoor....
Ze hebben vooral klanten die beloofd hebben het door hun "zelf gecreëerde" geld terug te betalen.
De grootste hypotheekverstrekker rabobank is veiliger voor iemand die een vastgoedcrash verwachtquote:Ik ga mijn geld maar weer terugstorten naar de Rabobank
Whehehe.....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:08 schreef corus het volgende:
[..]
De grootste hypotheekverstrekker rabobank is veiliger voor iemand die een vastgoedcrash verwacht
Ach joh, de TS bralt maar wat niet gehinderd door enige kennis van zaken, plempt wat links en quotes neer zonder enige verdere onderbouwing.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:08 schreef corus het volgende:
[..]
De grootste hypotheekverstrekker rabobank is veiliger voor iemand die een vastgoedcrash verwacht
Ik zit bij 5 verschillende waaronder de DSB en de Raboquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:08 schreef corus het volgende:
[..]
loze kreten. Zeg maar wat er niet klopt..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo'n staatje zegt echt lang niet alles. Eigenlijk is die informatie zo goed als waardeloos zonder de je de rest van de jaarrekening (en die van de rest van de groep) gezien hebt.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo'n staatje zegt echt lang niet alles. Eigenlijk is die informatie zo goed als waardeloos zonder de je de rest van de jaarrekening (en die van de rest van de groep) gezien hebt.
Ik lig er niet wakker van dat dat jouw mening is.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:39 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Zalm sust, maar zorg rond de cijfers van DSB is op zijn plaats. De vermogenspositie van DSB is zwak. In het laatste jaarverslag (2006) rapporteerde de bank een 'kernvermogen' van 128 miljoen, een daling van 25 miljoen ten opzichte van 2005. Mager, zeker gezien het balansttaal van ruim vijf miljard.
Erg geloofwaardig ben je niet DonJames. Ik kan jou ook niet serieus nemen.
Ja.quote:"adviseer" je zelf ook?
Dit is gewoon lachwekkend.....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:39 schreef DonJames het volgende:
"het is procentueel maar een klein deel van het eigen vermogen van DSB. Stemmingmakerij dus."
Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:35 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Dit is gewoon lachwekkend.....
Doe ff niet zo moeilijk zeg. TS post gewoon een nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven?
TS slingert sinds een paar weken op fok rond en heeft het alleen maar over omvallen van banken, inzakken van de huizenmarkt en kan voornamelijk alleen maar qouten van nieuws / non-nieeuws, en heeft weinig eigen onderbouwingen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe ff niet zo moeilijk zeg. TS post gewoon een nieuwsbericht.
Ik vraag me iets af, koop of huur jij?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:16 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
De waarheid is hard financiële jongens.
Nederland zal Spanje, Engeland, Ierland en Denemarken gewoon volgen met een inzakkende huizenmarkt en vele ontslagen in de financiële wereld. Vooral tussenpersonen die vele klanten belazerd hebben voor een bonus hebben binnenkort een probleem. Dit zie je nu al in Engeland gebeuren.
ik vraag me af waarom jij blijkbaar zoveel baat erbij hebt door dit zo te prediken?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:16 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Nederland zal Spanje, Engeland, Ierland en Denemarken gewoon volgen met een inzakkende huizenmarkt en vele ontslagen in de financiële wereld. Vooral tussenpersonen die vele klanten belazerd hebben voor een bonus hebben binnenkort een probleem. Dit zie je nu al in Engeland gebeuren.
Hij zit bij zijn ouders op 10 hoog in een kamer bij zijn pappie en mammiequote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:17 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik vraag me iets af, koop of huur jij?
klopt helemaal. Ik vind het ook jammer voor jou hoor!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:38 schreef Slasher het volgende:
[..]
Hij zit bij zijn ouders op 10 hoog in een kamer bij zijn pappie en mammie
Ok, ik hap wel. Beetje off-topic, maar TS begonquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:16 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Met een balans van 5 miljard+?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef DoimeN het volgende:
Veel mensen beseffen niet dat DSB bank alleen maar een intermediar is.
Ik woon niet meer bij pappie en mammie hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:04 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik vind het ook jammer voor jou hoor!
Jawel. En je balans zegt niet zo veel, hangt er meer vanaf welke posten het zijn.quote:
Dat is helemaal niet waar. Je bent blijkbaar niet goed op de hoogte.quote:
Niet? Ik dacht dat je nog in de luiers zou zitten...quote:Op zondag 8 juni 2008 12:47 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ik woon niet meer bij pappie en mammie hoor
Je bedoelt die 4.5 miljard aan uitstaande kredieten (http://www.geld.nl/pdf/ni(...)jaarverslag-2006.pdf, pagina 15)? Door het feit dat ze veel securitiseren hebben ze wel wat weg van een intermediar (ze verkopen risico), maar dat zijn ze zeker niet. Die hypotheken en consumentenkredieten starten gewoon op de balans. Een echte intermediar handelt niet via zijn balans, maar sluit voor een provisie voor andermans balans hypotheken af.quote:Op zondag 8 juni 2008 19:38 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Jawel. En je balans zegt niet zo veel, hangt er meer vanaf welke posten het zijn.
Heb je ooit naar een gemiddelde hyptheekportefeuille van een bank gekeken? Of roep je gewoon maar wat? Zal nog even zoeken naar een document met de gemiddelde rentevaste periode (op zich niet nodig, want bronnen heb je niet zo veel mee geloof ik); wikipedia quote iig 10 jaar gemiddeld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheek). Valt bij mij niet onder zeer kort...quote:Op zondag 8 juni 2008 22:05 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Je bent blijkbaar niet goed op de hoogte.
En dat is juist het grote gevaar, vele hebben een zeer korte looptijd.
Ik heb de postings van de fokkers die zeer heftig reageren op mijn topic's eens bekeken en daaruit maak ik op dat het vaak mensen met hoge schulden zijn (hypotheek of PL) of "financieel adviseurs" (profiteurs).
Dus die mensen met een RVP van 2 jaar hebben deze nog steeds? Knap....quote:Op maandag 9 juni 2008 04:39 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[i]‘In 2002 was deze trend ook al waarneembaar, maar in 2003 was
de toename van de schuldpositie extra sterk’,
en
Bron: Nieuws.nl 21 september 2005
Bekend probleem bij bedrijven die snel willen groeienquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
'Er is geen paniek', reageert Zalm tegen 925: 'We hebben 75 tot 125 miljoen nodig om verder te expanderen. We willen sneller'.
http://www.rabobankgroep.nl/download/TB0726mjo.pdf, pagina 3quote:Op maandag 9 juni 2008 04:39 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
‘In 2002 was deze trend ook al waarneembaar, maar in 2003 was
de toename van de schuldpositie extra sterk’, zegt Maarten van
Rooij van de divisie Wetenschappelijk onderzoek, tevens belast
met het DHS. Opvallend is dat het aantal kortlopende hypotheek-
leningen toeneemt. Uit de enquête van vorig jaar bleek dat bij
twintig procent van de respondenten de hypotheekrente binnen
twee jaar opnieuw zou worden vastgesteld. Dit jaar krijgt niet
minder dan dertig procent te maken met een binnen twee jaar
aflopende hypotheek. Voor starters is dat een risico. Als de
Als de rente stijgt, komt die groep mogelijk in de problemen.
en
Groei hypotheekschuld huishoudens houdt aan
De groei van de hypotheekschuld van Nederlandse gezinnen houdt aan. Dat stelt De Nederlandsche Bank woensdag in het Kwartaalbericht September 2005.
Bij hoge inkomens ziet de bank met name risico's van de toegenomen schuld in een stijging van de rentevoet, terwijl voor lage inkomens het risico vooral in een daling van de huizenprijs ligt.
'Een aanzienlijk deel van de eigenwoningbezitters in de 40% laagste inkomens zou na een 20%-daling van de huizenprijzen blijven zitten met een hypotheek die hoger is dan de waarde van het huis', stelt de bank.
Voor de hogere inkomens ligt het gevaar van een hogere rente op de loer. Zij kiezen vaak voor hypotheken met een korte looptijd en bij een stijging van de rente zullen huishoudens dan hun lening tegen een hogere rente moeten voortzetten.
Er is volgens de centrale bank een duidelijke trend te zien naar steeds kortere looptijden van hypotheken. 'Liefst 30% van de in 2004-2005 afgesloten hypotheken heeft een rentevaste periode van twee jaar of korter', stelt DNB.
De verschuiving is te verklaren door de lage rente op kortlopende hypotheken. Toch is de rente op langlopende hypotheken de afgelopen tijd veel sterker gedaald dan de korte rente.
Bron: Nieuws.nl 21 september 2005
Ik denk dat er nog een groep heftig reageert: mensen met narcistische trekjes...
Ja.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:57 schreef p072 het volgende:
Domme vraag misschien. If so, ignoreben er niet in thuis
Maar stel je hebt geld geleend en je moet nog 10.000 aflossen en je uitlener wordt failliet verklaard.
Moet je die 10.000 dan nog aflossen?
Maar als een bedrijf schulden heeft staan en word failliet verklaard, dan vervallen die schulden toch?quote:
Erm... dat bedrijf heeft dan ook schulden... die moeten zoveel mogelijk worden ingelost. Dat doet men door het faillissement af te wikkelen.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:10 schreef p072 het volgende:
[..]
Maar als een bedrijf schulden heeft staan en word failliet verklaard, dan vervallen die schulden toch?
Waarom dan nog wel openstaande leningen kunnen claimen?
Mijn excuses dan, dan ben ik zeker in de war met zijn grootste concurent. Afab van Maasbert Schouten. Want dat is dan volgens mij wel een intermediarquote:Op zondag 8 juni 2008 22:19 schreef Waterhouse het volgende:
[..]
Je bedoelt die 4.5 miljard aan uitstaande kredieten (http://www.geld.nl/pdf/ni(...)jaarverslag-2006.pdf, pagina 15)? Door het feit dat ze veel securitiseren hebben ze wel wat weg van een intermediar (ze verkopen risico), maar dat zijn ze zeker niet. Die hypotheken en consumentenkredieten starten gewoon op de balans. Een echte intermediar handelt niet via zijn balans, maar sluit voor een provisie voor andermans balans hypotheken af.
Gewijzigd: linkje toegevoegd
Rrrrrrrrrrright.....quote:Op maandag 9 juni 2008 14:00 schreef eleusis het volgende:
Mijn jarenlange ervaring met de financiele markten leidt tot de conclusie dat TS een zeikende paniekzaaier is.
Een intermediar van DSB Verzekeringenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef DoimeN het volgende:
Veel mensen beseffen niet dat DSB bank alleen maar een intermediar is.
Het is aardig onderbouwd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Heel veel uitkramen en het dan een keer goed hebben.
tuuuuurlijk. zelf zeker ook een tophypotheek + bijbehorende verzekeringen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Heel veel uitkramen en het dan een keer goed hebben.
Niet echt, het probleem dat eerder speelde (en waar het artikel over ging) was het probleem van solvabiliteit. Uiteindelijk is DSB ten onder gegaan door gebrek aan liquiditeit.quote:
Ook leuk om te zien dat die vastgoedzeepbel nog stééds niet is geklapt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:55 schreef Zith het volgende:
Leuk om te zien dat er 'toen' ook al dezelfde DSB-lovers waren die alles anti-DSB probeerden aan te pakken.
Maar dat het gaat gebeuren is net zo voorspelbaar als de val van DSB.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook leuk om te zien dat die vastgoedzeepbel nog stééds niet is geklapt.
Goed idee, hou ik je aan. Ben ik mooi 2 jaar verlost dat gewauwel van jou!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Maar dat het gaat gebeuren is net zo voorspelbaar als de val van DSB.
Over 2 jaar 'spreek' ik je weer.
Dat is niet goed voor jouw ego hé ;-)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goed idee, hou ik je aan. Ben ik mooi 2 jaar verlost dat gewauwel van jou!
Gelukkig niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:45 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
tuuuuurlijk. zelf zeker ook een tophypotheek + bijbehorende verzekeringen ?
je inschattingsvermogen laat je wel vaker in de steek geloof ikquote:Op zondag 8 juni 2008 22:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Niet? Ik dacht dat je nog in de luiers zou zitten...
Dat zeg ik, gewauwel. Geen argument, alleen een losse kreet en een stukje gecopypaste van wikipedia ofzo. Goed punt!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Dat is niet goed voor jouw ego hé ;-)
Het doel van cognitieve dissonantie
Het doel van de cognitieve dissonantie is om de tegenstrijdige opvattingen te verwijderen, om zodoende het ego te beschermen. Zouden we geen cognitieve dissonantie hebben, dan zullen we nooit tevreden zijn met een keuze en altijd blijven tobben over wat we moeten doen. Nadat we de knoop hebben doorgehakt bij een beslissing zorgt de cognitieve dissonantie ervoor dat we tevreden zijn met onze gemaakte keuze, en niet achteraf toch liever de andere keuze hadden gemaakt. Vooral bij belangrijke beslissingen die veel invloed hebben op je leven is de cognitieve dissonantie een waardevolle ‘valkuil’, denk hiervoor bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een huis, of een relatie beginnen.
Ze zijn ten onder gegaan omdat ze gebakken lucht verkochten, of beter gezegd mensen bestolen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet echt, het probleem dat eerder speelde (en waar het artikel over ging) was het probleem van solvabiliteit. Uiteindelijk is DSB ten onder gegaan door gebrek aan liquiditeit.
Beide zijn belangrijk maar het zijn heel andere dingen die niet (veel) met elkaar te maken hebben.
Don ik hoor je niet zo vaak meer...., alles goed?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven?
Ondanks dat dsb wel failliet is gegaan heeft hij wel gelijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:53 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Don ik hoor je niet zo vaak meer...., alles goed?
Met mij gaat het primaquote:Op zondag 23 januari 2011 07:53 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Don ik hoor je niet zo vaak meer...., alles goed?
Bezoekers lopen terug, waarschijnlijk....quote:Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met mij gaat het primaVanwaar deze kutkick?
Welnee.... volgens mij is het nog nooit zo druk geweest op zijn blogquote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bezoekers lopen terug, waarschijnlijk....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |