Ok, ik hap wel. Beetje off-topic, maar TS begonquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:16 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
De waarheid is hard financiële jongens.
Nederland zal Spanje, Engeland, Ierland en Denemarken gewoon volgen met een inzakkende huizenmarkt en vele ontslagen in de financiële wereld. Vooral tussenpersonen die vele klanten belazerd hebben voor een bonus hebben binnenkort een probleem. Dit zie je nu al in Engeland gebeuren.
Met een balans van 5 miljard+?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef DoimeN het volgende:
Veel mensen beseffen niet dat DSB bank alleen maar een intermediar is.
Ik woon niet meer bij pappie en mammie hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:04 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik vind het ook jammer voor jou hoor!
Jawel. En je balans zegt niet zo veel, hangt er meer vanaf welke posten het zijn.quote:
Dat is helemaal niet waar. Je bent blijkbaar niet goed op de hoogte.quote:
Niet? Ik dacht dat je nog in de luiers zou zitten...quote:Op zondag 8 juni 2008 12:47 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ik woon niet meer bij pappie en mammie hoor
Je bedoelt die 4.5 miljard aan uitstaande kredieten (http://www.geld.nl/pdf/ni(...)jaarverslag-2006.pdf, pagina 15)? Door het feit dat ze veel securitiseren hebben ze wel wat weg van een intermediar (ze verkopen risico), maar dat zijn ze zeker niet. Die hypotheken en consumentenkredieten starten gewoon op de balans. Een echte intermediar handelt niet via zijn balans, maar sluit voor een provisie voor andermans balans hypotheken af.quote:Op zondag 8 juni 2008 19:38 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Jawel. En je balans zegt niet zo veel, hangt er meer vanaf welke posten het zijn.
Heb je ooit naar een gemiddelde hyptheekportefeuille van een bank gekeken? Of roep je gewoon maar wat? Zal nog even zoeken naar een document met de gemiddelde rentevaste periode (op zich niet nodig, want bronnen heb je niet zo veel mee geloof ik); wikipedia quote iig 10 jaar gemiddeld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheek). Valt bij mij niet onder zeer kort...quote:Op zondag 8 juni 2008 22:05 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Je bent blijkbaar niet goed op de hoogte.
En dat is juist het grote gevaar, vele hebben een zeer korte looptijd.
Ik heb de postings van de fokkers die zeer heftig reageren op mijn topic's eens bekeken en daaruit maak ik op dat het vaak mensen met hoge schulden zijn (hypotheek of PL) of "financieel adviseurs" (profiteurs).
Dus die mensen met een RVP van 2 jaar hebben deze nog steeds? Knap....quote:Op maandag 9 juni 2008 04:39 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[i]‘In 2002 was deze trend ook al waarneembaar, maar in 2003 was
de toename van de schuldpositie extra sterk’,
en
Bron: Nieuws.nl 21 september 2005
Bekend probleem bij bedrijven die snel willen groeienquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
'Er is geen paniek', reageert Zalm tegen 925: 'We hebben 75 tot 125 miljoen nodig om verder te expanderen. We willen sneller'.
http://www.rabobankgroep.nl/download/TB0726mjo.pdf, pagina 3quote:Op maandag 9 juni 2008 04:39 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
‘In 2002 was deze trend ook al waarneembaar, maar in 2003 was
de toename van de schuldpositie extra sterk’, zegt Maarten van
Rooij van de divisie Wetenschappelijk onderzoek, tevens belast
met het DHS. Opvallend is dat het aantal kortlopende hypotheek-
leningen toeneemt. Uit de enquête van vorig jaar bleek dat bij
twintig procent van de respondenten de hypotheekrente binnen
twee jaar opnieuw zou worden vastgesteld. Dit jaar krijgt niet
minder dan dertig procent te maken met een binnen twee jaar
aflopende hypotheek. Voor starters is dat een risico. Als de
Als de rente stijgt, komt die groep mogelijk in de problemen.
en
Groei hypotheekschuld huishoudens houdt aan
De groei van de hypotheekschuld van Nederlandse gezinnen houdt aan. Dat stelt De Nederlandsche Bank woensdag in het Kwartaalbericht September 2005.
Bij hoge inkomens ziet de bank met name risico's van de toegenomen schuld in een stijging van de rentevoet, terwijl voor lage inkomens het risico vooral in een daling van de huizenprijs ligt.
'Een aanzienlijk deel van de eigenwoningbezitters in de 40% laagste inkomens zou na een 20%-daling van de huizenprijzen blijven zitten met een hypotheek die hoger is dan de waarde van het huis', stelt de bank.
Voor de hogere inkomens ligt het gevaar van een hogere rente op de loer. Zij kiezen vaak voor hypotheken met een korte looptijd en bij een stijging van de rente zullen huishoudens dan hun lening tegen een hogere rente moeten voortzetten.
Er is volgens de centrale bank een duidelijke trend te zien naar steeds kortere looptijden van hypotheken. 'Liefst 30% van de in 2004-2005 afgesloten hypotheken heeft een rentevaste periode van twee jaar of korter', stelt DNB.
De verschuiving is te verklaren door de lage rente op kortlopende hypotheken. Toch is de rente op langlopende hypotheken de afgelopen tijd veel sterker gedaald dan de korte rente.
Bron: Nieuws.nl 21 september 2005
Ik denk dat er nog een groep heftig reageert: mensen met narcistische trekjes...
Ja.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:57 schreef p072 het volgende:
Domme vraag misschien. If so, ignoreben er niet in thuis
Maar stel je hebt geld geleend en je moet nog 10.000 aflossen en je uitlener wordt failliet verklaard.
Moet je die 10.000 dan nog aflossen?
Maar als een bedrijf schulden heeft staan en word failliet verklaard, dan vervallen die schulden toch?quote:
Erm... dat bedrijf heeft dan ook schulden... die moeten zoveel mogelijk worden ingelost. Dat doet men door het faillissement af te wikkelen.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:10 schreef p072 het volgende:
[..]
Maar als een bedrijf schulden heeft staan en word failliet verklaard, dan vervallen die schulden toch?
Waarom dan nog wel openstaande leningen kunnen claimen?
Mijn excuses dan, dan ben ik zeker in de war met zijn grootste concurent. Afab van Maasbert Schouten. Want dat is dan volgens mij wel een intermediarquote:Op zondag 8 juni 2008 22:19 schreef Waterhouse het volgende:
[..]
Je bedoelt die 4.5 miljard aan uitstaande kredieten (http://www.geld.nl/pdf/ni(...)jaarverslag-2006.pdf, pagina 15)? Door het feit dat ze veel securitiseren hebben ze wel wat weg van een intermediar (ze verkopen risico), maar dat zijn ze zeker niet. Die hypotheken en consumentenkredieten starten gewoon op de balans. Een echte intermediar handelt niet via zijn balans, maar sluit voor een provisie voor andermans balans hypotheken af.
Gewijzigd: linkje toegevoegd
Rrrrrrrrrrright.....quote:Op maandag 9 juni 2008 14:00 schreef eleusis het volgende:
Mijn jarenlange ervaring met de financiele markten leidt tot de conclusie dat TS een zeikende paniekzaaier is.
Een intermediar van DSB Verzekeringenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef DoimeN het volgende:
Veel mensen beseffen niet dat DSB bank alleen maar een intermediar is.
Het is aardig onderbouwd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Heel veel uitkramen en het dan een keer goed hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |