Dat is een relatiebeding is vaak afzonderlijk opgenomen in een arbeidscontract.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:26 schreef GateWayX het volgende:
Kijk, als jij bijvoorbeeld accountmanager bent bij bedrijf A en zodoende een leuke klantenkring opbouwd, dan is het voor bedrijf A niet zo leuk als jij bij bedrijf B gaat weken en al "je" klantjes meeneemt.
Huidige; Computer winkel particuliere verkoop + TDquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:25 schreef znarch het volgende:
Is heel normaal, al is de jouwe wat strengWat voor functie gaat het om ?
In de praktijk zal een rechter je vrij strikt houden aan een dergelijk concurentiebeding.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:20 schreef Seneca het volgende:
Dat heet concurrentiebeding en in de praktijk heeft vrijwel geen enkele rechter daar boodschap aan als je het een klein beetje fatsoenlijk aanpakt.
Exact dat... don't worry.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:20 schreef Seneca het volgende:
Dat heet concurrentiebeding en in de praktijk heeft vrijwel geen enkele rechter daar boodschap aan als je het een klein beetje fatsoenlijk aanpakt.
Dan is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:36 schreef Woep het volgende:
[..]
Huidige; Computer winkel particuliere verkoop + TD
Nieuw; netwerk/system engineer + wat verkoop zakelijk/zeer kleinschalige particulier
Wrong!! Er is altijd een gang naar de rechter nodig om een concurrentiebeding naast je neer te kunnen leggen. De straal van 50km in dit beding lijkt wellicht onredelijk, maar dat wil niet zeggen dat de rechter het beding dan maar volledig nietig verklaard. Misschien wordt alleen de straal wel aangepast.quote:
Nee, gaat ook over een nieuwe werkgever.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:28 schreef Woep het volgende:
Volgens mij heb ik het hier zelf ook groot n deels verkeerd begrepen en dat het puur alleen gaat om het starten van een nieuw bedrijf binnen die straal van 50km.
Het zou me verbazen als je dat lukt. Wij hebben ook aantal keer dat soort mensen gehad, op het moment dat ze zoiets aandragen of het wordt gezien dan is het linea recta vertrek.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:26 schreef GateWayX het volgende:
Kijk, als jij bijvoorbeeld accountmanager bent bij bedrijf A en zodoende een leuke klantenkring opbouwd, dan is het voor bedrijf A niet zo leuk als jij bij bedrijf B gaat weken en al "je" klantjes meeneemt.
Ik geloof dat je niet echt goed hebt opgelet tijdens de les...quote:Op maandag 9 juni 2008 15:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ik weet niet hoe de wetten allemaal veranderd zijn. Maar een paar jaren terug heb ik tijdens het vak ondernemingsrecht geleerd dat op het moment dat je werkgever gebruik maakt van het concurrentiebeding, dat ze je maximaal 1 jaar mag verbieden om bij de directe concurrent te werken. Echter word je wel voor een jaar lang volledig betaald.
Mocht je dus later van baan wisselen, breng je werkgever op de hoogte, per getekende brief of fax dat je naar een andere werkgever gaat. Stel een ultimatum waarbij je werkgever gebruik mag maken van het concurrentiebeding. Doen zij dat niet, dan heb je gewoon keiharde bewijzen dat jij goed in je recht sta. In andere gevallen kan je een jaar op vakantie gaan.
Ik geloof dat jij zelfs helemaal niks hebt geleerd.quote:Op maandag 9 juni 2008 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet echt goed hebt opgelet tijdens de les...
Leg het me dan eens uit... als je het zo goed weet.quote:Op maandag 9 juni 2008 16:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij zelfs helemaal niks hebt geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |