Je hebt een broer die Gimli heet?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:29 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig hebben mijn ouders het bij 1 vernoeming uit LOTR gehouden
quote:
quote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 21:47 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
Wat vreselijk zeg, 3 van die Tolkien namen bij elkaar, gewoon alleen Arwen vind ik wel leuk, Éowyn trouwens nog leuker.
Makkie! Williamquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:51 schreef Shaienne het volgende:
Hai,
Ik ben zwanger van de eerste en ik vind een jongensnaam kiezen zó moeilijk!
Nou heten mijn vriend, mijn vader, zijn vader en mijn opa allemaal Wim. Dus wel leuk om daar iets mee te gaan doen.
Mijn vriend wil absoluut niet William (vind ie kaknaam). En Willem is het nou ook niet helemaal.
Hebben jullie ideeën?
Wat vinden jullie van Wiebe?
quote:Op zondag 15 juni 2008 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ziggy overigens ook!
Ik ken er van beide eentje
klinkt bijna als BIM BAMquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:01 schreef t_igger het volgende:
Claudia de Breij is gistermiddag bevallen van een zoon, Bing Cornelis Bram de Breij...
Mijn keuze van namen zou het niet zijn...
Vind Éowyn ook erg mooi, maar dat gaat niet echt bij arwen passen, mocht het er ooit nog van komenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:47 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
Wat vreselijk zeg, 3 van die Tolkien namen bij elkaar, gewoon alleen Arwen vind ik wel leuk, Éowyn trouwens nog leuker.
NIet waar, volgens mij heeft Wim Kieft helemaal geen broodtrommel en regenpakquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:29 schreef Moonah het volgende:
Vivi, wat jij omschrijft is een 'Wim'.
'Willem' is juist een stoere naam.
haha dacht ik ook al aanquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Bing de Breij.
Nope, vind het niets. Zou hij vernoemd zijn naar Chandler uit Friends?
Ga je voor het franse Guillaume en dat kort je dan af to Guy.quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:57 schreef Shaienne het volgende:
Ja bedankt voor het meedenken!
Ik vind Willem ook best heel leuk, maar we hebben een beetje het gevoel van; we heten allemaal al zo (Wim/Willem), we willen graag een keer iets anders dat erop lijkt.
Zjuust!quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:06 schreef snoopy het volgende:
[..]
NIet waar, volgens mij heeft Wim Kieft helemaal geen broodtrommel en regenpak
Philip, Hugo en Floris, dat zijn van die prinsennamenquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:15 schreef Reinhilde het volgende:
Echt? Valt toch wel mee..?
Valentijn vind ik ook leuk, maar Nixxx vind het niks. ()
Ja, dat dus. En dat heb ik ook een beetje met Shane.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:18 schreef snoopy het volgende:
[..]
Sean vind ik ook wel leuk. Was alleen zelf bang dat het Sjon zou worden in Nederland![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:40 schreef bixister het volgende:
[..]
ik vind Willem juist 't leukst van allemaal.
Bradleyquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:26 schreef Igraine het volgende:
Ehhh nee, niet echt.
Namen die of de één of de ander wel leuk vindt zijn:
Ryan, Jason, Colin, Deacon, Randall, Marshall....
Guus is ook leuk!quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:53 schreef Jelief het volgende:
Ik had een Willem op het kdv, broertje van Guus. Een heerlijk eigenwijs joch dat slecht kon luisteren.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:06 schreef bixister het volgende:
ik vind de spelling ook nogal eh medicinaal overkomen reinhilde.
Oh, maar zo is het toch helemaal niet bedoeld. Het gaat hier over namen en mensen (o.a. ik) geven nou eenmaal graag de eerste indruk over die namen die genoemd wordenquote:Op donderdag 19 juni 2008 15:30 schreef Reinhilde het volgende:
Goed, laat ik maar even tot 10 tellen.
Ik trek het me vast zo aan omdat het best pijn doet hoe jullie reageren op de naam van mijn hele zieke oma.
Eh...ik vind het werkelijk waar heel erg vervelend voor je dat je oma zo ziek is, maar kom op zeg, we hebben het over de klank van een naam, en ja, veel medicijnen eindigen op "Uine" of "Ine".quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:30 schreef Reinhilde het volgende:
Goed, laat ik maar even tot 10 tellen.
Ik trek het me vast zo aan omdat het best pijn doet hoe jullie reageren op de naam van mijn hele zieke oma.
Toch nooit zo'n rare reactie gehoord bij andere namen die zo eindigen. Ik noem Jasmine, Eveline, etc.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh...ik vind het werkelijk waar heel erg vervelend voor je dat je oma zo ziek is, maar kom op zeg, we hebben het over de klank van een naam, en ja, veel medicijnen eindigen op "Uine" of "Ine".
Je kan ook overdrijven zeg.
Zat ik idd ook aan te denken. Mijn schoonvader en zijn vader heten Willem Nicolaas. Enne mijn zwager heeft nog een naam voor Willem Nicolaas. Dit is ook omdat mijn schoonvader zijn zoon zo wilde noemen en mijn schoonmoeder dit niet leuk vond. En de traditie wordt op deze manier toch voortgezet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:35 schreef Jambo het volgende:
Voor degene die aan Willem zit te denken: kan je Willem niet als 2e naam gebruiken en als 1e naam een naam die jullie beiden leuk vinden. Op die manier wordt de traditie toch een beetje voortgezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |